Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: Januari / Februari 2009
Mama en Zo forum > De peutertijd 2-4 jaar > Algemeen
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5, 6
esther_emile
Hoi lieve dames,

De babytijd is afgesloten en nu kunnen we gaan genieten van de heerlijke peutertijd. Hieronder vinden jullie het overzicht van onze lieve kindjes, op volgorde van leeftijd.

Mama: Esther
Kindje: Luca Siam Julian
Geb. datum: 10-01-2009
Zusje(s)/Broertje(s): -
Evt. bijzonderheden: -

Mama: Barb
Kindje: Yari
Geb. datum: 23-01-2009
Zusje(s)/Broertje(s): Kyan
Evt. bijzonderheden: ?

Mama: Patricia(1979)
Naam: Emma
Geb. Datum: 24-01-2009
Zusje(s)/Broertje(s): -

Mama: Rhapsody
Kindje: Susannah Aeryn
Geb.datum: 26-01-2009
Zusje(s)/Broertje(s): Kevin

Mama: Pasiphae
Kindje: Servaas
Geb.datum: 03 Feb 2009
Zusje(s)/Broertje(s): Brusje onderweg
Evt. bijzonderheden: geen

Mama: Maike
Kindje: Gilke
Geb. datum: 7 februari 2009
Zusje(s)/Broertje(s): Mikki

mama: Licorice
Kindje: Dyonne
Geboortedatum: 08-02-2009.
Broertjes/zusjes: Estee*09-02-2004* - Samantha 01-01-2005. Jayden 28-08-2007-*30-08-2007*
Bijzonderheden:-

Mama:Twinkle
Kindje:Tijs
Geb.datum: 11-02-2009
Zusje(s)/Broertje(s):Stef : 01-05-2003

Gelijkspel qua jongens en meisjes. Van allebei zijn er 4!
Twinkle
Tjeeempie peutertijd alweer...
Wat voel ik me hier nog niet thuis hahaha!
Tisjje lijkt nog helemaal geen peuter!

wat gaat het hard he?
Rhapsody
Whoops, blondje hier, in het verkeerde draadje gepost omdat die nog open was. Heb je de modjes gevraagd om babytijd af te sluiten of zal ik dat doen Esther.
esther_emile
Hoi hoi,

Zal het nog even doorgeven aan de mods.
Rhapsody
Oh wat een mooie foto's zeg! wub.gif

Ik kom even de trotse mamma uithangen hoor. Susannah is heel graag buiten de box en haar rupsje kruip heeft nu plaats gemaakt voor een echte kruip en ze kan nu ook uit zichzelf zitten, weer liggen, kruipen, zitten enz. Ik ben zo trots op haar! Kevin heeft dit allemaal overgeslagen want die moest en zou leren staan en toen volgde het lopen zo snel... Ze zit nu mamamama naar me te roepen voor kiekeboe. 's nachts roept ze me ook al als ze wakker is. Moest het even kwijt.
maike
Mama: Maike
Kindje: Gilke
Geb. datum: 7 februari 2009
Zusje(s)/Broertje(s): Mikki

Foto is onderweg rolleyes.gif

Twinkel, nog gefeliciteerd met Tijs!!
Ik weet niet meer of ik verder iedereen al gefeliciteerd heb anders bij deze. Ben dr niet helemaal bij geweest de laatste tijd. blush.gif
Ook ik voel me hier nog niet helemaal thuis. Met Mikki zijn we toendertijd ook hierheen verhuisd en toen is het forum erg snel dood gebloed. Best jammer maar iedereen had andere dingen. Juist in de peutertijd is het af en toe best fijn om een klankbord buitenshuis te hebben laugh.gif . Maar dat ik nu al een peuter heb naast Mikki neu. Ze begint al heel erg groot te worden dat wel. Zo lief, ze begint steeds meer een gevoel voor humor te ontwikkelen. Ook het stappen gaat steeds beter. Langs de tafel en aan de hand een paar stapjes. Los nog niet, wel al een paar tellen staan.

Rhapsody, wow!! Gaaf, leer haar wel snel papa haha. Dan kan ze die `s nachts roepen!!
Rhapsody
Wat goed zeg Maike! Ik snap dat wel van dat klankbord gevoel, zeker omdat de ontwikkeling van mijn oudste compleet anders verliep (Kevin heeft het kruipen over geslagen bv). Jouw meisje gaat snel genoeg lopen. smile.gif Wat leuk he, zo'n lache bekje.

Hier is de box ook omlaag gezet aangezien ze zelf kan gaan zitten en zich begon op te trekken. Vandaag durfde ons meisje al een beetje verder door de kamer te teigeren en als ze het te eng vond worden hoorde ik een pieperig mamama. Verders heeft ze erg veel last van die kies die onderin doorkomt (het is er bijna) en aangezien ze ook huilend wakker word van het dromen... een beetje rare nachten nu. Hoort er ook bij, maar het liefst heeft ze mamma, ze is nog steeds een mammakindje.
Twinkle
Goede morgen!

Maike:
Wat knap van Gilke, al stappen aan de hand! Twee peuters ojeeee!
Zul je je handen aan vol hebben!

Esther:
Bedankt voor het maken van het lijstje!

Rhapsody:
Dus een mamma-kindje? Tijs is dat ook!
En dus ook al tijger en optrekken!
Wat gaat het dan hard he?

De nachten hier zijn al maanden waardeloos, met ene paar uitschieters waar ik er maar 1x uit hoef,m zijn we gemiddeld toch 8-10 keer zoet..
Mijn wallen hebben mijn schoenen bereikt!
hahaha!
Tijs gaat naar mijn idee nog niet lopen... Loot nu wel achter zijn karretje, en achter meubels kisten etc... Maar hij kan nog maar hele even los staan.. Zijn evenwicht is nog niet goed!
Hoeft ook niet , stef liep pas met 17 maanden...

Verder hebben we koemelk geprovoceerd en dat is goed gegaan. Tijs mag dus koemelk en dat scheelt enorm in de variatie van het eten!
Kippenei mag pas met 1,5 geprobeerd worden!

Ik ga stef naar de BSO brengen, tot later!
Patricia1979
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik word gek.

Iedere keer wanneer we aan tafel brood of fruit oid eten, kan ik na afloop de hele vloer dweilen, omdat madame steeds dingen op de grond gooit. En ik vind het heel erg om te denken, maar het lijkt wel alsof ze het gewoon expres doet. Eet een stukje appel, haalt het stukje uit haar mond, kijkt me aan en kwat het op de grond......

Ik kan vandaag mijn geduld niet zo goed bewaren.

Iemand een goede tip?

(kom straks reageren)
esther_emile
Rhapsody, daarvoor ben je hier helemaal aan het goede adres hoor om even te pronken en trots te zijn. Susannah kruipt nu dus echt, leuk zeg. En makkelijk he dat ze nu zelf kan gaan zitten. Ook wel weer lastig, want nu kan ze bij nog veel meer dingen. haha. Herken dat van Kevin van verhalen van mijn moeder. Heb zelf het kruipen blijkbaar ook overgeslagen. Luca is een kont-schuiver en loopt dus nu.
En dus ook al mama zeggen, dan smelt je toch helemaal. wub.gif
Nu pas de box omlaag wacko.gif , wow, die staat hier echt al heel lang laag. Grappig hoe sommige ontwikkelingen zo anders zijn bij andere kindjes, maar andere dingen weer heel erg gelijk vallen.

Maike, hopelijk bloed het hier niet dood. Vind het ook wel prettig, makkelijk, leuk, fijn etc. om hier mijn ei kwijt te kunnen. Laten weten hoe het gaat, mijn vragen en onzekerheden neer te leggen en ga zo maar door. En nu dus twee peuters in huis, wel een uitdaging of niet?
Hier ook zo'n mama-kindje. Als hij bij Emile op de arm zit, dan wil hij toch het liefst mij. Als ik er niet ben, dan is uiteraard Emile favoriet en veilig.

Graag gedaan hoor het maken van het lijstje Twinkle. Weet alleen niet of ik iedereen nu heb. Volgens mij wel iedereen die regelmatig mee schrijft.
Jeetje zeg zo vaak eruit, dat je het volhoudt. Slaapt hij ook wel bij jullie in bed, of wil je daar niet aan beginnen?
Het kan hard gaan hoor dat lopen. Luca deed het ook van het ene op het andere moment. We probeerden al tijden om hem los te laten staan, maar telkens ging hij dan direct op zijn billen zitten. En vorige week, deed hij het opeens, helemaal uit zichzelf wub.gif . Maar het hoeft idd nog niet wat je zegt. Dat hebben wij met tanden. Die heeft Luca ook nog steeds niet, haha.
Fijn dat hij nu ook melk mag hebben. Scheelt volgens mij een hele hoop gedoe.

Hier weinig te melden. Druk weekend gehad. Op verjaardagsvisite geweest, erg gezellig en zelf ook nog visite gehad nog voor Luca's verjaardag. Die waren niet gekomen ivm het weer. Het sneeuwde heel hard toen.

Nou fijne dag allemaal.

OH Patricia om helemaal gek van te worden af en toe. Herken het helemaal. Ze is gewoon haar grenzen aan het verkennen, (en ja die heeft ze echt nodig, haha). Volgens mij is de enige oplossing steeds weer uitleggen dat het brood/appel etc in de mond dient te blijven. En als het te vaak gebeurd, is het bij mij gewoon klaar. Krijgt hij niet meer en probeer ik het een half uur later gewoon weer, vaak doet hij het dan niet meer. De volgende dag wel weer hoor, maar dat is wat anders.
Rhapsody
Patricia: ze is een spelletje met jou aan het spelen, zeker hoe je reageert is voor haar fantastisch (zeg ik terwijl Susannah net haar drinkbeker lanceert en het nu op een krijsen zet omdat mamma haar negeert). Negeren en gewoon doorgaan wat je deed, als het op is is het op, maar jouw reactie is bepalend voor haar plezier in het spel. Susannah doet het niet met eten zozeer (alhoewel ze al wel bordjes yoghurt en een pan spinazie heeft gelanceerd (ja dat is een hele hoop troep)), maar die plundert gewoon de tafel, de kast: alles waar wat daar op ligt. Alles wordt vastgepakt, even vasthouden, bekijken en op de grond gegooid. Dus hier wordt al heel streng nee gezegd (en daar gaat de beker nog een keer, heerlijk zo'n antilek beker), maar ja het is haar manier om de wereld te verkennen (zegt men). 't Mag wel een beetje minder, zeker als je net de tafel hebt gedekt en alles moet naar de grond.

