Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: Borstvoeding!
Mama en Zo forum > Algemeen > Archief
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
Lisa
Even paar goede links:

Heel veel informatie:
http://www.borstvoeding.com

Borstvoedingsorganisaties:
http://www.lalecheleague.nl
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl

Heb je vragen en wil je snel antwoord:
http://www.borstvoedingsforum.nl
esther_emile
Jeeh een nieuw deel. Gezellig.

Al is het bij ons nu wat minder, want meneer heeft spruw. Gelukkig heeft hij er weinig last van en drinkt goed. Zelf ook nog geen pijnlijke plekken kunnen vinden. Gisteren gelijk gel gehaald, maar dat vindt Luca toch wat minder. Had gehoopt dat dit ons bespaard zou blijven, al mag ik natuurlijk niet klagen, want verder gaat alles perfect.

Lisa, tijdje terug gaf je aan dat 8-9 maanden een dipje was geloof ik. Nou meneer heeft niet echt een dipje alswel dat hij nu om de paar dagen weer 's nachts komt blink.gif Gelukkig dus niet elke dag, maar doorslapen zou ook wel weer fijn zijn.

Maaike hoe gaat het bij jou? En met Jayda, doet ze het nog steeds zo goed Mogan?

Verder weinig bijzonders te melden. Prettige avond.
Barbara
Kim komt af en toe ook nog 's nachts maar merk dus wel dat ik daar echt niet meer aan gewend ben.

Esther, zie dat het spannend wordt bij jullie wink.gif

De spruw lijkt hier nu wel weg, de fluconazol lijkt dus zijn werk wel gedaan te hebben alleen nu vind mw het leuk om soms op een bepaalde manier te drinken dat d'r tanden in mijn vel staan. Ze bijt niet hoor maar het schuurt wel over haar tandjes. Dus continue maar afhalen en opnieuw aanleggen, erg "leuk" als de melk in het rond spuit
Kippetje
He meiden,

Ik mag me nu hier ook officieel melden haha. Afgelopen zondagavond zijn wij de trotse ouders geworden van onze meid Evi. Ze heeft een wat slechtere start gehad (niet reageren, blauw en niet huilen), maar doet het nu geweldig.

Ze krijgt ook weer bv. Ze valt alleen snel in slaap. Nog tips daarvoor? We verschonen haar al tussendoor (ze drinkt een minuut of 4 op haar gemak en dan verschoon ik en ga weer verder met dezelfde borst), stimuleren haar al met aaien over haar wangetje en kietelen onder haar voetjes. Koud washandje enz. Heb ook behoorlijk veel melk weer dus ze verslikt zich regelmatig. Komen ook meestal golfjes terug en ze heeft krampen waarschijnlijk door de grote hoeveelheid melk. China baby helpt gelukkig goed. Ze is nu 160 gram afgevallen en vrijdag komen ze weer wegen.
caatjebeek
Welkom Kippetje! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie meid!

Ik zou proberen om haar tijdens de tsr even af te koppelen zodat ze die harde stroom niet hoeft te verwerken. Dan als het niet zo hard meer stroomt kan ze misschien wat rustiger drinken.
Voor het in slaap vallen heb ik niet meer tips dan wat je al geprobeerd hebt.

Geniet ervan!
maaike81
Hier gaat het nu hartstikke goed! Ze was in 2 weken bijna 300 gram gegroeid dus dat is prima.
De spruw is weg (op luieruitslag na maar daar hebben we nu wat voor) en geen last meer van zere plekken in mn borst gelukkig.
vanmorgen heeft mevrouwtje zich helaas een beetje 'verhapt' en nu heb ik aan 1 kant een klein kloofje maar goed, dat gaat ook wel weer over.

