Kippetje
Nov 20 2010, 02:31 PM
He meiden,
Ik wil weer gaan dragen (draagdoek nog sporadisch gebruikt, maar vind dat ik nog steeds niet lekker kan knopen), maar niet met de geweven draagdoek. Ik zoek eerder iets voor op de rug of buik zonder knopen dus wat makkelijk/redelijk makkelijk om te doen is. Evi zal nu iets van 8/8,5 kilo wegen denk ik. Kan je dan nog dragen?
Welke komen dan hiervoor in aanmerking en waar kan ik een betrouwbaar adresje vinden en niet al te duur.
Jolan
Nov 20 2010, 03:30 PM
Ik draag Leon af en toe nog en die gaat richting de 18kg

Ik raad je een bondolino, manduca, of andere ergonomische drager aan.
verkrijgbaar bij :
www.babybij.nl
www.slingomama.nl
www.slings-and-things.nl
www.samendragen.nl
www.naturebabies.nl
en nog een paar goede webwinkels waar ik zo even niet op kom..
Lisa
Nov 21 2010, 11:54 PM
In hoeverre wil je niet knopen? DAt je niet al die stof om jullie heen hoeft te doen?
Jolan heeft al goede tips gegeven.
Je kan ook nog kijken naar een mei tai. Minieme knoop hoeveelheid: heupband vast, lijfje omhoog over kind heen, banden over je schouders/rug heen en vast knopen maar.
Wil je eventueel op 1 schouder dragen? Dan kan een ringsling ook fijn zijn. Asymmetrisch dragen, maar als hij goed zit dan valt het " scheve" nog wel mee.
Kippetje
Nov 22 2010, 11:55 AM
Thanks meiden,
Jolan: ik bedoel met niet knopen idd niet zoveel stof om me heen. Ik zat altijd te vechten daarmee haha. Ik heb wat last van rugklachten dus over 1 schouder lijkt me niet zo fijn dan.
Waar kan je een mei tai kopen?
Tinke
Nov 22 2010, 12:01 PM
Bianca, een mt is goed zelf te maken (zie google: 'mei tai zelf maken' voor patroontjes) als je een beetje handig bent met een naaimachine. Maar daar had ik echt geen zin en tijd voor dus ik heb er een besteld bij samanthas en die bevalt prima. Ik draag haar (9,5 kilo) makkie nog op mijn buik en nu dus ook af en toe op mijn rug en zo te voelen kan dat voorlopig nog wel, want t voelt echt niet zwaar zo! Heerlijk zelfs... maar bymama maakt ze ook, alleen toen ik er een wilde had ze een wachtlijst, en ik had geen zin om daarop te wachten, vandaar. Ben bneieuwd wat je gaat kiezen! Ik pak nu trouwens altijd de mt en eigenlijk nooit meer mijn gewone knoopdoek, toch makkelijker!
Lisa
Nov 22 2010, 12:15 PM
Met een draagdoek kan ik het gewicht het beste over mijn lijf verdelen.
Maar mijn bijna 3-jarig heeft niet altijd meer geduld om te blijven liggen tot mama klaar is
Wij hebben dus sinds kort een bobacarrier. Ook vooral voor papa, makkelijk snel, klik klik vast.
Maar onderschat de ringsling niet, zeker met een gathered should zit het gewicht over je hele boven lijf verdeeld.
Ik kdraag vaak ook wat meer op de buik dan op de heup:

