Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: Augustus 2005
Mama en Zo forum > De kleutertijd 4-6 jaar > Algemeen
Pagina's: 1, 2
Monique76
Hallo allemaal,

Zo, dat werd weer 'ns tijd. Lees altijd wel mee, maar kan niet altijd de puf op brengen om te reageren.

Ik ben blij dat 2009 voorbij is, ik heb echt nog nooit zo'n kl*te jaar gehad. Pfff.... op mijn werk gigantisch druk ivm sap implementatie. Heb heel veel naar Belgie gemoeten hiervoor, en dan was ik vaak toch wel een nacht (soms 2 weg). Arjan was daar niet heel erg gecharmeerd van, begrijpelijk, en ik werk natuurlijk maar 3 dagen dus mijn gewone werk bleef steeds liggen. Heb het hele jaar tegen enorme bergen op mijn bureau aan zitten kijken. SAP hebben we inmiddels al wel een paar maanden, maar dat is zo'n bureaucratisch systeem (althans dat is mijn mening) dat het allemaal veel meer tijd kost dan vroeger. Heb dit een paar maanden geleden aangegeven op mijn werk, is daarna ook besproken op het hoofdkantoor en eind december heb ik te horen gekregen dat ik een assistent krijg. Dus da's fijn, nog een paar maandjes afzien en dan zou dat allemaal moeten lopen. Kan niet wachten! Dan keert de rust hier in huis hopelijk ook weer snel terug. Ik had/heb gewoon geen rust in mijn kop, en daardoor loopt het allemaal niet zo lekker thuis. Veel ruzie over teveel werken en slecht bijgehouden huishouden enzo.... Dus ik ben blij dat het jaar voorbij is!!!!!!

Met de kindjes gaat het allemaal goed. Yorick heeft het erg naar zijn zin op school. Het praten gaat prima. Logopedisch onderzoek gehad tijdje terug en die waren heel positief, logopediste was dat ook wel (al komt dat voornamelijk omdat het niet klikt met Yorick en ze blij is van hem af te zijn, en zoals hij zich daar de laatste weken gedragen heeft, kan ik haar dat niet kwalijk nemen dry.gif ). Vorige week is er een logopediste op school geweest en nu toch weer een brief van de GGD dat ze binnenkort een afspraak met me willen maken. Jammer, want ik had gehoopt er van te zijn nu. Vindt eigenlijk dat hij prima te verstaan is nu. Vergeleken met een half jaar terug, is het gewoon een wereld van verschil.

Marit is ook een heerlijk ding. Lekker pittig noemen ze dat geloof ik blink.gif , geloof dat ik er nog wat mee te stellen ga krijgen.... Praten doet ze nog niet zo veel, de laatste keren waren haar oren echter ook rood enzo, dus ik moet over een paar weken weer terug naar de ha om ze nog eens te laten nakijken. Het duurt namelijk een paar maanden voor ze weer hersteld zijn na een ontsteking (althans, dat zegt het cb) dus eerder heeft geen zin.

Judith, geloof dat ik je nog moet feliciteren, wat leuk dat je gaat trouwen! Hebben jullie al een datum? En in de politiek, spannend! Ga voor je duimen dat je straks gekozen wordt. Sta je een beetje op een goede plek in de lijst of moet je het van voorkeursstemmen gaan hebben?

Therese, hoe is het met je meid? Wat heb jij veel mee moeten maken zeg..... Is er enige kans dat het nog goed komt tussen jullie? Hij is toch heel erg overspannen begreep ik? Of heb ik het niet helemaal goed begrepen? Of is het van jouw kant echt definitief voorbij? Hoe heeft Luna alle veranderingen opgepakt? Wat een vragen he? blush.gif Wel fijn dat je nu weer met Luna je eigen stekje hebt. Dat je zo lang moet wachten op een huis, daar sta ik van te kijken. Het is toch steeds in het nieuws dat er zo veel leegloop is daar bij jullie in de buurt?

Marianne, zo, een borstverkleining, knap dat je dat durfde. Zijn ze mooi geworden?

Verena, jij ook trouwen, leuk! Wanneer gaat het gebeuren, hebben jullie weer een bijzondere datum in gedachten (vorige keer was toch 8-8-08)?

Simone, super dat je boek zo goed loopt. Heb de synopsis gelezen, en het leek me een spannend boek.

Fijn weekend allemaal!
Youandi
ha Monique! Wat een heftig jaar inderdaad, klinkt allemaal niet leuk. helemaal als je niet achter zo'n systeem staat en er wel ontieglijk veel tijd en energie in moet steken én nog eens niet aan je andere werk toekomt én thuis mot krijgt omdat je veel weg bent.
Ik duim voor jou dat dit jaar een gezellig, relaxt jaar wordt!! En wat fijn dat het praten van Yorick beter gaat. En dat ie het leuk vindt op school is ook leuk! Altijd fijn, als ze het naar hun zin hebben. is ook altijd maar afwachten hoe ze het ervaren immers...
En die Marit dus een pittig ding! Heeft ze dat van jou? wink.gif

Ja, trouwen, heb m inderdaad ten huwelijk gevraagd. Maar nog niet dit jaar hoor. We willen genoeg geld hebben om er een leuke dag van te maken (niet enorm veel maar nu hebben we bar weinig, hahaha) en een boerderij te huren zodat een heleboel mensen met de kids kunnen blijven slapen. En omdat het voor hem de eerste keer is (hihi) en hij het maar één keer wil doen (goed voornemen, ik ook nog maar 1x) wil ie het goed doen. Dus kan volgend jaar zijn of misschien zelfs pas 2012. Ligt er ook aan of en wanneer we kindje gaan proberen te maken en als dat lukt, dan is trouwen ook makkelijker. Maar msischien dan eerst vast op papier trouwen en dan later een big party.

