theresecloos
Sep 17 2009, 05:52 PM
Mag ik de eer hebben deze topic te openen??
Wauwsie!!!!
Lieve mama's
Ik heb net een dikke discussie gehad via de mail met de papa van Luna en wil graag vragen aan jullie: Wie heeft zijn kersverse kleuter al op zwemles of gaat zijn kleuter op zwemles doen???
Hoor het graag, want hier is het weer allemaal rep en roer omdat hij niet mee wil werken.... aaaaaaaaaaaah....
Simone
Sep 17 2009, 07:02 PM
Tja, met 4 jaar zijn kids nog wel vrij jong om te gaan lessen, hier mag het ook pas vanaf 5.
Het duurt meestal langer voor ze hun diploma hebben. Ze missen vaak nog de kracht en concentratie om vlot door te gaan. Verder schijnt het dat je heel regelmatig moet blijven zwemmen anders verleren ze het weer en kan je later nog weer eens gaan lessen.
Persoonlijk zou ik zeggen als je het als een soort sport ziet en Luna vindt het leuk, niets mis mee. Als het erom bedoeld is zo snel mogelijk goed te leren zwemmen, dan zou ik zeggen, wacht nog (minstens) een jaar. Veel zwembaden zeggen dat 6 de ideale leeftijd is om te lessen.
ariene
Sep 17 2009, 08:29 PM
En zo zijn we aanbeland in de kleutertijd.
Theresa, ook ik heb altijd begrepen (ook van moeders in mijn omgeving) dat ze het beste al wat ouder zijn voor ze kunnen beginnen met zwemles. 4 jaar is rijkelijk jong, Het is waar wat Simone zegt, ze kunnen dan nog niet echt de concentratie vasthouden die nodig is om het te leren. Vrienden van ons hebben een meisje van bijna 6 en die heeft er al veel moeite mee.
Hier loopt het allemaal wel lekker, Dani heeft het erg naar zijn zin op school en de BSO, Jari moest wel wennen om nu alleen in de opvang te zijn maar dat gaat nu ook prima.
Monique76
Sep 17 2009, 10:32 PM
Kleutertijd..... wordt er blij en verdrietig tegelijk van.
Simone, ik heb de site bekeken, lijkt me een spannend boek!
Therese, ik zou het gewoon proberen als je wilt. Er zijn ook kindjes die het wel op jonge leeftijd kunnen leren. Anders een proefles?? Ik neem aan dat ze dan wel zullen kunnen inschatten of het zin heeft om aan lessen te beginnen of dat je beter nog een jaartje kunt wachten. Ik wil na de kerstvakantie beginnen (althans, proberen). Wacht nog even omdat er nu al zoveel nieuwe dingen zijn. School natuurlijk, en hij zit sinds 3 weken ook op kaboutervoetbal. Dat zijn al genoeg nieuwe dingen voorlopig vind ik.
Maar als ik zo lees wil Johan nog niet dat ze op zwemles gaat? Waarom moet hij daar aan meewerken? Of moet ze in het weekend zwemmen en moet hij daarom ook met haar naar les ofzo? Als het gewoon iets doordeweeks is, zou ik me er niet veel van aantrekken geloof ik.....
Goh, morgen zit de tweede schoolweek er weer op, wat gaat dat snel! Hij vindt het erg leuk op school, maar moet nog wel erg wennen. Hij is ook erg moe 's avonds. Het brengen door mij gaat nog niet zo heel soepel. Op ma di en wo brengt de bso hem naar school en dat gaat prima. Zit nog te dubben over het overblijven. Hij blijft op ma en di over, op do ga ik hem halen, maar weet niet of ikd at blijf doen. School is om kwart over 12 uit, eer dat ik dan thuis ben is het bijna half 1 en hij moet om tien over 1 alweer de klas is (les begint om kwart over 1). Erg korte tijd en dan hebben we nog een afscheid erbij.... Maar wacht het nog paar weekjes af.
theresecloos
Sep 17 2009, 10:34 PM
hallo dames,
Luna is in juni vier jaar geworden en is al vanaf baby een ware waterrat. Altijd al houd ze ontzettend van water, toen ze 9 maanden oud was heb ik zelfs met haar op babyzwemmen gezeten en toen al was ze al kwaad als we het water uit moesten.
Nu zijn we deze zomervakantie naar Italie geweest en daar was ze weer zo ontzettend veel in en bij en om het zwembad te vinden, dat ik soms mijn hart vast hou.
Ze 'duikt' echt in het water, zwemt op haar manier al onder water en wil niet meer met bandjes zwemmen omdat ze dan niet kan 'duiken' zoals ze het zelf noemt. Dat is de reden geweest dat ik heb besloten dat ze naar zwemles moet..... en ze is daar zelf ook super enthousiast over.
Nu is het zo dat haar vader haar te jong vind voor zwemles maar dat is niet eens de reden dat hij niet wil zwemmen met haar.... hij heeft gewoon letterlijk gezegd nadat ik aan had gegeven dat ze 4 oktober kan starten met zwemles:
"Dat zal niet gaan. Stel we zijn in Haarle, dan kom ik er echt niet eerder voor terug. Wanneer we in Groningen zijn, dan wil ik hiervoor niet mijn "gezinssituatie" nodeloos verstoren."Ik ben daar ontzettend kwaad om geworden want hij wil gewoon net met haar naar zwemles omdat het in een weekeind valt (zondags) en eist eigenlijk van me dat ik Luna maar door de week naar zwemmen doe naar schooltijd omdat hij vind dat 'les' hem verstoord in zijn agenda. Ik heb aangegeven dat de maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag niet mogelijk zijn omdat ik niet van Luna kan en mag verwachten dat ze nog enigszins presteren kan na een hele schooldag en de woensdagmiddag valt af omdat ze dan ook bij hem is en hij dat heeft geweigerd.
Bleef het weekeind over.... maar hij heeft een vriendin in Haarle (hij woont in Groningen) en gaat geregeld een weekeind naar haar toe en vandaar dat de zaterdag ook niet kan. Blijft na mijn idee alleen nog de zondag over en nu kan ze zondagmiddags zwemmen van 14.30 uur tot 15.30 uur maar dat weigert hij ook omdat het zijn ' gezinssituatie' verstoord.... HIJ WOONT NIET EENS SAMEN NOTA BENE!!! HIJ ZIT IN DE 'VERKERINGS-FASE'!!
het is nu zo ver opgelopen dat ik het zelfs bij mijn raadsvrouw heb neergelegd omdat hij gewoonweg aangeeft dat Luna haar lessen (of sporten of hobby's in de toekomst) NIET mogen worden uitgevoerd als ze bij hem zijn omdat het niet in zijn agenda past.....
Ik vind het echt te zot voor woorden, mijn dochter is toch geen blok aan zijn been??? Het enigste wat ik vraag is of hij eens in de 2 weken een uurtje met haar naar zwemles wil gaan..... ben ik nu zo naïef of is hij zo egocentrisch...???
phfffffffffff..... even een aktiefoto om te laten zien wat ik bedoel met waterrat wellicht???
Klik om bijlage te bekijken
mariannev
Sep 18 2009, 09:49 AM
Hey Meiden daar ben ik ook weer eens.
TTT, wat een geze... zeg met dit ex van jou. Het is toch ook zijn kind of zie ik dit verkeerd.
