soraya
Apr 15 2009, 01:06 PM
cato,ik kan me voorstellen dat het even balen is vooral als je echt iets in je hoofd hebt he...ik had dat ook wel even hoor ik twijfelde ook nog een heel klein beetje voor een 3e maar mijn man wil echt niet en gek genoeg ik wilde meer niet dan wil,vond ik het zooo erg dat hij al gelijk niet wilde hahah.maar hopelijk komen jullie er samen uit en tot die tijd lekker van je kids genieten en man natuurlijk;)
saartje ik vind het zooo grappig dat je dat zegt over die naam Moessa want zooo gek maar wij twijfelde heel eg met namen en we vonden alle 2 Moessa en Hamza heel mooi dus dat zou het geworden zijn haahahha echt grappig he! (bij Imraan had ik geen hamza in mijn hoofd bij Moessa wel hihi) maar ik ben ook zo blij dat het weer beter met hem gaat want om heel eerlijk te zijn was het echt een hele vermoeiende en rot tijd en ben nu echt aan het genieten en aan het bij komen.
wat leuk zeg dat je man waarschijnlijk weer wil! en opzich wel goed om het van hem te laten komen dat had ik bij Moessa mijn man wilde heeel graag een 2e kindje env odn het wel heel erg leuk dat hij graag wilde dat ik zwanger werd.
chantal he balen he! maar we blijven hopen dat er ook voor jou een wondertje komt!
fijne dag dames!
mariekevh
May 1 2009, 09:11 PM
He meiden
Ik verveel me een beetje vanavond, en zit overal wat te neuzen.
Ik schrijf toch gewoon maar een berichtje hier aangezien er wel gedachtes zijn voor een 3e...
Ik lees meerdere verhalen over wel een 3e willen maar wanneer nog precies is nog niet duidelijk.
Wij zijn er eigelijk wel over eens dat er nog een 3e kindje welkom is, maar soms twijfel ik dan ineens weer heel erg. IK ben al zoveel tijd en energie kwijt aan Jesse en Isa. Jesse is erg ondernemend ( en ja dat zijn heel veel peuters nu eenmaal) en Isa is een lekker meidje maar slaapt weinig overdag.
Dus...is het wel verstandig, kan ik het zelf wel bolwerken, kunnen we het financieel wel aan?
Het speelt allemaal mee, ook gezien het feit dat ik geen vast baan heb. En dat wil ik eerst, die vaste baan.
Maar als ik dan weer vriendinnen/zusje/ bekenden zie en hoor dat ze zwanger zijn dan begint het toch wel heel erg te kriebelen.
Is dit alleen om het zwanger zijn, dat heerlijke gevoel (en alle kwalen even vergetend) en aandacht, je lijf dat zo mooi veranderd..moeilijk moeilijk.
Maar vooralsnog is het nog even niet aan de orde, zal dan denk ik volgend jaar pas worden.
Sorry voor een warrig verhaal maar dit is wat er keer op keer door mijn hoofd gaat
Chan1979
May 5 2009, 01:27 PM
Zijn er al meiden die officieel voor een derde kindje gaan??
Saartje, jij?!?
Heike
May 5 2009, 03:05 PM
Hoihoi,
Marieke:
Bij jullie dus ook de kriebels, ik snap goed dat je soms de twijfels hebt, je hebt idd een ondernemende peuter, en Isa die dan weinig slaapt overdag (Demi precies hetzelfde trouwens). Dan kom je niet echt aan rust toe, en misschien is het volgend jaar wat rustiger bij jullie, en heb je dan misschien ook wel die vast baan. Dat is toch wel een fijn idee vind ik zelf. Maar wat kan het kriebelen heh die zwangere buiken, en je zus is nu toch ook zwanger? Dat maakt het natuurliijk nog meer dat het kriebelt. Dat merk ik tenminste bij mij wel nu mijn zussie zwanger is. En die kwaaltjes vergeet je idd, ik kijk alleen maar terug op mijn zwangerschap met een glimlach, en het hebben van die dikke buik, een schoppend kindje in je buik. En alle nare dingen zoals misselijkheid braken en bi ben ik al een heel eind vergeten. Gelukkig maar anders waren er denk ik veel mama's en papa'smet maar 1 kindje

Hier nog niet officieel voor een derde. Maar vandaag wel weer een flinke stap richting een derde gemaakt. De fysio is erg tevreden over mijn bekken!!!! Ik ga nu verder het volgende traject in en dat is fitnissen ob van de fysio! De fysio zag zels mijn buikspieren opkomen, dus ben goed bezig. Zodra alle spieren goed getraind zijn rondom mijn bekken, is alles stevig en krijgen we groen licht zeg maar voor een derde. En het is gelukkig ook vaak bij een derde niet zwaarder dan bij de tweede. Wel is slim dat Dmei eerst zelfs kan lopen en de trap op en af kan, dus we moeten nog wel ff wachten, ze is wel snel die kleine meid, maar lopen dat duurt nog wel ff, haha.
Ik ben op het moment ook erg veel aan het kijken naar namen voor een event derde kindje, tja ben er toch wel mee bezig, voorpret noem ik het maar, hihi.
En volgend jaar gaan we kijken naar een andere auto, want onze huidige auto is niet echt een auto voor 3 kinderen, maar eerst dan natuurlijk zwanger zien te worden. Ohh wat heb ik er al zin in, hihi.
Liefs Heike
Cato
May 5 2009, 09:22 PM
Hier eigenlijk de keuze gemaakt om het bij twee te houden. Maar... de twijfels nemen toe en toe dus msischien toch maar eens met de gyn gaan praten...
Barbara
May 5 2009, 09:33 PM
Wat leuk allemaal om te lezen

