Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: Draagzak/draagdoek
Mama en Zo forum > De babytijd / dreumestijd 0-2 jaar > Keuzes
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
saartje
er was hier al eens een onderwerp over, maar is denk ik naar het archief verplaatst.

ik wil graag een goede draagzak/doek aanschaffen voor de nieuwe baby. bij Hamza had ik er wel 1, van een onbekend merk, en op zich was het een prima ding, maar hij was te klein voor me, ik was er te dik voor. en nu ben ik nog wat kilootjes zwaarder, dus die kan ik niet gebruiken. ook vond ik het toen niet zo heel erg belangrijk, omdat Hamza in maart geboren is en dus de Egyptische zomer er al aankwam, maar deze spruit zal in november geboren worden, en dus klein zijn in de winter (en vergis je niet in de Egyptische winter!! het is dan echt ijskoud in huis omdat er geen CV bestaat) en dus zal het lekker warm zijn om hem mee te nemen/in huis te dragen in een draagzak/doek.

op het moment neig ik meer naar een draagdoek, zoiets wat Lisa heeft? ik wil iets wat ruim valt, waar ik dus mee naar buiten kan zonder me mammaatje Michelin laugh.gif te voelen. wie heeft er tips????

oh ja en de financiele middelen zijn hier een beetje krap biggrin.gif wil er dus niet al te veel geld aan uitgeven...
Jolan
Oké dan .. komt ie laugh.gif :
goedkoop doe-het-zelf-pakketje
kant-en-klaar- 46 <->77 euro
kant-en-klaar-60 euro
kant-en-klaar-30 <-> 45 euro
kant-en-klaar-30 <-> 70 euro

Er is, zoals je ziet, ontzettend veel te krijgen !!
Ik denk dat je beter eerst even kan kijken wat je precies wilt.. Wil je een ringsling, slendang, Mei-Tai, gewone draagdoek, op de rug, op de buik, allebei, vanaf het begin of vanaf 3 maanden ?

Mijn draagdoek komt bij Mister Mirko vandaan (link 1 & 2) Ringsling Autumn.

Je geeft dan gewoon je lengte aan en eventueel je gewicht. Aan de hand daarvan bepaald zij de lengte van de stof. Ik heb er voor gekozen de "staart" extra lang te hebben zodat ook Mars eventueel met de sling kan lopen (hoewel hij nu keihard roept niet met "zo'n ding" te willen lopen !! laugh.gif)

En uiteraard heb je ook nog de "gewone" westerse draagzakken, zoals de BabyBjorn :

.
Mini monkey €25,- lang te gebruiken, maar minder comfi.
MamavanTim
Ook ik wil erg graag een draagdoek. Tim hebben we heel veel gedragen omdat hij ivm zijn krampjes alleen dan stil was. Nu komt er dus zeker een draagdoek.
Je hebt ook zo'n draagdoek ( of hoe je het ook noemt ) die je ook als soort omslagdoek voor in de maxi-cosi kan gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik lees graag met de tips voor Saartje mee!
Jolan
Bedoel je de Shelter van Lodger MamavanTim ?

Heb er geen ervaring mee, maar lijkt me wel een fijne draagzak/MCdeken/wrapper..
Enig nadeel :
100% polyester gebreid fleece

Te warm voor mijn juli-beeb ...

Lodger.com
MamavanTim
(Jolan @ May 2 2008, 12:16 PM) *
Bedoel je de Shelter van Lodger MamavanTim ?

Heb er geen ervaring mee, maar lijkt me wel een fijne draagzak/MCdeken/wrapper..
Enig nadeel :

Te warm voor mijn juli-beeb ...

Lodger.com

Ja die bedoel ik dus....mijn beeb gaat in december geboren worden dus dan kan ik wel zo een kopen...lijken me ideale dingen in ieder geval.
Jolan
Ik heb deze in het blauw voor in de MC voor onze beeb :
Tis alleen geen draagzak laugh.gif

Is van Wallaboo.
poema
De draagzak van lodger schijnt nogal groot te vallen, dus echt pas goed bruikbaar voor kindjes vanaf 3 mnd.
De monkey hoor ik positieve dingen over. Meteen bruikbaar, goedkoop, mooie kwaliteit.
Ik had zelf een draagdoek uit 1 stuk, die deed je om je lijf en dan had je een soort zak. Vond ik voor de eerste maanden niets, en nu is het wel ok.
ringsling etc lijken mij gewoon niets,

geef mij maar de ouderwetse babybjorn! mogen ze vrij snel in, zitten lekker stevig rechtop (komma houding draagt bij mij echt voor geen meter).

