Inge
Nov 9 2010, 03:08 PM
Renee, ik kan me voorstellen met zoŽn denkertje dat ze gaat twijfelen over Sintertklaas. Thomas gelooft echt nog volop hoor en ook in de tandenfee, die gister een centje heeft gegeven voor zijn eerste tand die eruit is. Ik vind dat zelf ook nog zo leuk. Maar zie ik dat je geen moderator meer bent, had je geen zin/tijd meer.
Caro, dan stellen we het toch uit. Gaat het alweer wat beter met je? En hoe is het met de kids? Livia is natuurlijk bijna jarig, alvast GEFELICITEERD voordat ik het vergeet.
Gaya, hoe is het bij jou?
Maaike, waar ben je, je hebt het zeker druk met 4 koters, alles wel goed?
Ik heb een tijdje geleden Thomas weer even naar de ka meegenomen. Bloedonderzoek naar groeihormonen en glutenallergie gehad. Daar kwam gelukkig niks uit. Ze noemen het nu een latente groei. Volgens de berekeŽningen met onze lengte zou hij nu 6-7 cm langer moeten zijn. Maar het is dus niks ernstigs. Voor zijn moeilijke ontlasting hebben we nu zakjes florax om te kijken ofdat beter gaat. Het lijkt erop dat dat wel iets doet.
Verder hopen we dat hij in dec eindelijk mag afzwemmen voor a, dan zijn we bijna 2 jaar bezig. Ben het nu toch wel zat en hij ook erg.
Eind nov hebben we ook 10 min gesprek op school, ik ben ook heel benieuwd naar zijn verslag.
Sophie vindt Sint ook erg leuk en wil echt bijna alles hebben, ahhaha. Het is zoŽn heerlijk meiske. Zegt steeds hoe lief ze ons vindt en dat ze zoveel van ons houdt. MAar ze kan nog steeds ook erg boos doen, maar das karaktertrekje.
Renee
Nov 9 2010, 03:25 PM
Haha echt waar gelooft Thomas in de tandenfee, daar heeft aline nooit in gelooft. Heb ik trouwens ook niet geprobeerd. Denk dat het kind me vierkant uitgelachen had. Is ook zo met de kerstman en de paashaas, ook nooit in geloofd. Nu naderhand valt het me nog mee dat ze vorig jaar nog niet van haar sinterklaas geloof gevallen is. Ik vind het ook niet echt een probleem, ze zit nu in een 4/5 combi klas en toch veel kinderen uit groep 5 geloven niet meer. Dan maar liever zelf vertellen dan datz e het op school hoort. En ze geniet toch wel, als ik zie met hoeveel spanning ze naar de club van sinterklaas kijkt of hoe ze zich op het sinterklaasjournaal verheugt. Ze doet dit jaar ook voor het eerst mee met de surprise. Helemaal super vind ze het, tijdens een etentje met de familie hebben we lootjes getrokken en zij trok opa. Stilte allemaal riep ze heel hard, nu wil ik van iedereen weten wat die wil voor sinterklaas en opa jij mag het eerste, dus opa braaf vertellen en toen hij het had verteld was ze weg, de rest was niet meer interessant ;-)
Maaike, hoe is het met maxima gegaan? Wel super trouwens vond ze het spannend?
Inge hopen dat Thomas binnenkort mag afzwemmen, gaan jullie door voor B. Gelukkig dat er bij de kinderarts niets uitkwam maar wat bedoelen ze met latente groei?
Ik ben vorige week met Aline naar de kinderarts geweest en voor het eerst was alles goed, ondanks dat ze geen laxeermiddelen meer krijgt was ze niet verstopt, ze volgt nog steeds haar eigen lijn, is nu 120 cm en 22,5 kilo. Flinke dame dus. De verwachting is dat ze ergens rond de 172 zal worden als ze zo doorgaat. Fijne is dat ze pas over een jaar terug hoeft. Q hebben we nu ook laten testen, hij heeft geen coeliakie maar wel net als Aline en ik de aanleg ervoor. Daar baal ik wel een beetje van ik had stiekem gehoopt dat hij net als eric geen aanleg zou hebben maar ja het betekent niet dat hij het moet krijgen.