Esther: mijn schoonzusje en haar dochtertje waren beide kontschuivers biggrin.gif Ze liepen ook allebei laat, zo zie je maar. Susannah wil al wel heel graag staan, dus we oefenen door.biggrin.gif Is Luca een snelle loper? Trouwens je moet maar zo denken, Luca's tanden gaan wel langer mee wink.gif

Wat een heerlijk nieuws Twinkle! Ik ben zo blij voor jullie dat de koemelk zo goed gaat. Wordt Tijs wakker van de honger of heeft hij moeite met lange pozen slapen? Je kunt aan ons meisje heel goed merken als ze uit een diepe remslaap komt, soms babbelt en speelt ze een beetje. Ze lag er gisteren vroeger in dan normaal en riep me vannacht omdat ze dorst had. Fles gegeven en ze dutte weer in met een grijns en haar schaapje tegen zich aan gedrukt. Maar 8 tot 10 keer... hoe doe je het?
maike
o my god!! 8 tot 10 keer? Dan had ik het allang opgegeven denk ik. Laat maar krijsen ph34r.gif . Jij hebt ook nog een leven?
Wel heel erg goed nieuws dat hij koemelk mag. Wat zal zijn menuutje uitbreiden zo. Goed zeg!!

Patricia, hihi lekkere ondeugd heb jij!! Er is toch niks geweldigers dan eten gooien... dry.gif Idd duidelijk grenzen laten horen maar meer snappen ze nog niet. Zeiltje eronder en klaar. Koop maar van dat afdekplastic haha.

Rhapsody spinazie? Oef, dat geeft een zooi! Mikki heeft ooit een bordje pasta met rode saus op de houten vloer gegooid. Was ik ook erg blij mee.

Ik heb een uitrustdagje vandaag. Geen kids, ben om half 1 uit mijn bedje gerold en nog steeds in pj`s op de bank. Ben echt helemaal dood van de afgelopen weken. Wel erg lekker zo`n dagje niks doen.
a
Patricia1979
Wat lekker maike, een dagje voor jezelf! Geniet ervan! Wat goed dat Gilke al aan de hand wil lopen!!!

Rhapsody; Wat goed van Susannah! Lekker de kamer rond op haar knieen dus. En zo te lezen is zij ook flink op de verkennings-/ uitprobeertoer! Heerlijk. Vooral leuk om dat van een ander te lezen. laugh.gif

Esther; thanks voor de tip (de andere dames ook) ik ga proberen mijn geduld te bewaren. Ik was zelf ook kontschuiver en het is goed gekomen hoor!

Twinkle; 8 tot 10 keer! pff, inderdaad; hoe doe je het?! maar aan de andere kant; je kunt misschien niet anders. Wel fijn dat de koemelk goed gaat nu!

Emma ligt er nu bijna een uurtje in. ff kijken of ik ook nog even de bank op kan. Ben moe. Ik denk dat ik iets van de zieke collega's heb opgepikt. Punt is alleen dat het bij mij bijna nooit doorzet tot echt ziek zijn, maar meer in vermoeidheid en er nét tegen aan hikken.

Leuk trouwens om die foto's van alle kids weer eens te zien! Wat worden ze groot he?!
Rhapsody
Zo, even een beetje tijd. Ik weet niet hoe het met jou is Patricia, maar de afgelopen dagen... bah. Wat een *piep* verkoudheid/virus. Dat beide kids de nachten hebben doorgeslapen met al dat gehoest is me een raadsel. Zeker aangezien er nog twee kiezen aan het doorbreken zijn bij ons meisje (bovenkaak), maar die krijgt even tijdelijk voor de nacht een paracetamolletje.

Ben je al een beetje bijgetrokken Maike? Spaghettisaus over de vloer? Yikes.

Hier is momenteel graaien in een doos met lego en dan lekker rondstrooien erg populair. Ik waarschuw Kevin wel van: doe de deksel erop, maar soms is hij met zijn gedachten elders en dan is Susannah er als de kippen erbij. Dus gisteravond zat ik te kijken hoe die twee met die doos met lego aan het schuiven waren (ik moest zo lachen om die twee).
Susannah vind het zo leuk om met haar broer te spelen en langzaam stelt haar broertje zich ook open voor haar, dus een win-win hier (behalve dat het wel vaak erg puinruimen is, maar goed). Ze durft wel te verkennen, maar wel met mamma in zicht. Zodra ze geen zicht meer op me heeft (blokkade door bv een tafel) dan vind ze dat wel eng en dan begint ze te krijsen. Dat ik net om het hoekje zit snapt ze nog niet.

Wat een lekker zonnetje... ik ga maar eens wat anders doen smile.gif
esther_emile
Hoi dames,

Rustig hier, jammer hoor.
Maar goed kan ook komen doordat iedereen lekker van hun hummels aan het genieten is natuurlijk, haha.

Hier gaat het lopen steeds beter, en het lijkt af en toe wel of hij probeert te rennen, maar dan houdt zijn lijfje het niet bij en zit hij dus weer op zijn billen en schuift zo verder. Ook goed.

Slapen hebben we nu een 'oplossing' voor. Als hij 's nachts begint te huilen, nadat hij al flink wat uren gewoon in zijn eigen bed heeft geslapen, dan gaat hij naar zolder het campingbedje in. Deuren dicht en wij hebben er een stuk minder last van dat meneer het op een krijsen zet. laten hem gewoon krijsen, is niks aan de hand, hij wil gewoon aandacht. Na een uur of 2 valt hij dan vanzelf in slaap omdat hij zo moe is. Hopelijk krijgt hij zo door dat wij er niet meer in trappen en gaat hij weer gewoon doorslapen in zijn eigen bed.
Voel me wel heel erg als ik hem zo hoor krijsen en zou hem het liefst weer bij ons in bed nemen om hem te troosten, maar dan leert hij het nooit.

Zo even ego, sorry.

Patricia hoe gaat het met eten nu?

En met ziek zijn Rhapsody?

Hier last van mijn buik (dunne ontlasting). Krijg er bijna een ritme in, zou er haast van gaan denken dat het met mijn cyclus te maken heeft, maar dat kan ik bij een ander topic kwijt.
Van 't weekend lekker naar de sauna geweest, echt heerlijk, lekker ontspannen en gekletst. Hopelijk snel weer. Nadeel is dat het altijd zo veel geld kost, gelukkig betaalde vriendin deze keer (was cadeautje voor mijn verjaardag blush.gif )

Ga maar weer aan het werk, heb echt geen zin, pff.
Patricia1979
Goedemiddag allemaal!

Rhapsody; hier valt het gelukkig mee met het verkouden zijn. Beetje snotneus, maar dat heeft ze eigenlijk altijd wel. het op de grond gooien van eten gaat nu een stuk beter. Ik pak gewoon steeds haar eten af en laat haar een beetje boos worden. Uiteindelijk bindt ze in.
Twee kiezen al voor Susannah, dat gaat rap. Wij zitten nog op tandje 5 te wachten. Heeft ze er erg veel last van? En lekker spelen met de lego. leuk om te lezen. Ik zie het al voor me hoe kevin probeert te bouwen en zij dan steeds allen stukjes rondstrooit, of valt dat mee?

Esther; Met het eten gaat het eigenlijk wel goed. We geven Emma nu wat eerder eten. Is minder gezellig, maar zo eet ze het tenimnste wel op. Over een tijdje maar weer samen aan tafel. jorg is vaak pas na zessen thuis en ik heb het idee dat dat voor haar ook een beetje te laat was.
Wat knap van Luca dat hij al loopt! Jullie zitten dus ook met het slapen. Hier is het ook een ramp. iedere nacht wordt ze wakker en wil dan een fles. Op aanraden van het cb toch maar niet geven, maar wat dan.... Na een tijd luisteren naar het gekrijs hou ik het vaak niet en laat ik haar toch bij ons in bed. En daar is alles prima. Jorg zegt (en terecht) dat als ze bij ons niet huilt er wel niks ergs aan de hand zal zijn, maar toch. Ik vind het zooooo lastig. Vandaag maar weer een proberen door te zetten. Helaas hebben wij geen zolder zoals jullie..... Ik vind het wel knap dat je het doet trouwens!
Lekker, de sauna. Ik ben niet zo vaak geweest maar die keren dat ik ging was het wel fijn.

Hier niet zoveel nieuws, behalve dat wat ik hierboven al typte. Ben vorige week met een vriendin naar Valentine's day geweest in de bios. Die was wel leuk en het was bovendien erg lekker om er weer eens tussenuit te zijn.
Emma ligt effe te slapen, dus ik heb weer tijd om de zooi op te ruimen.... (wat een lot ondergaan wij moeder toch he?!:lol: )

byebye
esther_emile
Hoi Patricia, hebben jullie uberhaupt een campingbedje? Dan kan je haar ook beneden in de woonkamer zetten, indien mogelijk daar de deur dicht, dan hoor je haar ook minder. Zo doen wij het met de zolder, als er echt wat is hoor je nog genoeg maar het hele harde krijsen hoor je dan niet meer zo hard en kan je zelf ook meer slapen.
Merk nu pas dat de vermoeidheid er bij mij echt uit begint te komen. Maar zoals we het nu doen is de nacht wel onderbroken, maar daarna kunnen we weer goed verder slapen in tegenstelling tot wanneer zo'n kleintje tussen je in slaapt, dat slaapt toch anders.

Succes iig.
Patricia1979
Ha Esther,

Haha, wij hebben ook geen deur in de woonkamer. We hebben een open trap, dus we horen het toch wel. Ach ja, even kijken wat deze nacht ons gaat brengen! Morgen gaat Emma naar het kdv en ik ben vrij, dus ik kan dan even bijtanken.