Dus..... haha! blink.gif

Succes met uitzoeken!
Astrid
Wij hebben een ringsling en een baby bjorn. Ik gebruik ze voor verschillende doeleinden: de ringsling gebruik ik binnen om Thirza in slaap te wiegen of om haar "mamahonger" te bevredigen. De baby bjorn gebruik ik buiten. Ik heb ook wel een kinderwagen, maar die gebruik ik nu eigenlijk nauwelijks.
Lisa
Kom nog wel uitgebreider terug...
Heb hier inmiddels 3 doeken, een lange doek van hoppediz, waar ik van alles mee kan binden en die is ideaal voor lange stukken lopen... Kan ook prima omgetoverd worden tot kinderstoel bij gebrek aan een echte kinderstoel....
En ik heb sinds vrijdag een kortere doek van didymos, kan ik iets minder houdingen mee binden, maar wordt wel een favo wink.gif
Jolan

Ik was me ook weer even aan het verdiepen in draagdoeken enzo blush.gif
Wil gewoon echt deze beeb gaan dragen !

Maar lees dus dat zowel de draagzak (geen steun rond de onderrug/heup) en de ringsling (idem en asymmetrisch) funest zijn voor BI ... dry.gif Daarbij is de draagzak gebonden aan 1 houding de eerste tijd (rechtop Buik-Buik)

Ik ben nu aan het denken over een draagdoek zoals die van "Draagdoek.nl" of een Mei Tai wrap around (langere versie)

Misschien dat ik hem dan eerst via MP 2ehands aanschaf of ergens leen ..
Kijken of het wat is voor ik hem voor mezelf koop (nieuw en naar wens qua kleur) rolleyes.gif

Lisa
Aaah, mijn 3e doek is trouwens een ringsling....

Jolan, een ringsling valt trouwens mee met de belasting.... Zeker als je 'm goed hebt aangetrokken en de baby op je buikdraagt dan is het gewicht goed verdeeld.... Maar een ringsling is meer om in huis of op korte stukken te dragen....
Mei-tai staat hier nog op de wenslijst.... Lijkt me ook heel makkelijk als Jesper straks groter is en ik 'm op m'n rug ga dragen.....

Waar je het beste op kan letten als je een doek gaat aanschaffen, wil je alleen de eerste maanden dragen of zou je later ook nog willen dragen.... Veel in NL verkrijgbare draagdoeken zijn tricot doeken.... die zijn wel heel zacht en rekbaar dus makkelijk te binden, zeker met een heel klein babytje.... Maar als je kind wat zwaarder wordt dan geven ze minder support en dan is een geweven doek lekkerder.... Nadeel hiervan is wel dat je wat secuurder moet binden.....

Zelf heb ik dus 2 geweven doeken.... Als ze goed zitten kan je echt uren dragen.... Maar ook de ringsling kan ik een paar uur achter elkaar dragen.....

Wil je meer weten laat het dan even weten..... Of kijk ook even hier
saartje
nou... pfff wat een mogelijkheden! zie door de bomen het bos niet meer. heb me iig aangemeld voor dat forum, interessant hoor. op het moment neig ik het meest naar de ringsling. ik loop niet hele einden normaal gesproken dus zal vooral voor kleine stukjes en in huis worden gebruikt..

ik ga me er nog verder in verdiepen en iedereen erg bedankt voor de tips! als ik vragen heb stel ik ze nog wink.gif
Jolan
Ik heb Boaz een maand of wat terug nog wel gedragen in de sling Lisa biggrin.gif ..
Omdat het aagje gewoon overal bij wil zijn wink.gif

Wat ik me afvraag .. jij bent ook wat 'steviger' toch ?
Heb jij genoeg aan de 4.60m / 5.10m van de meeste tricot-doeken?
En is er in lengte dan verschil met geweven doeken omdat deze niet/nauwelijks meerekken ?

De tricot van Lifetree is 6 meter, lijkt me heerlijk zo'n lange doek...
Mijn sling heeft ook een extra lange staart (is van MisterMirko.be)

Het gaat mij dus hoofdzakelijk om een doek die ik gelijk kan gebruiken, voor later heb ik de ringsling of de Bjorn en dan zal mijn bekken ook wel wat bijgetrokken zijn... hoop ik dry.gif

edit:
Ohja, had me gister al aangemeld bij het forum wink.gif
saartje
oh jij ook haha, onder welke naam als ik vragen mag?? biggrin.gif ik gewoon onder Saartje..

ik vind het gewoon zo duur (ja ook 25 euro). dat is in NL niet zoveel, maar in Egy kunnen we er ruim een week van leven. zou een zelfgemaakte doek veel goedkoper zijn? mijn moeder komt morgen en mss dat we samen wel eens aan de slag gaan (zij is veel handiger dan ik)..
Lisa
Weet weinig van zelf maken, maar de stof moet wel stevig zijn en goed afgewerkt worden....