Nou, het is hier zo weer voedertijd wink.gif
Lisa
Even snel want heb hoofdpijn en moet hoognodig naar bed:

Kippetje, gefeliciflapsteerd!!!
1malig leegkolven 's ochtends en dan blokvoeden ivm te veel melk?
Wisselvoeden om haar bij de les te houden (als ze in slaap dreigt te vallen andere borst aanbieden). Ik weet het, in tegenspraak met m'n 1e adviesje.... Zou persoonlijk nu eerst gaan voor wisselvoeden en de bij de tsr even loskoppelen de eerste melk weg laten lopen, hierdoor mist ze ook een deel van de voormelk en daardoor ook wat minder kans op krampen...
Bibsie
Bianca, je zou haar wat bloter aan kunnen kleden tijdens de voeding. Bijvoorbeeld haar broekje uittrekken zodat ze blote beentjes heeft. Geniet maar lekker van Evi!
Heike
Lieve meiden,

Ik ben bang dat de bv hier tegen het einde aanloopt. Ik ben zeer waarschijnlijk te grazen genomen door de mexicaanse griep afgelopen week, en dat heeft een behoorlijike weerslag gehad op mijn productie. Demi drinkt nog maar amper, echt maar een 5 slokjes hooguit. En daarna heeft ze gewoon nog dorst. En ik ben te slap om Demi meer aan te gaan leggen, dus laat het op zijn beloop gaan. Ik merk wel hoe dat het af gaat lopen. En anders is bijna 11 maanden borstvoeding geven ook heel mooi geweest wub.gif

Liefs Heike
Lisa
Heike, eerst heel vele beterschap!!!

Als je nog door wilt geven dan is het nu belangrijkst dat je regelmatig blijft aanleggen, al is het maar even kort en drinkt ze nu daarna wat anders...
Als je straks beter bent dan zal je een dag heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel moeten aanleggen, nu is het meer om voor haar de techniet te blijven vasthouden en voor jouw lichaam dat het af en toe een seintje krijgt van er is melk nodig... Je geeft haar nu met iedere druppel die ze binnen krijgt namelijk ook een stoot antistoffen tegen de griep...
Heike
Zou het met 1 dag heel veel aanleggen alweer op peil kunnen komen? Want dan wil ik dat nog wel proberen deze week, en tot dan toe gewoon blijven aanbieden (dat doe ik zowiezo nu hoor). Ik begin me nu meer opgeknapt te voelen, en heb deze week nog vakantie. Maar als het niet op opgekrikt kan worden vind ik het ook prima om eerlijk te zijn, heb toch al een behoorlijke tijd bv mogen geven smile.gif
caatjebeek
Ach Heike toch! Ik weet nog dat ik griep (5 dagen 39,5+ koorts) had toen Robin net 6 weken was. Mijn productie kelderde toen ook enorm. Maar na een paar dagen was het ook weer op peil. En jouw producite is nu veel stabieler dan die van mij toen. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken hoor!
Lisa
Je hebt de goede instelling, dat moet goed komen.... knuffel!!
Heike
Bedankt meiden, ik heb net Demi al extra aangelegd, maar morgen wil ik het vaker gaan doen. Hoe vaak is het dan aan te raden, om et weer een boost te kunnen geven?

Liefs Heike
caatjebeek
Ik zou zeggen elke 1,5 tot 2 uur. Toch Lisa?
Barbara
Jeetje Heike, wat balen sad.gif Gewoon zo vaak aanleggen als jij aan kunt. Normaal zou je zeggen, kruip een paar dagen samen in bed maarja, dan kruipt ze er zo vandoor natuurlijk mellow.gif

Hier trouwens weer eens het tegenovergestelde. Ik zit nog steeds zo vol. Op de dagen dat ik werk, voed ik om half 7 en dan het eerst als ik thuis ben, half 6 zo'n beetje en dan nog voor ik ga slapen. Niet werkdagen krijgt ze tegen 7 uur de laatste voeding 's avonds en slaapt ze door. Maar de laatste dagen niet zo op het schema gelet, rare dagen met veel dingen en steeds aangelegt als het even uit kwam maar daardoor kwam ik dus wel op meer voedingen per dag. Met als gevolg dat ik weer enorme stuwing heb, de zoogcompressen echt niet mag vergeten meetenemen naar mijn werk en ow wat doen ze zeer. Gelukkig morgen maar een halve dag ivm de verjaardag van Laura anders had ik echt die kolf weer mee moeten nemen.

Aan de ene kant fijn dat er nog genoeg is want wil het nog wel even volhouden maar heb deze keer echt het gevoel dat ik maar met alles en nog wat aan het klooien ben. Spruw, overproductie, bo, weer spruw, nog steeds te veel melk. Pffffffff soms is het niet eerlijk dat het zo oneerlijk verdeeld is wink.gif
Kippetje
Even een vraagje.