Ik zou haar gewoon op die zondag op zwemles doen. En tegen haar zeggen dat papa haar naar zwemles brengt. Doet hij dat niet dan zit hij met de gebakken peren een huilend kind
Nee, dat is misschien wat te kort door de bocht, maar ik zou het er zeker met hem nog een over hebben. En van te voren zeggen dat je het fijn zou vinden als jullie een goed gesprek zouden kunnen voeren over Luna. En dat je hoopt dat hij een beetje meedenkt aan het geluk van jullie dochter omdat ze zelf ook heel graag wil zwemmen.
Ik heb Amy ook voor zwemmen op de wachtlijst staan en zij kon ook op zondag's beginnen maar dat kwam ons niet zo goed uit. Dus nu nog even afwachten wanneer ze wel kan. Ik verwacht niet dat ze hierdoor goed gaat leren zwemmen, maar gewoon lol heeft in het water zeg maar.
O'ja TTT is het nog wat geworden met je sollicitatie?
En hoe is het met de anderen?
Alles goed met de Kids en hoe bevalt het op de basisschool?
Simone, hoe is het met je boek?
Amy moest erg wennen aan de basisschool alhoewel ze er wel veel zin in had om te gaan.
Inmiddels zit ze nu 4 weken op school en begint ze al wat kindjes te leren kennen bij naam.
En van de week gingen we naar de speeltuin en zag een meisje uit haar klas. Ze gingen gelijk samen de speeltuin verkennen dus was helemaal goed.
Verder ben ik aan het toeleven naar een borstverkleining en word 3 november geopereerd van hopelijk een 75 F cup naar een 75 D of C cup. Ik ben er erg mee bezig en het klinkt misschien stom maar ik heb er erg veel zin in.
Verder gaat alles hier zijn gangetje en zijn nog steeds niet toe aan een tweede kindje. Ik denk ook niet dat er nog een tweede komt, maar je weet het nooit. Mijn Postnatale depressie toen d'r tijd heeft er flink ingehakt bij ons tweeen en nu hebben we natuurlijk Amy ook nog. Dus voorlopig houden we het er bij 1 waar we heel gelukkig mee zijn.
Tot schrijfs,
Groetjes,
Marianne
Verena
Sep 18 2009, 11:32 AM
TTT, Romee is ook met 4 jaar naar zwemles gegaan en ze vond het altijd heel erg leuk... Oke ze is 2 jaar bezig geweest voor ABC maar na eenjaar had ze A en dat vond ik toch reuze handig als we gingen zwemmen. Nu gaat ze naar schoolzwemmen en is ze bezig voor haar zwemvaardigheid... Senne staat ook al op de wachtlijst...
En Romee ging ook gelijk uit school en daar heb ik geen problemen in gezien... zelf vond ik het wel een opgave hoor iedere week in het warme zwembad aan en uit kleden...en dat 2 jaar lang .... maar uit school naar zwemles was hier geen probleem. Bijna alle sporten waar we romee en senne voor willen opgeven zijn door de weeks uit school.....
Marianne, super hoor die verkleining... ik zou ook dolgraag vanmijn G afwillen maar als ik nu eerst eens afval dan zal dat denk ik al een stuk schelen hahaha
theresecloos
Sep 18 2009, 11:49 AM
Hoi dames,
Hahaha... ja marianne, dat zal wel een aktie zijn inderdaad om luna gewoon een zwemtas mee te geven over 2 weken, zo van einde discussie... hahaha
maar nee, Ik heb net van mijn raadsvrouw een mailtje gekregen dat ze het ' te zot voor woorden vind dat hij weigert om met zijn eigen dochter naar zwemles te gaan eens in de 2 weken voor een uurtje en ze zal zijn raadsvrouw een fax sturen met het dilemma en de eis dat hij alsnog mee gaat werken. werkt hij niet mee, dan gaat het simpelweg naar de rechter.
Mijn raadsvrouw zegt dat hij gewoonweg mee moet werken omdat dat zijn plicht is als vader-zijnde.
het heeft dus zeker nog een staartje.
Ook heb ik Luna eerlijk verteld dat ze van mama en Patrick over 2 weken mag beginnen met zwemles maar dat papa Johan (zo noemt ze hem) dat niet goed vind en ze was daar erg zuur over. Ze zei zelf heel grappig: Dan zeg ik tegen papa Johan dat hij niet zo moet zeuren en dan ga ik gewoon zeluf!!! hahahahaha
maar hoe je het wend of keert, mijn dochter gaat op zwemles! Als hij niet meewerkt, dan schort ik de bezoekregeling gewoon op zodat ze iedere zondag met mij naar les kan...
Mijn sollicitatie is niets geworden, alhoewel.... ik had gesolliciteerd als bedrijfsleidster en assistent, en bij aankomst bij het gesprek zeiden ze dat die functies al bezet waren (????vaaaaag????) maar dat ze nog wel een verkoopster zochten hier in Delfzijl (5km van huis)... ik mocht daar zaterdag direct beginnen.... maar heb bedankt.
Ik zak namelijk al van 1300 naar 910 euro omdat ik in de WW terecht kom en deze functie verdiende zo weinig dat ik terug zou vallen naar 500 euro per maand (ALLEMAAL BRUTO BEDRAGEN) omdat ze me niet meer dan 15 uur konden bieden.... dat zou dus betekenen dat ik bijna 55% inlever van mijn laatst verdiende bruto loon.... daar kan ik niet van leven... dus zoek weer dapper verder.
Spannende tijden ga je tegemoet Marianne, Borstverkleining...!!! Ik wou dat ik nog wat borst had hahaha.... Luna heeft me opgevreten en heb nog maar een paar erwten over na de babytijd... Wat is het allemaal oneerlijk verdeeld he! hahahahaha....
Bij ons ook geen baby meer hoor. Moet eerlijk bekennen dat het wel even in mijn gedachten is geweest voordat Johan vertrok, maar hij ging niet mee in die gedachten wat achteraf wel goed is geweest dus. En bij patrick zit het er ook niet aan te komen, aangezien hij zich heeft laten 'helpen' na de geboorte van zijn dochter omdat zijn exvrouw er toen al 3 had en dat was genoeg.
De kriebels zijn er regelmatig, maar het is beter zo. Ik heb godzijdank een gezonde meid en durf eigenlijk niet nog eens te verwachten dat ik zoveel beschermengeltjes heb.... en nu dat patrick het gewoonweg niet kan (mist ongedaan te laten maken wat ook niet altijd garantie geeft) is de beslissing om definitief nee te zeggen wat makkelijker.
Hij heeft ook een prachtdochter en samen zijn we de rijke ouders van 2 mooie meiden... daar genieten we eerst van. En mocht ooit het schip met geld komen, dan zou adoptie altijd nog een optie zijn toch?? haahhaha... hoef ik ook niet bang te zijn dat ik strask deuken heb ipv borsten door de borstvoedingen hahahahahahahahaha
Verena, ik heb wel gekeken naar zwemles hier in de regio voor doordeweeks, maar het probleem is dat dat op woensdag word gegeven en dan is Luna ook bij haar vader... iedere woensdagmiddag... en hij heeft te kennen gegeven dat hij dat niet wil omdat hij dan iedere week in het zwembad moet zitten... hij veegt gewoonweg alle opties klakkeloos van tafel omdat hij gewoon zijn poot stijf wil houden... een ***WHAAAA**** is het !!
mariannev
Sep 18 2009, 12:57 PM
TTT, succes ermee hopen dat hij wijzer wordt.
Verena, Ik ben inmiddels bij 10 kg afgevallen, maar mooier worden ze er dan ook niet op.
Hangende zakken met onderin nog wat vulling!!!
groetjes,
Marianne
ariene
Sep 18 2009, 11:10 PM
Jemig Theresa, hij gunt zijn dochter dus geen zwemles omdat het niet in zijn agenda past. Wat een ............
goed ik heb gezegd.
