maaike81
Jan 1 2010, 11:15 AM
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!!!
Heeft iedereen het gezellig gehad?
Wij hier wel!
Had allemaal lekkere dingen op tafel natuurlijk en Sven is de hele avond opgebleven.
Tessa en Iris lagen om 19 uur in bed maar TEssa kwam steeds vragen of het al bijna nacht was whahaha! Dus die is er maar uitgebleven en is toen om 23.30 uur nog in slaap gevallen.
Iris werd om half 10 ofzo wakker van een gillende keukenmeid en Esmé ging na de laatste voeding lief slapen en sliep ook door al het geknal heen.
Na 00.00 uur hebben we nog een tijdje bij de buren gezeten met de kids want hun dochters waren ook wakker. Een energie dat die kids hadden!!!
Om half 2 ofzo lagen ze weer in bed en Tessa en Iris waren om 9 uur wakker.
Nu zit ik lekker met ze beneden en de rest slaapt nog (Esmé weer na de 1e voeding) heerlijk zo hoor!!
carolien74
Jan 4 2010, 12:36 PM
Jullie ook allemaal een HEEL GELUKKIG 2010!!!
De kerstvakantie zit er weer op, snif snif...
Maarrr het is heel gezellig geweest en daar kunnen we wel weer even op teren he. 
Hier hebben de kids heerlijk geslapen op de avond van oudjaar. Quinten werd iets na twaalven wakker. Zeer goed mogelijk niet van het vuurwerk zelf maar van zijn logé voor een halve nacht (zesjarige zoon van vrienden van ons), want die is bang voor vuuwerk en werd bij het eerste vuurwerkgeluid krijsend wakker. Het contrast kon daarna niet groter zijn: een extatische zoon ("Ooo, wat prachtig! FAN-TAS-TISCH!") en een totaal overstuur ander kind (vingers in de oren, opgerold op de bank). Het zusje (vier jaar) was aanvankelijk ook even heel naar wakker geworden van de knallen maar die herpakte zichzelf en kon er toen wel van genieten samen met Quinten.
En onze Livia...lag te slapen.
Haha, ze slaapt op zolder, met het dakraam op een kiertje, maar ze heeft gewoon de hele nacht doorgetukt. Ze werd de volgende ochtend schreeuwend wakker: "V! V! (meisje) Waar ben je nou?!!!"
Renee
Jan 5 2010, 05:13 PM
Jullie ook een heel gelukkig 2010.
Wij hebben oud en nieuw bij vrienden gevierd, Q was uit logeren bij oma en opa en Aline is meegegaan. Zij hebben een dochter die even oud is. De dames hebben het heel goed volgehouden en zijn tot 1 uur opgebleven. Hebben nog samen naar het vuurwerk buiten gekeken. Ze hebben met knalerwtjes gegooid en sterretjes vastgehouden. De volgende ochtend was ze helaas al om half acht wakker, dus echt uitgeslapen hebben we niet. Q is blijkbaar van het vuurwerk wakker geworden en heeft met opa samen ernaar gekeken.
We hebben ook echt genoten van de vakantie, vooral Aline was er aan toe. Lekker niets doen, tot laat in de middag in pyjama rondrennen. Heerlijk gewoon. Ach over een paar ween is het weer carnaval
carolien74
Jan 7 2010, 05:10 PM
Maaike, ik dacht er gisteren aan maar had helaas geen gelegenheid om een berichtje te plaatsen...
Enfin, alsnog van harte gefeliciteerd met je (bijna dertigste) verjaardag! Was het een gezellige dag? Hope so! In ieder geval nog vele jaren en een dikke verjaardagssmakkerd van mij!
Inge
Jan 13 2010, 11:18 AM
Hoi,
Natuurlijk nog de beste wensen voor in het nieuwe jaar, dat al onze dromen en wensen mogen uitkomen in goede gezondheid.
Hoe is het met iedereen? Hier alles oke, Sophie is vandaag voor de 2e keer aan het wennen op school en ze vindt het zo leuk. Wel gek hoor ineens 2 kids op school. En mama was natuurlijh zenuwachtiger dan zijzelf.Geen probleem verder met afscheid nemen, ze is er echt aan toe. Volgende week vrijdag is het dan echt zover, dan wordt mijn meiske echt 4 jaar.
Het gaat zo snel, hebben jullie dat ook, ik weet nog zo goed dat ik zwanger was en over tijd liep.
Maar tis ook wel heerlijk hoor dat ze groter worden.
Ik heb strakjes veel meer tijd, heerlijk.
En nu een semigoed nieuwtje. Thomas is snachts zo goed als zindelijk eindelijk. Vanacht was het wel weer mis gegaan, maar over het algemeen gaat het super. Nu is dat voor jullie misschien niet spectaculair, maar we hebben het al vaak geprobeerd. Sophie is wel dag en nacht zindelijk.
Maar ik roep niet te hard, oke, ahhahah.
carolien74
Jan 13 2010, 11:48 AM
Hey Inge, dat is zeker supergoed nieuws! En voor mij dus wel bijzonder hoor...want Quinten is nog steeds hartstikke nat 's nachts. Hij doet zijn uiterste best maar zodra de luiken dicht gaan, loopt het eruit lijkt het wel. Zo gek hoe dat kan verschillen, vind ik. Bij Livia was het gelijk dag en nacht droog en met Quinten lijkt er geen eind aan te komen. Maar de arts doet niks tot zijn zesde dus wij nemen het maar zoals het komt. Quinten vindt het wel steeds vervelender worden. Hij is soms echt "boos op z'n piemel" zegt ie dan. Haha, zo sneu... Maar ja, wat moet je? Wat was bij Thomas uiteindelijk de omslag? Gewoon vanzelf, ineens? Of heb je iets speciaals gedaan?
En Sophietje nu ook naar school, wat leuk. Met een lach en een traan, ik weet het. Ik moet zeggen dat ik wel in een gat ben gevallen nadat Livia is vertrokken. Je wordt er toch wel melancholiek van en bij tijd en wijle voel ik me echt geamputeerd. Een hele belangrijke taak valt weg. En daar voel ik me soms wel wat 'overbodig' bij. Maar daar staat tegenover dat ik nu veel meer tijd heb en nieuwe mogelijkheden openen zich dan... Het is gewoon een nieuwe fase!
Renee, hoe is het met Aline? Wat voor een onderzoeken doen jullie nu nog meer? En hoe gaat het met de gezondheid? Heb je de coeliakie onder controle? En jij, hoe gaat het met jouw gezondheid? Heb je dat biopt laten doen en zo ja, wat is daar uitgekomen?
Maaike, hoe is het met jou? Ben je weer aan de slag op school of ben je voorlopig thuis? En hoe gata het met Esme? En Tessa en de andere kids natuurlijk... Sven is ook weer jarig geweest natuurlijk. Gefeliciteerd nog! Wat een bink wordt het al.
Hier verder alles rustig. Eigenlijk weinig bijzonderheden. Livia draait heel goed op school. Ze is supersociaal en ze snapt alles erg goed. Ik sta soms wel verbaasd over wat er uit haar mond komt. Vanochtend stapte ze op de moeder van haar vriendinnetje af en vroeg heel beleefd: "Hebben jullie wat te doen vanmiddag? Zou ik met Y kunnen spelen vanmiddag? Ze mag wel bij mij komen spelen."
"Hebben jullie wat te doen vanmiddag?" Hoe verzin je het?! Ik heb haar dat niet geleerd hoor! Dus waar ze dat vandaan haalt...
En Quinten gaat ook prima. Soms een beetje instabiel qua emoties (soort nephuilen als hem iets niet zint) maar ik heb begrepen dat dit echt bij de leeftijd hoort.
Met mij ook geen klagen. Ik tuf lekker door in het leven!
Inge
Jan 18 2010, 03:38 PM
Caro, we hebben het geprobeerd in het weekend, en toen lukte het wel.Dat kwam omdat hij zei dat zijn luier jeukte. Dus in de vakantie gewoon gedaan en hij wilde heel graag een wagonnetje van Thomas de trein, dus dat was duidelijk de stimulans. En ik heb ook wat hulp aan `boven`gevraagd. En hij vindt het ook echt fijn als het gelukt is, zeker een enorme boost voor zijn zelfvertrouwen.
Ik snap dat Quinten boos erom kan worden.
Haha die Livia, wijsneusjes zijn ze af en toe. Soms denk je waar halen ze het vandaan.En tja kleuterpuberteit hebben we hier ook. Dwars om het dwars zijn. En Thomas wordt wat stouter en ondeugender. haha moet soms wel lachen hoor, van een brave jonegn naar eindelijk eens wat stouters.
Maaike hoe is het met je en met je koters?
Renee, heb je al wat onderzoeken gehad voor Aline, ik ben wel benieuwd.
carolien74
Jan 27 2010, 03:32 PM
INGE, veel en veel te laat, maar toch alsnog van harte gefeliciteerd met je grote meid van VIER!!! Was het een gezellige verjaardag? Groot feest gevierd?
