Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: Een Derde?
Mama en Zo forum > Zwanger worden > Algemeen
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Biekje
wink.gif
Leontine
Zo zeg.... deel 9 alweer! Bedankt Bianca....

Nr2, vroeg me laatst inderdaad al af hoe het met Jo was, maar die heeft dus een zoontje...
Hoe gaat het met jou????

Annike, nog lekker aan het genieten op je roze wolk.... Kraamhulp waarschijnlijk ook weer vertrokken bij jullie. Wat vliegt dat toch voorbij... Heb je al nieuwe foto's??? Van zo'n ukkie kan je geen genoeg krijgen!

Mamare, alles nog op schema met verbouwen/verhuizen???

Leontine
nummertwee
Hier gaat het prima. Beetje moe, en kan weinig hebben van de kids, dit weer helpt ook niet echt mee natuurlijk.

Verder niet zo veel te vertellen. Oja, heb al een afspraak bij de VK, had gehoopt mooi op tijd een echo te kunnen plannen maar het beleid is nu weer veranderd, dus eerst intake en dan zien we wel verder. Nog even geduld dus.
mamare
Hoihoi

Hier super druk maar volgens mij nog wel op schema. Zo meteen komt mijn zus nog helpen met de kleding overhuizen en dan morgen het grote spul vandaag al meerdere keren met spullen gereden dus er is al best veel over maar nog lang niet alles. pfft lijkt geen eind aan te komen.
Ik ben nu dus al erg moe maar moet nog ff door wink.gif

groetjes mamare
anneke
Hoihoi,

Nee hoor de kraamzorg is er nog vandaag. Ik had recht op 10 dagen maximale kraamzorg, vandaag laatste dag. Rustig met kraamvisite en............... de andere kinderen hebben de waterpokken dry.gif . Zijn er niet echt ziek van, gelukkig maar het is wel even oppassen met andere kraamvisite en natuurlijk ook met Amarins. 't Is niet anders, zijn we daar straks in ieder geval ook van af.

Het gaat fantastisch maar ik heb het natuurlijk enerzijds druk en anderzijds doe ik het bewust rustig aan. De nachten zijn super, Amarins komt maar voor 1 nachtvoeding. Er zit meestal zo'n 5 uur of iets langer tussen de voedingen 's nachts. Overdag keurig alle 3 1/2 of 4 uren.

Foto's moeten we even overzetten op de laptop maar ze komen er aan hoor!

Zo, nu nog even de laatste pagina's van het vorige '3e-forum' lezen.

Toedels en fijn weekend,

Anneke

Mamare succes met verhuizen meid!!!!!!!!!! Ff doorbijten, straks zit je heeeeeeeeeeeeeeeerlijk in je nieuwe huissie. En, zijn we welkom op de housewarming straks ? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Barbara
Mamare, succes met de laatste verhuisdozen. Verschrikkelijk leuk een nieuw huis, nieuwe tuin, buren, etc maar ook verschrikkelijk veel werk. Nog eventjes dus en dan zitten jullie helemaal op het nieuwe stekkie. Hoe vinden de kinderen het dat ze een nieuwe kamer krijgen?

Anneke, klinkt goed dat ritme wat ze heeft. Zo voor de eerste week dus best relaxed. Wel vervelend dat de anderen de waterpokken hebben maarja, heb je ze ook maar gehad hè.

Ik zat om 8 uur vanmorgen al weer met Daan in het zwembad en hoera, eindelijk, volgende week mag ie afzwemmen en zijn we met hem klaar. Na 2 jaar heeft ie dan zijn diploma's. Het heeft eventjes geduurd maar aan de andere kant, hij heeft dan wel mooi A, B en C. Hij wil eigenlijk nog snorkelen maar ik vind het mooi geweest, kost duur genoeg al die zwemlessen. Nu zijn zusje nog. Die mocht al 2 keer oefenen in het hele diepe diepe. Die lijkt vooralsnog wat sneller te zijn dan haar broertje. Ik hoop dat ze voor de zomervakantie haar zwemdiploma heeft, is wat rustiger als je dan gaat zwemmen met z'n allen, hoef je er toch niet zo bovenop te zitten en de angst te hebben dat ze toch gauw wegglippen.
nummertwee
Hoihoi,

Heerlijk weekend. Vind het echt wel lekker als hubbie ook thuis is om samen de kinderen te doen, heb toch wel last van hormonsters momenteel. En tja, die eerste paar weken, vind het toch wel spannend hoor.
Verder gaat het hier prima, kids slapen goed en zijn lekker fit etc.

Mamare, wat zal het een heerlijk gevoel zijn als jullie straks helemaal geinstalleerd zijn.

Anneke, vervelend die waterpokken, hopelijk blijft Amarins nu nog bespaard, maar ik geloof dat ze die de eerste 6 maanden niet zo heel snel krijgen, zeker met BV erbij, maar wel even opletten sowieso. Lekker zeg dat Amarins het ritme al zo goed te pakken heeft, en nu hopen dat dat zo blijft.

Barbara, lekker zeg, het zwemgebeuren met Daan er weer op zitten.

Mijn banner loopt trouwens 1 dag mis, ik geloof dat deze het niet door heeft dat het een schrikkeljaar is. Nou ja, die ene dag maakt ook niet zoveel uit, met de echo kan het wel weer veranderen.
mamare
Hoihoi

Nou hier is de grootste drukte achter de rug. Gisteren dus verhuisd en vannacht al lekker in ons nieuwe huis geslapen wink.gif Het is helemaal geworden zoals we het voor ogen hadden . De kamer is zelfs groter dan we dachten ( kan je nu pas goed zien nu je eigen meubels erin staan)
Anneke je bent van harte welkom hoor en de rest ook wink.gif whahaha

De kids vonden het gisteravond wel heel erg spannend om op hun nieuwe kamer te slapen maar ging erg goed. Vanmorgen waren ze wel vroeg wakker maar goed het is ook allemaal nog nieuw. Jamie heeft wel echt uitgeslapen. Heerlijk!!