Ik heb soms last de hele dag door van een beetje branderig gevoel aan mijn tepels. Nou ja het brand niet echt maar is wat gloeiend aanwezig zeg maar. Beetje moeilijk te omschrijven.
Aanleggen is in het begin wat gevoelig maar daarna trekt het weg.
Nu heb ik vandaag een wit stipje op Evi haar tong gezien. Het is er maar eentje. Heb geprobeerd om het weg te vegen, maar vind het een beetje moeilijk te beoordelen of het gelukt is want ze doet haar tongetje niet goed naar buiten zodat ik het kan zien.
Is dit spruw?
Lactatiekundige is gisteren nog geweest en heeft ook gekeken, maar kon toen niet beoordelen of er echt spruw zat. Ze dacht van niet.
Verder slaapt Evi al 2 nachten door nu.
maaike81
Ik heb dat ook en het steekt me ook enorm door mn borsten heen, tijdens en na het voeden. nou heb ik ook wel het idee dat mn borsten er weer aan moeten wennen om melk aan te maken, dat kan ook steken en heb ik bij de anderen ook gehad maar de spruw wil ook nog niet echt weggaan...
Mn tepels doen zeer, vooral bij t aanleggen maar door een paar kleine kloofjes blijft het daarna ook nog gevoelig.
't Is echt even doorbijten voor mn gevoel maar ik geef niet op! Er komt een dag dat het beter gaat!
Ik heb met Esmé nog wel eens troubles om dr goed aan te leggen. Ze is net een pitbulletje hoor! En dan denk ik, heeft ze dr mondje wel ver genoeg open enz.
Sterretje
Heike succes meid!! ik hoop dat het je lukt, maar dat kom vast goed!
ben je zelf alweer wat opgeknapt? en de kids zijn die gespaard gebleven van de MG?
Heike
Ik heb vandaag Demi alweer verschillende keren aan de borst gehad, en ik hoor ze kloeken, niet eel lang, maar heb goede hoop dat het goed gaat komen. En met mij gaat het gelukkig weer stukken beter, alleen nog veel hoesten. Maar ja dat kan nog wel even duren. De meiden en Tom lijken de mg te ontspringen, gelukkig!

Liefs Heike
esther_emile
Er zijn hier wel een hoop zieken momenteel, echt niet leuk. Ben er zelf ook een van, nou ja ben alweer beter, maar heel herkenbaar wat je schreef Heike. Een dag echt niet goed geweest, overgeven en diaree. Zelf water bleef er nauwelijks in. Dus ook weinig productie, maar ben Luca toch blijven aanleggen en daarbij veel sap en flesvoeding gegeven. Maandag lekker thuis gebleven en vaker aangelegd en dinsdag was het weer normaal.
Al zou ik willen dat normaal wat meer was, maar goed, ben al lang blij dat het nog steeds zo goed gaat.

Kippetje, is het spruw? Hier ook net gehad, maar gelukkig ook weer over.

Donderdag mogen we weer naar het CB, dus ben heel benieuwd hoeveel hij is gegroeid. Laatste keer was eind augustus, dus al even geleden. huh.gif

Succes allemaal met de BV.
Sterretje
hier maandag naar het cb geweest, meneer een week voor zijn 1e verjaardag.
75,5 cm lang, 10030 gram en hoofdomtrek van 48,2 cm.
esther_emile
Ook wij zijn donderdag weer naar het CB geweest. Luca was minder gegroeid dan ik dacht en zit nu iets onder het gemiddelde, maar maak me echt geen zorgen. Hij is ook wat ziekig geweest en is volop andere zaken aan het ontwikkelen, dus zou me niets verbazen als hij over een maand een groeispurt gaat maken. smile.gif

Hierbij nog even de curves, hopelijk werkt het zo.

Sterretje
Nou morgen onze 1e borstvoedings verjaardag! Ik hoop het nog wel een paar maanden langer vol te gaan houden!
Barbara
Wow Speciaal hoor Ang. Vast gefeliciteerd met je grote kleine vent wub.gif Hoeveel voedingen geef je nog?

