Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: Januari / Februari 2009
Mama en Zo forum > De peutertijd 2-4 jaar > Algemeen
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Rhapsody
Zo, even neerploffen. smile.gif

Maike: de manier waarop je beschrijft hoe Gilke op je af komt rennen... wub.gif De rode huid en de tandenstorm ken ik, we hebben zoiets gehad rondom de jaarwisseling... smeren, smeren, smeren... hier werkt de zwitsal zinkcreme ding het beste.

Je kunt het eten niet afdwingen he (ik ken de frustratie)? Misschien is het een idee om even bij te houden wat Mikki precies eet? Anders misschien even bellen naar het cb voor een doorverwijzing naar een dietiste of logopediste/kno arts? Bij ons scheelde om te weten wat er dan precies was, dat maakt het geduld hebben erg gemakkelijk, maar eten met Kevin is nog steeds vaak een strijd hoor *zucht* Toch groeit hij goed, pas sinds gisteren heb ik hem dan zover dat hij normaal 3 boterhammen eet (en dan alleen nog met smeerkaas). Sterkte meis en ja, volstrekt logisch dat je met jezelf bezig bent hoor! *knuf*

Ik lees net op hyves (ik dacht, laat ik ook maar eens inloggen na een maand of twee) dat Twinkle terug is van vakantie, smile.gif

Oh en schoenmaten... Kevin's eerste schoenen was maatje 22 (maar alle mannen in de familie hebben grote schuiten (maat 46-47)) wink.gif

Patricia, maakt toch niet uit als iemand de meest nieuwsgierige is ';) het feit dat je er niet op dat moment aan denkt, ach joh, het is een momentopname! Zegt niks over je betrokkenheid. Je snapt denk wel wat ik bedoel. Hoe lang heeft Emma die uitslag gehad? De cb arts vertelde me maandag dat dit voor kan komen 10 dagen na de prik, dus afwachten maar weer. Ik ben wel blij dat ze dus nu van de prikken af is.

Even meedenken, krijgt Emma een fles voor het slapen gaan? Is dat een papfles of lekker met Rijstebloem? Kevin had dat ook altijd nodig, maar Susannah die trekt zo'n zware fles op een 1 of andere manier niet. Die is al happy met een slokje van 70 tot 90 cc (soms ook de volle 150cc). Ze mag altijd nog even opblijven nadat Kevin naar bed gaat, met name omdat hij nog vaak even aan het rennen is boven (teveel energie dan nog denken we) en haar dan wakker houdt en dat is weer een drama.... Dan krijgt ze vaak nog een beker sap en een Nijntje dreumeskoekje (gaat niet helemaal op hoor), maar ze vind dit moment ook heeerlijk. Even geen broer om haar heen en pappa & mamma voor haar zelf. Maar als het opgaat... zoals Maike al zegt, ze mag nog wel twee flessen krijgen. Een beker sap blieft ze niet? Dat was voor Susannah al genoeg.

Dus maandag bij de cb arts geweest. Ik was toch behoorlijk zenuwachtig, juist omdat we met Kevin altijd wel wat hadden en ik vond het moeilijk om op mijn gevoel te vertrouwen. Dus eerst Kevin gedropt op de psz en wij meteen door. Ons meisje vond het ondanks de wind heerlijk op de fiets, mamma's koude handen bij het uitkleden al stukken minder. Ze weegt 9210 gram en is 75,2 cm lang. Helemaal trots hier! Ze vond het meten drie keer niks en zat behoorlijk te mopperen. Eenmaal bij de arts bleef ze me maar vasthouden, enorm eenkennig dus, en er werd dus onderzoek gedaan vanaf mijn schoot. Dus ik had al zoiets van ooh jee, wat gaat ze daar van zeggen. Susannah kreeg ook een bak met blokjes en dat brak het ijs wel. De arts aan het stapelen en keuvelen met haar, en Susannah stopte de blokjes nauwkeurig in het bakje met een grote glimlach. Toen wilde de arts weten hoe het met haar ging en was enorm verrast om te horen dat ze zo mooi kroop, zich aan het optrekken was en wilde gaan staan. Ze moest enorm lachen toen ik vertelde over Susannah's bijdrage als we tot drie tellen (hier gaat het dan één, twee... en dan zegt zij heel hard dwieeee!) Ze had zelf het idee dat tijdens de laatste controle ons meisje stil stond in haar ontwikkeling, maar ze was toen ook ziek zei ze snel (en ze kreeg op dat moment een zooi tanden). Ze heeft een enorme sprong gemaakt in haar ontwikkeling, sociaal-emotioneel en taal loopt ze zelfs voor, motorisch loopt ze nu mooi mee met leeftijdsgenootjes. Ze maakt een prachtig contact ondanks haar eenkennigheid (ze vertelde dat ze voor ons een kindje had van 14 maanden die niet eenkennig was, maar geen contact maakte, dus ja, daar moet ik even van slikken juist omdat ik ook weet hoe dat voelt) en ze wilde me extra gerust stellen gezien Kevin's pdd-nos. Dus ontspannen en genieten zei ze, het gaat supergoed met ons meisje. Ze vertelde me wel dat de eenkennigheid meer kan worden als ons meisje gaat lopen, juist omdat de wereld nog groter wordt en mamma dan veilig is. We zien wel. Toen de twee prikken en het duurde wel 20 min voordat ik zelfs bij madam het rompertje aankreeg. Haar gehuil stak ook alle andere kleintjes aan die uit sympthatie mee huilden. laugh.gif Sorry ouders...

Inmiddels heeft ze geen verhoging gehad, wel hangerig en wil ze nu zelf ook persee zelf tanden poetsen. Ze kan enorm mopperen als dat niet mag. Wat gaat het toch snel zeg! Een echte dreumes hier en mijn kleuter zit om melk en brood te drammen..
esther_emile
Hey hallo,

Nou we hebben Luca zijn voeten opgemeten en toch groter dan gedacht, namelijk maat 21. En aangezien we steeds meer buiten gaan lopen wordt het toch echt tijd voor schoentjes, *zucht*. En hier liefst ook binnen op sloffen of blote voeten hoor.

Rhapsody, hier ook heel anders dan bij Luca zijn zwangerschap. Toen was ik tot 12 weken echt bijna de hele dag misselijk, of zo leek het iig, haha. Toen gingen we op vakantie en merkte ik er niets van, tja de hele dag motorrijden he, lekker in de buitenlucht. En nu dus bijna nergens last van, alleen erg moe en af en toe een misselijkheidsvlaag. Vooral bij het verschonen van poepluiers, waar hij er de laatste tijd veel van heeft, bah. Ja nog een weekje en dan weer even spieken wub.gif .
Wat je zegt echt geen baby meer he die kindjes van ons, bekkies vol met tanden (of 3-4 hier dan), lekker lopen of proberen te lopen en veel zelluf doen. En ach blauwe plekken horen erbij he. Luca kan er ook wat van. En opruimen bij Susannah dus favoriet, grappig he.
He bah wat vervelend weer rode billen door tandjes, heeft Luca gelukki (nog) geen last van gehad.
Ach ja slapen, de ene middag slaapt hij zo 3 uur en de andere keer echt maar krap een uurtje. En 's nachts wisselt het ook behoorlijk, maar dat komt vast wel goed, maak me er niet zo druk meer om als een half jaar geleden. Raar is dat he!
Wat heerlijk dat Kevin nu eindelijk naar het mkdv kan. Zal een hele opluchting zijn denk ik of niet?! En al best snel zo al na de meivakantie. Geweldig hoor.
En nee waterpokken hebben zich nog niet aangediend, ach zie wel, kan er weinig aan doen he.

Nou Patricia als ze idd gewoon standaard op de onderste lijn zit, is dat toch ook mooi. Emma dus ook last van de prik. Zielig vind ik dat altijd, ze zijn dan nog weer zo hulpeloos. Bij Romy kijk ik idd ook altijd even, wat een verhaal he! Je wilt dat je iets kan doen, maar helaas.
Tweede echo is vanwege waarschijnlijk een iets te vroege 1e echo. Bij eerste echo liep ik bijna een week achter op haar berekining (mijn eigen maar 4 dagen). Dus voor de zekerheid volgende week dus nog maar een keer, erg vervelend (not).
Fietsen is hier ook helemaal gezellig. Echt een geklets en steeds oh, oh, oh, dan ziet hij weer een hond of eend. En grote tractors en vrachtwagens zijn ook super interessant.
Tja en slaap probleem, zoals hierboven een bekend fenomeen. Nachtvoeding doen wij echt niet meer, maar zou er denk ik bij hem ook wel ingaan hoor. Krijgt Emma ´s avonds nog een fles? Luca namelijk wel. Wilde dat gaan afbouwen, nou merkte gelijk dat hij veel vroeger wakker werd. We houden hem er dus gewoon nog even in. Ehm in een ander bedje leggen? Helpt bij ons (meestal), laatste nachten wat minder, maar goed. Of even helemaal wakker laten worden en dan weer in bed, hoor ik ook wel eens dat het kan helpen. Verder ook weinig tips, sorry.

Fijn om weer wat van je te horen Maike. Heel bekend dat in je armen storten, daar kan Luca ook wat van. Zo heerlijk vind ik dat, dan krijg je echt zo'n hele grote knuffel.
Balen dat Mikki zo slecht eet. Ga je met haar naar een dietiste?
Nee nog niet voor schoenen voor mezelf geslaagd, waren nog niet geleverd, die ik wou passen, maar hopelijk donderdag of vrijdag wel. Gelukkig heb ik nog even, bruiloften zijn pas eind mei en begin juni rolleyes.gif .
Werk, tja zoals mijn vader het zegt, liefst zo weinig mogelijk, haha. Nee nou daar komt het momenteel wel op neer, echt zeer weinig te doen, dus neem vaak even een middag vrij, heerlijk met dit weer. Ik werk op kantoor, op de backoffice. Regel afspraken voor trainers, verzorg lunches, verstuur uitnodigingen voor trainingen, maak vertalingen. Wel leuk werk als er een hoop te doen is, maar momenteel dus even komkommertijd, voor wat betreft mijn werkzaamheden. Maar dat kan zo veranderen gelukkig.

Oh zie net dat je weer hebt geschreven Rhapsody, even lezen....
Tja eet problemen, dat ken ik dus weer totaal niet. Luca krijgt 's ochtends lekker pap en daar smult hij van. Dan fruit, ook heerlijk en 's middags 2-3 boterhammen, met van alles. Dan nog koekjes en 's avonds bord vol avondeten en vlak voor dat hij naar bed gaat nog een fles melk. blush.gif
En dus helemaal goedgekeurd bij het CB. Oh wat voel je je dan weer goed als ouder. En dus voorlopen met taal, wat goed. Hier zeiden ze dat hij meer mocht praten, maar dan denk ik, ach het is nog een klein jochie laat hem toch, zal wel komen. Gelukkig nog geen last van de prikken, hopelijk komt dat ook niet.

Hier gisteren ook een verlegen jongetje. Ging even de stad in, daar was 'jaarmarkt', dus lekker druk. In het fietsstoeltje vindt hij het dan geweldig, maar ik moest even een winkel in, en wou hem aan de hand meenemen, nou meneer verzette geen stap, veel te veel mensen. Dus toch maar even op de arm.
Zo dat was het volgens mij wel weer. Ga weer aan het werk.
Patricia1979
Hello ladies,

Bedankt voor alle slaaptips! We hebben nu twee nachten achter de rug waar Emma geen (nacht)fles heeft gekregen, maar wel wakker werd. Dat leverde hevige protesten op, maar uiteindelijk is ze toch in slaap gevallen en hebben we haar zelfs wakker moeten maken voor het kdv.

Maike; Leuk dat je weer even langs komt waaien! Hoe gaat het met je? Kun je een beetje tijd nemen voor jezelf? Betekent dat trouwens dat je nu ook even niet aan het werk bent?
Sneu die luieruitslag; hier helpt Sudocreme altijd wel erg goed, maar Emma heeft er gelukkig nooit zoveel last van.
Kan me voorstellen hoor, dat je je zorgen maakt over het eetgedrag van Mikki. Kun je er bij de HA mee terecht?
Voor nu, lees lekker mee. Krabbel wat neer als je zin hebt en zo niet, ook goed! Kus!!!

Rhapsody; Bij jou al reacties op de BMR? Emma heeft er maar een dagje last van gehad. Van de uitslag dan. Week ervoor was ze wel wat zeurderig, maar dat schreef ik toen niet toe aan die prik. Emma is gewoon af en toe zo wub.gif
Wat fijn dat het goed ging bij het cb en dat ze qua ontwikkeling weer lekker bijgetrokken is! En dat verhaal van dat tellen!!!! Gaaf.... ik zie (hoor) het al helemaal voor me, GEWELDIG! wat moet jij een trotse mama zijn.
Tanden poetsen is hier een ramp! Emma wil het niet. Ik krijg die borstel er niet in. Vooral de voorkant van de tanden krijg ik niet voor elkaar.
En ja, mopperen gebeurt hier ook veel. Jorg noemde haar al the bride of chuckie! Maar dat mag ie niet meer van mij! laugh.gif

Esther; Zo'n tweede echo is natuurlijk geen straf! Altijd leuk om te zien hoe het gaat. Wil je tzt weten wat het wordt?
Jij kunt beter bij rotondes en viaducten stoppen dan bij de eendjes laugh.gif
Heerlijk zo op die jaarmarkt, vooral als ie dan niet meer wil lopen, ik zie hem al staan! Tja en dan wordt het tillen inderdaad.

Ik zit uitgeteld op de bank. Heb net een training gehad over het signaleren van problemen. Erg interessant, maar van half 4 tot 6 op donderdag is wel lang. En ook zo snel na school; alle spullen uit je handen laten vallen en die training in is voor mij niet zo'n succes. Tussendoor nog een oudergesprek wat echt niet anders kon, dus dat was ook nog heftig. Kindje wat niet over kan, maar eigenlijk ook te oud is om te blijven zitten... Tja, wat doe je dan. Gelukkig wilden ouders wel meedenken!
Ik móet nog even strijken en wil daarna lekker film kijken. Ben (weer) alleen thuis...(horen jullie de frustratie?????)

Goed, ga ik even doen, dan ben ik er vanaf!

Byebye!
maike
laugh.gif The bride of chuckie, godzilla lieve mannen hebben jullie hihi. Geeft wel een leuk beeld van de kids.