Anneke echt een heerlijk ritme zeg ik hoop voor jullie dat Amarins het zo volhoudt. Zou fijn zijn. De andere kids dus de waterpokken hebben ze er veel? Gelukkig hebben ze er niet zoveel last van wink.gif

groetjes mamare
anneke
foto
Barbara
Anneke, ik kan alleen maar zeggen. AHHHHHHHHHHHHHHHHhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh wat lief, mooi meisje hoor. Zou er haast jaloers van worden blush.gif
nummertwee
Mamare, super dat jullie zo heerlijk tevreden zijn over het nieuwe plekje. Wat zal dat een rijk gevoel geven.

Anneke, ook hier een wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif gevoel bij het bekijken van jouw foto's.

claartje, joyce., angelique,,,,??? alles oke?
Barbara
Ik zit me eigenlijk wat af te vragen. Hebben jullie voor elk kindje een eigen slaapkamer?

Hier hebben ze nu beiden hun eigen kamertje maar als er straks een kindje bij mag komen, dan heb ik een kamer te kort. Heb namelijk maar 3 slaapkamertjes. Ook niet overdreven groot trouwens. Ik wilde Daan en Laura dan op 1 kamer doen en dan afhankelijk of en wat er voor derde bij komt, de baby na een jaar of wat bij een van de anderen op de kamer doen. De meiden en jongens dus apart op den duur.

Ik heb nog wel een rommelhok onder het schuine over en met een dakkapel over de hele lengte is daar wel een 4e kamertje bij te maken. Alleen tja, geld hè. Ik ben nu aan het sparen voor een nieuwe keuken die ook hoognodig aan vervanging toe is dus geld voor een dakkapel is er voorlopig nog niet sad.gif
Leontine
Anneke, wat een heerlijk meisje is Amarins toch! Lekker hoor dat je zo'n fijn ritme heeft. Nu hopen dat het het zal behouden. Wel balen van de waterpokken, maarja het is niet anders. Hopelijk krijgt Amarins er geen last van....

Mamare, wat leuk dat jullie vannacht in jullie nieuwe huis hebben geslapen. En de ruimte dus zelfs nóg groter dan jullie verwachtten.... heerlijk toch! Lekker genieten van jullie nieuwe stulpje!!

Barbara, hier hebben alle kids inderdaad een eigen kamertje. Ook hier 3 slaapkamers, maar wij hebben dus wél dakkapellen laten zetten. Dat hebben we destijds gedaan toen ik zwanger was van Estelle (en we dus ook nog geld hadden, haha). Toen is Céline al naar zolder gegaan en hielden we het derde slaapkamertje als pc-kamer/strijkkamer/vriezer enz enz...
Toen Danique kwam was het dus ff puzzelen hoe we het met de ruimte gingen doen, maar uiteindelijk is de pc naar zolder gegaan, is de vriezer tot het minimum verkleind en ook naar zolder gegaan en strijk ik nu in mijn slaapkamer. Ach en dat went vanzelf allemaal....
Maarre... lijkt me een goede oplossing hoor die je bedacht hebt! En dan kan er tzt als er weer gespaard is toch wél dakkapellen geplaatst.... Want op een gegeven moment worden ze weer zo groot dat ze niet meer bij elkaar willen. Nou, tegen die tijd (want dat duurt nog wel even) hebben jullie vast het geld voor die dakkapel wel....
Hier overigens ook wel (na de geboorte van Danique) twijfels gehad of ik die oudste 2 niet bij elkaar zou leggen.... Maar dat is meer om het speelgoed en de rommel. Dan zou ik van de andere slaapkamer nl een speelkamer maken smile.gif Maar uiteindelijk slapen ze toch het beste zo apart en dat houden we dan maar zo.
In de caravan gaan Estelle en Danique wél op 1 kamertje. Hoe dat precies gaat weet ik nog niet, want Danique wordt 's nachts natuurlijk nog wakker. Moeten we in het voorjaar maar eens goed bekijken...

leontine
nummertwee
Barbara, wij doen straks ook 3 kids op 2 kamers. Gelukkig zijn deze kamers niet zo heel klein, we hebben ze 2 jaar terug bij laten bouwen anders hadden we het nu echt niet gered.
We hebben zelf wel een vrij ruime slaapkamer en daar kan de derde lange tijd blijven slapen. De bedoeling is om de oudste twee daarna bij elkaar te doen op een van de 2 kamers die het grootste is.
En over een jaar of 1,2,3 verhuizen wij naar een boerderij, en daar is een zolder die we kunnen verbouwen zodat ze dan wel elk een eigen kamer kunnen krijgen.

Zijn jullie trouwens al met vakantieplannen bezig? Wij zijn al aan het nadenken, maar gaan dan ook in het voorseizoen (mei), nog geen idee, vanwege de periode van het jaar zal het wel niet richting het Noorden worden wink.gif
Barbara
Hihi geld over, wat is dat?? Ja ik had wat op mijn spaarrekening staan voor de keuken maar toen kwam er hele leuke (NOT) blauwe post, nou dan weet je genoeg. Een week later weer leuke (NOT NOT) blauwe post dus bye bye spaargeld en een betalingsregeling voor de rest. En dan te bedenken dat ik daar deze zomer mijn keuken van had willen kopen. Nouja, schijnt een vertraging bij de belasting te zitten, we krijgen het misschien nog terug. (moeilijk verhaal met verliezen uit voorgaande jaren die nog niet zijn verwerkt en met de definitiefe aanslag zouden we het volgens de accountant wel terugkrijgen maar toch)

Nouja, rijk zijn we in elk geval niet, gelukkig des te meer biggrin.gif Da's toch veel belangrijker