Monique, lang hoor die ochtend tot kwart over 12. Dani heeft school van half 9 tot half 12 en dan van kwart over 1 tot kwart over 3. Op woensdag gaat hij tot 12 uur naar school. Maandag, dinsdag en donderdag gaat hij vanaf half 8 tot ongeveer half 5 op de bso. Zij brengen en halen hem naar school, ook tussen de middag is hij op de BSO.
ik hou het hier even bij, ik ga naar bed
Verena
Sep 18 2009, 11:37 PM
TTT, Tja dan wordt het lastig en hoop ik dat die fax een beetje helpt. Anders doe je het doordeweeks en mag hij iedere week hahaha... En mannen zijn zo makkelijk....
Marianne, tja ik vrees dat dat ook mijn toekomst is... nu zijn ze nog vol, oke ze hangen en ik kan er een boodschappen tas onderklemmen hahaha maar als het dan nog zakjes worden.... Wordt het vergoedt of moet je het zelf betalen.....
Ariene, leuk hoor die voetbal pakjes. Senne wil het liefst ook dag en nacht een voetbal tenue aan. Hij heeft er dan ook al 8.... Uiteraard van Rode Ster Belgrado en natinaal teneu van Servie. Maar ook van Arsenal, Barcelona etc...
Vanavond lekker een paar potjes kolonisten gedaan bij mijn moeder en zusje. hahaha 1 keer gewonnen. ik win echt zelden met dit spel maar het blijft leuk en verslavend.... ik win overigens zelden met spelletjes... daarom kan ik zeer goed tegen mijn verlies hahaha
Ik krijg trouwens vanaf maandag bekkendodemtherapie.... zit ik echt niet op te wachten. Ik heb al geen tijd en zin in fysio voor wat dan ook.... maar deze therapie.....bleh.... maar goed wat moet dat moet.....
Volgende week maar 2 dagen werken ma en di en dan al weer lekker vrij. Heerlijk dat ouderschapsverlof....
Verena
Sep 18 2009, 11:48 PM
En even wat foto's van de vakantie, en let bij die laatste foto niet op mijn mooie wallen... dit is dus de uitgelopen mascara.... Echt 1 keer heb ik me opgemaakt gaan we ineens toch zwemmen... dus niet echt zeeproof...
theresecloos
Sep 24 2009, 12:39 PM
Verena, Leuke foto's.... enne die wallen van mascara?? Wie kent dat niet hahaha!! Ondanks dat leuke foto's hoor.
Hoop dat alles goed met jullie gaat. Het is stil op het forum.
Hier gaat het wel rustig tot nu toe... nog geen nieuws over zwemmen of iets anders, dus we wachten gewoon netjes af.
De sollicitaties zijn ook niet zo'n succes. Wel al weer wat briefjes gestuurd uiteraard, maar de bonusbaan voor patrick en mij is nog niet binnen helaas.... We wachten netjes af.
Vanmorgen het nieuwe jasje voor Luna binnengekregen. Nieuw is hij niet hoor, Marktplaats, maar voor ons nieuw dus.... een mooi muisgrijs wollen jasje met centuur om haar middel en een donkergrijs sjaaltje en mutsje er bij, van Name It... 25 euro (koopje dus) en het ziet er nog uit als nieuw.
Was de eerste keer dat ik 'tweedehands' voor Luna heb gekocht, maar het is er niet aan af te zien. Denk dat ik het vaker ga doen, neuzen voor kleding op MP. Dat scheelt bulten met geld (iets wat we momenteel niet echt op voorraad hebben zo zonder banen) hahahaha...
Ik stond net voor nop op schoolplein. Mijn moeder past op de twee dames van mijn zusje en jawel, luna wilde natuurlijk gezellig met oma mee om een broodje te eten, dus deze mama is helemaal alleen weer naar huis gegaan hahahahaha! Ach, zo blijf je in beweging he!
Hee lieve dames, tot snel.
xxx
TTT
xxx
Verena
Sep 24 2009, 10:08 PM
TTT, Zit Luna op dezelfde school als de kindjes van je zus? Hoe is het contact daarmee?
En Ik koop ook niet veel op Marktplaats maar heb nu deze winter voor Romee een winterjas gescoord die in de winkel toch echt te duur is...
Ik heb nu zelf ook veel kleertje op MP staan en wat oud babyspul.... ik heb deze week toch al 50 euro verdiend... Z. wil altijd alles gelijk weggooien maar nu zag hij zelf ook wel de voordelen van een berg kleding dat even ligt te wachten hahaha
Morgen avond hebben we een sixties feest. Echt ver voor mijn tijd maar ik heb zelf wat gemaakt als kleding. Gene idee of het sixties is maar het ziet erg retro uit... Ik ben helemaal trots op mijn creatie... Ik zit er al 2 dagen voor achter het naaimachine...
theresecloos
Sep 24 2009, 11:39 PM
Verena,leuk te merken dat je nog weet hoe het contact met mijn zusje was. Het is inderdaad erg slecht geweest sinds de geboorte van mijn dochter.... en tot de scheiding van mij en Johan is daar niet echt veel verandering is geweest.
Op ten duur waren we wel zover dat we mekaar zagen, maar dat was voornamelijk omdat ik een brief had gestuurd naar haar om te laten weten dat vooral onze ouders er zeer onder leden dat ze me ontliep waardoor de grootouders de kleinkinderen nooit samen hadden en daarvoor is mijn zusje 'gezwicht' zeg maar..... op die manier hebben we in ieder geval nog vanaf Luna haar eerste levensjaar tot bijna 3 contact gehad.
'contact' in de zin van: we troffen mekaar wel eens bij mijn ouders thuis. Maar sinds de scheiding van mij en Johan is dat veranderd en ben ik er eigenlijk achter dat hij de drijfveer was in het 'niet-contact' hebben met die kant van de familie.
Nu dat ik bij Johan weg ben is het bijna helemaal bij gedraaid. In het begin woonde ik nog in Groningen, maar werd spontaan uitgenodigd voor verjaardagen enz. en we troffen mekaar steeds vaker bij mijn ouders thuis, wat ik erg fijn vond omdat ik een waar familiemens ben. En het is snel uitgegroeid tot normaal contact.
Het is zo dat we mekaar niet de deur plat lopen, maar we doen wel koffie samen en passen zo nu en dan op mekaars dames als of zij of ik even weg moet en de meisjes spelen veel samen. Zowel mijn zusje als mijn zwager kunnen het goed vinden met Patrick en Patrick vind het ook leuk als er omgang is met mijn familie, in tegenstelling tot Johan.
Patrick helpt en denkt echt mee als er eens iets is... bijvoorbeeld met opvang van haar kinderen ( hij heeft zelfs al een paar keer zowel mijn nichtje als Luna van school gehaald omdat dat gewoon goed uitkwam) en dat doet de hele familie goed....
Mag het niet zeggen, maar nu de rotte appel uit de mand is, is de familie een stuk completer!..... Zo kan patrick het bijvoorbeeld ook super goed vinden met mijn echte vader. Johan moest hem niet, totaal niet... die maakte op de eerste kennismaking al ruzie met die man en patrick daarintegen is zelfs een keer vanaf zijn werk uit Den Helder naar mijn vader in belgie gereden om hem op te halen voor een weekeind bij ons thuis zodat die oude man niet met de trein hoefde te gaan.... Iets wat ik van mijn ex zeker NEVER NOOIT NIET had hoeven verwachten....