Ja Patricia, ik hoor de frustratie. Ik vind het ook nooit zo leuk om alleen thuis te zijn. Komt hier gelukkig weinig voor. Af en toe is het ook wel lekker. Ff je eigen dingen kunnen doen, lees zelf bepalen wat ik kijk etc. Lekker wijntje erbij.
Moeilijk hoor, de beslissingen die af en toe voor je leerlingen genomen moeten worden. Ken het helemaal, bij mij is het dan vaak ook nog de wil van de ll die meespeelt. Dat ze het gewoon niet doen maar wel kunnen. Dan sta je machteloos als docent.
Ik ben idd al een aantal weken thuis. Ben er echt nog niet klaar voor om alweer les te geven. Ben iedere dinsdagochtend aanwezig. Nakijkwerk en ondersteuning voor mijn mentorklas. Maar nog geen lesgeven.

Tandenpoetsen... Heb je wel van die lekker zoete tandpasta? Dat gaat hier nl als een trein rolleyes.gif

Esther, heel vervelend ja een 2e echo laugh.gif Blijft mooi om te zien hè. Merk je al dat tillen zwaarder wordt? Of heb je daar nog geen last van? Weet dat bij de zwangerschap van Gilke de kwaaltjes die ik bij Mikki had veel eerder de kop op gingen steken.

Rhapsody, je klinkt idd als een hele trotse mama wub.gif Leuk om te lezen hoe ze het deed bij het cb. Altijd fijn om als mama te horen die complimentjes hè!

Heb verders niet zoveel te melden. Ik ga even de volgende aflevering van over mijn lijk kijken. Pfff zo`n indrukwekkend programma. Heel mooi gemaakt, vooral ook hoe Yvonne Jaspers ermee omgaat en de interviews afneemt.
Heel fijn weekend!
Rhapsody
Maike: wel fijn dat je toch op zo'n manier betrokken kunt blijven bij de klas. Het les kunnen geven komt vanzelf wel hoor! Hoe is het met de meiden?

Patricia: Susannah heeft ook moeite met de voortanden hoor, het is gewoon erg gevoelig spul omdat er ook zoveel door moet komen. Susannah mag altijd eerst zelf poetsen en kan het al redelijk, maar ze kauwt ook wel op de borstel. Mijn ervaring met het mierzoete tandpasta is ja, dat vinden ze wel lekker, maar Kevin had de neiging om heel snel zijn mond dicht te doen, alles er vanaf te snoepen en dan ging het bekkie pas weer open. Zo bleef ik bezig! Ik had wel een tandenliedje dat ik had verzonnen en dat zong ik veel voor hem. Susannah is al van kleins af aan gewend aan de elmex (ik had heel even een ander merk met Teletubbies erop). Wat heel goed werkt als motivatie hier is dat ze het ziet hoe wij het doen. Susannah gaat altijd mee naar boven als Kevin naar bed gaat, en vind het heeeel interessant als wij de avondroutine afwerken (en oh, mamma gaat voorlezen! Eerste rang pleaze!). Laatst zag ze ons in de douche, ze kreeg een tandenborstel van pappa en daar zat ze, in haar eigen kamer op de grond ons na te doen. Monkey sees, Monkey does. Misschien kun je samen met haar tandenborstelen. Geef haar gewoon haar eigen borstel met iets erop en ga zelf (met gekke bekken en al) ook tandenpoetsen, maak er een leuk feestje van. Dan kun je zeggen, zullen we het even samen doen? Van hou ik haar tegen me aan, twee vingers onder het kinnetje en moet ze wat naar achteren leunen en het mondje rond terwijl ik complimentjes geef en haar kusjes op de neus geef. Natuurlijk blijven de voortanden Leiden in last, maar het moet gewoon. Als Emma haar mondje niet veel wil openen gaf onze tandarts de tip om de steel van een ander tandenborstel tussen de kaakjes te zetten. Vinden ze niet leuk, maar ze snappen het alternatief van meewerken ook zo beter.

Dit is de 10e dag na de bmr vaccinatie, en behalve twee puistjes (ze heeft maandag een beetje ijs gehad omdat oma er was) geen uitslag. Wel was ze wat hangerig en had ze mammahonger, so far so good. Bride of Chuckie laugh.gif Ons meisje moppert niet veel, behalve als ze zo zit te friemelen op schoot dat ik haar op de grond zet. Het is wel een zonnetje hier hoor.

Hoe gaan de nachten nu?

Oh ja Esther, wat fijn dat deze extra echo ook goed was en toch vier dagen terug gezet. Ach je ziet het wel, misschien beval je wel met 39 weken en 3 dagen wink.gif Maar wat kan Luca lekker eten zeg! 21 is vrij normaal hoor, Kevin had maatje 22 als eerste kinderschoenen. Hier wisselt de middagdutjes ook hoor, soms is ze na een uurtje al klaar, soms wordt ze wakker gemaakt door klussende buren, maar vaak slaapt ze toch wel 3 of 4 uur. Heeel herkenbaar hier! Enig idee wat jullie gaan doen als de kleine er is? Gaat Luca dan naar een kleuter of een groot bed?

Trotse mamma: zoals mijn man al tegen de mensen van het mkdv zei... onze kinderen zijn onze favoriete gespreksonderwerp, onze twee oogappeltjes maken ons vaak aan het lachen. biggrin.gif Zoals deze week zitten we naar Diego te kijken en wordt er tot tien geteld. Kevin doet fanatiek mee, maar na de twee zegt Susannah dwiee, bij de vier zegt ze dwiee en bij de vijf begint ze al nee te schudden en blijft dwiee zeggen. Daar zat ik dan, kon d'r wel opvreten. wub.gif

Tijd om snel de oudste naar bed doen, morgen mag hij kennismaken op Piccolo en met zijn mentor van zijn nieuwe groep. Erg spannend, je merkt het wel aan hem, hij heeft huidhonger (dwz als je bv je aan het omkleden bent en hij ziet een stuk blote huid dan kruipt hij op schoot om te knuffelen. Even terug naar mamma (of oma ook deze week). Het is wel een beetje spannend. Aanstaande maandag begint hij, dus voor de meivakantie!

Ben ik nog wat vergeten? Hmm...
esther_emile
Hoi hoi,

Patricia, hoe gaat het nu met het slapen? Nee we hebben besloten dat we niet willen weten wat het wordt. Twijfelde eerst nog, maar bij Luca wisten we het ook niet en dat was goed en een mooie verrassing.
Hoe vaak is Jorg weg dan? Had het toen ik zwanger was van Luca, toen moest Emile ook vaak weg of overwerken in verband met verhuizing van het bedrijf. Niet gezellig inderdaad.

Maike fijn dat je toch nog contact met de leerlingen/school kunt hebben door er even naar toe te gaan voor overleg en ondersteuning. Doe rustig aan, neem de tijd voor jezelf en doe wat je goed dunkt. *Dikke knuffel*
Tandenpoetsen is hier ook geen strijd, gewoon duim op zijn kin om hem open te houden en poetsen maar. Hij heeft er ook nog maar 4 dus dat valt ook wel mee. Drinken uit een beker gaat redelijk, maar hij neemt nog veel te grote slokken waarna de helft er weer uit stroomt blink.gif Nog even oefenen dus.
Heb nog geen last van tillen of zo, tenzij ik misselijk ben dan hoef ik die druk tegen mijn maag echt niet, maar gelukkig kan Luca zelf de trap op en af, dus dat scheelt.

Bedje zijn we nog niet uit Rhapsody. Hebben Luca nu nog in het ledikant (70x140) iets groter dan normaal en wieg is ook beschikbaar en daar zou de kleine ook een behoorlijke tijd in kunnen. Twijfelen nog of we hem meteen naar een groot bed doen of nog in het ledikant houden, zo oud is hij dan nog niet dus....
Geweldig dat Susannah kan tellen, heerlijk. En drie is dus favoriet, of tja ze komt gewoon nog niet verder. Zegt ze al meer woordjes?
Hoe ging het met de kennismaking van Kevin? Vandaag zijn 1e dagje, ben benieuwd wat hij er van vond.

Even kopieren van ander topic:
Wij hebben het van het weekend erg druk gehad. Zaterdag hadden hubbie en ik beiden vrijgezellenfeest, en hebben ons goed vermaakt. Met de dames zijn we lekker gaan high tea-en, en op een terrasje gaan zitten, waarbij de bruid/vrijgezelle dame allerlei rare opdrachten moest doen, als ze die goed deed kreeg ze een cadeautje. Daarna nog lekker pannenkoeken wezen eten en toen mocht de bruid kiezen wat we gingen doen. Ze wou graag poolen, nou vond ik ook niet erg. Niet te laat naar huis (van mijn ouder) gegaan en zondag op hubbie gewacht, die had onze auto mee en naar huis. 's Middags nog bij vrienden langs om het nieuws te vertellen en die waren echt helemaal blij voor ons. Toen om 9.00 op de bank in slaap gevallen, haha. Dus doen de wekker ging vannochtend had ik het liefst nog een dagje vrij gehad, maar goed. Morgen weer.
Mijn ouders waren met Luca naar de Apenheul geweest, dus hij had zijn ogen uitgekeken en mijn ouders zijn blij dat ze niet elke dag op Luca hoeven passen wub.gif . Ze vonden het heel erg leuk, maar wel vermoeiend, zijn het uiteraard niet meer gewend.

Verder weinig te melden, hoop dat het koninginnedag toch nog mooi wordt, maar voorspellingen zijn niet al te best sad.gif
Patricia1979
Hi,

Maike: Het ligt bij het poetsen denk ik niet aan de tandpasta, dat vindt ze wel ok. Ze wil alleen niet dat iemand anders die borstel hanteert. Zelf doen! Maar dat gaat natuurlijk niet zo handig.
Wat goed van je dat je wel op school bent. Doe de dingen die je kunt doen, je kunt het niet forceren! Ik heb het niet zelf meegemaakt, maar twee keer een naaste collega gehad die het even niet meer aankon op school.
Blijf goed voor jezelf zorgen hoor!
Jij kijkt ook OML las ik. Heftig programma he?! Blijkt er een meisje in te zitten die uit hetzelfde dorp komt als ik. Ik ken haar wel, maar meer van zien. Neemt niet weg dat het allemaal erg heftig is!

Rhapsody; De nachten gaan hier al veel beter! We geven geen fles meer 's nachts en als ze wakker wordt proberen we het op te lossen met troosten en eventueel wat water. Ze slaapt nu meestal tot een uur of half 7. Voor de dagen dat ik vrij ben wat vroeg, maar wel lekker op dagen dat ze naar het kdv gaat.
Lekker dat Susannah niet zo'n last had van die BMR!
Hoe was de eerste dag van Kevin op Picolo? Heeft hij het een beetje naar zijn zin gehad?

Esther: Ik klaag misschien wat teveel, Jorg is niet altijd veel weg, maar de afgelopen weken had hij veel te doen. Hij werkt voor zichzelf en is daarnaast nog op interim basis bij een bedrijf. Dat houdt dus in dat hij zijn eigen klanten vaak in de avonduren moet doen en daar baal ik weleens van. Vooral wanneer ik moe ben of niet lekker in mijn vel zit; het voelt dan een beetje alsof ik alles hier alleen moet regelen.... ach ja!
Leuke vrijgezellendag heb je gehad. Klinkt in ieder geval wel leuk. Opa en oma bekaf van het spelen met jullie kleine aapje? laugh.gif

Gaan jullie wat doen met Koninginnedag? Wij willen misschien even het dorp in, verder lekker samen zijn. Daarna heb ik twee weken meivakantie! Joehoe! Maar eerst nog even hard werken; moederdagkadootjes moeten af op school en ik heb op donderdag nog twee pittige gesprekken....

Fijne dag vandaag! Ik ga even de puinhoop opruimen hier en een theetje drinken.

x
Rhapsody
Esther: wat leuk dat jullie het allebei niet wilde weten. Manlief wilde het beide keren zo graag en met Susannah wilde ik het ook weten voor mijn vader. smile.gif We hebben onze knul naar een volwassenbed gedaan iets nadat hij twee werd. De reden was dat meneer constant over de rand van het ledikant klauterde, en na twee keer tand door de lip vonden we het wel welletjes. Leuk dat hij het vond! Ik ben benieuwd wat jullie met de kamers gaan doen, gaat Luca naar een andere kamer? Hehehe, jullie aapje in de Apenheul met een uitgeputte opa en oma, wilde hij zelf veel lopen? Nog eventjes en dan het 2e trimester, joepie! biggrin.gif

Trouwens, wel leuk zo'n high tea! En een gezellig avondje uit, plus lekker uitslapen en bijtanken.

Emma kan zo het zusje van Susannah zijn Patricia, hier wil ze het ook zelluf doen. Hier mag Susannah eerst zelluf voor een paar minuten (en heel trots kijkend), dan zeg ik duidelijk: mamma doen? Dat laat ze wel toe, en dan mag ze het zelf 'afmaken'. De voortanden bovenin vind ze nog steeds niet fijn, maar het moet.

Wat goed dat ze over haar heuveltje heen is en dat het dus gewoon een beetje dorst was 's nachts. Top meisje!

Wat gaan wij doen vrijdag, traditioneel maak ik dan hanging baskets en plant ik de eenjarigen, maar om mezelf bezig te houden heb ik dat al zondag gedaan. Ik ga denk ik met Kevin naar de kleedjesmarkt en even kijken welke oud-hollandse spelletjes er zijn hier op de Kuip in Colmschate en er is een springkussen (even kijken hoe druk het is en of Kevin durft)! In de ochtend kijk ik meestal naar Bea en familie, ik denk dat als Susannah op 1 oor ligt en manlief tijd voor zich zelf wil dat wij dan even op pad gaan. Zo is iedereen happy. smile.gif

Sorry dat het even duurde, maar ik merkte de afgelopen dagen dat ik of te moe was of dat ik niet goed mijn gedachten kon overbrengen in een postje, maar maandag is Kevin voor de eerste keer een ochtend geweest. Ik had de nacht ervoor slecht geslapen van de spanning, gelukkig kon ik ons ventje daar achter laten na een kus. Toen ik hem iets voor twaalfen ophaalde met Susannah en hij buiten aan het fietsen was, riep hij heel hard mamma! Mamma! Ik moest even omlopen en daar raakte hij in paniek van. Dan hoor je hem zo van: mamma, wacht op mij! Zit ik hier weer met een brok in mijn keel. Zijn mentor/juf vond dat het best wel goed ging en haar viel het meteen op hoe dol Susannah en Kevin op elkaar zijn. Thuis was meneer ontspannen en helemaal niet moe, in overleg met zijn mentor hebben we besloten dat hij dinsdag de hele dag kon komen. Ook dat ging goed en wat fijn in het schriftje te lezen dat hij wel wat dingetjes spannend vond, maar dat het ook soepel ging. Zoals ik al bij Overijsselmamma's schreef was het laten ophalen van hem door de taxi in de ochtend erg moeilijk, helemaal omdat hij ook al begon te huilen, maar volgens de chauffeur was dat snel over en was hij eenmaal daar erg vrolijk en ontspannen. Iets voor vieren werd meneer met een flinke blos op zijn wangen thuis gebracht en wat me opviel was dat hij zich niet hoefde te ontladen of extra druk was. Susannah en Kevin moesten nog wel even de schade inhalen, dus dat was dikke pret. Voor het slapen gaan hebben we even met zijn drieën op het bed geravot, waar we allemaal van genoten. Dus ja, ik ben wel optimistisch nu en Susannah heeft mamma meer voor haarzelf wat ze heeerlijk vind.