Hoe is het met de rest? hier eindelijk wat beter. had vette terugslag van het kwijtraken van mijn baan vorig jaar mei. Begon pas op te spelen toen ik bij mjin nieuwe job begon. Nooit verwacht maar gebeurde toch. Werd met de dag somberder en jankeriger. Het nam echt bezit van mij, kon er nog maar net tegen vechten. Nou, zo erg had ik het nog nooit in mijn leven gehad zeg, pffffff. Schrok er echt van! meteen bij mijn psychologe van paar jaar geleden (toen scheidingsgedoe begon ben ik paar keer bij haar geweest om dingen op een rij te zetten) langs gegaan, meer dan een uur zitten janken en praten en sindsdien gaat het eigenlijk stukken beter! yahoo!
Kids ook prima, worden veel te snel groot vind ik!!! Zitten nu allebei op gym op zaterdagmorgen, vinden ze helemaal te gek dat klimmen en klauteren en springen. Lekker rondcrossen door die gymzaal.
op school ook alles prima, dus ik heb niets te klagen!

tot snel weer hopelijk, benieuwd hoe het met iedereen is en lijkt me erg leuk om toch nog een keer wat af te spreken, te zien hoe alle babies groot zijn geworden! biggrin.gif
X
Youandi
TTT, verteeeeeeeeeeeel!!!! Lees van alles op de hyves maar what's up??? Spannend!!!
Youandi
He, wat een stilte hier!! Zo benieuwd hoe het met iedereen is! En vooral ook TTT, vertel!
Hier alles goed, door het kandidaat-raadslid zijn voor D66 in Zaanstad erg druk, maar nog een weekje en dan is de ergste drukte voorbij. Nu nog laat wakker want laat thuis na kinderverjaardag (ze stonden met z'n allen om 21 uur nog op de trampoline), toen nog huishouden doen en nu een film ah kijken.
Hoop van iemand wat te lezen hier, x
Verena
Hier ook alsmaar druk...

We zijn al bezig met de aanvraag van Senne zijn school. En als het goed is komen deze week alle papieren binnen die gelijk door kunnen. Van het weekend kregen we de uitslag van Senne zin IQ test. Deze is bovengemiddeld goed en hij heeft een IQ van 124. Dus we zijn beretrots op hem... Dus buiten het niet kunnen praten, wat steeds beter gaat, is er niets met hem aan de hand.
Ik volg nu een 2e module nedrlandse gebarentaal.Dat is erg leuk om te doen. De vorige cursus ben ik gelukkig geslaagd... nu is het toch wel wat moeilijker...

Nog maar een maandje en dan begint het camping seizoen. Heb er echt zin in... In juni komt er familie uit Servie 2 weken bij ons logeren. Die hebben sinds kort geen visum meer nodig wat dus een hoop rompslomp scheelt. Dus we hebben ze gelijk uitgenodigd. Hun kindjes zijn net zo oud als die van ons dus wordt een gezellige drukke boel.

Begin juni ga ik met 4 vriendinnen een weekend weg. Dat doen we zo eens per jaar a 2 jaar. Altijd erg gezellig. We zoeken nu alleen nog een activiteit voor op de zaterdag. Ons leek zo'n model for 1 day wel leuk maar is nog best prijzig...

Youandi, ik lees steeds in je www's dat je zo druk bezig bent met D66. Gaat dat goed. Wordt een spannende dag morgen voor je. Succes... Ik heof zeker niet te vragen op wie je stemt hahahaa

TTT, hoe is het nu met Luna. Ik las iets in je www dat je in het ziekenhuis bent geweest met haar. En hoe is het met je huisje...
Simone
Succes morgen Judith!
Sta je op een verkiesbare plaats?
Youandi
Wat fijn Verena, dat de uitslagen van Senne zo goed waren!! Goed hoor!! En leuk dat jij die cursus volgt, lijkt me inderdaad gehel niet makkelijk! En wat gezellig al die familie over de vloer.
Simone, stond idd op een verkiesbare plek maar we eindigden (helaas) met 3 zetels en ik was nummer 4 (qua voorkeursstemmen). En nu gaat, eigenlijk beetje raar, de nummer 3 (die plek is nu ingenomen door nummer 7 door voorkeursstemmen) erin als iemand eruit stapt en niet ik, helaas. Maar ik ben ah proberen om steunfractielied of fractie-assistent te worden, dan zit ik toch dichtbij het vuur en nlijf ik nauw betrokken en van alles op de hoogte en ga ik er over 4 jaar nog veel harder voor!! Of tegen die tijd voor het wethoudersschap gaan, lijkt me ook geweldig.
Anyway zijn we heel blij hier, van 0 naar 3 zetels, terug in de Raad!
Nu is de drukte gelukkig (even) voorbij.
Verder alles lekker hier, gaan toch weer proberen dat ene huis te krijgen, hier in de buurt. Hele Duitslandverhaal werd toch wat ingewikkeld. Jana had er geen zin in en met mijn ex wordt het ook een heel gesteggel. Dus laat maar. Doen we wel als we groot zijn, hihi.

Hoop met de rest ook alles goed, dikke kus!
Verena
Ik heb het gevolgd en super hoor de uitslag van D66! Volgende keer beter enmeer geluk voor jou!!!
Dat Duitsland verhaal heb ik even gemist....

vanavond ga ik met 4 vriendinnen een weekend weg boeken naar Volendam... We zijn eruit wanneer we willen en waar we heen gaan...