Thanks for the support!
Rhapsody
Poeh, het virus hier is echt venijnig en ons meisje was aan de beurt. Maandagnacht niet geslapen, ze had bijna 40 graden koorts, huilen, benauwd & happen naar adem, even hield ze op met ademhalen, dus dat was niet fijn. Gisternacht sliep ze wel door en ze is over het ergste heen. We luufen en neussprayen er wat af hier. Het zit bij mij niet zo vast meer, maar ik hoest nog wel veel en tena lady is my best friend *zucht*

Susannah is bijna van d'r avondfles af en vaak als ze 's nachts komt is het omdat ze heeft gedroomd en dorst heeft. Een warm bekertje sap werkt net zo goed dan, tenslotte als wij 's nachts wakker worden van de dorst gaan we toch ook een slokkie drinken? Anders weet ik het ook niet dames, het kan een combi van dorst hebben (niet honger), dromen, groeisprong... zeg het maar.

D'r onderkies is goed door nu en wordt nu ook meegenomen met tandenpoetsen, die twee bovenin... zo gemeen, maar ja het is de natuur he? Maar ja, ze heeft er veel last van, tandenknarsen, op alles willen bijten, kapotte billetjes enz.

Patricia, misschien heeft ze het te warm op haar kamer of in bed? Misschien kun je daar wat mee doen, een te warme kamer slaapt niet lekker en ik vind ons meisje heel vaak met haar broekje uitgetrapt. Ze heeft ook een heeel klein nachtlampje aan sinds haar geboorte en knuffels om mee te spelen, dus vaak als ze even wakker is, dan speelt ze zichzelf in slaap. Gewoon wat ideeën hoor. Maar je eigen slaap is belangrijk, tenzij Susannah ziek is, dan ga ik wel naar haar toe, haal haar uit bed en doe de checks (volle luier, dorst ect) en ga dan even met haar zitten. Soms knuffelen we, of lezen we een boekje of geef ik haar wat te drinken. Maar ze gaat altijd terug in haar eigen bed, nu weten we dat ze soms zichzelf in slaap moet huilen, dus we zijn wel wat gewend hier.

Het spelen met lego is echt lachwekkend hier. Het zit in een doorzichtige doos en Susannah trekt het brutaal naar zich toe, graait wat, broer trekt het terug ect ect. biggrin.gif Ik suggereer dan dat Kevin de doos met duplo moet aanbieden, wat hij dan ook heel lief doet, geeft haar ook wat en dan is er weer vrede. Van de week zat Susannah onder de speeltafel en zat met een gelukzalige blik met een auto'tje over de onderkant van het tafelblad te rijden. Ik was even aan het opruimen (ja ja de lego), ze zag de bak en daar zag ik haar handje onder de tafel vandaan komen, hoppa en weg was de bak. Hehe laugh.gif Wat een dondersteentje.

Ze begint zich op te trekken omdat ze wil staan... leuk hoor. Ze ontwikkelt zich op een heel ander tempo dan haar broer.
Twinkle
hallootjes....

hopelijk wordt Tijsje nu niet wakker kan ik ff reageren!

Ow jeee ziek geweest, zoals ik nu begrijp zowel jij als Susannah...
Hopelijk knap jij snel helemaal op!
Susannah was al opgeknapt, begreep ik toch?
En is het lego of duplo waar je het over hebt?
Stef zsijn lego is naar boven gegaan, ben veel te bang met die kleine sgteentjes...
Al stopt Tijsje niks inz ijn mond, ik vind dat eng....
Je meisje gaat dus al staan, super zeg!!!!

Patricia:
Hier dus ook elke nacht drama... Tijs gaat niet bij ons in bed, maar hij krijgt wel regelmatig een fles...
Ik weet het: moet dat niet doen... Stef heeft dit ook lang gehad en het is allemala goedgekomen hahaha!
Maar het is wel vermoeiend!
Hopelijk kun je snel wat bijtanken!
Loopt Emma al? Ze was toen hier al zo vlot met alles?

Esther:
Was jij dat niet die toen bezig was met zindelijk worden? Of heb ik de verkeerde nu voor me?
Hoe gaat het daarmee?
En jij zet dus het bedje op zolder...
Daar ben ik weer te zacht voor. Ik ben af en toe te soft, daarom zal Tijs ook zo doen snachts...
Ik slaap met de babyfoon naast mijn bed en Tijs zijn kamer ligt naast de opnze..
Toen hij eerder zo onrustig was, heb ik de babyfoon wel eens uitgezet, maar dan trof ik hem wel eens onder het braaksel.... End an voel ik me zooo schuldig...
Nu gaat het overigens goed met het spugen, dus ik moet weer wat harder worden!

Maike:
hoe is het nu met de verkoop van je huis?
Hopelijk hebben jullie nu eindelijk kopers gevonden!

De rest ben ik vergeten sorry!

Met Tijs gaat het goed! We zijn met de homeopaat bezig en spugen is gewoon helemaal over... Zijn eetlust is nog niet super... Maar het wonder is geschiet. Hij probeert sinds een week eten/koek ed in zijn mond te stoppen.. Maakte me echt ongerust hierover.. Hij prikt alles netjes aan zijn vork, maar geen hap ging naar zijn mond...
Maar gisteren deed meneer zelfs een krentebolletje in zijn mond.... Wat kun je dan blij zijn!

We zijn nu nog bezig met de huid avn Tijs bij de homeopaat. Zeker met dit winterweer heeft hij veel last van eczeem...
Wat natuurlijk ook onrust kan oproepen snachts, jeuk kan heel vervelend zijn!

Tijs is echt een drikftkikker geworden. Hij heeft een hele harde hoge rotgil als hij zijn zin niet krijgt!
En de laatste dagen laat hijn die iets te vaka horen...
Maar wat doe je ertegen.. Ik probeer het te negeren, maar helpen doet het niet hahaha!

Ik moet vandaag weer werken....
Dus ga er vantussen!
Fijne dag
esther_emile
Patricia, daar zijn we voor toch wink.gif

Bah Rhapsody, 40 graden koorts, dat is echt zielig. Blij dat het toch met jullie beide al weer wat beter gaat. En Susannah dus ook met lego spelen. Wat Twinkle zegt dat durf ik niet aan. Luca stopt nl wel alles in zijn mond hoe klein of hoe groot, dus niet zo verstandig. blush.gif En zo te lezen idd een dondersteen, heb er ook zo een, die als je net aan het opruimen bent alles weer op de vloer gooit.
Luca krijgt nog steeds een avond voeding (bv) en daarna nog een klein flesje. Als we dat niet doen dan gaat hij echt niet slapen en wordt hij om 10 uur alweer wakker.
Wat knap dat ze zich nu gaat optrekken. Pas maar op, dan komt ze bij nog meer spullen wink.gif

Al jullie kindjes dus al een hoop tanden en een paar kiezen, hier nog helemaal niets. Is alleen maar voordeel, zijn zoals iemand eerder al zei idd sterkere tanden en hij zal dan waarschijnlijk ook later gaan wisselen. Maar wel vervelend dat ze zoveel last hebben van het doorkomen.

Twinkle fijn weer wat van je te horen. Ja ik/wij zijn idd bezig met zindelijkheidscommunicatie. Gaat erg goed. Na elk slaapje en eetmoment gaat hij erop en als ik tussendoor merk of denk hij zal wel moeten dan ook nog. Volgens mij komt dat ongeveer overeen met wanneer je ook de luier zou verschonen, alleen zetten wij hem dan nog even op/hangen hem boven het potje. Dank je wel dat je er naar vraagt.
Babyfoon staat bij ons alleen overdag aan. 's Nachts horen we hem wel, zijn kamer is ook naast die van ons. Super dat het spugen onder controle is. Kom je/jullie nog wel een beetje aan je eigen nachtrust toe?
Kan me helemaal voorstellen dat je dan helemaal trots en blij bent als hij wat in zijn mond stopt. Slecht eten is toch als ouder heel zorgwekkend, heb het bij sprongetjes van Luca ook gehad, maar op een gegeven moment me er maar bij neergelegd dat hij gewoon geen honger had.

Zo volgens mij weer op iedereen gereageerd. haha. Hier eigenlijk weinig te melden, lopen gaat goed, slapen wisselt, maar wordt steeds beter en met ons is ook alles goed blush.gif rolleyes.gif

Fijne dag allemaal.
Patricia1979
ff snel, want he thuis is een zooi, heb zometeen functioneringsgesprek op mijn werk en wil ook nog even de stad in, maar:

ZE HEEFT VANNACHT DOORGESLAPEN!!!! WIEHOE!!!!
Rhapsody
Wohoooooooooooooo Patricia!

Twinkle, ik kan het ook niet zo goed hoor. Ik kan vaak wel aan de huiltjes afleiden wat er is en zolang ik het niet te gezellig maak zo midden in de nacht... ik heb slechts 1 of 2 keer gehad dat ze ontroostbaar was, maar dan was er wel wat meer aan de hand (zoals je zegt, zichzelf onder gespuugt, helemaal dwars liggen in het ledikantje enz). Doorslapen doen ze vanzelf wel op den duur, alhoewel een vriendin heeft een kleuter van 4 jaar die nog steeds niet doorslaapt. Het is een heel gevoelig ventje die na een drukke dag dan niet zulke fijne dromen aan over houdt. Slechts 1 keer heeft manlief ons meisje naar beneden genomen en die heeft beneden tv zitten kijken. Ik kan de handjes dichtknijpen denk ik, maar als het gebeurt neem ik het voor lief, ze worden ook weer zo snel groot.

Maar wat fijn dat het zo goed gaat met driftkikker Tijs! biggrin.gif Ik ben zo blij voor jullie!

We hebben een grote bak met Duplo én een kleinere bak met lego. Omdat Susannah ook alles in haar mond steekt heb ik de kleine stukjes ruim geleden eruit gehaald, maar tot dusver knabbelt ze alleen op haar penguin grappig genoeg. Ik zag de bui al hangen met ons allers etertje namelijk, maar het valt mee.
Rhapsody
Het is een beetje stil hier, is alles goed met de dreumessen? Slaapt Emma goed door? En Luca Esther?