Inge
Dec 4 2010, 11:53 AM
Thomas mag woensdag eindelijk gaan afzwemmen voor zijn a. !!!! We gaan daarna wel door voor b.
WE zijn zo blij, want hij zwemt vaak heel slordig, terwijl hij het wel kan. Maar het boeit hem niet zo, we hebben ook het vermoeden dat hi netals Aline weleens HB zou kunnen zijn. En hij onderpresteert zowel op school als met zwemles.
We hebben inmiddels verslag en 10 min gesprek gehad, bij Sophie waren we zo klaar, daar gaat alles goed mee op school. Maar bij THomas hadden we toch wat meer tijd nodig. De leerkrachten erkennen idd dat hij minder doet dan hij kan (onderpresteren) en geven hem wat meer uitdaging, dus das wel fijn. Ze houden ook wat gesprekjes met hem en gaan op onderwerpen die hem erg interesseren zoals het lichaam en ontstaan van de aarde enz wat werkjes maken.
Renee latente groei betekent vertraagde groei, ik ben niet meer bij de ka geweest, denk dat het probleem bij hem ergens anders ligt.
We hebben gister met vrienden al sinterklaas gevierd en lekker gegourmet en vandaag gaan we naar een concert van een orkest(daar speelt mijn een goede vriendin in) en daar komen sinterklaas en zwarte pieten ook. Daarna naar huis en pakjesavond vieren met ouders en schoonouders en mijn zusje. Mijn schoonzusje en vriend zouden ook komen, maar er is een tijdje geleden vliegtuig in cuba neergestort en daar zat een vriend van hun is en die wordt vandaag gecremeerd. ERg triest allemaal, vooral omdat hij een vrouw en een ongeboren tweeling achterlaat.
En vieren jullie ook vandaag sinterklaas en wat krijgen jullie kids?
HIer sneeuwt het nu weer, aan de ene kant best leuk, maar ook erg koud en lastig op de weg. Daan is vandaag naar school in Utrecht. De kids hebben net als ik het snel koud en huilen vaak van de koude tenen en vingers, ook al heb ik ze nog zo dik aangekleed. Heb nu maar thermo ondergoed gekocht en snowboots waren moeilijk te vinden, maar heb ze hoor.
Spreken we in januari nog een keer af?
Renee
Dec 4 2010, 01:52 PM
Inge wat fijn dat Thomas eindelijk mag afzwemmen, hij zal zelf ook wel supertrots zijn. Ik snap helemaal waarom je HB vermoed bij Thomas maar toch zou ik dat autisme deeltje niet helemaal wegstrepen. Ik heb een collega met een zoon combi asperger/HB en daar hoor ik heel veel verhalen van die ik ook wel op jouw Thomas vindt lijken. En je hoort die combi vrij regelmatig.
Wij hebben een paar weken geleden al rapportbespreking gehad, Aline heeft 1 onvoldoende voor rekenen, 2 bovengemiddelds voor taal en begrijpend lezen, een gemiddeld voor lezen en een voldoende voor spelling. We waren niet ontevreden zeker als je de wenperiode etc nog meetelt vind ik dat ze het super doet. Ze krijgt nu voor taal een extra pluspakket, slimme taal heet dat omdat het gewone pakket erg gemakkelijk werd, ze moet nu werkstukken gaan maken, pluizen noemen ze dat en met rekenen doet ze Kien opdrachten. Bij lezen pakt ze alles wat ze kan vinden, bij voorkeur de bovenbouw boekjes. Wel heeft ze noh flinke probemen met haar concentratie en heeft ze regelmatig hoofdpijn en is het erg druk in haar hoofd. We vermoeden nu dat er toch iets extra's speelt, hoogsensitiviteit ofzo. Ze heeft in ieder geval moeilijkheden om zich af te sluiten voor alles wat er om haar heen gebeurt en raakt daardoor zelf helemaal opgefokt en onrustig. We zijn nu met school aan het kijken hoe we haar hiermee kunnen helpen.
