Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: Draagzak/draagdoek
Mama en Zo forum > De babytijd / dreumestijd 0-2 jaar > Keuzes
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
saartje
Judith, als je gaat bestellen wil je me dan even pb'en?? ik wil ws wel meebestellen.. ik ga ook voor de ringsling dus..
Jolan
biggrin.gif

Heb ook nog een coupon (300x137) gescoord via MP !
Klik om bijlage te bekijken

Hoop dattie niet te dik is (is geweven katoen). Ben benieuwd hoe die voelt. laugh.gif
Tis net een turquoise kleurtje met 'burberry'-ruit lijkt het wel..
Vind 't motiefje wel geschikt voor mijn mannen laugh.gif
Lisa
Dat is zeker een mooie stof voor een rs Jolanda!!!
Jolan
Alleen dubbel over de lengte gaat niet lukken sad.gif 137/2= 67cm ong.)
Nouja, kan daar altijd nog een ander stofje voor gebruiken als deze enkel te dun is.
Heb nl ook nog 3 mtr petrol onderweg. laugh.gif
Lisa
Wat wil je allemaal gaan maken?
Jolan
Geen idee !

Eerst maar eens een RS ..
Maar als ik stofjes overhou is dat niet erg hoor wink.gif Heb graag wat crea-hobbystofjes op voorraad..
Heb ook nog ergens een grote lap met koeienprint liggen laugh.gif Ga ik denk ik nog een kussentje van maken voor in de koeienprintbolderkar tongue.gif
Lisa
Leuk hoor zo creabea.... Wil zelf wel maar 1) m'n naaimachine staat nog steeds bij m'n moeder en 2) ik weet niet hoe hij werkt....
Jolan
Ik heb een oeroude, prehistorische (maar wel elektrische) met het been aangedreven Singer, waar ik redelijk mee overweg kan.. M'n "nieuwe" model (wit plastic) staat op zolder te vergaan en heb er nog niet 1 steek fatsoenlijk op kunnen naaien zonder ruzie te krijgen met dat kr*ng ! dry.gif

Dus, handig valt wel mee.. gewoon met vlagen veel inspiratie en vind het ook gewoon leuk om te doen.
Zit me nou te bedenken dat ik ook wel wil proberen een pouch/buidelsling te maken voor Mars..
Stoere, onopvallende kleur, niet moeilijk (omhangen en gaan) zodat hij Boaz af en toe kan dragen zonder zere armen laugh.gif
lelie
Ja ik heb stofjes gekocht vandaag!!
en het is me echt niet gelukt om neutraal te blijven rolleyes.gif

Whaha werd helemaal verliefd op deze stofjes en combi dus jammer maar dan moet een evt. jongen zich maar schikken hihi (nee hoor dan gebruik ik gewoon de rode kant buiten).

Saartje je krijgt PB.

Enne ik heb geeneens een naaimachine maar mag er wel een lenen van moedertje lief smile.gif
Lisa
Judith, dat zijn zeker mooie stoffen!! Enne, door de blauwe achtergrond kan 't ook voor een jongen vind ik!
Jolan
Vind ik ook ! Supercombi Judith ! Mooi wub.gif
Jolan
Boaz in de Mei Tai !

Niet helemaal juist geknoopt en lekker zitten doet het ook niet zo'n buik ertussen, maar meneertje had wel schik wink.gif laugh.gif
Na de bevalling het rugdragen maar oefenen.. ph34r.gif
lelie
Ziet er in mijn leken ogen goed uit Jolan ondanks die dikke buik eronder. Vind altijd als je kindje tevreden is/plezier heeft en het voelt voor jezelf comfortabel al heel wat zeggen.

Ik kon echt niet wachten om aan mijn sling te beginnen dus had anderhalve week terug alles al zover genaaid als kon, zonder ringen in huis te hebben, en vandaag was eindelijk mijn pakketje uit USA binnen!
Was het liefst vanavond gaan zitten om hem af te maken maar had bezoek dus dat ging even niet maar wie weet dan morgenmiddag!

Vind de kleur van de ringen (blauw) wel heel mooi trouwens!
Lisa
Judith, wil als het kan wel zsm foto's zien!!