Ik ga zo even met Kevin stemmen, maar met Susannah gaat alles goed. Ik vermoed dat ze nu tegen de 10 kilo aanhangt (op 12 april gaan we weer naar het cb), kruipt als speedy gonzales en durft nu ook de keuken in te kruipen als ik daar ben. Het is geen rupskruip meer, maar een echte steunend op haar handen en knieën. Af en toe komt ze dan even buurten, trekt aan mijn broekspijp, gaat tevreden zitten en kletst er even op los. Soms kruipt ze weer naar het speelgoed en soms wil ze wat meer van mamma. We hebben een plavuizenvloer hier dus zelf gaan staan tot nu toe (of optrekken tot staan) is niet echt succesvol omdat ze wegglijdt. De houten garage van Kevin staat op het speelkleed, dus daar durft ze het wel redelijk goed. Manlief moet daar altijd om lachen en noemt haar dan Godzilla die de garage terroriseert. wink.gif Haar kiezen bovenin komen tergend langzaam door, blah.

esther_emile
Inderdaad rustig hier.

Luca (ga het niet te hard zeggen) slaapt de laatste week erg goed door rolleyes.gif gelukkig. Juich alleen nog niet te vroeg.... Bedankt voor het vragen Rhapsody
Leuke vergelijking met godzilla, alleen ziet zij er een stuk liever uit. En kruipen gaat dus goed, leuk hoor. Wij proberen Luca nu te leren dat hij niet in de keuken mag komen. Maar dat lukt niet zo goed, want hij maakt er een spelletje van wacko.gif Tijd voor een traphekje naar de keuken toe.

En hier ook nieuws, Luca zijn eerste tandje is door, jaja. Links onder en volgens mij volgt rechts boven ook binnen een paar dagen. Gelukkig heeft hij er niet zo'n last van, behalve dat hij heel veel aandacht wil, maar dat kan ook door de leeftijd komen, haha.

Bijna weekend. Ben vandaag helemaal alleen op kantoor. Alle heren zijn naar een beurs, ook wel eens lekker, en kan ik ongegeneerd hier (M&Z) rondneuzen.

Fijn weekend allemaal.
maike
Hey hallo,

tis idd erg rustig hier maar heb eigenlijk nergens puf voor op t moment. Zit al 2 weken thuis. Ben helemaal op, heb wel de wil om te werken maar mijn lichaam werkt voor geen meter mee. Kan me nergens toe zetten en wil eigenlijk alleen maar slapen. Verder een aardige klap te verwerken gehad naar aanleiding van 2 jaar geleden. Kan bij het kleinste ding gaan zitten brullen terwijl ik daar voorheen geen last van had, ben mezelf heel hard voorbij gelopen. En daar krijg ik nu de rekening van.

Met Gilke gaat het zozo. Alweer aan de race huh.gif zo sneu. Voor de derde keer in 2 weken. Gilke heeft nu 6 tandjes, zo`n lekker bekkie als ze dan lacht!! Ze staat steeds beter los.

Gaaf esther eindelijk z`n tandje. Kan hij straks lekker aan de knabbel. Mooi dat hij ook doorslaapt. Niet al te hard roepen nee, want voor je het weet komt ie weer lekker midden in de nacht.

Rhapsody aaaaa godzilla? Kan het me wel helemaal voorstellen hihi. Hoe gaat het nu met Kevin?

Patricia, hoe is je functionerings gesprek gegaan?
Patricia1979
Hoi allemaal,

Het slapen hier gaat op en af. Ik ben nu aan het uitzoeken waar het aanligt, maar ik kom nu gewoon uit op honger. Ze eet niet zo heel goed en dus moet ze ergens wat inhalen.
Heel vervelend en een boel mensen zijn het er niet mee eens, maar ze krijgt dan dus gewoon een flesje midden in de nacht. En ja, ik weet het; ze gaat er misschien aan wennen, maar dat zie ik dan wel weer....

Eigenwijs he?! Heeft ze tenminste ook iets van mij!

Oh, en ze loopt! Geen kilometers, maar steeds grotere stukken. Heel grappig om te zien, want ze doet het best voorzichtig en dus ook wel langzaam, maar steeds met zoveel mogelijk spullen in haar handen.

Hoe is het met jullie?

Gilke aan de diarre, Maike? Dat is zielig zeg! Heeft ze buikgriep of ligt het aan haar tanden? Wat vervelend dat jij je puf kwijt bent. Ik hoop dat je thuis lekker wat kunt uitrusten en je hoofd wat leeg kunt krijgen (als het daaraan ligt natuurlijk) Mijn functioneringsgesprek was erg fijn, dank je. Ik heb aangegeven dat ik volgend jaar een nieuwe groep wil en hij ging eens kijken wat hij voor me kan doen.

Joehoe!!! Een tandje voor Luca! wat fijn dat hij er niet zo'n last van heeft! (afkloppen!!!) Fijn he, die spelletjes wanneer iets niet mag. Ze weten het volgens mij dondersgoed, maar zijn zo aan het uitproberen. Emma in ieder geval wel. Die steekt nu trouwens gewoon haar tong uit!!!

Godzilla! whahah, rhapsody, dat is wel een grappige naam. Kan het me voorstellen als ze daar zo boven die garage uitkomt! En al kiezen bij jullie! Dat schijnt nog erger te zijn dan tanden toch? Of valt het nog mee?

Ik ga ff wat drinken pakken. Manlief zit op zijn nieuw ingerichte kantoor een km verderop en emma ligt in bed. Ik ga zo nog wat opruimen, want de leidster van het kdv komt morgen op huisbezoek. blink.gif nu snap ik waarom die ouders altijd zo gestresst zijn als de juf komt eten....

doei allemaal!
maike
Patricia, gaaf!! Lopen met zoveel mogelijk spullen is volgens mij om het evenwicht te bewaren. Afleiding tijdens het lopen zou ook kunnen. Mikki deed dit ook altijd. Handen vol en maar stunten laugh.gif
Die fles midden in de nacht pffff wacko.gif ja die is niet fijn maar als Gilke wakker wordt krijgt ze van mij warm water. Nu ff niet omdat ze ziek is maar normaal gesproken wel. Heb dr een gehad die er idd aan gewend is geraakt dus geen flessen meer hier. Maar kan me heel goed voorstellen hoor dat je het doet. Nachtrust is zo belangrijk en je laat natuurlijk je kind ook geen honger lijden. Is ook zo zielig.

Hier nog steeds de race. Nog maar 2 keer per dag dus het wordt wel iets minder maar wel 2 keer alles weer uit en de badkuip in. Ze was VIES. het liep zo langs dr luier op het rompertje in wacko.gif EN stinken woeha! Heb dr dinsdag ook maar thuisgehouden, ze zou anders naar het kinderdagverblijf gaan maar daar willen ze dr dan ook liever niet hebben. Dus komt deze mama nog steeds niet aan dr eigen toe. Ik vind het wel heel moeilijk hoor, kan mijn werk niet van me af zetten. Blijf bezig in gedachten en via de mail met mijn mentorkindjes. Terwijl ik het eigenlijk allemaal even op nul zou moeten zetten.

Volgen jullie Romy? Vind dat zo erg, het lijkt me verschrikkelijk als je als ouders dat te horen krijgt. Onmenselijk bijna brrr. Moet er niet aan denken.
Rhapsody
Woo! Eerste tandje voor Luca smile.gif Wat fijn dat hij er niet teveel last van had, elk kleintje is er zo verschillend in... Maar waarom mag Luca niet de keuken in eigenlijk? Er valt daar zoveel spannends te beleven voor zo'n uk. Pannen, met deksels enne, verpakkingen... Met Kevin toen hebben we alle laden en deurtjes beveiligd, we hadden er ook een traphekje, maar dit huis is net wat anders. Met Susannah is het goed opletten omdat ze vaak net achter je voeten gaat zitten, maar als ik met iets bezig ben zoals koken wat veel afgieten vereist dan zet ik haar even in de box. Maar er staat niks op de hoogte van beide kids waar ze dus in problemen mee kunnen komen.

Patricia: hebben we hier ook hoor. Susannah wordt ook minstens nog 1 keer wakker en vaak omdat ze een poepluier heeft. Daar heeft ze een hekel aan en wordt ze ook wakker van. Ik maak dan ook een klein flesje voor na het verschonen (of afhankelijk of hoe goed en veel heeft gegeten in de avond een beker met lauwe roosvicee), daarna een boekje lezen, knuffel met een kus en ze slaapt weer heerlijk verder. Wat gaaf dat ze loopt zeg! Effe een nieuwsgierig vraagje hoor, maar waarom komt de leidster van het kdv thuis?

Hehehe lopend met zoveel spullen... ja daar heeft mijn oudste ook een handje van. Dan gaan we naar bed en wie is dan inene de pakezel?

Maike... *dikke knuf* Je hebt ook een zooi meegemaakt de laatste tijd en twee meiden, én dat er ook nog bovenop... de batterij is dan ook op. Niet leuk voor je werkgever en al helemaal niet voor jou, maar tja je hebt wel een meewerkend lichaam nodig. (Ik heb zelf ook een maand of twee thuis gezeten met een lichaam dat op was, dus ik herken het wel). Pff en dan ook nog Gilke aan de dunne, toe maar.

Dian, Mart en Romy: ik heb het net gelezen en van verdriet vloog ik door naar boosheid naar de artsen toe toen ik verder las. Ik vind het zo moedig en knap van die twee, de liefde voor je ukje.

Hier is het huize weltevree. Vorige week was het nog wel pittig met de oudste die moeite had om in het psz ritme te komen. Ik kreeg zelfs een telefoontje of ik hem kon komen ophalen van de psz, dat was ons nog nooit eerder gebeurd. Susannah en haar kiezen er bovenop... dat was wel even buffelen.