Indigo
Nov 22 2010, 12:32 PM
Toch ook even binnenvallen voor advies.
Ik heb van een vriendin (zelfde lengte/postuur) een draagdoek te leen gekregen van draagdoek.nl Zij heeft 'm bij haar zoontje nooit gebruikt, omdat hij het absoluut niet prettig vond. Als ik 'm wel kan gebruiken mag ik 'm zolang van haar lenen. Ik heb de filmpjes bekeken voor het knopen en ik wil het straks toch gaan proberen.
Maar vraag me af wanneer jullie er mee zijn begonnen, echt vanaf de eerste paar weken al? Iemand ervaring met het geven van BV in de draagdoek, zag namelijk dat die mogelijkheid er ook is. Misschien andere aandachtspunten waar ik op kan letten?
Alvast bedankt
Lisa
Nov 22 2010, 01:08 PM
Je kan 'm direct vanaf het begin gebruiken. Kleintje recht op, beentjes mogen uit de doek.
Eventueel kan de horizontale band wel over de voetjes, zo hebben ze toch wat beschutting.
Houding moet goed ondersteun zijn. Bij het knopen dus vrij strak, het is een rekbare doek, dus heb je ruimte om de kleine er in te doen. Kleintje moet zo hoog zitten dat jij makkelijk een kusje op het hoofd kan geven.
Borstvoeden in de doek raad ik niet aan. Zeker in het begin is het gewoon beter om eerst rustig te concentreren op het geven van de borstvoeding voordat je er iets anders bij gaat doen. Later zou ik zeggen: maak er even een moment voor vrij. Je moet beiden gewoon met aandacht doen.
Hierbij nog een filmpje van een draagdoekconsulent:
http://www.youtube.com/watch?v=u00MYUAupk4...BE5&index=2
Indigo
Nov 22 2010, 01:18 PM
Dank je wel voor de adviezen Lisa, ga vanmiddag even het filmpje kijken als we weer thuis zijn. Persoonlijk heeft BV in de doek voor mij ook niet de voorkeur, ik zie het inderdaad ook als een moment tussen de kleine en mij (als natuurlijk alles zo op gang komt zoals ik hoop). Was gewoon even nieuwsgierig of er mama's zijn hier die de doek daar wel voor gebruiken.
Nog eventjes wachten en dan kan ik het ook daadwerkelijk gaan proberen
Lisa
Nov 22 2010, 01:47 PM
Er zijn wel mensen die het gedaan hebben (en ik ken ze ook persoonlijk), maar vanwege problemen/gevaren geven we als draagdoekconsulent liever aan dat je beter even de tijd kan nemen om rustig te gaan zitten, zodat je ook ziet wat je doet enzo...
Maar goed, voor je zover bent

En tuurlijk komt de bv goed!! Als je zorgt dat je bij de goede info kan (vbn + LLL + borstvoeding.com en evt. nummer van een lactatiekundige) dan komt het goed.
jesje
Nov 29 2010, 03:51 PM
QUOTE(Tinke @ Nov 22 2010, 12:01 PM)