Ik ben zoooooo blij en gelukkig met ons derde kindje (tjee wat klinkt dat zeg

)
Cato, wie weet is een gesprekje met de gyn wel heel verhelderend, als je weet wat wel en niet kan, is het misschien makkelijker om het open te laten of af te sluiten.
En ik?? Ik twijfel heel erg of ik de zs.kleding op marktplaats zal gooien of nog bewaren.
luna76
May 5 2009, 09:37 PM
Hier komt er ook een derde
Tenminste als moeder natuur mee helpt natuurlijk. Maar manlief heeft op 30 april gezegd dat hij wel een 3e wil en daarna ook nog een paar keer, zodat ik het wel zeker weet dat hij het ziet zitten
Hij zag het nl niet echt meer zitten, omdat het toch echt wel drukker is met een 2e erbij, maargoed. Ik heb dan ook zoiets dat de kinderen ook groter worden en dus niet altijd zo klein en zorgbehoeftig blijven.
Noah gaat volgend jaar al naar school (jee wat gaat het hard).
Maar we gaan er nog niet officieel voor hoor. Ik geef nu nog vol bv en ben daar heel moe van en ik moet straks eerst maar eens bijtanken en hormoonvrij worden
Maar dan en hopelijk nu zonder miskramen, helaas weet je dat nooit van tevoren he? Ik zou zelfs nog wel een 4e willen, maar dat krijg ik er bij hubs niet in denk ik (kan altijd tegen die tijd nog proberen natuurlijk
).
Grappig om te zien, dat veel van wij gaan voor een tweede, nu toch ook wel een 3e kindje willen. Hier ook een drukke peuter die geen middagslaapje meer wil doen en Lena die veel wakker is overdag en veel wil drinken...
Cato ben benieuwd wat jullie gaan beslissen, toch steeds veel twijfels he?
Marieke, ja daar denk ik ook wel eens aan. Mis ik het zwanger zijn of is het echt de wens voor een nieuw kindje, ze blijven natuurlijk maar heel kort echt klein. Maar het lijkt me zo leuk, met 3 kinderen aan tafel zitten en gezellig kletsen enzo...
Heike jullie dus ook zeker voor een 3e, misschien gaan we wel dezelfde tijd?
En al namen bedenken, haha. Jongensnaam hebben we nog steeds en een meisjesnaam gaat ook wel lukken. Vind nu Eva ook weer erg mooi en Runa.
mariekevh
May 6 2009, 11:09 AM
Hoi hoi
He Luna, wat leuk om wat van je te lezen.
Ben je een beetje uit t oog verloren hier haha.
Wat goed dat je nog bv geeft, helaas is het bij Isa niet zo lang gelukt.
Gj zegt het ook wel vaker, dat we nog maar even wachten voor het 3e kindje. Dus dat hij de wens heeft is wel duidelijk.
En ja waar leg je de grens he? Wanneer is het genoeg want ik weet zeker dat het na een 3e kindje ook weer zal gaan kriebelen af en toe. Gewoon omdat het iets heel bijzonder is en blijft.
Caro
Zouden er onmogelijkheden bij jullie zijn? Ken jouw geschiedenis niet goed..
Heike
Goed bezig joh. Als je buikspieren al opkomen..nou dat wil ik ook wel haha.
Ik denk hoe strakker alles is voor je weer zwanger zou raken, hoe sneller je daarna weer in vorm bent.
Maar ja, na elke zwangerschap schijnt het moeilijker te worden.
Ik vond het al zo' n verschil na Jesse of na Isa, al had het bij Jesse ook wel een andere reden natuurlijk ( HELLP zorgde er voor dat ik magertjes het ZH uit ging)
Ach is allemaal nog langer niet aan de orde maar idd, zwangere zusjes en vriendinnen werken wel aanstekelijk zeg maar

Barbara
Ik had jouw verhaaltje ook gelezen bij "een vierde?"
Moeilijk he, en Kim is natuurlijk ook nog klein dus tijd zat toch?
luna76
Jun 3 2009, 08:48 PM
Hoi hoi,
Marieke, ja fijn dat de bv bij Lena ook goed lukt, al was het in het begin wel slikken soms hoor, ze had spruw en dat is echt 10 keer niets
Maar ik ben wel mega moe nu, de bv vreet veel energie (helaas geen kilo's
)
En ik ga nu ook minderen, vandaag 3 keer gegeven, maar wil naar 2 keer per dag. Wil eigenlijk ook op dieet (of willen, tis meer moeten
), maar dat moet nog even wachten.
Ja ik wil eigenlijk ook heel graag 4 kinderen. Maar hubs echt niet, toch is er steeds die hoop dat hij misschien tegen die tijd wel van gedachten veranderd.
Maargoed eerst straks eens proberen of een 3e wil lukken. Ik denk dat we het dit jaar nog niet gaan proberen, dat we wachten tot zomer 2010.
Ik wil eerst mijn energie terug en mijn lijf een beetje in vorm zien te krijgen en dan hopelijk bij een volgende zws niet teveel toegeven aan die ijs-manie, haha.
Tis rustig hier, nog niemand die voor een 3e gaat?
LieveMel
Jun 3 2009, 09:19 PM
Nog niet op het moment, maar begint wel te kriebelen soms...weet eigenlijk niet waarom, haha..Zwanger zijn vind ik niks en de bevalling, t is dat het kindje naar buiten moet

Maar heb er altijd 4 gewild en dat gevoel is toch wel weer aant groeien (hoop stiekum ook op n 2ling, eerder klaar he, haha)...Alleen ben bang dat we met t verstand moeten handelen en sowieso nog tot eind vh jaar 'moeten' wachten..Anders zitten ze wel erg snel achter elkaar (mocht t nu weer meteen raak zijn, net als zo onverwacht bij Thian)..Bovendien is Bas er stellig in, dat ik pech heb, als t nu kriebelt

(zei ie vanavond nog)
Heike
Jun 4 2009, 12:34 AM
Hier begint Tom nu te twijfelen voor een derde