En hoe gaat het op school? Vindt ze het leuk?
melissa
Jan 31 2010, 05:57 PM
hallo allemaal. ik wil jullie even laten weten dat we zwanger zijn het is nog pril.
ik hoop dat het met jullie allemaal goed is. hier wel weer.
we zijn nu we over de shock heen dat we aan de toekomst kunnen denken. dinsdag 19jan. heb ik een thuis test gedaan en we schrokken ons een hoedje dat die positief was. ik ben namelijk 3jaar geleden gesteriliseerd. woensdag direkt de dokter gebelt omdat ik bang was boor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. moest eigenlijk een afspraak maken voor begin februari voor een echo, maar zolang wou ik niet wachten. na het dokter bezoek direkt het ziekenhuis gebelt voor een afspraak te maken. ik moest zo snel mogelijk bloedprikken, dat heb ik s'middags direkt gedaan. dondermorgen gebelt voor de uitslag en geloof me ik moest die dag nog komen voor controle. en ja hoor ik ben zwanger, maar er was alleen een leeg vruchtzakje en een zwangerschapsring te zien. ik moest er rekening mee houden dat het geen goede zwangerschap zou zijn.direkt voor donderdag een afspraak gemaakt en dan zou er verder gekeken worden. maandag ben ik terug geweest naar het ziek
omdat ik zo misselijk ben en over moet geven en veel moet kokhalsen(ook bij die andere 2 gehad. 1x 13kg en 1x 18kg afgevallen.)zetpillen gekregen helpen enigszins maar nog kokhalsen en misselijk. maandag weer inwendige echo gehad en toen was het vruchtzakje nog leeg. ik was daar wel blij om. donderdag toch weer terug voor de afspraak. ik ging er heen met de gedachte dat het leeg is en dat de afspraken gemaakt zouden worden voor curitage. maar toen zei de gyn sorry maar ik zie een hartje. het was alsof ik een vrije val 10meter maakte. maandag nog niets en donderdag een hartje. het was echt een shock. maar nu zijn we zo aan het idee gewent dat het welkom is. onze dochters vinden het geweldig. er gaat veel veranderen omdat dit totaal niet geplant is. alleen waar ik bang voor ben is de zwangerschap ik wil niet weer 9mnd misselijk zijn. bij de 2de ben ik met 8wkn en met 16wkn opgenomen met uitdroogverschijnselen. maar we gaan er voor want de keuze voor abortus kan ik echt niet. zo het verhaal is lang maar het doet goed om het een keer op te schrijven.
carolien74
Feb 1 2010, 05:08 PM
Nou Melissa, dat is wel een verrassing! Een cadeautje, zou ik zeggen...maar ik kan me voorstellen dat je toch wel even aan het idee moet wennen dat er nog eentje bij komt. Toch wil ik je feliciteren, want, zoals je zegt, jouw keuze is gemaakt en ook al is het onverwacht en ongepland, dit kindje is van harte welkom in jullie gezin. Heel veel sterkte voor de zwangerschap. Ik duim voor je dat je iets soepeler door deze zs heen komt en niet zo verschrikkelijk misselijk bent. Ik was ook flink misselijk, maar niet zo heftig als jij. Ik kreeg er trouwens wel wat tegen. Het heette emesafene als ik het me goed herinner. Misschien heb je daar wat aan.
Inge
Feb 2 2010, 11:40 AM
Zo Melissa, dat is zeker even schrikken zeg. Maar wel een mooi kadootje. Hopelijk gaat het deze zwangerschap wel voorspoedig. Gefeliciteerd!!!
Caro, ja dank je. Het was een erg leuke dag, ze heeft erg veel kadootjes gekregen. En nu dan echt 4, wat was zo trots zeg, heerlijk.
En school, peanuts zou ik bijna zeggen. Wat een verschil met Thomas destijds. Ze gaat met zo veel enthousiasme naar school en heeft het al over of kindjes mogen komen spelen, hahaha.
Helaas werd ze vorige week donderdagnacht ziek wakker, alles ondergespuugd. Vrijdag dus thuis, na het weekend was ze wel weer opgeknapt. Morgen hebben zowel Thomas asl Sophie feest, meester en juf jarig.Dan mogen ze verkleed naar school.
Ik had voor beiden iets nieuws aan verkleedspul gekocht, Sophie sneewwitjejurk en Thomas hondenpak.
Maar Thomas zei gister tegen me dat hij dat niet aan wil, want hij dacht dat dan de kinderen uit de klas zouden zeggen wat een schattg hondje en dat wilde hij niet- Hij wil liver stoere piraat zijn, zo grappig.
Hij groeit zo in zin ontwikkeling, gaat zo goed. GAat vandaag ook naar badje 4 met zwemles.
Renee weten jullie al wat meer omtrent Aline?
Maaike, hoe is het bij jou?
maaike81
Feb 2 2010, 03:17 PM
Melissa gefeliciteerd met je zwangerschap. Wel even schrikken maar zeer welkom zo te lezen.
Ik hoop echt voor je dat je je niet zo beroerd gaat voelen als de andere keren dan kun je er lekker van genieten!!!
Hier gaat het goed hoor!
Wel drukjes natuurlijk en een kleine die steeds van ritme wisselt hahahaha!
Maar tis allemaal goed te doen en ik geniet van alles!
carolien74
Feb 2 2010, 03:20 PM
Nou, da's ook toevallig, wij hadden gisteren juffendag. Normaal is het in juni, maar deze keer ivm drukte in die maand verplaatst naar nu. Maar kids dus ook verkleed. Quinten als bij en Livia als prinses nr. 300 haha.
Was leuke dag. Gezongen, cadeaus uitgereikt, pannenkoeken gegeten, spelletjes gedaan (sjoelen, spek happen, blik werpen, balletje blazen e.d.), geschminkt, stoelendans en film gekeken.
Quinten zwemt hier nu steeds met kleren aan, dus ik neem aan dat het een goed teken is... Maar echt snel gaat het dus niet, aangezien hij al een jaar bezig is. Maar dat was te verwcahten met zijn motorische problematiek. Zijn nu ook weer aan het kijken naar fysiotherapie of iets dergelijks. Heb zo gesprek met de juf erover.
tamara
Feb 3 2010, 01:31 AM
Hallo allen,
Om te kijken naar de ontwikkeling van Thijmen lees ik regelmatig hoe het met jullie kinderen gaat.
Ik las van Caro over het zwemmen van Quinten en was eigenlijk benieuwd hoever hij nu was met zwemmen. Hier bij ons werken ze met stappen en je krijgt voor elk stap een plaatje op je zwembroek. Je schrijft dat hij nu in zijn kleren zwemt, maar is dat met kurk en plank, bandjes of zwemt hij zonder hulpmiddelen? Hier een mannetje wat zijn best doet maar op zijn eigen tempo en stap voor stap vooruit gaat. Dit houdt in dat hij na ruim 1 jaar zwemmen nog in stap 1 zit en volgens mij zijn het 5 stappen voordat ze naar de "kweekvijver" kunnnen om daar verder te oefenen voor hun A diploma. Het is zeker belangrijk om zijn motorische ontwikkeling in de gaten te houden, ik ben benieuwd wat zijn juf gezegd heeft. Hier gaat Lente volgende week van peuterzwemmen naar zwemles (andere dag) en hoe trots ik ben op mijn grote meid, het zal me raken als ouder als hij merkt dat zij straks een paar stappen verder is. Ze moet nog starten hoor, maar ze vlindert heerlijk door het leven en hoeft niet te knokken zoals Thijmen. Lente is bijna zindeljik in de nacht en ik merk dat Thijmen dit heel erg moeilijk vind, hij doet wederom zijn best maar het lukt hem niet om droog te blijven.
In ieder geval ik vind het jammer dat hier niet zoveel meer wordt geschreven, ik had als "lezer" veel aan jullie ervaringen.
Groetjes Tamara,
maaike81
Feb 4 2010, 10:45 AM
Tessa is pas half aug. begonnen met zwemles en wordt steeds wat vrijer in het water.
Afgelopen dinsdag was het 'open gordijnles' en mochten we dus voor de ramen kijken. Gingen ze met de hele groep naar het diepe en mochten er daar inspringen (kurk en armbandjes om) en dan naar de kant zwemmen.
Arme Tessa, ze probeerde zich groot te houden maar ze moest zoooo huilen! Ik zat op behoorlijke afstand maar zag haar zo verdrietig en bang zijn, heel zielig!
Maar wat was ze trots toen ze het toch gedaan had en het goed ging, dat was dan wel weer heelijk om te zien.
Iris is vandaag voor het eerst aan het wennen op de basisschool..spannende tijden dus voor haar haha!
Renee
Feb 4 2010, 12:54 PM
Sorry meiden dat ik een tijdje niet gereageerd heb.
Melissa, gefeliciteerd met je “cadeautje” Ik kan me voorstellen dat je helemaal in schok was, ik hoop dat deze zwangerschap beter gaat als de vorige en dat je minder misselijk bent.
Inge, wat laat maar toch gefeliciteerd, ik hoop dat je een super verjaardag hebt gehad.
Maaike, dus bij jullie is Iris wennen, vond ze het fijn om te gaan?