Bianca, een mt is goed zelf te maken (zie google: 'mei tai zelf maken' voor patroontjes) als je een beetje handig bent met een naaimachine. Maar daar had ik echt geen zin en tijd voor dus ik heb er een besteld bij samanthas en die bevalt prima. Ik draag haar (9,5 kilo) makkie nog op mijn buik en nu dus ook af en toe op mijn rug en zo te voelen kan dat voorlopig nog wel, want t voelt echt niet zwaar zo! Heerlijk zelfs... maar bymama maakt ze ook, alleen toen ik er een wilde had ze een wachtlijst, en ik had geen zin om daarop te wachten, vandaar. Ben bneieuwd wat je gaat kiezen! Ik pak nu trouwens altijd de mt en eigenlijk nooit meer mijn gewone knoopdoek, toch makkelijker!
Hier ook een MT zelf gemaakt trouwens.
Ik heb ook doeken en een patapum,dit es een ergonomische drager.
Ravi gaat hier ook meestal op de buik is nog zo gezellig.
Chan1979
Dec 7 2010, 10:56 AM
Hey meiden,
Om Finn te dragen heeft Dion een Shelter Lodger gekocht. Ik vind het persoonlijk allemaal nog een beetje spannend. Dit komt omdat ik Finn zo ver in de draagdoek vind zakken. Ik weet dat jullie meer van de andere doeken zijn, maar wellicht kan iemand mij tips geven?
Groetjes, Chantal
Jolan
Dec 7 2010, 12:04 PM
Lieve lieve Chantal,
Gebruik dat Lodger ding alsjeblieft alleen in de auto als dekentje!
Dit soort draagzakken zijn niet veilig genoeg voor kleine beebjes. Ze zakken te diep weg, je hebt niet genoeg zicht op je kleine, ze liggen met de kin op de borst wat de ademhaling kan belemmeren en de houding is niet ergonomisch.
Bovendien dragen ze voor jou ook niet lekker met die nare gesp en schouderstuk wat niet breed genoeg is.
Als alternatief voor een buidelsysteem kan ik je een ringsling aanraden, verstelbaar dus voor jou en je man en comfortabel en veilig voor je kleintje.
Bovendien wordt rechtop dragen aangeraden door draagconsulenten.
En !! Ringslings zijn heel goed betaalbaar of zelfs zelf te maken.
Vraag maar aan Poema
Lisa
Dec 7 2010, 11:29 PM
Bij het gebruik van een drager moet je op 3 dingen letten:
1) houding baby: goed ondersteund, rechtop, ruimte tussen kin en borst
2) ondersteuning van knieholte tot knieholte, knietjes hoger dan billen
3) ergonomisch voor degene die draagt en kind
Chan1979
Dec 11 2010, 12:55 PM
@ Jolan en Lisa,
Bedankt voor jullie reacties. Jammer dat we nu een hoop geld hebben uitgegeven en dat ding blijkbaar dus niet goed is, zoals ik al dacht... In elk geval ben ik nu gewaarschuwd en dat is meer dan dat geld waard: BEDANKT!
Ienie
Dec 11 2010, 03:51 PM
Chan ik heb ook de lodger en heb het nu een paar keer geprobeerd maar Dean vind het niks want hij zakt er idd erg ver in weg (dacht al dat ik iets fout deed) vind het wel super balen want hij was idd niet goedkoop en Jeroen was er al op tegen die vind draagdoeken sowieso niks

Misschien dus ook maar op zoek naar iets anders!
Liefs
mama2010
Dec 11 2010, 04:15 PM
meiden wat spijtig dat jullie nu met lodgers zitten die je niet gaat gebruiken

. Heb er toen op ons topic wel wat over gezegd maar jullie waren zo enthousiast en wilde ook niemand voor het hoofd stoten.
Hopelijk vinden jullie snel een drager die bij jullie (en de kids) wel goed bevalt.
Ineke Jeroen heeft duidelijk zelf nog nooit een draagdoek (of ergonomische drager) geprobeerd. Jammer hoor, hopelijk bedenkt hij zich nog en al vind hij het niets als jij en Dean het fijn vinden kan hij toch moeilijk bezwaar maken?
Ienie
Dec 13 2010, 12:29 PM
Ja Judith dat klopt idd dat jij er toen wat over gezegd heb in ons forum... en was toen ook heel blij met je tips en advies maar ja ook toen had ik hem al, ik had van te voren gewoon beter moeten informeren

En ja Jeroen omschrijft het als "we zijn toch niet in afrika" ja ik weet het het slaat nergens op maar goed!
Ik ga nog wel even rondkijken of zijn er hier nog tips voor een goede draagdoek?
Liefs Ineke
Jolan
Dec 13 2010, 12:43 PM
webwinkels:
SlingomamaBabybijSlings&ThingsNaturebabiesBij alle webwinkels kun je ook een afspraak maken voor advies/uitproberen

