Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: Adoptie
Mama en Zo forum > Zwanger worden > Als het niet vanzelfsprekend is
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
Littlebug
Mathilda! Gefeliciteerd met jullie zoon!
Ben heel benieuwd hoe het jullie in China allemaal is vergaan en vooral naar jullie prachtige mannetje!!! wub.gif
Geniet van hem en van elkaar en we zien je graag bij Sept-Okt07.

Liefs Charlotte

En nog een klein cadeautje!!! laugh.gif
sylvia2
Mathilda, ik ben toch zoooo benieuwd hoe het is geweest in China en hoe het nu gaat nu jullie met zijn drie-tjes als gezinnetje thuis zijn!
Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat jullie even moeten wennen nu wink.gif
Als je een gaatje vindt laat je dan ff weten hoe het is met jullie en Delano!?! biggrin.gif
Britt
Ook hier iemand die reuze nieuwsgierig is!!!!!!!!!!!!!!

Hoe is het gegaan??
esther_emile
Zijn ze al terug dan. Ben ook erg nieuwsgierig, rolleyes.gif
Barbara
De 15e toch??

Ben ook net zo nieuwschierig als een aagje tongue.gif
sylvia2
Dit aagje kwam weer even gluren...
Helaas nog geen nieuws. Oh ben echt zoooooo benieuwd!!!!
mathilda

Lieve meiden,

Dank jullie wel voor alle lieve woorden, wij zijn idd zaterdag thuisgekomen na een geweldige ontvangst op Schiphol. Het waren 2 doodvermoeiende weken, een emotionele achtbaan, maar wat zijn we intens gelukkig met onze zoon, de overdracht was superemotioneel, en de rest van de dagen moet je veel regelen en word je geleefd. Nu zijn we dan thuis en hij eet al lekker hollandse kost, al moeten we wel beginnen met potjes, want hij is bijna 2, maar we moeten hem even behandelen als een kindje van een maand of 10, hij kon nog niet eens zelf zitten, laat staan lopen. Speelgoed heeft hij nooit gehad, hij wist niet eens wat hij ermee moest, en zelf een koekje vastpakken, vergeet het maar, hij doet zijn handjes in de lucht en we moeten hem voeren, hij is gewoon niets gewend. Nu kan hij inmiddels al wel zitten en aan 1 handje lopen en speelt hij de hele dag, slapen wil hij s avonds ook niet, hij vecht tegen de slaap en valt dan pas in slaap om 1o uur ;s avonds .

Ik zal snel proberen een foto te plaatsen, maar wilde jullie ff een update geven hoe het hier was, en ik heb nog niet gelezen bij de sept. okt mama';s maar ik kom zo snel mogelijk.

Heike
Fijn om iets te lezen van jullie!

Een heftige bijzondere tijd dus al achter de rug. En tjee wat gaat hij dan ineens met sprongen vooruit..het is bijna niet voor te stellen dat ze geen speelgoed kennen en dat hij zo weinig zelf kon. Maar hij is in goede handen bij jullie dat lees ik wel.

Geniet van jullie knulletje wub.gif

xx
Goanne
oh Til wat heerlijk om hier te lezen hoe het gaat bij jullie. Fijn dat jullie zo enorm genieten van jullie zoon. Neem lekker de tijd om te wennen met elkaar en een eigen ritme te vinden. Heerlijk dat je al zo veel veranderingz iet bij jullie mannetje, wat zul je trots op hem zijn...Dikke knuffel voor jullie knappe jochioe...geniet van het mama zijn.
Lisa
Til, geniet van je kleine mannetje!!
Gefeliciteerd!!!
esther_emile
Mathilda, onwijs gefeliciteerd met de thuiskomst met jullie zoon. Zo te horen gaat hij met sprongen vooruit en is hij inderdaad in goede handen bij jullie. Geniet van jullie mannetje.
Barbara
Jeetje Til, wat een achterstand heeft ie dan en wat gaaf joh dat ie het met krap 2 weken bij jullie al zoveel heeft ingehaald.