Nu woon ik in Appingedam, een paar straten afstand van mijn zusje ( de school staat er net tussen zeg maar) en Jasmijn en Luna zitten op de zelfde school. Luna in groep 1 en Jasmijn in groep 3 en dat gaat erg goed.... Ik zie mijn zusje en haar dochters ( de jongste is bijna 1) iedere dag en we kletsen altijd even bij en ben echt zeer blij met deze situatie.
Momenteel is mijn zusje in een dip beland ...last van het verlies van mijn overleden nichtje en druk nu ze thuis een dame heeft van 6 en een van 1 heeft en wat problemen met haar schoonfam.... en ik blijf op gepaste afstand, maar bied wel mijn hulp aan in de trend van even extra opvangen van de dames van haar, zodat ze haar handen (en dus gedachten) soms even leeg kan maken. Vind het lastig om mijn hulp aan te bieden omdat ik me niet wil opdringen, maar heb wel gezegd dat ze me zeker moet vragen om hulp als ik ook maar iets kan betekenen.
Het contact is net een jaartje wat beter en sinds een half jaar weer wat intenser, dus wil het niet stuk maken door me op te dringen.... maar we gaan zeker de goede kant op gelukkig!!
Grappig te lezen dat ook jij net wat gekocht hebt op marktplaats... ik vond het ook allemaal wat 'te duur' aangezien ik niet wil dat er 10 de zelfde jasjes in de gang op school hangen omdat de meeste ouders bij de zelfde winkels shoppen hahahahaha... en via MP is het me gelukt om een leuk merkjasje voor weinig te kopen....
Zelf verkopen we wel vaak pc's en laptops via MP (hobby van Patrick) maar kinderkleding heb ik nog nooit gedaan, maar dat ga ik vanaf nu ook doen. Al krijg je er maar een paar euro voor terug en kan je dat zelf weer oppotten voor net dat extra dingetje.... Ik geef het ook niet meer zomaar weg. ( net voor de verhuizing ALLES weg gedaan hahahahaha)
Leuk dat je zelf 'retro' hebt gecreëerd... 60er-jaren, ook voor mijn tijd (nu net 35 jaar) maar zo'n feestje is vast gezellig! Ben benieuwd naar je werk, niet toevallig een foto???
Veel plezier op het feestje.
Groetjes Therese (TTT)
theresecloos
Sep 26 2009, 08:06 PM
vandaag fotosessie gedaan bij een vriendin van me met de meisjes
even een leuke foto van mijn 'eigenwijze' prinsesje.
en nog eentje van de dames samen:
Klik om bijlage te bekijken en uiteraard nog een van Nikkytha alleen...
Youandi
Sep 28 2009, 04:57 PM
TTT, Sjoerd is ook zo’n ongelooflijk waterrat. Maar gezien inderdaad de ervaringen van zwemleraren met jongere kinderen doe ik hem pas op zwemles tegen zijn 5e jaar (Jana begon met 4 jaar en 10 maanden en heeft er iets meer dan een jaar over gedaan). Helemaal als het zo’n issue wordt met je ex zou ik het nog even uitstellen. Nu is alles nog lastig overleggen denk ik, na een periode wordt dat makkelijker en wil hij misschien wel op zondagen met haar erheen of kan zij het tegen die tijd aan om na schooltijd te zwemmen (Jana ging op maandag vanaf 18 uur…). Maar wel vervelend dat je zo moet discussiëren over wel of geen sportactiviteiten in zijn weekenden. Hier net zo hoor, hij vertikt het om mee te gaan, dus ik heb nu alles doordeweeks gepland. Ook geen gezeur meer. Hihi.
Sterkte ermee!!
En wat balen van die sollicitatie. Maf idd, waarom lieten ze je dan überhaupt op gesprek komen, hadden ze beter eerder kunnen zeggen dat die functies al weg waren… Ik duim dat je snel wat leuks vindt!
Monique, maf is het he, dat onze kids al zo groot zijn… zucht… En wat fijn dat jullie BSO hebben die ze bréngt. Ik zou dat ook wel willen, want ik kan nu op de donderdagen pas om 10 uur op mijn werk zijn.. Maar helaas, bestaat niet hiero. En begrijp ik het goed dat als je hem ’s morgens bij de BSO brengt hij dan minder moeite heeft met afscheid nemen dan wanneer je hem zelf naar school brengt? Moeilijk is het he, als ze zo’n moeite hebben daarmee…. Had Jana ook heel erg, ik ben nu zo blij dat Sjoerd het makkelijker vindt… Mijn hart brak elke keer als ze zo moest huilen.. en kan me voorstellen dat dat lunchen dan inderdaad alleen maar geren en gevlieg is.. Hoe vindt hij zelf het overblijven op de overige dagen?
Ariene, wat een geweldige foto!! Wat een binkies alweer zeg! En ja, dat is voor Jari dan wel een beetje saai nu, zo alleen op de creche…
Marianne, kan me wel voorstellen dat jullie niet staan te springen om een tweede na wat jullie meegemaakt hebben! En zoals je zegt, alleen als het goed voelt kan je er alsnog aan beginnen. En als jullie gelukkig zijn zoals het nu is is het toch ook prima? Of krijg je vaak vragen vanuit je omgeving ‘wanneer er nog een bij komt’? Dat lijkt me wel vervelend, als je dat elke keer moet uitleggen. En hoe bevalt het wonen daar? En wat goed dat je zo’n operatie gaat doen. Lijkt me ook helemaal niet prettig zo’n cup, dus inderdaad voor jou iets om naar uit te kijken!! Vriendin van mij heeft het ook gedaan en is echt dolblij.
Verena, wat een leuke foto’s allemaal!! Jouw kids groeien ook zo snel, zo is die kleinste net geboren nu is het al een hele vent! Weet niet wat ik zie, hahaha. En wat goed dat je die bekkenbodemtherapie gaat doen. Idd niet de leukste oefeningen, maar hopelijk helpt het wel! En wat stoer zeg, die Senne in al zijn voetbaltenues! En even een foto van je feestkleding graag! Wat knap dat je dat zelf kan maken zeg!!
Hier ook alles goed met kids , vriendlief en mij. Kom snel meer vertellen, nu naar huis (ben weer even aan het werk, jippi!
XX
Verena
Sep 30 2009, 04:00 PM
Senne heeft de hele tijd aan mijn been gehangen bij de voetbal... Het was vandaag de eerste keer en hij durfde niet... Volgende week begint Romee en ze traint bij dezelfde trainster dus ik hoop dat Senne dan via Romee eenbeetje vertouwd raakt... Hij wilde de hele tijd gaan zwemmen Dat heeft Romee ook gedaan voordat ze een ander sport mocht kiezen....hij staat op de wachtlijst dus daar moet hij nog even op wachten
Morgen nog een dagje werken en dan weer weekend...
Hier even de foto's van mijn creatie. Ik ben helemaal gene held op het naaimachine en weet ook niets van de sixties maar ik vond het wel leuk.... Ik had er nog een bijpassende haarband en tasje bij gemaakt.
Ik start trouwens 21 oktober met een cursus gebaren taal... Ondanks dat Senne het niet nodig heeft vnd ik het wel heel leuk om te gaan doen..
Youandi
Oct 2 2009, 01:05 AM
Echt superleuk!!!! Mooi gemaakt hoor. Je kan zo een nieuwe carriere beginnen als mode ontwerpster. Eerste klant heb je al dan. En die Senne. Hoop voor jou idd dat het hem wat makkelijker af gaat als zijn zus ook gaat voetballen. Hier is het juist andersom... Jana durft meer als Sjoerd het eerst durft...
