Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: Namen
Mama en Zo forum > Zwanger zijn > Algemeen
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
ammehoela
LieveMel, persoonlijk vind ik Bo echt helemaal niks, sorry...

Ach ja, en alles went he. Een heleboel mensen die mijn naam erg leuk vinden, maar ik heb het zelf heel lang niks gevonden, omdat veel mensen die me niet kenden bij het horen van mijn naam dachten dat ik een jongen was. Kon ik echt zo van balen...
Maar je hoort het niet vaak en nu vind ik het prima. Zo ook met Lente; heel veel mensen vonden het een paar jaar terug een vreemde naam en nu hoor ik eigenlijk alleen maar leuke reacties bij die naam, helemaal geaccepteerd wink.gif... En zo zijn er vast nog veel meer voorbeelden!

Dus gewoon doen wat goed voelt zou ik zeggen!
Oh en als je kiest voor Bo, vergeet dan niet ervoor te zorgen dat het op het kaartje duidelijk is of het een jongen of een meisje is. In mijn familie stond er alleen Bo op het kaartje en wist niemand of ze een blauw of roze kaartje moesten sturen haha!
Tinke
Mel, ik zou voor een meisje denk ik dan Beau schrijven en voor een jochie Bo (das wat stoerder vind ik)...

Hm, Ramon en Lars zijn niet echt mijn ding. Jelle... Fabian... Floris... die passen wel bij Marit, zulk soort namen... Gijs en Teun vind ik te kort met 1 lettergreep... Lotte vind ik heeeeeel lief wub.gif , maar zo heten er al een paar, dus die valt af, net als Fleur, is hier ook al meermalen in de omgeving, dat maakt t helaas niet makkelijker. Maar wel al wat suggesties de goede kant op: gaat zo voort ladies wub.gif ! Jullie maken me nieuwsgierig, zelf blijven we nogal bij dezelfde namen hangen, ondanks namenlijstjes etc... dry.gif
musemies
hihi tinke, ik riep ook maar ramon omdat manlief naast me zat ! die heet zo hahaha...
was ook niet mijn keuze geweest, maar kreeg wel gelijk een mep hahahaha... (geen harde hoor)...

x xmies
didi
LieveMel, ik vind Bo juist erg leuk, en past ook leuk bij Qinn en Thian vind ik. Zou het zelf niet schrijven als Beau zoals hier als suggestie wordt geschreven, dat doet me denken aan Beau van Erven Dorens en dat vind ik een verschrikkelijke vent. Gewoon als Bo dus.
En wat denk je ervan om Dootje na te apen...... haar dochtertje had ze Dex genoemd, vind ik ook leuk bij de namen van jullie andere kinderen. (Maar Bo vind ik persoonlijk leuker) En voor een jongen blijf ik nog even bij Steye voor jullie, met dank aan Jinte. Ohhhhhhh, die vind ik zo leuk. Of Fedde.

Tinke, wat denk je van Femke of Nynthe?? (zit al te denken wat ik zelf leuke namen vind, want zou onze dochter ook graag Marit noemen....... mag niet van manlief wink.gif ) Teun of Guus vind ik ook leuk, maar is dus te kort, moet inderdaad wel iets met twee lettergrepen zijn, daar ben ik dus ook van, van dat soort combi's. Zo moet onze dochter ook een tweede naam krijgen, want dat heeft Thomas ook.
Ik vond Matthijs (niet handig bij Marit), Wouter, Steye, Julian (eigenlijk te lang) ook leuk voor een jongen als het bij ons een jochie zou zijn.
LieveMel
We zullen toch moeten gaan breinbreken en hersenkraken, hahaha...Vanmorgen echo gehad en de gyn durfde toch wel te stellen dat we een dochtertje krijgen (hopelijk blijft hij over 4wk bij dit besluit wink.gif )..

Daar gaan mn leuke jongensnamen, hihi..

Bo zou ik zelf ook als Bo schrijven, Didi. Vind beau juist een jongensversie..deed me ook aan van E.D. denken alhoewel ik hem dan wel leuk vind... tongue.gif Maar de naam is afgevallen, vind hem te hard klinken.