Strijken doe ik altijd beneden, is me boven veel te koud maar ik heb de wasmachine en droger dan ook beneden staan.
nummertwee
Strijken? Wat is dat? tongue.gif
Leontine
Pfff, wat gaat de tijd toch hard.... Danique heeft zich vrijdag dmv de spijltjes van de box van haar rug naar haar buik gerold. Vorige week al 2x van buik naar rug.
Vandaag weer 2x van buik naar rug en weer 1x van rug naar buik. Pffff, daar is ze wel vlug mee hoor. Hmmm, ze mocht het van mij zo lekker rustig aan doen. Ff lekker van mijn laatste kleine ukkie genieten en dan is ze zó vlot! Nou ja, niets aan te doen biggrin.gif
Maar van mij had ze dat met haar 4 maandjes nog niet hoeven doen hoor wink.gif

Leontine
anneke
Hoooooooooooi,

HIer verplicht wakker, Robert en Meike zijn naar de huisartsenpost. De waterpokken van Meike maken haar toch wel heel erg ziek......... hoge koorts en veel pijn en huilen. Lastig ook natuurlijk om 'theater' van 'ziekte' te onderscheiden bij zo'n peuter maar misschien lukt het de arts......

heej, ze zijn terug.

ik ga ff horen hoe#wat

Anneke
nummertwee
Leontine, het zal inderdaad wel steeds sneller gaan, ik vond het bij de tweede al omvliegen die babytijd! Hoe gaat het verder met je?

Anneke, ik ben wel benieuwd hoe het nu met Meike gaat.
anneke
Heu!

Nou Meike heeft er een bacteriele infectie van de waterpokken bij. Dus aan de antibiotica in zalfvorm. Als het goed is knapt ze er snel wat meer van op. Verder heeft ze het 'gewoon' flink te pakken van de waterpokken. Hopelijk genezen de blaasjes goed en zonder littekens want het kind ziet er nu NIET UIT!! Nu natuurlijk ook niet zoveel koorts, maar dat zal vanavond wel weer toenemen. Ach, we zieken dit dus uit en smeren keurig de zalf.
Nr2 hoest met de zwskwalen??????? En nog veel last van de hormonsters???

Amarins is trouwens inderdaad een Friese naam. Vandaar dat nr2 de naam kende en de rest van jullie niet biggrin.gif . Froukje is dus de naam van Robert's moeder, die vindt het geweldig dat ze vernoemd is.

Afgelopen nacht weer heerlijk geslapen. 1x 5 uren tussen de voedingen en 1x 3 uren. Daarna nog lekker 'uitgeslapen' want Robert is er vroeg af gegaan met Ties. Robert is de komende dinsdagen thuis met zorgverlof. Dat is niet alleen nodig maar ook erg gezellig.

Barbara welkom hier (had ik geloof ik nog niet gezegd??), dus ook een wens voor een 3e!!! Leuk hoor, ik kan het echt iedereen aanraden!!!!! Wij hebben trouwens voor alle kinderen een slaapkamer maar wonen dan ook in een groot huis.

Mamare bevalt het nog in het nieuwe huis laugh.gif ? Hebben de kinderen vannacht wat beter geslapen??

Nou ik ga even een Dora-spelletje met Meike op de computer doen.

PS iemand van jullie ervaring met de peuterspelcomputer van Vtech??? Die kun je aansluiten op de tv en er zijn spellen van Winnie de Pooh, Barbie-prinses, Dora etc. We denken erover om die voor Meike's 3e verjaardag te kopen. Anyone????????????????????

Fijne dag allemaal,

Anneke
mamare
Hoihoi

Anneke wat een super foto's wub.gif wub.gif
Meike dus flink last van de waterpokken en dan ook nog eens een extra infectie pfft beterschap .

Hier de oudste 2 bij elkaar op de kamer. In ons vorige huis hadden we dat ook al zo en beviel prima terwijl het daar niet hoefde want daar hadden we 4 slaapkamers. Hier hebben we er 3 maar die van de jongens is echt groot dus daar kan met gemak 2 bedden. Die staan er nu dus ook. wink.gif
Het slapen ging gister goed hebben ze tot half 8 geslapen maar vanmorgen waren de oudste 2 al voor 6 uur wakker en maar kletsen pfft . Ik was nog zo moe en dus ook een mega ochtend humeur. sad.gif
Gister hadden we namelijk besloten om de woningstichting ff te bellen of we de sleutel van het huis niet een halve maand eerder mochten inleveren. Dat scheelt mooi weer een halve maand huur betalen en aangezien we het toch leeg hadden .... Dat mocht dus moesten we gister nog wel vrij halsover kop daar aan het schoonmaken. Dat hebben we dus maar ff met een franse slag gedaan want die mensen die erin komen hebben grootse plannen met dingen verbreken en weet ik al wat niet meer dus dan word het toch weer vies en zou ik me voor nop hebben uitgesloofd. Voor het oog is het netjes en de rest mogen ze zelf doen wink.gif Hadden wij hier ook wel en voor je er in trekt doe je toch alles zelf nog ff goed. Het is hier nu dus ook een beetje bijkomen geblazen van alle drukte van de afgelopen week. Ik ben het echt wel ff nodig om weer op verhaal te komen. Als je er midden inzit dan ga je dom door en nu moet je het toch een beetje bezuren... Ben echt moe dus duik zo ook lekker mijn bedje weer in en dan hoop ik morgenvroeg iets langer te kunnen liggen.

groetjes mamare
nummertwee
He bah Anneke, tuurlijk moet het toch een keer die waterpokken, maar dit is wel een ongelukkig moment natuurlijk, en dan ook nog ontstoken. Als ze straks weer wat gaan helen kun je calendulan emulsie gebruiken, er is een speciale versie voor kinderen van VSM.
Hoe gaat het met je buikwond, heelt het goed?