Twee is wel zo makkelijk vind hij nu, vooral praktischer. En hij zegt dan dat we allebei onze meiden de aandacht kunnen geven die we willen, en bij drie valt er altijd 1 buiten de boot. En nu zijn we sneller weer met zijn tweeen ipv als er nog een derde gaat komen...
Maar ik wil nog zooooo graag!! Ik wil nog 1 keer een positieve test zien, en de eerste trapjes voelen, en de kleine baby op mijn buik krijgen na de bevalling, zwijmel zwijmel...
Ik heb gezegd dat we het nu laten rusten, en dat we het er over een paar maanden weer over gaan hebben...
Hoop zo dat hij weer een derde kindje wil
Maar ja hij zit ook al een jaar met een depressie te kijken, dus dat zal ook wel meespelen, dat hij het nu niet ziet zitten. Dus hopelijk zit hij sneller beter in zijn velletje, en mogen we volgend jaar voor een derde gaan.
Liefs Heike
bianca2277
Jun 4 2009, 11:26 AM
Hey hey,
Wij gaan ook voor een 3e. Alhoewel, voor mij is het de 3e en voor mn vriend is het de 1e.
Mijn kids zijn nu 8 en 6 jaar oud, dus het zal allemaal wel even wennen zijn, zeker voor de kids.
Ik werk zelf in de kraamzorg, dus verleerd ben ik het niet.
Maar voorlopig zijn we intussen 16 maanden aan het 'klussen' en dus laat nr 3 nog even op zich wachten..
Groetjezzz
Heike
Jun 4 2009, 11:36 AM
Leuk zeg dat jullie voor een derde gaan...maar dus wel een hele poos aan het klussen, hopelijk mag het toch snel raak zijn!
Hier zag hub vandaag een derde toch wel weer zitten, jahoeee!! Hij begon zelf over een grote auto dat we die straks nodig hadden, dus gisteren was waarschijnlijk een bevlieging dat hij het bij twee wilde houden

Leuk zeg dat jullie voor een derde gaan...maar dus wel een hele poos aan het klussen, hopelijk mag het toch snel raak zijn!
Hier zag hub vandaag een derde toch wel weer zitten, jahoeee!! Hij begon zelf over een grote auto dat we die straks nodig hadden, dus gisteren was waarschijnlijk een bevlieging dat hij het bij twee wilde houden
bianca2277
Jun 4 2009, 11:55 AM
QUOTE(Heike @ Jun 4 2009, 11:36 AM)

***Ja, we zijn idd al een poos bezig. Ben nu 32 en dan ben je toch wel een stuk minder vruchtbaar dan 9 jaar geleden blijkt.. maar we gaan gewoon stug door. Ik vind het geen vervelende bezigheid

Ja, typisch mannen hé

Leker onduidelijk soms... En dan denken ze idd aan de praktische dingen; DE AUTO!! Ook hier worden de auto's zorgvuldig bekeken en vergeleken. Ach, op dezse manier zijn ze er toch ook lekker mee bezig hihihi ***
luna76
Jun 4 2009, 01:59 PM
Heike, fijn dat hij zich toch snel weer bedacht heeft, pfff, brengt je wel even aan het zweten dan he?
Haha ja typisch mannen
Bianca spannend zeg, jullie zijn dus al echt bezig. Kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt geduld te hebben. Was je bij je andere 2 kids snel zwanger? En hoe oud ben je nu?
Lievemel, jullie dus ook een 3e op de planning, leuk, leuk. Ben benieuwd of we ook nog samen gaan schrijven over een tijdje. Het lijtk me wel een keer leuk om een zomderkindje te mogen krijgen, dan zouden we dus vanaf juli/aug moeten gaan klussen. Denk dat we dat pas in 2010 gaan doen en dan is het natuurlijk nog lang niet gezegd dat het meteen lukt en als het lukt dat het dan goed zou gaan. Nouja, als het echt begint te kriebelen dan gaan we er weer voor haha.
Hopelijk voor ons allen geen problemen en miskramen oid dan.
bianca2277
Jun 4 2009, 05:05 PM
QUOTE(luna76 @ Jun 4 2009, 01:59 PM)

Bianca spannend zeg, jullie zijn dus al echt bezig. Kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt geduld te hebben. Was je bij je andere 2 kids snel zwanger? En hoe oud ben je nu?
Heyyy,
Ik ben 32 nu.
En geloof het of niet, mn kids zijn dwars door de pil heen gekomen!!
Ik kwam er toen ook pas laat achter, bij de 2e pas toen ik 11 weken zwanger was...
Heike
Jun 4 2009, 07:56 PM
Hoihoi,
Luna:
Hier willen wij ook graag een zomer kindje, beide keren ben ik erg snel zwanger geworden, dus deze keer maar niet in febr stoppen met anticonceptie. Nov en dec zijn hier nu drukke maanden. wij gaan juni 2010 weer beginnen, tenminste als hub enthousiast blijft

En mannen jah, af en toe, hij bracht me idd aan het zweten. En een goede vriendin zei meteen, 2 is ook veel beter voor jou ivm mijn bekken, zucht...bijna iedereen vind 2 echt max in mijn omgeving. Maar ik heb haar uitgelegd dat mijn wens voor een derde misschien wel net zo groot is als haar wens voor een eerste, en dat begreep ze dan toch ook wel weer. Ze wil namelijk graag kinderen, maar haar man ziet dat dus echt niet zitten. Wat ben ik dan blij met mijn ventje

Bianca:
Met de 32 zou dat zoveel schelen met de vruchtbaarheid dan? Ik wordt volgend jaar 30 en dan gaan we voor een derde, hopelijk gaat het net zo vlot voor ons. En hopelijk is het snel raak bij jullie, en klussen dat is zeker geen vervelende bezigheid

