Ha meiden!
Simone wat gaaf alweer een boek!! Knap hoor dat je dat kunt, schrijven terwijl je zo'n druk gezinsleven hebt. En is het met jou en je man wel wat relaxter dan een tijd gelden?? Had soms echt met je/jullie te doen..
En de kids allemaal okay?
Verena, wat fijn dat het Senne op die school zo goed gaat en ook het praten zoveel beter gaat. Bij Sjoerd in de klas zit ook een meisje dat echt nog niet goed kan praten maar die ouders (grootouders geloof ik, die voeden haar op) doen er niets aan, dat snap ik dan niet.. Als ik dan bij jou lees hoeveel energie jullie erin steken en ervoor zorgen dat hij door extra oefenen enz. toch beter gaat praten.. en grappig dat Timme zo'n donderstaan is, echt een jongste dus, hihi. En spannend dat Z nieuw werk zoekt. Wil het al vlotten? En zo'n party met z'n allen met de parfums van jou en Marianne lijkt me hartstikke leuk!
Marianne, wat fijn om te lezen dat je je draai gevonden hebt in het Noord-Hollandse! En Amy dus ook op school ook, dat is mooi. Wat schattig zeg dat ze echt nu al zo'n paardenmeisje is. Jana ook, die kon toen ook niet wachten tot ze 6 was en op paardrijden mocht. Het is ook zo leuk! Heb je zelf ook paardgereden vroeger? En inderdaad, dan moet je werk wel leuk zijn als je 3 kwartier rijden niet erg vindt. Moet zeggen dat ik met files erbij soms ook ruim 40 minuten onderweg ben, maar in de auto vind ik dat ook geen ramp. Lekker muziekie aan en zingen!
Monique, wat tof dat het met Yorick zijn oortjes nu wat beter gaat, jullie hebben aardig heftige tijden gehad met m, met al die oorontstekingen enzo. En Marit er dus ook al bij gebaat als dat praten zo ontzettend hard vooruit gaat sinds die buisjes? En hoe vinden ze het als broer en zus, kunnen ze goed met elkaar?
En hoe gaat het op jouw werk? Moet je nog steeds zoveel naar het buitenland en zoveel uren maken?
Hier alles okay nu hoor. huis is nog laaaaaaaaaaaaang niet af, komt omdat we allebei 40 uur per week werken en dan gaat de hele zaterdag ongeveer naar voetbal + schoonmaken dus van echt klussen komt (van mijn kant, manlief doet elke week 1 klus) niet zoveel. Dus het schiet niet erg op, zucht... En dan zie ik om me heen mensen die alles laten doen want blijkbaar het geld ervoor en die zitten al helemaal ingericht en wel binnen 6 weken en wij zijn 3 maanden verder en het is nog steeds een zooitje, hahaha. Maar goed, het is niet anders,... Eerst maar eens gordijnen vinden die we leuk genoeg vinden in de huiskamer en de juiste lampen voor in de huiskamer en keuken. En de trap laat ik doen, want deze huizen zijn o.a. zo gehorig doordat de trap recht omhoog loopt en daaronder zit aan de keukenkant een grote kast, wat natuurlijk heerlijk is. Maar het gaat dan wekren als een soort versterker, zelfs als je op je sokken loopt lijkt het nog of je enorm stampt. Dus daar gaan we eerst wat aan doen. Anders blijven de buren zeuren en we doen inmiddels al zoooooooooooo voorzichtig en zachtjes...
Maar dat ga ik uitbesteden hoor, anders blijven we aan de gang!
Het huis wordt wel heel mooi uiteindelijk hoor en het is lekker groot en allemaal dingen erin die we natuurlijk zelf bedacht en gemaakt hebben dus dat heeft ook wel sfeertje.
trouwen?? Als jullie het heeeeeeeeeel stil houde *we zijn al getrouwd voor het huis* ssssssssssssssssssssst!

Maar goed, we gaan dus écht trouwen in juli 2011. Op een boerderij waar een heleboel mensen kunnen blijven slapen en met een springkussen + zwembad voor de kids, enz. enz. Buiten BBQen en hopelijk (als het weer mee zit) die zaterdagavond ook lekker lang buiten zitten. En de ambtenaar komt ons dan trouwen in het weiland, dat lijkt me echt zo gaaf. Lekker buiten. Dus dat gaat allemaal nog komen.
Een baby helaas nog niet, want manlief is net begonnen aan een studie en die vindt het allemaal te druk. Ik zou mijn hand er niet voor om draaien, want ik ben het natuurlijk gewend. En ik wil liever niet te lang wachten want ik word er ook niet jonger op immers en het lukt ook niet altijd zomaar snel, toch? Dus ik hoop dat ie ergens volgend jaar (misschien als we getrouwder zijn) wel groen licht geeft... Natuurlijk heb ik er al 2 en eigenlijk is het dus geen noodzaak ofzo, voel me altijd zo verwend als ik eraan denk graag nog een kleintje te willen. Maar goed, het lijkt me wel heel bijzonder om met hem een kindje te krijgen. Dus ik blijf bidden en hopen!
Verder is het inderdaad wel erg druk soms, omdat ik sinds augustus hoofd ben van een woontrainingcentrum van ex dak- en thuisloze afgekickte verslaafden. Omdat de eerste maanden natuurlijk opstartfase is heb ik daar mijn handen wel vol aan.. Maar het is ontzettend leuk om te doen!
In juni wel een burnout gekregen dus ik merk wel dat ik naast werken niet veel andere dingen moet en kan doen, anders gaat het weer mis. Dus veel relaxen dan maar tussendoor

Jana zit in groep 6 inmiddels dus mijn kleine meid (in december wordt ze 9) wordt al aardig groot. En tegelijk is ze nog zo klein........... Dus we moeten maar even zien hoe dat richting de brugklas gaat tzt... Het gaat zo hard allemaal!!
En SJoerd zit ook in groep 2 en vindt het apesaai... Hij heeft een hekel aan tekenen, hahahaha. Hij wil lezen en schrijven en gelukkig pakken ze dat ook wel op en mag ie vanaf januari in een speciale leesgroep voor kleuters, vast voorbereidend op groep 3. Ben heel trots op mijn mannetje hoor. Hij is best onzeker (geworden door hoe zijn vader hem behandelde, nu beter omdat ik gesprekken met hem heb gehad) maar dat slijt er niet zomaar uit. Gelukkig zijn ze bij de voetbal heel lief voor hem en raakt ie daar langzaamaan over zijn onzekerheid heen en op zwemles is de juf ook heel begripvol. Dus die komt er wel stapje bij stapje! Zwemles pas net begonnen dus heb geen idee hoe het vordert en wanneer hij klaa zal zijn. Denk sneller dan Jana destijds, want die liep altijd te keten met vriendinnetjes.. Meiden he
Ik brei er weer een eind aan, heel verhaal weer, ga de kids uit bad halen en dan met ze jr. songfestival kijken.
Kussie aan iedereen!