Ons meisje wil nu graag zelf brood eten, dus dan snij ik stukjes voor haar en eet ze die zelf met smaak op. De eerste hap van een aarbei vond ze zo zo, maar ik keek even niet en ze had hem in de mond gepropt. Ze probeert ook meer stapjes te doen als we haar vasthouden. Tauto (ik vroeg met wat ze wilde spelen en ze wilde met broerlief's auto's spelen), visje, om zijn nieuwe woordjes (ze kent er denk ik nu 12 of zo) en ze wil zo graag het liedje van Visje, Visje zingen. Zo schattig wub.gif Maar ze is nog steeds erg eenkennig. Manlief had de handen vol aan haar toen Kevin en ik boodschappen gingen doen. Niks was goed genoeg voor haar en al huilend was ze onderaan de trap gaan zitten, half huilend en half roepend naar boven toe. Uiteindelijk is ze mopperend weer naar pappa gekropen die haar optilde en is ze op pappa's borstkas in slaap gevallen. Nu zegt ze wel constant pappa, maar als ik in zicht ben dan moet ze echt meteen naar mij toe. Niet leuk voor Manlief, maar ja, ze zegt wel pappa ook tegen mij wat hij zo schattig vind.

Oh en Patricia, die knipjes worden er tegenwoordig er vakkundig uitgehaald.. blink.gif

Foei, wat een hoop geklets.. ik ga ons meisje eens naar bed doen.
esther_emile
Wat fijn dat de nachten weer een stuk beter gaan Patricia. Krijgen jullie ook weer wat meer rust. En nee hoor je klaagt niet, het komt me alleen heel bekend voor laugh.gif . Gelukkig is Emile er nu wel veel meer gelukkig. In het begin toen Luca er net was was het er alleen voor staan een heel bekend gevoel. Zeker omdat alles wennen is en je de hele dag alleen met hem bent geweest en dan 's avonds een man hebt die denkt had je dit of dat niet ook nog even kunnen doen wacko.gif ? En dan vertelde hij doodleuk wat hij op zijn papa-dag had gedaan en dacht ik, waar laat je dat kind dan, maar gelukkig gaat dat nu een stuk beter.
Maar is wel druk denk ik of niet, werken en dan ook nog een eigen zaak, pfff.

Tja Konininnedag, heb mijn schoonzusje en zwager uitgenodigd voor BBQ, maar het vooruitzicht is niet dat je zegt yeeh ik ga voor mijn lol buiten zitten. Dus nog maar even zien. Verder even het dorp/stad in idd en lekker niets doen.

Ja Rhapsody, hij wilde inderdaad veel zelf lopen, en opa en oma er steeds achteraan. Haha. Maar uitslapen was er niet bij hoor, sliep met Luca op 1 kamer en die was om kwart voor 7 al wakker blink.gif . Ach ja, zijn het gewend.
Zelf doen is hier ook bekend. Als ik even niet oplet heeft hij zo alle gesneden (of soms zelfs ongesneden) stukjes brood in zijn mond gestopt. Gelukkig slikt hij wel eerst door voordat hij het volgende erin stopt. Was eerder wel anders, dan leek het echt alsof hij bang was dat hij niet genoeg kreeg, echt mond vol en dan kokhalzen omdat het te vol zit.
Wat goed zeg dat Kevin zo snel wendde. Heerlijk moet dat zijn. Dan voel je je als moeder helemaal trots lijkt mij.
En dan die eenkennigheid. Fijn he, komt me helemaal niet bekend voor, dus wel. Mama is hier ook echt favoriet. Ach groeien ze wel over heen toch????

Nou bijna weekend, groetjes.
maike
Fijne koninginnedag allemaal! Gaan jullie nog iets leuks doen? Wij gaan ff met de kids naar de rommel/vrijmarkt. Maar tis hier erg prutweer. Vind het ook niet zo fijn dat de temperatuur 10 graden gekelderd is ivm gister. Het was zo lekker. Meiden in badpak gehesen en lekker achter in de tuin gezeten/gelegen en gelambald.

Rhapsody, ik vind het altijd heel "mooi"om te lezen hoe jij je emoties zo goed kunt omschrijven. Het klinkt heel bekend hoe jij met je kids omgaat en het voelt. Niet dat we in dezelfde situatie zitten maar het gevoel klinkt wel heel bekend. Heel fijn trouwens dat Kevin zijn plekje gevonden lijkt te hebben. Dat is zoo belangrijk. Zeker ook voor de leeftijd die hij nu heeft.

Patricia, kan me heel goed voorstellen dat het niet leuk is en ook niet heel praktisch als Jorg `savonds vaak weg is. Die afspraken liggen altijd rond bad/badtijd van de mini`s. Ik baal ook altijd als Pat een late afspraak heeft. Komt gelukkig niet zo vaak voor maar toch lastig.
Wel lekker hè, 2 weken meivakantie. Hebben jullie ook zo`n lekker hectische periode achter de rug op het werk?

Esther, wel spannend hoor als je niet weet wat het wordt. Ik ben daar te nieuwgierig voor laugh.gif
Mama groeien ze niet overheen haha. Blijft favoriet de komende 25 jaar.Totdat jij grenzen gaat stellen haha. Dan gaan ze naar papa, die zijn meestal makkelijker.

Gilke heeft van de week weer 2 prikken gehad. Sneu hoor, keihard huilen en na 2 minuten weer over. Hopelijk heeft ze er niet zoveel last van. Ze was goed gegroeid en netjes op gewicht. Heb nog even wat tips gevraagd omtrent Mikki`s eetgedrag. Ze dacht dat het mischien een goed idee was om het eten weer helemaal fijn te maken. En het dan weer op te bouwen. Maar geloof niet dat ik het zo`n goed idee vind. Ben net die hele babyfase ontgroeid, en haar manier van eten is niks mis mee, haar keuze is blegh.

Nou, ga mezelf eens van de bank hijsen en iets leuks doen!
Fijne dag allemaal!
Patricia1979
Haai maike,

Heb je nog wat leuks gedaan, nadat je je van de bank hebt gehesen? Periode op school viel qua hectiek gelukkig mee. Wel veel gesprekken nav handelingsplannen, maar ach. Verder moet ik écht nog steeds wennen aan het feit dat ik een werkende mama ben. Misschien dat ik ga zoeken naar een time managementcursus of zo, want ik loop voor mijn gevoel zo achter de feiten aan, vooral op school.
Zijn er dingen die Miki wel wil eten? En kan het kwaad dat ze dat dan alleen eet? Of kun je het een en ander verstoppen in een saus of stamppot of zo? Pff, lastig is dat lijkt me!

Hey Esther;
Het is hier inderdaad druk en dat is natuurlijk ook een heel goed teken. Jorg snapt ook niet waar ik me druk om maak, maar soms lijkt het alsof hij liever werkt dan dat hij thuis is. Maar dat is natuurlijk niet zo. Ik heb af en toe mijn buien. Vandaag gelukkig een heel leuk dagje samen gehad en dat zijn dan ook meteen de fijne momenten.
Ben je nog aan het BBQ-en geslagen? Hier was het niet zo lekker qua weer, maar aan na het eten zijn we toch lekker even naar buiten kunnen gaan.

Rhapsody;
Ik heb twee keer teruggelezen, maar: over welke knipjes heb je het? laugh.gif
Wat kan Susannah al veel zeggen zeg! Zo leuk om dat iedere keer te lezen! En wat heerlijk moet het zijn geweest om zo'n tevreden mannetje thuis te hebben na zijn eerste weekje Picolo. Kan me voorstellen dat het halen met de taxi spannend is hoor.
Weet jij (als ervaringsdeskundige) of het obsessief tellen van dingen ook past in het plaatje PDD-NOS? (voor zover er een plaatje is natuurlijk).

Vandaag niet zoveel gedaan. Mijn schoonouders over de vloer gehad, die kwamen twee boekenkastjes brengen want:" dat was handig voor de spullen van Emma!" blink.gif En ze bleven eten, maar dat was erg gezellig. Emma heeft babi pangang op en dat ging er prima in, alleen vond ze rijst toch wel raar om te eten. Komkommer en kroepoek vlogen erin.
Nu zitten we lekker op de bank en moet ik eigenlijk nog 20 oranje polo's maat op marktplaats zetten, (dus als iemand wil!) die staan al even in ons huis omdat Jorg wel dacht dat ie dat zo kwijt zou zijn....maar eerst ga ik even een plakje cake halen, jum jum.

fijne avond!
Rhapsody
blush.gif Maike, dank je. Schrijven heeft soms ook wel een therapeutische werking voor me. We waren gisteren aan het wandelen en we liepen dus langs de 'oude' school waar hij maar een paar dagen op zat, hij zat aan de deur en zei: weer naar school pappa? Schoot manlief vol, want we zijn af en toe wel verdrietig dat het er gewoon niet voor ons ventje in zit. Het is een joch met een hart van goud, maandag mag hij weer. Ik ben blij dat hij maar 1 week vakantie heeft. Trouwens, avondeten is hier zeker met Kevin een drama, er zijn weinig dingen wat hij echt in een noodtempo binnenwerkt. Natuurlijk hebben ze hun eigen smaak en wat ze lekker vinden, maar ja... groot gelijk hoor, ik had wat ze voorstelden (voor Mikki) ook niet gedaan.

En iets heerlijks voor jezelf gedaan?

Patricia: je liet op hyves een comment achter over Susannah's knipjes en dat Emma nog niet zoveel haar had biggrin.gif Manlief hier werkt ook vaak over in zijn werkkamer. Het was bar en boos toen Susannah net geboren was en hij is toen ook bewust uit het project gestapt omdat hij aan pappa-zijn nauwelijks toe kwam. Nu nog steeds doet hij extra klussen van werk en ben ik veel alleen met de kids, maar dat betekent ook dat ik veel primeurtjes heb van de leuke dingen.

Ik weet van het tellen, dat doet hij al vanaf twee jaar. Heel veel wat hem is aangeboden tijdens logopedie wilde hij nog weleens overdrijven. Zijn fascinatie met deuren komt daar vandaan toen de logopediste hem open/dicht uit legde (het hek was van de dam). Het is nu stukken minder hoor, cijfers en vormen is echt zijn ding nu. Als dreumes kwam er geen woord uit hem tijdens fietsen, maar nu kwebbelt hij aan één stuk door.

Hebben je schoonouders ook aan opbergbakken gedacht om de spullen in te doen? laugh.gif Wel lief van ze maar even van te voren vragen was wel wat netter geweest. Hoe is het met de polo's?

Susannah eet nog steeds alles (serieus, ook chinees) laugh.gif

Esther: hoe was de barbeknoei? En de Ardennen? Wat betreft eenkennigheid, wat Maike zegt. Kevin krijgt zooooveel meer gedaan bij pappa, zeker als meneer zin heeft aan een snackje. Ik heb de regel dat na vier uur geen koekjes/snoep/fruit meer wordt gegeten, maar pappa verwent graag.

Susannah is erg erg eenkennig en hangerig de laatste tijd, het liefst zit ze bij mij op schoot en ja hoor, 15 maanden sprongetje. Het is helemaal erg als ze moet slapen en mamma verlaat de kamer. Maakt niet uit hoe moe ze is, ze heeft erg veel moeite dat ik weg ga. Zich optrekken tot staan gaat beter en ze staat stukken steviger (ze staat nu ook in haar bed 's ochtends), dus we oefenen rustig door. Komt vanzelf wel. Verders speelt ze erg gericht en leest ze heel graag haar boekjes. Visje, Visje als liedje blijft favoriet en is ze een enorme knuffelkont. Voor de rest heb ik niet veel bijzonders te vermelden. Deze week ben ik met Kevin naar Circus Renz geweest (erg leuk) en omdat het slecht weer is had ik een circustentje opgezet in de woonkamer. Dat was een groot succes, Kevin vroeg of Susannah bij hem in de tent wilde komen en dat deed ze al kirrend, prachtig gewoon.
Patricia1979
Haha, dat berichtje op hyves was ik helemaal vergeten! Ik dacht echtdat ik gek geworden was.

De kastjes kwamen met 3 opbergbakjes, dus dat was erg fijn. De polo's staan op MP, maar nog niks op gehoord. Ach ja.
De telvraag, kwam om dat ik een kindje in mijn groep heb die veel telt. En dan vooral tijdens het voorlezen, tv kijken etc. de rustige momenten zeg maar.

aah, een aanhankelijk meisje? die sprongetjes toch ook steeds. Ik heb de oei ik groei kalender op mijn hotmail staan en volgens dat ding heeft Emma nog geen sprongetje, maar wij hebben een boos en gefrustreerd meisje in huis. Niks is goed, ze wil geen slaapje meer smiddags, maar is wel moe. Als iets niet lukt gaat ze gooien met dingen en huilen. Best vermoeiend!

Kevin volgende week weer naar school dus. Kan me voorstellen dat het even slikken was toen jullie langs zijn oude school liepen.

Hier ook niks bijzonders verder, ik ga even genieten van de rust. Emma zal zo wel wakker worden denk ik.
Rhapsody
Nee hoor biggrin.gif

De telvraag, kwam om dat ik een kindje in mijn groep heb die veel telt. En dan vooral tijdens het voorlezen, tv kijken etc. de rustige momenten zeg maar.

Wat Kevin veel op zo'n moment deed is liedjes zingen, zoals Bob de Bouwer wink.gif We weten niet of dit een soort van sociale onhandigheid is, dat hij dan iets uit zijn magische wereld plukt dat hem een soort van kader/gevoel van veiligheid geeft. Trouwens, in bijna elke peutershow op tv zit wel tellen (Dora, Diego en team Umizoomi (Kevin's absolute favoriet op dit moment)) & rekenen, kan best wel zijn dat de kinderen daar het dus ook van meepikken.

Sommige kinderen met pddnos (en asperger kindjes) kunnen echt compleet opgaan en gefocussed zijn op één ding, bv auto's, een spelletje, tv show. Dat herken ik wel, Kevin kan bv complete scenes of afleveringen naspelen van zijn favo shows. Dat doet hij meestal als hij wakker wordt, dan is hij erg druk daar mee bezig en dan lig ik in mijn eigen bed naar hem te luisteren.