Naturebabies heeft zelfs een eigen 'stenen' winkel in Terborg.
Er zijn erg veel verschillende dragers die allemaal hun eigen voor- of nadelen hebben.
Ringslings
buidelslings
soft structured carriers (SSC) oftewel voorgevormde dragers enigszins lijkend op de bekende (maar niet ergonomische) babybjorn
kort en lange geweven doeken (variërend van ongeveer 2m tot zo'n 7m voor bijv. tweelingdragen)
oosterse dragers als MeiTai en Podaegi
En allemaal ergonomisch en prettig draagbaar.
Zeker in vergelijking met wat er verkocht wordt in de Nederlandse babywinkels (die meer geschikt zijn voor het verkopen van kleding/boxen en wandelwagens en waar het ook ontbreekt aan kennis over babydragen, ze kunnen gewoonweg geen solide advies geven

)
Ienie
Dec 13 2010, 04:02 PM
Jolan bedankt voor de tips

Ik ga zeker even rondkijken op de site's die jij benoemt!
Liefs Ineke
Mir
Dec 13 2010, 05:28 PM
Haha
Ienie, weet je wat helpt om mannen "om" te krijgen?? Op vakantie gaan met je kleintje en de wagen/buggy thuis moeten laten vanwege ruimtegebrek in de auto...(lees: te veel meenemen)
Mijn ML moest Leon gedwongen in de draagdoek dragen en was verkocht...Alleen jammer dat ik een rekbare had en hij al na 5/6 maanden te ver doorzakte....ML vond het te duur om nog een andere aan te schaffen terwijl er ook een wagen en een buggy stonden
Gaan we bij een evt. volgende anders doen!
Aldonza
Dec 18 2010, 10:57 PM
Op mp gooien die kinderwagen, kun je voor dat geld toch een hele mooie (2e hands....zijn ook zeker lekker want al ingedragen) doek voor kopen hoor
!
Indigo
Dec 26 2010, 12:08 AM
Vandaag voor het eerst Evan gedragen in een draagdoek; van ByKay. Knopen en foetushouding bekeken op het YouTube-kanaal en hij vond het eigenlijk wel prima. Wel merkte ik dat het knopen nog wel wat oefening nodig heeft. De eerste keer had ik de doek te strak, waardoor het lastig was om hem "erin" te stoppen. De tweede keer was het wellicht iets te los, want hij bleef niet rechtop zitten, maar krulde op. Overigens was hij beide keren wel op z'n gemak.
Dus tot nu toe best tevreden en kijk er naar uit om meer te oefenen
Lisa
Dec 26 2010, 01:21 PM
@indigo: gewoon rechtop dragen!! Beentjes mogen buiten de doek. Even opletten dat de knietjes hoger zitten dan de billen. (tip: houd 'm eens zo tegen je aan en kijk hoe hij zelf beentjes houdt).
Voor de liefhebbers, ik heb deze 2 doeken in elk geval te koop:

Geweven doek van Didymos, model Tom red. Maat 4, 3m70 lang.
Geschikt voor rugdragen, einfache x-trage, als je slank bent zelfs een fcc, heupdragen.

Geweven doek van Didymos, model Tom Orange. Maat 6, 4m70 lang.
Bijna alles kan hiermee....

Geweven doek van Didymos, model Stendhal Linnen, maat 6, 4m70 lang.
Ingedragen doek die heerlijk zacht en draagkrachtig is.
De gestreepte doeken zijn ook heel draagkrachtig. De 4 is goed ingedragen, de 6 heeft beetje werk nog nodig.
Oja, pm als je interesse hebt. 1e 2 zijn goedkoop, 3e niet.
Barbara
Dec 26 2010, 02:52 PM
Wat vreemd nu dat je Stendal niet weg doet. Moooooooooooi hoor. Heb er een doekstukje van en vind hem erg mooi. Dat je hem nog zo draagt joh, vind dat nu toch wel onhandig worden met Kim, die draag ik eigenlijk alleen op mijn rug. Kim zit zo snel in mijn gezicht.
Lisa
Dec 26 2010, 03:29 PM
Foto is uit april hoor... Zeer zeldzaam dat ik nog draag en laat staan op de buik