En gebarentaal, wat bijzonder en wat gaaf!! Goed van je zeg!
De kids gaan hier als een speer, het doet Sjoerd zo goed om naar school te gaan. Goed voor zijn zelfvertrouwen (zit ook op judo, helpt ook, als hij meer zelfvertrouwen heeft en begrijpt dat hij het met woorden en uitstraling af kan hoeft hij niet zijn zus en vriendjes te meppen meer merk ik.. gelukkig..) en ook komt hij meer tot rust en hij geniet er zo van dat hij dingen leert en een beetje gaat lezen en tekenen!! Jana zit in groep 5 en ook dat gaat tot nu toe gewoon goed (ze is natuurlijk jonge leerling, altijd jaar jonger dan de rest omdat ze groep 2 overgeslagen heeft dus blijft per jaar aankijken hoe het emotioneel gaat) en ze geniet van school, gelukkig. Ze rijdt nog steeds paard en gaat vanaf woensdag theater en dans doen en op woensdagavond heeft ze muziekcursus. Zo grappig om te zien hoe snel ze noten kunnen lezen en dingen kunnen leren als ze jong zijn (mijn buurman van 45 heeft daar bv, veel meer moeite mee).
Zelf ben ik bezig met een superleuke baan, nu maar hard duimen dat dat m wordt!!
En ik heb me kandidaat gesteld voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2010, op aanraden van de voorzitter van de partij. Vet spannend allemaal dus!! En hopen dat het allemaal rond te breien is qua tijd. Mijn liefde en ik genieten van het samenwonen en ik ga m 12 oktober ten huwelijk vragen (trouwen doen we dan pas later, maar ik wil m zooooooooooo graag vast vragen!!!). Is een verrassingsweekend en hij weet van niks, ik ga m zingend ten huwelijk vragen in Berlijn.... En hopelijk als ik dan een vaste nieuwe baan heb dat hij een kindje wil gaan maken met me. Merk dat ik er zoooooooooo'n zin in heb en omdat ik het al eens ervaren heb mijn lichaam hyperde pieper is. Stom he.... Maar goed, hij mag bepalen wanneer omdat het voor hem de eerste keer wordt.. Ik kan niet wachten, aaaaaaaaaarg!! En ik schaam me daar zo voor, heb notabene al 2 superkids...
Nou, ben een beetje laat wakker omdat ik nog een blogje moest schrijven en werk moest afmaken. Mochten jullie willen lezen komende tijd, check dan
http://judithgewoondevries.web-log.nl/ .
Hoop alles goed met iedereen, x Ju
Verena
Oct 4 2009, 08:35 AM
TTT, Gave foto's zeg. En wat wordt Luna al groot zeg. En wat een eigenwijs koppie zeg....
Judith, De verliefdheid spat van het scherm zeg.... Super dat alles zo goed gaat bij jullie! En ik zal 12 oktober de hele dag aan je denken..... Ik hoop natuurlijk dat hij ja zegt!!! En dan nog een liefdesbaby.... en misschien een nieuwe baan, en dan ook nog gemeenteraadslid.... Ik woon niet in Utrecht ( daar woon jij toch) anders had ik zeker op je gestemd hahahaha
En je BLOG is super mooi geschreven.....
Hier hebben we gisteren een caravan gekocht. Dat hadden we natuurlijk al voor de vakantie, na de vakantie kozen we toch voor een andere....wel bij dezelfde eigenaar... Maar die hebben we gisteren dus betaald. 16 oktober wordt hij alvast op de seizoensplaats gezet... en dan maar wachten op het voorjaar.... Dus ik kan niet wachten tot 1 april!!!
Romee is een beetje ziekjes, ze heeft last van haar keel dus ik hoop dat ze niet erger ziek wordt maar ze klonk gisteravond behoorlijk benauwd. Dat heeft ze in januari ook gehad en toen hielp een pufje niet meer en is ze in het ziekenhuis behandeld omdat ze bijna geen lucht kreeg. Verder heeft ze geen astma oid en ik hoop ook niet dat ze dat krijgt...
Timme heeft ook een nieuw spelletje: je vinger zo ver mogelijk in je keel steken. Hij doet zo vaak op een dag, en iedere keer kokhalzen en daarna flink lachen om het vervolgens weer te doen...
Senne mag volgende week starten in de 4daagse groep van zijn school. Gelukkig want daar is hij echt aan toe en zit hij weer bij zijn vriendje..... echt grappig hoor om ze samen te zien. En dan blijkt wel dat kinderen geentaal nodig hebben....
Het wordt koud hierbinnen... misschien toch langzaamaan de verwarming aan...
Prettige zondag nog allemaal...
theresecloos
Oct 5 2009, 12:47 PM
Judith,
Wat een spectaculaire dingen allemaal!!! Klinkt ALLEMAAL super.. die nieuwe baan zou geweldig zijn en dan nog de verkiezing en jaaaaaaaaaaa... een liefdeshuwelijk en een liefdeskindje zouden dat geluk alleen maar bezegelen... ook ik ga de hele dag aan je denken!!
Verena,
Je bent echt meer crea dan je denkt hoor! Heb afgelopen week in winschoten gewinkeld (off all places!!) en zag daar gelijkbare jurkjes en daar werd mooi wel even 59 euro voor gevraagd hoor!! Een paar stofjes op de markt halen en je bent helemaal hip met de jurkjes... en ik neem er graag een af hoor! haahahahaa
Een caravan gekocht. leuk voor jullie... niet iets voor mij hoor, ben niet zo van de kampeer, maar kan me voorstellen dat het geweldig is als je wel van kamperen houd. Ja, en dan duurt 1 april nog heel lang hahahaha.
Hier gaat alles zijn gangetje, alhoewel ik wel afgelopen week mijn eerste ruzie met Patrick heb gehad... het ging nergens om, maar als je uit een relatie komt van 15 jaar waar nooit ruzie was, lijkt alles heftig he! hahaha
Luna is ondanks alle gedonder er om heen gisteren naar zwemles geweest... uiteraard laat ik me de les niet lezen door mijn ex

en in het begin was Luna uiteraard onwennig en vond ze het spannend, maar ze deed het super goed. Ik was dus een trotse mama gister (altijd uiteraard, maar gisteren nog weer net even iets meer dan normaal) en luna wil vandaag weer zei ze... dus dat is een goed begin!
Ik heb afgelopen weekeind een muur geverfd. Paars!!! Onze woonkamer is bijna steriel wit en de muren kwamen op me af, dus heb er aubergine-paars tegenaan gesmeerd en het is kei-gaaf geworden. Nu de kleur nog even wat terugbrengen in de rest van de kamer (ga een groot schilderwerk maken op linnen en die komt aan de andere kant boven de bank en dan nog wat boekenplanken met daarop fotolijsten van de kids en dan is het alweer een hele andere kamer. Wat een beetje kleur kan doen in een interieur (en je humeur) hahaha
Lieve meiden, tot snel!
Een foto van mijn ware schilderkunst (dit keer slechts een muur hoor, het echte kunstwerk moet nog)
Verena
Oct 6 2009, 12:17 PM
TTT, super dat ze zwemles zo leuk vindt!!!
En die muur is einderdaad super... Wij hadden in ons vorige huis ook een paarse muur, nu helaas ok weer steriel wit. En de accesoires meoten ook nog steeds komen.... Ik benieuwd naar je schilderij!!! Mijnvader heeft voor bij ons iets geschilder.... zal ik ook weleens plaatsen... daar heeft hij in romijnse cijfers onze geboorte data in verwerkt.. ook data als samen wonen staan er ook in...