Hmm iedereen (op het forum) vraagt steeds naar kwalen: heb ik niet! Nou ja, behalve hormonsters. Ben dan ook nog maar net zwanger natuurlijk. En ik hoef ze voorlopig ook even niet, heb een project af te ronden en een aantal feestjes waarop ik het nog zo goed mogelijk wil kunnen verbergen.
wink.gif

Daarna aftellen voor de eerste afpraak bij de VK, is op zich niks bijzonders maar ben wel benieuwd wanneer we dan de afspraak voor de eerste echo krijgen, misschien lukt het nog voor ons weekendje weg samen.
anneke
Hoihoi!

nr2 mooi toch, geen kwalen!!! nou kan dit je natuurlijk ook onzeker maken maar jij weet ook dat kwalen (helemaal vroeg in de zws) niks betekenen tav hoe het met de beeb zou gaan............... het is inderdaad 'gewoon' aftellen tot de 1e echo. Joh, ze willen je vast wel tegemoet komen en IETS eerder de echo plannen?????????? Als het wachten je veel stress op zou leveren dan lijkt me dat een terechte reden om het even wat eerder te bekijken. Maarja....... ik ben psycholoog, geen verloskundige wink.gif .
Je hebt in ieder geval mooi wat afleiding aan je werk lijkt me. Hoe reageert hubs trouwens tot nu toe op je zwangerschap?

mamare wel lekker hoor, dat de verhuizing nu helemaal achter de rug is. groot gelijk dat jullie de sleutel wat eerder ingeleverd hebben. scheelt niet alleen geld maar ook 'rust in je hoofd'. en tsja voor de kinderen is het natuurlijk nog even wennen......... inderdaad vroeg naar bed gaan is het enige wat je er even aan kunt doen. Hopelijk stijgt je energieniveau snel weer!!!

Nou Ties zit nu ook onder de pokken. Robert is dus verplicht thuis want ik mag nog niet tillen. Op zich gaat het goed met mijn herstel, alleen de wond trekt (onderhuids) vaak een beetje. Gisteren alleen echt teveel gedaan en dan speelt mijn bekken wat op. Ach, psychisch is het ook even 'zwaar' met de zieke kindertjes, dat zal z'n weerslag op mijn gestel ook wel hebben. Morgen is Robert ook thuis, vrijdag komt mijn moeder en hopelijk kan het spul maandag weer gewoon naar het kdv.

Ik ga nog even op het januariforum kijken,

Anneke
nummertwee
Tja een vroege echo hoeft van mij niet want de vorige keer heb ik dus ook gewoon een kloppend hartje gezien.
Ik heb dus liever gewoon met 8-9 weken een echo (vind ik al vrij vroeg) en dan een paar weken later weer.
Een hele vroege echo geeft toch een soort van schijnzekerheid vind ik.

Hier hebben we trouwens de waterpokken in 2 keer gehad, toen de oudste ze kreeg, kreeg de jongste ze niet, die was toen 4 mnd en had blijkbaar nog genoeg antistoffen, of gewoon mazzel.

Ga weer verder met de poets, heb de dubbele wagen op MP staan er komt iemand kijken...
Barbara
Daan hier, heeft 2 keer de waterpokken gehad. De eerste keer was ie bijna 1½ en is ie heel ziek geweest met hoge koorts. Een jaar of wat geleden toen Laura het had, had Daan er ook weer een paar maar niet zo erg als de eerste keer.
anneke
Hoi,

Nr2 klinkt goed meid. Blijft dus gewoon een kwestie van vertrouwen en vingers gekruist houden wink.gif . We leven natuurlijk allemaal ontzettend met je mee deze eerste 3 maanden!!!!

Barbara hmmmmmmmmmmmmmmmmm op dat nieuws zat ik natuurlijk niet te wachten, dat je de waterpokken dus nog een keer kunt krijgen als je ze voor 't eerst had op anderhalfjaar.......... blink.gif . Ties is er nu ook behoorlijk ziek van. Vannacht overgegeven, heel zielig. Verder na een paracetamol goed geslapen gelukkig.

Amarins heeft vannacht voor 't eerst in de wandelwagenbak naast mijn bed geslapen. In plaats van bij mij in bed dus tongue.gif . Ging erg goed, 6 uren tussen de voeding!!! Maar dan moet ik daar wel bijzeggen dat ze gisteravond bijna de hele avond aan het miepen was.....................

Vandaag weer thuis met z'n allen, kids kunnen nog steeds niet naar het kdv dus Robert zit verplicht thuis.

Ik ga weer,

Anneke
nummertwee
Anneke, toch voel ik me af en toe onzeker, ik voel me namelijk zo ontzettend energiek momenteel, dat ik me soms afvraag of ik die positieve test niet heb gedroomd.

Hmmm, hier had de jongste ook al jong waterpokken, met 7mnd, hopelijk wel de laatste keer!

Nou, ik heb het suuuuuuuuuperduk met werk (tot bijna stress aan toe), ga morgen ook ff extra werken, dus uuuuh ik ga er weer vandoor!!
Barbara
Nr2, het is natuurlijk ook nog ontzettend onvoorstelbaar. Je weet nog maar net dat je zwanger bent, geen trappelende voetjes en toch groeit er wat. Je ziet aan de buitenkant nog niks maar binnen in gebeurd genoeg. Straks als je een echo hebt gehad, zal het wel meer tastbaarder worden als je dan een fotootje van innieminie krijgt smile.gif Succes met je werk. Klinkt alsof het bij ons is, ook heel druk op het erk.

Anneke, de kleine meid al weer 2 weken oud/jong. Gaat toch eigenlijk heel snel allemaal. Maanden kijk je uit naar iets moois en zo ineens zijn er weer een paar weken voorbij. Klinkt tot nu toe als een makkelijke baby of heb ik het mis?