Heb net in t bos met uitlaten even lopen denken en blijf toch nog even bij deze namen, vind ik al een tijdje leuk;

Qinn, Thian en Jana
Qinn, Thian en Fay
didi
Hihi Mel, de naam die je in gedachte hebt, wordt ook onze meid, maar dan met een Y smile.gif
LieveMel
Leuk biggrin.gif

Ja ik kwam de schrijfwijze met n J een keer tegen en omdat iedereen hem juist tegenwoordig met een Y gebruikt, wilde ik iets anders...Maar heb voorlopig Fay op de 1e plek staan. En kwam gister in n tijdschrift een super schrijfwijze tegen, die ik veel beter bij onze kids vind passen, dus ikke was blij, namelijk: Fé
didi
Wij vinden hem juist leuker als je het leest met een Y, dus vandaar eigenlijk.
En geschreven als Fé vind ik echt heel leuk!! En inderdaad past het beter bij Quinn en Thian, omdat het een wat originelere schrijfwijze is. Erg leuk!! Hoe vind je man de namen eigenlijk??
Jinte
Tinke; Wat dacht je van
Marit en Jurre
Marit en Sebas
Marit en Stijn
Marit en Felix

Marit en Janne
Marit en Fenne
Marit en Esmee
Marit en Karlijn

en ik kan nog wel even doorgaan, dus indien nodig hoor ik het wel laugh.gif

Mel; Mijn vriendin heeft twee kinderen een zoon Bo en een dochtertje Sam (misschien heb je er iets aan) en anders even zo uit mijn hoofd;
Qinn, Thian en Suze
Qinn, Thian en Eefje
Qinn, Thian en Veerle
Qinn, Thian en Lilly
Qinn, Thian en Rosa
Qinn, Thian en Selin (turks)
Qinn, Thian en Elodie (frans)
Qinn, Thian en Bibi
Qinn, Thian en Yente
Qinn, Thian en Sterre
Qinn, Thian en Evie
Qinn, Thian en Jools (vrouw van jamie oliver)
Qinn, Thian en Wende

Didid; tja dan moet je hierna nog maar een zoontje krijgen dan kan je de naam nog gebruiken laugh.gif

Nou vlieg weer verder
poema
Lola heet Fee van haar tweede naam smile.gif

Moeilijk he, namen. Maar ik kan zeggen na een jaar is de naam gewoon de naam. Niets geen twijfels meer etc maar tot die tijd..... laugh.gif
Britt
Marit en Jesper?

Danique hadden we bijna Marit genoemd, heeft zelfs nog op de proefdruk van het geboortekaartje gestaan als 2e naam en Milan hadden we Jesper genoemd als de hond van mijn schoonouders niet zo had geheten. smile.gif

Fé is leuk Mel!
di_jaan
Grinnik, mijn nichtje noemde me vroeger Jana omdat ze mijn naam niet uit kon spreken Mel.... brings back memories.....

Hmmmm, meisjesnamen.... de kleine van mijn nichtje heet Puck, de dochter van een collega van mij Pien en dan hebben we ook nog een Lynn, een Guusje en een Leigh. Zit daar iets voor je tussen?

Tinke, Jelle vind ik natuurlijk errug leuk laugh.gif
musemies
hihi , jelle is idd leuk... was mijn eerste vriendje op de middelbare school. de hele eerste klas was ik stilletjes verliefd en pas in de tweede klas durfde ik verkering te vragen aan hem.
het was na twee weken alweer uit whahaha... over brings back memories gesproken !!!
maar wel leuke naam hoor hahaha...

xx mies
Tinke
Fé is heel leuk Mel, en ook mooi geschreven!

Hm, leuke namen die ik voorbij heb zien komen... eh Jelle klinkt denk ik te Fries voor ons gezinnejte, weet ook niet waarom? Lynn of Lynne vind ik leuk, Stijn hm weet nog niet zeker, vind t op zich wel leuk, net als Karlijn, en Puck ook heel leuk, maar helaas heet er al een zo hier, dus die valt af... Hoe vinden jullie Mick, Eliot, Nathan, dat soort? Ml vind het helemaal niks, ik vind ze wel leuk... handig he laugh.gif ?
Greet
Hoe gaan jullie dat uitspreken Yana/Jana?? Op z'n Engels Yena, of Jaaaana, Yanna

Wij hebben onze andere 2 kinderen vernoemd, Yana zou ook perfect vernoemd zijn, vind Isa ook erg leuk bij de andere 2 passen, David voor een jongetje, wat vinden jullie daarvan???