Nog een paar dagen en dan hier ook een eerste bv-verjaardag en ook wij gaan door. Hopelijk niet zoals afgelopen nacht toen madammeke ineens om 1 uur honger had, en om 3 uur huilde en om half 6 weer wilde drinken. pffffffff maar goed, moest toch werken en dus vroeg op staan maar lekker is wat anders.
nummertwee
Bianca, nog gefeliciteerd met je kleine meid, had het gemist. Gaat het nu al beter met voeden? Zo grappig dat je vragen stelt, volgens mij weet jij namelijk al heel veel. Maar als het voor je zelf is, ben je toch eerder onzeker he? wink.gif

Hier loopt het volgens mij ook op zijn eind. Laatste weken alleen nog 'sochtends een paar slokken, gisterochtend was de laatste keer, vanochtend wou ze niet en vanavond ook niet sad.gif
Aan de ene kant is het ook wel weer mooi geweest (bijna 14 maand), maar aan de andere kant zou ik nog wel even door willen gaan, o.a. vanwege de griep.

Barbara, ik herinner me nog dat je ooit schreef dat je het wel zag zitten om te tandemvoeden. Denk je dat het er nog in zit? Ook hier nog even gefeliciteerd!
Lisa
Even snel, ga zo naar bed:

- lees iets wat heel sterk klinkt als spruw, gewoon dokter bellen en medicatie vragen. Bij spruw moet je zo en zo 2 weken langer blijven doorsmeren he!!

- opkrikken: zodra het kan elke 1,5-2 uur aanleggen. Liefst 's nachts ook een keer of een keer kolven (als je dat trekt). Je rust pakken, genoeg drinken (maar ok niet te veel is mijn ervaring).

Verders 1 jaar vol: prachtig biggrin.gif
Heike
Vandaag 11 maanden bv wub.gif

En Demi en mama genieten vol op! Gelukkig is de productie weer zoals het hoort, en genieten we weer an onze momentjes samen!

Ester jij alweer 10 maanden bv!

Sterretje en jij alweer een jaar!! Gefeliciteerd met je grote knul!

Barbara, bij jou ook bijna de eerste bv verjaardag, je meisje drinkt in de nachten ds nog wel eens bij jou. Hier is dat al een poos niet meer, vind het lekker omte kunnen blijven slapen, al waren die bv-momenten wel de meest knusse momenten vond ik.

Nr2, en wilde je meisje vanmorgen nog drinken? Ik vind het zelf ook nog een fijn idee om met die mex griep bv te blijen geven, geeft toch wat extra bescherming.

Hier roept er boven eentje, ik kan niet slaaaaaapen, maaaaamaaaaaa.

Liefs Heike
Sterretje
Hier drinkt hij eigenlijk ook niet meer 's nachts, het is een poos geweest dat hij om 6.00 wakker werd voor een voeding, maar dat is nu gelukkig steeds vaker tussen 6.30 en 7.30. dus een mooie tijd om op te staan.

bar, ik geef nog 2 keer. soms de middag nog wel. maar die schiet er vaak bij in rolleyes.gif .

Heike jij nog een maandje! gaat zo verschrikkelijk snel.

nr 2 jammer dat het op zijn einde loopt, maar 14 mnd is ook erg mooi toch?
Barbara
Ik zit nog op minimaal 3 voedingen. De afgelopen nachten kwam ze nog wel eens maar eigenlijk bijna nooit meer. Nu is ze ook niet helemaal fit dus ik gooi het daar maar op.

Vorig jaar begonnen de weeen rond deze tijd. Raar hoor dat het al weer zo lang geleden is....
Sterretje
ja wij gisteren ook heel de dag zo beleefd, of eigenlijk de morgen rolleyes.gif .
En echt leuk dat hub het ook zo aankaarten, en de dag herbeleefde wub.gif
Heike
Hoi meiden,

Hier nog op 2 tot 3 voedingen op een dag. Vandaag weer eens 4 voedingen.
Verder met hub gesproken over de bv. En wat denk je, hij denkt nu hetzelfde erover als ik. Om toch langer door te blijven geven, dit zeker ivm de mex griep. Waarschijnlijk hier in ieder geval de winter nog bv, tenminste als Demi er ook zo over zal denken wink.gif

Hier over een maand alweer 1 jaar, wat is dat jaar voorbij gevlogen. Ik had echt niet verwacht dat ik nu nog bv zou geven, ik dacht zal wel weer 6 mnd worden, net zoals bij Tara. Maar heb nu veel betere begeleiding gehad, dat scheelt enorm!
Lisa
Barbara, wat zie ik nu!!! Gefeliciteerd!!! Ben benieuwd hoe het met je bv gaat en hoe je dame er mee omgaat... Wil je tandemen?