En een eerste ruzie.... ai ai ai het hoort erbij hahaha
En over dat tuniekje. Op de foto ziet het er inderdaad leuk uit. Maar naaitechnisch klopt er niets van. als hij nog wat te breed was heb ik er gewoon een extra naad in gemaakt... en de plooien op de mouwen zitten beide naar een andere kant.... dus aan de binnenkant ziet het er niet uit.. hahaha
Ik heb nu wel voor Romee bij de groothandel ( super hoor een webwinkel in kinderkleding) basicshirts gekocht die ik ga pimpen met linten e.d... ik heb al wat ideetjes....
De rest van de week ben ik lekker vrij.... morgen weer naar de voetbal.... en donderdag krijgt Senne zijn inentingen. ze waren hemvergeten bij de grote bulk 1 keer per jaar...
Youandi
Oct 25 2009, 10:36 AM
Dank meiden, hij zei (natuurlijk, hihi) Ja (nou ja, Ja Bitte zei hij want we waren in een Duits cafeetje, hahaha) dus ik ben helemaal blij. Hij vond het ook erg leuk. En we hebben zijn zus en ouders de video laten zien die hij van mijn zingen en ik van zijn Ja-zeggen heb gemaakt, dus het hen op die manier verteld. Waren helemaal perplex maar vinden het helemaal super (ook al is het best snel).
TTT, wat gaaf die muur, inspireert wel ja!!! En leuk idee om er idd een eigengemaakt kunstwerk tegenover te hangen, crea bea hoor! En goed dat je die zwemles toch hebt doorgezet, knap van je hoor. Je hebt meer lef dan ik, dat blijkt wel. Petje af! En wanneer zou dan de eerste keer zijn dat je ex met haar erheen moet? En ja, erg he, als je dan geen ruzie gewend bent en het dan ineens toch hebt. Hoort er idd bij, maar je kan er onwijs van schrikken. Net zoals ik elke keer denk als wij een discussie hebben dat de hele relatie dan wel voorbij zal zijn. We leren het vanzelf wel, hoop ik dan maar,
Verena, wat lekker, zo'n eigen caravan. kan me voorstellen dat je niet kan wachten tot het weer voorjaar wordt!! En wat leuk dat Senne weer naar die groep kan. Hoe gaat het verder met zijn spraak?
En is Romee niet erger ziek geworden? Hoop van niet voor haar en jullie.
En goed dat je het zegt van Senne zijn inentingen. Sjoerd is ook nog steeds niet opgeroepen terwijl Jana de prik al met 3 jaar en 10 maanden heeft gehad. meteen morgen maar even bellen.
Hier gisteren naar de Efteling geweest, leuk! Had 2 gratis kaartjes al van mijn schoonouders gehad en bij de AH 2e kaartje helft van de prijs, dus uiteindelijk met kids, Jelle, mijn zusje en haar vriend voor 14 euro p.p. lekker erheen geweest. Dan is het wel te betalen... Want wat een geld zeg, ffff.Ze verdienen vet daar!!
vandaag lekker zondagje, zodirekt hardlopen (kids fietsen) in het Amsterdamse Bos. ben fanatiek bezig, want gestopt met roken en wil de kilootjes er sowieso al af maar nu helemaaaal bang dat door het niet meer roken ik als een gek kilo's erBIJ krijg. brrr. t Is al een strijd, hahaha.
En morgen laatste dagje werken bij mijn oude baas, 2 november begin ik bij mijn nieuwe job. En dinsdag presenteren aan de leden van D66 waarom ik raadslid wil worden en ze dus voor mij moeten kiezen, hahaha. Spannend maar ook erg leuk om te doen allemaal!
Nou, genoeg geouwehoerd, ik ga rennen!! XXX
Simone
Oct 26 2009, 11:55 AM
Yes!
Gefeliciteerd Judith!
Verena
Nov 6 2009, 05:52 PM
Super hoor Judtih!!!!! echt megaromantisch.....
TTT, ik zag op Hyves een zeer verontrustend bericht staan... ik hoop dat alles goed komt... Jij hebt echt genoeg gehad!!!!!
Mijn zusje haar relatie is ook over sinds van de week. Ze heeft een druk leven en komt weinig leuke mannen tegen die aan al haar eisen voldoen. Nu had ze 4 maanden een relatie... ok niet lang maar voor haar was hij het helemaal. En nu heeft haar via een sms aan de kant gezet... Ik kan daar zo boos om worden... hij is toch volwassen... Ze is sinds woensdag al 2 kilo afgevallen en ze ziet er niet uit... ik vind het zo erg voor haar. Wat voelt haar verdriet sterk... ik voel me er ook zo naar onder om haar zo verdrietig te zien...
Morgen hier vroeg weer op....romee moet om kwart over 8 verzamelen voor de voetbal...geeuwwwww
Simone, Ik wil voor Romee jouw boekje kopen voor Sint. Kan dat ook rechtstreeks bij jou. Ik zou het leuk vinden als je hem signeert....
Youandi
Nov 6 2009, 10:11 PM
Verena, wat leuk, jij dus ook trouwen!! Groot gelijk dat je het met een klein clubje mensen wilt doen, met al die rare flappies (boodschappen doen terwijl er verjaardag is, pffff).
En wat leuk dat voetballen, doet ze dat elke week? Wel vroeg op. oei...
En idd, TTT, vertel s... klinkt echt vreselijk, je bericht op de hyves, heb zo ontieglijk met je te doen!! Wat is er gebeurd? Had dit echt niet verwacht maar jij wrs. al helemaaaaaaaaaaaal niet. Hoop dat jullie snel een huissie vinden, hou vol hoor!!! Hele hele dikke knuffel
En Simone, ben ook heel benieuwd naar je boek! Waar kan ik m kopen?
En hoe is het verder met iedereen?
XX
Simone
Nov 7 2009, 10:39 AM
Hallo allemaal,
Sta op het punt weg te gaan, maar schrik van de berichtjes over TTT, heb geen hyves, kunnen jullie het vertellen?
Wat het ook is TTT: in ieder geval veel sterkte!
Mijn boek kun je in iedere boekhandel kopen of bestellen (ook bij bol.com bv). In principe niet via mij, Verena, maar ik kan wel wat regelen denk ik

Kom ik nog even op terug
Ben trouwens wel benieuwd wat jullie van de mex griepprik vinden? Val in de risicogroep (astma), en heb dus een oproep (16-11 en 17-12...).... Twijfel nog heel erg
Verena
Nov 7 2009, 04:40 PM
Simone, thanks ik hoor het wel of het gaat en anders bestel ik hem wel en kan ik hem opsturen...
Romee valt ook in de risico groep, Ze heeft dit jaar een soort croup aanval gehad en had dus medicijnen nodig om eruit t ekomen... Hoewel ik vind dat ze niet echt in de risico groep valt krijgt ze hem... Zeker nu ik hoor dat er aal aardig wat kleine ( ook gezonde kindjes) aan zijn overleden. Ik baal dus dat Senne en Timme ze niet krijgen... wellicht als het advies verandert ze hem alsnog kunnen halen.
En over TTT, volgens mij is het over tussen haar en P en woont ze nu tijdelijk ergens anders....
Y, Romee en Senne trainen op woensdag middag en Romee heeft iedere zaterdag een wedstrijd die ook weleens later begint. Vandaag dus erg vroeg maar met al die moeders en vaders langs de kant is het helemaal niet erg dat ze met 11-1 verloren hebben hahahaha. En morgen heeft Senne een westrijd en omdat ze te weinig kabouters hebben doet een deel van Romee haar team ook mee... dus romee is erg actief geweest dit weekend.
theresecloos
Nov 9 2009, 08:52 AM
Hee lieve meiden...