Alleen binnenshuis doen we dat. Buiten op de heup op de rug.
Ik doe de linnen stendhal weg, heb ook de alpaca editie nu....
Barbara
Dec 26 2010, 06:38 PM
Hahahha Kim ziet de foto. Daagdoek, kindje mooie daagdoek
esther_emile
Jan 24 2011, 11:16 PM
Hey dames,
Even een vraagje...
Momenteel gebruik ik de TriCotti draagdoek voor Noah (twee doeken die je kruislings draagt). Bevalt me prima en met Luca tot zo'n 10 maanden gebruikt. Nu is het nadeel hiervan dat je je kindje er niet mee op de rug kunt dragen. En dat is toch iets dat nu met een tweede wel makkelijk is.
Nu zag ik de Tricot slen, zelfde merk, maar dan zelf te knopen. Vroeg me af of jullie hier ervaring mee hadden en wat de voor en nadelen zijn.
Of dat jullie andere tips hebben. Zal de doek niet heel veel gebruiken, maar wel als we gaan wandelen/boodschappen doen. In huis als hij niet wil slapen, en ook als hij wat ouder is, dus moet wel wat gewicht kunnen hebben.
Hoor graag jullie tips danwel vragen mocht dat nodig zijn voor een beter advies. Alvast bedankt.
Barbara
Jan 24 2011, 11:19 PM
Ik weet er niet heel veel vanaf maar ik dacht dat tricot voornamelijk voor hele kleine hummeltjes prettig is omdat het lekker zacht is. Rugdragen lijkt me door het rekbare niet zo makkelijk knopen maar misschien kan het wel hoor, geloof alleen niet dat ik het gauw zal doen.
Ik heb wel een tricotdoek maar die heb ik alleen de eerste maanden gebruikt en nu niet meer.
Tinke
Jan 24 2011, 11:24 PM
Ik zou persoonlijk ook niet snel meer voor een rekbare doek kiezen. Heb die kort gehad, beviel totaal niet dus heb m gelijk teruggebracht. Daarna dus langdurig een niet rekbare knoopdoek gebruikt tot zeer groot plezier. Nu ze groter is gebruik ik een mei tai, ook niet rekbaar, super en vooral super met rugdragen, echt ideaal. Knopen op de rug vond ik niet echt een succes, ze wurmde zich er half uit met dr armen, en als ze zich dan in een boze bui achter over wierp vond ik dat geen prettig idee, alhoewel er zat zijn die t wel kunnen en doen hoor! Maar bij de mt kan dat dus niet, dus echt vanaf het begin een succes hier. Voor een niet al te kleine baby zou ik nu dus echt voor een mei tai kiezen!
Jolan
Jan 24 2011, 11:49 PM
rugdragen met een rekbare doek is sterk af te raden.
Het kan wel (volgens sommige producenten) maar ik vind het persoonlijk niet veilig genoeg.. vanwege de rek waardoor je nooit je kindje zo strak tegen je aan krijgt.
Voor rugdragen zou ik kiezen voor een
geweven niet rekbare doek
Soft Structured Carrier (SSC)
Mei Tai
(zie heel veel links in voorgaande 10 pagina's of zo

)
Lisa
Jan 25 2011, 12:03 AM
Rugdragen kan wel met een tricot/rekbare doek, maar dan moet je wel 3 lagen over je kind heen hebben en dan nog is het lastig om 'm strak genoeg te krijgen.
Zoals hiervoor al werd geschreven: geweven doek, MT, SSC, die voldoen allemaal prima.
Durf je niet dan kan je een draagconsult nemen, voor adressen, zie www.draagdoekconsulenten.nl
esther_emile
Jan 25 2011, 09:36 AM
Hey Dames,
Bedankt voor jullie advies. Is er een site die jullie aanbevelen om een dergelijke doek aan te schaffen?
Een geweven draagdoek lijkt me persoonlijk het beste. Mei Tai heeft een soort voorgemaakt zitje en dat vind ik niet zo mooi en past denk ik ook niet altijd.
Jolan
Jan 25 2011, 10:36 AM
QUOTE(esther_emile @ Jan 25 2011, 09:36 AM)