Geniet lekker van jullie kraamtijd biggrin.gif
Kimmie
Geweldig om te lezen dat hij al zo snel vooruit gaat hoor! Liefde doet groeien zeggen ze en het klopt nog ook. Heerlijk dat hij vanaf nu een mooi leventje tegemoed gaat. Geniet van jullie ventje en we zijn natuurlijk ontzettend benieuwd naar dat knappe koppie wub.gif
sylvia2
Oh wat fijn om wat te horen!!
Wat goed van Delano dat het al zo snel vooruit gaat in die korte tijd dat hij bij jullie is! Geweldig!!
Geniet nu inderdaad eerst maar lekker! En Delano wal ook wel even moeten wennen.
We zien we wel verschijnen wink.gif
Bieke
Mathilda,

Gefeliciteerd!
Fijn dat jullie eindelijk met zn 3 saampjes thuis zijn.

Ik herken je verhaal... het superemotionele, en het "geleefd worden"...
Wij hebben een paar weken nodig gehad om weer wat tot rust te komen.

Die fysieke achterstand halen ze heeeeel vlug in hoor.
Faro kan ondertussen ook al alleen zitten, en als we zijn 2 handjes vansthouden staat ie ook al stevig op de beentjes... en dat terwijl hij 6 weken geleden alleen maar kon liggen!

Geniet van jullie "kraamtijd", van elkaar, en vooral van jullie kleine kanjer!!!

Liefs,
Bieke
X
Cato
Til, wat fijn om even van je te lezen!! Geniet van jullie zoon en ben erg beniwued naar een foto!
Tinke
Bieke, wat leuk om weer wat van je te horen! Goed te lezen dat Faro zooo vlug vooruitgaat en zelfs al met hulp zo goed kan staan! En dat met 8 maanden, super!
Mag je intussen wel een foto van hem hier plaatsen? ik ben zo benieuwd naar jullie ventje!
Kimmie
Ha Bieke fijn dat het zo goed gaat met Faro! Dat doet hij inderdaad erg snel zeg dat hij nu al kan staan als je zijn handjes vasthoud. Ben ook erg benieuwd naar hem. Leuk om jullie ontwikkelingen zo te lezen.
Britt
Mathilde: Wat goed dat jullie je zoon in huis hebben!! Doe rustig aan, iedereen moet natuurlijk even wennen. Het is niet niks allemaal!!

Biek: Wat fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat! Ik ben ook erg benieuwd naar jouw mannetje!
Heike
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Wat een schatje, en als je dan ziet hoe lekker hij aan het spelen is, en dan voor te stellen dat hij kort geleden nog niet zoveel kon toch? Jullie zullen trots zijn!!
Sandra72
Idd een schatje hoor, lekker van genieten! wub.gif
Bieke
Wat een schatje Mathilda.
Jullie hebben vast het mooooooiste mannetje van heeeel China bij jullie gekregen! :-)
Diddlina
Ik smelttttttttttttttttttttttttttt van de foto van Delano! wub.gif Wat een verschil al met de eerdere foto's zeg!

Bieke, wanneer kunnen we een foto van Faromsa verwachten? Of blijf je bij je standpunt? (wat ik heeeeeeel goed kan begrijpen trouwens)
Cato
Oooo Mathilda wat een leuk manneke om te zien! Geniet ervan!
Kimmie
Wow wat is delano een mooie mannetje!! Zo maken wij ze niet hoor (wel andere mooie versies natuurlijk smile.gif ) Wat heerlijk dat hij nu eigen speelgoed heeft en zo vooruitgaat. je kan je toch bijna niet voorstellen wat een wereld van verschil het voor je zoon moet zijn, om nu hier te zijn.
Aldonza
Mooi kereltje hoor, maar had ik je al gezegd (maar als moeder is dat heerlijk om zo vaak te horen wub.gif wink.gif )
Bieke
QUOTE(Diddlina @ Aug 30 2009, 09:08 PM) *
Bieke, wanneer kunnen we een foto van Faromsa verwachten? Of blijf je bij je standpunt? (wat ik heeeeeeel goed kan begrijpen trouwens)

Ik vrees dat ik bij mijn standpunt blijf.
Ik heb een heeel nare ervaring achter de rug op een ander forum. Daaruit heb ik geleerd dat je hoe dan ook nooit precies weet met wie je te maken krijgt op het internet... Het gevolg is dat ik er totaal niets meer voor voel om prive-info of foto's op een forum te plaatsen.
Dat is enerzijds spijtig voor de mensen die het wel oprecht menen, maar anderzijds denk/hoop ik dan dat die oprechtheid ook wel het nodige begrip met zich mee zal brengen...
Jack
Hoi hoi,

Til...Wow..Mooi mannetje!! En wat kijkt 'ie heerlijk nieuwsgierig, vind 'm echt zo kijken van: Hmm, hoe werkt dat??