Jolan, ik heb een doek van 4m60 (van hoppediz) en daar kan ik (1m60 en momenteel 85 kg en maat 44) alleen mee doen wat ik wil... Bij sommige bindmanieren moet ik 'm zelfs nog een slag extra naar voren of achteren halen om niet van die lange staarten te hebben hangen....

Dit is 'm:

In principe zou je 'm achter kunnen afknopen, maar ik moet 'm dus naar voren halen....

Heb nu ook een doek van 3m20 en daar kan ik dan andere draagmanieren mee dan met deze doek om dat deze er te lang voor is....

En de ringsling: had m'n maat doorgegeven + dat ik een gewone staart wilde.... Maar hij valt toch langer bij mij (zou ik dan toch een L inmiddels hebben ipv xl)

Jolan
Niet om het één of ander ... maar ik wordt helemaal kwijlerig en hebberig van dat forum ! laugh.gif

Mèèènnn, wat een mooie doeken allemaal ..

Ennuh, met m'n 1.76m en 118kg heb ik niet genoeg aan 3 of 4 meter ben ik al achter! laugh.gif
Wel als sling of korte doek, maar niet om te wikkelen. Een Mei Tai zal ook langere banden moeten hebben denk ik. Maar die heeft MM wel.
saartje
wat je zegt, Jolan, ik word ook hebberig! lijkt me zo leuk om er wat meer van te weten!

op MP heb ik een bod gedaan op deze Baby Bag, voor 5 euro mag ik hem ophalen.

wat vinden jullie ervan? dan heb ik iig iets, en dan kan ik altijd nog op zoek naar iets anders!
lelie
Hoi,

ik heb me ook aangemeld voor dat draagdoekenforum. Interessant allemaal!

Saartje ik heb zo'n premaxx draagzak en vind hem werkelijk een ramp. Hij is stug, valt niet lekker om mijn bovenlichaam en in het begin zit je kindje er helemaal opgepropt in. Of ja hoe zeg ik dat het ziet er gewoon niet comfortabel uit, dat nekje helemaal dubbel en dan dat koppie helemaal naar voren gedrukt.
Ook later als je kindje rechtop kan vind ik hem niet fijn omdat de zijkant zo stug en ver naar boven komt kunnen de beentjes er niet goed in. Er zit een koord in wat je kunt aantrekken maar als je dat helemaal losmaakt kunnen de beentjes wel langs je buik naar beneden hangen maar glijdt je kindje er zo uit.
Het enigste waar ik deze draagzak incidenteel voor gebruikt heb is als hangmatje in de box.

Mijn moeder maakt slings volgens een model uit papoea nieuw guinea. Deze zijn een stuk soepeler (zelfde model ongeveer als de premaxx maar dan soepele stof en zonder koorden erdoor). Die gebruik ik veel in de kerk om een van de kindjes in te tillen en vind ik voor korte momenten of zo binnenshuis een stuk prettiger.

Sinds februari heb ik een tricotdoek van draagdoek.nl. Nou ik zweer erbij. GEWELDIG!
Je moet hem wel ff knopen en is denk ik ook sneller voor het wat langdurige gebruik, maar omdat hij zo lekker draagt is dat geen enkel probleem wink.gif.
Helaas kan ik hem nu ff niet gebruiken omdat mijn buik te gevoelig is en op de rug dragen simpel weg te zwaar maar mijn dochter heb ik een paar keer erin gehad en die sliep geheid binnen een paar minuten.

Wat betreft de financien: zelf maken kan een goede optie zijn maar misschien is er wel iemand die hem aan je cadeau wil doen voor de kraamtijd???
Jolan
Dat is inderdaad een goeie Judith !!

Saar, zoek een sponsor wink.gif (opa's & oma's misschien ?)

Ik heb net via MP een 2ehands tricot van draagdoek.nl (by Kay) gekocht, ik ga hem zo betalen en dan dan kan ik daar vast mee oefenen..
(saar, ter info : 25 euries wink.gif laugh.gif)
Lisa
Mij lijkt zo kant en klare zak helemaal niks he.... Mede omdat je 'm niet goed om je heen kan doen en het gewoon puur een zak is waar de kleine in ligt.... Heb het overigens ook nooit geprobeerd, dus weet niet of het echt zo is....
Hier m'n eerste draagdoek inderdaad kado gehad van m'n schoonzusje....

