Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: Veranderingen Ten Opzichte Van De Besloten Fora.
Mama en Zo forum > Algemeen > Nieuws!
derk
Veranderingen ten opzichte van de besloten fora.

De laatste tijd is er een duidelijke toename in de aanvragen voor besloten fora. Tot nu hebben we, indien hiertoe een gegronde reden voor was, deze altijd toegekend, maar de laatste tijd loopt het uit de hand.
Dit heeft mij doen besluiten de opzet van besloten fora en toekenning ervan anders in te delen. Er komen enkele centrale topics in het besloten deel met elk hun eigen centrale thema. Door de jaren heen is gebleken dat men besloten gaat vanwege bepaalde redenen (een stalkende ex bijv.) of over bepaalde onderwerpen (in scheiding, alleenstaand, ziekte,...). De centrale topics zullen op dit soort onderwerpen inspringen en mocht er behoefte zijn aan een bepaald onderwerp, dan kan deze altijd aangemaakt worden.

Een andere grote verandering is dat deze onderwerpen niet exclusief meer zullen zijn, wat ik hiermee bedoel is dat deze onderwerpen toegankelijk zullen zijn voor ieder die het wachtwoord via een ander forum lid (die al schrijft in het gesloten topic) of via een administrator verkrijgt.

Waarom deze nieuwe opzet?
De belangrijkste reden voor het verdwijnen van exclusiviteit is om te voorkomen dat er teveel "clubjes" ontstaan die schrijven over een bepaald onderwerp, maar vervolgens niemand hier meer tussen laten met dezelfde problematiek (die dus vervolgens een eigen besloten topic willen etc etc.).

Maar..maar..

Kan iedereen zomaar het wachtwoord aan een admin vragen?
Ja en nee, Wat ik hiermee bedoel is dat ik niet zomaar wachtwoorden ga uitdelen aan "Henk" die nog maar 0 berichten op zijn naam heeft staan. Een minimale vereiste voor mij als admin om een wachtwoord te delen is ook een "geschiedenis" op het forum. Dit neemt niet weg dat als een vriendin van je nieuw op het forum is en ergens mee zit niet via jouw het wachtwoord zou kunnen krijgen.
Dit houdt dus ook in dat die vervelende schoonzus niet via jouw aan het wachtwoord komt, maar aangezien ze het meest actieve lid is op het forum wel via mij eraan kan komen. Vervelend? Ja, kan ik mij heel goed voorstellen, maar bedenk dus goed wat je in het (semi) openbaar wil delen met op het forum of dat je het toch beter gebruik kan maken van een mail of PB (of registreer een kloon en schrijf onder die naam).

Is er echt geen andere optie?
Er is natuurlijk best een kans dat iets over het hoofd zie, maar de enige andere optie op het moment voor mij is het opheffen van de besloten fora.
De huidige situatie is niet hanteerbaar en oneerlijk tegenover teveel mensen.

Wat gebeurt er met de bestaande besloten fora?
Die blijven - voorlopig - bestaan. Ik zeg voorlopig want deze worden verwijderd bij enige tijd niet gebruikt te zijn. Het zou natuurlijk helemaal perfect zijn als de bestaande schrijfsters deel gaan nemen aan de fora in de nieuwe opzet.

Mocht je vragen hebben over deze nieuwe opzet? Stel ze gerust smile.gif
Lisa
Opmerking voor het aanmaken van klonen:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jullie nu 10 klonen gaan aanmaken....
saartje
ok, 2 vragen.

1. ik volg bijvoorbeeld Alleenstaande Mama's, en leef daar erg mee. betekent dit dat als zij besloten gaan, ik toch het ww mag krijgen en meelezen en meeleven? ook al schrijf ik daar niet? of begrijp ik dit nu verkeerd..

