Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: Zwanger Worden Rond De 40 Jaar
Mama en Zo forum > Zwanger worden > Algemeen
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Diddlina
Ben je nu druk op zoek of laat je het ff betijen?
Laat wel wat van je horen hoor meid. We leven erg met je mee.
Suzan
Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van Sharon, bijna 4 weken alweer!!! Hoe gaat het? Hoe vindt grote broer het? Ik heb even gespiekt bij mei 2010 en zie dat de bevalling en het begin niet makkelijk was. En je zult nog wel een tijdje aan de Floradix moeten. Hopelijk kun je nu ook genieten.

Ik ben al volop bezig! Heb een donor gevonden en slik clomid, ben nu op dag 6 van mijn cyclus (of dag 7, ligt eraan hoe je telt, bij Persona begin je pas de volgende dag te tellen als je niet 's ochtends vroeg ongested was geworden). Heb volgend weekend gereserveerd voor... donatie. Mijn vorige cyclus was totaal ingezakt, duurde maar 20 dagen en geen eisprong. Vermoedelijk omdat ik de maand daarvoor clomid had gebruikt. Dus nu ben ik weer aan de clomid (en vitamines, foliumzuur, visolie enz.) en hoop op een top-cyclus. Het is niet mijn eerste keus, twee verschillende vaders, maar het is wel fijn om iemand te hebben die in Nederland woont en meedenkt en meewerkt om het tot een slagen te brengen. Ondertussen heb ik nog steeds geen definitieve verhuisdatum, het wordt nu zo langzamerhand augustus. Mijn zoontje heeft totaal geen zin in school (en hij zit nog 'maar' in groep 3...), nog 4 weken, en dan hopen dat het na de zomervakantie (eh werk- en verhuisvakantie) op de nieuwe school beter zal gaan. Ik heb het superdruk met werk, maar zolang ik me er niet teveel over opwind en genoeg slaap krijg, gaat het wel.
Suzan
Ik had zaterdagochtend een positieve ovulatietest, gisteravond afgesproken met donor, en nu zwemmen ze... op vaderdag?!
Jinte
Ik heb een tijdje niks gepost, maar ik lees nog altijd mee en mijn duimen draaien. toi, toi, toi
Mijn vriendin heeft er na heel veel denkwerk vanaf gezien. Ze gaat nu vollop genieten van haar dochter en ziet wel wat de toekomst brengt.
Diddlina
Spannend meid! Ik hoop op positief nieuws van jouw kant!!!!
Ik zit ff in de 'spits' met de kids, en kom later vertellen hoe het met Sharon gaat.
Suzan
Nou geen geluk deze keer. Ongesteld. Ik zag het al aankomen hoor, want zwangerschapstesten waren ook negatief. Dit was mijn laatste kans om te bevallen voor mijn 41e verjaardag... Maar goed, een lente-kindje is ook erg leuk.

Nu valt mijn volgende ovulatie rond de dag dat ik de sleutel van het nieuwe huis krijg. Lekker hektisch! Twee weken later gaan we over. Dan weet ik dus al of ik zwanger ben. Maar voorlopig wordt de 3e slaapkamer een lichtblauwe werkkamer. Kan altijd nog een babykamer worden.
Jinte
Jammer, maar je klinkt positief en strijdlustig.
Vaak helpt het wel hoor als je zo met andere dingen bezig bent (verhuizing). Ik blijf je volgen.
Diddlina
Balenl meid. Succes én sterkte met alle hectiek van een verhuizing.
Désirée
Hey Suzan jammer dat het nog steeds niet gelukt is. Is het donorschap van de vader van Yoel nu van de baan? Ik hoop dat het snel raak is meid, veel succes!!!
Suzan
Hoe is het nu met jullie?

Yoel's vader woont in Israël, dus is een beetje lastig om daar elke maand heen te vliegen. Ik heb nu 2x geprobeerd met een donor uit Nederland (netjes met een bekertje en een spuitje), maar die begon raar te doen, dus deze maand is verloren gegaan. Ik heb me nu aangemeld bij het AMC voor behandeling in een kliniek (ze doen IUI en IVF, mogelijk met donorzaad), ben benieuwd. Ik hoop wel dat ze me snel oproepen!