Hier vanavond en morgen sinterklaas, voor Q veel treintjes en auto's, voor A veel boeken, 1 barbie, dagboek, en wat dingetjes voor op haar kamer.
Inge
Dec 31 2010, 02:37 PM
We wensen jullie een prachtig, gezond en gelukkig 2011!!!!!!!!!!
Dat we maar snel wat afspreken in het nieuwe jaar.
Renee
Jan 3 2011, 10:42 AM
een heel gelukkig nieuwjaar voor jullie allemaal, hopelijk brengt 2011 iedereen veel goeds
Meiden, gaan we nog iets afspreken?
Inge
Jan 12 2011, 01:33 PM
Waar zijn jullie!!!???????
datumvoorstel: zondag 13, 20, 27 februari, 6 maart. Wie kan?
Renee
Jan 13 2011, 05:10 PM
hier!!!!!!
ik kan alle data behalve 6 maart, dan is carnaval
carolien74
Jan 18 2011, 11:10 PM
Hoi...
Ik kan die data wel, geloof ik.
Renee
Feb 1 2011, 12:24 PM
wat dachten jullie van de eerste of de tweede datum?
Gaya, Maaike, kunnen jullie ook?
Inge
Feb 1 2011, 03:30 PM
Dan wordt het voor mij sowieso de 27e.
We gaan een onderzoekstraject voor Thomas starten, vanuit school. We dachten er al langer over na om hem te laten testen, maar steeds maar niet gedaan. Nu zagen we al een tijdje dat Thomas niet gelukkig is en vooral niet op school. We hebben volgende week ook 10 min gesprek op school. Maar had al eerder aangegeven dat we ons zorgen maken. De juf zei dat zij zich ook wel zorgen over hem maakte. Dat hij heel slecht geconcentreerd is en eigenlijk geen werkjes doet behalve als de juf hem erop aan spreekt. Hij liep eerst voor met bp dingen, maar begint nu juist achter te gaan lopen, dat is verontrustend natuurlijk.
Hij wordt aangemeld bij een stichting die de screening van zorgkinderen op zich neemt. Dan komt er waarschijnlijk iemand naar Thomas kijken, er moeten vragenlijsten ingevuld worden, ook door ons. En dan komt er ook een iqtest. Nav de uitslag kijken we hoe en wat.
Vind het nogal wat momenteel, de ergste schrik is wel voorbij, maar we weten niet wat ons nog te wachten staat. Ik heb ook met hem een lijstje gemaakt van dingen die hij niet/wel leuk vindt op school. Het niet lijstje was beduidend langer en op het wel lijstje staan echt dingen waarvan ik denk, tja....
We zijn nu bezig met alle landen en hoofsteden van Europa te leren met hem. En we gaan toch ook kijken wat hij gaat doen voor sport of iets anders als hij zijn B diploma heeft gehaald.
Als ik wat meer wat horen jullie het wel.
Renee
Feb 1 2011, 05:07 PM
Inge, ik weet niet welke relatie jullie met school hebben maar ik zou nooit een onderzoekstraject via school laten lopen. Wij hebben het hele onderzoek van Aline buiten school laten lopen omdat wij de keuze wilde hebben wat we met school wilden communiceren en wat niet. Ik wilde niet alles in haar dossier hebben. Is het niet mogelijk om het allemaal buiten school om te laten lopen, een vrijgevestigde psycholoog ofzo?
maaike81
Feb 1 2011, 09:27 PM
Hoh, even een juffie hier, het is heeel belangrijk dat de school van zulke dingen weet!!
Inge
Feb 2 2011, 05:25 PM
We hebben er aan gedacht om het buiten school om te laten doen, maar ja dat kost ons erg veel geld. Tuurlijk heb je dat er voor over uiteindelijk, maar ik ben juist blij dat het via school loopt. We hebben goed contact met juffen en daarnaast werk ik ook nog op school, dus het zijn ook een soort van collega's.