Een geweven draagdoek lijkt me persoonlijk het beste. Mei Tai heeft een soort voorgemaakt zitje en dat vind ik niet zo mooi en past denk ik ook niet altijd.
Een mei tai heeft geen zitje, een SSC wel.
Een mei tai bestaat uit een rechthoekige lap met 4 banden.
Die kun je dus net zo strak en aansluitend knopen als een draagdoek.
Het voordeel van een draagdoek tov een mei tai is dat je veel mee knoopmogelijkheden hebt.
Aangepast aan het gewicht van je kind, de draagduur, het weer.. enz.
Een draagdoek is dus veelzijdiger dan een mei tai, maar qua draagcomfort ..
vind ik, persoonlijk, er niet zo heel veel verschil in zitten.
(hangt natuurlijk wel een beetje af van het merk mei tai ; van draagdoek stof is meest te vergelijken met draagdoek itt een katoenen 'ikea' stof)
Tinke
Jan 25 2011, 10:47 AM
Persoonlijk vind ik het draagcomfort ook niet schelen van een mt met een draagdoek, wel veel makkelijker knopen voor op je rug. En op de buik kan net zo goed, doe ik ook nog steeds wel eens, zo lekker knus! En je kan m gewoon net zo strak knopen als een doek, dus zit altijd goed hier.
Ik heb m bij samanthas gekocht (site staat hier wel ergens in een link op dit topic), ook bij bymama gekeken, maar die had toen een wachtlijst, maar zelf maken kan ook goed als je een beetje handig bent!
Lisa
Jan 26 2011, 12:02 AM
Een mt is voor heel jonge baby's niet zo geschikt, geen goede ondersteuning en vaak is de mt te breed.
Als je een ssc/mt achtige wilt voor een jonge baby kan je het beste kijken naar:
bondolino
marsupi plus
storchenwiege carrier
girasol my sol
Deze hebben smallere of te versmallen delen en kunnen op maat gemaakt worden.
Wil je een allround drager waar je echt langer mee kan doen, en is knopen geen bezwaar, dan kan je kijken naar een geweven draagdoek.
op
http://www.dragen-en-voeden.nl is een marktplaats waar veel 2ehands doeken verkocht worden.
Kippetje
Jan 26 2011, 08:46 PM
hoi meiden,
Ik ben nog steeds aan het orienteren (jaja weet het duurt lang hihi) en ben nu bij de mt uitgekomen. Heb een adresje gevonden en een leuke gevonden voor 50 euro.
Is dat een redelijke prijs?
En evi is nu 15 maanden en zal rond de 9 kilo wegen, kan ik haar dan uberhaupt nog wel dragen in de mt?
Is het knopen makkelijk bij een mt?
Lisa
Jan 26 2011, 08:56 PM
Ja hoor, die kan je nog zeker een jaar doordragen....
Jesper is nu 14 kilo en draag ik nog steeds regelmatig.
Knopen met een met is vrij duidelijk, het kan zijn dat je even opgang geholpen moet worden (evt. dmv foto's) om te weten hoe strak je meot knopen. Meeste leveranciers zorgen ook voor een gebruiksaanwijzing.
esther_emile
Jan 31 2011, 10:22 AM
Hey dames,
Even showen:

En Lisa bedankt voor de doek.
mama2010
Jan 31 2011, 10:32 AM
Esther dat ziet er knus uit!
Tinke
Jan 31 2011, 10:39 AM
Mooi