Verwacht eerdaags ook de kozy binnen biggrin.gif Oeiiiiiiiiiiii, moet nog 1,5 week wachten tot ik 'm kado kan geven....
Jolan
Oeii !
Ja Judith, foto's hoor !!! biggrin.gif

Ennee.. Lisa, kun jij zo lang wachten dan ? laugh.gif tongue.gif

Ik wil nog op jacht naar bandenstof (canvas/katoen/ikea-minne) wil toch proberen een pod te maken, lijkt me het makkelijkst om mee te beginnen.
Lisa
Nee, ik kon dus niet zo lang wachten:
Oke, het is z'n vaderdag kadootje, maar ik kon absoluut niet wachten....

He een pakketje

Wat zit er in

Dat ken ik

Wauw, die is gaaf

Bij papa op de rug

Bij papa op de buik

Bij mama op de buik (moest ook even proberen)

En een gave close-up

Jolan
Wauwwww !!!

Mooie foto's Lisa !! En een gelukkige papa (&zoon) zo te zien wink.gif
lelie
Leuk Lisa haha en je kon dus niet meer wachten tot vaderdag! Dat is toch al over 10 dagen?

Jeah mijn sling is af. Omdat ik vanmiddag ineens weeen kreeg zijn de kindjes bij opa en oma en nadat de weeen weer afgezakt waren had ik dus ineens tijd over. Was nog een heel gedoe want het garen wilde niet meewerken vanavond. Ik kan nu geen foto's maken want heb dus geen kind om er in te zetten en dan is het nog afwachten of het wil lukken met mijn buik er naast hihi maar ik zal morgen mijn best doen (als ik vanacht niet beval en daar hoop ik stiekem nog een beetje op maar dan beloof ik binnenkort foto's met een beebje erin wink.gif)
Lisa
Heb je geen knuffelbeer (is ook niet zo zwaar)
lelie
(Lisa @ Jun 4 2008, 10:08 PM) *
Heb je geen knuffelbeer (is ook niet zo zwaar)

Volgens mij werkt het beter met een beetje gewicht (nou is mijn dochter 10+ kg en dat hoeft natuurlijk ook weer niet maar was voor even wat foto's goed te doen hihi).

Ik heb foto's!!

Had nogal wat moeite om ze scherp te krijgen, flits in de spiegel, niet scherp op de zelfontspanner enz enz. Maar goed zo kunnen jullie toch een beeld krijgen.
saartje
super Judith!!! echt onwijs leuk! ik kan ook niet wachten. of ik Hamza erin kan dragen moet ik nog maar zien, die is alweer 12+ ohmy.gif

en nog heel erg bedankt he meis.. vind het nog steeds zo lief van je! wub.gif
Lisa
Hij is mooi hoor!! En dubbelzijdig dus je kan 'm ook andersom dragen??
Jolan
Wauwie !! blink.gif
Weet je 't zeker dat het zelf hebt gedaan ? Wauw, lijkt wel professioneel hoor ! Super ! biggrin.gif

En mooi ... Kannie ook andersom ? (foto!foto!foto! laugh.gif)
Astrid
Wat een leuke nieuwe aanwinsten zie ik hier voorbij komen! Mooi! Goed werk Judith, dat je 'm zo zelf gemaakt hebt!

Mijn Mei Tai is vorige week binnengekomen. Zwarte banden, rode bloemenstof als lijfje. Ik maak er van het weekend wel even een foto van.
Jolan
Dol op foto's !! biggrin.gif

hmm.. waar had ik m'n camera ook alweer gelaten ...
mellow.gif dry.gif
lelie
grr het lukt me maar niet om fatsoenlijke foto's te maken. Oei hoe moet dat zometeen bij de bevalling?

Oh dames bedankt voor de complimenten blush.gif (en ik kan geeneens naaien)
Ik wist wel dat ik niet genoeg foto's had! maar goed hier omgekeerd!
Ik heb toch de beer van mijn zoon maar even geleend hihi.
Lisa
Wauw, zo istie ook mooi!!!
Jolan
Ik vind hem zo eigenlijk nòg mooier blush.gif
lelie
(saartje @ Jun 5 2008, 03:38 PM) *
en nog heel erg bedankt he meis.. vind het nog steeds zo lief van je! wub.gif

Is goed joh, wat ik al zei ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben. Is het pakketje al aangekomen?