Bij jou is hub dus ook met de auto´s bezig, haha. Echt typisch mannen dus. Wel weer aandoenelijk vind ik dat, dat ze er zo ook mee bezig zijn.
Mel:
En jullie dus eind van het jaar waarschijnlijk aan de klus voor een derde, en misschien wel de tweeling, haha. Bij mij waren de zwangerschappen allebei niet soepel, maar toch ik verheug me daar weer op, zelfs op de bevalling, het is zo´n mooi intiem moment, waar idd gegild en pijn wordt geleden, maar wat een ontlading als je je kleine tegen je aan mag voelen, zwijmel, zo mooi en dat overweldigende gevoel
Ik ga hier weer verder, morgen bruiloft, en gisteren bruiloft gehad, voel me brak, dus vroeg mijn nestje in.
Liefs Heike
luna76
Jun 4 2009, 08:17 PM
Bianca/Heike, geen zorgen hoor, ik ben nu ook 32, bijna 33 (slik over 20 dagen alweer). Tja, het zwanger worden ging hier altijd best vlot. Maar dus wel 2 miskramen, dan ben ik liever na een half jaar goed zwanger en zelfs dat is snel toch? Bij Noah waren we in de 2e maand (eigenlijk in de 1e echte officiele hele maand), bij de 1e miskraam in de 1e ronde en bij de 2e miskraam ook in de 1e ronde (eigenlijk onverwachts) en bij Lena, duurde het het langst tot nu toe, nl in de 4e ronde. Ik heb wel altijd cyclus die wat langer duren nl zo rond de 32/33 dagen.
Tja ik weet natuurlijk niet of het nu langer gaat duren,omdat ik ouders word, maardat zien we straks wel.
Heike misschien gaan wij er dan ook wel weer voor, gezellig! Over 1 jaar dus, wil eerst wel afvallen en energie weer op peil
Rachel22
Jun 4 2009, 08:17 PM
Leuk om al die verhalen van iedereen hier te lezen. Ik lees steeds mee, maar een derde nog even niet. Zoals we er nu over denken zullen we er rond Emma's tweede verjaardag weer voor gaan of (die kans is groot) nog later. Het lijkt me toch wel lekker als Lucas dan op school zit. Maar ja een mens is nogal veranderlijk

. Gelukkig hier geen man die overtuigd hoeft te worden. Alleen nu is hij er even 'klaar' mee voor dit moment. En daar kan ik me wel in vinden... Eerst even wat rust in de tent. Ik wordt van de zomer 25, dus hopelijk ben ik nog wel even vruchtbaar

.
Mel een tweeling lijkt me behoorlijk pittig. Maar je bent wel gelijk klaar

. Het zal me benieuwen. Als we zo gelijk op blijven gaan, beval ik straks 3 maand later van een tweeling

.
Leuk al die toekomstplannen en toch loopt het vaak weer anders en kunnen we het uiteindelijk (gelukkig) niet plannen. Voor nu geniet ik in ieder geval van mijn prachtige stel kinderen en we zien wel wat de toekomst ons nog brengt!
Barbara
Jun 4 2009, 08:31 PM
Leuk om hier nog mee te lezen. Wij hebben er nu 3 en twijfelen over nr 4 dus hier liever geen tweeling. Grappig dat jullie mannen met de auto bezig zijn. Wij ook wel hoor maar meer omdat we eigenlijk binnen niet al te lange tijd een andere auto moeten hebben omdat die ander op is.
Wens jullie veel succes en plezier toe. Ik ben nu ook 32 maar was vorig jaar ook in ronde 1 zwanger (van de andere 2 in ronde 1 en ronde 2 (maar toen gaf ik nog bv)
bianca2277
Jun 5 2009, 09:56 AM
Goedemorgen ,
Leeftijd speelt wel degelijk een rol. Dit is gemiddeld genomen hoor, dus geen zorgen maken!!
Via mn werk krijg ik regelmatig de gelegenheid om een symposium/ bijeenkomst bij te wonen. Vorig jaar heb ik er eentje bijgewoond over vruchtbaarheid.
Er bestaan veel misverstanden hierover onder de mensen. De proffessoren/artsen willen zelfs dat er in het onderwijs meer aandacht besteed wordt hierover.
Er was hierover ook eens een stukje in Nova te zien op tv.
Maar goed, de één is de ander natuurlijk niet. Er zijn ook vrouwen die probleemloos na hun 40e gezond en wel zwanger worden, dus no worries!!!
Hier nog steeds niets dan minimale bruine afscheiding, écht minimaal.....
En ja die auto's; hier is hij er net zo hard mee bezig als met een stoere kinderwagen... En zoals hij dat dan zegt: "Een stoere bak met lichtmetale velgen" .....
mariekevh
Jun 5 2009, 03:00 PM
He meiden
Wat lekker, dat er hier weer druk gekletst wordt!
Heike
Tsja, ik heb het zelf ook tegen je gezegd. JE hebt zoveel last van je bekken gehad en je bent er nog niet klaar mee. Maar een kinderwens kan zo groot zijn dat dat alles overstemd he?
En het zal ook zeker voor jou prettiger zijn als Tom goed in zijn vel zit. Want anders wordt het wel heel pittig lijkt me? Hij is dus nog wat wisselvallig in zijn idee over een 3e..lastig!
Luna
Ik vond het heerlijk, om een zomerkindje te krijgen. Zowel Jesse als Isa hadden beide veel moeite zichzelf warm te houden de eerste weken, en Isa lag zelfs met het hele hete weer in een maillot buiten.
Maar lekker in mooie lente/zomerkleren zwanger zijn..en in de nachten is het tenminste niet zo koud als je eruit moet

Ik heb met Isa begin augustus de implanon laten verwijderen, en begin oktober had ik een posi test.
Het duurde heel even voor de cyclus goed op gang kwam, en de eerste goede cyslus was het meteen raak.
LieveMel
Wauw, jullie dus toch ook al wel plannen.
Ik roep dus al sinds de kinderwens er is, dat een tweeling me echt heel erg (zwaar) lijkt.
Dubbel zoveel eruit/wakker in de nachten. En aangezien ik 2 slechte slapers heb moet ik er niet aan denken, terwijl GJ het wel mooi lijkt.
Maar ja, die wordt nu ook zelden wakker als er 1 huilt

Bianca
Oei, maak je je dan niet wat zorgen als het dan nu wel langer duurt?
OF is de tot nu toe alleen maar bruine afscheiding misschien een teken van??? Wanneer zou je ongi moeten wroden of heb ik daar over geen gelezen?
Mijn vriend handelt in auto's en we hebben al zoveel verschillende auto's gehad. Van klein tot groot dus dat is hier absoluut geen probleem haha.
Het enige dat ik zou willen is de zolder opknappen. En dat kost toch wel een paar centen.
Daarentegen heb ik alle kleding netjes bewaard, van zowel Jesse als Isa en dat scheelt dan wel een hoop.
Barbara
Sjee, jullie zijn dus een vruchtbaar stel.
En nog aan t overwegen voor een 4e.Spannend hoor!
Hoe denkt jouw man erover?
Rachel
Wij wachten ook nog wel even ( ik schat in nog een jaartje)
Maar het is al heerlijk om erover te fantaseren he?
Het kriebelt in elk geval al volop maar ik probeer er gewoon niet al teveel aan te denken. En op 1 of andere manier helpt het ook nu we regelmatig zeggen dat we echt nog wel een poos wachten. Daar stel ik me dan wat op in ofzo.
Zou trouwens wel toevallig zijn als we met een aantal van deze schrijvers bij elkaar komen in een maand topic haha. Maar goed, das nog heel ver weg
bianca2277
Jun 6 2009, 08:47 AM
QUOTE(mariekevh @ Jun 5 2009, 03:00 PM)