Jolan, ik denk dat jij inderdaad een 5m20 doek nodig hebt.....
Jolan
De doek die ik net betaald heb, is een L

Helemaal goed volgens de maattabel van draagdoek.nl biggrin.gif
Lisa
Volgens die tabel zou ik richting een m gaan.....
Jolan
Ja, maar jij zit ook een tabel hoger/lager ivm je lengte..

Heb bij Annelies (MisterMirko) geinformeerd naar een Mei Tai .. wacht nog op antwoord.. blush.gif wub.gif

(beetje ongeduldig laugh.gif)
poema
die van mij komt weg bij www.lucky-baby.com
Maar goed, beviel mij dus niet helemaal in het begin. Nu wel.
Lisa
Dat zijn ook mooie doeken....

Jolan, je bent lekker bezig he biggrin.gif
Ik wil een mei-tai voor vaderdag bestellen....
Jolan
Inderdaad lekker bezig laugh.gif
De tricot is op de post gegaan, dus kan morgen of dinsdag komen.

De mail van MisterMirko hapert af en toe wat, maar ik heb contact kunnen leggen, ze mailt me morgen wat foto's van stofjes biggrin.gif

Weet je al welke MT je wil Lisa, of ga je zelf maken ?
Ik weet nu al dat mij dat niet gaan lukken.. Dus ik laat een ander het werk doen tongue.gif

Barbara
Erg mooi die buidelslings .. alleen nagenoeg niet verstelbaar, toch ?
Daarom heb ik de ringsling van MM en straks een knoopdoek van MP (officieel een draagdoek.nl-doek)
En een Mei Tai die Mars ook kan dragen dan...

Astrid
Ohhh ik wil ook nog een Mei Tai!

Jolan, mijn ringsling komt trouwens ook bij MisterMirko vandaan! Ik heb een India ringsling in het paars.

Barbara, leuke stofjes hebben ze daar! Zo te zien kun je 'm niet goed verstellen of wel? Ik denk dat dat in het begin weleens het probleem geweest kan zijn.
Jolan
Ik heb de autumn in bruin laugh.gif

Ringsling in een zachte kwaliteitskatoen met zijdeglans en een tikje diagonale stretch, voor een optimaal draagcomfort. Verkrijgbaar in herfst of lentetinten, elk met een prachtige erg aparte sierboord.

Klik om bijlage te bekijkenKlik om bijlage te bekijken

En net mail terug van MM laugh.gif biggrin.gif
Het wordt een MT wraparound met zwarte banden en lapjesstof wub.gif (beetje shabby, lekker stoer biggrin.gif)

Lannie happy !!
saartje
en Saar ook happy biggrin.gif mijn moeder is ook om! die wil wel een ringsling voor me maken!! we gaan dus 1 dezer dagen op stoffenjacht, de ringen bestel ik ergens in NL, en dan gaat ze in de zomer (over een maand of 2 komen ze 7 weken naar Egy) hem maken! en wie weet, als we dan toch bezig zijn met stoffen, dat ik ook nog een mooie lange geweven doek vind! heb echt zin in de komende week biggrin.gif
Jolan
Hiero moet je de ringen bestellen Saar ..
De aluminiumringen zijn het meest licht en het sterkst. (heb ik begrepen op het d&v forum laugh.gif)
Jolan
(Jolan @ May 9 2008, 03:28 PM) *
(beetje shabby, lekker stoer biggrin.gif)

wub.gif
Klik om bijlage te bekijken wub.gif
wub.gif

( Isse foto van Annelies zelf )
Lisa
Mmmm, die is wel erg leukkkkkkkkkkkkkkkkk.....
Jolan
'k weet biggrin.gif laugh.gif

Heel anders dan de 'standaard' Mei Tai .. door het lapjesstofje.
Lekker stoer ! wub.gif
Astrid
Inderdaad erg leuk, Jolan!

Saartje, leuk dat je moeder een ringsling voor je wilt maken!
Jolan

De tricot is er !! biggrin.gif

Gister gebracht door TNT.
Als de beeb geboren is gaan we flink oefenen. Voor nu voldeed "pop" wel even laugh.gif
Lisa
Voordeel vand e pop is dat je goed kan oefenen, pop heeft namelijk heel veel geduld!!!
Lisa
Heb vandaag Jesper voor 't eerst op m'n rug gedragen.... Niet lang hoor.... Maar even uitproberen, minuutje of 5.... Moet ook nog even kijken hoe ik 'm exact moet binden.... Maarrrrrrrrr, Jesper vond het erg leuk!!