Mijn vriendin is ib-er voor een andere school in r'dam en die heb ik ook om info gevraagd en juist ook wbt de organisatie die het doet. Zij raadde aan om het via daar te laten doen en ach ik heb geen geheimen voor de school. Wat we doen, doen we allemaal voor het welzijn van Thomas.
Om even op je email vraag terug te komen Renee, we hebben zelf vermoeden HB, maar het zou ook zomaar iets anders kunnen zijn. Dom is Thomas in ieder geval niet, maar we willen weten waarmee we hem het beste kunnen helpen. Hij zit pas in groep 3 zoals zijn juf (ook ib-er) al zei, er is nog va alles mogelijk. Ik weet niet psies hoe en wat ze gaan onderzoeken, mij lijkt het het beste als ze een uitgebereid onderzoek doen, dus niet alleen iq, maar ook concentratie, soc emo, enz.
Hij geeft ook aan dat hij geesten ziet, dit weten we al langer, maar zit hem dus duidelijk ook in de weg. Dan ook nog het feit dat hij hoogsensitief is(wat overigens vaak ook samen gepaard kan gaan met HB), dus hij ziet en hoort andere dingen dan de meeste kinderen. Ik weet daar zelf redelijk veel van af,maar Thomas kan ik daar niet voldoende mee helpen,juist omdat ik zijn moeder ben. Al met al reden tot zorg en zoals mijn vriendin zei wees blij dat hij genoeg opvalt, zodat hij de zorg kan krijgen. Er vallen natuurlijk ook heel veel kinderen (kijkend naar mijn zusje oa) tussen wal en schip.
Inge
Feb 10 2011, 03:12 PM
Gaat de meeting nog door meiden?
Thomas mag woensdag afzwemmen voor zijn B, we hadden niet verwacht dat het zo snel zou gaan,maar het is heerlijk. Dan zijn we daar met hem vanaf. Sophie zit nu in badje 4, dus dat gaat ok heel goed.
carolien74
Feb 10 2011, 03:41 PM
27e? Of andere datum? Ik ben nu een beetje de weg kwijt.
Renee
Feb 11 2011, 01:19 PM
de 27e is voor mij oke, waar gaan we afspreken
Inge super dat Thomas kan afzwemmen voor B, gaan jullie nog door voor C
Inge
Feb 11 2011, 03:23 PM
Dan doen we de 27e, leuk,, maar waar? Maakt mij eigenlijk niet zo uit.
nee we gaan niet door voor c, ik vind het nu wel even goed voor hem en ook voor onze portemonnee, ahhah
carolien74
Feb 11 2011, 04:02 PM
Oke, de 27e dan. Waar idd? Moet voor Renee wel een beetje te doen zijn...
Inge, wat goed van Thomas! En fijn dat je het nu achter de rug hebt. Scheelt idd flink in de portemonnee. Quinten mag volgende week eindelijk gaan beginnen met B na driekwart jaar jaar wachttijd!
Renee
Feb 12 2011, 10:18 PM
baal baal, kwam er vandaag achter dat ik de 27e helemaal niet kan, carnavalsseizoen is bij ons begonnen en die dag is het grote kindergala.
carolien74
Feb 13 2011, 09:06 PM
Aaah nee.... Gaat het nog een keer lukken?!
Renee
Feb 14 2011, 08:23 AM
dames ik heb een forum in het besloten gedeelte voor ons aan gemaakt, voor diegene die het wachtwoord wilt die kan mij mailen of PB'en
maaike81
Feb 15 2011, 03:01 PM
Nou dat wachtwoord wil ik dan wel

moet er toch weer n beetje in zien te komen..
Jack
Mar 23 2011, 10:08 PM
Hoi hoi,
Meiden, dan gooi ik hier een slotje op.
Groetjes Jack
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken,
Klik Hier.