Ik moet Quinten bijna iedere dag schreeuwend uit Aline haar klas halen, zo gauw als hij binnenkomt trekt hij zijn jasje uit en vliegt hij op de bouwhoek af.
Nee we weten nog niet meer omtrent Aline. We hebben de onderzoeken moeten uitstellen omdat de kosten zo hoog waren dat we besloten hebben bij een jeugdpsychiater te gaan die 100% vergoed wordt, die had echter 8 weken wachttijd dus ik denk dat we pas over een week of 4 aan de beurt zijn voor een eerste gesprek. Volgens haar juf gaat het wel beter, ze maakt het vrolijkere indruk in de klas en wil ook dingen doen. Ze is wel nog snel afgeleid en dromerig maar met wat hulp gaat het wel. Ik heb begrepen dat ze de cito’s goed gemaakt heeft maar de uitslag hebben we nog niet. Gisteravond hebben we een lezing over hoogbegaafdheid bijgewoond en dat was wel heel interessant. De eeuwige discussies die je met haar kan hebben, niets zomaar aannemen, voor alles moet een reden zijn. Ze is nu heel erg bezig met de evolutie van de mens en hoe het heelal in elkaar zit. Probleem is dat ze daarbij vaak vragen stelt waarop ik ook niet zomaar een antwoord weet. Als de aarde van de steen was in het begin hoe konden dan de eerste planten erop komen, waar komt het water vandaan. Waarom zijn apen apen geworden en mensen mensen als ze dezelfde voorouders hebben. Kunnen er sterren op de aarde vallen wat gebeurt er als een meteoriet op aarde valt. Wat gebeurt er als de zon opgebrand is. hoe weten we dat er hier geen grote aardbeving kan komen, en als er wel eentje komt gaan wij dan allemaal dood.
Ik heb me deze week in de bieb sufgezocht naar geschikte boeken voor kleuters maar het gaat of niet gedetailleerd genoeg of het is weer veel te moeilijk.
Volgende week is hier carnaval, Aline is de dagen af aan het tellen op de kalender, iedere ochtend gaat ze kijken hoeveel dagen tot het nog is voordat het carnaval op school is. Aline wordt uiteraard prinses ( met zelfs een echte hoepelrok) en Quinten wordt brandweerman. En mochten ze zich bedenken dan heb ik nog een hele voorraad van indiaan tot clown of lieveheersbeestje
Zwemmen met kleren deden ze hier pas als ze zonder plankje en zonder bandjes konden zwemmen dus echt pas vlak voor het a diploma. Eerst met een korte broek en t-shirt en voor b met lange broek en trui met lange mouwen.
Inge
Feb 16 2010, 12:42 PM
http://www.youtube.com/watch?v=DUCBkZC7gdIMoeten jullie eens kijken meiden. Dit was bij een dansfeestje van een vriendinnetje. Zoooooo schattig. En Thomas die van te voren had gezegt dat ie niet mee zou dansen, staat toch wel erg zijn best te doen.
Renee ik hoorde dat de carnavalsstoet niet kon rijden vanwege de sneeuw, dus er ligt zoveel bij jullie?
En ik hoop mar dat er snel meer duidelijkheid komt omtrent Aline, want dit brengt oko een hoop zorgen met zich mee.
Tamara, ik herken het wat je schrijft, dat had ik destijds al weet ik nog. Maar Sophie gaat hier ook veel sneller dan Thomas, ze schelen nog meer een paar cm en een kilo. Sophie zit net op school, dus ik wacht nog even met zwemles, maar Thomas zit nu in badje 4 na een jaar. Ik verwacht dat Sophie wellicht wat sneller gaat, maar ja das afwachten dus.
Hoe is het verder bij jullie, ik ben nu aan het wachten op onze nieuwe meubels. En gisteravond zou iemand ons oude dressoir op komen halen, ze komen later dan verwacht en vonden het toch niks, dus hebben ze het laten staan. Dus nu staat er een dressoir op zijn kant in huis en straks nog de andere meubels. Lekker huishouden van Jan Steen hier, maar het wordt als het geod is wel mooier.
Zondag met mijn moeder naar Huishoudbeurs geweest, was erg leuk, nog nooit geweest, ik 1 keer, maar dat was ook al meer dan 10 jaar geleden.
Tja en verder gaat alles wel oke.
Ow ja Daan heeft een scheurtje in zijn meniscus dus die moet een kijkoperatie waarbij ze het beschadigde stukje eruit halen. OOk niet echt fijn.
Renee
Feb 23 2010, 10:59 AM
Ja er lag aardig wat sneeuw bij ons, In Maastricht mochten er idd geen wagens rijden maar het voordeel van vlakbij de grens wonen is dat je te voet zo in Belgie bent en daar reden dus wel wagens mee. Verder was het een gezellige redelijk rustige Carnaval. Zijn vooral in de tent bij de school gebleven. Daar akmen de meeste mensen die we kennen en voor de kinderen was dat Ook het leukste. Q had vanaf Maandag een lichte buikgriep te pakken dus voor hem was dat ook fijner.
Inge dat filmpje is wel heel schattig hoor, heb je je nieuwe meubels al binnen.
Gisteren oudergesprek over Aline gehad, de cito’s waren heel goed gegaan, dikke A score bij allebei. Ze gaat goed vooruit al is ze vaak nog afwezig en ongeconcentreerd. Om haar bezig te houden krijgt ze nu extra taakjes en dat gaat heel goed al heeft ze die vaak ook weer te snel af. De juf gaat nu kijken voor wat extra verdiepingsmateriaal zodat ze zich niet gaat vervelen. De juf zei dat ze toch ook veel kenmerken van een hoogbegaafd kind in Aline terug ziet. Al kunnen we dus pas iets met zekerheid zeggen na het onderzoek. Alien laat op school niet blijken waar ze thuis mee bezig is, dat is mijn geheim want de andere kindjes snappen dat niet zegt ze dan. Wij hebben dit wel aan de juf verteld zodat zij wel weet waar Aline thuis mee bezig is. Verder is ze vrolijk en gaat ze redelijk graag naar school. School is leuk maar een beetje saai zegt ze zelf
Hoe is het met de rest van de meiden?
Inge
Feb 23 2010, 11:06 PM
Klinkt goed Renee, maar wist helemaal niet dat ze op deze leeftijd ook cito´s afnemen. Maar ik ben blij dat ze in ieder geval goed naar Aline kijken en haar dus iets extra´s geven. Zal voor haar ook wel lekker zijn als ze naar groep 3 kan straks.
Thomas verveelt zich ook op school hebben we het idee, de meester gaf aan dat hij ook niks meer uit zichzelf ondernam. Dus ook gezegt dat hij materiaal mag krijgen van groep 3. Ik hoor hem er verder niet meer over, dus weet niet of hij het daadwerkelijk ook doet.
Onze nieuwe meubels staan er sinds vorige week dinsdag en het si echt supermooi. Wel even wennen hoor was het de eerste dagen.
Ik wil graag mijn website aan jullie laten zien, weet niet of ik hier een link mag neerzetten.....Renee????
Renee
Feb 24 2010, 12:47 PM
Waarom zet je hem niet in je handtekening, dat mag in ieder geval
Aline krijgt geen materiaal uit groep 3, dan is ze dadelijk al klaar met groep 3 voor ze ermee begonnen is. Ze krijgt verdiepingsmateriaal (slimmerikken heet het) speciaal voor verder ontwikkelde kleuters. Als het goed is kan ze daar redelijk zelfstandig mee aan de slag.
Op onze school beginnen ze met de cito's in groep 2, maar volgens mij mag iedere school dat zelf weten.
Inge
Mar 9 2010, 12:17 PM
He hoi,
Ook lekker van de zon aan het genieten, heerlijk......
Gelijk alweer wat plantjes in de tuin gezet, fleurt meteen weer op.
Hier op zich alles goed, maar Daan heeft vorige week woensdag een operatie aan zijn menisus gehad. Dus die loopt nu op krukken. Gaat al wel beter dan vorige week, soms al met een kruk, maar de knie is nog erg dik. Ook is hij vreslijk moe van de narcose nog, we gaan ff informeren bij homeopaat voor iets tegen de nawerking van de narcose.
Het betekent wel dat ik meer moet doen en zeker de wat zware dingen, zoals extra de honden uitlaten en de kids uit bed halen en beneden laten plassen. Maar als het goed is is Daan wel straks van zijn pijn af en dat is ook wel erg fijn.
Nu naar de Tso, komen jullie snel weer kleppen meiden????????????
maaike81
Mar 11 2010, 03:11 PM
Hier ook al cito's hoor, is heel normaal.
Gewoon om bij te houden en ik kaart te brengen hoever een kind is.
Renee, is het een bewust gekozen naam, slimmerikKen of bedoel je gewoon slimmeriken? Heb er nl nog nooit van gehoord..?
Wel fijn dat de school zo goed inspeelt op de behoeftes van Aline
Renee
Mar 12 2010, 05:36 PM
Maaike, het pakket heet slimmeriKen, De juf hier kon het niet, volgens mij is het ook de eerste keer dat ze plusmateriaal voor kleuters bestellen. Voor oudere kinderen hadden ze wel materiaal in huis zoals bijvoorbeeld Kien maar voor de kleuters niet.