Jolan
(Jolan @ May 9 2008, 08:22 PM) *

Maandag gaat een koerier hem halen bij MM en dinsdag of woensdag wordt ie hopelijk geleverd biggrin.gif

Wat een ontzettend leuke foto Lisa !! laugh.gif Ziet er ook héél gezellig uit, zo saampjes!
MarjoleinCH
Heel handig www.tongaparis.nl
Jolan
Lijkt me weinig steun geven aan het kindje (een net met een band eronderdoor?) en door de smalle band over de schouder lijkt het me voor de drager ook niet echt prettig ..
Wel klein en compact en makkelijk mee te nemen ..

Maar dan pak ik liever de rinsling..
Lisa
Om even snel te dragen is het wel handig... Maar geef mij toch inderdaad ook maar de ringsling, neemt ook weinig ruimte in, is heel makkelijk te stellen, veel draagmogelijkheden en doordat het meer stof is heb je echt je handen vrij en met de stof over de schouder uitgespreid kan je ook langere tijd dragen....
lelie
Ik heb nog een slechte foto van Sarah op mijn rug. De tricotdoek is hier niet echt geschikt voor omdat ze toen al rond de 10 kilo woog en de doek dus uitrekt. Een geweven doek lijkt me dan lekkerder?
Maar goed je kunt hier denk ik wel op zien hoe ik hem geknoopt had.
Was ondanks de zwangerschap best nog te doen. Ze had toen net een uur gehuild en gejammerd maar vond het in de doek meteen leuk hihi.

Lisa
Ziet er goed uit maar denk inderdaad dat een geweven doek in dit geval beter is, meer steun inderdaad!!
Jolan
Ohhh, wat een leuke foto Lelie !! biggrin.gif

Een geweven doek staat ook nog op mijn verlangslijstje ..
Maar eerst manlief maar even de schok van de Mei Tai laten verwerken wink.gif laugh.gif *ROFL*
lelie
Jolan is je mei-tai al binnen?

Ik zag op het andere forum dat je ringen zoekt voor een ringsling, ik wil er ook zelf een gaan maken, wil eventueel wel ringen voor je meebestellen?
Ik wil alleen eigenlijk eerst een stofje kopen en dan kijken welke kleur ringen ik er bij wil hebben.
Jolan
Ik wil ook eerst een stofje uitzoeken .. Heb al wat besteld bij de stoffenkraam.nl, maar wil even kijken hoe het voelt en valt enzo.
Anders ga ik nog op zoek op de markt oid.

Heb ook gezien dat Lillababy ze per paar verkoopt ..

Eerst een stofje ! laugh.gif

Ohja, Mei Tai is binnen !!

Foto's volgen nog ..
lelie
Jolan bedankt voor de links!

Ik mag wel opschieten als ik voor mijn bevalling nog wat wil maken. Denk er over om straks of morgen ff naar de stoffenwinkel hier in de buurt te gaan, kan ik gelijk voelen en de stoffen in het echt zien maar moet zeggen dat stoffenkraam.nl er wel hele leuke bij heeft!
Ik heb ook geeneens een naaimachine in huis haha maar die kan ik vast wel een paar dagen lenen van mijn moeder.

Twijfel alleen of ik zal afwachten wat voor geslacht beebje heeft, maar ja na de geboorte zie ik mezelf de eerste weken/maanden nog niet aan een naaiklus beginnen.
Lisa
Doe je nu toch een leuk stofje wat voor beiden kan? Groen of oranje ofzo? Iets wat ook een zomerse uitstraling heeft?
lelie
Zat ik ook aan te denken hoor en ik wil mijn dochter er toch ook nog in kunnen hebben dus een echte jongensstof zal het niet worden. Als dit kindje een meisje word vind ik een echte meisjessling wel leuk maar ach misschien maak ik nu gewoon een mooie neutrale en dan later nog eens een geslachtsgebonden sling. Dan weet ik hoe het moet hihi.
Lisa
Precies, nu voor de proef en straks voor eggie biggrin.gif whahaha.... goed excuus voor een extra doek....
Heb hier ook een nieuw excuus, heb nu een maxidoek van 5m40 terwijl ik altijd dacht een doek van 4m60 te hebben..... verklaart de lange staarten of de keer extra binden....
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.