Er is een 15 maanden sprong waar Susannah en dan ook Emma inzit (denk ik), kijk maar hier Mentale sprongen
15 maanden: tijd voor normen en waarden?
. De volgende is dan weer rond 17/18 maanden. Ik herken het wel hoor, maar dutje tijd is dutje tijd, van mij part gaat ze een boekje lezen, maar ze moet van mij dat rust moment pakken. Voor de rest trekt en klauwt ze veel, dus ik laat haar dan voelen met geaai dat ze lief moet doen, maar ik heb van de week meer vingers in mijn ogen gehad dan me lief is. Op de bank negeert ze constant onze nee's als ze zich over de rand van de bank wil werpen *zucht* wat een kamikaze piloot (ik vermoed dat ze erg geniet van onze reacties). Toch wel corrigeren, nee Susannah, lief doen en dan zie je haar denken... voor je het weet heb je een natte zoen te pakken.
maike
Wonder team,Umizoomie, Diego en Dora, heb zo`n spijt dat ik ooit die tv aan heb gezet. Is af en toe best handig blush.gif maar word soms zo moe van het gezeur om die tv. Verschrikkelijk gewoon. Ze kan ook echt helemaal opgaan in een aflevering. Dan komt er niks meer binnen.

Patricia, nou leuk? Nee, heb eigenlijk alleen maar even het huis opgeruimd en verder niks.Was zo`n prutweer.
Sprongetjes kunnen een lange aanloop hebben helaas. Maar misschien heeft ze weer last van tandjes ofzo?
Time-management? Pfff dan moet ik denk ik mijn hele leven aanpassen haha.Ik loop ook ernstig achter de feiten aan hoor. Ook op mijn werk. Maar goed, dan denk ik altijd maar dat ze vanuit de directie maar wat meer tijd voor bijv mentorzaken moeten vrijmaken. Ik doe momenteel ook echt even niks extra`s meer. Puur omdat het ten koste gaat van mezelf. Ze verwachten een heleboel en daar mag dan ook wel iets tegenover staan.
Had je wel gevraagd om die kastjes? Anders is het wel een beetje brutaal haha. Heb ook van die ex schoonouders die altijd met handige dingen aan kwamen.
O ja en je tip over groente in een saus verstoppen? Hahaha ze eet niks wat in op of onder saus zit. Daar is ze echt vies van. Dat zou anders zo makkelijk zijn. Idd ff groente door de blender en klaar. Maar dat werkt dus niet. Wel appelmoes, maar verder niks. Ook geen yoghurt met stukjes fruit,gruwels....

Rhapsody, circus Renz is ook bij ons laugh.gif Zelfde woonplaats misschien rolleyes.gif ?
Ja ja die vakanties hè. Kinderen zijn altijd gelijk van slag als ze uit hun ritme worden gehaald. Zeker in de zomer weten ze niet meer wat ze moeten doen.
Die 15 maanden sprong hebben we hier geloof ik alweer achter de rug, gelukkig!! Word er zelf altijd kriebelig van hoor. Tegen de tijd dat het ergste geweest is ben ik het ook helemaal zat zo`n zeurend kind.
Heb je niet zo`n loopwagentje? We hebben voor de mini toen een loopkarretje/blokkenkar gekocht waar ze achter zou kunnen oefenen. Niet dat ze het gebruikt heeft maar toch...

Esther, was het leuk in de ardennen? Rij je nog motor? Was denk ik niet zo geweldig weer of wel?

Gilke loopt als een kievit. Ze stort zich in je armen als je voor haar gaat zitten met je armen wijd. En overal antwoord op geven. Alleen ja en nee maar de timing klopt wel haha. Krijg je af en toe best rare zinnen van haha.
Van de prikjes gelukkig nog geen last gehad.
Morgen moederdag, mijn kadootje ligt al sinds dinsdag naar me te kijken. Maar het zit nog dicht. Ben benieuwd wat ik morgen ga krijgen.
Verder natuurlijk even naar mijn eigen mama en mijn schoonmoeder. Daar moeten we zowieso even heen om Gilke te brengen.

Een hele fijne moederdag!!
esther_emile
Hoi dames,

Weer terug uit het Belgische. Hebben echt genoten. Was gezellig, op vroege ochtenden door Luca na, haha. Lekker weer, nog kunnen bbq-en, helaas niet veel zon, maar temp was heel aangenaam.
Maike, ja rij nu nog wel motor, maar denk niet dat ik nog lang in mijn broek pas, ondanks dat er een klittenbandsluiting in zit. Was bij Luca wel anders, daar zijn we van 12-16 weken 3 weken op de motor weg geweest en alles zal nog heel ruim. Nu al aardig aan het groeien en positiekleding maar weer tevoorschijn getoverd blush.gif . En wat zit dat dan lekker, haha.
Luca loopt ook als een tierelier, lijkt soms meer op rennen. Maar loopkarretje vindt hij nog steeds leuk, en daar is hij ook achter ‘begonnen’. Hebben nu ook echte schoenen gekocht, maat 21 bij de Ziengs in de aanbieding dus helemaal goed. Had al wel een paar van de Trekpleister van weet ik welk speelgoedmerk, maar wilde toch even wat ‘betere’ schoenen hebben.

Met Koninginnedag niet meer ge bbq-ed, maar lekker gegourmet, ook leuk en lekker warm en droog binnen.
Wat hebben jullie allemaal voor moederdag gehad. Hier van Luca van het kdv een placemat met handje erop. Zo schattig. Manlief en ik hadden afgesproken niets te doen, waren ook weg dus kon ook geen bloemen ofzo krijgen.
Mijn paps en mams waren op vakantie evenals mijn schoonmoeder, dus dat scheelde ook. Waren we thuis geweest hadden we daar ook niet heen gekund/gehoeven.

Wat fijn dat het goed gaat met Kevin op het mkdv Rhapsody. En ondanks dat hij er maar heel kort is geweest wist hij toch dat de school zijn oude school was. Enig idee op welke termijn hij wel naar een ‘normale’ school kan?

Niet veel te melden is toch positief Patricia, betekent dat er geen rare dingen gebeuren. Hier ook niet veel te melden hoor. Luca gaat het helemaal goed mee. Tand nummer 5 is eindelijk door, heeft er eigenlijk geen last van gehad, maar duurde gewoon heel lang. Verder is eenkennigheid ook de ene keer wel en de andere keer niet. Hij kijkt altijd eerst even de kat uit de boom. Zoals van het weekend, eerst even kijken wie het zijn en dan weet hij dat het veilig is en dan kan hij iedereen knuffelen en mee spelen. Honden van schoonzusje waren ook mee (2 huskies) en dat is natuurlijk helemaal geweldig. Houden ze wel in de gaten, want ondanks dat ze heel lief zijn weet je het toch maar nooit, en Luca kan nog onverwachte bewegingen maken of iets hardhandiger zijn dan gewenst dus tja.

Nou ga weer aan het werk, heb maar even stiekem in word getypt dan plak ik het nu in en niets aan het handje, stout he.
Fijne Hemelvaart en hopelijk een wat lekkerder weekend qua weer dan vorig weekend (voor jullie dan).
Patricia1979
Hello Ladies,

Had gisteren al een heel verhaal getypt, maar Emma drukte op een knopje en toen was ik alles kwijt! Ik moet ook niet op de bank gaan zitten met mijn laptop. Vindt ze veel te leuk! wub.gif
Ach, ga ik gewoon weer opnieuw reageren laugh.gif

Rhapsody: K. (uit mijn klas) telt vooral grote getallen. Ben ik aan het voorlezen en dan hoor ik ineens 100, 101, 102 etc. Niet handig tijdens zo'n verhaal, maar voor hem op dat moment wel belangrijk. Verder een grote interesse met alles wat met natuur te maken heeft en dat maakt het voor de rest van de klas ook wel heel erg leuk. Die leren veel over fossielen, vulkanen en dat soort dingen.
Ik heb zo'n oei ik groei agenda in mijn hotmail en volgens dat ding is het sprongetje al geweest, of komt er nog een aan. Maar dat kan altijd een aanloop hebben lijkt me. Emma is regelmatig gefrustreerd en krabt er dan op los. En dat kamikaze verhaal: Heel herkenbaar! (wij hoeven niet meer te vertellen hoe het met onze meisjes gaat, dat lijkt zo op elkaar! haha) Wij krijgen alleen geen natte zoen hihi.

Maike: Jammer dat het rotweer is inderdaad. Kom je ook niet veel verder dan opruimen. Het schijnt beter te worden. Goed dat je op school even niks extra's doet. Werken ze een beetje mee? je bent nu alleen met je mentorklas bezig toch? geef je die dan ook les, of alleen tijdens mentoruur?
Mijn saustip heb ik natuurlijk ook van het internet afgehaald; ik heb er helemaal geen ervaring mee, maar als Mikki niks in op of onder een sausje lust, is dat geen optie natuurlijk. Lijkt me zo ontzettend lastig. Hoe gaat dat nu?
Oh en mijn schoonouders? Ja dat kastje is inderdaad wel een beetje brutaal (nee, we hadden er dus niet om gevraagd) maar het kan nog veel erger!!! Ik mag niet roddelen, maar mijn schoonmoeder heeft weleens de inhoud van mijn keukenkastjes veranderd, omdat ze die niet logisch vond... Ik heb nog meer verhalen hoor ,dus als je je verveelt ;-)
Wat heb je gehad voor moederdag? Heb je het kadootje dicht kunnen laten tot zondag?

Esther: Heerlijk zeg, lekker naar de Ardennen! Fijn dat je zo hebt genoten.
Goed om te lezen dat het goed gaat met Luca. Lekker aan het lopen en volop bezig met tanden dus!

Emma verraste zondag opa en oma: ik zei dat ze naar bed moest en mevrouw pakt haar knuffel en gaat bij de deur staan! haha. doet ze thuis ook regelmatig, alleen dan bij de trap, en dat is zo grappig om te zien. Helemaal als je dat nog niet vaak hebt meegemaakt.
Ik vind het zo leuk om te merken wat ze allemaal wel en niet begrijpt. Ze krijgt ook echt gevoel voor spelletjes en humor. Kan je ook heerlijk uitdagend aankijken en dan wegrennen. En dan moeten wij erachteraan dus! hihi. wub.gif

goed, ik ga naar bed. Hoop dat ik geen nachtmerries krijgt, want ik heb net een vreselijk spannende en heftige aflevering van Criminal minds gekeken blink.gif Heb ik altijd last van naderhand!

Welterusten!
maike
wacko.gif mad.gif de inhoud van je keukenkastjes veranderd???De stoom zou geloof ik uit mijn oren komen!!! Geen andere mensen in mijn keuken hoor. Zelfs als Pat al in de keuken bezig is kan ik kriebelig worden. Whaha, mocht je je een keer vervelen, vind dat soort verhalen altijd wel "grappig" om te lezen. Hoe mensen het af en toe bedacht krijgen hè. Met de allerbeste bedoelingen vaak, maar dan niet nadenken.

Heb je nog last gehad van de CM? Wel heel schattig hoor hoe de mini`s steeds meer mensje worden. Dingen gaan begrijpen. Ik zei van t weekend geef opa en oma maar een kusje, loopt ze er ook zo naar toe wub.gif En ha je mee? Pakt ze dr jas.

Ik ben nog steeds alleen aanwezig bij het mentoruur. En tijdens de bv lessen kom ik af en toe even blaffen in de klas. Ze willen nog weleens een loopje met de nieuwe juf nemen. rolleyes.gif

Met Mikki is het niet veel beter maar heb me voorgenomen om me er niet meer zo druk over te gaan maken (typ van mijn psych die ook kindertherapeut is). Het verpest alleen maar de sfeer en ze zal er niet beter door gaan eten. DUidelijke grenzen stellen en haar gevoel benoemen. En maar kijken of eht werkt.

Esther, nu al aan de positiekleding? Heb je al zo`n buikje meid? Dat wordt nog wat haha wink.gif . Maar het zit dan echt lekkerder hè.
Goeie schoenen zijn idd beter dan die lekker losse floddertjes als ze eenmaal stevig stappen.
Huskies zijn zulke mooie honden, maar o wat vind ik die altijd zielig in de zomer. Al die haren.....

Met moederdag heb ik een mooi beschilderd bord van Mikki gehad, en van de meisjes en papa samen een bonsai olijfboom. Van Gilke moet ik nog even wachten, dat wordt een verrassing op 22 mei. Verder even langs de andere mama`s geweest.
Rhapsody
Pffff, Susannah is een echte Kling-on hoor. Zoals nu ook: wil ze persee op schoot, sloopt half de lap top door haar speelgoed (waarom wilde ik houten speelgoed ook alweer?) erop te kwakken, zit te friemelen en te draaien op schoot, wil naar de grond, nee toch een liedje zingen, nee toch naar de grond, en dat is ook weer een groot drama en ze trekt zich weer op, wil op schoot. En we beginnen weer van voor af aan, zoals nu. Kan niet wachten todat deze sprong voorbij is. Kom hopelijk vanavond even buurten om te reageren.
Rhapsody
Zo, nu even tijd voor hier.. terwijl Kevin een poging doet om de garagedeur te open... OK

Maike: hier is Susannah begonnen met de keukenkastjes te bestuderen en alles eruit te halen. laugh.gif Oh wat heerlijk he, hoe de ukjes dus dan al het jasje pakken. Hier kan ze er nog niet bij omdat ze nog niet loopt, maar ik hoef maar te zeggen ga je mee en *meep*meep* is ze al bij de deur. Vanmorgen deed ze een poging om slofjes aan te trekken.

Ik merk wel dat het is wel moeilijk hoor om je geduld te bewaren tijdens het avondeten. Kevin kan zo etteren, dus ik zit nu op mijn mans plek en eet soms met de kinderen alleen. Dan belonen wat hij goed doet, aanspreken op etterend gedrag, maar mijn man heeft net dat geduld soms niet, want het is ook moeilijk. Wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben... pfew.

Patricia: soms denk ik wel de pdd-nossertjes het meest onhandige uit het spectrum hebben... een beetje delatourette, een beetje adhd.... ik ben wel benieuwd wat je doet als hij begint te tellen.
Oh wat een scheetje is Emma toch! Die meid van ons begint al te kraaien van voorpret als we gaan kietelen en stoeien. Van de week stond de deur naar de gang open, dus onder luid ge 'pappa!' kroop ze er naar toe en begon (zo goed en kwaad als ze het kan zeggen natuurlijk), 'met je vingers' te zingen terwijl ze dus op de trap met d'r handjes slaat. Beide kids zijn gek op liedjes zingen hier.