Nieuwe huis wordt erg leuk. Muren en vloeren moeten nog gedaan, maar heb met mijn vader afgelopen weekend al van alles gedaan, zoals lampen ophangen, planken maken in de berging, dingen in keuken en badkamer ophangen. Het wordt heel mooi, en het is leuk om alle buren ook aan het klussen te zien. Ik heb daar links en rechts als buren een alleenstaande moeder met 1 kind, dus voel me helemaal thuis! De woningen zijn niet zo groot, dus een groot gezin zal ze niet zo snel nemen. Het is wel heftig dat je ook zelf schuttingen, tuinhek enz. moet regelen. Ik ben nu bezig met een stratenmaker voor klinkers in de tuin.

Fijne zomer allemaal, enne... niet iedereen is op vakantie – als wij nog gaan (kamperen in NL), dan pas 6 augustus!
Diddlina
Hoi Suzan, tijd niet gezien meid.
Gaat alles wel goed met je? Ben je druk in je huis bezig? Hoest met Yoel?

Sorry dat ik niet eerder heb gepost, maar dat heeft zijn redenen.
Vertel aub hoe het gaat!!!!
Suzan
Hallo, hier even een update van mij. We leven nog!!! Verhuizing midden in de zomervakantie was natuurlijk hektisch, en er bleef slechts een schamel kampeerweekje over, maar het nieuwe huis is heerlijk ruim voor ons. De tuin is klaar, alleen is er nog maar aan 1 kant een schutting, en in de lente moeten er nog wat planten bij, maar er is bestrating, er zijn bolletjes geplant enz. Ik heb ook een heuse werkkamer (eh ja dat zou dan dus de babykamer worden, maar goed, voordat zo'n baby gemaakt en geboren is en een eigen kamertje nodig heeft, daar gaat wel even wat tijd overheen). Er moet nog van alles gedaan worden, met name dingen die nog moeten worden opgehangen en uitgezocht en zo, maar we zijn wel uit de dozen. Ik moest weer op zoek naar een nieuwe donor. Ik slik weer Clomid en had gisteren een positieve ovulatietest en gelukkig nog op tijd een aardige donor gevonden. Hij moest wel een heel eind rijden. Maar ze zwemmen dus weer! De timing was volgens mij perfect, het materiaal was vers, dus als ik hier niet zwanger van word, dan weet ik het ook niet! Ik heb voor de zekerheid een afspraak met Geertgen kliniek gemaakt (die doen IUI en IVF), dat is een heel eind weg, maar bij het AMC zijn allerlei wachtlijsten en protocollen, daar kom je niet snel doorheen.

Yoel zit nu op zijn nieuwe school in groep 4, en het gaat wel beter dan vorig jaar in groep 3 op zijn oude school. Hij had nog geen verjaardagsfeestje gehad omdat hij midden in de vakantie/verhuizing jarig was, dus in september hebben we alsnog een kinderfeest gegeven, survivallen. Wel georganiseerd, ik kan niet zelf zo'n horde jongens temmen (er waren 8 jongens en 2 meisjes). Hij vond het erg leuk, dus het was geslaagd!
Jinte
Fijn weer van je te lezen. Lekker dat je gesetteld bent in je nieuwe huis en dat klinkt als een geweldig feest.
Spannende tijden weer, mijn duimen draaien
Diddlina
En???????????? Wat is de uitslag? O ik hoop zó dat je test posi is!
Je meot het toch nu wel weten. Het is een maand na je laatste berichtje. Kom op Suzan! We willen weten hoe het met je gaat.
En als het niet is gegaan zoals je hoopte, dan zijn we er ook voor je om je te troosten.
Suzan
Over een week kan ik weer een zwangerschapstest proberen...
Diddlina
Spannend Suzan! Houd ons niet langer dan noodzakelijk in spanning he!!! wink.gif
Suzan
Jullie zullen de eersten zijn die het weten!
Jinte
Spannend, duim een weekje mee hoor.
ben benieuwd !!!!
Diddlina
Je mag natuurlijk ook eerder van je laten horen he. Hoe je je voelt, wat je dagelijk bezig houdt, hoe het met Yoel gaat enz enz.
Je hoeft niet te wachten op de uitslag van je test. wink.gif
Suzan
Hoi allemaal,

Ik ben vanmorgen weer ongesteld geworden (had al een test gedaan en die was negatief, dus het was geen verrassing). Knap waardeloos.