Bieke...Kan me heel goed voorstellen dat als je 1x op je b#k bent gegaan, je erg voorzichtig wordt!! Heb er dan ook alle respect voor dat je geen foto's gaat plaatsen, hoe nieuwsgierig ik ook ben!! Want dat blijf ik wel hoor... wink.gif Belangrijkste is dat jullie mannetje gezond en gelukkig is bij jullie, en als ik dat zo lees, komt dat wel goed!!

Groetjes Jack
Goanne
Til een kleine lieverd is het..biggrin.gif..echt een schatje.

Bieke wat rot dat je zo'n vervelende ervaring hebt gehad op een ander forum..vervelend voor je. Alle brgip hoor dat je geen foto plaatst..geniet van jullie mannetje..heerlijk dat het ook bj jullie zo genieten is.
Tinke
Mathilde, wat een heerlijk en prachtig ventje hebben jullie toch! Echt een leuke foto!

Bieke, ik begrijp het helemaal. Ben natuurlijk wel heel nieuwsgierig naar jullie mooie jongen, maar ben zelf ook wel voorzichtig met prive gegevens! Lekker van hem genieten, maar dat doen jullie vast op en top!
Cato
Bieke, Vind het jammer (ben zo benieuwd naar jullie kanjer) maar wel alle begrip / respect voor jouw mening
esther_emile
Mathilda, wat een heerlijk jochie. Volgens mij genieten jullie op en top van hem.

Bieke, jammer dat we jullie geweldige zoon niet te zien krijgen, maar inderdaad begrijpelijk dat je na je eerder ervaring voorzichtig opstelt.
Anouk
En ik sluit me bij de rest aan. Ben dan wel een nieuwkomer hier, maar snap heel goed dat je niet alles openbaar moet maken. Zeer zeker je zoon niet met foto's en dergelijke.
Heb dat zelf wel gedaan, maar zou het nu niet meer zo gauw doen denk ik.

Wat ik nog wil zeggen tegen Mathilda en Bieke:
Vind het geweldig dat jullie tóch moeder mogen zijn!
Dus nogmaals: gefeliciteerd.
Tinke
Bieke en Mathilde, hoe gaat t nu met jullie kleintjes??? Die zijn vast al heel veel groter gegroeid inmiddels!?

Ik vroeg me af of er hier op t forum ook aspirant-adoptie ouders zijn die een bio kindje hebben?
mathilda
Tinke Ons kleintje is inmiddels alweer ruim 1 jaar thuis en is alweer bijna 3 jaar over 3 weken, en is in een jaar tijd zoveel gegroeid, kan me mijn leven ook niet meer voorstellen zonder hem.

We zijn inmiddels ook de 2e procedure gestart voor een brusje.

Zit jij eventueel ook te denken aan adopteren?
Tinke
Mathilde, wat leuk en ow wat is de tijd toch enorm snel gegaan! Heb je ook recente fotos? Ben heel benieuwd!

Ja, we zijn de procedure zelfs al gestart, en hebben de uitnodiging voor de voorlichtingsbijeenkomsten al binnen voor februari. Maar omdat we nu weer midden in de mmm zitten, heb ik het met een jaar uitgesteld, omdat mijn hoofd t even niet allebei aan kan/kon. Maar er over nadenken blijf je toch. Hoe lang hebben jullie er uiteindelijk over gedaan, vanaf voorlichtingsbijeenkomsten tot de dag dat jullie een naam en een geslacht te horen kregen?
Iets anders wat ik me erg afvraag is wat de mogelijkheden nog zijn als je een bio kindje hebt, omdat er dan zo veel landen afvallen, en ook zijn we pas 1,5 jaar geleden getrouwd, dat vindt ik wel jammer, dat ze dat soort voorwaarden stellen. Een aantal landen die op ons 'lijstje' staan, zijn ook gesloten momenteel. Maar ik houd de site eens in de zoveel tijd in de gaten voor t geval dat er updates zijn.