Er zijn een paar kindjes uit de klas die er gebruik van mogen maken als ze willen en als ze de andere taakjes afhebben.
Ik hoop dat daan zich snel beter voelt Inge, zou fijn zijn als hij straks geen pijn meer aan zijn knie heeft. Nu hopen dat hij weer snel zonde kukken kan lopen
maaike81
Mar 13 2010, 11:03 AM
Ja, Kien hebben ze hier op school ook, bij Sven in de klas bijv.
Nou, hopen dat het zo leuk blijft voor t meiske!
Inge
Mar 28 2010, 01:13 PM
Caro, waar ben je meis. Gaat het wel goed met je?
Ik vind het echt jammer meiden, dat na jaren van intensief schrijven dit nu steeds minder wordt.
Ik mis jullie wel hoor!!!
Hier gister Daan zijn verjaardag gevierd, lekker druk en gezellig. Thomas zijn brillen zijn allebei stuk, zijn blauwe is echt door de midden gebroken en zijn rode is het pootje van stuk, dat zit nog met leukoplast aan elkaar. Anders heeft hij echt geen brillen meer, en de 21e moeten we pas zijn ogen laten controleren. Ga maar bellen of het eerder kan.
En nog weer goed nieuws, hij fietst zonder zijwielen sinds vorige week zaterdag!!!! Echt super.
Sophie vindt het heerlijk op school, heeft al 2x bij iemand gespeeld en de juf vindt haar zo leuk. Ze gaat elke dag met veel plezier naar school en ze is zo wijs geworden.
Ik ben nog steeds aan het afbouwen met mijn medicijenen en dat bgaat eigenlijk best goed. Ik doe het rustig aan en heb niet echt ontwenningsverschijnselen. Tis nog steeds wel moeilijk soms, maar de lente is er weer, dus ik geniet!!!
maaike81
Mar 29 2010, 02:39 PM
Maaike heeft de lente in haar bolletje..
Ben dus heerlijk bezig met vanalles en nog wat in huis en aan de knutsel voor de kids (naaien)
Gisteren Iris haar kamer net even anders neergezet, helemaal leuk en vanmiddag was in lekker bij Tessa bezig...wat ziet mijn oog...KEUTELTJESSSSSSS!!!!!!!
AAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Super eng...denk dat het muizenkeuteltjes zijn..IIIIEEEEEEHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!
Nu staat alles dus schots en scheef daar en ik durf niets meer te doen...sterker nog, ik durf er niet eens meer te komen...brrr..
Nog tips?? 'k Snap gewoon niet hoe t kan...ze slaapt op zolder, ons huis is net 1,5 jaar oud en alles is goed afgetimmerd... Ze heeft natuurlijk wel schuine kanten met bergruimte erachter maar hoe...wat...wanneer?!
Heb er echt de balen en de kriebels van..hoe kom je daar nou weer vanaf..straks zitten ze overal!
Renee
Mar 30 2010, 11:42 AM
Ja jammer dat het zo rustig is.
Caro, waar ben je toch meid, je hebt al zo lang niets meer van je laten horen.
Hier gaat alles verder oke
We zijn met Aline naar de kinderpsychiater geweest maar dat was niet wat we verwacht hadden. Hij wilde een volledig gezinsonderzoek doen en daar zitten we niet op te wachten, IQ test kon hij niet doen dus daar schieten we ook niets mee op. We hebben dat afgezegd en we hebben nu een afspraak staan bij een psycholoog. Over anderhalve week kunnen we daar terecht. Verder gaat het wel goed nu op school, ze vind nog veel vrij saai maar ik denk dat dat wel erbij hoort. Thuis kijken we samen naar het jeugdjournaal en klokhuis en dat vind ze heel leuk, ook gaan we kijken of ze iets van muziekles kan krijgen. Ik merkte trouwens deze week dat nu de eerste boventand loszit, dus ik ben benieuwd wanneer die gaat uitvallen. Ik vind het wel snel gaan. Het spelen met kinderen gaat verder super goed, ze spreekt iedere week wel af en begint nu ook contact te leggen met kinderen uit hogere groepen, woensdag heeft ze afgesproken met een meisje uit groep 4. Ik vraag me af of dat lang goed gaat maar dat zien we wel.
Quinten is pas geleden 3 geworden, was groot feest met veel cadeautjes. Aquaplay, auto’s voetbalgoal etc. Q heeft helemaal een tik met cijfers, hij kan nu alle cijfers herkennen tot 20 en leest de hele tijd de nummers van nummerborden op. De 3 jaar controle bij het Cb was nogal een ramp, hij wilde zich niet laten meten en wegen heb ik samen met hem moeten doen, blokjes stapelen wilde hij niet, opruimen riep hij steeds. Haha en dat mens maar de hele tijd vragen of ik het nog wel leuk vond.
Inge, wat goed dat Thomas het los fietsen nu door heeft. Aline fietste wel al een tijd op de 12 inch los maar de 16 inch durft ze pas sinds een maand of 2. Ondertussen heb ik deze wel al hoger moeten zetten dus volgend jaar moet ze echt weer een grotere.
Haha maaike, muizenkeutels, erg vrolijk zou ik er ook niet van worden al ben ik niet echt bang van muizen. Heerlijk is dat zo in de lente, ik krijg dan ook altijd de kriebels om van alles om te huizen etc
carolien74
Mar 30 2010, 12:05 PM
Haha Maaike, dat kan ook 'gewoon' vanaf de buren komen... Tja, die muizen weten niet bij wie ze aanbellen hoor. Misschien is de buuf van drie huizen verderop wel eentje die eten op zolder bewaart. Je weet het niet. Ik zou gewoon zorgen dat er bij jullie niks te halen is en anders evt wat muizenvalletjes of iets dergelijks plaatsen.
Hihi, ik moet wel een beetje lachen...sorry...
Ik heb beelden van een gillende Maaike op de stoel... 
Ahum, verder alles goed hier. Ben wel op het forum en lees ook wel bij de juni mama's maar had ff niet zo'n inspiratie om hier te schrijven. Misschien komt dat idd wel omdat we nog maar zo sporadisch schrijven. Dan ben je niet meer zo enthousiast of zo.
Maar ik leef zeker wel mee met jullie, dat is het niet. Ik check nl wel elke dag of hier wat geschreven is. En ik kijk ook wel eens op hyves om te zien hoe het met jullie gaat. Zo nieuwsgierig en betrokken ben ik dus wel! 
Wij hebben gisteren 10minutengesprek gehad voor Quinten (en Livia). Quinten doet het allemaal prima en had een goede cito-score, maar zijn motoriek blijft een aandachtspunt. We moeten zien hoe dat in groep 3 gaat. Feit is wel dat we hem nu laten testen in het revalidatiecentrum. Heb daar onlangs een intake gehad met Quinten en hij wordt binnenkort nader bekeken door een ergo en een fysio om DCD (developmental coordination disorder) uit te sluiten. Zowel fijne als grove motoriek lopen achter bij zijn leeftijd en het is de vraag wat de oorzaak is. Het kan te maken hebben met zijn groeiachterstand tgv de coeliakie of het kan een algemene motorische onrijpheid zijn, of het kan DCD zijn. Dat laatste proberen we nu iig uit te sluiten en dan gaan we kijken of we nog wat kunnen doen om Quintens motoriek op te krikken. Spierkracht verder ontwikkelen ligt dan voor de hand. Op zich doen we dat zelf ook al door veel met hem te voetballen, fietsen, zwemmen et cetera en dat werpt ook wel z'n vruchten af. Afijn, wordt vervolgd dus.
Quintens zwemles gaat inmiddels erg goed. Hij zwemt nu in de laatste fase, de voorbereiding op het examen. Alleen de eerstvolgende mogelijkheid komt net te vroeg voor hem; 25 april. En de keer daarna is pas 27 juni
Balen! Maar ja, ik zal blij zijn als hij het haalt. Lijkt me een mooie opsteker voor hem! En dan kan hij 'zelluf' zwemmen in de zomervakantie. Dat is natuurijk wel gaaf.
Met Livia gaat het super! Ze doet het uitstekend op school en gaat in augustus naar groep 2. Lekker bijdehandte tante is het. De juffen zuchten er vaak onder haha
maar met een lach hoor.
En ze heeft een gezellig vriendinnenclubje om zich heen verzameld. Allemaal kletskousjes en tuttebelletjes.
Oja, en met mij zelve gaat het ook prima. Volg hier en daar wat cursussen - Spaans en foto - en dat is wel druk maar ook erg leuk om te doen. Verder weinig spannende zaken.
Inge, bij jou gaat het dus ook wel weer lekker. Thomas zonder zijwielen, fantastisch! Wat zal hij trots zijn op zichzelf. En nu lekker de buurt onveilig maken met z'n gecross!
En Sophie zo goed mee op school en al spelen bij vriendinnetjes. Super! Wat een fijn gevoel geeft dat, als je kind het goed kan vinden op school?! Ik word daar ook heel blij van.
Ik zag trouwens een erg leuk filmpje voorbij komen van je dochter (en zoon) bij de dansles. Schattig!