Esther: wow! Susannah heeft ook een loopwagen, maar ze staat pas deze week stevig op haar voeten, wanneer heb je Luca erachter gezet? Hoe is het verder met je?

We weten niet wanneer Kevin naar een normale basisschool kan en of het überhaupt nog een optie is. Ze hadden het erover dat hij volgend jaar op de kleuterklas van het mdkv kan beginnen. In mijn hart heb ik wel vrede mee als hij naar special onderwijs moet, want als hij op zijn tenen moet lopen in normaal onderwijs dan maak je hem er niet gelukkig mee.

Gisteren is Kevin voor het eerst op schoolreisje geweest en dat ging erg goed. Ze wisten niet en hadden niet gevraagd of hij frietjes lustte (niet dus), dus hij heeft de hele dag alleen maar appels gehad omdat er geen alternatief was. Vuurrode konen (achteraf dus verbrand in zijn gezichtje), moe maar voldaan is hij 's avonds in bed gerold. Susannah is dus hangerig, maar ik denk dat ze aan de einde van de sprong zit, al staande aan de tafel kan ze al redelijk spelen, dus ik ben benieuwd. Manlief wil nu persee een kop koffie.. ach ja, kan er ook nog wel bij smile.gif
Patricia1979
Hallo,

Hier een paar woelige dagen en nachten met Emma achter de rug. Ze is veel aan het krabben. Erg pijnlijk, want ik duik niet altijd op tijd weg. Verder heeft ze sinds twee dagen een rode vlek op haar billen. Ik dacht dat luieruitslag altijd een beetje kleine wondjes/blaasjes waren, maar dit is echt net zo groot als mijn duimafdruk. Iemand ervaring of dit ook luieruitslag is? (anders moet ik eens gaan vragen wat ze op het kdv met emma hebben gedaan laugh.gif )
de meivakantie is voorbij, dus ik heb weer mogen werken deze week. Leuk met de kinderen proefjes gedaan en vandaag een optreedmiddag gehad. Nu lekker op de bank.... laugh.gif

Maike: ik heb weer een schoonmoeder verhaal! haha. Ze was boos, omdat ik op de fiets naar school was. Doe ik normaal nooit, omdat ik dat niet haal, maar nu was jorg thuis om zijn ouders op te vangen. Maar goed, ze was dus boos, omdat zij met Emma had willen fietsen.... Snap ik wel, maar toch. Verder heeft ze gemopperd, omdat de planten droog stonden, de was niet gedaan was en zij dat dus had gedaan en mijn schoonvader had een half uur op de droger staan poetsen.... Je snapt dus wel hoe ik dit nieuws van jorg ontving! lief dat ze het allemaal doen hoor, maar het klinkt altijd alsof het ze teveel is... DOE HET DAN NIET!!!!!
Geen last meer gehad van CM nee. (ik moest ff terug lezen wat dat ook alweer was blink.gif )

Ik hoop dat je kunt genieten van het mooie weer en dat je wat tijd hebt om dingen te doen voor jezelf! Kus!

Rhapsody:
Wat ik doe bij dat tellen? Niks eigenlijk. Ik heb er meestal geen last van, kinderen reageren er niet op en hij lijkt er niet veel aan te kunnen doen. Ik laat het dus meestal zo.
Susannah lekker muzikaal? Leuk! Hier vooral veel lalalalalala-liedjes
Kevin zit nu toch op het MKDV? Of is dat dan nog in de peutergroep? Ik ben er even vanaf, sorry, cht geen desinteresse. Ik kan me voorstellen dat je denkt aan speciaal onderwijs hoor. Wat knap dat je daarvoor open staat. Is ook niet altijd zo....
Jouw manlief een kop koffie, die van mij wil ook vanalles en dan ook het liefst nú. Dus ik ga hem maar even helpen!

fijne avond allemaal!
Rhapsody
Ahh, een pittig dametje die Emma smile.gif Hoe is het nu met 'r? Die plekken herken ik wel, soms kan de poep erg gemeen in het huidje bijten. Die van Susannah begint nu langzaam weg te trekken. Vaseline beschermt en zinkzalf werkt ook erg goed. Maar leuk zo'n schoonmoeder zeg, met haar ontuitgesproken verwachtingen en dan ook nog het via via vertellen. wacko.gif Maar jemig zeg, er zijn nog zat mogelijkheden om met je meisje te gaan fietsen. Wat een gedoe, dan bof ik wel hoor.

Kevin zit op het mkdv in een kleutergroep. Max vijf tot zes kindjes, toevallig allemaal jongens en hij is echt niet meer de oudste dus dat is heeel goed voor hem. Zoals het er nu voorstaat stroomt hij volgende zomer door naar de kleuterklas op het mkdv en dan weten we ook hoe we er voor staan wat hij wel en niet aankan qua school. Oh en, voordat ik het vergeet, vorige week toen ik Kevin had ingestopt keek hij me serieus aan, en zei: 'ik hou van jou mamma'. Toch nog even een knuffel & kus voor hem en ik liep in tranen naar beneden. Dat had hij nog nooit gezegd, dus die is opgesloten in mijn hart. Twee dagen geleden deed Susannah ook nog haar eerste stapjes, wel vasthouden aan de tafel, maar ze durft nu stapjes opzij en een paar stapjes vooruit te zetten. Dus wie weet, dat boefje van ons.

Iedereen een fijn pinksteren gehad? Zaterdagavond sprak ik met mijn moeder, of ze maandag kon komen. Tuurlijk kon dat, ik had echter wel heel veel was nog te doen, dus hebben we dat samen gedaan al kletsend en genietend van de kinderen. Zondag nog even een vriendin en haar nieuwe vriend onverwachts op bezoek gehad, dus ik moest vanmorgen wel weer boodschappen doen want geen melk/sap en vele andere dingen meer. Gelukkig is het zalig weer hier, dus Susannah zat genietend voorop en hebben we eerst een stuk gefietst. We kwamen de cb arts tegen die het een mooi gezicht vond om haar als een prinses te zien zitten op haar fietslimo wink.gif
esther_emile
Zo ook even tijd om te reageren.

Hier gaat alles helemaal goed, herken het geirriteerd worden door bepaalde dingen echt helemaal niet (wel dus). Ach en wat je zegt Rhapsody ik heb vaak wat langer geduld dan manlief. Al was het een paar weken geleden wat minder, maar dat zal wel door de zws komen. Was zelf ook moe en sneller geirriteerd, tja dan ben ik soms ook niet te genieten, en moet hubbie Luca maar even overnemen.
En het op schoot, oh toch niet, toch wel verhaal is ook heel bekend. Hier mag hij het 3 keer doen en dan is het klaar, gaat hij huilen, heeft hij lekker pech.
Heeft Kevin de garagedeur nog open gekregen? haha. Volgend jaar kan hij dus hopelijk naar de kleuterklas van het mkdv. Kan me voorstellen dat het even wennen is (je verwachtingen bijstellen), maar wat je zegt, beter dan een hele vervelende tijd voor hem op een 'gewone' basisschool. En dus ook al op schoolreisje, wat leuk, wat hebben ze gedaan? Kan je man zijn eigen koffie niet halen ;P .
Luca kan dat ook zo leuk, zeg ik gaan we naar boven rent hij naar de deur (zit eigenlijk altijd dicht ivm warmte in de woonkamer) en probeert hem dan open te krijgen. Ook als ik zeg dat we zo naar buiten gaan gaat hij bij de deur staan zo leuk. En dingen aangeven gaat ook heel goed, zeker als ik geen zin heb om op te staan of te bukken, het duurt af en toe wat langer, maar ach ja.
Om je antwoord te geven op de vraag over het lopen: Ik denk dat we Luca rond 9-10 maanden achter dat ding hebben gezet en er zelf achter stonden. Toen hij wat steviger stond deed hij het zelf en nu vindt hij het gewoon leuk om dat ding voort te duwen. Maar hij liep ook al los met 13 maanden, dus tja. Op de stofzuiger klimmen vindt hij ook helemaal geweldig trouwen, en hem aan en uitzetten is helemaal dolle pret.

Maike wat een leuke cadeautjes voor moederdag (beetje laat ik weet het). Hier alleen een placemat van Luca, maar wilde ook niets anders dus dat komt mooi uit. Alhoewel manlief nu wel bezig is met een laptop, dus dat is ook wel leuk, alleen niet echt voor moederdag dus.

Fijn zo'n schoonmoeder Patricia. Wat je zegt doe het dan niet als het je teveel is. Het is ten slotte jou huishuiden (van Patricia) en ach dan loop je een beetje achter met dingen, lekker belangrijk. Er zijn veel belangrijkere dingen hoor, zoals genieten van je kind.

Oh en Rhapsody dan smelt je toch helemaal als je kind dat tegen je zegt. Kan me voorstellen dat de waterlanders dan naar boven komen. Toen ik het las kwamen ze bij mij ook.

Verder weinig te melden. Moet nodig gaan shoppen heb geen zomer-positiekleding blush.gif Bij Luca nooit nodig gehad, groeide toen niet zo hard, haha. Over Luca heb ik volgens mij al genoeg geschreven, dus ga maar weer verder met werken, of eigenlijk hier nog even verder rondlezen.
Rhapsody
Onder het motto nooit saai hier heeft Susannah nu de 6e ziekte, ze heeft gelukkig geen last van de uitslag dus dat scheelt. Wel is ze drammerig, slechte eetlust en snel moe maar goed. All shall pass eventually. Kom hopelijk snel terug als ik beide handen vrij heb want het meisje zit op schoot naar alles te graaien en op de grond te gooien. Daar kan mijn lappie niet zo goed tegen wink.gif
Patricia1979
Rhapsody; Inderdaad "nooit saai bij jullie"! Hoop dat Susannah snel weer opknapt (duurt de 6de ziekte lang?). Plekje op haar billen is aan het genezen, maar heeft ook gezorgd voor meerdere plekjes en uitslag. Emma heeft er veel last van, vooral 'snachts wanneer ze geplast of gepoept heeft. Zielig!!!
Pinksteren was erg leuk. We hebben eerste pinksterdag familiebbq gehad van mijn kant. Prachtig weer, genoeg speelmogelijkheden voor dekids, lekker eten, wat wil je nog meer!!!
Wat ontzettend lief dat Kevin zei dat ie van je houdt! ik zou helemaal volschieten zeg!

Eshter; Handig zo'n hulpje in de huishouding (met het aangeven van spullen!). Misschien kun je Luca ook leren om de was in en uit de machine te halen laugh.gif Ach en mijn schoonmoeder bedoelt het inderdaad goed hoor, maar het is af en toe zooooo irritant. Ligt ook erg aan mijn humeur hoe ik ermee om kan gaan.
Heb je ondertussen al geshopt voor zomerkleding? Merk je veel verschil met deze en de vorige zwangerschap (afgezien van het groeien dan)?

Manlief heeft afgelopen week aan het infuus gelegen, vanwege ontzettende huiduitslag. Werd ie 's nachts mee wakker en wilde naar de EHBo, maar hij mocht niet van mij. haha. Ik zag hem daar al aankomen en dan die mensen: ehm meneer Versantvoort, gaat u eerst die mug maar even zoeken. laugh.gif Dus gewoon gaan slapen, maar tijdens zijn personeelsfeest werd het zo erg dat ie toch maar even naar het ziekenhuis ging. een of nadere allergische reactie, waarschijnlijk van het rollen in het gras bij de bbq.
Emma dus ook onder de (luier)uitslag. De enige die hier nog een beetje normaal is, ben ik. tongue.gif
Ik ga er zo weer eentje in bed leggen.... (hoe veel keer slapen jullie kindjes eigenlijk?)

Fijne zondag!
Rhapsody
Jaaaa, even een momentje om te reageren!

Esther: Kevin was halverwege met de garagedeur, als ie snel is dan kan hij er onderdoor kruipen, maar echt subtiel is hij niet. Ik had al snel de sleutels teruggevorderd en hij ging heerlijk in de zandbak klooien. Ze zijn naar de kinderspeelboerderij 't Höfke in Bentelo geweest, net even de website opgezocht en hij herkende het meteen smile.gif Het ziet er erg leuk uit trouwens, hier is de site: http://www.kinderspeelboerderij.nl/beginpagina/ Manlief vind mijn koffie (ik drink het zelf niet) het lekkerst, zegt ie.

Op de stofzuiger klimmen vindt hij ook helemaal geweldig trouwen, en hem aan en uitzetten is helemaal dolle pret.

oooo, wat leuk! Susannah kruipt hardnekkig me voor de voeten tijdens het stofzuigen met het nodige gemopper: ze heeft een hekel aan het ding biggrin.gif Ik zie het al helemaal voor me! luca heeft de stofzuiger getemd!

Hoe was ´t shoppen?

Patricia: al met al 6 dagen of zo. De koorts hing net onder de 40C voor een twee dagen ongeveer, toen de uitslag kwam even haar groeiboekje erbij gepakt en het klopte als een bus. Het is nu voorbij en haar humeur is stukken beter te pruimen, ze wilde vanochtend alweer een beetje zelf spelen.

luieruitslag: Ik herken het, maar behalve zinkzalf smeren (ook preventief) weet ook niet zo, het komt en het gaat hier.

Oh jeetje, hoe is het nu met manlief? Gaat u maar eerst de mug opzoeken, ja dat zal wel de eerste reactie zijn, maar hij is er knap beroerd van geweest of niet?

Hier slaapt Susannah alleen nog in de middag, meestal van 1 tot 4. Dat heeft ze wel nodig. Gister lag ze 's avonds vlak na haar grote broer in bed, ze was voor de eerste keer samen met haar broer in het grote bad geweest en was bekaf. Ze werd vanochtend hongerig wakker om vijf uur en ik heb haar lekker een fles gegeven en weer ingestopt. Ze past nog in het kleine badje, dus die had ik klaar gezet, maar ze keek zo verlangend naar het grote bad met die speeltjes dat ik dacht: waarom niet. Ze kan stevig zitten en mooi dat ze het vond. Dus dat baby-badje kan dan ook op marktplaats, net als de box. Ik blijf ermee worstelen. Rationeel weet ik het wel dat het beter is zo, maar emotioneel gezien wil ik nog wel een ukkie.

Oh en moederdag.. dat was erg leuk. Op het mdkv had Kevin een houten eenden broche gemaakt en op de psz nog een jampotje met thee en helemaal versierd door hem. Susannah was de dag daarvoor in de ochtend bij me in bed in slaap gevallen en dat was zoooooo lief. Eenmaal wakker is het een ondernemend kind dus dat was wel een heerlijk vroeg moederdagcadeautje. Wat een prutweer, Kevin hangt op de bank en is tv aan het kijken, de vaatwasser piept en daarna maar eens aan het werk aan een website waarvan we moeten kijken of we de software gaan upgraden of niet.