Ons meisje heeft heel veel last van het doorkomen van haar kiezen. Haar eerste is goed door, naar nadat ze eerst er twee bovenin kreeg, kwam er ook nog eentje aan rechts onderin, dus dunne en volle poepluiers, kapotte huidje, hangerig, veel huilen, bijten op echt alles (ook mamma zelf), maar het is even rustig nu in haar mondje (ze zijn nog niet helemaal door) en haar humeur gaat dan met sprongen vooruit. Ze durft nu ook een kamer uit te kruipen en is druk op verkenning, maar wel met mamma in de buurt. Soms als ze niet met haar broertje kan spelen, dan hebben we even oogcontact, dan begint ze te brabbelen en is ze in no time bij me en dan die tevreden blik. Maar ze is snel zeg. Lopen doet ze nog niet, soms probeert ze wel op te trekken en we houden haar ook vaak vast zodat ze kan staan (wat dan wel lukt) en dan vind ze het wel welletjes. Voor de rest is ze dol op lezen. We hebben de nodige prentenboeken met flapjes enz, en zo voor het slapen gaan krijgt ze er geen genoeg van. Dus dan gaat het zo van die die die. En ik zo van: vooruit, nog 1 boekje dan... 20 minuten later wink.gif
Patricia1979
whahaha, rhapsody, ik blijf het zo grappig vinden om die overeenkomsten te lezen. Die flapjesboeken hebben we hier ook en ook Emma is daar dol op. pff soms lezen we wel 5 keer hetzelfde boekje en dan lijkt ze beledigd als ik een ander boekje wil pakken.
Leidster van het kdv kwam op huisbezoek. Doet ze bij alle nieuwe kindjes van dat jaar, of kindjes waar ze nog niet geweest is. Ik ken het ook wel van de basisschool, daar gaan onze kleuterjuffen bij kinderen eten. Gewoon om eens te proeven hoe de thuissituatie is.
Och die Kevin. Moest hij ineens weer zo wennen aan de psz? Dat is met zijn PDD natuurlijk helemaal lastig. Hoop dat hij snel weer in het ritme zit.
Succes met de kiesjes!!!!

Maike; kan me voorstellen dat je betrokken blijft bij je mentorkids. Heb je toch een band mee opgebouwd toch?! En je weet dat je voor jezelf moet kiezen, maar kan me voorstellen dat dat lastig is hoor. Ik hoop dat je snel wat rust kunt vinden! Sterkte in ieder geval.
Och en dan dat meisje van jou! Wat sneu zeg, die diarree. Is ze daar ziek bij, of valt dat mee?

Romy volg ik in stilte wel ja. Wilde ook graag wat zeggen, maar verder dan sterkte kwam ik niet. Maar wat een verhaal zeg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet alles weet en heb gevolgd, maar kon toen niet helemaal teruglezen, omdat sommige delen afgesloten zijn, maar de strekking van het verhaal weet ik. Inderdaad vreselijk! Ik hoop dat ze er toch weer een beetje bovenop kan komen.... De berichten waren nu lichtelijk positief toch?

Ik ga lekker Wie is de mol kijken!

doeidoei!

esther_emile
Hoi hoi,

Rhapsody, tja waarom eigenlijk niet. Eigenlijk alleen vanwege de prullenbak. Die maakt hij open en staat er met zijn mondje tegenaan. En dat vind ik toch niet echt gezond en hygisch. Laat hem inderdaad vaak met een garde en pan spelen of zo, kan hij echt wel even zoet mee zijn, haha. Traphekje wil manlief niet, en ja wat moet je dan. Dus nu steeds opletten als hij de keuken ingaat en anders gaat hij na een aantal keer waarschuwen gewoon de box in.
Kiezen bij Susannah dus door. Zo te lezen had ze er flink last van. Hoeveel heeft ze er nu? Wat grappig dat ze lezen zo leuk vindt. Als ik Luca voorlees als hij aan het spelen is, komt hij naar me toe en trekt het boek uit mijn handen en klapt het resoluut dicht. Hij speelt er ook wel mee, maar echt plaatjes kijken of zo doet hij niet.
Mooi dat het met Kevin nu goed gaat op de psz. Geniet hij er ook van?

Maike, bah wat vervelend dat ze nog steeds aan de race is. Ook niet echt leuk voor jou, haar telkens helemaal te moeten wassen. Enig idee waar het door komt?
Ja Dian, Mart en Romy, wat een berichten he. Je voelt je zo machteloos, maar ook gelukkig dat je zelf een gezond kindje hebt. Niet lullig bedoeld, sorry als het zo overkomt.

Leuk het die lopende ukkies Patricia! En zo grappig dat dan ook gelijk alles meegenomen moet worden. Luca is daar ook zo'n ster in.
En etentje met kdv leidster was dus leuk. Krijg je daar ook nog terugkoppeling op, of is dat iets voor het kdv?

En zoals jullie hieronder kunnen zien. Bij ons ook goed/groot (nu nog klein) nieuws. Wij worden in november de trotse ouders van een tweede kindje rolleyes.gif ben helemaal blij.

Verder geen nieuws. Oh ja gisteren naar CB geweest voor laatste prikjes tot 4 jaar en kijken hoe het met hem is. Ze vonden hem snel met lopen (Maar voor ons was een meisje van 14 maanden die nog niet liep, dus dan is dat natuulijk een heel verschil). En blokjes oefening deed hij goed. Hij is ook erg beweeglijk en praten is hij een beetje sloom mee, maar goed dat maakt mij niet zo veel uit, komt ook wel goed. En we moeten proberen hem uit een beker te laten drinken, dat wordt dus een leuk waterballet. haha.

Nou ga nu maar aan het werk.

Fijn weekend.
maike
Wow Esther gefeliciteerd!! Gaaf hoor. Ben benieuwd wat Luca ervan mee gaat krijgen. Wel leuk hoor, zo`n friemelend mensje.
Om hem te laten drinken uit een beker kun je ook met hem oefenen in bad of onder de douche.

Rhapsody, ik dacht eigenlijk altijd dat na ongeveer een jaar die darmen stil gaan liggen `s nachts? Of is dit
per kind verschillend? Maar jij mag er dus ook nog uit midden in de nacht? Hier gaat dat gelukkig met periodes. Als ze erg verkouden is ofzo. Gebruik je van die homeopatische middeltjes voor het doorkomen? Die werken wel iets. Wel sneu want je kunt verder niks voor haar doen hè.
Wel fijn dat het bij jullie eindelijk een beetje rustig is. Dat mag onderhand wel zeg. Maar jij hebt dus ook 2 maanden thuis gezeten? Ik voel me zo schuldig als ik zo op de bank zit, er niks uit mijn handen komt. Moet me op momenten echt dwingen om achter mijn kids aan te gaan. In het weekend is het zo verleidelijk om manlief voor de kids te laten zorgen. Maar die heeft ook zijn weekend verdiend denk ik dan.

Patricia, wat grappig zeg, de kleuterjuf die komt eten. Lijkt me een goed idee om idd de thuissituatie in te schatten maar lijkt me voor de ouders heel raar. Bij ons was dat vroeger nooit.

Gilke staat op een zeer streng dieet. `s ochtens alleen een flesje, dan roosvicee stop en wit brood, crackers of soepstengel. Ze mag een banaantje. Gister maar 1 keer gepoept, wel alles helemaal onder. Maar het gaat nu de goede kant op.
Ze wil vooral boekjes kijken waar dieren instaan. En dan maar de geluiden nadoen.
Rhapsody
Ik moet eigenlijk de keuken opruimen, maar ik heb geen bal zin LOL Stoute mij!

Esther, ik vind het zo leuk dat er een tweede voor jullie aankomt! Ik heb hier ook de nodige weerstand hier met traphekjes. Ik wil er eigenlijk een onderaan de trap, juist omdat Susannah mij echt op de voet volgt en Kevin niet altijd de gang deur dicht doet... Dus daar komen de series van bezwaren *zucht* Ik ga mijn schoonvader eens polsen of ik plaats een advertentie op werkspot.nl. We hebben er wel één bovenaan de trap, maar toch. De prullenbakprobleem: Kevin vond het zo leuk dat hij rustig interessante verpakkingen uit trok, wat we deden was dat we de deksel omdraaiden (de gesloten kant dus naar het gangpad toe) en dat was meteen goed. Geen enkel probleem meer gehad, toen begon meneer met de koelkast hehe en kwam hij constant met de melk aanlopen omdat hij dorst had. Daar hebben we een klitteband strip voor gekocht (prenatal had die toen voor wc brillen, maar hey, waarom dan ook niet op de koelkast).

Kevin liep ook pas rond de 13 maanden, je hebt snelle lopers en verstokte kruipers of kontschuivers. Ik heb zelf het idee dat ons meisje nog niet de kracht in de benen heeft (het is ook zo'n ukkie).

Oh en uit een beker leren drinken... als je 's avonds aan het tandenpoetsen bent, dan kun je het hem al aanleren. Kevin had het al door met 7 maanden en Susannah zet graag haar tanden in de beker en probeert het dan zo aan te sturen (heb ik weer rolleyes.gif ). Door de dag heen knop ik dan maar een theedoek om haar nekje heen, met veel geduld komen we er wel. Maar wat een boef, een boek dichtslaan laugh.gif

Maike: dat is wel een tijd geleden, maar het heeft wel een stempel op me gedrukt. Ik was zo onzettend moe, snel duizelig en kon niet op houden met huilen. Nu had ik wel wat rouwverwerking dat ik had genegeerd ten koste van mijn baan en ik was zo perfectionistisch (kon ook geen nee zeggen tegen overwerk), lichamelijk was ik gewoon leeg. Ik had toen nog geen kinderen, wel twee katten en een parkiet, dus de motivatie was ver te zoeken. Met kinderen moet je wel op staan. Met vallen en opstaan heb ik geleerd dat 80% ook genoeg is, en dat je niet in alles je volledig hoeft te geven. Dan is de vloer een dag later schoon bv. Mijn vader heeft dit zelf ook gehad rond die leeftijd en heeft me heel veel dingen geleerd. Daarnaast kreeg ik ook de kans om een timemanagement cursus te doen vanuit werk die erg goed was. Dat heeft me heel veel handvaten gegeven. Nu ongeveer tien jaar later heb ik het wel aardig door, denk ik. Ik weet niet of ik het cursusboek nog ergens heb, zal wel even kijken. Maar ja, heel herkenbaar. Meid, het moet er toch allemaal uit en anders is het je lichaam die wel zegt: hee wacht eens even.