TTT ik zag in je www weer wat spannends, een eigen zaak? VERTEL!! En hoe gaat het nu? ik zag iets over 65 dagen heel gelukkig.... maar verder ebn ik niet nieuwsgierig hhahaha
Youandi
Verena, wanneer gaat jullie weekendje weg plaatsvinden? Wat een goed idee zeg!
En hoe is het verder?
En hoe is het met de rest?
TTT, ik ben ook heeeeeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig!!!! smile.gif

Hier alles lekker, veel koophuizen aan het kijken. Hebben er nu een gezien die qua ruimte (4 slaapkamers en een ruimte voor de studio) perfect is en ook nog een bad heeft en een open haard en een start van een sauna/stoomdoucheruimte. Alleen oerlelijk van buiten qua bouw, hahaha. Maar goed, als het binnen maar leuk is he biggrin.gif

Dus ik ga van de week ook even kijken, mijn lief is van de week al geweest.
Kids lijkt het daar ook leuk, omdat het dichtbij hier ligt en ook dichtbij de middelbare school waar Jana over 3 jaar alweer heen gaat..

Verder weinig spannends. Ben erg moe steeds, maar misschien komt dat van het ontgiften (ben gestopt met roken, drink ook al een maand helemaal geen wijntjes enz. meer en doe een soort sapkuurachtig iets). Nu goed daarmee aan de slag, des te eerder kunnen we gaan starten met babies maken! Hoop dat mijn menneke snel groen licht geeft om het spiraaltje eruit te laten halen. Kan niet wachten!!!

Sjoerd is ondertussen op school een aardige banjer. Is daar veel drukker en 'agressiever' dan thuis, denk dat het komt omdat ie toch onzeker is als ie met veel kindjes samen is. Maar ja, juf weet dan ook niet zo goed wat te doen. Heb haar al allemaal tips gegeven, dat positief belonen juist goed werkt bij hem ipv steeds afstraffen. Dus hopelijk gaat ze er wat mee doen en thuis probeer ik het er ook veel met hem over te hebben. Wil natuurlijk niet dat hij de etter van de school-stempel op zijn hoofd heeft zometeen. Maar goed, thuis is ie eigenlijk alleen maar lief, dus ik mag niet klagen!

hopelijk tot snel weer s, x voor iedereen!
theresecloos
Hee lieve meiden,

nou... ik ben weer een paar maand verder en het word HOOG tijd dat ik jullie weer eens opzoek.... blush.gif

Ondertussen is er uiteraard weer het een en ander gebeurd hier in Delfzijl.

Er zijn veel positieve veranderingen in mijn leventje gekomen de laatste maanden.
Een daarvan is Joop! Joop is een buurjongen van vroeger en ken hem al sinds mijn basisschool jaren maar heb nooit meer dan vriendschap met hem gehad. Hij was altijd erg sportief bezig en ik had verkering met zijn vriend.

Hij had te horen gekregen dat het niet goed ging met me in de periode dat ik bij mijn moeder in woonde en hij heeft vaak contact met me gezocht die periode om me te steunen. Toen ik mijn eigen woning had, kwam hij snel langs en na 2 korte bezoekjes vroeg hij of hij samen met mij en Luna wel oudjaarsavond mocht doorbrengen (hij had door dat ik daar enorm tegenop zag) en uiteraard heb ik dat goedgekeurd.

Die avond hebben we voor het eerst met mekaar gezoend en al snel kwam Joop vaker hier over de vloer en we zijn nu helemaal happy met mekaar. Hij is hier vaak maar woont hier niet, omdat ik echt even een paar jaar op mijn eigen benen wil staan... daar heeft hij begrip voor en respecteerd mijn keuze.

Morgen zijn we volgends de teller op mijn hyves 100 dagen samen hahahah

Verder ben ik bezig met de plannen om een opleiding manicure te volgen en een eigen nagelstudio te openen, maar uiteraard werkt de WW weer lekker tegen hahahaha.. het zal ook allemaal eens van een leien dakje gaan hahahaha

Luna gaat erg goed. Ze gaat na de meivakantie naar een school dichter bij huis, met dubbele gevoelens hoor. Ze heeft haar draai zo goed gevonden op haar school nu, maar ze heeft geen vriendjes en vriendinnetjes in de wijk en daarom de reden haar toch naar een andere school te doen.

Een dikke maand geleden heeft luna een valse kroep aanval gehad en een nachtje in het ziekenhuis gelegen daarvoor , tjonge wat was ik geschrokken ( het verhaal staat op mijn hyves) en afgelopen week is Luna weer naar het ziekenhuis geweest, maar dan voor haar keelamandelen. Ze is weer helemaal beter en speelt weer en gaat maandag weer naar school.

Verder gaat het hier zijn gangetje, uiteraard met de emotionele ups en downs die ik steeds weer passeren moet in mijn leventje maar goed... ook dat went.