Bianca
Oei, maak je je dan niet wat zorgen als het dan nu wel langer duurt?
OF is de tot nu toe alleen maar bruine afscheiding misschien een teken van??? Wanneer zou je ongi moeten wroden of heb ik daar over geen gelezen?
Hey
Stiekem maak ik me wel een beetje zorgen.. maar ik wil niet als een hysterica continu naar de artsen rennen...ze zien me aankomen zeg....
Zo denk ik dan altijd, terwijl ik andere mensen altijd zeg dat ze naar een arts moeten met wat dan ook, maar mezelf zeg ik dat nooit. Stom he....
Maar goed, tot nu toe heb ik bruine afscheiding met af en toe een rode sliert. En een negatieve test vanmorgen, dus ik ga er vanuit dat we gewoon weer opnieuw kunnen beginnen.
En wanneer mn ongi zou moeten komen weet ik niet, want ik ben zó onwijs onregelmatig... daar is echt geen peil op te trekken...en is behoorlijk lastig!!
Groetjezzz
Heike
Jun 9 2009, 07:15 PM
Heej meiden,
Tom en ik gaan toch maar niet voor een derde, Een hele ommeslag. Maar met Tom gaat het al een hele tijd op psychisch gebied niet goed, we dachten eerst het werk. Maar vandaag kwam de aap uit de mouw. En Tom heeft veel moeite met het vinden van een ritme sinds we kinderen hebben. En toen hij dat bespreekbaar maakte, viel voor mij ook alles op zijn plek. Ik ben eigenlijk ergens ook wel opgelucht, en we moeten ook blij zijn met twee van die heerlijke meiden. Natuurlijk hebben we deze beslissing niet als een bevlieging gemaakt, en heeft het ook zeker tranen bij mij gekost.
Vooral het nooit meer meemaken van het gevoel van een positieve test, de eerste trapje, de geboorte, enz. En dat doet me pijn, maar ik denk dat ik na ieder kindje dit gevoel weer wil gaan meemaken.
En verder heeft mijn man een niet al te hoge belastbaarheid, en is het voor hem zo zeker voldoende, we sluiten niks uit, maar zoals het er nu uitziet, is het mooi zo. En anders ben ik nog niet zo oud, wordt 30 volgend jaar, dus we zeggen in ieder geval niet nooit. Eerst maar eens genieten van onze twee meiden.
Liefs Heike
Barbara
Jun 9 2009, 07:57 PM
Tjee Heike, het is ook niet niks hoor om zo'n beslissing te nemen. Daar mag je best wat tranen om laten hoor. Maar wel fijn dat het nu bespreekbaar is geworden èn misschien nog wel belangrijker, dat er dingen op hun plek zijn gevallen en duidelijk zijn geworden.
Toch sterkte hoor om dit een plekje te zetten want het is best heel moeilijk om je dromen in de kast te moeten zetten. Maar wie weet, kijk maar naar ons, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. 5 jaar geleden nog een rolstoel en alles was over en uit met gezinsuitbreiding, nu na wat operaties en jaren verder, hebben we toch nog een cadeautje gekregen. Hopelijk is dat voor jullie in de toekomst ooknog weggelegt.
LieveMel
Jun 9 2009, 08:09 PM
Tsjee Heike, wat lees ik nu....komt beetje als een donderslag bij heldere hemel. Je klinkt er nu vrij rustig onder, maar kan me voorstellen, als je je er al enigszins op verheugd hebt....dat je toch wel tranen hebt gelaten. Ach wie weet.....eerst nu vol genieten van je 2 meiden en jullie richten op Toms herstel. Wie weet wat de toekomst dan nog brengt....Demi is ook pas een half jaar he, kan me ergens ook wel voorstellen dat t misschien een druk idee erbij is voor m...
Hier gelukkig nog geen veranderingen op t gebied van nog voor een 3e gaan. Wel is het zo, dat wanneer we eind vh jaar beslissen er weer voor te gaan, dat dan ook t huis de verkoop in moet, haha. Hebben geen kamer meer en t huis zou dan dus echt te kleinig worden...Nu zal alleen t dilemma komen, waar gaan we heen?? Achja hebben nog even om te overdenken...
Heike
Jun 9 2009, 10:29 PM
Ja ik klink vrij nuchter, maar tranen zitten hoog hoor. Maar toch voel ik me erg opgelucht, er is een last van mijn schouders afgevallen. Dit omdat ik dit ergens allang wist, maar Tom en ik sloten onze ogen ervoor. Want het gaat bij ons zo goed, en we kunnen alles aan, en een huis vol kinderen zou prachtig zijn. Maar de werkelijkheid is toch anders, gek hoe je jezelf voor de gek kan houden. Nu is het goed zo, en vooral omdat ik 29 ben, kan het nog goed zijn dat we over 4 jaar bijv toch nog graag een derde kindje willen, maar wie weet is het dan ook goed zo. De tijd zal het leren.
Liefs Heike
Cato
Jun 10 2009, 10:20 PM
Heike, Dappere beslissing meid! En inderdaad zeg nooit nooit maar voor nu geeft het je wel even rust.
Leuk dat hier nu weer zoveel geschreven wordt, helaas ben ik momenteel erg druk en heb ik weinig tijd om op het forum te reageren. Maar wil wel even delen dat ik toch naar de gyn ga volgende maand om alles op een rijtje te zetten en wie weet...
mariekevh
Jun 11 2009, 12:05 PM
Hoi
Caro
Wauw..dat kan dus toch al wel spannend worden!
Ben benieuwd
Heike
Ik kan het me zo goed voorstellen. Ergens ga je er dan toch vanuit dat er een 3e kindje komt, maar als het dan hardop uitgesproken wordt dat dit niet meer het geval is voorlopig lijkt me dat heel moeiljk. Maar de rust die het geeft kan ook heel veel waard zijn denk ik. Zeker voor TOm. Ik hoop echt dat hij hierdoor alle rust vindt en weer helemaal lekker in zijn vel komt te zitten.
Hopelijk blijven jullie je allebei lekker voelen bij deze beslissing.
Stja, hier weinig nieuw nieuws eigenlijk.
Ik ga straks op gesprek waarin ik te horen zal krijgen dat ik aankomende schooljaar voor 3 dagen werk heb als RT-er op de basisschool waar ik nu ook 1 dag in de week werk.
Heerlijk, en ik kom dan ook in de pool zoals dat hier heet, en van daaruit krijg je altijd een vaste baan op een vaste school. Dus ik kom er wel..eindelijk.
Maar het lijkt ons beide hier niet verstandig om voor die vaste baan dan al voor een 3e te gaan. Dus het gaat zeker nog een jaar of 1,5 jaar duren..Niet dat de kriebels minder worden, maar ik stel me er nu gewoon op in dat het echt nog wel even duurt.
luna76
Jun 11 2009, 01:53 PM
Heike, poeh daar mag je idd wel wat tranen om laten hoor. Je hebt je daar toch min of meer op ingesteld en al verheugd en dan toch niet.
Nouja, denk dat die rust, die het Tom geeft in de wetenschap dat het bij 2 blijft, veel rust gaat geven. Tenminste dat hoop ik. En je bent idd nog lekker jong, dus zeg nooit nooit.
Hier gaan we er ook voorlopig nog niet voor hoor. Dat wil ik zelf niet, eerst helemaal herstellen van de 2e en genieten van die 2 schatjes.
Vind het wel heel goed dat jullie er over eens zijn geworden en samen achtrer jullie beslissing staan. Jullie hebben idd al 2 heel mooie en lieve meiden, heerlijk!
LieveMel, jullie alweer eind van het jaar dus, begint het hier al weer te kribelen, gewoon omdat ik het dan zo spannend vind, zwanger? ja/nee...
Marieke, gefeliciteerd met je nieuwe baan en fijn dat die vastigheid eraan vast zit. Werk je nu dan 4 dagen per week?
Ik heb een mobiliteitswens ingevuld, daarmee krijg ik voorang op vrijkomende vacatures. Ik wil nl graag 2 vaste dagen in de week overdag werken. Veel beter te combineren met oppas en straks met school voor Noah. Alhoewel ik nu wel een superfijn team heb en daar eigenlijk geen afscheid van wil nemen. Nouja we zien wel...
Cato, bij jullie dus ook best spannend. Ben benieuwd.
Thee
Jun 11 2009, 05:19 PM
Wat een knopen worden hier doorgehakt!
Heike...wat goed dat jullie deze beslissing hebben kunnen nemen. Zeker als je al het gevoel had, dat er iets niet helemaal klopte en deze beslissing jullie de nodige rust geeft om te genieten van wat je hebt. Ik hoop voor jullie dat dit, voor nu, alleen maar goeds brengt. Wie weet hoe zich dat in de toekomst nog terug betaalt! En helemaal niet gek dat je er emotioneel van wordt, want het is ook een emotionele beslissing. Ondanks dat je er helemaal achter staat, mogen die tranen om wat (voorlopig) niet gaat komen ook zeker vloeien!
Cato...wat goed dat jullie een gesprek met de gyn hebben. Hopelijk levert dit jullie genoeg duidelijkheid om een keus voor een derde weloverwogen te maken. Succes!
Marieke/Luna...ik hou jullie in de gaten hoor
Ook over een jaar nog wel
mariekevh
Jun 11 2009, 07:23 PM
Thea
Thanks hihi..
Luna
Zit jij ook in t onderwijs? Heb ik nooit geweten hihi.
Herstellen is altijd een heel goed voornemen toch? Het is toch een hele klapper die je lijf weer te verwerken krijgt.
LieveMel
Sjee,ook al het einde van het jaar..super hoor!!!
luna76
Jun 11 2009, 08:52 PM
Marieke, nee hoor, ik werk met verstandelijk gehandicapten (begeleider), heb trouwens wel een jaar pabo gedaan, geweldig jaar gehad haha.
Thea, ik had ook niet anders verwacht
haha. Nee hoor, maar wat gaat het hard zeg, of lijkt dat nu alleen maar omdat je dubbel zo druk bent met 2 kinderen en de tijd dus ook dubbel zo hard gaat?
Bijna over 3 maanden al uitgerekend...
Rachel22
Jun 12 2009, 03:48 PM
Marieke inderdaad erg leuk om er alvast over te fantaseren. Al ben ik er nu nog niet echt mee bezig. En heb ik nog geen kriebels hoor (nou ja meestal niet