Ik zat me zo eens te bedenken dat ik eigenlijk niet echt positieve reacties verwacht mocht ik weer zwanger worden. Mijn s.ouders reageerden de vorige 2 keren ook nog al lauwtjes. Ze zijn heel blij hoor met de kinderen en genieten er ook van voorzover ik het kan zien maar toen we het vertelde was het meer iets van o, nou, ja, ehm, leuk maar ik heb het idee dat ze meer hebben met de kleine van hun eigen dochter (doen ze zo wie zo meer voor voor mijn gevoel) Mijn s.zusje netzo. Maf eigenlijk want het gaat natuurlijk om wat wij willen maar gezien mijn medische voorgeschiedenis verwacht ik vooral reacties van hoe kun je dat nu doen en is het wel verantwoord en weet waar je aan begint dat soort reacties en dat maakt me best onzeker unsure.gif Maar goed, wij zullen er meer dan blij blij blij mee zijn en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste.

Ik ga vast eten koken en tafeldekken. Als ze 's middags naar school moeten is dat altijd zo'n gerace met eten en afwassen tussen de middag.
nummertwee
Barbara, tja zo'n soort reactie kregen wij ook van sloeder, bij de vorige zwangerschap ivm mijn bekken. Ik heb wel eens vaker opmerkingen gehad dat mijn lichaam niet geschikt voor zws zou zijn etc.
Gelukkig ben ik daar niet gevoelig voor, haha ga weer (heb het zo druk dat ik af en toe ff niet weet wat ik eerst en laatst zal doen met als gevolg dat ik dus niks doe, ja ff hier kijken wink.gif ).
Barbara
Nou daar ben ik ook een beetje bang voor. Ik heb natuurlijk 5 heupoperaties gehad in een paar jaar tijd, 2 voor, 3 na de zwangerschappen maar technisch gezien is mijn linkerheup beter dan ie ooit is geweest. Ik heb altijd maar op halve heupen gelopen en heb er nu zeg maar anderhalf nu links die kunstknakker zit. Maar dan nog. Ik ben daar dus wel wat gevoeliger voor en van een goed geplaatste rotopmerking kan ik dagen van slag zijn vooral omdat we al zoveel meegemaakt hebben blink.gif

Hihi klinkt me bekend in de oren. Zo druk zijn dat je niet weet wat eerst of laatst moet gebeuren en daarom niks uitvoeren ohmy.gif
anneke
Barbara, same here met de s.ouders. Ach, geeft niks. Het gevoel is wederzijds dusssehhhh laat het maar zo. Bovendien wonen ze in Brabant.......... ver weg genoeg zegmaar wink.gif .

Ladies, de man van mijn beste vriendin belde me vanmiddag; ze is bevallen van hun 1e kindje (een dochter, maar dat wisten we al) LYAMM. Het klonk allemaal erg goed (hoe het gegaan was zegmaar), ben zo blij voor ze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ook leuk dat onze beide dochters -hun enige en onze jongste) maar 2 weken schelen................................. kan niet wachten om d'r te zien maar moet zelf natuurlijk nog ff rustig aan doen!

Anneke
Barbara
Dat is leuk Anneke. Wonen jullie dicht bij elkaar in de buurt?

Mijn schoonouders wonen min of meer bij ons in. Niet 's avonds enzo maar door de boerderij komen we dagelijks bij elkaar over de vloer. Vaak makkelijk maar soms niet altijd even prettig maarja, we nemen wel hun bedrijf over dus soms moeten we elkaar maar gedogen, zal inderdaad ook wel wederzijds zijn maar ach, ze hebben een lieve zoon wub.gif
nummertwee
Woehaaaaa, hubbie is nu chocola halen, heb ik zoooooo'n zin in ! en hij ook wink.gif wat een schat he, tja we hebben verder niks lekkers meer in huis.
Vandaag onze duowagen verkocht, toch wel een beetje raar, maar goed, was een mooi bedrag, we hebben er zeg maar 2 jaar lang gratis gebruik van gemaakt.

Anneke, gefeliciteerd voor je vriendin. Ik vind het zelf erg leuk vriendinnen met kinderen. Wij waren zelf de eersten, vrij jong kinderen en vind het erg leuk dat er nu meer mensen om ons heen kinderen krijgen, toch wel fijn om dingen mee te delen en wat meer begrip voor zaken te krijgen. Hoewel ik ook merken dat sommigen er echt nog laaang niet aan toe zijn (tenminste zoals het op mij overkomt) en daar kan ik me dus helemaal niks bij voorstellen.

Ik heb momenteel best veel energie, zit er zelfs aan te denken om iets meer te gaan werken, maar weet niet zeker of dat nu wel zo'n goed idee is. Haha, nou ja, nog maar even een aantal weken afwachten, kijken hoe ik me dan voel.

Fijn weekend allen!
anneke
Hihi, vandaag kregen we 't geboortekaartje; heet ze Ly-Ann....... had ik al een kaartje op de bus gedaan met 'gefeliciteerd met Lyamm' natuurlijk . Hopelijk kunnen ze erom lachen..... had de pasgeworden vader maar duidelijker moeten praten aan de telefoon rolleyes.gif .

Nr2 wij waren ook de eersten met kinderen. Ik vind het ook errug leuk dat ik nu wat meer van 'dat' kan delen met een aantal van m'n vriendinnen.

Vandaag naar m'n ouders, net uitgebreid boodschappen gedaan met hubs. Amarins wordt nu een beetje wakker, die ga ik zo maar weer voeden en daarna even naar het dorp hier. Eens kijken of de kinderkledingwinkel al '3 halen 1 betalen-actie' heeft......