Tot horens lieve dames,

TTT
Simone
Hoe gaat het met iedereen? En met de kids? Het verjaardagsseizoen is weer begonnen hier, worden ze alweer 5!
Hier gaat het lekker. Esther gaat volgend jaar naar vwo 5, heeft sinds 2 weken naast haar krantenwijk (huisaanhuisblad) en baantje bij een supermarkt op de brood/kaas/vlees afdeling (vorige zaterdag heeft ze heel veel stokbroden gesneden laugh.gif ) en vanmiddag gaat ze met haar vriendinnengroep (10 meiden) op vakantie in het huis van de grootouders van een van de meiden. Ben benieuwd!
Frank gaat (als het goed is) over naar havo 3. Hij heeft sinds de kerstvakantie huiswerkbegeleiding, duur grapje, maar het werkt! Hij is er over de hele linie enorm van opgeknapt. Gisteren een id-kaart met hem aangevraagd. Toen Esther 14 was werd ingevoerd dat je vanaf 14 identificatieplicht hebt en alle 14 jarigen kregen dan de idkaart gratis. We worden hier altijd keurig ingelicht als je paspoort bijna verloopt enz. Esther had toen ook een brief gekregen om zo'n kaart aan te vragen. Maar Frank niet, navraag gedaan, hebben ze die gratis kaart per 1-1-2010 afgeschaft! (Leuk zo'n regeling!) Maar goed, hij moest toch, dus gisteren naar het gemeentehuis, zegt die baliemedewerkster 'hij is net 14, jammer!' Hoezo? Blijkt die idkaart 48 euro te kosten (dat wist ik wel) maar t/m 13 jaar maar 8,95 (en dat wist ik niet). Uitgelegd hoe het gegaan was en heeft ze de idkaart afgerekend voor 8,95! Vond ik echt heel coulant! Toen hadden we ons ijsje echt verdiend laugh.gif (Ik had Franks pasfoto zelf gemaakt, dus die kosten hadden we ook al bespaard. Zelf pasfoto's maken heeft ons trouwens al een smak geld bespaard. Een poosje terug moest Arie een nieuw paspoort, waar ook de 3 jongste kids bijgeschreven moesten worden. De enige pasfoto die niet geaccepteerd werd was die van Arie en laat dat nou de enige foto zijn die door de fotograaf gemaakt was (en wel geaccepteerd was voor zijn rijbewijs)
Jasper is druk met de laatste loodjes voor zijn afscheidsmusical. (Ik moet nog even een sjeik-outfit creëren dry.gif ) Verder is hij veel bezig met zijn lego robot, echt een gaaf ding. Hij heeft de laatste 2 jaar met school meegedaan met de lego league (wereldwijde wedstrijd met die robots, www.firstlegoleague.nl)
Hij heeft zijn toekomstige mentor van de brugklas (hij gaat vwo plusklas doen) al zo ver dat ze serieus bekijkt of zij volgend jaar ook mee gaan doen. Jasper vond het zo jammer dat hij anders voor de laatste keer meegedaan had.
Mirjam is op en top een meisje, rose, paars, prinsessen wub.gif
Ze heeft het prima naar haar zin op school en is gek op turnen en kleuren. wub.gif
Simone
Tjonge, wat rustig hier!

Hoe gaat het met iedereen?
Nog nieuws?

Hier wel! Mijn 2e boek is net uitgekomen. Het heet PC Privé en is een boek voor meiden vanaf 11 jaar.
ariene
En toen waren ze allemaal 5 en hebben we hier ons 1e kinderfeestje achter de rug. Piratenfeest. Dani heeft genoten en was vanavond bekaf, en wij zijn ook helemaal kapot.

Dani is dit schooljaar naar groep 2 gegaan en heeft het erg naar zijn zin op school. Jari telt de dagen af dat hij ook mag, nog 5 maanden en dan is het zover. Verder geen nieuws hier.
Verena
Hier ook een leuke verjaardag gehad van Senne. Ook op zijn nieuwe school gevierd en dat vond hij erg spannend. Maar hij heeft een leuk klasje. En 2 kindjes van zijn vorige school zitten ook bij hem in de klas dus dat maakt he wat makkelijker.
Hij maakt wel lamge dagen want hij wordt al om half 8 opgehaald en is pas om 4 uur thuis... Dus dat is wel een nadeel. Toch is deze school de beste oplossing ivm zijn spraak problemen.
Timme wordt ook getest binnenkort. Want ook hij praat slecht... Wel wat beter als Senne en sprongen komen iets sneller. Maar ik heb liever dat we te vroeg testen dan te laat zoals Senne. Scheelt toch een half jaar vroegbehandeling...

Simone, super dat je 2e boek uitkomt. Heb je weer een link met een verkooppunt. Romee was helemaal weg van je boek. Ze ging erzelfs mee slapen. Ze is er nog wel wat jong voor en ze las het een beetje door ekaar. En ze vond de naam van die leraar erg leuk...

Ariene, jullie ook een geslaagd feestje. En Jari ook al bijna naar school.... wat vliegt de tijd.

Romee zit nu in groep 5 en het gaat goed. Ze is een dromertje maar kan wel goed mee, alleen snel afgeleid hahaha heeft ze van haar moeder denk ik...
Ze heeft in het voorjaar haar communie gedaan! Dat vond ze erg leuk, en vooraf mocht ze aantal keer in de mis een stukje voorlezen. En wat was ik trots! Zelfs Senne liep mee met zijn palmpasen stok die hij had gemaakt. Dat had ik niet verwacht...

Met Senne gaat het verder ook goed. Hij maakt snel vriendjes en die komen allemaal regelmatig spelen etc. Met praten gaat het ook steeds beter maar hij heeft nog een lange weg te gaan....

Timme is echt de drukste van de 3... maar een heerlijk ventje.

Z is op zoek naar ander werk, dus dat is wel even spannend. Verder geen bijzonderheden en spannende dingen. Het camping seizoen is ook bijna voorbij dus daar gaan we nu langzaam ook alles inpakken en opruimen. Al met al maar een paar mooie weekenden gehad. Dus ik hoop volgend jaar op meer camping time....
Simone
Even snel de link:
http://www.hertog.nl/TradePoint/Item_View?itemNo=9033123207
Monique76
Hallo,

Nou, dan zal ik ook maar weer eens iets posten.... het is al zo lang geleden!