En hoe gaat het met Daan? Is zijn knie al opgeknapt? En nog gefeli trouwens!
En met jou ook alles oke? Meds aan het afbouwen... Goed zo! En idd lekker genieten van het warmer wordende weer en het lentezonnetje zo op z'n tijd. Dat helpt mij ook wel, moet ik zeggen.
Renee, hoe gaat het nu met Aline? Ik las over de slimmeriken en zo, maar hoe gaat het met haar buikje? Heb je inmiddels wat evenwicht kunnen vinden? En hoe gaat het nu met het dieet? Ben je er na een jaar goed aan gewend?
En hoe is het met jou? Werk? Gezondheid? Happy?!
EDIT: Ik lees dat je met Aline naar psychiater bent geweest. Niet zo'n succes dus. Hoop dat de psycholoog meer te bieden heeft. Maar wel goed dat Aline zelf op zoek gaat naar vriendinnetjes die beter aansluiten bij haar voorlijkheid. Ben benieuwd hoe dat dan gaat met dat meisje uit groep 4.
Maaike, ik ben bijgekomen hoor. Nogmaals sorry voor mijn gelach.
Hoe is het verder met je? En met je dochters en zoon? Iris is ook alweer naar school he?! Vindt ze het leuk? En hoe doet Tes het?
Lees jullie weer!
btw Ben best wel eens benieuwd hoe het met al die andere dames gaat die hier ooit zijn geweest en hier zo intensief hebben geschreven. Denk daar nog wel vaak aan. Zouden ze hier wel eens spieken?
Renee
Mar 30 2010, 01:02 PM
Als je het over de duivel hebt, daar is ze toch;-)
Caro, bij wat komt het vooral naar buiten dat Q een motorische achterstand heeft, merken ze dit bij gym of is het meer de fijne motoriek bij knutselen. Aline is motorisch ook niet heel sterk maar het is niet zo erg dat het een probleem vormt. Ze is minder goed in balsporten en vooral bij gym probeert ze volgens de juf vaak onder dingen uit te komen. Jufff ik heb pijn aan mijn knie, juffffff ik ben net gevallen en nu kan ik bijna niet meer lopen , ik ben zo moeeeeee…….haha ze is gewoon gewiekst. Wordt er trouwens nog naar zijn groeiachterstand gekeken?
Met Aline haar buikje gaat het op en af, afgelopen week had ze weer een week met veel buikpijn en ook veel dunne ontlasting. Waar het vandaan komt geen idee, ergens is iets fout gegaan. Nu gaat het weer beter. Het dieet hebben we op zich wel goed onder de knie, al gaan er soms nog dingen mis, vlees bij de slager halen niet realiserend dat er van te voren met gluten vlees op de machine is gesneden. Zulke zaken eigenlijk. Aline zelf weet nu ook wel van wanten, ze weer heel goed wat ze mag en wat niet, ze heeft op klokhuis een filmpje gezien over coeliakie en dat vond ze wel leuk. Ze is heel voorzichtig, als Q aan het eten is en hij komt bij haar in de buurt dan begint ze al te gillen. Ook werd er vorige week op school gewerkt met brooddeeg maar ze wil dan echt niet meedoen, ook niet met handschoenen aan. Ik vind het super van haar hoe ze daar mee omgaat, geen tranen, geen gezeur, ik mag het niet en ik kan dit niet dus ik ga alleen aan een tafel kleien. Ik vind het vaak erger voor haar dan zij voor zichzelf.
Mbt mijn werk goed nieuws, ik heb een vast contract gekregen hier
carolien74
Mar 30 2010, 02:03 PM
Au, je trapt op mijn staart.

Het gaat zowel om de fijne als de grove motoriek. Dus behalve de gym en het voetballen/rennen/tikkertje speln op het schoolplein zie je het ook terug in de schrijfoefeningen die de groep 2 kinderen nu doen. Quinten heeft veel moeite met het maken van de diverse krullen en kronkels ter voorbereiding op het echte schrijven. Maar als je puur naar hem alleen kijkt (niet vergelijkend) zie je wel vooruitgang. Zijn pengreep is nu bijvoorbeeld sinds enkele weken geautomatiseerd. Dat heeft lang geduurd, maar het is nu wel een feit. En dat is gewoon winst. Hij boekt dus zeker wel progressie. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat hij ongeveer een jaar achterop is qua motoriek. Vraag is of hij dat inloopt of dat hij erachter aan blijft hobbelen. En belangrijker, of het een probleem vormt. Qua intelligentie en ontwikkelingsniveau zit Quinten gewoon prima, maar zijn lijf doet niet wat het moet doen op deze leeftijd. En dat is lastig. Je kunt zo'n kind ook niet in groep 2 houden, want het is verder wel hartstikke toe aan groep 3. Maar of hij dan in groep 3 alle schrijfopdrachten kan bijbenen...en of hem dat dan niet weer gaat belemmeren bij het leren rekenen, lezen en schrijven, omdat hij te veel aandacht moet besteden aan de fijne motoriek...tja, de tijd zal het leren. En hopelijk kunnen we hem dus een beetje vooruit helpen met fysio en eigen oefeningen/stimulans.
Voor wat betreft zijn groeiachterstand en de coeliakie wordt Quinten jaarlijks gecontroleerd in het ziekenhuis. Maar ik geloof dat het allemaal wel goed gaat; hij groeit erg hard! Hij is echt niet de allergrootste, maar ook zeker niet meer de kleinste. Hij zit inmiddels in een maat 116! (vorig jaar nog vaak 104)
Wbt het vlees bij de slager. Onze slager kent ons inmiddels en hij is altijd bereid 's ochtends eerst Quintens vlees te snijden. Dag/Avond van te voren aangeven en het is geregeld. Super hoor.
En die houding die Aline heeft tav het dieet heeft Quinten ook. Geen gemor en de kinderen in de klas zijn ook heel begaan met hem. Iedereen is ermee bezig. Kinderen vragen altijd wat Quinten dan krijgt en hoe dat nou moet met hem.
Beter dan de juffen soms!
Fijn dat je een vast contact hebt!
Inge
Mar 30 2010, 02:45 PM
He caro,eindelijk meis, had je wel gemist!!!!
DCD wat is dat? Mar zit Quinten niet op oefentherapie voor zijn motoriek, want bij Thomas helpt het echt heel goed.
Maar dat Quinten dus wel geod kan zwemmen is dan wel heel knap, ik weet nog dat je dacht dat het zo lang ging duren. Nou bij Thomas gaat het ook niet snel hoor, die zit in badje 4 en nog voorlopig geen zicht op badje 5.
Wel fijn datn het zo geod gaat op school met hem, maar ik ken dat wel dat je je ventje nog niet in groep 3 ziet zitten qua motoriek en lengte. Maar als hij nu al in 116 zit, groeit ie zeker hard. Thomas is ok wel harder gegroeit, heb nieuwe broeken moeten kopen. Thomas is nu 107 cm, echt de kleinste, maar ik maak em er niet meer druk om hoor.
Maak je je heel zorgen om hem of kan je het wel een beetje los laten?
En het dieet gaat ook nog allemaal goed?
En die Livia, ook zo´n heerlijk madameke. Heel herkenbaar wat ej schrijft, zo is Sophie nu ok al, ahhaha
En is dat een fotografiecursus, erg leuk lijkt me dat. Hoewel ik meer ben van het scrappen(foto´s op crea manier in plakken)
Renee, wat raar zeg meteen ene gezinsonderzoek.....En daar heb je zolang op zitten wachten.
Fijn dat het nu wel goed gaat o school, ach dat saaie zal ze wellicht nog wel even blijven houden. Ik ben heel benieuwd wat de psych zegt. En muziek is een goeie, kan ze zich goed in uiten.En nog een bepaalde instument op het oog?
En al tand los, nou hier echt nog niet, ik was zelf heel snel met wisselen, wachten wel af.
En meis helemaal vergeten, maar nog gefeliciteerd met Quinten en zo te lezen is diem ok aardig pienter zeg.
Wow en ok nog een vast contract, je zal wel blij zijn zeg, heerlijk.
Vervelend dat toch haar buik af en toe opspeelt, zeker als je niet weet waar het m in zit.
Maaike, jek meuizenkeutels. Mijn vriendin was laatst ook megageschrokken. Deed het gootsteenkastje open en koekeloert er een muis naar buiten. Ik heb haar nog nooit zo horen gillen......
Tja ik denk dat het ook niks zegt over hoe oud een huis is. Een muis kan door een minigaatje kruipen.
Tja en net als Caro zie ik je al gillend op stoel staan Mark roepend, ahhah sorry....
Ik heb verder geen tips, behalve dat je kijkt of er evt gaten zijn die dichtgemaakt kunnen worden.
Hier alles oke, vanmiddag redelijke crisis op de tso, een jongetje blijft aan de gang. Gillend dat ie geen water wil en waarom hij dan altijd water moet drinken en andere kinderen melk krijgen. Tranen met tuiten. Gaat zijn pakje water zitten vermorzelen, op de gang gezet, beelf aan de gang. Ander kindje overgeven van de spanning van de hele dag op school zitten.