! Ben je er blij mee? Draagt lekker he?
Kippetje
Jan 31 2011, 11:14 AM
Zo, de mt is besteld haha. Nu nog even geld overmaken en dan kan hij opgestuurd worden.
Kan niet wachten.
Krijg idd een gebruiksaanwijzing mee en zij heeft op voorbeeldfoto's van knopen staan op hyves.
Lijkt me een stuk makkelijker dan de doek.
Iemand nog belang bij een rode geweven lange draagdoek haha?
esther_emile
Jan 31 2011, 11:29 AM
Draagt heerlijk, snap niet waarom ik het niet veel eerder heb gedaan. Vond de TriCotti erg fijn en heb Luca er met veel plezier mee gedragen, maar dit is toch een stuk beter.
Lisa
Jan 31 2011, 12:17 PM
Mooi!! Voor 1e keer al goed geknoopt!
Hier nog een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=xv2v7hUbpSM
Riejanneke
May 1 2011, 09:50 AM
he dames,
Wie weet welke draagdoek ik het beste erbij aankan schaffen naast de Tricot Slen. Elk moment kan er een 2e bij ons zijn en ik zie het al gebeuren dat ik het ga missen dat ik mijn handen vrij heb. Nou zou ik heel graag een draagdoek-zak willen hebben die echt met 10sec om is gedaan en de baby vanaf geboorte erin kan dragen zodat ik op de moeilijke momenten mijn handen vrij heb voor mijn andere dochter. Ik heb naast de tricot slen ook de draagzak van Lodger maar die gaat veel te warm zijn voor de aankomende maanden.
Is bv de BB-sling zoiets?
Jolan
May 1 2011, 12:42 PM
Ik zou gaan voor de bondolino!
Hoppediz BondolinoOok wel verkrijgbaar via nederlandse webwinkels.
Een ringsling is ook een goede optie (maar is asymmetrisch)
Een lange geweven doek is vooral erg comfortabel, maar ik denk niet dat je dat redt in 10seconden

Met wat oefening moet een minuutje wel lukken (of anderhalf)
Indigo
May 1 2011, 05:41 PM
Ik ben sinds een tijd helemaal om, in de draagdoeken!
Kreeg bij de geboorte van Evan een ByKay van een vriendin, zij had hem gekregen als kraamcadeau maar haar zoontje vond het niet prettig. Hem er veel in kunnen dragen maar nu in deze maanden toch echt warm. Nu won ik op een website een cadeaubon voor www.dragenenzo.nl en veel info gekregen. Uiteindelijk de Hoppediz "das leichte" Montreal gekocht. En een fotootje:

Eerste 3x was het even wennen omdat dit een geweven doek is, maar nu gaat het al heel makkelijk.
steresther
May 1 2011, 06:11 PM
Ik heb van mijn schoonzusje de tricot slen te leen.. Ik heb Mats er al even er gehad toen hij rustig was maar moest er wel eventjes aan wennen met knopen enzo. Omdat hij nog maar klein is mag het nog maar op twee manieren, ik vind het vooral handig nu als ik onze oudste naar het kdv breng of als hij onrustig is en ik moet gaan koken en ML straks weer aan het werk is..
Iemand nog tips om het knopen makkelijk te maken?!
Jolan
May 1 2011, 06:25 PM
ik heb geen ervaring met een rekbare doek, ben gelijk begonnen met niet-rekbaar geweven en een ringsling.
in een niet-rekbare kun je een pasgeborene op meer manieren dragen:
(FCC) enkel kruis op de buik
(FWCC) kruis met extra band / buik
(Kangaroo) enkel band op de buik
(Hüftschlinge) asymmetrische knoop op de heup/buik
En voor ervaren dragers:
(BWCC) op de rug als een FWCC
(Ruck) Als een kangaroo op de rug
en nog veel meer andere knopenwijzen.
Barbara
May 1 2011, 07:07 PM
Indigo, wat doe je me aan, krijg er spontaan rammelende eierstokken van. Wat een droppie zo in de doek. Mooie doek ook, staat jullie goed
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken,
Klik Hier.