Ik zit nu echt te dubben of ik door zal gaan met zelf-inseminatie en clomid, of dat ik er nu even mee stop en Geertgen afwacht (14 december heb ik tweede gesprek, ik hoop dat ik in februari aan de IVF kan, dus voorjaarsvakantie naar Noord-Brabant/België ;-) en november 2011 bevallen ;-)

Ik heb wel iets anders geregeld. Ik ben aan het breien. Met een rondbreinaald (had ik nooit eerder gedaan, maar leek me iets handzamer dan die lange naalden). Ik zocht iets om in de trein (o.a. naar Geertgen, lange reis!) te doen te hebben, voor als lezen niet lukt. Ik ga natuurlijk geen enorme truien breien (dan is het weer niet handzaam) en een babytruitje is ook zo voorbarig, en een ipod-sokje is wel weer erg petieterig, dus ik heb besloten een muts voor Yoel te breien. Vindt ie erg leuk. Of ie lukt weet ik nog niet, maar ik heb in ieder geval iets om handen. Hij heeft zelf de kleuren uitgezocht. Hij zegt steeds voor de gein: nou, als je geen zin meer hebt kun je er altijd nog een ninja-hoofdband van maken, dan is ie nu af ;-) Zelf is Yoel aan het punniken, dus we zitten 's avonds als twee oudjes bij de verwarming te handwerken.

Oh ja en er zat een scheur in het aquarium, toen moesten we een nieuwe kopen, ze hadden alleen zo'n luxe uitvoering met filter en gekleurde LED-lampjes. Vindt Yoel helemaal lollig, hij verandert steeds de kleurencombi van de lampen en bezorgt de vissen disco-verlichting....

Groetjes!
Jinte
Zooo jammer suzan. Kan me helemaal voorstellen dat je er stevig van baalt.
Even laten bezinken dus en dan pas weer verder.

Kan je (nu) al door voor IVF ? Ik bedoel moet je niet een minimale periode zelf proberen.

Dat breien klinkt goed. Ben helemaal geen crea bea, maar vind het knap als iemand zelf iets maakt
Suzan
Bij het AMC zeiden ze dat je minimaal 12 maanden zelf moet proberen of minimaal 6 IUI pogingen achter de rug moet hebben (en dan nog moet je voor donorzaad op een of andere vage wachtlijst). Bij Geertgen kijken ze geloof ik per geval. Gezien mijn voorgeschiedenis en mijn leeftijd kunnen ze mij en zichzelf tijd en moeite besparen van nog eens 10 IUI behandelingen oid, ik vraag het gewoon, of ik meteen doorkan voor IVF.
Diddlina
Balen meid dat je ongi bent geworden. sad.gif
Maar je komt ook sterk over zeg! Hopelijk mag je idd door voor IVF. En als de muts voor Yoel is gelukt, mag je er nog een breien: voor Glenn.
Suzan
De muts is af, maar is meer mijn maat geworden. Nu maak ik een kleinere, hopelijk past die Yoel. Wat ik doe is een soort koker breien met de rondbreinaald en aan de bovenkant wil ik het dicht rimpelen. Maar ik houd een gat over. Leuk voor iemand met een staart bovenop het hoofd (dan steekt je staart uit je muts), maar eh.

En eh ze zwemmen weer hoor. Met Kerst weet ik of deze poging gelukt is!
Diddlina
Ik duim weer voor je meid.

En een gat voor je staart? Dan hoef ik hem niet hoor. wink.gif Zoveel/zolang is mijn haar niet, en voor Glenn ook niet. laugh.gif
Suzan
Ik kan er een pompon opnaaien?
Jinte
dompidompidom... laat maar zwemmen. Ik duim met je mee !!
En ook hier geen staart laugh.gif Ik geloof niet dat dit het beste idee van nederland wordt.
tohfkam
QUOTE(Suzan @ Nov 30 2010, 03:56 PM) *
Bij het AMC zeiden ze dat je minimaal 12 maanden zelf moet proberen of minimaal 6 IUI pogingen achter de rug moet hebben (en dan nog moet je voor donorzaad op een of andere vage wachtlijst). Bij Geertgen kijken ze geloof ik per geval. Gezien mijn voorgeschiedenis en mijn leeftijd kunnen ze mij en zichzelf tijd en moeite besparen van nog eens 10 IUI behandelingen oid, ik vraag het gewoon, of ik meteen doorkan voor IVF.