) . Zie je het zitten om zoveel te werken en dan twee (drie) kinderen? Knap hoor.
Heike kan me zo voorstellen dat het je tranen kost. Het is toch een soort afscheid. Ik hoop dat Tom zijn rust kan vinden. En dat jullie echt kunnen genieten van jullie gezin zoals het nu is en inderdaad wie weet wat er dan nog gebeurt. Tenminste ik heb het idee dat het niet helemaal definitief is bij jullie. Vooral voorlopig definitief

.
Mel hier roept hubbie ook heel hard, niet meer in dit huis. Maar Lucas en Emma kunnen wat mij betreft wel een tijdje bij elkaar slapen. Maar het wordt dus al wat meer concreet! Spannend hoor. Ik hou het in de gaten!
Zoals al gezegd hier nog weinig kriebels, maar die komen wel weer. Tenminste het voelt ook nog niet als klaar, maar ik heb wel echt even behoefte aan rust. Het is ook nog maar 3 maand geleden. Ik kijk stiekem al wel een beetje uit naar het moment dat ik geen kind meer aan de borst heb en de laatste kilo's er af gaan. Maar voor nu ga ik Emma maar even wakker schudden voor de borst. Een enorme slaapkop is dat kind. Om 8 uur schud ik haar wakker voor de eerste voeding en dan rekt ze zich nog even flink uit van nu al