Tink vind die namen wat je noemt wel een wat andere "style" als Marit.
Marit en Thomas, Marit en Thijs, Marit en Amber, Marit en Linde.....
haha heerlijk he dit....
didi
Greet, Yana gaan wij uitspreken als Jaanaa. We vonden Janna altijd een leuke naam, en ik denk een jaar of twee geleden keken we naar Groeten uit de rimboe, daar deed toen een (ik dacht Belgisch) gezin mee waarbij een van de beide dochters Jana heette, vonden we ook leuk. In december heb ik bij een gezin gewerkt (kraamzorg) en hun dochtertje heette Yanna, vond ik heel leuk met de y geschreven. Dus ik 's avonds tegen manlief dat vertellen, en vroeg, als Pluisje nou een meisje gaat worden, wat denk je dan van Yana (combi van Yanna en Jana zeg maar). Vond hij ook heel leuk! Dus dat is het nu gebleven smile.gif Ik vertelde het de volgende dag het gezin, en als Pluisje er is, dan krijgen ze ook een geboortekaartje, want ons frummeltje heet uiteindelijk zo dankzij hun dochtertje. Haar zusje heette trouwens Isa, waar we ook nog een tijdje over twijfelden laugh.gif
David vind ik heel mooi!! Hoe heten je andere twee kinderen??

Tinke, Nathan vind ik leuk. Bij jullie vind ik ook Wouter of Jasper of Matthijs heel leuk passen voor een jongetje. Maar denk eigenlijk een meisje voor jullie.......
annesje
Tink.. van de namen die je noemt vind ik Mick helemaal geweldig! Wilde ik eik ook maar vind VL niet leuk. De rest van de jongensnamen is niet zo mn smaak....
Tinke
Annesje, ja Mick vidn ik ook helemaal leuk, maar we willen liever niet twee M'en als begin letter, dus die valt helaas af... Jullie al definitieve namen op t oog?

Didi, jij denkt dus (ook happy.gif ) een meisje voor ons... zou t wel makkelijker maken, want ik eh we hebben wel al 1 optie voor een meisjesnaam die goed met Marit zou kunnen... alhoewel ik graag nog wat andere opties wil overwegen... maar tja, om nou pas over een jongensnaam na te denken nadat we al bevallen zijn is ook niet handig, dus die moeten we ook maar verder overwegen. Ik heb nu wel 1 optie voor een jongen, maar ben er nog niet helemaal uit...

Greet, ik houd trouwens niet zo erg van de populaire namen als Thijs en Thomas, die hoor ik toch te vaak in de omgeving, al passen ze inderdaad wel goed bij Marit... maar bovenal wel heel leuk om hierover na te MOGEN denken, he wub.gif ?

Niemand Elliot een leuke naam, hm, had ml toch gelijk laugh.gif !
LieveMel
Nee sorry Tink, de namen die jij noemde zijn niet bepaald mijn ding wink.gif

Ik denk ook n meisje, dus als we dat maar hard genoeg blijven denken...wie weet, haha wink.gif

Qinn vind ik ook wel leuk bij Marit klinken wink.gif

En thnx voor de positieve reacties op Fé...(toch altijd fijner te horen dan wanneer mensen er bedenkingen bij hebben, haha)..Ben er zelf ook nog steeds erg blij mee smile.gif
musemies
@tinke: elliot vind ik wel leuk hoor, had er denk overheen gelezen .... maar hij komt ook niet vaak voor geloof ik, dus dat maakt hem nog leuker wink.gif

xx mies
Summer
Mel, mijn dochter heet Fee, echt een leuke naam biggrin.gif Fé is ook een leuke manier van schrijven. Wij krijgen altijd erg positieve reacties op onze manier van schrijven. D'r 2e naam is trouwens Rhodée. Klinkt ook leuk bij elkaar vonden we.
sammie
Oh al die namen.
Het is en blijft zo persoonlijk....en moeilijk biggrin.gif

Als ik weer onder mijn eigen naam schrijf ga ik ook voor suggesties want een jongensnaam weten we eigenlijk wel, maar een meisjesnaam niet.