Bij het AMC wordt je tot je 41 ste behandeld, daarna stoppen ze alle behandeling, ik zou bij hun in februari een afspraak kunnen hebben (wachtlijst) en wordt in mei 41, zij meldde mij al dat dit nergens toe gaat....

MCK in Leiderdorp tot 43 jaar, geen wachtlijst ben vorige week geweest, heb laten weten dat ik iui niet zie zitten (zonde van de tijd en kosten) en daar werd positief op gereageerd!!! Wij moeten nog even besproken worden en als dit positief is mogen we starten met IVF
Suzan
Wat fijn dat je in Leiden terechtkunt!! Voor donorzaad voor alleenstaanden is er wel een stop in Leiden (dus je kunt dan niet eens meer op een wachtlijst). Dan maar wat verder reizen, naar Geertgen. Ik vind KI / IUI ook zonde van de tijd. Ik ken wel vrouwen die hiermee snel zwanger zijn geworden maar je kunt ook 10 pogingen zonder resultaat hebben. En daar hebben wij gewoon geen tijd voor. Dus op naar IVF ;-) Wanneer denk je dat de eerste poging zal zijn? Ik gok de mijne in februari. Je bent nieuw hier he? Welkom! Het valt me op dat de meesten hier in de forums tussen de 23 en 33 jaar zijn, dan voel ik me zo'n ouwe sok als ik daar bij ga.
tohfkam
QUOTE(Suzan @ Dec 18 2010, 05:16 AM) *
Wat fijn dat je in Leiden terechtkunt!! Voor donorzaad voor alleenstaanden is er wel een stop in Leiden (dus je kunt dan niet eens meer op een wachtlijst). Dan maar wat verder reizen, naar Geertgen. Ik vind KI / IUI ook zonde van de tijd. Ik ken wel vrouwen die hiermee snel zwanger zijn geworden maar je kunt ook 10 pogingen zonder resultaat hebben. En daar hebben wij gewoon geen tijd voor. Dus op naar IVF ;-) Wanneer denk je dat de eerste poging zal zijn? Ik gok de mijne in februari. Je bent nieuw hier he? Welkom! Het valt me op dat de meesten hier in de forums tussen de 23 en 33 jaar zijn, dan voel ik me zo'n ouwe sok als ik daar bij ga.

Gelukkig dan hier nog een oude sok, inderdaad ik ging nog even op de site kijken en als je donorzaad nodig heb is er een grens van 40, ik heb niet alles helemaal gelezen maar begreep wel dat jij een "zaadleverancier" had/heb!
Ik denk/hoop in februari ook te starten, en met nog hoop (2x) om het via de reguliere manier te laten lukken, we doen ons best en het is al eerder gelukt hoor (2 gezonde kinderen) dus we weten hoe het moet allen hebben we bljikbaar te lang gewacht en tsja dan misschien maar de natuur een handje helpen....
Merk wel dat ik al mijn grensen aan het verleggen ben, wij zijn nu iets meer dan een jaar bezig en een jaar geleden had ik iemand nog uitgelachen als die gezegd had dat ik het ivf circuit in zou gaan, maar ja het is zooooooooooooooooooooooo leuk smile.gif
Diddlina
Oh, dan heb ik nu 2 meiden om te volgen! Vind het zó gaaf dat jullie je hart volgen voor nog een wondertje te mogen krijgen.

Tohfkam, woon jij dan in regio Leiden?

Ik ben ook een 'oude sok', al scheel ik een paar jaar met jullie. Ik was/ben 38 toen ons tweede wondertje kwam dmv IVF.

Ennuh, wat ik nog vergeet: van harte welkom hier tohfkam.
di_jaan
Grinnik, deze nog oudere sok gaat al een tijdje niet meer voor een nieuwe poging (ben net 45 geworden en Jelle is 3,5), maar ik wil jullie in ieder geval heel veel succes wensen en hoop binnenkort te mogen lezen dat er nog wat kleine wondertjes onderweg zijn!
Désirée
Hey Suzan ik kwam ook weer even lezen hoe het met je gaat. Nog niet zwanger dus maar hopelijk met de kerst een mooie posi test en anders nieuwe hoop voor 2011 met ivf lees ik? Meid ik gun het je van harte en hoop dat je in 2011 een prachtig gezond kindje in je armen mag sluiten. Ben heel benieuwd hoor!!