Zelfde jongetje tijdens spelen niet eerst zijn eetspullen had opgeruimd, weer drama, arrrrrrrggggggggg
Dan kan ik er ook even niet meer tegen hoor.
Met Daan gaat het wel redelijk goed. Nog steeds erg moe en werkt nog steeds uur korter dan normaal. Lopen gaat weer goed, maar fietsen gaat echt nog niet, zeker geen lange afstanden.
Ga nu kids van school halen en dan gelijk naar het zwembad, ga Sophie ook opgeven
Fijn dat ik nu weer wat te lezen en te reageren had.
Renee
Mar 30 2010, 02:53 PM
Wat wij bij aline merken is dat vooral de fijne motoriek heel erg afhankelijk is van wat ze doet, tekenopdrachten in de klas doet ze vaak heel slordig en onnauwkeurig maar schrijven en sommen maken doet ze echt heel nauwkeurig. Ze maakt wel eens voor de lol rijtjes met sommen. 2+2=4, 10+10=20 etc en dan kun je je bijna niet voorstellen dat die sommen door het zelfde kind zijn gemaakt als die krabbeltekening. Wat dat betreft heeft ze echt een hekel aan die opdrachten van school.
Ik wil trouwens kijken of ik nog een tekening van Aline kan invoegen, helaas wel zwart wit want hij was in kleur. Rechts boven zie je de zon, deze verwarmt dat kleine bolletje wat de gasbol was voordat de aarde de aarde was, op deze manier is de aarde verhard zodat er planten op konden groeien en mensen konden leven. dit wordt dan de aarde links met al die huisjes erop. Onder een mens in een ruimte pak, daarnaast een beestje dat is de aap die dan weer met een pijl twee mensen wordt. De aap in ontwikkeling naar de mens. Daarnaast heeft ze een vraagteken gezet omdat ze nog steeds vind dat alles zo lang geleden is dat wij dit niet allemaal met zekerheid kunnen weten.
je moet hem wel naar links roteren anders klopt het niet
Renee
Mar 30 2010, 03:03 PM
Inge we waren aan het denken aan piano, De plaatselijke muziekschool geeft al les vanaf 4 jaar, ik heb gemaild en ik hoop dat aline een keer een proefles kan gaan doen. Het is vooral dat ze zich thuis niet meer zo verveelt, want het is de laatste tijd de hele middag, ik verveeellll me zooooooo. Vooral als het minder weer is en ze niet naar buiten kan. Die tand is nu de 3e , de 2 onder tanden zijn afgelopen september al uitgevallen en nu dan de eerste boven
Inge
Mar 30 2010, 04:42 PM
Renee, jemig zeg. Dit is wel heel bizar. Gaf ze zelf die uitleg!? Daar is Thomas echt nog niet mee bezig.
En leuk pianoles, ben benieuwd wat ze er van zal vinden.
Renee
Mar 30 2010, 06:45 PM
dit was de uitleg die ze gaf, niet letterlijk naturlijk want het alweer een paar maanden geleden dat ze die gemaakt heeft maar ik kom vrij aardig in de buurt
carolien74
Mar 31 2010, 10:43 AM
Renee, nog afgezien van de inhoudelijke lading is dit toch geen krabbeltekening te noemen?! Ik vind het een motorisch goede tekening voor een kind van nog geen zes. Quinten maakt meestal tekeningen met poppetjes die geen armen hebben. Hij kan ze wel (min of meer, met megagrote handen), maar tekent het vaker niet dan wel. En verder zit er weinig variatie in de creaties. Altijd een zon, een streep blauw boven en een streep groen onder en dan nog een poppetje, een hartje en/of een tja, wat eigenlijk...
Livia maakt ook vaak hetzelfde nu, maar dat is al stukken secuurder en gedetailleerder. Ze tekent heel vaak bloemen met verschillend gekleurde bloemblaadjes en een groen blaadje aan de stengel. Ik weet, je mag niet vergelijken, maar het geeft voor mij wel aan wat de motorische achterstand van Quinten is. Afijn.
Aline is idd haar leeftijd wel vooruit met de zaken waar ze mee in haar hoofd rondloopt. Het lijkt me enerzijds wel leuk als ouders om over al die ingewikkelde dingen te praten met je kind, maar anderzijds ook wel gek omdat het zo hard gaat. En misschien zou ik er ook wel onzeker van worden; wat kan je kind wel aan en waar is het nog niet aan toe, sociaal-emotioneel gezien? Dubbel lijkt me.
Muziekles lijkt me zeker een goed idee. Daar kun je veel emotie in kwijt als kind en het is ook een nieuwe, andere uitdaging. Ik ben benieuwd of ze het wat vindt!
Tanden zitten hier allemaal nog muurvast. Helaas, want ik ben die grijze voortanden (van het vallen vorig jaar) wel zat. Maar ja, geduld is een schone zaak! 
Oja, en nog gefeliciteerd met je mannetje. Drie alweer, wat gaat de tijd toch snel. Een cliche, maar ik schrik er gewoon van. Lijkt wel gisteren dat we op jouw bevalling zaten te wachten.
Inge, DCD is een motorische ontwikkelingsstoornis. (developmental coordination disorder wat is dcd?) Ze noemen het ook wel dyspraxie. Het is wel zo dat je binnen DCD weer veel gradaties hebt. Taal kan bijvoorbeeld ook een probleem zijn bij kinderen met DCD en dat is bij Quinten zeer zeker niet zo. Had een A bij de citotoets en de logopedist die standaard op school langskomt heeft ook geen bijzonderheden geconstateerd. Dat is dus allemaal dik in orde.
Maar maak ik me zorgen? Eh ja, tuurlijk wel. Zo lang ik niet weet wat er precies speelt bij Quinten, weet ik niet of het goedkomt en dat geeft een vervelend gevoel. Ik probeer me zoveel mogelijk te richten op het positieve maar dat is niet altijd even gemakkelijk. Je wilt toch graag dat je kind "vanzelf" groter groeit en zich ontwikkelt. Dat het een onbezorgde jeugd en schooltijd heeft. En ik baal dat we na het hele coeliakieverhaal dit weer aan onze fiets hebben hangen. Ik vind het een beetje oneerlijk eigenlijk...
Irrationeel, ik weet het. Maar soms kan ik het niet zo goed verdragen.
De lichtpunten. Quinten is dus heel goed in taal. En hij kan heel goed rekenen. En hij kan goed luisteren naar een "volwassen verhaal" (Bijv de kruisiging van Jezus of hoe opa en oma vroeger leefden in de oorlog) en hij onthoudt zulke dingen ook goed. Verder vindt hij het heerlijk om "op te treden"; dan maakt hij voorstellingen voor de hele familie en dan moeten we allemaal komen kijken. Hij heeft een rijke fantasie en geniet intens van fantasiespellen. En hij is ontzettend enthousiast voor dingen. Of het nou voetbal op zaterdag is of mijn verjaardag, hij kijkt ernaar uit en weet anderen te enthousiasmeren. Dus dat is allemaal heel leuk en heel fijn.
Iets heel anders, hoe is het met jouw praktijk? Weten de mensen de weg naar jou te vinden? En hoe is het met Daans cursusplannen?
Renee
Mar 31 2010, 11:26 AM
Ik snap dat wel hoor caro, dat je vind dat het oneerlijk is, net alsof dingen gewoon nooit eens normaal kunnen gaan

Ik heb het ook wel een beetje, eerst die problemen met haar als baby, toen de coeliakie en nu dit. Terwijl ik verder gewoon 2 hele gezonde kinderen heb. Je bent dat artsen etc aflopen alleen zo zat. de zorgen, poept ze genoeg, te veel te weinig, waarom heeft ze nu weer buikpijn. zo'n dingen. En het steeds moeten verdedigen waarom je dingen doet, waarom de onderzoeken terwijl je ondertussen alleen het beste voor je kind wilt.
Ik troost me wel eens met het idee dat iedereen zijn portie ellende krijgt en wij krijgen het gewoon vroeg, zijn we er ook sneller van af, onze 7 vette jaren moeten gewoon nog komen
de tekening is idd vrij goed, haha en dat zeg ik niet omdat ze mijn dochter is. Als ze iets tekent wat haar interesse heeft dan kan ze echt heel gedetailleerd tekenen. Gisteren een levende dino en een dode dino, alleen maar botten dus. je kon het waarempel ook nog erin herkennen. mama dan kun je deze ook copileren zei ze
Het is leuk een kind waarmee je over een heleboel dingen kunt praten maar soms ook moeilijk, wanneer moet ik ophouden met uitleg geven. Omdat ze het jeugdjournaal bekijkt heeft ze het Millieverhaal meegekregen maar wat moet ik ene 5 jarige daarover uitleggen? Wat moet ik zeggen als ze bang is dat er een meteoriet op aarde valt.
hmmm het ruikt hier lekker, ben gv peperkoek aan het bakken, een eerste poging dus i ben benieuwd hoe ze het vind.
vanochtend naar de tandarts geweest en ze had er niet 1 loszitten maar 4, al kon het volgens de tandarts mog wel een tijdje duren voordat ze eruit vielen
Inge
Apr 1 2010, 10:53 AM
Ja Caro, dat ken ik wel dyspraxie. Er is een jongetje ook hier op mama enzo die dat heeft. Die is ook 2x bij mij obnder behandeling geweest. En het gaat nu misschien ook wel een klein beetje dankzij mijn behandelingen veel beter met hem.