Hier volgende week 23 maanden bv, gemiddeld zitten we nog 3 voedingen.
esther_emile
Hoi hoi,

Hier zaten we tot voor kort op 3 voedingen, maar sinds een week of 2 zitten we nu weer op 4 of 5, met de nachten erbij. wacko.gif

Geen idee wa het is, maar hij komt nu weer 1 tot 2 keer per nacht.
Het is of rond 10.00 en dan rond 5 uur
of
Ergens rond een uur of 3 en dan de 'normale' voeding van 6:30

Fijn is anders, maar moet zeggen dat de productie er wel beter door wordt.
Als hij om 5 uur komt dan laten we hem vaak bij ons in bed verder slapen, heb dan zelf geen zin om er weer uit te gaan. Ligt hij lekker tussen ons in. Al moet ik zeggen dat ik hem vanochtend na zijn voeding om half 5 wel weer terug gelegd heb, om zelf nog even goed te kunnen slapen.

Hopelijk komt dit niet te klagen over, heb er niet heel veel moeite mee, maar hoop dat het snel weer voorbij is.

Hoe reageert Kim op je zwangerschap Barbara? Merk je dat de melk voor haar anders smaakt?
En zijn jullie al begonnen met namen verzinnen? Weet nog dat jullie voor Kim heel hard hebben gezocht. tongue.gif

Heike nog gefeli met 11 maanden, Sterretje jij met 1 jaar en barbara ook bijna.
Nog 2 maandjes en dan is dat hier ook zover. Wat kunnen we trots zijn op onszelf.

Gisteren trouwens voor het eerst echt in het openbaar gevoed. Al wel op verjaardagen enzo, maar nu bij de koffiecorner van de Hema. Luca lag echt heerlijk te drinken en niemand keek raar. Je kon ook weinig zien, aangezien de buggy er voor een groot gedeelte voor stond.

Dames prettig weekend
Barbara
Hmmmm nachtvoedingen zijn niet super natuurlijk.

Kim drinkt lekker door alleen duurt het wel veel langer voor het toeschiet. Ze drinkt nog een keer of 4 momenteel en heb niet het idee dat ze het echt merkt. Daan wilde echt niet meer drinken toen ie 11 mnd was, later kwam ik er achter weer zwanger te zijn maar nu dus nog niet.

Ik hoop alleen dat het nog goed blijft gaan, ik ben de laatste maanden flink afgevallen (weeg nu 66.5 bij 1.78) en hoop niet dat dit zo blijft want moet nu natuurlijk voor de baby zorgen maar Kim drinkt ook bij mij dus moet ik eigenlijk voor 3 eten wink.gif

Tandemen zie ik vooralsnog wel zitten maar eerst maar eens zien dat Kim zo lang blijft drinken en hoe dat straks allemaal voelt, als ik steeds harde buiken ga krijgen van die tsr enzo dan weet ik het niet hoor. We zien wel hoe het loopt. Heb in elk geval het jaar gehaald en dat is al super, de rest is allemaal mooi meegenomen.
maaike81
Wat is het toch heerlijk dat je met 6 weken echt zo duidelijk kunt merken dat het allemaal makkelijker gaat he?!
Zo nu en dan gaat ze gewoon ZELF slapen als ze in bed ligt. Ze heeft haar duim BIJNA gevonden en het voeden gaat als vanzelf. Geweldig toch?!
esther_emile
Maaike, wat heerlijk dat het nu zo goed gaat. Wat een verschil met een paar weken geleden of niet. Zo hou je het nog wel even vol denk ik of niet, haha.