Tohfkam welkom hier en ook veel succes met zwanger worden!!
Jinte
Tohfkam welkom hier. Tja of je geen, een, of vijf kinderen hebt die kinderwens kan heel heftig zijn. Geweldig dat jullie je hart volgen. Hoop dat het allemaal gaat zoals jullie je wensen (liefst nog voor de start met ivf)

Susan; worden weer spannende dagen voor jou. mijn duimen draaien.

Ik ben susan gaan volgen door een vriendin die ook even onderzocht heeft of ze via een donor nog een kindje wilde (heeft ze uiteindelijk niet gedaan) en toen ben ik blijven plakken.
Een grouppie dus ph34r.gif
Suzan
Hoi allemaal,

Weer terug van wintervakantie, de terugreis duurde zelfs twee dagen, omdat er problemen waren bij de Duitse Spoorwegen. We hebben dus bijna de hele Kerst in de trein doorgebracht... De heenreis was ook spannend, want de vrijdagmiddag voor de kerstvakantie stond immers in Nederland het hele verkeer stil (maar zaterdagochtend ging het weer). Nou ja, Yoel heeft zijn ski-kunsten verbeterd en ik heb nog een beetje in de zon kunnen zitten op de top van de berg.

Een dag voor de vakantie ging onze wasmachine stuk, pas 2 jaar en 3 weken oud. De vakantie-was ligt dus nog in de badkamer. Woensdag komt er een monteur. Ik hoop dat ik niet hoef te betalen en dat ik dan wel weer kan wassen...

Twee zwangerschapstesten had ik meegenomen, beide negatief, dus ik zag het al aankomen. Maandagochtend, na thuiskomst, ongesteld, precies op dag 29, dus niks mis met mijn cyclus en met de timing. In januari nog maar een keer proberen en anders in februari aan de IVF. Dit wordt niet helemaal vergoed door de verzekering, je moet betalen voor het zaad invriezen en voor de snelle aids-test (anders moet je 6 maanden wachten). En de reis ernaartoe en de vrije dagen. Tuurlijk heb je dat er allemaal voor over, maar als je diep in de geldzorgen zit als je dan eenmaal zwanger bent is ook niet leuk.

Groetjes, Suzan
Diddlina
Balen meid, had gehoopt dat geen bericht, goed bericht zou zijn. sad.gif
Jinte
He getsie dat is balen. Zeker als de cyclus en dus de timing prima is..... Het blijft ook gewoon maar een wonder !

Gelukkig wel een fijne vakantie gehad (al was de reis spannend) Ik duim voor je dat het nieuwe jaar met een klapper begint zodat je al die kosten niet hoeft te maken.
Désirée
Hey Suzan dat is balen zeg!! Ik had gehoopt dat je zwanger het nieuwe jaar in zou gaan. Meid, ik hoop dat 2011 voor jou een geluksjaar gaat worden in alle opzichten (maar vooral in het baby-opzicht, hahaha).
tohfkam
En zo ga ik ook het nieuwe jaar in, nog 1 poging te gaan op de "normale" manier, 31-12 ongesteld geworden en hopelijk volgende week in gesprek bij het mck krijgen we te horen dat we mogen beginnen....

Het moest nog overlegt worden omdat ik in juni gewoon zwanger ben geworden en dan zou je eigenlijk weer eerst andere stappen moeten nemen, gezien mijn leeftijd gingen ze nu overleggen maar hier heb ik wel een goed gevoel over.

Telken na mijn ovulatie denk ik nu moet het lukken en anders stop ik gewoon, ik heb toch al twee kinderen, en dan ben ik weer ongesteld en dan draai ik alles weer terug en ga ik er weer voor....maar ja hoever ga ik en hoe lang ga ik door, het is nu 1-1-2011 en ik ga mezelf voornemen mijn grens deze maand vast te stellen en me daaraan te houden, niet alleen om mezelf te beschermen maar ook voor de rust in het gezin want door mijn stemmingen wil dit nog wel eens onrustig zijn.

voor iedereen een heel gezond, gelukkig en vruchtbaar 2011!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Suzan
Het lijkt me goed om met jezelf een grens af te spreken. Maar het is niet makkelijk. Want je kunt bijvoorbeeld zeggen ik doe 3 IVF-pogingen en dan stop ik, maar dat kan ook nog wel driekwart jaar duren, want soms moeten er eerst cryo's opgemaakt worden of je moet nog een cyclus afwachten. En: hoeveel laat je er terugplaatsen, 1 of 2?