2. is er geen mogelijkheid dat je alleen de onderwerpen kan lezen als je lid bent? en dus als je googlet, op een bepaalde naam bijvoorbeeld, niet zomaar in de onderwerpen terecht kan komen? dit neemt natuurlijk niet weg dat "Henk" zich niet kan aanmelden en dan nog meelezen, maar dan wordt de drempel al wat hoger. ik ben zelf lid van een forum waar je dus niet de onderwerpen kan lezen behalve als je lid bent..

bij voorbaat thnx wink.gif
Lisa
1) denk dat we moeten stellen dat alleen actieve schrijfsters het wachtwoord krijgen in eerste instantie. Mocht later blijken dat iemand anders ook wil mee schrijven, dan moeten de administrators bekijken of het wachtwoord verstrekt gaat worden.

2) dit is technisch dus die vraag mag Derk beantwoorden wink.gif

De praktijk zal moeten uitwijzen hoe het werkt. Blijkt het niet te werken dan wordt denk ik het besloten gedeelte afgeschaft (muv de al bestaande onderwerpen). Dit is iets wat al meerdere jaren speelt en waarin al langer naar een oplossing wordt gezocht.
Lisa
Mocht je problemen hebben om het forum/dit onderwerp normaal te lezen:

vlak boven het eerste bericht staat "OPTIES", aanklikken en kiezen voor standaard
derk
QUOTE(saartje @ Dec 2 2008, 05:59 PM) *
ok, 2 vragen.

1. ik volg bijvoorbeeld Alleenstaande Mama's, en leef daar erg mee. betekent dit dat als zij besloten gaan, ik toch het ww mag krijgen en meelezen en meeleven? ook al schrijf ik daar niet? of begrijp ik dit nu verkeerd..

2. is er geen mogelijkheid dat je alleen de onderwerpen kan lezen als je lid bent? en dus als je googlet, op een bepaalde naam bijvoorbeeld, niet zomaar in de onderwerpen terecht kan komen? dit neemt natuurlijk niet weg dat "Henk" zich niet kan aanmelden en dan nog meelezen, maar dan wordt de drempel al wat hoger. ik ben zelf lid van een forum waar je dus niet de onderwerpen kan lezen behalve als je lid bent..

bij voorbaat thnx wink.gif

1. Misschien is dit forum er al... maar blijkbaar had je geen behoefte om hun besloten conversatie te lezen, dus waarom zou het nu wel belangrijk voor je zijn?
Maar technisch gezien zou je inderdaad dat wachtwoord kunnen krijgen, je bent tenslotte een (over?)actief lid op het forum dus aan mijn standaarden voldoe je. Dat andere dames hier misschien minder blij mee zijn omdat zij jou (virtuele) karakter niet kunnen uitstaan, dan hebben ze pech.
Het zou je natuurlijk wel sieren dat als je besloten gaat, dan ook daadwerkelijk een bijdrage levert. Een forum werkt niet alleen op meelezen, maar vooral op meedoen.

2. Dat is nu toch ook al? Het is nu ook via google niet mogelijk om op de besloten onderwerpen te komen. De besloten fora blijven net als nu achter twee wachtwoorden.. de eerste om het overzicht in te komen en de 2e om het forum in te komen. Dus op google valt het, net als nu al het geval is, niet te lezen... en ook voor de toevallige passant is het niet te lezen.
Zoals gezegd verwacht van een ieder die mee wil schrijven in een besloten topic een actieve geschiedenis op het forum. Dus Henk kan zich niet zomaar aanmelden en meelezen.

Als je doelt op het lezen van de normale onderwerpen en dat dit alleen mogelijk is als je lid bent, dan ben ik daar persoonlijk niet voor. We zijn een openbaar platform, waar informatie vrij toegankelijk is.
Wil je iets kwijt dat je niet in het openbaar wil delen, dan kan dat dus in het besloten deel.. of misschien moet men zich goed bedenken of het internet daadwerkelijk de beste plek is om dit te delen en of er geen betere communicatiemogelijkheden zijn. Men goed bedenken dat je nooit volledig kan bepalen wie wat te zien krijgt op een forum/hyves of blog...