(Jolan @ Jun 6 2008, 06:44 PM) *
Ik vind hem zo eigenlijk nòg mooier blush.gif

Ik eigenlijk ook als ik de foto's zo bekijk.
Diddlina
http://www.minimonkey.nl/ecommerce/index/44/14/5862f

Deze kwam ik tegen, puur toeval. En moest aan jullie denken.
Saar, deze is kant en klaar én voordelig. (tip?)
Jolan
(Diddlina @ Jun 13 2008, 11:58 AM) *
http://www.minimonkey.nl/ecommerce/index/44/14/5862f

Deze kwam ik tegen, puur toeval. En moest aan jullie denken.
Saar, deze is kant en klaar én voordelig. (tip?)

Dank je wel Lina wink.gif lief van je!
Maar de minimonkey is niet erg ergonomisch (vooral voor jezelf!)

-De babysling is gebaseerd op het principe ‘One size fits all’.

-Maximaal draaggewicht 12 kg

One-size-fits-all betekent meestal dat het niet lekker zit of dat je continue aan het verstellen bent.
En het maximale draaggewicht is 12 kg, wat betekent dat Boaz er al niet meer in past..
En de oudste van Saar waarschijnlijk ook niet meer wink.gif

Links MiniMonkey, midden de Calin Blue -niet rekbare- knoopdoek van LilaBaby en rechts de Comfy Joey buidelsling van LilaBaby

Links zie je de band lekker in mams schouders snijden en het kindje heeft weinig steun onder in de rug.
Midden zie je een kleintje lekker tegen mama aanhangen en de schouderbanden zijn wijd gespreid en geven daardoor maximale support. (te gebruiken tot ongeveer 18 kg)
Rechts de buidelsling met wederom max. support op mams schouder en een echte buidel voor het kindje om in te zitten. Lekkere steun in de rug en de knietjes hoger dan de billen voor een zo'n natuurlijk mogelijke houding. (zelfde geldt voor de ringsling die Saar nu heeft wink.gif (te gebruiken tot ongeveer 18 kg)

Welke lijkt jou het prettigst ? biggrin.gif

(ik heb inmiddels een ringsling, rekbare knoopdoek en Mei Tai en -hopelijk- een nietrekbare knoopdoek onderweg)

Info over en foto's van de Mei Tai.
Diddlina
Hij is duidelijk Jolan. laugh.gif
Je kan wel zien dat ik hier niet in thuis ben/me er in verdiept heb.
Ik dacht het goed te doen, maar dus niet. laugh.gif
No hard feelings hoor. laugh.gif
Jolan
(Diddlina @ Jun 13 2008, 01:17 PM) *
Hij is duidelijk Jolan. laugh.gif
Je kan wel zien dat ik hier niet in thuis ben/me er in verdiept heb.
Ik dacht het goed te doen, maar dus niet. laugh.gif
No hard feelings hoor. laugh.gif

Wat ik zei .. Vind het wel lief van je ! biggrin.gif

Enneh.. wat niet is kan nog komen hè wink.gif (wat betreft je erin verdiepen)

Glenn is ook nog niet te groot om te dragen laugh.gif tongue.gif
Diddlina
Nou, Glenn is óver de 12 kg heen. Dus die til ik liever niet dan wel. laugh.gif
Wieweet ga ik me erin verdiepen als ik zwanger mag worden voor de 2de x.
(op het moment krijgt Nijntje een staatslot door de tv geduwd van Glenn laugh.gif )
Lisa
Nita, juist voor die momenten dat hij weigert te lopen en gedragen wil worden zijn er diverse draagdoeken die het makkelijker maken voor je wink.gif Maar goed, het is je eigen keuze!! En zeker het overwegen waar om naar te kijken als je straks een 2e verwacht... Heb je je kleine lekker dicht bij je terwijl je toch je handen vrij hebt voor Glenn....