Even een snelle update: ik heb geen pc dus alles via iPhone nu.
Maar ja, het klopt. Het gaat niet goed hierzo.
Ik ben vorige week bij Patrick weg gegaan omdat
hij in een psychose zit nadat hij werkeloos is geworden
na 15 jaar marine.
Hij zit zo met zich zelf dat hij het op mij
en Luna afreageerd en mij volledig negeerde.
Hij gaf aan zo met zijn werkeloosheid te zitten
dat ook zijn problemen van de scheiding en het huis
met onderwaarde enz hem te veel zijn dat hij
mij en mijn dochtertje niet mee wil slepen in zijn
depressie dat hij zijn gevoel maar heeft 'uitgeschakeld'
met het gevolg dat de sfeer zo dik werd als boter
en ik daar niet meer kom ademen.
Hij blokte me helemaal waardoor ik het niet meer vol kon
houden en logeer nu tijdelijk bij mijn ouders in de hoop snel
een eigen woning te krijgen in appingedam zodat ik in ieder geval
weer normaal kan funtioneren.
Daarbij komt dat ik sinds november ook weer gastmoeder ben voor
2 kindjes in appingedam en pas nu tijdelijk bij die mensen zelf op
maar dat is haast niet te doen aangezien ik soms al om
7 uur moet beginnen en nu in delfzijl logeer waardoor ik om 6.30
uur al met Luna op pad moet.
Tijd voor emoties zijn er niet echt .... Eerst weer regelen regelen regelen
en als ik straks mijn eigen heb dan maar beginnen met het verwerken van
dit alles.
Probeer mijn hoofdje hoog te houden en jullie soms een korte update
te brengen... Het doet me goed om er met jullie over te kunnen ' praten'
X mij
Verena
Nov 9 2009, 07:19 PM
TTT, wat *nou nou nou wat een taal zeg!* zeg. Dacht je net alles op de rit te hebben en nu dit.
Ik hoop echt dat alles snel weer op de rit is bij jullie!
Ik bedacht me net dat we volgende maand al 5 jaar met elkaar schrijven....
Simone
Nov 10 2009, 05:33 PM
TTT, nogmaals sterkte! Ik hoop dat dit voorlopig de laatste storm is voor jullie, volgens mij ben je wel toe aan een tijdje in de luwte leven!
Je hebt gelijk Verena, al bijna 5 jaar, wat gaat de tijd hard!
Youandi
Nov 10 2009, 11:06 PM
Wat een ellende lieve TTT. Dikke knuffel en hopelijk snel echte rust in jullie leven!!!
Simone, hoe heet je boek,ik wil het ook bestellen!
Hier zit ik vooral mezelf in de weg. Zijn aan het kijken voor een koophuis en dat vind ik echt superleuk en natuurlijk ook beter dan elke maand 660 euro huur weggooien. Maar omdat ik in dit huis ben komen wonen na mijn scheiding ben ik zo aan dit huis gehecht dat ik er echt niet aan moet denken om hier weg te moeten... Verwend mens ben ik, ik weet het... Maar goed, als we al ingeloot worden zijn die huizen pas over 2 jaar klaar (hoop ik, hahaha). Maar goed, als jullie nog tips hebben om mezelf hier wat minder mee in de weg te zitten... Vind het ook zo sneu voor Jelle. Die is helemaal blij ermee en ik miep maar over dat ik 'mijn' huis niet wil verlaten..
Verder alles goed hoor, hard werken en ik mis de kids. Maar die zijn gelukkig morgen weer thuis, jiipiiiiiiiiiiiiiii!
XXX en sorry voor mijn zeurmailtje..
Simone
Nov 11 2009, 11:01 AM
Judith, mijn boek heet 'Gedropt'
ISBN is 9789033122200
Verhuizen is natuurlijk leuk als je er beter van wordt, maar staat ook in de top 3 van dingen die veel stress en spanning opleveren, net als scheiden. Helemaal niet gek dus dat je tijd nodig hebt om om te schakelen.
Gelukkig heb je daar nog 2 jaar voor als jullie ingeloot worden. Kun je er rustig naar toe groeien
Ik moest wel meteen denken aan de bijbeltekst die we vanochtend lazen: Maak je geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen last (Matth 6:34)
Trouwens, het is helemaal geen gezeur! Het zit je dwars en het is fijn dat je dat met ons deelt!
Youandi
Nov 11 2009, 09:41 PM
Dank je Simone! En wat een mooie tekst ook, heb m meteen even opgezocht in de bijbel! Nu even achter je boek aan, ben benieuwd. XXX
Youandi
Nov 11 2009, 09:48 PM
En je was gisteren dus jarig lees ik ergens op een site?? Gefeliciteerd dan nog!!! XX
Simone
Nov 11 2009, 10:44 PM
Dank je!
(Dan weet ik op welke site je bent geweest, haha)
Verena
Nov 12 2009, 08:53 PM
Ik ben niet nieuwsgierig hoor..... Maaaarrrreeee welke site....
Simone
Nov 13 2009, 11:05 AM
Niets bijzonders hoor, www.koopjesannie.nl
(Ja, Judith? )
Youandi
Nov 13 2009, 07:04 PM
Ha, nee die was het volgens mij niet. . Alleen stond je geboortejaar er niet goed op, 1959? Je ziet er nog erg jong uit dan,

Dit was m
http://www.depelgrim.nl/contents/nl/d2566_...NE_FOEKENS.htmlNu ik toch bezig ben, dit is het huis waar we voor gaan. HEt is ong. mei 2011 klaar.
http://www.funda.nl/koop/assendelft/huis-7...-5c-type-giana/En dan is het dat hoge type. Toch 35 m2 meer dan we nu hebben. Lekker hoor. Ook al vind ik het een maf idee dit huis ooit te verlaten, heb er ook zin in!
Simone
Nov 13 2009, 08:19 PM

Ik had forum gelezen ipv site denk ik, ja dan kunnen het er meer zijn...
die 5 moet een 6 zijn
Gaaf huis!
Simone
Nov 24 2009, 02:14 PM
Baalbaal!
Ze hebben net m'n fietstassen leeggehaald!
Ik laat er vaak boodschappen inzitten waar ik niet mee rond wil sjouwen, maar natuurlijk niet de echt waardevolle dingen enzo (ik zeg altijd tegen de kids over wat ik er dan wel in stop: als ze daar gelukkig van worden, moeten het maar lekker doen)
Nu was ik vandaag vergeten Mirjams laarsjes eruit te halen en uitgerekend nu....
Nu zal Mirjam wel helemaal verdrietig zijn. Ze had ze gisteren voor het eerst aan en gelijk was er een sterretje dat eraan hing eraan gebroken, gelukkig mocht ik ze ruilen, er was nog precies 1 paar in haar maat....
Verena
Nov 24 2009, 04:08 PM
Simone,
Echt balen zeg!! Wat bezielen sommige mensen toch zeg.... Zijn de laarsjes niet bij een ander filiaal verkrijgbaar... Als het in Breda is stuur ik ze wel op hoor .....
Judith,
Echt een superhuis zeg. kan me voorstellen dat het raar is om je huisje te verlaten. maar volgens mij zit in ieder huis wel iest. ik vond het ook moeilijk om vorig jaar te verhuizen. In ons piepkleine huisje waren we toch met zn 2en begonnen... en ik heb er 5 jaar met plezier gewoond. En je gaat gelukkig verhuizen omdat het zo goed gaat nu....dus een stap vooruit! Je hebt gelukkig nog 1,5 jaar om er aan te wennen...