. Heerlijk!
LieveMel
Jun 12 2009, 08:26 PM
Nah het zal eeder na dit jaar zijn hoor, dat we er waarschijnlijk weer voor gaan. Had het misschien niet helemaal duidelijk geschreven.
En Rachel, het is niet dat ik er dagelijks mee bezig ben hoor, hihi. Soms kriebelt het wel, maar das nu nog meer de spanning van raak of niet, weet je wel....Voor de rest hier ook eerst ff lekker genieten en ravotten met de kids. Heb natuurlijk iedere zs kei last van mn bekken gehad en wil niet n deel van de peutertijd/babytijd van mn moppies nu missen, doordat ik weer kreupel ben en waggel

We hebben meer de knoop doorgehakt dát er wel nog vervolgkindjes komen

Hier voelt t (denk ik) ook nog niet als compleet, zegmaar..Alhoewel ik t soms wel eng vind. Nu hebben we natuurlijk 2 gezonde kids en als ik eerlijk ben, moet ik er niet aan denken dat er een 'probleem'kindje komt...Dus soms is t nog wel afwegen hoor. Maargoed, we hebben nog ff

Wel grappig, want herkende wel in jouw verhaal, dat je pas weer wil als de oudste op de bs zit. Zei ik ook en t lijkt me nog t verstandigs. Vandaar dat we pas in t nieuwe jaar (als t aan mij ligt) weer langzaamaan (als t nu tenminste niet ineens weer in 1x raak is) gaan proberen vh echie. Tegen de tijd dat t beebje er dan is, dan is Qinn al richting de bs aant gaan
mariekevh
Jun 12 2009, 08:37 PM
Rachel
Toen Jesse 3 maanden oud was, en Isa ook had ik totaaal nog geen kriebels. Had vooral het gevoel van echt niet..
Maar toen Jesse 7 maanden was kwam ineens de omslag, en toen hij 9 maanden was heb ik de implanon laten verwijderen. 2 maand later was ik zwanger van Isa.
En nu Isa 11 maanden is kriebelt het hier al weer volop, maar das puur gevoelsmatig.
ONs verstand zegt gelukkig bij allebei dat we nog even moeten wachten. We hebben een behoorlijk zware periode gehad van 5 a 6 maanden met zeer weinig slaap. En dat gaat nu gelukkig veel beter, en laat ons eerst maar eens lekker slapen

En kwa werk..ik wil eerst een vaste baan en dat duurt zeker nog tot augustus 2010.
Ik vind het heerlijk om 3 dagen te gaan werken. Ik heb een periode 4 dagen per week gewerkt en dat vond ik echt teveel. 3 dagen ( maandag, woensdag en donderdag) is goed te doen.
Ik zie dan de kindjes nog genoeg maar kan me ook op mijn baan concentreren.
Wij hadden met Jesse alleen ook een huis waarin het eigenlijk gewoon niet ging, met 2. En we hadden geen tuin, dus toen Jesse wat groter werd was dat ook geen succes.
Toen hij 10 maanden was zijn we verhuisd, en toen we net over waren ontdekte ik dus dat ik zwanger was!
Helemaal goed dus!
LieveMel
Dat hebben wij hier ook!
Jesse wordt oktober volgend jaar 4, en tegen die tijd zal het er om spannen of we er al voor gaan ja of nee. En dan zijn we minstens nog 9 maanden verder

Dan zit Isa ook al lekker op de psz, dus op zich erg prettig. Nadeel is dat je dan wel elke dag er op tijd uit moet om ze weg te brengen. Dat hoefde afgelopen keer met Isa en Jesse niet natuurlijk..Konden wij, ook al moest ik vroeg voeden, wel blijven liggen.
Maar ach, ik moet niet teveel vooruit willen plannen. Ik weet gewoon dat het we het voorlopig niet doen, en die gedachte is voorlopig genoeg.
Ing
Jun 17 2009, 03:48 PM
Hey meiden,
Mag ik hier ook komen meeschrijven?
Wij gaan (sinds gisteren
) actief voor een derde. De eerste 2 zijn een tweeling en we hopen heel erg op nog een tweeling!
Ik zal me even kort voorstellen:
Ik ben Ingrid, 26 jaartjes jong. In 2005 kreeg ik Dean en Levi (een tweeling dus) met mijn toenmalige vriend. Begin 2007 zijn wij uit elkaar gegaan en inmiddels ben ik alweer 1,5 jaar erg gelukkig met Wouter!
Wij willen graag een kindje van ons samen (een tweeling zouden we allebei geweldig vinden, dat zijn we toch al gewend) en zijn daarnaast ook bezig met een adoptieprocedure.
Dean en Levi hebben ook een tintje, dus we gaan voor een trio-penotti-gezin!
Ik las hier ook het één en ander over ruimtegebrek in huis... daar kan ik over meepraten 
Wij hebben nu besloten alles maar te laten komen zoals het komt en blijven intussen uitkijken naar een ander huis. Wanneer ik zwanger ben, gaan wij in een tweepersoons hoogslaper slapen. Het ledikantje kan er dan onder, want we hebben geen kamer meer over en de jongens liggen ook al samen...
Het wordt proppen dus hier, maar we zijn tot de conclusie gekomen dat de kinderwens zó groot is (we houden ons al zo lang in!) dat we voor al het andere wel een oplossing vinden.
Verder zag ik dat veel mensen hier wel voor een derde willen gaan, maar dat op de wat langere baan schuiven. Ik bewonder jullie geduld; bij mij is het geduld al maanden ver te zoeken.
Maar goed, in oktober gaan die twee van ons al naar school, dus dan hebben we de handen ook wat meer vrij.
groetjes!
Ing
Cato
Jun 17 2009, 10:07 PM
Hoi Ing,
Welkom hier! Leuk dat jullie voor een derde gaan en al echt van start... spannend!!
Hier ons druk aan het oriënteren

de andere 2 gingen niet van zelf maar goed wie weet...
Cato
Jul 20 2009, 03:37 PM
Wat een stilte hier... zomerreces?
mariekevh
Jul 24 2009, 03:47 PM
Caro
Wij zijn inderdaad net terug van vakantie.
En wat hebben we het heerlijk gehad. Veel mooi weer, elke dag gezwommen met beiden, en ze hebben het best goed gedaan met slapen in een tent.
En wat heb ik veel zwangeren gezien