Ik hoop dat je meisje snel van de race afkomt.

Ik weet het trouwens niet van de darmen, want onze oudste heeft ook vaak een rijkelijk geurende luier in de ochtend. Vannacht was het vrij rustig, maar de kiezen waren weer vervelend, dus heb ik haar wat slokjes roosvicee gegeven en bij me gehouden totdat ze weer in slaap viel (op haar eigen kamer). Ik heb wel die homeopatische druppels, maar gek genoeg helpt een zetpilletje beter voor de nacht. Haar huidje is ook zo rood en kapot, ook een plasje bijt er stevig in (ik gebruik wel zinkzalf, maar ja...). Ik moet ook bekennen dat ik het niet al te erg vind die ene keer dat ik eruit moet, juist omdat Kevin al zo groot wordt en we een derde niet aandurven geniet ik wel van dat lieve meisje in mijn armen. wub.gif

Onze meiden zitten ook erg dicht op elkaar Patricia, ik zit ook vaak te kijken naar wat Emma al kan en zit er zo van te genieten! Dus ook al een hele tante als je het maar waagt om te stoppen met lezen! Maike: Dick Bruna heeft een nieuw boekje uit over boerderijdieren, het heet Nijntje op de boerderij. Ze is helemaal gek van het eendje wat erin zit.

Kevin is weer helemaal de oude en heeft zijn draai weer gevonden op de psz! De juf was ook erg tevreden en was erg te spreken dat hij ook wat meer durft in het spel met andere kindjes. Wel zei ze dat hij het wel begint te ontgroeien, maar ja, dit is een tijdelijke oplossing. Hoe rustig Kevin was als dreumes, zo aanwezig is Susannah. Ik had mijn fiets even bij de fietsenmaker afgeleverd en zat met Susannah naar mensen te kijken op het winkelcentrum (na eerst wat boeken te kijken bij de boekwinkel, ze zag de nijntje boeken en begon meteen van tie tie tie!), wat een babbelkousje. Ik krijg wel opmerkingen dat Susannah klein is voor haar leeftijd, maar we gaan 12 april pas naar het CB. Naar mijn gevoel zit ze prima in de groeicurve's. Maar juist omdat Kevin zo groot is voor zijn leeftijd..

Ah onze dame meld zich zeer verontwaardigd, ik ga maar eens ons meisje knuffelen.
Patricia1979
manlief vraagt of ik gezellig in de keuken kom kokone, haha. Dus ben er maar heel even. Reageren doe ik nog maar even voor Esther:

Gefeliciteerd!!!! kei leuk nieuws!!!!
esther_emile
Hey hoi,

Dames bedankt voor jullie felicitaties. We zijn er ook helemaal blij mee.

Maike, goede tip om het onder de douche te doen. Doe het nu met een handdoek om zijn nek na het poetsen, thanks Rhaps. Gaat wel redelijk, maar zal net als met een tuitbeker gewoon oefenen zijn. Dus komt vanzelf.
Ja en wat Luca ervan mee gaat krijgen, denk niet zo veel, maar zal wel leuk zijn straks met kusjes op de buik enzo.
Mijn schoonzusje is ook zwanger en vorige keer was ik 12 weken eerder dan haar uitgerekend en nu is zijn 10 weken eerder dan ik, dus dat is wel grappig.
En wat betreft verleiding om in het weekend niets te doen. Je doet door de weeks toch ook het werk en het huishouden. Dan kan hubbie in het weekend toch wel iets meer bijspringen. Sorry als dit bot overkomt, want zo bedoel ik het niet hoor. Heb het zelf namelijk ook, dat Emile zelf in het weekend ook nog allerlei dingen wil doen en dus weg is, en dan zeg ik wel eens, hallo het is ook jou kind. OK klinkt misschien een beetje cruu en ik zeg het met andere woorden, maar het komt er wel op neer.

Opruimen is ook niet mijn hobby hoor Rhasody. Tja als het makkelijk gaat zoals bij Luca zijn speelgoed, alles oprapen en in de speelkist doen. Lekker makkelijk. Maar echt poetsen en zo dat moet ik echt inplannen anders gebeurt het niet blush.gif .
En de prullenbak omdraaien is niet echt een idee. Hij is rond en dan komt hij er toch nog aan met zijn mond, welke kant het ook is wacko.gif . Maar wel blijven hem gewoon zeggen dat het niet mag, en over een jaar ofzo dan snapt hij het wel denk ik, haha.
Knap hoor dat je het hebt kunnen verwerken, of iig een plekje hebt kunnen geven. En perfectionisme afleren, of anders aanwenden is niet al te makkelijk. Dikke knuf voor jou.
En voor jullie dus geen derde? Durf je het niet aan ivm wat je vertelde, of ivm zwangerschap, of ben ik dan weer te nieuwsgierig?
En klein, ach als ze mooi op haar lijntje zit, hoef je je volgens mij geen zorgen te maken.
Zal Luca ook weer even uitzetten op de curve, waren vorige week bij het CB en hij is nu 77 cm en 10455 gram. Wordt dus best zwaar op de arm.

Patricia1979
hoihoi,

Maike; Hoe gaat het met Gilke? Is ze alweer wat opgeknapt? Leuk om te lezen dat ze zo bezig is met doekjes en dieren. Heel herkenbaar!
Hoe is het met jou? Lukt het een beetje om rustig aan te doen? Ik kan me je dilemma over het weekend wel voorstellen hoor. Hoe denkt je hubbie erover? (En als ik te persoonlijk word, moet je het gewoon zeggen... laugh.gif )
Oh en mijn fucntioneringsgesprek was prima. Heb aangegeven dat ik volgend jaar graag een hogere groep wil draaien. Ik blijk alleen een jaar lang te weinig salaris te hebben gekregen. Altijd fijn! Nou ja, als ik het maar alsog krijg, dan vind ik het best.

Rhapsody; ik heb precies hetzelfde, vind ook altijd erg leuk om van Susannah te lezen hoe het met haar gaat en wat ze allemaal doet. Nijntje op de boerderij lijkt me erg leuk. Jorg heeft vorige week "Klein, groter, grootst" gekocht. Ook van Dick bruna en ook met allemaal dieren. Dat is hier echt favoriet.
Wat fijn dat Kevin zijn draai weer heeft gevonden! Is voor hem natuurlijk ook niet niks geweest en de terugkomst was natuurlijk ook weer een stap waar hij aan moest wennen, of ging dat wel ok?

Esther; Hoe voel je je? En hoever ben je? (of kan ik dat ook zien aan je banner? dat zie ik nu tijdens het typen natuurlijk niet!)

Hier gaat alles z'n gangetje, Emma komt af en toe toch nog 's nachts en wij geven haar toch gewoon een fles. Daar is het voor haar en ons mee opgelost en ik blijf toch even hoop houden dat ze er op een gegeven moment vanaf is. Ik weet het, misschien is het niet handig, maar van iedere nacht wakker worden, word je op een gegeven moment ook gaar, moe en chagerijnig.
Verder is ze volop aan het lopen en ontdekken en dat is echt heerlijk om te zien!

Ik ga lekker de bank op. Ben alleen thuis vandaag, jorg is aan het eten met een vriendin van vroeger en Emma ligt lekker in haar bedje!
Rhapsody
Wat zullen je ouders in de wolken zijn Esther! Twee kleinkinderen erbij! Ik ben benieuwd wanneer Luca denkt dat de prullenbak interessant genoeg is. Susannah vind schoonmaakemmers erg interessant (ik dweil hier bijna dagelijks omdat mevrouwtje graag met dingen smijt), een kwestie van goed bijhouden want anders wordt het zo'n plakzooi.

Het perfectionisme afleren, mijn moeder bemoeit zich nog steeds tegen dingen aan, ze heeft altijd wel een opmerking dat het beter kan (manlief was woensdag jarig, dus ik ben nu al een paar dagen op zoek naar dingen die mijn moeder heeft opgeruimd), maar haar oplossingen zijn vaak niet kindvriendelijk.Ze bedoelt het goed, maar soms denk ik: laat me toch.

Om je vraag te beantwoorden, we hebben 10 jaar gedaan om twee prachtige kinderen te krijgen uit vier zwangerschappen. Op Kevin hebben we 6 jaar moeten wachten (voor de mmm kwamen we niet voor in aanmerking omdat ik wel gewoon zwanger kon worden en verder onderzoek zou niks aan het licht brengen) en was ons wondertje en Susannah ons onverwachte cadeautje. Voor ons voelt het gewoon dat we het lot tarten om voor een derde te gaan, ook omdat ik er ook niet jonger (wordt 36) op wordt (mijn vk vind dat ik de perfecte heupen/lichaamsbouw heb en zei al zo van, maar een 3e is zo gezellig). Ik ben de twee miskramen emotioneel niet vergeten (8 weken en12 tot 13 weken), manlief is gewoon bang dat er echt wat mis kan gaan, zeker omdat ik de eerste maanden na Susannah's geboorte lang nodig had om goed te herstellen (mijn heupen, die een optater kregen omdat het meisje aan het einde door mijn bekken denderde (zo beschreef de vk het)). Maar soms... oh soms dan zie ik het wel voor me. Ik snap manlief ook wel hoor, maar hij begon er een paar maanden geleden over en mijn hormonen sloegen op hol. rolleyes.gif

Dus Luca zit nu ruim in maatje 80? Hoe is het met zijn verkoudheid? Trouwens groot gelijk hoor, jullie werken allebei, waarom zou jij dan alleen het huishouden doen? Voor ons is het wel anders, maar ik laat die vent van me ook flink sjouwen met de was hoor.