En voordat ik het vergeet: we hadden zijn mentor/juf en begeleidster van het mdkv over de vloer donderdag voor een huisbezoek/kopje thee drinken. Dat was erg positief en een leuk gesprekje. Onze knul doet het best wel goed daar!

edits: tiepfautjes wink.gif
Edit 2: even een foto van de twee boefjes:

Patricia1979
Hoi allemaal,

Hoe is het met jullie? Hier alles goed. Af en toe wat gedoe rondom het slapen, maar verder geen problemen.

Rhapsody; Met manlief is alles weer ok. Iedere keer als hij ergens wat jeuk voelt moeten we meteen op onderzoek of er een bultje zit, maar verder is meneer weer helemaal beter. laugh.gif Gelukkig maar! Is je meisje weer helemaal beter?
Wat fijn dat jullie knul het zo goed doet op school! Fijn om te horen toch? Was hij erbij toen zijn juf op de koffie kwam? Vond ie dat niet raar?

Emma is aan het rommelen denk ik met haar slaapjes. Een keer slapen trekt ze niet, maar nu ligt ze bijvoorbeeld al vanaf half 11 in. En ik vrees dat ze dan dus niet meer wil slapen vanmiddag..... wacko.gif

Vanmiddag even met emma de stad in, misschien dat ze daar dan wel weer moe van wordt.....

Fijne dag allemaal!
Rhapsody
Het zal je vast niet verbazen Patricia, maar hier is het ook een groot drama met slapen. Als ik al uit zicht verdwijn, dan raakt ze al in paniek. Naar bed brengen en dan het licht uit (en zelfs met lampje aan): mevrouw wordt dan compleet hysterisch. Het gaat wel vaak goed met het middagdutje, maar ze zit het liefst op mamma's schoot te knuffelen. 17 maanden sprong, how lurvely. Maar goed, daar komen we ook wel overheen.

Nog plannen voor de vakantie? Heeft iedereen de handen vol aan onze dreumessen?

Onze dame heeft een heel scala aan maniertjes (met haar handen bv), en behalve scheidingsangst, is het een pittige donder (haar nichtje die begin maart geboren is, is precies hetzelfde qua uiterlijk en gedrag). Nee, is nee, is nee. Maar dat geldt natuurlijk niet voor haar als ze iets niet mag (ze zit nu te gillen, al hangend aan mijn benen) en ze eet als een bootwerker, dus we zijn benieuwd in augustus. oh en rozijntjes zijn helemaal het snackje tegenwoordig, zelfs als haar broer rustig van zijn doosje zit te genieten en die van haar is op... Dan wordt (K)evin strak aan gekeken. Hilarisch soms.
Patricia1979
Rozijntjes vindt Emma ook lekker ja. Maar dan vooral om in haar mond te proppen en als het teveel wordt weer lekker uit te spugen. wacko.gif Eten gaat verder prima, niet teveel, maar ze heeft ook geen honger meer als ze na haar papje gaat slapen.
Hier wil ze iedere avond na een half uurtje in bed toch weer even knuffelen met papa of mama en dan slaapt ze wel weer verder.

Als ze wakker is, is ze vooral bezig met het ontdekken. Alles wat open kan gaat open, de laatjes van de tafel bijvoorbeeld en dan alles eruit halen. Heel fijn. En verder vind ik het wel leuk om te merken dat ze erg bezig is met haar lijf. Bewegen bedoel ik dan. Overal klimt ze op en rolt ze rond. Gisteren stond ze als een prima ballerina op haar tenen voor de tv. Zo schattig om te zien.

Wij gaan op vakantie naar Italie, samen met een bevriend stel dat ook een kindje heeft. Ik vind het wel spannend hoor, die autorit en daar, maar we zien wel. Is het niks, gaan we volgend jaar gewoon naar texel.

Ben benieuwd hoe het met de rest van de dames en de kids is....
esther_emile
Hoi dames,

Hier ook weer een om te reageren. Hebben tegenwoordig een laptop dus kan nu voor de tv zitten haha.

Rhapsody zal eens een foto opzoeken van Luca op de stofzuiger, is erg leuk gezicht, hij zit er dan ook echt op van zie je me wel.
Luca slaapt hier heel wisselend. Laatste tijd thuis 's ochtends al, van ongeveer 10 tot 12-12.30. En dan soms ook nog een half uurtje of uurtje tussen half vier en 5. Wow nog steeds in het babybadje, daar zijn we na 5 maanden al vanaf gestapt. Luca spetterde te veel, dus dan was zijn hele kamer nat. Daarna lekker in het grote bad en tegenwoordig vaak samen onder de douche of hij alleen onder de douche, vind hij heerlijk.
Ik kan me je gevoelens denk ik wel voortstellen of wel of niet nog een ukkie. Wij zijn nu onderweg naar nr twee, maar voor mijn gevoel zeg ik dat er in de toekomst nog wel een bij komt. Vroeger was Emile daar falicant op tegen, maar hij zegt al geen nee meer. Maar wel met het commentaar erbij dat het financieel wel moet kunnen. Bij jou ligt het anders dat weet ik, maar de gevoelens zijn denk ik wel hetzelfde.
En wat lief die twee zo samen spelen wub.gif
Dat gedrag komt me wel bekend voor. Hier kan Luca ook heel aanhankelijk zijn, of hel erg aan mijn benen hangen als ik ergens mee bezig ben en hij aandacht wil. En rozijntjes zijn hier ook bekend. Toetjes zijn trouwens favoriet. Hij kan het woord zeggen en gebaren, dus als hij zin in iets lekkers heeft dan hoor je de hele tijd toetje, toetje wub.gif

Patricia, slaap problemen, zijn die al wat opgelost? Tja vakantie, wij gaan naar het huis van mijn ouders in juli een weekje als zij weg zijn. Open haard heeft genoeg gekost, dus even neit ver weg. Hierbij een foto van de haard.

Hebben hem ook al aangehad, manlief moest even met zijn nieuwe speeltje spelen haha.

Heerlijk naar Italie, zitten jullie in een huisje of tent? Vakantie op camping vorig jaar naar frankrijk ging prima, maar toen was hij natuurlijk pas 8 maanden. Nu ben ik ook wel blij dat we in een huis zitten en Luca niet overal heen kan ontsnappen, zoals op een camping. Hij is ook zo;n ontdekker en wil overal heen, dus af en toe niet echt handig als er ergens geen deur is die dicht kan. Zijn nieuwe speeltje is nu de tv. HIj heeft ontdekt dat die aan en uit kan, dus dat gebeurt dan ook regelmatig als we zitten te kijken wacko.gif . Dus als hij niet luister gaat hij zijn stoel in en mag hij daar zijn zonden overdenken.

VErder weinig te melden alles gaat goed, is nu heel erg bezig met woordjes te leren en zeggen, dus af en toe verstaan we iets, maar meestal nog niet, haha.
Rhapsody
Er is nog rust hier in huis, Kevin scharrelt wat rond en manlief is even weer naar boven, dus ik grijp mijn kans nu Susannah nog slaapt.

Mondje vol proppen met eten... Susannah wil dat nog weleens doen met koekjes, en dan zie ik haar worstelen. Dus dan hou ik mijn hand onder haar mondje en dan spuugt ze het uit. Voor de rest eet ze netjes stukje voor stukje en helemaal zelf, alleen nog niet tijdens het avondeten, maar ik vind het wel goed zo. Maar dat onderzoekende en alles overhoop halen dat hebben wij hier ook. Een paar weekjes geleden was een kraan defect hier en moesten we het kastje uitruimen voor de klusser. Dikke pret natuurlijk en sindsdien haalt ze het kastje keer op keer leeg. Ze doet ook veel haar broer na, die een handje ervan heeft om dozen een nieuwe bestemming te geven dus ja... je blijft hier wel bezig zeker omdat alles een vaste plek hier heeft. Oh en dat lichamelijke, wat we nu vaak 's avonds doen is even stoeien op het grote bed (ons bed), Kevin kan dan nog even energie kwijt dus ook daar wordt flink geexperimenteerd door madam. Ze kan zich zo dramatisch achterover gooien, of haar broer onder het dekbed opzoeken met een hoop gegiechel. Lopen... ho maar, kruipen is echt haar ding. Kruipen op de bank, over de rand heen klimmen of over de rug. Ze is klein, maar zooo snel.

We moeten even een nieuw ritme vinden met slapen, want met dit warme weer zijn we even van de leg. Tijdens de laatste wk wedstrijd hebben we haar opgehouden, want er wonen veel voetbal fans in de buurt die dol zijn op die vuzuela's en daar wordt ze erg overstuur wakker van.

Esther: Susannah gaat nu in het grote bad met haar broer, ze blijft wel een ukkie, maar het liefst wil ze wel elke dag (Kevin niet zo). Lekker spelen en rommelen, spetteren en kletsen. Morgen zet ik het buitenbadje op en ik heb al zwemluiers, dus we zien wel. Maar wat heerlijk dat Luca zo van douchen geniet, ik hoor zo vaak dat de kleintjes daar een hekel aan hebben. Toetjes in elke vorm zijn erg gewild. Als het zover is houdt ze haarscherp in de gaten wie wat krijgt en waag het eens om haar over te slaan. Ik moet haar wel nu vitamine d bij geven, want 's ochtends eet ze het liefst een cracker met kaas, in de middag een boterham met beleg, veel fruit en avondeten, en voor het slapen gaan drinkt ze nog een fles. Ik besef me ook dat het dan ook wel heel erg snel gaat. Normaal eet ze pap in de ochtend met opvolgmelk, maar als die wordt geschrapt...

Over een derde: ik ben er nu wel klaar mee. Eind mei wilde ik nieuwe steunkouzen (ik heb spataders, overgeerfd van mijn mam's kant), maar ik bleek teveel vocht vast te houden in de benen, dus ruim drie weken later en in het verband te hebben rond gelopen om het eruit te krijgen, weet ik ook dat vier zwangerschappen zijn tol hebben geeist (erfelijk belast, hormonen, vocht vast houden enz). Het is wel goed zo, mijn lichaam moet ook nog een tijd mee en ik heb mijn handen vol nu. Ik heb er wel vrede mee.

Wij blijven thuis deze zomer, Kevin heeft maar 3 weken vakantie en in die drie weken komt er ook nog een Amerikaanse vriendin op bezoek... ML begint nu te zeuren over opruimen enz, dus ik ga er snel vandoor!

Edit: nog even een foto'je van de meid, helemaal wk ready
esther_emile
Geweldige hoed Susannah! Staat je fantastisch. Mooi gezicht hoor Rhapsody!
Dus maar 3 weken vakantie voor Kevin. Is dta niet wat kort? Of is dat goed voor hem, om wel regelmaat te houden.
Vitamine D ben ik heel slecht in. Heb zoiets in de zomer van, hij is genoeg buiten dus vind ik het niet zo nodig. In de winter wel wat meer, maar dan vergeet ik het heel vaak. blush.gif
Bij jullie dus geen derde. Wel jammer, maar zoals je het schrijft kan ik het me wel voorstellen, jij/jullie hebt/hebben het neit makkelijk gehad en zij volgens mij heel gelukkig met de twee kids die er nu rondhobbelen.

Vandaag naar het CB geweest. Weer helemaal goedgekeurd. Hij ontwikkelde zich prima en was goed gegroeid. Veel minder in de lengte dan ik had verwacht, dacht dat hij echt 7 cm ofzo gegroeid was en het was maar 3, haha. Maar gewicht was hij wel behoorlijk aan gekomen, maar dat was ook prima. Hij eet ook best veel, omdat hij bijna alles lust, ach hij beweegt ook veel en is erg sterk, heeft veel spieren, dus ach, maak me geen zorgen. wub.gif

Zometeen naar het ziekenhuis voor 20 wekenecho, ben heel benieuwd, wel willen niet weten wat het wordt, maar ben stiekum toch wel heel nieuwsgierig. En duimen natuurlijk dat alles goed is. Daar ga je tenslotte voor. Voel de kleine al erg hard schoppen dus, ga er maar wel vanuit.

Even opruimen en dan ga ik er vandoor.
Patricia1979
En Eshter: was alles goed op de echo? Heb je je nieuwsgierigheid kunnen bedwingen of ben je stiekem op zoek gegaan naar wel/niet een piemeltje? laugh.gif Kun je het een beetje houden met de hitte? Ik vind het al best heftig, laat staan als je zwanger bent.
Wat fijn dat het goed ging bij het cb. Wij mogen eind van de maand weer.

Rhapsody; Stoeien op het grote bed doen wij ook. Heerlijk vind ik dat. Emma ook. Maar ik merk wel dat ze dan erg hyper is ,dus we moeten een rustmomentje vinden. Ik heb trouwens jouw tandepoetstip gebruikt, maar hier is dat niet te doen. heb de krassen weer op mijn gezicht staan. (mensen vragen of we een kat hebben...) Geen vakantie dus voor jullie, maar wel een vriendin over de vloer. Leuk. ga je nog dagjes weg of zo?

Hier alles ok. Jorg is naar een feestje van een collega, emma slaapt en ik zit op de bank te twijfelen of ik ga liggen of nog even werken voor school.... Had gisteren themadag( soort sportdag) en daar 6 mocht ik fijn 6 rondes dansles geven. Pff, ik kan de liedjes niet meer horen en heb spierpijn in mijn benen! Vandaag lekker badjesdag gehad op school. Heerlijk verfrissend en iets anders was met die kids echt niet te beginnen.
Met emma gaat het lekker. Niet veel bijzonderheden. Van de warmte heeft ze wel wat last, maar gelukkig gaat het 's avonds en 's nachts goed.

Ik ga ff drinken.....baai baai
maike
Goeiemorgen,

Kom me hier ook weer eens even melden. Sorry dat ik niet zoveel en geregeld meeschrijf maar heb er echt even geen puf voor. Mij huis staat nog steeds te koop (al 2 jaar) heb t even helemaal gehad met mezelf en ieder weekend is weer een emotionele rollercoaster omtrent Mikki.

Met Gilke gaat alles goed. Ze babbelt, kan gillen als de beste haha. Ze doet haar naam echt eer aan. wub.gif Kan inmiddels aardbei zeggen haha. Daar is ze echt dol op. Ook het traplopen doet ze steeds beter maar vindt het zo eng hè. Als je een keer de deur vergeet dicht te doen zit ze zo op de eerste treden.
Merk wel dat ze het slapen in de hitte echt niet fijn vindt. Ze heeft er dan moeite mee om in slaap te komen. Probeer zoveel mogelijk `s avonds de raam open te zetten maar wij wonen op een van de routes richting ziekenhuis dus regelmatig gillende sirenes langs het huis. Ben dan altijd bang dat ze wakker wordt.