En ik snap je frustraties en je gevoel van oneerlijkheid abosluut heel goed. Heb dat ok zo lang gehad en af en toe nog steeds bij Thomas.
Maar alles staat idd weer in perspectief. Ieder huis heeft zijn kruis en je wilt absoluut dat je kind gelukkig is. Soms ben ik het ook zo zat hoor dat Thomas ``anders`` is. Maar begin het langzaam te accepteren. Hij doet alles nu eenmaal op zijn eigen tijd en zo hoort het ook.
Ik hoop maar meis dat er wel wat duidelijkheid komt en dat je je zorgen een beetje achter je kan laten.
Als ik iets kan doen, laat je het dan weten?
En de praktijk, tja ook hier weer alles op zijn eigen tijd. Maar dat is oke, moet zelf nog ene hoop verwerken en daar heb ik lekker de tijd voor. En zo af en toe een client, ik ben blij als ik weer iemand een beetje op weg heb kunnen helpen.
Het komt zeker weten goed, daar is mijn gevoel heel sterk in.
En Daan zit te denken om een opleiding tot massagetherapeut te volgen, dus we zij goed bezig hier.
Wel een verschrikkelijk verhaal hier op school gebeurd. Het broertje van een jongetje bij Sophie in de klas is maandagavond overleden. Ze hebben allbei en spierziekte,maar de jongste was altijd zwekker heb ik begrepen. Hij is waarschijnlijk gestikt in een slijmpropje. Hij was nog geen 2!!! Vandaag vader gezien en wel hem aangesproken, maar is altijd moeilijk wat je dan zegt.
De juf heeft het de kinderen gister verteld, dmv boekje van kikker en de vogel.
Ben er wel van slag van hoor.
Renee, hoe s de peperkoek geworden? Tja lijkt me zeker lastig als je kind zoveel vragen heeft, op sommige dingen weet je zelf ook geen antwoord.
Owja Caro, alvast gefeliciteerd met je verjaardag, nu denk ik eraan. Ben ik in ieder geval op tijd
Inge
Apr 19 2010, 11:09 AM
heerlijk weertje he meiden. Geniet er zo van, zaterdag nieuwe plantjes voor in de tuin gekocht.
Gister gezwommen met kids, wat genieten die daar van, heerlijk die gezichtjes. Ook nog wel geoefend met Thomas. Sophie kan niet wachten tot ze aan de beurt is met zwemles.
Van de week gehoord dat de moeder van mijn beste vriendin borstkanker heeft, nog wel beginstadium,maar toch erg vreslijk.Ze krijgt bestraling. Mijn vriendin is nog geen jaar geleden ook haar stiefmoeder aan kanker verloren, dus het is hierdoor dubbel zo moeilijk.
Nog minder dan 2 weekjes en dan is het weer vakantie. wat gaan jullie doen?
Renee
Apr 19 2010, 11:49 AM
Wij hebben niet veel gedaan afgelopen weekend. Zaterdag met Aline en wat kindjes en moeders uit haar klas naar de speeltuin, zondagochtend een rondje gaan wandelen en de rest heel rustig aan. Lekker in de zon gelegen, alvast een kleurtje kweken. Aline speelt heel veel buiten met de buurtkindjes dus die zien we meestal uren niet. Af en toe ga ik eens kijken of ze nog leeft maar verder komt ze alleen thuis als ze honger of dorst heeft. Dit trouwens tot groot verdriet van Q want die wil dolgraag achter haar aan maar mag niet van ons.
Aline was afgelopen weken niet erg lekker, we vermoeden dat de coeliakie daar schuld aan was, veel buikpijn en hoofdpijn. Ook is ze haar zelf dan niet. Haar juf noemde haar afgelopen vrijdag bijna depressief. Dit weekend ging het gelukkig iets beter, ze had geen buikpijn meer en was ook een stuk vrolijker.
Aanstaande woensdag heeft ze haar eerste kindertherapie, dan gaan ze wat spelletjes doen en kijken waar haar interesses liggen. Als ze 6 is worden de rest van de onderzoeken gestart.
Wij gaan komend weekend een weekendje weg, naar een landal park in Duitsland, minder druk en duur dan in de mei vakantie. Ik denk dat we vooral veel zullen zwemmen en spelen in de binnenspeeltuin. Misschien nog wat wandelen maar vooral rustig aan.
Inge
May 20 2010, 10:50 AM
Alweer een maand geleden dat hier is gepost, dus hier weer een berichtje van mij.
Hoe was jullie meivakantie? We hadden hier 2 weken vrij, was op zich wel lekker, mar toch ook steeds weer wat gaan we doen he. En ze hadden snel ruzie. Het weer zat natuurlijk ook niet echt mee.
Maar het leukste was toen we uit gouda vertrokken bij een vriendin van het forum dat de auto van mijn schoonmoeder het begaf en we uiteindelijk weggesleept moesten worden. De kids hadden het ritje van hun leven, ahhaha.
Nu weer deze week naar school en dan weer ma, di en woe vrij. Op 31 mei hebben ze het schoolreisje, ze gaan naar de NATUURTUIN in Zeeland. Lijkt me erg leuk, heb me opgegeven om mee te gaan kijken of ik ook word ingeloot. De dag daarna wordt mijn ventje alweer 6!!!!!! Ik ben al aan het nadenken voor taart en traktatie en feestje.
Sophie zit inmiddels ook op zwemles en ze vindt het echt super, echt niet bang. Op 3 juni heb ik voor beide een 10min gesprek. Maar volgens mij gaat het super. Hoewel Sophie zoveel van verven houdt dat ze steeds onder zit, ondanks het schort dat ze aan heeft. Lang leven de vlekkentovenaars!!!
Ik ben nu ook echt aan het genieten van het weer, ben lekker creatief bezig in mijn tuin. De radjes van de plantenbakken ben ik aan het mozaiken, heerlijk.
Verder geen nieuws hier en hoe is het bij en met jullie?
Ook al aan het nadenken over de verjaardagen.
Misschien kunnen we weer eens meeten meiden?
Renee
May 20 2010, 02:55 PM
Wij zijn gewoon thuis gebleven in de vakantie, flink gerommeld thuis. Aline is naar de zolder verhuisd en Q slaapt nu op haar oude kamer. De kleine kamer is nu een studeerkamer annex kastenkamer geworden. Het was jammer van het weer inderdaad maar ach, dan komen de kinderen toch gewoon binnen. Ik had op een bepaald ogenblik 4 meiden op zolder zitten. Aline genoot van de vakantie, na een paar dagen was ook haar buikpijn en hoofdpijn verdwenen, ik ben wel eens benieuwd of dat nu weer terugkomt nu ze weer naar school moet.
Oh ja en we zijn afgelopen maandag naar de efteling geweest, de kinderen hadden een studiedag dus toen hebben we meteen de kans gegrepen een dagje efteling te doen.
Ze worden al bijna 6 he, Aline heeft gisteren de uitnodigingen voor haar verjaardag uitgedeeld. We weten nog niet helemaal wat we willen gaan doen, thuis blijven in ieder geval niet. Om nu de hele middag 8 kleuters te gaan entertainen is niets voor mij.
carolien74
Jun 1 2010, 02:11 PM
HIEPERDEPIEP HOERAAAAAA!!!!!!!!!!!!!
THOMAS IS ALWEER 6 JAAR!!!!!!!!
GEFELICITEERD GROTE VENT!!!!
En natuurlijk ook papa Daan, mama Inge en zus Sopie van harte proficiat!!!
Hopelijk een mooie, gezellige dag vandaag en een dito kinderfeest! De weersberichten zijn goed voor deze week, dus dat is al wel erg fijn!
XXX
Renee
Jun 3 2010, 02:02 PM
Wat Laat maar
Thomas, gefeliciteerd grote knul, alweer 6 jaar
Quinten, gefeliciteerd, hopelijk heb je een super dag vandaag
carolien74
Jun 4 2010, 12:10 PM
HOERAAAAA!!! Aline is ook zes!!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!
O o o, wat hebben we toch een mooi weer voor de feestjes, he?! We boffen maar!
Quinten vond het gisteren geweldig. Lekker verwend. Met aandacht, zon en cadeautjes. Wat wil je nog meer?!
maaike81
Jun 5 2010, 11:51 AM
Ja er zijn weer kindjes jarig geweest!!
Gefeliciteerd allemaal, hopelijk hebben jullie een heerlijke dag gehad!
Hier is het dinsdag zover en ze heeft er errrruggg veel zin in!