Met ons gaat het ook allemaal prima. Yorick is in augustus 5 geworden, afgelopen vrijdag had hij zijn kinderfeestje en dat was leuk. Hij zit nu in groep 2, ik ben benieuwd hoe het zal gaan, want de juffen van groep 1 hadden wel hun twijfels omdat Yorick nog ontzettend speels is. Verder gaat het allemaal prima, het praten gaat sinds de buisjes super, nu wel weer wat onzekerheid omdat hij van de zomer ontzettend heeft getobd met oorontstekingen. Er is ook een buisje uit, dus even afwachten hoe het gaat. Hij zit ook op voetbal en op zwemles, maar dat laatste gaat nog niet zo lekker. Hij is een echte waterrat, maar hij heeft ontzettende moeite met de kikkervoeten.

Marit doet het ook goed. We hebben haar oren goed in de gaten gehouden en ze heeft inmiddels ook buisjes gekregen. Ze was nog te jong om van een achterstand te spreken, maar ze ging in 4 dagen tijd van 2 woord zinnetjes naar 4 woord zinnetjes, dus ik ben blij dat ik er zo achteraan gezeten heb. Kno arts zei dat het hard nodig was. Verder is het een echte kattenkop, maar ook wel ontzettend lief. Ze wil 's avonds niet gaan slapen voor ze kusje van broer Jo-ik gehad heeft.

Judith, ben je inmiddels helemaal op orde in je nieuwe huis? Hoe is het met jullie trouwplannen trouwens? Of staan die door het verhuizen op een laag pitje?

Verena, ik weet dat Senne iets heel bijzonders had met zijn mondspieren. Denken jullie dat Timme dat ook heeft? Anders is het misschien ook gewoon een kwestie van buisjes?

Ariene, fijn dat het bij jullie ook allemaal goed is. Druk aan de studie zie ik op hyves?

Simone, zo hee, je tweede boek alweer! Leuk hoor, knap. Het klinkt spannend als ik het zo lees. Succes ermee! Met de kindjes ook alles goed zo te lezen, fijn. Heeft Jasper het ook goed naar zijn zin op zijn nieuwe school?

Therese, is met jou ook alles weer in wat rustiger vaarwater? Fijn dat je weer een nieuwe vriend gevonden hebt! .... Zal mij benieuwen of je voornemen om een paar jaar alleen te wonen, blijft volhouden, hihiii, heb al meer zulke mensen gehoord!

Ga weer aan het werk. Zal proberen vaker te komen!

mariannev
Hoi Allemaal,

Ook weer eens een berichtje van mij.

Met ons gaat ook alles goed.

Amy zit inmiddels ook al in groep 2 en heeft veel vriendinnetjes in de buurt wonen waar ze regelmatig mee speelt.
Het is een echte meid en is gek op paarden en wil het liefst 6 zijn want dan mag ze op paardrijden.
Op dit moment zit ze op zwemles en dat gaat eigenlijk best goed.

We hebben Amy's verjaardagsfeestje bij iemand gevierd die als hobby kinderfeestje organiseerd met pony's. Ze werden verkleed als prins of prinses. Paardje prik gespeeld. Pony's geborsteld en de manen versierd. Fotolijstje versierd met een foto van hun favoriete pony. En natuurlijk ook een stukje gereden. en nog wat andere spelletjes hebben ze gedaan. Het was een geslaagd feestje.

Ik zal eens kijken of het me lukt een fotootje te plaatsen van het groepje wat mee was.

Verder werk ik inmiddels alweer twee jaar bij Happyhome vakantiehuizen in Alkmaar als financieel administratief medewerker. En ik heb het daar erg naar mijn zin al zou het wel fijn zijn als ik wat dichter bij huis zou werken. Maar goed het is prima te doen 3 kwartier rijden.

Verder ben ik distributeur bij FM group en verkoop hele lekker parfums. (geinspireerd om de bekende merken,lees chanel, D&C, Lancome, Christian Dior etccc geen namaak dus) Het komt uit dezelde fabriek (Drom Fragances )als waar 80% van de bekende merken hun parfums inkopen. Alleen ik kan ze veel goedkoper aan bieden (lees € 14,30 € 19,90) omdat het in een simpeler flesje zit, het niet de merknaam draa en er geen dure reclame kosten en filmsterren aan te pas komen. Ik geef ook geuren/make-up party en dit is echt heel erg leuk.

Het verdiend goed en ik ruik zelf ook nog erg lekker. biggrin.gif

Nou dat was het weer zo'n beetje geloof ik.

Simone, super dat er al een tweede boek uitkomt. Je bent super bezig zeg!

Monique, Fijn dat het praten met Yorick super gaat zeg. En ach ik groep 2 mogen ze nog speels zijn toch?! Jongens zijn volgens mij toch vaak wat speelser dan meisje. (teminste dat dacht ik)
En Marit een echte meid dus. Dat kattige is echt meiden, soms erg vermoeiend maar ook wel weer grappig dat er in zo'n klein meisje al zoveel pit kan zitten.

Verena, zit het slechte praten bij jullie of bij Zelko in de familie? Of treft het alleen jullie gezin.
Wel goed dat je Timme ook gelijk hebt laten testen in iedergeval.

NOU tot horens! Foto lukt me helaas niet van het feestje

groetjes,

Marianne
Verena
Marianne, het slechte praten zit niet in de familie... Het is niet erfelijk voor zover ze weten, hoewel er vrij weinig onderzoek naar is gedaan.

Ik ben ook distributeur bij FM. Lekker he? In kroatie zijn er hele winkels met die geurtjes en dan zijn ze nog goedkoper als inkoop voor ons. Dus ik heb van de zomer daar ook wat flesjes meegenomen... Ik geef zelf met 3 vriendinnen sieraden/parfum party's en we vinden het ook heerlijk. Als zijn de reacties op de parfums heel verschillend. Niet iedereen is overtuigd... Hoe is dat bij jou?
Volgend weekend staan we in ieder geval op een sieradenbeurs van 2 dagen...