Hier van de week Jesper in de hopp dublin gedragen... Hij had zo goed als niet geslapen 's middags en niks was goed.... tot dat hij zag dat ik de draagdoek had gepakt... Begon meteen te lachen....
Jolan
Ze weten wel wat ze willen hè ... wink.gif
lelie
Saartje nu je moeder er is kunnen jullie binnenkort aan de sling beginnen.
Veel succes en ik zou het leuk vinden straks wat foto's te zien!
saartje
ja lieve Judith, m'n moeder is er, heb de ringen en het lieve kaartje gezien! dankzij jou kunnen we idd binnenkort aan de ringsling gaan beginnen wink.gif

mooie RS heb je gemaakt hoor meis! ziet er mooi uit! komt er nog een foto zónder dikke buik? biggrin.gif
lelie
(Jolan @ Jun 6 2008, 12:39 PM) *
Dol op foto's !! biggrin.gif

hmm.. waar had ik m'n camera ook alweer gelaten ...
mellow.gif dry.gif

Volgens mij heb jij dan nog heel wat doeken te showen wink.gif
lelie
(saartje @ Jul 12 2008, 09:10 AM) *
mooie RS heb je gemaakt hoor meis! ziet er mooi uit! komt er nog een foto zónder dikke buik? biggrin.gif

euh die buik is toch bijna niet te zien op de foto's haha. Niet dat ie nu nog lang niet plat is dry.gif.
Ik zal eens kijken of ik scherpe foto's kan maken (overigens die nieuwe camera van jouw lijkt mij ook wel wat. Die foto van de passiebloem was echt geweldig hmm ik ben over 3 weken jarig tongue.gif).

Ik ben de ringsling helemaal aan het ontdekken en tot zover vind ik hem helemaal geweldig! Afgelopen week heb ik Sarah een paar keer op mijn rug gehad (was in een hangerige zeurderige bui). Zij vind het leuk, voor een half uurtje ofzo, en ondertussen kan ik gewoon koken oid.
Ik vind het wel erg jammer dat door de dubbele stof de sling best dik is geworden (en dus warm) en daardoor moeilijk te stellen. Soms zitten de ringen verkeerd en dan krijg ik de rails met geen mogelijkheid aangespannen (goede reden om nog een te maken)

Gisteren was Eva uit haar doen, die huilde tenzij ik haar aan de borst had of in de draagdoek. Voor langere tijd en zeker met Eva heb ik wel voorkeur voor de draagdoek.nl. Daar heb ik wel foto's van gemaakt.
Lisa
Ach gossssssssssssss wub.gif

Hier ook nog even m'n calin bleu teal blue showen

Jolan
Als we dan toch mooie wub.gif foto's aan het showen zijn :

Zwarte dunne katoenen ringsling

krampje sad.gif

Thuis slapie doen

Knusjes samen

Eerste knooppoging met de CalinBlue Mystic Cloud

Slapen in de Mister Mirko ringsling (heb rs afgedaan en meneer sliep verder..)
Lisa
Jolan, op die eerste foto zie je er zo stralend uit!! Mooi hoor!!
Vond jij de cb ook zo ongelovelijk dun? Maar dragend is hij echt sterk....
Jolan

2e knooppoging rolleyes.gif
Vind hem best goed gelukt!

Vond jij de cb ook zo ongelovelijk dun?

Errrhmm .. geen idee laugh.gif Heb alleen een boterzachte girasol#13 van 2.6m ter vergelijk wink.gif
Ja, en RingSlings/Mei Tai/Lifter
Ik weet niet beter, zeg maar

Als de CB goed bevalt wil ik er tegen de herfst denk ik nog een Hopp kaapstad bij .. als werkpaard, dikkere/winter doek..
Lisa
Hij ziet er goed uit en de kleur is ook mooi!!! Je gaat ook meeten las ik!! Leuk!!
Een hopp is zeker een fijne doek!! Als je een nieuwe wilt zou ik 'm wel eerder bestellen zodat je 'm kan breken (opzitten, mee slapen (zelf niet gedaan) en vingerhaken), dan is hij lekker soepel als je 'm gaat gebruiken.....
Ben erg blij met de mijne, alhoewel hij eigenlijk te lang is....
lelie
Lisa gave kleur!! Staat jullie goed.

Jolan ik smelt helemaal weg bij die foto's!
Zo lief dat groene mutsje boven die zwarte doek uit en dan dat slapende hoofdje in de verschillende doeken.
Draag je Boaz ook wel eens?
Astrid
Wat een prachtige foto's!

Jolan, het knopen gaat je goed af zeg! Ik worstel nog regelmatig met m'n Mei Tai. Als ik een beetje meer handigheid heb, wil ik ook een mooie knoopdoek.