Het kriebelt hier echt in alle hevigheid. Kan het gewoon niet onderdrukken. Maar, we halen de datum zeker niet naar voren. We wachten nog een jaartje.
Weet je al meer over het zwanger worden? Mag ik vragen welk proces jullie moeten doorlopen om zwanger te raken??
Ing
IK heb al gelezen dat je al zwanger bent bij maart 2010. Van harte zeg, das wel heel snel gegaan.
Mel
Ik lees net jouw ( en mijn reactie daarop) terug. Hoe voelen jullie er nu bij?
Ik ben ondertussen helemaal niet meer bezig met hoe dat dan allemaal zal moeten.
We kwamen tegenover mensen te staan op vakantie met 4 kinderen, met overal ong 2 jaar ertussen. En het schoolgaan ging vanzelf, als er eenmaal 1 naar school gaat, moet je er gewoon elke dag op tijd uit en of er dan 2 of 4 naar school moeten maak dat allemaal niks meer uit.
Cato
Jul 25 2009, 08:35 PM
Hoi Marieke,
Welkom terug, lekker hoor er even tussen uit en inderdaad als het kriebelt is echt iedereen om je heen zwanger :-)
Welk proces wij moeten doorlopen ik heb diabetes en moet zorgen dat mijn waardes goed zijn daar naast heb ik zo goed als geen spontane eisprong en wekken ze dit op door clomid voor te schrijven. Dan over naar manlief die heeft zeer wisselend zaad maar meestal matig van kwaliteit wat de kansen ook weer verlaagd. De laatste keer waren we al bijna onderweg naar Rotterdam voor IVF/ICSI en toen was opeens de kwaliteit stukken beter..... dus ging de gyn over naar IUI en dat was succesvol.
We zijn nu wel op controle geweest en begonnen met hormonen maar we zijn nog niet echt fanatiek de molen in gedoken en laten behalve dan de hormonen het geluk en de natuur zijn gang gaan.
nummertwee
Jul 25 2009, 08:42 PM
Spannend Cato
mariekevh
Jul 26 2009, 10:36 AM
Hoi Cato
We schrijven lekker met zijn 2en hier nu

Jeetje, er zijn nogal wat factoren die meespelen bij jullie dus.
Maar je bent nu begonnen met de clomid. Dus je eisprong zou weer op gang moeten komen nu.
VInd je het niet enorm spannend, ook al is het zaad van je man niet altijd even goed?
Of is het zaad gewoonweg zelden goed genoeg van kwaliteit voor een natuurlijke bevruchting?
En je suikerwaardes zijn ook van belang om zwanger te kunnen worden? OF vooral tijdens de zwangerschap?
Cato
Jul 26 2009, 09:31 PM
Hoi Marieke,
Mijn waardes zijn de hele tijd van belang dus sterk in de gaten houden.
Ik durf niet te zeggen hoe goed/slecht het zaad is het is gewoon zeer wisselend en tja een gyn controleert het nooit iedere dag

Bij Lotte was het matig maar zou het voldoende moeten zijn (3 keer getest) Bij Jurre was het super slecht (mogelijk ICSI nog een extra controle), slecht (mmm twijfel we proberen IUI), matig (Bij IUI nou het is beter wel een goede kans), uitstekend........bij de laatste IUI en toen kwam Jurre

Maar we gaan dus niet serieus van start we zorgen zeg maar alleen dat de natuur zijn kans kan gaan de komende 6 maanden want dan weer op controle bij de gyn ivm clomid gebruik
Ing
Jul 28 2009, 01:18 PM
Hey meiden,
Cato, ik duim dat het voor jullie snel weer raak mag zijn! Lijkt me wel moeilijk om met alles rekening te moeten houden.
Marieke, tjee zoveel kriebels nu al! Ik ben benieuwd of je dat nog een jaar volhoudt. Ik heb daar zelf zeer weinig geduld in. En gelukkig ook niet nodig gehad.
Zoals jullie al gezien hadden ben ik idd zwanger van de derde! A.s. donderdag hebben we een (6 weken) echo om te kijken of het er mss weer twee zijn. Lijkt ons geweldig, dus we zijn heel benieuwd!!
Verder heb ik eigenlijk niet zoveel te melden. Het is hier idd rustig.
xxx Ing
Cato
Jul 28 2009, 09:39 PM
Ing, Gefeliciteerd!! Geniet ervan!
soraya
Aug 2 2009, 10:42 PM
hay hay
hier was het eigenlijk zeker dat er geen 3e kindje kwam,nu mijn man aangaf toch heel graag te willen begint het bij mij opeens ook te kriebelen
maar alleen te kriebelen hoor we hebben nog geen keuze gemaakt;)
Cato
Aug 4 2009, 08:20 PM
Spannend Soraya en wie weet.....
Hier de ongi door gebroken maar de meds werken dus we maken in ieder geval nu maandelijks wel een klein kansje
mariekevh
Sep 4 2009, 04:42 PM
Het is hier wel erg stilletjes he?
Caro, hoe is het nu bij jullie?
En Soraya, heeft je man al een keuze kunnen maken?
Hier kriebelt het vooral als ik dan weer van die mooie buiken zie.Voor de rest lukt t nog best om t even opzij te zetten.
We zijn nu ook druk bezig met het huis, andere meubels, de stukadoor is geweest enz enz. Genoeg afleiding dus
Cato
Sep 6 2009, 07:34 PM
Hoi Marieke,
Inderdaad rustig hier :-)
Nou was ik vorige maand nog enthousiast over dat mijn cyclus goed reageerde op de meds deze maand dus niet...... nu al een cyclus van 36 dagen.... wel wat roze afscheiding op dag 30 maar geen ongi en geen zwangerschap.
Ik wacht het nog tot vrijdag af denk ik en dan bel ik wel naar de gyn.
Leuk hoor zo druk bezig in huis, hier doen we helemaal niets meer ;-) We hebben het onlangs verkocht en moeten er begin volgend jaar uit....
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken,
Klik Hier.