Dalijk weer richting mijn werk, moet nog een heleboel nakijkwerk doen en donderdag moeten alle cijfers in het systeem zitten. Ben ieder jaar weer benieuwd of dat gaat lukken.

Fijne maandag!! Bye bye
Patricia1979
Hey Maike,

Leuk om weer eens wat van je te horen! Maar je hoeft je echt niet te verontschuldigen voor je afwezigheid hoor!!! Een vriendin van me zei gisteren:" er is maar 1 iemand die het best voor je kan zorgen en dat ben je zelf!" Dus dat moet je ook echt doen. Kan me voorstellen dat je vreselijk baalt van je huis, je werk en alle rompslomp. Met mikki gaat het niet zo lekker? Vervelend hoor! Is het eetprobleem inmiddels minder?

Leuk om te horen dat alles goed gaat met GILke laugh.gif laugh.gif

Succes met nakijken en rammel die cijfers er in! (is er geen stagiaire op school of onderwijsondersteunend personeel die ff kunnen helpen?)

Liefs,

Patries
esther_emile

Patricia, ja hoor alles was goed op de echo. Kindje was heel beweeglijk, dus niet echt een goed beeld op foto kunnen krijgen sad.gif , maar alles zag er goed uit dus we zijn helemaal blij. Hebben stiekem wel gekeken, maar niets definitiefs kunnen zien, maar over ongeveer 20 weken weten we het zeker, haha. Heb niet al te veel last van de warmte, doe het gewoon allemaal wat langzamer aan. En vandaag of eigenlijk vannacht al ziek geworden door virusje of iets verkeerds gegeten, dus dagje thuis. Maar gaat neem ik aan ook wel weer over, al zou ik dit liever overslaan, dat geren naar de WC en zo.
En ben je nog gaan liggen of toch maar wat voor school gedaan? EN badjesdag heerlijk, zeker met dit weer.
Last van de warmte heeft Luca ook niet echt. Behalve dan dat hij diarree heeft (niet elke luier) en wat minder goed slaapt 's nachts, maar hij speelt heerlijk en het badje in de tuin vindt hij geweldig. Heb je voor Emma ook een badje of iets om lekker af te koelen?

Stoeien doen we eigenlijk niet op bed, maar wel lekker in de tuin en of op de bank en zo, misschien als Luca straks wat ouder is dat het dan iets vasts wordt, kan me herinneren dat ik dat met mijn vader en zusje ook altijd erg leuk vond, moeder was niet zo van het stoeien, haha.

Over tandenpoetsen, (zeiden ze op het CB) dat het ook de leeftijd is, dat ze het niet willen en zich in allerlei bochten wringen om er onderuit te komen. Luca moet ik af en toe ook in een houtgreep houden, maar ach, gaat ook wel weer over hoop ik.

Nog steeds niet verkocht het huis Maike erg K. U. T. Is er al wel weer uitzicht op kopers, of is er gewoon weinig interesse. Gilke kan goed gillen, haha en traplopen, alleen de eerste treden op, nou Luca is als ik niet oplet echt al helemaal boven, ook niet echt fijn. Wanneer is het vakantie voor je? Hoeveel moet je nog nakijken en hoeveel cijfers moet je nog invoeren? Ken dat van mijn moeder haha.
Hier helpt het om hem een flesje water te geven als hij wakker wordt 's nachts hij heeft dan ook echt dorst, dus is hij dan ook daarna redelijk rustig. Wordt nog wel wakker, maar als hij zijn fles dan weer vindt is het meestal ook goed. Dromen heeft hij wel last van, kan soms echt heel bang wakker worden.
Balen dat het met Mikki toch minder gaat, als je het kwijt kunt, kan het hier en anders ook goed.

Nou ga er weer vandoor.
Rhapsody
Zo, heb even de ventilator recht op de lap top gezet want die kan echt niet tegen de hitte...

Maike: wat balen dat het huis nog steeds niet verkocht is. Krijg je wel kijkers dan? En ik kan me voorstellen dat zo'n rollercoaster van emoties met Mikki erg heftig is. Maar wel weer een beetje aan het werk? Goed zeg!

Gillende Gilke! Jemig laugh.gif Wij wonen vlak bij de regionale weg die dus een verbinding heeft met een afslag van de A1 en de snelste route heeft naar het ziekenhuis, dus als het niet die WK toeters zijn, dan willen de sirene's hier ook weleens bleren. Susannah is aan het laatste wel gewend, maar die toeters... Net als Luca lust Susannah ook alles en oh ja, dus ook een aardbei!

Esther: wat fijn dat de echo goed was, ondanks een wiebelend babietje. Susannah was ook een enorme friemelkont, onze echoscopist was erg ervaren maar kon door haar gedraai sommige dingen niet in kaart brengen. Ze gedroeg zich wel bij de gyn, hehe.

Misschien lag het aan de kleertjes dat hij 4cm langer was dan er werd gemeten? Susannah past ook goed in maatje 80, maar volgens mij is ze nog niet zo lang. Eerder rond de 74cm, maar ik merk dat sommige merken ruim zitten. Ik kwam vandaag zo'n schattig spijkerjurkje tegen (maar wel maatje 92/98), toch maar meegenomen want het was een koopje.

De drie weken is daar standaard, in dat opzicht merk je dat het dus geen standaard school. Zelfs tijdens de kerstvakantie mag hij gewoon komen, maar dat moeten we nog even bekijken. Maar 6 weken is echt funest voor zijn ritme, dat merkte we vorig jaar al. En hij gaat zo graag naar school, je had hem vanmorgen moeten zien: een lange sprint richting school met een klasgenootje, helemaal happy. We hebben ook wat testresultaten terug gekregen van logopedie en dat viel helemaal niet tegen, we hebben met name een superinhaalslag gedaan met zijn woordenschat.

Wij zijn erg blij met de kids, maar nu dat mijn beide schoonzusjes zwanger zijn heeft ML nog weleens over een derde... *zucht*

Patricia: Van de week was Susannah ook nukkig met tandenpoetsen, ze heeft er weer wat bij en dat is gevoelig, dus wat ik deed was haar in een soort van rugbyhouding nemen (ik druk haar tegen me aan, en stop haar arm weg langs mijn zij zodat ze die niet kan gebruiken) zodat ik in elk geval 1 arm uitschakelde, pink in de mond tussen haar kaken en kort en bondig gepoetst. Kusjes en complimentjes volgden. Maar jemig, krabben?? Misschien heeft je tandarts nog tips? Dat kan nog wat worden als het twee keer per dag moet. Susannah is een knuffelbuffel als we stoeien op bed, met name pappa wordt plat gekust als hij erbij is want ze heeft hem wel gemist en moet dan even de schade inhalen. Wat ze met name doet is proberen zelf te staan en dan *boem* op haar kont (dat zegt ze zelf met een dikke glimlach) en laat ze zich dramatisch heeeeel langzaam achterover vallen (incl handgebaren). Wat een actrice laugh.gif Ook spelen we graag kiekeboe op bed, vinden ze allebei fantastisch.

We wilden wel een paar dagen weg, maar dan moeten we nu geen extra grote rekeningen krijgen (het is echt bingo hier, bah). Mijn schoonouders willen de kids wel een dagje hebben (Kevin in elk geval) en mijn moeder heeft al meerdere keren gezegd dat ze ons echt moet bellen als we saampjes even weg willen. Nu willen we echt de laatste verhuisdozen tackelen, maar Susannah wil altijd bij ons op de lip zitten. Mams heeft al toegezegd dat zij dan even beneden oppast terwijl wij de laatste dingen weg werken. Begin augustus zijn we 11 jaar getrouwd en dan willen we wel uit eten. Mijn verjaardagsgeld is gereserveerd voor een dagje Amsterdam met mijn amerikaanse vriendin.

Wat nog meer vanuit hier... Susannah wil nu graag zelf met een lepel eten tijdens het avondeten, het gaat nog niet perfect maar ze wil het nu zelf. Brood eten (of crackers in de morgen) at ze al zelf. Ik moest gisteren zo lachen, we willen graag dat de kinderen blijven zitten tijdens het eten, en gisteravond stond pappa op. Susannah heel wijs: pappa zitten! Ik verslikte me bijna van het lachen omdat het er zo droog uit kwam. Omdat het zo warm is, eten Susannah en ik elke avond samen een ijsje. Dat wil zeggen, zij eet het ijs en ik eet dat cornetto koekje gedeelte weg. Ze weet precies wanneer we het gaan doen en volgt me dan overal met haar IJsje, IJsje.

(haar haar is momenteel weer een drama, ze haalt elastiekjes en knipjes er snel uit, ach ja)
Patricia1979
Ik vond dat het zo stil was op ons draadje; blijkt dat ik zelf ook al kei lang niet heb geschreven. Kan nu nog even snel voordat ik het eten ga voorbereiden en de puinhoop ga opruimen.

Hebben jullie nu ook vakantie? Of nog gewoon aan het werk? Ik ben klaar. Nou ja, volgende week nog twee dagen naar school.

Leuk kapsel van Susannah, Rhapsody! laugh.gif Speldjes krijg ik er hier ook niet in. Is ze al naar de kapper geweest? Emma heft een lang plukje achter en ik ben er nog niet uit of ik het zo laat of dat ik het even laat knippen. Dat vallen op haar billen, is hier ook heel herkenbaar. Doet Emma ook. inclusief het Boem-geluid.

Hey Esther, hoe is het met jou? Heb je de warmte een beetje door kunnen komen? Ik vond het wel heftig af en toe./ bleef hier zo lekker hangen in huis. Collegaatje van mij die zwanger is (oktober uitgeteld) was heftig aan het puffen en zuchten. Die is nu blij met deze dagen.

Hier is alles ok, Emma is nog steeds pittig in haar driftbuien, maar ik heb wat folders van Triple P waar ik misschien wel wat mee kan. Verder kan ze ook heeeel lief spelen met poppen die aangekleed moeten worden, kopjes thee moeten drinken en zitten op een stoeltje. Erg grappig om te zien.

Ik ga snel aan de poets.

Rhapsody
Tja ik vond het nogal wat om hier alles vol te kletsen smile.gif Maar ja, als alles lekker loopt... geen nieuws is goed nieuws.

Wanneer ga je met Emma naar het CB? Ben wel benieuwd hoe lang die meid van jou is. Ik moet begin augustus. Ik heb sinds vandaag samen met Kevin drie weken vakantie, heeeerlijk dat de wekker niet zo vroeg gaat. smile.gif

Ik ben nog niet met Susannah naar de kapper geweest... ik vind het zo zonde omdat het zo mooi bij haar groeit. Manlief vind het niks, maar die is ook niet zo behendig met de elastiekjes en knipjes. We zitten ook vaak lekker te teuten met zijn twee, haartjes borstelen, knipjes uitzoeken. Voor het slapen gaan tutten we ook nog even door en dan hoor je erg tevreden kalaaaaah. Wat is het ritme bij jullie, vraag ik me af. Sinds een weekje slaapt onze meid de volle 12 uur, dus ik probeer haar in een beter slaapritme te krijgen en gaat ze nu tegelijkertijd met haar broer naar bed (tot dusver gaat dat goed).

En oh, ja, dat serviesje spelen, hier komt ze dan aangekropen met bordjes, mesjes, vorkjes (speelgoed, niet echte) en dan gaan we samen 'eten' of 'drinken'. Fantastisch vind ze dat. Lopen doet de donder nog steeds niet, maar kruipen gaat zooo snel. Ze rommelt graag al staand om je heen en wil zo graag op de bank/bed klimmen, helaas nog te korte pootjes. Ze kan rondom de tafel bv goed stapjes zetten, maar aan de hand of los staan (behalve op bed) durft ze niet zo.

Oh en dan nog iets, die van ons is zo'n vrijkont. Zit je met haar in de bus en zit ze op schoot dan moet de hele bus meegenieten van haar luidruchtige kusgeluidjes. Dan zeg ik, zwaai maar en dan gaat het zo van daah daaah! wub.gif

en met kruipen kom je ook heel ver hoor (met de snavel van haar pinguin geklemd in de mond..)

Patricia1979
Oh wauw! die staartjes! wij zijn jaloers!!!!!

Ik ben vorige week met emma naar het cb geweest. Was prma alleen is ze te licht (10 kilo) en qua lengte goed 82 cm. Verder heb ik folders meegekregen over driftbuien en ongehoorzaamheid.

Ons ritme: Emma slaapt van 8 uur 'savonds tot ongeveer 7 uur 's ochtends. Prima wat mij betreft. verder slaapt ze overdag nog vaak twee keer. van 11 tot 1 en van half 4 tot half /5 uur. Ik vind het best , maar ik merk dan mensen om mij heen nog vaak reageren van: oh ja? nog twee keer? misschien moet je het een proberen te verleggen... Ik denk:" ze zal het wel nodg hebben, anders doet ze het niet." maar het kan ook aan mij liggen natuurlijk.

Ik zal ook ff een foto uploaden (poging doen tot, mijn foto's zijn vaak te groot). Krijg het niet voor elkaar....pfff.

Ik las trouwens op de hyves van twinkle dat het niet zo heel goed gaat met Tijs. (misschien nu inmiddels weer wel) Twinkle, als je meeleest; nog heel veel beterschap met je mannetje.

ik ga weer ruimen.....

esther_emile
Even snel, zal later even reageren. Patricia ik gebruik altijd deze site om foto's te oploaden. Kan je makkelijker gebruiken en is geen formaat maximum.
En idd een lichtgewicht met 82 cm en 10 kilo. Heel wat anders dan Luca, met 80 cm en 12 kilo, haha.
maike
Laat ik me ook maar weer eens melden..

Hier ook vakantie. Lekker hoor maar merk dat ik echt toe ben aan tijd voor mezelf. Zou zo graag er even een paar weken tussen uit knijpen. Maar helaas gaat dat niet.Eind augustus gaan we iig met z`n tweetjes een weekje weg. Leker naar Italia. Kindjes uit logeren dus das wel heel erg fijn.

Met ons dametje gaat het heel erg lekker. Ze deddelt de hele dag door. Wil zich bemoeien met t koken, kijken wat je aan het doen bent en al het liefst beginnen met het toeta voordat ze t eten op heeft. Aardbeien wil ze het liefst de hele dag door. Daar vraagt ze dan ook zelf om laugh.gif .Hier zijn de poppen van dr zus favoriet. Sleept ze lekker achter zich aan, geeft flesjes en knuffelt ze bijna plat.
Slapen, wij hebben hier een echte slaapkop. Gister is ze om zeven uur erin gedoken en nu nog niet wakker. Dus slaapt ruim 12 uurtjes.