En ik kan natuurlijk niet achterblijven (let niet op m'n eigenlijk-had-ik-nog-wel-wat-slaap-kunnen-gebruiken look rolleyes.gif:
Jolan
(Lisa @ Jul 13 2008, 10:09 PM) *
Hij ziet er goed uit en de kleur is ook mooi!!! Je gaat ook meeten las ik!! Leuk!!
Een hopp is zeker een fijne doek!! Als je een nieuwe wilt zou ik 'm wel eerder bestellen zodat je 'm kan breken (opzitten, mee slapen (zelf niet gedaan) en vingerhaken), dan is hij lekker soepel als je 'm gaat gebruiken.....
Ben erg blij met de mijne, alhoewel hij eigenlijk te lang is....

Moest ook kiezen tussen de Teal en de Mystic .. En heb toch meer iets met iets minder felle kleuren.
Hou niet zo van opvallen zeg maar (oftewel : ben niet blij met mij) cool.gif

Ik wil eerst even kijken hoe het knopen me bevalt voor ik nog een lange knoopdoek aanschaf..
De CB is 5.2m => maar ik wil de komende maanden/jaren nog gaan afvallen (zo'n erhmm 40 kg cool.gif )

Hoelang is jouw doek ?

(lelie @ Jul 13 2008, 11:09 PM) *
Lisa gave kleur!! Staat jullie goed.

Jolan ik smelt helemaal weg bij die foto's!
Zo lief dat groene mutsje boven die zwarte doek uit en dan dat slapende hoofdje in de verschillende doeken.
Draag je Boaz ook wel eens?

Ja, vond dat groene mutsje (en vestje, maar die zie je niet) ook wel een leuke zet.
Dat valt wel weer op, maar ja de ringsling niet tussen al dat zwart, compenseerd wink.gif
Nee Boaz draag ik op het moment niet. Ben nog steeds bekkeninstabiel en pas bevallen natuurlijk laugh.gif
Nog even geen 15 kg op mijn rug/heup.. Dat laat ik wel aan pap over (zonder doeken overigens)

(Astrid @ Jul 14 2008, 08:20 PM) *
Wat een prachtige foto's!

Jolan, het knopen gaat je goed af zeg! Ik worstel nog regelmatig met m'n Mei Tai. Als ik een beetje meer handigheid heb, wil ik ook een mooie knoopdoek.

En ik kan natuurlijk niet achterblijven (let niet op m'n eigenlijk-had-ik-nog-wel-wat-slaap-kunnen-gebruiken look rolleyes.gif:

Heb vandaag gedragen met de Mei Tai (testritje zeg maar) maar wel buiten, en plein publique (huisarts / winkelcentrum / supermarkt / in-uit de auto; dus opnieuw knopen) met Leon erin. Moet de onderkant nog wel flink omslaan, meneertje is nog wat aan de kleine kant.. (54 cm) rolleyes.gif

Persoonlijk vind ik een knoopdoek bijna makkelijker dan de Mei Tai! ph34r.gif
Maar dat kan komen omdat Leon nog niet lekker past.
Hoop wel binnenkort (fatsoenlijke) foto's te laten maken van Leon in Tai. biggrin.gif

Vanmiddag zijn we nog even lopend naar de andere super geweest (moest ook nog kaartje posten) CB maar weer uitgeprobeerd :
Lisa
Jolan, een meitai voelt ook heel anders aan dan een doek... Een doek zit toch strakker om je heen heb ik het idee.... Alhoewel ik m'n kozy ook wel erg fijn vindt.....
Kippetje
hoi meiden,

Hier ook een draagster hihihi. Moet er nog wel ff handigheid in krijgen. Heb via marktplaats een draagdoek van draagdoek.nl gekocht. Is een hele lange. Alleen het midden gedeelte is niet rekbaar. Achteraf niet zo handig volgens mij. Maar ja. Nu een tijdje niet gebruikt, maar ga nu wel weer dragen. Is toch makkelijker.

Ff kijken of mij een foto bij lukt te doen. Hij zit daarbij niet goed geknoopt volgens mij. Hangt nog wat te laag. Maar Yannick vond het heerlijk.

http://www.mijnalbum.nl/Album=GXOOTKSX
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.