Mama van Ashley&Jason&Le
Op sommige forums moet je je eerst aanmelden voordat je wat mag lezen, en hier kan iedereen alles meelezen "gasten" maakt mij niks uit, ik heb niks te verbergen of dat me fam wat leest wat hun niet weten... Maar weet wel als je niet ingelogd ben kan je geen foto's zien geen banners, toch. En het gesloten forum zie je dan al helemaal niet.

Ik lees eigenlijk ook overal op het forum, bij alle onderwerpen, stel je voor dat je ooit alleenstaande mama word, kan je mss tips op doen en steun halen natuurlijk..

Want het vlinder gedeelte blijft ook erg stil, terwijl er toch vrij en openlijk over gesproken word tegenwoordig. Kijk maar naar de vlindersite.nl.. Heb ik trouwens nog goede vriendinnen aan overgehouden... maar ik wijk af.

Wij ik schrijf ook op een gesloten forum heb dit ook aangekaart, heb nog niet gekeken, maar ik heb aangegeven dat ik zo weer open wil gaan schrijven...

Mary (net als Saartje (over) actief bezig hier, hahahahahaha)
Jack
Hoi hoi,

Ik meen mij in het verleden te herinneren dat je de onderwerpen in de besloten fora wel kon zien...Het overzicht zeg maar...Want stel dat er nu al een besloten forum voor alleen staande mama's (bijv.) is, hoe kom je daar dan achter?? Of een ander onderwerp waarvan je het bestaan niet weet, maar waar je wel graag over zou willen schrijven...

Groetjes (een iets minder actieve) Jack
saartje
QUOTE(derk @ Dec 3 2008, 08:34 AM) *
1. Misschien is dit forum er al... maar blijkbaar had je geen behoefte om hun besloten conversatie te lezen, dus waarom zou het nu wel belangrijk voor je zijn?
Maar technisch gezien zou je inderdaad dat wachtwoord kunnen krijgen, je bent tenslotte een (over?)actief lid op het forum dus aan mijn standaarden voldoe je. Dat andere dames hier misschien minder blij mee zijn omdat zij jou (virtuele) karakter niet kunnen uitstaan, dan hebben ze pech.
Het zou je natuurlijk wel sieren dat als je besloten gaat, dan ook daadwerkelijk een bijdrage levert. Een forum werkt niet alleen op meelezen, maar vooral op meedoen.

2. Dat is nu toch ook al? Het is nu ook via google niet mogelijk om op de besloten onderwerpen te komen. De besloten fora blijven net als nu achter twee wachtwoorden.. de eerste om het overzicht in te komen en de 2e om het forum in te komen. Dus op google valt het, net als nu al het geval is, niet te lezen... en ook voor de toevallige passant is het niet te lezen.
Zoals gezegd verwacht van een ieder die mee wil schrijven in een besloten topic een actieve geschiedenis op het forum. Dus Henk kan zich niet zomaar aanmelden en meelezen.

Als je doelt op het lezen van de normale onderwerpen en dat dit alleen mogelijk is als je lid bent, dan ben ik daar persoonlijk niet voor. We zijn een openbaar platform, waar informatie vrij toegankelijk is.
Wil je iets kwijt dat je niet in het openbaar wil delen, dan kan dat dus in het besloten deel.. of misschien moet men zich goed bedenken of het internet daadwerkelijk de beste plek is om dit te delen en of er geen betere communicatiemogelijkheden zijn. Men goed bedenken dat je nooit volledig kan bepalen wie wat te zien krijgt op een forum/hyves of blog...

1. dit forum is gewoon op het open forum, en die wilden graag besloten gaan. vandaar dat ik die noemde. ik lees er mee omdat ik er veel in herkende wegens persoonlijke omstandigheden, maar omdat ik geen alleenstaande moeder ben schreef ik dus niet mee wink.gif dit even voor de duidelijkheid.

2. ik bedoelde dus, het lezen van de normale onderwerpen en dat dit alleen mogelijk is als je lid bent. maar goed, dat is een keuze die de webmaster moet maken, en voor allebei is wat te zeggen..
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.