Senne hadden we uiteindelijk ingeschreven voor een zwembad op de camping in Hoeven. De lessen kosten daar 3 euro per les. Hij had in september mogen starten maar ze waren zijn inschrijving kwijt nu kan hij pas in januari starten grrrrr maar ja het scheelt zoveel dat het wel de moeite waard is om te wachten.

Monique, Romee was ook heel speels. Toch mocht ze naar groep 3. En nu is ze nog steeds speels smile.gif maar ze kan goed mee en belangrijker ze heeft het ontzettend naar haar zin. En daar was ik in het begin wel bang voor want haar echte vriendinnetjes moesten allemaal nog een jaar kleuteren. Onderussen zit ze al in groep 5.
Senne gaat volgend jaar naar een oudste kleuter/ groep 3 klas. Omdat hij zo veel tijd nodigt heeft om te wennen willen ze hem alvast wel voorbereiden zodat hij echt goed mee kan in groep 3 en niet dat hij weer eerst moet wennen en dan ineens achter loopt.. Maar verder gaat het super goed. Hij krijgt nu al zelfs schrijven dus het kon ook nog zijn dat hij in januari naar die klas gaat en volgend jaar naar groep 3. Dat zou helemaal super zijn. Maar ook hier moeten we eerst weer afwachten...

mariannev
Hoi Verena,

Grappig dat jij ook FM distributeur bent. Hoe lang doe jij dit al?

Ik nog niet zo lang, maar ik vind het wel super om te doen.
En de mensen waar ik party's heb gegeven zijn allemaal enthousiast.

Ik heb eigenlijk nog maar 1 iemand gehoord die zei dat de geur minder lang blijft hangen. Daar begrijp ik eigenlijk niets van, in de winkel zit veel minder geurconcentraat. Bijna allemaal geen echte parfum te verkrijgen allemaal maar eau de toilette. En als het al parfum is betaal je bijna € 80 tot € 100,- alleen voor de naam etccc. Ik denk altijd maar zo, Nederlanders zijn sceptisch en als ze eenmaal geroken hebben dan zijn ze om. En die enkele die niet om is koopt maar lekker al die dure geuren laugh.gif Mij niet niet meer gezien. Die boeven van dure merken. Een parfum kost eigenlijk niets en het gaat gewoon 5 keer overkop qua prijs.

Verena,

Misschien leuk om samen eens een party te organiseren met de meiden van het forum ergens in het midden van het land?

Meiden vinden jullie dat wat, zien we elkaar ook weer eens een keer???

groetjes,

Marianne
Verena
Ik vind het zelf heerlijk.... en mijn kleren ruiken de dag erna ook echt nog naar de parfum... Dus mijn voorraad parfum is behoorlijk... Ik heb gisteren van mijn moeder een echt luchtje gehad... 100 ml voor 100 euro... Nou dan moet ik wel 10 keer slikken om het aan te nemen... maar goed ik ben er natuurlijk wel blij mee....
Ik sta nu een jaar ingeschreven...

En een meeting ( Met of zonder party, ik heb ook een hele voorraad sieraden...) Ben ik wel voor in!
Monique76
Zag dat het weer even geleden was dat er iets gepost was, daarom maar weer een berichtje. Heb ergens gelezen dat fora waar meer dan een maand niet op gepost is, automatisch afgesloten worden. En dat willen we niet, toch???

Marianne, leuk om weer eens wat van je te horen! Fijn dat het allemaal goed gaat bij jullie. En Amy een echt paardenmeisje, leuk hoor. Dat feestje klinkt echt heel leuk! Fijn dat je het naar je zin hebt op je werk, 3 kwartier is redelijk lang, maar als je kunt doorrijden is het niet zo hinderlijk vind ik (ik moet zelf ook een aardig eindje rijden namelijk).

Verena, hoe is het nu met jullie? Is Timme nu inmiddels al getest of nog niet? Wat knap trouwens dat Senne al kan schrijven! Yorick kan nu net zijn naam schrijven, maar dan houd het wel op hoor. En die zwemlessen zijn wel goedkoop zeg! Groot gelijk dat je daar op wacht. Is dat ver rijden vanuit jullie of valt dat mee? Ik denk toch wel een minuut of 20/25?

Grappig dat jullie allebei in de parfums zitten. Mij lijkt een meeting wel gezellig, maar weet niet hoe de anderen daar over denken natuurlijk.

Simone, hoe is het met je boek? Gaat de verkoop naar je zin?

Judith, hoe is het met jou? Druk als ik je hyves mag geloven.... hoe staat het met de trouwplannen en de babyplannen?

Ariene???

Therese???

Ga er eentje op bed leggen, tot later!
Youandi
Ha meiden!
Simone wat gaaf alweer een boek!! Knap hoor dat je dat kunt, schrijven terwijl je zo'n druk gezinsleven hebt. En is het met jou en je man wel wat relaxter dan een tijd gelden?? Had soms echt met je/jullie te doen..
En de kids allemaal okay?

Verena, wat fijn dat het Senne op die school zo goed gaat en ook het praten zoveel beter gaat. Bij Sjoerd in de klas zit ook een meisje dat echt nog niet goed kan praten maar die ouders (grootouders geloof ik, die voeden haar op) doen er niets aan, dat snap ik dan niet.. Als ik dan bij jou lees hoeveel energie jullie erin steken en ervoor zorgen dat hij door extra oefenen enz. toch beter gaat praten.. en grappig dat Timme zo'n donderstaan is, echt een jongste dus, hihi. En spannend dat Z nieuw werk zoekt. Wil het al vlotten? En zo'n party met z'n allen met de parfums van jou en Marianne lijkt me hartstikke leuk!