X
Renee
Jun 6 2010, 07:55 AM
nou Aline heeft zich flink geamuseerd en is vreselijk verwend. We hadden vrijdag op haar feestje in totaal 8 kleuters. We zijn naar de grote speeltuin hier geweest. Het weer zat uieraard mee dus ze heben ook nog even kunnen zwemmen. Dat vonden ze allemaal geweldig. Gisteren is de familie gekomen en het was iets later geworden dan de bedoeling was, 11 uur gingen ze uiteindelijk naar bed
Maandag en woensdag krijgt Aline alle onderzoeken, duimen jullie vor ons dat het goed gaat
Inge
Jun 6 2010, 11:06 AM
Aline en Quinten, nog van harte gefeliciteerd met jullie 6e verjaardag.
Tessa alvast geflapstaart voor dinsdag.
Ook nog voor jullie he meiden, wat gaat het hard he
En ja super weer hadde´n we, Thomas had vrijdag ok zijn kinderfeestje, we waren ook met 8 in totaal. eerst ´hebben we fotospeurtocht gedaan en gepicknickt. Daarna in de tuin in het bad, heerlijk een watergevecht en met waterballonnen. Zo tof. De rest van het feest hadden we vorige week al gevierd. Gister hadden we de prinsenmarkt van school, met leuke spelletjes enz.
Wat hebben jullie kids gekregen? Thomas heeft van ons van lego de brandweerkazerne gekregen.Hij hefet verder echt superleuke dingen gekregen, 2 treinbanen, poster van cars, knutseldingen, boeken om zelf te lezen en nog veelmeer.
Morgen begint hier de avondvierdaagse en Thomas gaat voor het eerst meedoen. Ben heel benieuwd hoe het gaat.
Renee meid is wel spannend zeg die onderzoeken, vindt dat plaats bij de psych? En wanneer weet je de uitslag? Ik ga duimen dat er iets uitkomt waar jullie wat mee kunnen.
Caro, weten jullie al wat meer over Quinten?
Hier hebben we het laatste 10 min gesprek gehad en de meester is zeker wel tevreden, hij is duidelijk toe aan groep 3. Maar wat wel lastig is, is dat hij vriendjes heeft die jonger zijn dan hij. Dus die worden gesceiden straks. Het is wel even afwachten hoe het straks gaat dan, want dan is hij de jongste. Hij komt in groep 3,4,5.
Sophie gaat ook heel goed op school, de juf is erg tevreden. Kan met alle kindjes opschieten, maar heeft echt al 1 vriendinnetje. Kiest werkjes uit alle kasten en is totaal niet verlegen.Heerlijk hoor. Maar ze kan ook zo moeilijk zijn, echt een dramaqueen. Kan echt overal van door het lint gaan, maar dat zal ook een combi van karakter en leeftijd zijn. Het si wel een lief meiske, die zo maar ineens kan zeggen: ik hou zo veel van je....
Overigens ben ik nu op de helft van het afbouwen met mijn medicijnen. Ik zit nu op de helft van de dosering die ik eerst had, goed he. Ben wel trots.
Gaan jullie nog op vakantie, wij gaan 11 juli voor 2,5 week naar Italie, toscane. Heb er al wel een beetje zin in, zeker met het weer zoals het gister was.
Renee
Jun 6 2010, 01:07 PM
Inge, ik weet niet wanneer we de uitslag krijgen, ze heeft morgen de IQ test en woensdag een soort persoonlijkheidsonderzoek. Ik denk dat het wel een week tot 2 weken kan duren. Aline zoekt het vaak bij de oudere kinderen, meestal zo'n 8 tot 9 jaar. Dat gaat heel goed en kan ze echt heel leuk mee spelen.
Aline, heeft van ons de nieuwe zeemeerminbarbie, spirograph, spulletjes van pollypocket en een horloge, van de oma's een draagbare cd speler en skates. en van de rest van de familie nog het zwembad van playmobil, 2 boeken van geronimo stilton, knutselspulletjes en nog wat kleine dingetjes.
carolien74
Jun 7 2010, 04:02 PM
Renee, gefeliciteerd met je 34e verjaardag!!!! Heb een goeie! Heb je het al gevierd? (ja, waarschijnlijk...)
En succes voor Alines onderzoeken. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen en of het iets bruikbaars is.
Hier is de avondvierdaagse al weer ruim twee weken achter de rug. Was erg leuk, maar ook vrij vermoeiend voor Quinten. Hoewel hij zich nog vrij goed hield in vergelijk met andere kleuters. Eigenlijk vind ik ze te jong om te lopen. Wij begonnen vroeger pas in de derde klas! Hoe oud ben je dan... 9! Dat is wel een verschil hoor! Maar goed, de kleuters lopen natuurlijk 'maar' 5 kilometer per dag... Ik vind het een enorm end voor ze! Aan het eind van de week kon je de meesten opvegen.
Quinten is ook goed verwend. Hij heeft een Nintendo DSi gekregen en is er helemaal gek mee. Totaal verslaafd, nu al!
En goed dat ie is! Hij snapt gelijk wat ie moet doen en is nu al beter dan zijn vader. "Kijk papa, ik zet 'm even op een makkelijke voor je!" 
We hebben er trouwens lang over na moeten denken wat we zouden gegeven en hebben ook flink getwijfeld of we wel een Nintendo moesten geven. Maar uiteindelijk toch de afweging gemaakt dat het voor Quintens motoriek prima is en hij dit soort dingen ook echt heel leuk vindt. Hij had zelf een megaToby-pak bedacht en de piramide van PlayMobil, maar ik denk dat het eerste gauw passé is en van PM heeft hij al heel veel, dus dan vraag ik me af hoeveel hij ermee gaat spelen. Afijn, de Nintendo is eeen hit dus dat hebben we wel goed uitgekozen. Maar ik vind het lastig kiezen voor een zesjarige. Vonden jullie dat ook?
Verder van anderen natuurlijk nog cadeautjes gekregen: voetbalgoaltjes en een voetbal (z'n derde!), een ontdekkingsreizigerset (periscoop, verrekijker, kompas), een WKvoetbalboek, een knikkerbaan, Sjakie en de chocoladefabriek, badhanddoek, waterpistool... En dan moet het feestje nog komen. Dat is noodgedwongen pas a.s. zaterdag omdat een vriendje van Quinten op 22 mei jarig was en pas afgelopen zaterdag zijn feestje vierde, de dag die wij eigenlijk hadden uitgekozen. Jammer, want het weer was nu natuurlijk prachtig en het is maar de vraag of het aankomende zaterdag ook mooi weer wordt. Nou ja, als het maar droog is! We gaan met huif naar het bos en daar doen de kids een speurtocht. Indian style!
Inge, jij vroeg of we al meer weten over Quinten. Hij is inmiddels drie keer onderzocht bij ergo- en fysiotherapeut en 25 juni krijgen we een gesprek. Dan gaan we ook een behandelplan maken. Het is in ieder geval wel duidelijk dat Quinten hypermobiel is, maar geen stoornis heeft. Hij is op z'n ergst laatrijp qua motoriek. Doordat hij hypermobiel is, heeft hij verminderde stabiliteit van zijn gewrichten. (je kunt Q bijv zo omduwen) Dat tekort aan stabiliteit kan hij compenseren met extra spierkracht (is te trainen) maar op dit moment is dat onvoldoende. Afijn, het belangrijkste voor Quinten en voor school is dat hij specifiek getraind wordt op schrijftechniek. De rest - rennen, springen, zwemmen - leert en/of verbetert hij wel door veel te doen. Wbt dat laatste, zwemmen, het ziet ernaar uit dat hij toch wel 27 juni mag gaan afzwemmen. Technisch is het nog niet helemaal correct, maar de meester zegt ook: een kind als Quinten kun je nog wel een jaar zwemles geven en dan kan hij het misschien nog niet technisch perfect. Het gaat er uiteindelijk om dat hij kan zwemmen. En dat kan hij heel goed. Hij is volstrekt in controle in het water. Hij duikt zo mijn haarclip op als ie gevallen is en je kunt 'm zo in het water donderen en hij zwemt gelijk weg. Dat zit wel goed dus.
En verder gaat het ook prima met onze grote man. Gaat ook naar groep 3. Ik zou haast zeggen, hij is er écht aan toe... Hij is gewoon geen kleuter meer. Hij is zo veranderd! Afgelopen vrijdag hadden de grote kleuters (5+) een uitvoering en mijn zoon speelde samen met zijn vriendje Daan postbode. Dat hield in dat zij steeds tussen alle stukjes/liedjes op het podium moesten komen om de boel aan elkaar te kletsen. "De hoofdrol", zou je kunnen zeggen. Maar goed, dat doet Quinten dus met verve. Totaal niet zenuwachtig en erg precies. Zat zelfs de anderen te souffleren, hahaha!
Ja, trots! 
En over trots gesproken, Inge ik ben ook trots op je dat je zo ver afgebouwd hebt met de meds! Goed van jou!!!
Nog een leuke anekdote. Ik reed gisteren op de A2 naar Amsterdam en wie reed ik daar voorbij?! Joos in haar Babykraambus!!!! Ik zwaaide wel, maar ik weet niet of ze me gezien heeft. H. zat achter het stuur en die keek wel, maar vooral heel erg van: wat is dat voor een gek mens?!!
Maaike, veel plezier morgen! En alvast gefeliciteerd met Tessa!