Nou, een fijn, gezond en vruchtbaar (voor allen die nog zwanger willen worden) nieuwjaar!
tohfkam
[quote name='Suzan' date='Jan 2 2011, 07:24 AM' post='492426']
Het lijkt me goed om met jezelf een grens af te spreken. Maar het is niet makkelijk. Want je kunt bijvoorbeeld zeggen ik doe 3 IVF-pogingen en dan stop ik, maar dat kan ook nog wel driekwart jaar duren, want soms moeten er eerst cryo's opgemaakt worden of je moet nog een cyclus afwachten. En: hoeveel laat je er terugplaatsen, 1 of 2?

Cryo's opgemaakt worden??? Daar ga je al, dacht ik toch aardig ingelezen te zijn maar daar heb ik nog nooit van gehoord, nu had ik wel al vernomen dat je als je het traject ingaat min of meer verplicht een voorlichtingsbijeenkomst moet bezoeken dus daar zal dat allemaal wel duidelijk worden.

We hebben het er gisteren al even over gehad dat de grens niet over een dag moet gaan, maar inderdaad meer in de trand van "drie pogingen en dan stoppen we" of gaan we er dan helemaal voor......(tot Engeland aan toe)..

Goede opmerking want over 1 of 2 terugplaatsen hebben we nog niet nagedacht, ik denk dat dat er twee worden met alle "risico's" die daar bij horen, weet eigenlijk ook niet of wij die keuze krijgen hoor!

Mijn omgeving weet hier trouwens helemaal niets van (m.u.v. 1 vriendin) ik weet namelijk wat de reacties zijn, op een uitzondering na, en laat ik eerlijk zijn toch is dit ook de reden dat ik me grens wil stellen. Ik merk hoe ik meegesleept wordt in het willen krijgen van nog een kind dus begrijp zeer zeker dat andere (nog oudere) kinderen krijgen omdat die wens er zo heel erg is.
Maar laten we eerlijk zijn het lichaam is niet meer als 10 jaar geleden en zo een zwangerschap zal hier ook wel een aanslag op zijn. Voor mijn andere kinderen wil ik een vlotte gezonde moeder blijven dus voel ik me ook verplicht naar hen toe deze grens te stellen wat betreft leeftijd en hoe ik me voel (want het kan best dat een vrouw van 47 zich fitter voelt dan ik)......

De zon schijnt, nu lekker fietsen met de family
Suzan
De eerste IVF-poging is eigenlijk mede een beetje een test hoe jouw lichaam reageert op de hormonen, maak je teveel of te weinig eitjes aan. Ze zullen bij een tweede poging (als die nodig is) de hoeveelheid hormonen aanpassen aan deze ervaring. Bij IVF heb je dus de punctie, waarbij je al hoort hoeveel eitjes er 'geprikt' worden. Deze eitjes worden in het lab samengebracht met het sperma, als het goed is worden ze bevrucht en gaan ze delen (2 cellen, 4 cellen, 8 cellen). Deze 'celklompjes' worden onder microscoop bekeken en de kwaliteit wordt beoordeeld, aan de hand van hoe snel ze delen en hoe ze eruitzien. Je wordt gebeld voor de afspraak voor de terugplaatsing en je krijgt te horen hoeveel het er zijn en van welke kwaliteit. Als ze allemaal van goede kwaliteit zijn, zullen de artsen geneigd zijn om bij een eerste poging er maar 1 terug te plaatsen, maar met 2 heb je dubbel kans vind ik. Wat overblijft, wordt ingevroren. De ingevroren 'celklompjes' heten cryo's. Deze moet je eerst opmaken voordat je aan een evt. volgende IVF-poging begint. Je hebt dan dus een extra kans (want het telt niet als IVF poging), hoewel het niet gezegd is dat het ontdooien goed gaat en de kans op zwanger worden met een cryo kleiner is. Ik ken wel iemand die zwanger is van een cryo! En als je zwanger wordt van de IVF en de cryo's niet meer nodig hebt, kun je beslissen of ze bewaard of vernietigd moeten worden. In theorie is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 jaar na je IVF-kind nog eens een cryo terug te laten plaatsen, als die zwangerschap dan ook slaagt, zijn beide kinderen op dezelfde dag 'gemaakt' en toch schelen ze 2 jaar in leeftijd! Gek idee. Maar goed, dat is helemaal niet aan de orde.