Marianne, wat fijn om te lezen dat je je draai gevonden hebt in het Noord-Hollandse! En Amy dus ook op school ook, dat is mooi. Wat schattig zeg dat ze echt nu al zo'n paardenmeisje is. Jana ook, die kon toen ook niet wachten tot ze 6 was en op paardrijden mocht. Het is ook zo leuk! Heb je zelf ook paardgereden vroeger? En inderdaad, dan moet je werk wel leuk zijn als je 3 kwartier rijden niet erg vindt. Moet zeggen dat ik met files erbij soms ook ruim 40 minuten onderweg ben, maar in de auto vind ik dat ook geen ramp. Lekker muziekie aan en zingen! smile.gif

Monique, wat tof dat het met Yorick zijn oortjes nu wat beter gaat, jullie hebben aardig heftige tijden gehad met m, met al die oorontstekingen enzo. En Marit er dus ook al bij gebaat als dat praten zo ontzettend hard vooruit gaat sinds die buisjes? En hoe vinden ze het als broer en zus, kunnen ze goed met elkaar?
En hoe gaat het op jouw werk? Moet je nog steeds zoveel naar het buitenland en zoveel uren maken?

Hier alles okay nu hoor. huis is nog laaaaaaaaaaaaang niet af, komt omdat we allebei 40 uur per week werken en dan gaat de hele zaterdag ongeveer naar voetbal + schoonmaken dus van echt klussen komt (van mijn kant, manlief doet elke week 1 klus) niet zoveel. Dus het schiet niet erg op, zucht... En dan zie ik om me heen mensen die alles laten doen want blijkbaar het geld ervoor en die zitten al helemaal ingericht en wel binnen 6 weken en wij zijn 3 maanden verder en het is nog steeds een zooitje, hahaha. Maar goed, het is niet anders,... Eerst maar eens gordijnen vinden die we leuk genoeg vinden in de huiskamer en de juiste lampen voor in de huiskamer en keuken. En de trap laat ik doen, want deze huizen zijn o.a. zo gehorig doordat de trap recht omhoog loopt en daaronder zit aan de keukenkant een grote kast, wat natuurlijk heerlijk is. Maar het gaat dan wekren als een soort versterker, zelfs als je op je sokken loopt lijkt het nog of je enorm stampt. Dus daar gaan we eerst wat aan doen. Anders blijven de buren zeuren en we doen inmiddels al zoooooooooooo voorzichtig en zachtjes...
Maar dat ga ik uitbesteden hoor, anders blijven we aan de gang!
Het huis wordt wel heel mooi uiteindelijk hoor en het is lekker groot en allemaal dingen erin die we natuurlijk zelf bedacht en gemaakt hebben dus dat heeft ook wel sfeertje.

trouwen?? Als jullie het heeeeeeeeeel stil houde *we zijn al getrouwd voor het huis* ssssssssssssssssssssst! smile.gif

Maar goed, we gaan dus écht trouwen in juli 2011. Op een boerderij waar een heleboel mensen kunnen blijven slapen en met een springkussen + zwembad voor de kids, enz. enz. Buiten BBQen en hopelijk (als het weer mee zit) die zaterdagavond ook lekker lang buiten zitten. En de ambtenaar komt ons dan trouwen in het weiland, dat lijkt me echt zo gaaf. Lekker buiten. Dus dat gaat allemaal nog komen.
Een baby helaas nog niet, want manlief is net begonnen aan een studie en die vindt het allemaal te druk. Ik zou mijn hand er niet voor om draaien, want ik ben het natuurlijk gewend. En ik wil liever niet te lang wachten want ik word er ook niet jonger op immers en het lukt ook niet altijd zomaar snel, toch? Dus ik hoop dat ie ergens volgend jaar (misschien als we getrouwder zijn) wel groen licht geeft... Natuurlijk heb ik er al 2 en eigenlijk is het dus geen noodzaak ofzo, voel me altijd zo verwend als ik eraan denk graag nog een kleintje te willen. Maar goed, het lijkt me wel heel bijzonder om met hem een kindje te krijgen. Dus ik blijf bidden en hopen!

Verder is het inderdaad wel erg druk soms, omdat ik sinds augustus hoofd ben van een woontrainingcentrum van ex dak- en thuisloze afgekickte verslaafden. Omdat de eerste maanden natuurlijk opstartfase is heb ik daar mijn handen wel vol aan.. Maar het is ontzettend leuk om te doen!
In juni wel een burnout gekregen dus ik merk wel dat ik naast werken niet veel andere dingen moet en kan doen, anders gaat het weer mis. Dus veel relaxen dan maar tussendoor smile.gif

Jana zit in groep 6 inmiddels dus mijn kleine meid (in december wordt ze 9) wordt al aardig groot. En tegelijk is ze nog zo klein........... Dus we moeten maar even zien hoe dat richting de brugklas gaat tzt... Het gaat zo hard allemaal!!
En SJoerd zit ook in groep 2 en vindt het apesaai... Hij heeft een hekel aan tekenen, hahahaha. Hij wil lezen en schrijven en gelukkig pakken ze dat ook wel op en mag ie vanaf januari in een speciale leesgroep voor kleuters, vast voorbereidend op groep 3. Ben heel trots op mijn mannetje hoor. Hij is best onzeker (geworden door hoe zijn vader hem behandelde, nu beter omdat ik gesprekken met hem heb gehad) maar dat slijt er niet zomaar uit. Gelukkig zijn ze bij de voetbal heel lief voor hem en raakt ie daar langzaamaan over zijn onzekerheid heen en op zwemles is de juf ook heel begripvol. Dus die komt er wel stapje bij stapje! Zwemles pas net begonnen dus heb geen idee hoe het vordert en wanneer hij klaa zal zijn. Denk sneller dan Jana destijds, want die liep altijd te keten met vriendinnetjes.. Meiden he wink.gif

Ik brei er weer een eind aan, heel verhaal weer, ga de kids uit bad halen en dan met ze jr. songfestival kijken.
Kussie aan iedereen!
Monique76
Grrrr, heel stuk getypt, alles weg! Probeer het later nog eens...
Simone
Iedereen nog de beste wensen!