Nou Luca heeft zaterdag op zondag zowaar doorgeslapen, maar dat kwam denk ik ook van alle indrukken en visite die we over de vloer hadden. Hij was echt doodop denk ik dan. maar vanacht was het weer 2 keer raak. Eerst om half 2 en toen om half zes, erg fijne tijd dus. Zal wel een fase zijn en daar moet hij even doorheen. We vinden hem niet minder lief wink.gif

Tot snel dames.
Lisa
Lekker he Maaike, als je zo ingespeeld raakt en ze een ritme beginnen te krijgen (om die zo weer om te gooien, dat dan weer wel)

Esther, kan me herinneren dat Jesper rond die tijd ook weer meer nachtvoedingen kwam vragen... 't is een fase, hopelijk duurt hij niet te lang...

Barbara, ben benieuwd hoor....
Barbara
Ik ook Lisa. Zou het echt wel zien zitten hoor. Had nu een mega overproductie (kolf al sinds de zomervakantie niet meer en Kim krijgt nog steeds 180cc bv mee naar het kdv) en dan kan Kim dat lekker wegdrinken. Die andere 2 hier die lustte het niet, had het hun nog voorgezet in een bekertje maar dat was geen succes.

Heb mezelf maar op een lekker dieet gezet, was wèèr een kg afgevallen (schildklier is OK, ha zegt, stop maar met de bv (NOT)) dus ik ga nu overal wat extra's door gooien, wat olijfolie extra door de saus en pasta zometeen, wat slagroom op het toetje want een extra boterham dat krijg ik echt niet meer naar binnen.
maaike81
Nou inderdaad hou ik het zo nog wel heel lang vol hoor!
En dat wist ik gelukkig ook van te voren, dat het allemaal 'opstart-problemen' waren.
En qua ritme gooien ze het idd zo weer overhoop maar het voeden loopt als een tierelier dus dat is al heerlijk!
Sterretje
Bar ben je veel te licht als voor de zwangerschap van Kim??
Ik viel met de zw van Nik ook eerst 5 kilo af , voordat ik begon aan te komen ( en hoe laugh.gif rolleyes.gif )
dus daar kan het natuurlijk ook mee te maken hebben.

Ik blijf hier nu hangen 2 kilo onder mijn gewicht wat ik woog. alle broeken zijn te groot... dat is wel een nadeel.
pvdv
Hoi dames,

Ik heb een vraagje over borstvoeden en het hebben van tanden. Jasmijn heeft sinds afgelopen week al twee tandjes en die heeft ze mij al meerdere keren goed laten voelen. Vandaag had ik zelfs het idee dat ze me "expres" aan het bijten was. Mijn tweede dochter heb ik 9,5 maand gevoed, maar die had nog geen tanden. Dus dit is een geheel nieuwe ervaring voor mij.
Barbara
Als Kim bijt, dan haal ik haar af, zeg heel duidelijk NEE en dan gaat de beha weer dicht en krijgt ze niks meer. Een minuutje later probeer ik haar weer aan te leggen en meestal drinkt ze dan lekker door zonder verder te bijten. Kun je er achter komen waarom ze het doet? Doet ze het aan het begin om een tsr op te wekken of op het eind als er niet veel melk meer komt in de hoop een tweede tsr op te wekken? Dan zou je of eerst een tsr opwekken en dan aanleggen, of haar proberen voor te zijn en iets eerder zelf af te halen.

Ang, ik ben nu 3 kg onder mijn oude gewicht. Da's nog niet zo erg als na Daan, toen zat ik op 5 kg onder mijn oude gewicht. Zit nu wel nog onder mijn gewicht voor mijn allereerste zs wink.gif Maar ach, ik denk maar zo, een koekje extra bij de koffie en met december in het vooruitzicht is het ook niet zo erg om niet op de calorieen te moeten letten wink.gif
Sterretje
HOi als wout bijt, en niet los wil laten knijp ik hem in zijn wang. Hij gaat dan huilen en laat dan vanzelf los. ik spreek hem net als bar zegt toe met : "Nee wout"! Hij gaat dan nog harder huilen.
maar het lijkt wel te helpen. hij bijt me nu bijna nooit meer.
tja op de laatste keer na dan, nik kwam de kamer binnen. En ik lette niet goed op, en jang daar hing hij er weer in. auw!!!!
succes ermee
pvdv
Het bijten is echt pas sinds een paar dagen, dus ik kan er nog niet echt een vinger op leggen wanneer ze het doet. Zo merkte ik bijvoorbeeld vanmiddag dat ze me beet, terwijl ik mijn aandacht aan de andere twee had gericht. Kan ik tegen een baby van bijna 7 maanden al Nee zeggen?
Barbara
Ja hoor, nee en haar afkoppelen, snapt ze gauw genoeg wink.gif
Lisa
Je kan je baby ook nog tegen de borst drukken, zo dat het neusje dicht zit en ze dus los moeten laten om lucht te krijgen... Vaak is een paar keer geneog en stoppen ze...
Verders is het bijten een fase en is over zodra ze aan de tandjes gewend zijn...
pvdv
Bedankt voor de tips, daar kan ik echt wel wat mee. Zoals ik al aangaf is dit voor mij de eerste keer en dat is best even wennen.
Kaartje1975
Hallo allemaal!