Tinke
Ahh zo moeilijk als je iets heel anders wilt als je partner.
Marit is een zweedse/noorse naam toch?
Mick vind ik ook een erg leuke naam

Even uit mijn klas een aantal namen wink.gif
Marit en T(h)ies
Marit en Jort
Marit en Otis,
Marit en Ward
Marit en Glenn
Marit en Niek
Marit en Niels
Marit en Nico
Marit en Jorn

Iets in je straatje??

didi
Tinke, vind je Indy niet leuk voor een meisje???? Of Isa??
Indigo
Ik vind Indy een geweldige naam, ML vond het alleen niks en zei "veto" lol.
didi
Is daarom jouw naam ook Indigo, of is dat toeval??

En "veto", komt dat van Friends?? laugh.gif
Tinke
Indy is niet zo mijn ding, en Isa... ja leuk! Maar zo heet t kindje van mijn vriendin al... rolleyes.gif
lievemama
moeilijk he namen bedenken...

Voor een meisje weten we wel een naam al kan het nog wel veranderen, voor een jongen nog geen idee. Wat past er bij Maes.... Wil een korte hollandse naam en het mag net zoals Maes een aparte spelling hebben. Geld ook voor een meisje smile.gif

Volgende week hebben we een extra echo bij een pretechobureau, dat hebben we bij maes ook gedaan in dezelfde periode, zo hebben we straks van allebei mooie foto's en een mooie dvd.... dan weten we waarschijnlijk ook of we een jongens of meisjesnaam mogen verzinnen...

Mel Fe vind ik ook leuk! Al zou ik er zelf niet voor kiezen

Tinke bij marit vind ik Senna wel leuk, kan voor een jongen en meisje...

Indigo
Indigo vind ik ooooook heel leuk Didi, maar daar wist ik al van dat ik bij ML geen kans had. Daarom Indy geprobeerd, maar ook geen succes.

Hier ook over Fay gehad, maar in de VS is dit meer een ouderwetse naam. ML zei meer 80-jarige oma's te kennen met die naam dan jonge kindjes haha. Dus daarom ook niet toegestaan. Wat hadden wij een geuk dat het een jongetje werd tongue.gif
Kippetje
Tinke

Ik vind Marit en Steyn voor een jongen erg leuk bij elkaar klinken.

Voor een meisje denk ik even verder haha.
didi
Weet je wat nou zo lastig is. Of je kent al iemand met die naam (zoals het kindje van een vriendin bijvoorbeeld) of die naam doet je aan iemand denken, en je wilt hem daarom niet. En dat zijn nou altijd net de namen die je eigenlijk heel leuk vindt.

Als voorbeelden:
Als we een jongetje zouden krijgen, wilden we eigenlijk allebei Jochem, maar de kinderen van de baas van manlief heten Jochem en Thomas, ja, dat is wel erg gek als we dat dan ook doen.....
(Tinke, is Jochem niet wat voor bij Marit??)

(Femke, zeker niet mijn bedoeling om je te beledigen hoor, want de naam op zich is heel leuk!!) Dochtertje van Femke van dit forum heet Janice, maar ik kijk naar Friends en dan moet ik steeds als ik het lees denken aan die vriendin van Chandler. "oh, my, god!!"

En zo vallen er helaas een heleboel namen weer af....... zucht.....
LieveMel
QUOTE(didi @ Mar 29 2011, 11:22 AM) *
Weet je wat nou zo lastig is. Of je kent al iemand met die naam (zoals het kindje van een vriendin bijvoorbeeld) of die naam doet je aan iemand denken, en je wilt hem daarom niet. En dat zijn nou altijd net de namen die je eigenlijk heel leuk vindt.

Als voorbeelden:
Als we een jongetje zouden krijgen, wilden we eigenlijk allebei Jochem, maar de kinderen van de baas van manlief heten Jochem en Thomas, ja, dat is wel erg gek als we dat dan ook doen.....
(Tinke, is Jochem niet wat voor bij Marit??)

(Femke, zeker niet mijn bedoeling om je te beledigen hoor, want de naam op zich is heel leuk!!) Dochtertje van Femke van dit forum heet Janice, maar ik kijk naar Friends en dan moet ik steeds als ik het lees denken aan die vriendin van Chandler. "oh, my, god!!"

En zo vallen er helaas een heleboel namen weer af....... zucht.....