Doeidoei,

Anneke

ps Nr2 fijn hoor, dat je je zo goed voelt! Het idee van zwanger-zijn is natuurlijk ook FANTASTISCH!!!!!!
mamare
Hoihoi

Barbara laat anderen mooi praten en doe wat jullie hart je ingeeft . Kijk als de dokters het nu verbieden voor je eigen gezondheid wordt het een ander verhaal. Maar aangezien jullie ook gewoon van plan zijn samen oud te worden hebben jullie daar vast wel over nagedacht dus wie zijn die andere mensen dan om een rotopmerking te maken. Ik hoop voor jullie dat het snel lukt als jullie er aantoe zijn wink.gif

Nr2 ik kan me van jou goed voorstellen hoor dat je het nog bijna niet kan bevatten en dat het beangstigend is juist omdat je je zo goed voelt. Weet je al wanneer je je eerste echo mag laten maken ( sorry niet alles is blijven hangen denk ik van wat ik heb teruggelezen blink.gif

Vandaag is hubbie lekker aan het werk geweest in ons huisje. Het behang van onze kamer zit er inmiddels ook aan is erg mooi geworden wink.gif Verder is hij overal stroom aan het (ver)leggen en de telefoon is weer aangesloten, ook hebben we een mooi begin gemaakt vandaag met de garage opruimen en dus zijn we weer een stukje dichterbij met alles op de plek krijgen. Vandaag noodgedwongen ook nog een nieuwe droger gekocht. De oude is toch iets mee mis gegaan met het verhuizen. Is ergens water in gelopen waar het niet moest zeg maar. Nu begon hij dus vreselijk te stinken naar brand als ik hem aanzette en dat vertrouwde ik dus niet. Dinsdag wordt de nieuwe bezorgt en meteen de oude opgehaalt dus das mooi geregeld.

Kids gingen vanmiddag nog ff bij mijn broer spelen maar dat ging niet echt van harte geloof ik ik had net de verkleedkleren naar boven gebracht en ze waren dus eigenlijk heel mooi aan het spelen maar goed uiteindelijk zijn ze er verkleed naartoe gegaan zodat hubbie en ik ff rustig behang konden gaan plakken wink.gif Verder zijn ze goed te pas. Het is 's morgens nog steeds wel erg vroeg en wat ik daar aan kan veranderen... geen idee ze hebben nu nog wel rolluiken dus het is er ook echt wel donker op hun kamer maar goed zal ook wel weer over gaan ooit .
Jamie heeft er 2 kiezen doorgekregen de afgelopen week dus dat jonkt ook mooi aan.
Gister nog met de 3 jongens naar de kapper geweest was ook wel flink nodig maar nu zien ze er weer pikobello uit wink.gif whahaha

zeg ik ben ervandoor
fijn weekend allemaal , groetjes mamare
Barbara
Hihi Jamie dus kiezen erbij. Daan krijgt er nu een grote mensen kies bij, de tweede. En achter zijn voorste melktandjes, komt een grote mensen tand aan. Kon verder geen kwaad dat de melktanden er nog niet uit zijn maar hij eet nu appels joh, ik zei, je moet maar lekker appeltjes eten dan gaat je tand vast sneller los (had ik van de tandarts) Nou, eten en wiebelen en sinds vanavond zit die tand ineens een heel stuk losser. Zal straks wel een vreemd gezicht zijn.

Vanmiddag heeft ie ook nog eens zijn C diploma bij elkaar gezwommen dus hier een supertrotse mama.
nummertwee
Anneke, en hadden ze nog wat leuks? (3 dingen voor 1 prijs?). Hier gaat het ook altijd zo, eerst 30% dan 4 voor der prijs van 2, dan 50% etc. Heb laatst dus nog een gave Gaastra jas voor volgend jaar gescoord voor de helft, vind ze eigenlijk niet te betalen maar dan is het redelijk te doen. En ik vind ze geweldig (behalve de prijs dus), zijn echt lekker warm, dus mijn ventje loopt er volgende winter (en die erop hoop ik) weer hip bij laugh.gif .

Mamare, ik heb nog geen echoafspraak, over 2 weken eerst intake bij de VK en dan zien we weer verder. De jongens zullen vast over een tijdje wel weer langer uitslapen. Komt me bekend voor hoor, vroeger wakker worden in een nieuw huis en dan niet meer verder kunnen slapen, heb je er zelf geen last van?

Barbara, gefeliciteerd, knap hoor, Daan zijn C, ik weet nog wel dat het vroeger een hele operatie was. Is C in een keer? In 'mijn tijd' was dat in drieen geknipt: snorkelen, basisvaardigheidshuppeldepup, en nog wat.

Hmmm, sinds vandaag toch wel een wat misselijk en lamlendig gevoel ph34r.gif
anneke
Haha Nr2 zullen we je maar feliciteren met je zwskwaal??

Hmmm ze hadden nog geen 3-halen-1-betalen maar 50%; mijn zusje zal in de gaten houden wanneer ze meer korting hebben. We hebben wel een shirt van Carbone gekocht voor Meike, die heeft een aantal stukken van die serie en kon er eignelijk nog wel een shirt van gebruiken. Hoef ik die andere wat minder snel te wassen.

Kids zijn gisteren bij pake&beppe blijven slapen, m'n zusje brengt ze strakjes hier. Hadden hubs en ik dus het rijk alleen met Amarins (jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee wat hebben ouders met 1 kind het toch rustig tongue.gif ).

Nu even lekker ovenbroodjes eten,

Fijne zondag allemaal,

Anneke
Barbara
C is nu heel anders dan toen. Ik hoorde van een ander vader dat wat vroeger E was (kan ik me niet eens herinneren, heb alleen A en B ) minder zwaar is dan C van nu. Het afzwemmen duurde een uur en dit zijn de eisen. Gekleed is dus met zwembroek, ondergoed (hemd èn onderbroek) dan een lange broek, t-shirt met lange mouwen, een jas en schoenen. Pfffffffff ik moet er eerlijk gezegt niet aan denken wink.gif. Dat drijven met kleren doen ze in de helphouding dus om een bal heen gerold.