Morgen mogen Senne en Timme de mprik halen... Bij de laatste prikjes heeft Senne niet gehuild dus ik ben benieuwd hoe het morgen gaat.
mariannev
Nov 25 2009, 11:40 AM
Hoi meiden,
Ik dacht laat ik ook maar eens weer wat van me horen,
Judith, Met jou gaat het goed zeg. Trouwen met je liefde

en straks samen een nieuw huis. Gefeliciteerd hoor!!! En dat gevoel over je huisje waar je nu woont dat herken ik. Toen mijn vorige relatie overging had ik ook zelf een nieuw huisje voor mij alleen gekocht. En toen leerde ik mijn man kennen en gingen we samen iets kopen. Ik heb er ook heel veel moeite mee gehad omdat het toch iets was wat ik alleen voor elkaar gebokst had en nu moest ik dat weer opgeven. En de angst die ik had was ook dat wat als het weer mis gaat. Maar gelukkig was dit snel over toen we het nieuwe huis hadden. Nu alweer twee huizen verder hahaha.
Verena,
Hoe is het gegaan met de prik van de kids? Amy heeft hem gisteren al gekregen. Ze was wel erg onrustig vannacht moet ik zeggen. Normaal met andere prikken heeft ze dat nooit gehad.
En jij toch ook trouwen. Ik vind het heel knap dat jullie de draad weer zo goed hebben opgepakt, super!
TTT, Hoe gaat nu met je??
Ik ben inmiddels al weer 3 weken geleden geopereerd aan mijn borstverkleining. En ben er echt heel erg blij mee. Het is heel mooi geworden en ik hoop dat ik zometeen ook minder last ga hebben.
Nou ik hoop dat het met de rest ook allemaal goed gaat en tot schrijfs maar weer.
groetjes,
Marianne
Youandi
Nov 28 2009, 03:04 AM
Simone, wat erg zeg, je kan dus ook niks meer achterlaten tegenwoordig, zelfs niet in het oude vertrouwde Oosten des lands.. zucht.. Balen!
Verena, hoe is het gegaan met de prikken? En dank voor je reactie over het huis.
Marianne, jij ook bedankt voor je reactie. Je beschrijft idd precies wat ik bedoel. Zelf voor elkaar gebokst en daardoor dus exta dierbaar... Maar goed om te lezen dat je het na die sprong toch fijn hebt gekregen en nog steeds hebt (en 2 huizen verder, hihi). En hoe is het met Amy verder gegaan na de prik?
Sjoerd had gelukkig ook niet gehuild en niet echt last, beetje hangerig. Hij moest eigenlijk 30 nov voor zijn 4 jaar prikken (ze waren hem vergeten op te roepen dus heb ze;f maar een afspraak gemaakt...) maar die heb ik even verzet naar januari, anders zijn het wel errug veel prikken...
Tot snel, ik kan niet slapen dus ik probeer mezelf nu moe te internetten, hahaha X
Ow, vergeet ik helemaal te zeggen hoe tof ik het voor je vindt Marianne dat die operatie goed is geslaagd! Knap dat je het gedurfd hebt en hopelijk idd nu minder/geen last! X
Simone
Dec 2 2009, 07:59 AM
Heel verhaal getikt, alles weg...
Straks een nieuwe poging
Simone
Dec 3 2009, 07:59 AM
Nieuwe poging
Marianne, wat fijn dat de operatie zo goed geslaagd is. Hoe lang duurt het voordat je definitief ervaart hoe het is?
Judith, jullie hebben dat huis toch nog niet? Ieg wel spannend!
Sjoerd weer opgeknapt?
TTT, hoe is het met jou?
Ariene, van jou ook al lang niets meer gehoord. Hoe is het?
Hebben jullie de kids nog laten inenten? Ik niet. Mirjam had al een flinke reactie op de 4jaarsprik en dat werd al onder tafel geveegd en ik vind dat ze dat in de media nu toch ook wel doen. Alleen daarom zag ik het al niet zitten. Was blij dat de prikdag voorbij was, hoefde ik niet meer te twijfelen
Mijn boek loopt trouwens als een trein, echt leuk.
Vieren jullie allemaal Sinterklaas?
Wij vieren het gewoon met ons 6jes. We hebben lootjes getrokken (ik 2, ook voor Mirjam) en verder heb ik natuurlijk voor iedereen nog een stapeltjes pakjes. Ik vind het altijd zo leuk om dingen te 'scoren' die ze niet vragen maar wel graag willen hebben
Voor Esther is de grootste verrassing al weg

Ze wachtte al een tijd op een boek dat uit zou komen, maar die kwam niet (zoals we dachten) in sept uit, gelijk met alle kinderboeken, maar half nov. Die had ik natuurlijk stiekem besteld en Esther wist nog van niets.... tot ze van de week thuiskwam: ik weet wat ik hebben wil voor Sinterklaas...
Nou ja, blij is ze er sowieso mee (ik ook, is een leuke serie

)
Simone
Dec 9 2009, 10:59 AM
Verena, ik wilde je een pb sturen, maar je inbox is vol!
theresecloos
Dec 16 2009, 10:49 PM
hee meiden...
heeeeel kort.... IK HEB EEN HUIS!!
Huisje eigenlijk... omdat ik geen urgentie krijg (!!!) ben ik particulier gaan zoeken en ga morgen mijn huurcontract tekenen bij een pandjesbaas!
Klein huisje, 2 slaapkamers waarvan 1 boven en 1 beneden... (officieel seniorenwoning geweest) in de wijk tuikwerd... dat is dus DIRECT naast appingedam waardoor Luna gewoon op haar eigen school kan blijven!
Ik teken eerst een contract voor een jaar en na dat jaar heb ik 3 maand opzegtermijn, maar ik blijf daar zitten totdat ik via de reguliere woningbouw een huisje aangeboden krijg (gemiddelde wachttijd voor die huizen is dus 2 a 3 jaar)
Ben blij met het huisje. Het is niet Je-van-het, maar het is EEN EIGEN PLEKJE....
Verder gaat het bleeeehhhh.... ben emotioneel op, lichamelijk op en heb al tijden mijn verstand op nul en leef van dag tot dag en hoop na dit weekeind (vrijdag, zaterdag klussen en zondag spullen verhuizen) eindelijk mijn 'normale' leventje weet terug te gaan vinden.
Ik probeer snel weer tijd te vinden voor het meepraten via de site.
XXX en liefs en tnx voor alle lieve berichtjes van iedereen... dat doet me goed!
Simone
Dec 17 2009, 07:48 AM
Therese, fijn dat je, ook al is het klein, weer een eigen stekkie hebt. (Heeft ook voordelen, scheelt schoonhouden/opruimen

). Super dat Luna gewoon op haar eigen school kan blijven. Hoe pikt die alle veranderingen op?
Lekker voor de kerst over, lijkt me ook prettig op de een of andere manier. Meissie, zet 'm op! 2010 wordt jouw jaar!
Youandi
Dec 21 2009, 07:15 PM
Wat geweldig Therese!! Kan me voorstellen dat je helemaal oip bent, je hebt ook nogal wat achter de rug en dan nu alweer verhuizen. Hoop dat je eerste kerst in jullie huissie fijn wordt en een moment van rust. Eindelijk weer een plekje voor jezelf en je lieve meissie. Het is jullie gegund, dikke knuffel sterke stoere meid!! X