Frequently Asked Questions:
Vraag: Hoe lang mag mijn handtekening zijn?
Antwoord: Je handtekening mag 350 tekens lang zijn, dit kan je nog niet controleren helaas met het nieuwe forum.
Vraag: Ik kan mijn handtekening niet aanpassen? Hoe kan dat?
Antwoord: Als je Rich Text Editor (Instellingen -> Forum Instellingen -> Bericht Instellingen) aan hebt staan kan het zijn dat je de handtekening niet kan aanpassen. Verander bij de instelling naar standaard editor en dan kan je wel weer je handtekening aanpassen.
Vraag: Ik wil het topic waar ik mee schrijf opslaan op mijn computer, is dit mogelijk?
Antwoord: Dit is helaas niet mogelijk. Mama & Zo heeft die optie wel maar er word dan maar een gedeelte van het topic opgeslagen.
Vraag: Ik kan geen foto toevoegen als bijlage, hoe kan dat?
Antwoord: Waarschijnlijk is je foto te groot qua formaat, verklein hem iets en probeer opnieuw.
Vraag: Hoeveel afbeeldingen/foto’s mag ik in mijn berichtje plaatsen?
Antwoord: Je kunt per berichtje 10 afbeeldingen/foto’s plaatsen.
Vraag: Ik kan bij mijn berichtje geen bijlage meer toevoegen, hoe kan dat?
Antwoord: Dan is je ruimte voor het toevoegen van bijlage op. Ga naar Instellingen -> Jouw bijlagen beheren. Daar kan je alle bijlage die je tot nu toe hebt toegevoegd verwijderen. Daarna kan je weer gewoon bijlage toevoegen.
Vraag: Ik krijg een email van Mama & Zo dat ik heb aangegeven dat ik mijn wachtwoord kwijt ben en die wil wijzigen. Dit heb ik niet gedaan, wat moet ik doen?
Antwoord: Niet reageren op de email, waarschijnlijk heeft iemand het bij zichzelf verkeerd ingevuld en gedacht dat hij/zij het wachtwoord/gebruikersnaam vergeten was.
Vraag: Ik wil een banner in mijn handtekening, welke code moet ik hebben?
Antwoord: Voor Mama & Zo heb je de UBBCode of BBCode nodig.
Vraag: Ik wil mijn gebruikersnaam wijzigen, hoe doe ik dat?
Antwoord: Dat is helaas niet mogelijk. Je moet dan een geheel nieuw account aanmaken met de gewenste naam. Mocht je dat doen dan kan de administrator je oude account verwijderen.
Vraag: Ik kan mijn handtekening niet meer aanpassen en ik weet zeker dat ik onder de 350 tekens zit. Hoe kan dit?
Antwoord: Het nieuwe forum doet wat met de codes nadat je de handtekening hebt aangepast. Hij zet er tekens bij, " " dus dan krijg je ipv
CODE
[color=red]
het volgende CODE
[color="red"]
Als je de " tekens weghaald en je handtekening aanpast en binnen de 350 tekens blijft (is nog niet te controleren) dan kan je gewoon je handtekening aanpassen. Let wel, je moet je handtekening dan wel in de standaard editor aanpassen en niet in de rich text editor.Vraag: Hoe kan ik een foto/afbeelding toevoegen aan mijn berichtje?
Antwoord: Antwoord is even weg, ik heb per ongeluk de desbetreffende afbeeldingen verwijderd
Vraag: De tijd op het forum klopt niet, kan ik dit aan passen?
Antwoord:
Instellingen -> Forum Instellingen
Dan zie je aan de rechterkant de tijd instelling staan en die stel je zo in (vergeet niet het vinkje bij DST Automatisch corrigeren weg te halen):
Ik heb per ongeluk de desbetreffende afbeeldingen verwijderd
Als de zomertijd weer ingaat even een vinkje zetten bij zomertijd.
Heb je nog vragen die hier bijhoren? Stuur een pb’tje naar mij (Jolanda) dan zorg ik dat de vraag en het antwoord erbij komen te staan. Voor sommige problemen zijn helaas geen oplossingen en soms is het afdoende om je cookies te verwijderen of je computer opnieuw op te starten. Heb je nog andere vragen dan kan je altijd bij 1 van de moderators terecht, de moderators zijn Diddlina en Jack en de Administrator is Jolanda en Wesley (Wesley is alleen tijdens kantooruren te bereiken).