Eisen Zwemdiploma C
Gekleed: met rol voorover te water, 30 seconden watertrappen en 30 seconden drijven, 50 meter schoolslag onder vlot door zwemmen en over vlot heen klimmen, 50 meter enkelvoudige rugslag, uit het water klimmen.

Badkleding: met kopsprong te water, onder water oriënteren, 9 meter onder water zwemmen, door gat in zeil, 125 meter schoolslag waarbij 2 x koprol voorover en 2 x hoofdwaarts naar bodem duiken, 100 meter enkelvoudige rugslag, (uit)drijven op borst, (uit)drijven op rug, 15 meter borstcrawl, 5 meter wrikken, 15 meter rugcrawl, 30 seconden watertrappen met armen en benen en verplaatsen, 30 seconden verticaal drijven met gebruik van armen.

Hihi ik vind het nu wel lekker dat die van mij wat ouder zijn. Ik heb heerlijk tot 10 uur in bed gelegen vanmorgen. Kids zijn nu zo zelfstandig dat ze best een uurtje of wat op hun kamer kunnen spelen. Wilco was tegen 9 uur geloof ik binnen en toen waren de kinderen ook al beneden. Zal straks wel weer anders zijn als er een baby komt.

Nr2 nu toch de eerste tekenen van een zwangerschap voelbaar. Misselijk ben ik nooit geweest, ja 1 keer met Laura maar toen was ik ziek dus dat telde niet. Ik had bij Daan zoveel last van mijn rug, enorm moe, veel maagzuur etc etc etc en bij Laura nergens geen last van gehad. Daan heeft mijn ribben gekneusd in de laatste maand en Laura ook niet dus heel anders al was de bevalling van de tweede haast een kopie van de eerste.

Ga even wat prutsen. Heb nog maar net mijn kleren aan ohmy.gif Nuja kleren, joggingbroek en slobbertrui, had geen zin om er picobello uit te zien vandaag, het weer is er ook niet na tongue.gif
nummertwee
Barbara, klinkt pittig dat C-diploma. Ik weet eerlijk gezegd niet meer zo goed wat wij toen moesten. Ik heb zelf trouwens geen C, maar wel 2/3 van de deelexamens, het waterpoloachtige deel heb ik niet.

Hier sliepen de kids vanochtend heerlijk tot 8 uur, daarna nog even lekker bij ons in bed. Om 9 uur moesten we er echt wel uit voor bezoek. Wel een lekker dagje vandaag, maar straks moeten we nog op visite en heb daar niet zo'n zin in, is een soort 'moetje' een aangezien ik al niet zo op mijn fitst ben helemaal geen zin in.
Morgen ook nog een etentje waarbij ik me goed moet zien te houden dus daar zie ik ook wel wat tegenop.

Verder zijn er weer wat ontwikkelingen op verhuisgebied, maar dat is op zich niks nieuws laugh.gif , houd jullie op de hoogte!
Barbara
Ik vind het ook knap hoor wat een kind van 6 al kan op zwemgebied. Maar hij heeft wat ie wou, meer zwemdiploma's dan mama en ik ben dan ook meer dan trots op mijn ventje
mamare
whahaha Barbara een lekker strebertje dus die zoon van jou . Altijd leuk om meer te halen dan papa of mama whahaha
Maar ik vind het ook knap hoor als ik dat allemaal zo lees pfft.
Hier heeft Matthijs ook eindelijk de oproep binnen dus die mag vanaf maandag de 28e beginnen van 7.30 tot 8.00 uur 's morgens . Is niet echt een handige tijd hubbie kan het niet halen om er met hem heen te gaan en dus zal ik het moeten doen , maar dan moet hubbie in de tussentijd dus de fles aan JAmie geven en die weer zijn bed in werken en Thomas zal dan 10 minuutjes op moeten passen als hubbie gaat werken en ik nog niet terug ben blink.gif maar goed dat zal wel los lopen. tzt de buurvrouw ook maar ff inseinen voor alle zekerheid wink.gif
Matthijs heeft er in ieder geval helemaal zin in .

Nu liggen de jongens alle 3 in bed Thomas had vannacht ook weer niet al te best geslapen heeft nu al 2 dagen achter elkaar last van oorpijn en dat is met vlagen de ene keer heeft hij helemaal geen last en een volgend moment zit hij het uit te gillen van de pijn . Doordat ze niet zo geweldig uitslapen zijn ze dus ook echt heel moe en liggen nu hopelijk ff bij te tanken wink.gif

Joyce , Leontine en Claartje hoe is het bij jullie? Jullie zijn zo stil of ligt dat aan mij ?

Nr2 dus toch wat kwaaltjes .... hopelijk word het niet te erg maar een paar hoort er ook wel een beetje bij wink.gif toch...?

Anneke lekker hoor ff 1 kindje is idd heel wat anders dan een gezin waar er 3 rondrennen whahaha

groetjes mamare
Leontine
Haha Mamare, daar ben ik dan..... Nog opknappende en wel want we waren hier allen geveld met de buikgriep. Geen pretje sad.gif

Verder alles goed. Danique draait zich als een gek van rug naar buik en wordt echt al eenkennig. Gaat wat mij betreft allemaal veeeeeel te snel biggrin.gif Zo'n laatste mag toch lekker lang klein blijven en nu is ze al zo "wijs" met draaien enzo... Nou ja, niets aan te doen.

Barbara van harte gefeliciteerd met Daan zijn C!!!! Céline mag zaterdag voor haar C afzwemmen. Zal mij benieuwen..... Het is pas 5 weken geleden dat ze haar B haalde. Tja en nu was afgelopen vrijdag de laatste keer oefenen met kleding aan en toen was ze dus flink ziek sad.gif
Nu maar hopen dat het allemaal goed gaat komen zaterdag....