Ben wel een beetje "laat", maar wilde me toch nog bij jullie aansluiten! Onze kleine meid Ruby is geboren op 17 december 2008 en tot nu toe gaat het met borstvoeden helemaal goed! In het begin wel last gehad van kloofjes, maar na wat geklooi met tepelhoedjes, goed smeren en wat doorzettingsvermogen is het gelukkig weer goed gegaan. Ik wil sowieso het jaar vol maken, maar (ik las het hier al eerder) misschien dat ik ivm de griep toch nog wel wat langer doorga.
Ik was eigenlijk op zoek naar een antwoord op de vraag hoeveel keer per dag ze nu voeding nodig heeft. Ik geef nu 3x op een dag ('s ochtends, 's middags en vlak voordat ze naar bed gaat) en volgens mij is dat wel genoeg. Verder krijgt ze haar fruitje, broodje en avondeten en wat water, thee of diksap. Wat gaat zo'n jaar supersnel zeg en wat goed om te lezen dat er zoveel meiden zijn die zelf nog zo lang voeden. Als ik op het cb vertel dat ik nog steeds zelf voed dan valt ze bijna van haar stoel van enthousiasme! Het schijnt toch nog steeds bijzonder te zijn. Onze oudste dochter (inmiddels 7 jaar) heeft 13 maanden borstvoeding gehad, is nooit ziek, alleen af en toe wat verkouden, en ik wil heel graag geloven dat ze door het lange borstvoeden wat extra's meegekregen heeft!
Maandag wordt Ruby ingeent tegen de mex. griep, ben benieuwd of ze daar verder nog op zal reageren. We hebben wel getwijfeld, maar laten het toch doen.
Ben zelf al een jaar bezig weer wat meer energie te krijgen en nu blijkt dat ik een trage schildklier heb. Dit was eerder dit jaar wel al getest (toen te snel, ook heel wat kg afgevallen), maar omdat het ook nog uit zichzelf kan herstellen na een bevalling is er verder geen werk van gemaakt. Omdat we nu bijna een jaar na de bevalling zijn gelooft m'n huisarts niet in herstel en ben ik gelijk aan de medicijnen gezet. (Ben ik net van de pil af, krijg ik er 2 andere voor terug!!) Hopelijk slaat het snel aan. Ik heb volledig ouderschapsverlof opgenomen omdat ik dacht dat ik gewoon teveel hooi op m'n vork had genomen (werk, zelf voeden, gebroken nachten, oudste naar school, gym enz) en nu blijkt dus die schildklier overal achter te zitten.
Nou, sorry voor het lange verhaal, nu stop ik er echt mee!
Groetjes Karin
Heike
3keer borstvoeding is helemaal prima hoor! Ikzelf geef 2x en tussen de middag krijgt ze ee beker sojamelk.

Hier hebben we de spruw te pakken, bah.. Demi had al een schimmel van onderen, en dat ziet eruit zeg...en nu deed het oeden ook al een paar dagen wat pijn op mijn tepels, en nu zag ik dat haar tongetje ook wit was...dus meteen huisarts gebeld en recept ligt klaar. Dus het smeren is hier nu begonnen, hopelijk zijn we er snel weer vanaf.

Verder gaat het supergoed met de bv, Demi drinkt op het moment weer langer en intensiever ipv de paar slokjes van de laatste tijd. Heerlijk genieten blijft dit wub.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.