Patricia, te weinig salaris? Nou lekker dan, wel geweldig om te horen dat je gesprek zo goed ging en dat je ook zo gewaardeerd wordt. Wanneer weet je wanneer je een klas hoger krijgt? Wel grappig trouwens ik stond met Kleiner, groter, grootst nog in mijn handen (de kinderen hebben de liefde voor boeken niet van een vreemde), maar ze had al die andere recent gekregen. Susannah zit er ook graag bij als ik Dikkie Dik voorlees aan Kevin, dan wil ze zo lekker op schoot kruipen... Op een paar onwennige dagen na, gaat het super met Kevin. Ik moest wat luierzakken wegbrengen en Kevin zag ons terwijl ze buiten aan het spelen waren. Vandaag was hij het hulpje van de dag, dus helemaal stralend mocht hij ook nog de deur open doen voor alle pappa's en mamma's. Ik hoop zo dat we de goede school voor hem vinden.

Enne Patricia: helemaal gelijk, dat doe ik ook. Susannah slaapt de laatste nachten wel goed door (vannacht zelfs meer dan 12 uur blink.gif ), dus dat komt vanzelf wel goed. Ik moet niet te lang treuzelen om haar eruit te halen want ze schreeuwt dan de boel bij elkaar.Wat voor een maatje heeft Emma nu? Woensdag was mijn broer, zijn vrouw en hun zoontje van zes maanden bij ons, het manneke is bijna net zo groot als ons meisje. Mijn schoonzusje vond haar zelfs erg licht, maar hun knul zit dacht ik bovenin de groeicurve's en Susannah onderin. Maar toch, ik heb geen enkel referentiekader meer. Kan Emma ook al rennen?

Maike en Lico, ik hoop dat alles goed gaat met jullie meiden *knuf*

We gaan nu een boterhammetje eten, fijn weekend iedereen!
esther_emile
Hoi hoi,

Rhapsody, mijn schoonmoeder krijgt er 2 kleinkids bij, haha. Mijn ouders maar 1, denk ten minste niet dat er een tweeling in zit.
Kan me indenken dat je een derde niet ´aandurft´. Je hebt heel wat te verduren gehad en 2 miskramen zullen er inderdaad best inhakken. Ook het zo lang moeten wachten op je twee schatten is niet makkelijk. Maar je klinkt alsof je er nu wel goed mee om kan gaan.
En dus een ´bemoeizuchtige´ moeder? Klinkt leuk, not. En dat opruimerigge en niet terug kunnen vinden heb ik van mezelf al. Ruim het zo goed op dat ik neit meer weet waar blush.gif .
Luca zit nog steeds in 74 hoor. Af en toe 80, maar 74 past nog prima, hij is nog niet zo groot, als ik hem met zijn buurjongetje van 6 weken jonger vergelijk.

Om antwoord te geven op je vraag Patricia, ja je kan het hieronder zien, maar ben nu 5 weken en 5 dagen denk ik. 6 april naar de vk, dus dan weet ik meer.
En als het goed voelt om 's nachts nog de fles te geven, gewoon lekker doen. Wij doen ook dingen die het CB anders zou doen of liever zou zien, maar ach, lekker belangrijk.
Je functioneringsgesprek ging dus goed, fijn hoor. En dan ook nog horen dat je eigenlijk te weinig betaald hebt gekregen. Goed dat ze dat zeggen. Krijg je met terugwerkende kracht het geld nu? Zou wel lekker zijn.

Nou nog even bij andere onderwerpen spieken en dan weer aan het werk.
Twinkle
hallootjes!

Esther:
Wat leuk zeg dat je weer zwanger bent! Hoop dat je een fijne zwangerschap tegemoet gaat!

Rhapsody:
Vervelend zo'n moeder , ken het helaas.. Als zou mijn moeder nooi opruimen of zo hoor!
Maar wel zeuren over alles... pffff
Ik negeer haar maar!

Patricia:
Welke groep wil je les gaan geven?
En jouw reactie op mijn www in hyves heeft heel wat losgemaakt !@ hahahahaha

Tijs was gisteren naar het cb geweest is nu 81.5 cm en weegt 10.7 kg.
Zijn momnmotoriek loopt nog wat achter, maar hijd oet sinds kort (twee weken) pas dingen in zijn mond. Dus kan nu ook ervaringen op doen met de mondbewegingen...
Als het met 18 maanden niet beter is moet hij naar een pre-logopedist.
Op 31 maart wordt hij weer opgenomen voor de bmr prik (zit kippenei-eiwit in)
Helaas zijn we weer gestopt met de koemelk. Tijs was zo mopperig, huilerig, at slecht, eczeem, slecht slapen.
Nu we gestopt zijn is dat alles een stuk verbeterd!

Tijsje vond een paar maanden gelden boekjes leuk maar nu is hij meer van het gooi en smijtwerk..
Wat hij op dit moment wel weer erg leuk vindt: Een ringetoren en een vormenstoof!

Tijsje begint een beetje met los staan , heb ik het over ene paar seconde...
Dus lopen zal voorlopig nog niet gebeuren!
Maar hij is nu ook snel op zijn bestemming!
Kreeg het gisterne voor elkaar om op het cb de pc snel uit te zetten van de kinderarts smile.gif

Allemaal een fijn weekend!
Ik heb vanavond een borrel, omdat ik en een andere collega per 1 april op een nieuwe locatie gaan werken!
Patricia1979
Hallo daar!

Lief dat jullie zo begaan zijn met mijn salaris smile.gif Onze nieuwe directeur gaat nog even uitzoeken hoe het zit, maar met terugwerkende kracht geld krijgen kan niet meer! Komt omdat ik voor een bepaald aantal uren nu benoemd ben. Maar hij wil anders proberen om me wat vrije dagen te geven en anders om het met uren van volgend jaar te compenseren.
Nog een minder leuke bijkomstigheid, omdat ik nu minder uren op papier heb, moet ik maar afwachten of ik volgend jaar wel die meer uren krijg. (lastig verhaal allemaal en ik snap het zelf vaak niet eens, maar goed) Ik wacht maar af, kan toch niks anders doen.

Twinkle; ik wil graag omhoog. Heb aangegeven groep 4 of 5. Het liefst 4, maar daar gaat denk ik niemand weg. En tja, als jij begint over een paal met een smiley dan heb ik daar andere ideeen bij dan een camping. hahahah! Hoe is het met Tijs? Leuk dat ie een beetje begint met staan. En hij houdt zo te zien heel erg van het cb!

Esther; 5 weekjes nog maar. Dat is pril, maar dat maakt het niet minder leuk natuurlijk. Wel spannend weer lijkt me! Wij zijn nog niet bezig met de tweede hoor, als het aan Jorg ligt komt die hopelijk snel, maar ik wil eerst wat andere issues uit de wereld hebben...

Rhapsody; We krijgen ongeveer na de meivakantie te horen welke groep we hebben. Meestal wordt er wel rekening gehouden met je voorkeur, maar als dat niet kan moeten we er met z'n allen uit proberen te komen. Komt vast goed. Ik denk wel dat ik een andere groep ga doen, doe dit al zo lang. Maar het is wel spannend wat dan en met wie.
Heb nu je verhaal eens een beetje gelezen en wist helemaal niet van je miskramen en de tijd die je hebt gedaan over het zwanger worden. Heftig lijkt me! Ik kan me misschien ook voorstellen dat je ontzettend blij bent met wat je hebt. En het klinken echt als schatjes!!! smile.gif
Emma heeft maat 74. Soms past 68 ook nog wel, zeker de broeken. Moeder van Jorg heeft met haar verjaardag maat 86 gekocht. Haha, en was nog bijna beledigd toen ik zei dat ze dat nog even niet aankon.
En rennen? Nee hoor, dat niet. Ze loopt erg voorzichtig. Niet omdat ze bang is denk ik, maar meer omdat ze gewoon niet wil vallen.

Wel grappig, vandaag liet ik de moeder van Jorg uit, die had opgepast. En de deur stond open, dus heeft Emma even op de stoep gelopen. En gaaf dat ze dat vond!!!! Heel grappig om te zien!

Hmm, batterij van de laptop is bijna leeg en jorg heeft de stroomkabel mee naar kantoor! Moet dus gaan afsluiten!

Fijn weekend!!!
Rhapsody
Zo, de oudste is al een paar dagen goed ziek van een gemene buikgriep en ik ben bang dat het nog wel even duurt, arme knul... Even een momentje pakken voor hier

Esther: laugh.gif Ik kon het niet goed afleiden aan welke kant van de familie uitbreiding kwam. Maar wel gezellig toch? Ik merk soms wel dat ik af en toe aan nog een kleintje denk (die hormonen ook!), maar ik moet toch wel eens gaan bedenken wat ik met de te kleine kleertjes ga doen. Ik had trouwens wel het idee dat Luca een beer van een kerel zou worden, zeker in het begin maar zo te horen is ons meisje bezig met een inhaalslag als de uk van deze groep hier.

Twinkle! Sorry dat ik je vergat blush.gif Voordat ik de lap top dicht klapte en naar bed ging dacht ik, jeetje, had ook effe naar jou kunnen vragen. Dus toch een koemelk allergie. Dat is vast veel verpakkingen lezen in de super als je iets nieuw wil proberen. Wat een zaaaalig ondernemend ventje, Kevin was er ook zo vroeg bij met dat. Op een gegeven moment toddler keys geinstalleerd, die ook dacht ik de aan en uit knop uitschakelde. In welk opzicht loopt hij achter met zijn mondmotoriek eigenlijk? Maar ik denk dat naar de pre-logopediste gaan nooit echt kwaad kan (ik heb eigenlijk nog nooit van een pre-logopediste gehoord, is dat iets als wat wij het Hellwag centrum hier noemde waar twee specialisten gaan kijken of er een problematiek is door testjes te doen enz? Ik ben er met Kevin ook geweest, het was een fijne ervaring, zeker om te horen dat het niet aan jou als ouder ligt, ze vragen nog steeds naar Kevin, zo attent!). En wat gaaf, al proberen los te staan! Goed zeg smile.gif

Patricia: niet zo zeer je salaris, maar voor mij meer als een gevoel van onrecht dat jou is aangedaan dat er bij mij leeft. Je hebt je specialiteit en kunnen en daar moet dan ook de waardering bij komen, vind ik. Volgens mij had ik alles wel verteld bij de maand groep toen we zwanger waren, maar ik ben er toen ook zo'n tijd uit geweest ivm de verhuizing/klussen in nieuwe woning/ziekte en overlijden van mijn paps.