Dat vroeg ik me de vorige keer toen je dit typte ook al af, maar vergat het te vragen...Zie je die baas ook regelmatig met kinderen ofzo? En is de band zodanig dat het voor de kinderen lastig wordt? Anders zou ik me er denk weinig van aantrekken..als jullie die naam toch ook leuk vinden..wat maakt t dan uit als zowel de baas als je man (bij wijze van) een foto van een jochem en thomas op hun buro hebben staan??
musemies
hihi, maakt het ook een stuk makkelijker voor de mannen ook !

man: hoe is het met jochem en thomas ?
baas: ja goed ! en met thomas en jochem ?
man: ja ook goed !

klaar !

hahahaha, vond het juist heel komisch wel !

xx mies
anne1983
Hoi,

Ik heb al 2 dochters en omdat ook ik heel veel associaties heb met allemaal verschillende namen.
was het echt wel even zoeken.

Misschien een tip voor de meiden namen:
Lousanne (spreek je uit als loe-san-ne)
Sophine (spreek je uit als so-fie-ne)

Voor de volgende uk zitten we te denken aan:
voor een meisje Felise (spreek je uit al fe-li-se)en een jongentje Rafael.

Die namen hebben we nu al erg lang, dus ben benieuwd of we ook de aankomende maanden bij onze ideeen blijven.

wat vinden jullie?
Angelique
femmel

Ik voel me niet beledigd.. haha. veel zeggen het, maar wij kijken nooit friends. Dus het zegt me niks. Wij hebben de naam meer van Janis Joblin. Alleen die schrijfwijze vond ik stom, omdat ze dan zeggen JANNES, omdat mijn man Jan heet en ik ook een simpele naam heb.
Pien 3
Tinke, misschien iets in de richting van:

Linde
Benthe / Jente
Lise / Lize
Lisa
Elle(n)

Lasse
Brent
Jasper
Timo
Kjelt
Mika
Bjorn

Wij hebben voor zowel een jongen als een meisje wel een naam, maar ze staan nog zeker niet vast, vorige keren was het makkelijk, toen hadden we echt al namen ver voor ik zwanger was, deze keer is dus een nieuwe ervaring!
LieveMel
Nu we sinds een paar dagen zeker weten dat we weer een meisje krijgen, begon de 'paniek' alweer lichtelijk toe te slaan. Voor een jongen hadden we een leuke naam, alleen voor een meisje kwamen we er totaal niet uit...Aangezien we ons nu toch echt alleen op de laatste moeten richten, doe ik hier nog maar eens een hulproep, haha wink.gif

Heb wel nog steeds Fé op lijstje staan, maar soms denk ik dat ik meer verliefd ben op de schrijfwijze, dan op de naam...En past t wel genoeg bij de andere 2?? (misschien denken sommigen wel; dat is toch geen noodzaak...misschien is dat n tik van mij, maar ik probeer altijd meteen een naam achter de andere te plakken, dat ik het mooi vind. Zou ik dat los moeten laten?? unsure.gif )

En vanmorgen kwam ik Esmé tegen..Op zich vind ik die eigenlijk ook wel leuk..hoort t m niet super vaak (althans hier nog nooit tegengekomen)..maar past die wel genoeg?? haha
Missiej_M
lievemel.. vind zowel fé als esmé een leuke naam.. en wat vind je van aimee of emmé ( bijde op zelfde manier uitgesproken emmee) staat ook op ons toekomstige lijst hihi wink.gif suc6
mayo
Hihi grappig Lieve mel, ik heb precies dezelfde tik....De namen moeten kloppen met elkaar, nu het de vierde word, vind ik het wel steeds lastiger worden.
En Esmee, komt hier in het oosten van het land giga veel voor. Kan er zoal een stuk of 5 opnoemen. En dat is dan in de leeftijdscategorie van 0-5.
Maar vind Aimee wel leuker eigenlijk.....(maar hecht daar maar geen waarde aan, het is jullie kindje en jullie naam!)
lievemama
Namen zijn heel persoonlijk, dus dat is best lastig om voor een ander te denken zeg maar.
Alle namen die hierboven genoemd zijn vind ik wel leuk al zou ik ze zelf niet kiezen...