Rhapsody, wat een coole staartjes zeg. Gilke zit echt niet stil hoor, speldjes en stiekjes trekt ze er zelf wel uit. Vind dat zo lief hè dat knuffelen en kusjes geven. Mwoah!!! wub.gif Met geluid en al GEWELDIG.

Esther, jullie hebben een aardige beer. Wat geven jullie hem? laugh.gif

Patricia, lijkt me niet leuk die driftbuien. Mikki heeft er ook een handje vangehad en nu nog steeds hoor. Moeite met correctie, huilen en afdwingen. Hopelijk helpt het en kun je iets met de tips.
Patricia1979
Hey esther, het zal aan mij liggen, maar ik snap die site niet. laugh.gif Hoe krijg ik die foto dan in mijn bericht? Ik heb een kopietje van de foto gemaakt en die ben ik aan het verkleinen. Ff kijken of dat lukt.... Nee dus en wat ik zo raar vind is dat de foto 64 Kb is en dat ik 20 Mb kan uploaden. Dat is toch prima dan... mad.gif (kan niet uitstaan dat dat niet lukt) ondertussen al 5 keer geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet.

maike; Wat lekker dat je naar Italie gaat! Waar ga je ergens naar toe? Even weg met z'n tweetjes kan nooit kwaad volgens mij. Leuk dat poppenspel van je meisje! Ik kan wel wat met de tips van het cb denk ik. Alleen staat het daar zo uitgemeten dat ik het soms ook wat overdreven vind, dus ik pak er maar wat uit.

Fijne avond! Ik wilde Crime Scene kijken, maar manlief heeft besloten dat we Ajax tegen nog wat gaan kijken. Het is weer begonnen! (en dat terwijl hij PSV-fan is. huh.gif )

JAAAAAA, GELUKT! Mijn meisje voor de tv

Klik om bijlage te bekijken
Rhapsody
Jeetje, is dat niet vloeken in de kerk, een psv fan die naar ajax kijkt? blink.gif

Wat een grote meid al, moet je haar zien zitten zeg! Ik heb van horen zeggen dat meiden pittiger zijn dan jongens, maar ja ons vergelijkingsmateriaal is niet echt eum representatief (en kindje met pdd-nos heeft zowiezo een andere ontwikkeling). Ik vind onze meid een pittig ding en ze kan heel vastberaden reageren, maar niet echt driftbuien of zo. Bv een paar dagen geleden wilde ml pizza, dus meneer krijgt pizza. Kevin besluit last minute dat ie ook wil, dus zijn mini pizza was de laatste en Susannah weigerde dus het potje resuluut. Nee, en de lepel wegduwen en dan wijzen met die die etuh naar pappa's pizza (als ik er echt op sta, dan eet ze wel hoor, maar ze gaf het zo goed aan en pappa wilde delen). Maar ik vind dat niet extreem driftig, dus tjemig Patricia, ik hoop dat je er wat aan hebt. Hier hebben we zo'n instelling al voordat Susannah kwam, maar ik wist niet dat het Triple P heette (afspraken nakomen, als er wordt doorgedramt dan is het time-out op de gang enz). Is ze nog steeds aan het hoofdbonken? Als Emma twee dutjes lekker vind, dan moeten jullie dat echt doen. Susannah zat al heel snel op 1 langere middagdut (met dit koele weer al weer snel 3 tot 4 uur), ze pakken wat ze nodig hebben.

Ik kom niet vaak op hyves (niet veel tijd), maar Twinkle, we denken aan jou en je gezinnetje!

Lekker naar Italia Maike! En de dames ook onder de pannen elders? Lees ik dat goed? Hier wil ons meisje alles eten wat wij eten, maar als Kevin een banaan eerder dan haar krijgt dan hebben we bonje. Maakt niet uit of ze al propvol zit, ze moet en ze zal ook 'etuh mmmm, die die' krijgen (gisteren waren we bij mijn moeder op bezoek en na het avondeten, kind zit echt vol... en oma geeft de volwassenen een cornetto, en ja ook nog een aardbeien cornetto, haar lievelingsijs. Dus je begrijpt dat ze oma vakkundig heeft overhaald dat mamma's ijsje ook wel naar haar kon gaan) wink.gif Heeel herkenbaar dus! Oh en die speldjes/knipjes enz. Soms gaat het een hele lange tijd goed, maar als ze moe wordt dan begint ze het er toch uit te vissen. Soms wil ze helemaal niet en dan is het ook goed (en dan ook vaak juist wel, ze houdt me flink bezig). Maar met dat warme weer.... het nadeel is dat ik soms echt overal dus knipjes terug vindt (incl glaasjes melk/sap).

Esther: wat gaat het hard joh, al over de helft! Maar wat ik heb gelezen, alles is ok smile.gif Erg fijn!

Ik zit hier weer helemaal op mijn praatstoel, maar om heel eerlijk te zijn is dat ook wel fijn. De meeste vragen die ik krijg gaan over Kevin, en juist omdat Susannah zo lekker gaat vragen ze echt nooit zo vaak naar haar. Hier kan het dan wel.
Patricia1979
Rhapsody; Aan mij heb je een trouwe lezer hoor! ik vind het zo leuk om te lezen hoe het met Susannah gaat, vooral omdat het zooooo herkenbaar is en omdat je zo leuk kunt schrijven. Lekker op die stoel blijven zitten dus!!!
Ik vind het ook wel meevallen met het driftige hoor, het is een pittig ding, maar ja... Eigenlijk hou ik daar ook wel van. Op het cb gaf ik een voorbeeld van op tafel klimmen en dan met 1 knie omhoog blijven staan wachten, kijkend naar mij en dan steeds proberen verder te komen. Dat mens sprong meteen op en riep: oh, maar dat vind ik ongehoorzaamheid hoor! En meteen kreeg ik die folder. Tja, noem het ongehoorzaam, noet het aftasten van de regels of kijk ernaar met een motorische achtergrond en denk dat haar lichamelijke grenzen ook aan het ontdekken is. Ach, het is maar hoe je ernaar kijkt.

Vanochtend en gisteravond vonden we ons meisje krijsend en trappend in haar bedje. Ik ben er nog steeds niet uit wat het was/is, maar het was zo zielig. e viel van uitputting bij mij in mijn armen in slaap.Hopelijk gaat dat vandaag beter.

Ben vanochtend lekker naar de kapper geweest, heerlijk! Daarna even gerommeld op school (5 uur lang) en nu vind ik het welletjes. Ik ga nog even in huis aan de slag, want over een uurtje ga ik mijn meisje van het kdv halen. Morgen spelen bij een vriendinnetje en zaterdag hebben we bbq her met onze vrienden (25 man.).

Fijne dag allemaal!

oh en die PSV'er is vooral ook voetballiefhebber, dus wilde toch wel wat van Ajax zien ja.
esther_emile
Oh dames,
Ik verwaarloos jullie echt, blush.gif .
Geen tijd om uitgebreid te reageren, maar toch even kort.

Maar met Luca gaat het gewoon goed. Net zo eigenwijs als Emma zo te horen en wat je zegt Patricia het is maar hoe je er naar kijkt. Luca kijkt idd om zich heen en als hij dan oogcontact heeft gaat hij heel ondeugend kijken als hij weet dat iets niet mag. Gewoon uitproberen idd.
En je kan op de foto echt zien dat ze wel lang is hoor. En ze ziet er goed uit wub.gif

Maike heerlijk even met z'n tweeen naar Italie. En dan de kinderen ook veilig onder de pannen. Dat geeft volgens mij dan wel rust.
En wat we Luca te eten geven, gewoon groeimiddel voor de planten, haha. Nee hoor alle gekheid hij eet gewoon goed, als je neit oppast zo 3-4 boterhammen tussen de middag (hou het meestal op 2 belegde en dna nog een halve onbelegd) En uiteraard, ontbijt (pap), fruit, koek, avondeten en avondfles en gewoon drinken natuurlijk. Hij houdt gewoon van eten, maakt niet zo veel uit wat, gelukkig.

Ja Rhapsody idd alweer 24 weken, gaat zo veel harder dan bij Luca. En gaat idd ook goed. Lees bij het nov topic toch ook verhalen van harde buiken en misselijkheid enzo. Ben blij daar geen last van te hebben. Kan nog heel veel, zoals in de vensterbank klimmen, haha, was te lui om een trap te pakken.
En zoals Patricia zegt lekker op die stoel blijven zitten. Is zo leuk om te horen hoe het met Susannah gaat. Ook met Kevin natuurlijk, maar De kleine moet niet achter blijven, maar zo te horen laat ze luid en duidelijk merken wat ze wel en niet wil of leuk vindt, haha.

Met Luca dus alles helemaal goed. Slaapt weer redelijk goed door (even afkloppen). Kan 's ochtends nog wel eens vroeg komen, maar dan moet hij plassen en wil hij op het potje in niet in zijn luier, heel handig op zich, maar kwart voor 6 is dan weer iets minder. Ach als hij zo leert zindelijk te worden vind ik het helemaal mooi. Alleen spelen moet hij nog steeds leren, wil constant aandacht, maar met het lekkere weer is dat geen probleem, genoeg buurkindjes die buiten spelen en hem reuze interessant vinden wub.gif
Ga er weer vandoor pauze is voorbij helaas.
maike
ff snel een update, net met de kleine (grote) dame naar het cb geweest. 84 cm en 11,4 kg. Best al groot haha. Het is maar goed dat ze nu niet meer zoveel aankomen.
Verder helemaal goed gekeurd rolleyes.gif .

Rhapsody, ook hier iemand die graag leest wink.gif Het gaat ook om 2 kindjes hè!! Dus kun je het idd over alle 2 kwijt. Doe ik ook, hoewel ik het altijd lastig vind om dingen over Mikki hier neer te zetten. Lees het i-net.

Las gister dat je na een ks sneller last kunt hebben van een depressie. Heeft iemand van jullie enig idee hoe lang dat door kan werken als je dit zou hebben? Heb nl het idee dat dit op mij toe te passen is. Niet dat ik nu nog last denk te hebben van een pnd maar t zit allemaal niet lekker. Als jullie t nog snappen happy.gif Vind t nogal lastig om het hier over te hebben zo.
Patricia1979
Hoihoi,

Hey Maike, Hier geen ervaring met ks dus weet ik ook niet zoveel over meer kans op depressie daarna. Ik kan me voorstellen dat je het misschien raar/vervelend vindt om het er over te hebben hier, maar als je de behoefte hebt, moet je lekker spuien. Wie weet kunnen we er wat mee en anders is het misschien fijn om het even kwijt te zijn. (ik kan de plank misslaan hoor!)

Esther, je verwaarloost ons niet wink.gif Je bent gewoon lekker bezig met je mannetje en je meisje/jongetje in je buik. En eerlijk gezegd ben ik gewoon een beetje computer verslaafd. blush.gif

Ik ben er weer vandoor!!!
Rhapsody
Hmmm Maike, je kunt ook een depressie krijgen na een miskraam hoor, dus de manier van bevallen maakt geen iota uit is mijn ervaring. Ik wil wel wat meer weten over het onderzoek, en hoe ze dat hebben opgezet. Test groepen enz, of slechts casus reviews. Vrouwen die een KS hebben gehad komen vaker bij een gyn end daarnaast blijft het een taboe om te zeggen dat je een depressie hebt nadat je bent bevallen. Misschien zijn die ks gevallen het resultaat van een ijverige groep gyn's, snap je? Het wordt zo vaak niet geregistreerd. Veel belangrijker is het te kijken naar de familie achtergrond, bv aan mijn kant zitten er toch wel wat gevallen bij van overspannen/depressie enz. Ik heb drie maal een post natale depressie gehad, waar er eentje doorschoot naar een serieuse depressie. Dus hmmm, ik stuur je wel een pb'tje.

Maar goed, 84 cm, jemig. Lekker flinke dame, dat krijg je van al die aardbeien!

Esther: zorg maar goed voor je hummels en hihi ontdeugende Luca, heerlijk die aanloop naar twee jaar. Hier is het neee zeggen al erg in. wink.gif En veel *boem* en dingen in een beker met drinken gooien. blink.gif Laat het ventje maar lekker nog knuffen bij mamma, is heel normaal hoor. Geloof me, ik zat me vandaag te bedenken hoe anders Kevin was, zo op zichzelf, maar toen ik een toeter had van onze diva kwam de huidhonger ineens om de hoek kijken. Elke morgen wilde hij op schoot en dan lekker met de (koude) wangen tegen mamma's huid rusten.

Maar goed, we hebben hier echt een diva die nadrukkelijk voor de stofzuiger gaat zitten of de boel saboteert als er schoon wordt gemaakt. Wat een keel kan ze dan opzetten. Pfff, hoe durft mamma schoon te maken, dat kan echt niet hoor! Maar wel een sociaal diertje hoor, wil alles met mij of pappa of Kevin doen. Zelf doen wil ze ook, dus vanavond geoefend met de lepel te eten, hele gezicht onder de yoghurt maar wat een stralende ogen. wub.gif

Vorige week waren we bij de Ikea en daar heb ik een setje stapelbekers voor haar gekocht van twee euro. Daar is ze helemaal wild van, haar broer mag er niet aankomen want dan wordt ze erg boos. Tuuuurlijk is het dan wel ok om broerlief's treinbaan te slopen of de deuren uit zijn lego huis te halen (echte dreumes logica). wink.gif Als ze dat voor elkaar heeft dan kruipt ze tevreden op me af, geeft me de buit met ta-ta en wil perse op schoot zitten. Helemaal happy, dan is het compleet feest als Dora er op is. Ze zingt en danst vrolijk mee, en doet een beetje mee (met name als kaart tevoor schijn komt). Zo schattig en dan is ze soms wel een diva, maar ook zo'n lieve meid. wub.gif
Rhapsody
Even een snelle update (ik zie het de komende dagen niet van komen). Vandaag bij het cb en ons meisje volgt prima haar lijntje met 79,5cm en 10kg +200gr. Nog steeds onderin de groeicurve, maar ze doet alles goed. De WVK maakte wel opmerkingen over het niet lopen, maar aan het einde wilde Susannah best wel wat stapjes doen terwijl ze dan de handjes vast houdt. Ons clowntje liet zich al grijnzend ineens naar achteren vallen, dus die maakte er 1 groot spel van wink.gif Dus het zit er wel in, maar ze vind kruipen gewoon handiger (en ze wil op dingen klauteren enz).

Snel naar bed!
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.