Echt heel leuk dat jullie een tweede procedure zijn gestart! Uit welk land? Moet je dan weer helemaal van voren af aan, of telt de beginseltoestemming dan nog mee? Echt spannend weer!
mathilda
Tinke Wij hebben voor onze 1e procedure maar liefst jaar gedaan en zijn dan wel voor de Special Need procedure gegaan, als we hadden gegaan voor een gezond kindje hadden we nu nog jarenlang moeten wachten, gezonde kindjes komen niet meer veel voor bij adoptie en het worden steeds meer kinderen met een beperking die voorgesteld worden en daar moet je wel voor open staan.

Nieuwe foto's van onze zoon plaats ik niet meer op een openbare weblog ivm zijn privacy

Heel veel succes met jullie behandelingen, dan moet je idd even stoppen met de adoptieplannen, hopelijk gaat het lukken om op deze manier een kindje te mogen krijgen

Heel veel landen hebben momenteel extreme eisen als huwelijksduur, eisen aan je opleiding etc

Wij hebben voor onze 2e procedure wel een nieuwe BKA nummer moeten aanvragen, je kan niet meer verder op je oude BKA nummer, maar voor elk volgend kind moet je een nieuw nummer aanvragen, alles moet overnieuw, behalve de VIA cursus hoeven we niet meer te doen natuurlijk, maar voor de rest weer alles helemaal overnieuw. We gaan wederom voor China
Tinke
In de eerste regel staat 'maar liefst jaar', is dat 1 jaar of een typfout? Hebben jullie nu een special need kindje en zo ja, wat voor beperking heeft hij?
mathilda
Tinke Was idd een typefout, we hebben er in totaal 6.5 jaar overgedaan en we hebben idd de special Need procedure gevolgd, ons kindje is doof voorgesteld, maar na onderzoeken in Nederland blijkt dat hij niet geheel doof is maar slechthorend, hij heeft wel 2 hoorapparaatjes om beter te kunnen horen
Diddlina
Mathilda, wat goed zeg dat jullie voor een brusje gaan voor Delano!!!!
Hopelijk hoeven jullie nu niet zo lang te wachten.
Goh, Delano ook al bijna 3 jaar, wat gaat het snel he.

xxx Nita.
Goanne
Lieve Til..spannend hoor procedure voor een brusje...biggrin.gif
Ik denk aan je..ik bericht je ff elders...
Jack
Hoi hoi,

Spannend hoor Mathilda...Een brusje voor jullie mannetje...Hoop dat de procedure vlot doorloopt!!

Groetjes Jack
mathilda
Lange tijd niet geschreven, maar misschien zijn er nog bekenden hier, over 3.5 week reizen wij weer af om ons 2e zoontje te gaan halen die vandaag 2 jaar is geworden.
Goanne
Lieve Til,

Ja hoor hier een bekende...Meid heel bijzonder dat jullie bijna mogen afreizen om jullie tweede wonder in jullie armen te sluiten.

Weet dat ik aan jullie denk..dikke knuffel...Geniet van jullie 2 kanjers wub.gif
Daphne1978
Mathilda,

Jeetje meid wat ontzettend spannend! Heel veel succes en plezier! Uit welk land komt jullie 2e wondertje, en hoe lang moeten jullie daar dan blijven alvorens jullie hem lekker mee naar huis mogen nemen?

Groetjes Daphne
Jolanda
Til, wat een geweldig nieuws! Heel veel succes en plezier met het ophalen van jullie 2de zoon!

Liefs,
Jolanda
Diddlina
Wow, wat een kippenvelmoment!!!! Gefeliciteerd Mathilda! wub.gif Ben zó blij voor jullie!
bulldoglover
ik ben geen bekende maar wil jullie veel succes wensen met de reis naar jullie 2e zoontje!

gefeliciteerd alvast en ook met ziijn 2e verjaardag!

liefs eva
mathilda
We gaan wederom naar China en zullen daar 2.5 week verblijven
LieveMel
Ook hier nog n bekende..althans, ik ken je verhaal, jij mij niet tongue.gif

Maar wat gaaf dat jullie jullie 2e zoon mogen gaan halen!! (is wel relatief snel gegaan, of niet? Of vliegt de tijd gewoon?) Gefeliciteerd en veel geluk!

Hoe vind je andere zoon het dat hij er een broertje bij krijgt??
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.