Namen die hier voorkomen zijn

Nina
Floor
Senna, kan voor jongen en meisje
maartje
Merel
Isa
Anne
Sammie

Maar de tik van het bij elkaar moeten passen snap ik heel goed hoor smile.gif
Wij krijgen straks ons 2e zoontje, en de leukste jongensnaam hadden we natuurlijk al voor Maes (uitgesproken Mees), ik vind het ook last ig om daar iets leuks bij te vinden... we willen een lieve naam die niet heer hard klinkt, MAes klinkt ook wel lief vind ik en dat wil ik voor ons 2e uki ook.

Maar Mel we hebben nog ff...
annesje
Mel.. vind persoonlijk Fé leuker bij de andere 2 staan dan Esmee.. Ik ga even voor je denken wat er mi nog meer bij past!!!

Hier zitten we met t probleem dat ik een meisjesnaam erg leuk vind, en VL een jongensnaam.. alleen vinden we de namen van elkaar niet echt super. Wel leuk maar niet geweldig... dus da moeten we nog ff bekijken smile.gif
paoltje
QUOTE(annesje @ Apr 30 2011, 04:11 PM) *
Hier zitten we met t probleem dat ik een meisjesnaam erg leuk vind, en VL een jongensnaam.. alleen vinden we de namen van elkaar niet echt super. Wel leuk maar niet geweldig... dus da moeten we nog ff bekijken smile.gif

Zag toevallig je opmerking hier staan over de keuze in namen. Wij vonden het bij onze tweede ook heel moeilijk.
Een collega van mij had hetzelfde als jullie, maar ze vonden ook geen andere namen meer. Aangezien ze niet wisten wat het zou worden besloten ze dat als het een meisje werd het zijn keuze zou worden en bij een jongen haar keuze het zou worden. Misschien ook wat voor jullie als je er echt niet uit komt en geen andere namen kunt bedenken?
Bij hun werd het uiteindelijk een meid en werd het dus zijn keuze qua naam.
annesje
Ja dat was VL zn voorstel ook al.. Maar ga toch nog eerst mn best doen om een andere leuke jongensnaam te vinden whaha laugh.gif En anders zal t toch die worden denk ik.....
LieveMel
QUOTE(lievemama @ Apr 30 2011, 01:50 PM) *
Namen zijn heel persoonlijk, dus dat is best lastig om voor een ander te denken zeg maar.
O maar jullie beslissen ook niet voor me hoor, hihi...Maar anderen zien t net weer ff met een frissere blik, dus dan vind ik een mening wel fijn!

Alle namen die hierboven genoemd zijn vind ik wel leuk al zou ik ze zelf niet kiezen...

Namen die hier voorkomen zijn

Nina
Floor
Senna, kan voor jongen en meisje
maartje
Merel
Isa
Anne
Sammie

En die vind ik allemaal net ff te normaal wink.gif

Maar de tik van het bij elkaar moeten passen snap ik heel goed hoor smile.gif
Wij krijgen straks ons 2e zoontje, en de leukste jongensnaam hadden we natuurlijk al voor Maes (uitgesproken Mees), ik vind het ook last ig om daar iets leuks bij te vinden... we willen een lieve naam die niet heer hard klinkt, MAes klinkt ook wel lief vind ik en dat wil ik voor ons 2e uki ook.

Maar Mel we hebben nog ff...
Klopt, maar af en toe een eventuele geschikte tegenkomen, zou dan op zich wel fijn zijn..Dat geeft wat hoop, haha...

Aimee, klinkt op zich wel, maar is niet mijn ding...Er zat een meisje bij Qinn op t kdv en die heette zo...Niet echt een favorietje zullen we maar zeggen. Dan krijg ik steeds haar beeld in gedachte blush.gif

Wat vind je van Pepijn ofzo LM?? Vind ik wel leuk klinken biggrin.gif

Jou heb ik vanmorgen al geholpen, he Annes, hihi...Komt goed! Ben wel benieuwd wat ML van mijn jongensnaam-optie vind..Enne..om t jullie makkelijker te maken, kun je ook gewoon over 3wk naar t geslacht vragen op de echo...scheelt weer gezoek naar 1 geslacht tongue.gif

Hier nu enkele namen die mogelijk zouden zijn..