Maar er zijn altijd dingen die je niet wist. Ik wist bijvoorbeeld niet dat die punctie (om de eitjes op te zuigen) vaginaal is. Ik kijk daar niet naar uit, het gepiel met zo'n eendebek en zo, is bij mij vaak zeer pijnlijk. Ik dacht dat ze onder plaatselijke verdoving met een naaldje door de buikwand gingen (zo gaat dat volgens mij wel bij een vruchtwaterpunctie?), maar dat is dus niet zo, het is vaginaal. De terugplaatsing natuurlijk ook.
tohfkam

Bedankt voor deze (zeer nuttige) informatie, en die van die punctie dat wist ik dan weer wel, daar is het enige waar ik tegenop zal zien, maar eigenlijk alleen door de verhalen die ik ervan gelezen heb en dan met name hoe pijnlijk dit kan zijn en dat ze het in, ik geloof, Duitsland onder narcose doen!!!!

Wat betreft de vrije dagen die IVF allemaal kost zijn toch wel meningen over verdeeld, uiteindelijk is het een dokters/ziekenhuis bezoek en daar zou je geen vrije uren voor op te hoeven nemen. Daarbij is het ook nog eens voor de toekomst van het land, kinderen zijn de toekomst en zullen er toch moeten komen, of bekijk ik het nu heel erg vanuit mijn standpunt hi hi... Nou ja ik hoef er in iedergeval geen uren voor op te nemen!
Suzan
Jooo dat wordt een ramp die punctie. Het gaat mega veel werktijd kosten, want je moet wel een paar keer op consult, je moet recept afhalen voor de hormonen en leren hoe je de hormonen bij jezelf inspuit, je moet (inwendige) echo's om follikels te meten... en dan natuurlijk de punctie en terugplaatsing. En manlief moet gecheckt worden en zaad afleveren in potje.
Diddlina
Meiden, houd er rekening mee dat een punctie ook onder narcose kan! (heb 1 punctie 'gewoon' gehad en 2 onder narcose)

Ik blijf jullie volgen. wub.gif
tohfkam
O dan hoop ik heel erg dat dat in Leiderdorp ook kan (onder narcose).
Ik had al begrepen dat alles wel wat tijd gaat kosten, maar met dat ik geen uren hoef op te nemen bedoel ik dat ik gewoon vrij mag nemen zonder dat ik er uren voor hoef in te leveren, dat is erg prettig (wat een raar woord "hoef" bestaat dat eigenlijk wel hmmm zit geen spellings checker op)

Het inspuiten dat ga ik aan manlief overlaten, dat zou ik echt niet bij mezelf durven.

Hmm misschien loop ik nu wel heel erg op de feiten vooruit want ik weet nog niet eens of we door mogen.
Morgen even bellen wanneer onze afspraak is (we zijn het afspraken kaartje kwijt, stom he) ergens volgende week ofzo.....
Bedenk nu ook dat als er nog zoveel is te doen en leren dat het zo wel eens maart kan worden voordat het zover zal zijn, geeft nog weer een kansje extra om het zelf te doen smile.gif
Diddlina
Ik heb in het begin ook het spuiten aan manlief over gelaten. Maar later deed ik het zelf. Op de Pregnyl na dan.

ennuh............hoef..............is toch een normaal woord?
Suzan
Ik hoef niet is normaal Nederlands dus maak je geen zorgen ;-)

Voor IUI heb ik hormonen (Puregon/Menogon) in mijn buik gespoten, was niet eng. Pregnyl moet volgens mij in een spier, die liet ik door een assistente van een kliniek inspuiten. In mijn bil geloof ik.
tohfkam
Het klonk/stond ineens zo raar, heb ik wel meer met woorden en dan zeg je het zo vaak en het klinkt dan steeds stommer of vreemder.

Dat prikken vindt ik allemaal vreselijk, heb er veel angst om, maar ja zo zie je maar dat als je iets graag wil dat je je dan over een hoop heen zet!!!

Wij gaan overigens 10 januari naar MCK om te horen of we door mogen gaan of niet, zo zeker als ik eerst was dat dat wel door zo gaan zo onzeker wordt ik nu, met name door de plotselinge wachtlijsten waarschijnlijk veroorzaakt door de plannen van de regering!!!! We zullen zien en ondertussen liggen we niet stil wink.gif
Suzan
Die nieuwe regering is echt vreselijk. Ze willen zo'n beetje alles afschaffen.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.