Voor een parfumparty meld ik mij helaas af. Allergisch! *hatsjoe*

Zijn er hier nog meer twitteraars?
Verena
Nog even voor iedereen de beste wensen!!!

Judith, je hebt wel veel getypt zeg! Heb je daar tijd voor met 40 uur werken smile.gif
Maar alles gaat dus lekker druk en goed daar. Heerlijk om te lezen! En GEFELICITEERD!!!!!! En nu in juli een heerlijk feest! Mag je in Nederland al buiten trouwen? MIjn zusje wil dat ook zo graag maar vorig jaar mocht dat nog niet...

Simone, het kan ook zonder parfum smile.gif En ik heb geen twitter, alleen Hyves...

Hier gaat alles zijn gangetje. Z. begint volgende week eindelijk aan zijn nieuwe baan. Even afwachten hoe het bevalt... Hij moet er wel een stukje voor rijden maar in omgeving was echt niets te vinden helaas...

Romee zit nu in groep 5 en naast rekenen gaat het erg goed. Ze heeft nooit problemen maar komt niet voor zichzelf op en wordt weleens buitengesloten... maar over het algemeen heeft ze het naar haar zin gelukkig.

Senne mag volgend jaar naar groep 3 toe gelukkig dus qua ontwikkeling loopt hij niet achter. De meeste kindjes op school kleuteren een jaar extra vanwege de taalachterstand. Maar daar hij heeft hij geen last van. Alleen sprak blijft achter. Maar we horen hem wel echt voorruit gaan. Bij hem in de klas zijn ze ookal bezig met lezen en schrijven ter voorbereiding op groep 3...Senne was ( is ) ook erg onzeker maar maakt wel sneller vriendjes dan Romee. Hij gaat naar alle verjaardagsfeestjes en speelt vaak bij vriendjes. Hij is zelfs al gaan logeren..... Romee wilde op die leeftijd nog naar huis s avonds...
Voor de kerstvakantie belde de juf dat hij samen met een vriendje een meisje onder de modder en sneeuw had gegooid... Dat was iets minder, en gelukkig heeft hij beloofd dit ook nooit meer te doen... Eigenlijk niets voor hem....

Timme is en blijft een rakker.... je kunt je niet omdraaien of hij haalt weer wat uit... Volgende week heb ik met hem spraak/taal testen. Dus ik ben benieuwd of daar iets uit komt... Hij praat ook nog steeds erg slecht... Maar met zijn eigenwilletje dus best kans dat er daar niet met hem te werken is smile.gif

Nog een half dagje werken en dan alweer weekend...
mariannev
Hoi Hoi,

Zal ik dan eens een paar data's neerzetten voor een meeting:
Weer een high tea bijvoorbeeld was erg gezellig toen.

Kids gewoon mee? of thuis laten.

Zijn er nog voorstellen voor een plaats waar we kunnen afspreken?

Hoorn is erg gezellig (daar kan ik natuurlijk wat regelen)
Of we doen weer Utrecht
Amsterdam misschien een optie.
Roept u maar waar.

Hieronder 3 voorstellen:

26 maart
2 april
9 april

Nou tot horens

groetjes,

Marianne

Verena
Marianne, Ik kan ze alledrie. En kids meenemen vind ik wel een leuk idee. Ik heb er 3 in de aanbieding!!!!
ariene
Hoi meiden, een meeting lijkt met leuk alleen de voorgestelde datums gaan niet lukken. Ik krijg een nieuwe keuken en dit komt in de week voor de pasen en in de weken daarvoor zijn wij dus druk aan het verbouwen.

Verder kom ik later de laatste ontwikkelingen wel eens melden.
Youandi
Goed plan Marianne!!! Ik kan alle 3 de data nog en kids mee lijkt me leuk. misschien afspreken in een Ballenbak in de buurt van Utrecht, lekker centraal en de kids vermaken zich? X
Simone
Even snel voordat we aan de ontbijttafel schuiven: de kans dat ik binnenkort naar een meeting kan is nihil.
Dus houdt geen rekening met mij en plan lekker 'dat parfumgebeuren!
Rond de voorgestelde data heb ik veel verjaardagen, verder ben ik al diverse zaterdagen op sjouw (schrijversvereniging, schrijverworkshops enzo, echt erg leuk!).
Binnenkort klets ik weer ff bij.

Simone
Goedemorgen dames,

Wat is het rustig hier! Al meer dan een half jaar geen posts.
Hoe is het met iedereen? (Bijna)alle kindjes al in groep 3.... Nu zijn ze definitief kleuter af. Ik zie het bij Mirjam ook aan de motoriek. Grappig, dat dat bijna van het ene op het andere moment veranderen kan.

Hoe gaat het met jullie?

Hier is Mirjam druk bezig met zwemles, dol op kleuren en een wijsneus eerste klas. Soms hoort ze ook teveel van haar 3 grote broers en zus smile.gif
Mijn 3e kinderboek is vorige maand verschenen. Teamwork heet het en gaat over de de First Lego League (wereldwijde wedstrijden met lego robots). Jasper (13) is daar al een paar jaar heel enthousiast mee bezig en dat is nogal besmettelijk smile.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.