Qinn, Thian en Fé
Qinn, Thian en Yfke
Qinn, Thian en Juna (maar dan Juu-na en geen Joe-na)

(wel blij te lezen trouwens dat ik niet de enige ben met die tik, haha)
lievemama
Mel ik zou ook nooit op de namen komen die jij voor je kids hebt, en je wil natuurlijk weer iets in die richting..
namen met tje erachter vind je dat leuk? Juna is wel apart en ik zou het ook goed uitspreken. Wat vind je van Evy? of Luna?

Pepijn is ook niet echt mijn ding omdat ik iemand ken die zo heet, en zo zijn er wel meer namen. Ik heb er wel eentje in mn hoofd zitten maar ML weet het nog niet helemaal of hij dat wel leuk vind.

En annesje dat idee van Mel vind ik wel een goeie, gewoon even kijken wat het is en dat ons natuurlijk ook even laten weten en dan is het wat makkelijker om een naam te zoeken laugh.gif

Summer
QUOTE(LieveMel @ May 1 2011, 02:07 PM) *
Aimee, klinkt op zich wel, maar is niet mijn ding...Er zat een meisje bij Qinn op t kdv en die heette zo...Niet echt een favorietje zullen we maar zeggen. Dan krijg ik steeds haar beeld in gedachte blush.gif

Wat vind je van Pepijn ofzo LM?? Vind ik wel leuk klinken biggrin.gif

Jou heb ik vanmorgen al geholpen, he Annes, hihi...Komt goed! Ben wel benieuwd wat ML van mijn jongensnaam-optie vind..Enne..om t jullie makkelijker te maken, kun je ook gewoon over 3wk naar t geslacht vragen op de echo...scheelt weer gezoek naar 1 geslacht tongue.gif

Hier nu enkele namen die mogelijk zouden zijn..

Qinn, Thian en Fé Blijft een geweldige naam wub.gif
Qinn, Thian en Yfke
Qinn, Thian en Juna (maar dan Juu-na en geen Joe-na)Ook een SUPERnaam!!(wel blij te lezen trouwens dat ik niet de enige ben met die tik, haha)

En bij mij op het kdv ook meerdere Esmée's....
musemies
pepijn, wat een rotnaam dry.gif

nee, zeg ik alleen maar omdat mijn ex zo heet (de vader van me oudste zoontje).
ik zou er zoiezo niet voor kiezen wink.gif

xx mies
mayo
Ik zeg JUNA smile.gif
Haha vind hem stiekem ook ergmooi bij mijn drietal klinken!
musemies
@mayo, klinkt idd wel leuk bij de rest.

oke, wat is er dan een mooie opvolger voor deze:
romy, danylo, zoë en ....
voor een jongen hadden we milan in gedachten, maar het word een meisje (als het goed is) maar die meidesnaam komen we niet uit. eerst leek mila me erg leuk, maar ik vind hem te kort.
romy is namelijk 2 lettergrepen, danylo 3 en zoë weer 2, dus zou deze volgende ook wel leuk zijn als het er drie zijn.
ow en als je het hele gezin kijkt:
ramon(papa) heeft 2 lettergrepen, michelle(ik) weer 3, dan de kids dus om en om. dus ik vind het haast een moetje hahahaha...

iemand ideeën ?

xx mies
LieveMel
QUOTE(mayo @ May 2 2011, 03:28 AM) *
Ik zeg JUNA smile.gif
Haha vind hem stiekem ook ergmooi bij mijn drietal klinken!

Hij is wel leuk he..nu ik hem gister weer n paar keer gezegd heb.. smile.gif Bas loopt er ook wel warm voor, dus dat is wel fijn, haha..

Maar zet je hem toch ook op je lijstje..Wel grappig, dalijk allebei dezelfde aparte naam in 1 topic tongue.gif

Enne, lastig Mies...
didi
Michelle, ik vind Magali een heel leuke naam bij de andere smile.gif Het is een Franse naam, net als Zoë en de klemtoon leg je zeg maar op de "li" dus maagaa lie om het zo maar even te schrijven. (nou ja, misschien ken je de naam ook wel, maar voor het geval dat wink.gif

Juna vind ik heeeeel leuk! Zelf dacht ik eigenlijk dat je het zou uitspreken met een oe, omdat we vroeger een indisch meisje op school hadden die zo heette, maar denk dat de meesten gewoon met een uu zouden zeggen.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.