Anneke, wat een heerlijkheid he als je ff 1 kindje hebt. Oh daar kan ik dan ook zoooo van genieten. Bij ons was Céline vandaag naar opa en oma (daar vroeg ze zelf om, want omdat Estelle en ik nog uitziekende zijn had ze geen zin om nóg een dag binnen te zitten). Goh en wat een rust dan zeg! Maarja nu is Céline natuurlijk een apart geval wat dat betreft, die telt gewoon al voor 3 kinderen in haar eentje wink.gif Wat een rust als die even weg is en wat is het dan gezellig in huis en aan tafel. Hoop dat we snel wat horen van die begeleiding die wij en zij zouden krijgen en hopelijk kunnen we het dan allemaal wat optimaler krijgen hier in huis, zodat het ook gezellig kan zijn als zij wel thuis is...

Nr2, heerlijk hoor dat je wat kwaaltjes krijgt. Is inderdaad zo dat het vaak pas vanaf de 6de week een beetje gaat openbaren in kwaaltjes. Lastig, maar wel een heerlijk teken!

Mamare, nog lekker aan het genieten in jullie nieuwe huisje.... wat een heerlijk gevoel moet dat geven!

Anneke, was vast genieten van Amarins gisteren! Bij zo'n derde heb je toch wat minder exclusieve aandacht voor het kleintje dus dat was vast lekker... Gaat alles goed? Al helemaal gewend?

Nou ik laat het hier ff bij. Nog niet te lang achter de pc...

Leontine
nummertwee
Leontine, jullie dus allemaal door de buikgriep geveld. Bah wat vervelend! Hier gaat het tot nu toe goed op verschillende dunne luiers na dan, maar nog geen overgevers. De hulp voor Celine laat wel lang op zich wachten, of ligt dat nou aan mij, hopelijk komt er snel een oplossing die voor wat verlichting zorgt.

Mamare, wat een georganiseer he die zwemlessen, daar zullen wij straks ook aan moeten geloven...

Anneke, is inderdaad zo, als je dan ineens eentje thuis hebt vraag je je af waarom je het bij de eerste zo druk vond blink.gif
Joycie
Hoihoi, hier ben ik ook weer eens. Maar met een minder leuke mededeling misschien. Ik ga jullie verlaten. Sinds ik werk heb ik eerlijk gezegd nog maar weinig zin om achter de pc te kruipen en moet me er vaak echt toe zetten om even te komen kijken hier. En ik schrijf zoals jullie misschien wel weten mee op 3 topics dus dat is een hele opgave. Bij de andere 2 blijf ik wel meeschrijven omdat het daar toch een stuk drukker is en ik bij de augustus 2003 mama's al ruim 5 jaar meeschrijf.
Ik kom hier af en toe nog wel spieken hoor, want ben benieuwd hoe het met jullie spruiten gaat en wat voor een wolk van een baby Nummertwee op de wereld gaat zetten. En hopelijk Patricia en Barbara ook wink.gif
Veel geluk allemaal! smile.gif
mamare
hoihoi

Jammer hoor Joyce dat je ons gaat verlaten sad.gif maar goed je moet er natuurlijk ook de tijd voor hebben en het leuk blijven vinden.

Leontine das niet zo mooi dat julli eook al geveld waren door de buikgriep. Ik hoor het overal om me heen en idd ook hier spelen af en toe de symptomen alweer op. Ik hoop dan ook dat het de kinderen een beetje bespaard blijft nu want die hebben al 3 x gehad ...

Vandaag een relaxed dagje gehad. Hubbie was niet helemaal fit en heeft lekker vanuit huis gewerkt Vind ik altijd stiekum wel gezellig wink.gif Vandaag een nieuwe inbouwkoelkast besteld want die van ons is dus kadoek. Das al het 2e (dure) ding wat ons in dit huis in de steek laat. Morgen komt mijn nieuwe droger namelijk want daar kan ik toch ook niet zonder met dit weer en ik hoop dan vanaf zaterdag ook weer een koelkast in de keuken te hebben. Ik heb er gelukkig nog wel 1 in de schuur maar das toch minder handig. Ik hoop dat we dan hiermee ook de tegenslagen gehad hebben want dit zijn geen leuke geintjes.

Nu ga ik nog ff gezellig doen en bij mijn mannetje op de bank zitten tv kijken wink.gif

groetjes mamare
anneke
Hoihoi,

Heej jammer Joyce maar ook wel voorstelbaar; ik heb al moeite met het bijhouden van 2 topics wink.gif . Leuk dat je af en toe blijft meelezen en dankjewel voor de afgelopen tijd van lief&leed-delen op dit topic!!!!

Anneke
pvdv
Joyce ik kan het ook goed begrijpen. Ik merk dat ik zelf ook weinig tijd heb (nu zit ik dit berichtje vanuit school te tikken) en dan schiet het forum er toch bij in. Heel veel schrijf en leesplezier op je andere fora en ik hoop idd dat je nog eens komt spieken hoe het met ons gaat.

Patricia
Barbara
Jammer Joyce maar het moet geen verplichting worden. Veel geluk!!

Leontine, 5 weken nog maar B en nu al voor C, da's echt snel hoor. Daan is er ruim 3 maanden mee bezig geweest. Succes voor haar maar als ze mag afzwemmen, dan halen ze het ook wel of ze moeten ziek worden ofzo.

Laura is weer ziek. Heeft ze net 3 weken oorpijn overleeft, nog geen week van de last af, nu ligt ze met griep op de bank. Kon gisteravond haar onder de douche zetten en bed verschonen, blehhhhhh grote kinderpoep is echt vies wacko.gif Ze ligt nu in haar bedbankje school-tv te kijken.
nummertwee
Jammer Joyce, maar ik kan me goed voorstellen dat je liever wat minder topics goed bij houdt dan meerdere half. Veel succes met alles!
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.