*Susannah breekt nu even in, ze probeert zich aan mij op te trekken en het lukt niet, dus wham, een flinke hap in mijn been om aandacht te krijgen. Lekkere tante hier.*

Beide kinderen hebben een volle buik en het meisje slaapt, waar was ik ook alweer... Oh ja, Emma ineens op de stoep staan, wat spannend, die grote buitenwereld zo te zien smile.gif Mooi om te lezen hoe voorzichtig ze is met lopen.

Vanmorgen zat ik Kevin aan te moedigen om wat te drinken, dus mevrouw wilde ook heel graag. Ze trok zichzelf op om te gaan staan aan haar broertjes bed. Ze is hier al een paar dagen mee bezig, maar beneden hebben we plavuizen en glijdt ze weg. Maar ik ben zo trots. wub.gif Gisteren toch haar voetjes laten opmeten in de schoenwinkel en ze heeft maatje 18. Na lang wikken en wegen toch schoenen voor haar gekocht met zeer flexibele zolen en grip, ik trek ze denk ik vanmiddag aan als ze uit bed komt. Ook gisteren de foto's opgehaald van die kinderfotograaf die foto's maakt bij de AH, ze zijn erg mooi geworden en heb ook beide linnen foto's genomen. Ik ga dit weekend de foto's scannen, maar deze komen van de nabestel website:

De twee samen:

Susannah in een mandje:

En Suuszilla wink.gif

Patricia1979
Jaaaaaaaaaaa Suuzilla!! Die is echt geweldig! Leuke foto's. Wij hebben volgende week de schoolfotograaf op school en dan mag ik ook met Emma op de foto. Leuk leuk leuk, even bedenken wat ik aan ga doen.

En volgens mij heb je inderdaad een boel verteld bij zwanger worden, maar daar kwam ik later bij en heb niet alles onthouden, sorry. blush.gif

Lief dat je meeleeft met mij dan, haha. Nog steeds geen duidelijkheid hoor, maar de directeur zit erachter aan, dat vertrouw ik wel. En het gaat mij inderdaad ook niet zo om dat geld (het zijn geen tonnen of zo) maar inderdaad wat je zegt; het onrecht. En dan vooral, omdat bij mij het gevoel leeft dat het niet onbewust is gedaan.

Verder niet zoveel nieuws, gisteren mijn verjaardag gevierd. (Jij ook nog gefeliciteerd, Twinkle!) En flink verwend. Had alleen niks gekregen van het kdv (van Emma dan) ook al had jorg het vorige week nog gezegd. En dan???? Ik ga er niet om vragen.... vond ik ook zo raar. Maar vanmiddag bij het ophalen kreeg ik toch nog een mooi kunstwerk en een verontschuldiging van de leidster!

Oh en Emma was dinsdag bij het cb: 8998 gram en 77.5 cm. Niet zo heel groot en zwaar dus. En wat ik verder wel grappig vond: jullie hadden het allemaal over die blokjes die ze moesten stapelen. Dat hoefde Emma helemaal niet. Ze kreeg wel dat doosje met drie blokjes en de arts zei: ga er maar lekker mee spelen. Verder niks.... Nou ja, zal wel.

Ik ga even mijn man helpen; die stampt boos door het huis omdat hij iets niet kan vinden! ph34r.gif
Rhapsody
Oh dat is handig, een schoolfotograaf. Alsnog gefeliciteerd meiden! Ik hoop dat het voor jullie allebei een heerlijke verjaardag was (incl verlaat kunstwerk).

Wat een mooi gewicht voor Emma! Ik weet ook niet wat voor een testje Susannah moet doen, ik vermoed dat alles door de kamer wordt gelanceerd met deze dame. Was de arts tevreden? Hoe zijn de twee prikken gegaan (weer gemeen he?)?

Esther, ik volg je bij November 2010 mamma's, wat fijn dat alles goed gaat en dat je ouders zo ontzettend blij zijn met de nieuwe spruit!

Kevin is weer beter, maar wel moe. Susannah had het dit weekend op de heupen, maar zondag was het echt pfff. Huilen, huilen, huilen. Niet willen slapen en helemaal in paniek als één van ons uit zicht was, hou je haar vast dan schokt dat hele lichaampje van verdriet en emoties. Kan de groeisprong van 15 maanden zijn. Pas na twaalf uur 's nachts is ze in slaap gevallen in haar eigen bedje, en de afgelopen twee dagen nog wel een beetje mieperig als ik uit zicht verdwijn, maar slapen is weer helemaal normaal. Omdat het vandaag zo lekker zacht weer is heb ik met haar gefietst nadat we de knul naar de psz hadden gebracht. Lekker babbelen en oooh eendjes en zwanen en... smile.gif Tijdens boekje lezen sloot ze haar Nijntje flapjes boek erg tevreden en zei boekie, om vervolgens Nijn op de voorkant een pakkerd te geven. wub.gif

En oh, vorige week bij de schoenenwinkel geweest om te zien wat haar schoenmaat nu was (18), ook om advies gevraagd wat te doen met onze gladde vloer (slofjes of hele flexibele schoentjes) en we zijn uitgekomen op Jochie schoenen (gewoon bruin met veters, maatje 19) die ik met een fikse korting mee naar huis nam. Ze moet bij deze heel wat meer werk verrichten om ze uit te schoppen. Sokken met profiel trekt ze uit, slofjes ditto, dus tja. Je moet toch wat he?
Rhapsody
Het is stil hier, maar dat is ook niet vreemd met onze ondernemende dreumessen. Ik wens jullie allemaal fijne paasdagen toe!
maike
Fijne paasdagen!!
Patricia1979
Goeiemorgen!

Wat gaat de tijd toch snel zeg! Heb al bijna anderhalve week niks meer getypt hier!

Iedereen fijne paasdagen gehad? Ben benieuwd of jullie (ook) eitjes hebben gezocht! Emma wel, was bij mijn vader bij de politiehondenvereniging. Het was voor haar natuurlijk veel te moeilijk, maar ze genoot volop van het geren om haar heen.
Jorg was vrijdag lekker vrij en toen zijn we voor het eerst met Emma gaan fietsen en we hebben haar eerste echte schoenen gekocht!

Rhapsody: Bij het cb was het wel ok. arts was tevreden en Emma werd heerlijk boos toen ze de prikken kreeg. Vooralsnog heeft ze er geen last van gehad, maar misschien komt dat vandaag. (Kan tot twee weken daarna begreep ik).
Eendjes en zwanen bij jullie ook zo favoriet? Emma vindt ze ook heel leuk.

Wat knap dat ze al boekie zegt!!!

Esther; hoe is het met je zwangerschap? (ik kan ook bij nov lezen hoor, maar ben een beetje lui blush.gif )

En hoe is het met de rest? Bedankt voor je paasgroet Maike!

esther_emile
Hoi Dames,

Rustig hier. Idd niet veel te vertellen denk ik.

Hier ook dus ook hier een schuldige. Wij zijn afgelopen weekend op kraamvisite geweest en wat is dat dan ontzettend klein weer. Echt een prachtig kereltje met een enorme bos rossig haar. In vergelijking met Luca echt zo anders. Wordt wel wennen straks weer zo’n kleine hummel, maar kijk er ook al (nu al) naar uit, haha.

Patricia, kan me wel voorstellen dat je niet overal wil lezen, dan ben je de hele dag bezig, haha.
Hier alles prima, misselijkheid komt en gaat, maar is heel anders dan bij Luca (dus toch een meisje) Nee geen idee. Verder dinsdag echo gehad en hartje gezien en iets minder ver dan gedacht. Over 2 weken nog een keer, heel vervelend maar niet heus, om nog een keer te meten.
Grappig is dat Emma een stuk lichter is dan Luca, maar wel even lang. Dun sprietje bij jou dus. Luca kreeg ook pas na bijna 2 weken last van de prikken, heeft Emma nog last gehad? Bedacht me pas nadat hij weer beter was dat het daar best aan kon hebben gelegen, ja dan heb je er niets meer aan blush.gif

Mooie foto's hoor Rhapsody. Echt helemaal schattig gewoon. Emile is laatst ook met Luca naar zo'n fotograaf bij een supermarkt geweest. Ben benieuwd.
Hoe gaat het nu met Susannah en slapen, alweer beter, of nog steeds lang opblijven?
Ga binnenkort ook maar eens schoenenkijken voor Luca, moet zelf wat hebben voor een bruiloft (of eigenlijk 2), dus dan kan ik hem mooi even laten opmeten. Volgens mij heeft hij echt nog kleine voeten mt 18/19 ofzo.

Op het kdv van Luca heerst waterpokken, maar kan geen kwaad als je het al gehad hebt, dus dat is ook weer een opluchting. Nu hopen dat Luca het krijgt, dan zijn we daar gelijk weer van af.

Volgens mij heb ik op de belangrijkste dingen wel gereageerd, en anders sorry.
Nou ga maar weer verder met werk. Ben bezig met een vertaling van nl naar eng. Erg leuk vind ik dat (echt).

Rhapsody
Ik zal eens even kijken welke maat Kevin had met zijn eerste schoenen Esther, dat joch heeft gewoon schuiten (zit in de familie hoor, volgens mij 20). Weet je wat grappig is, ik ben met Kevin elke dag hondsberoerd geweest tot ca 21 weken, dagmisselijkheid noemde ik het maar. Toen twee weken niks en begon meneer mijn maag weg te drukken met zijn stelten. Met Susannah: niks, ik had me helemaal ingesteld op hetzelfde... Ik hoop echt dat als je straks het 2e trimester inzeilt dat het afneemt. smile.gif En strakkies weer een kijkje nemen, leuk joh! Ben zo blij voor je! Ik hoop dat als Luca waterpokken krijgt dat ie er snel weer vanaf is.

Maar het is wel weer zo'n mijlpaaltje he? De eerste schoenen kopen. Wat is het geworden Patricia? Hoe vindt Emma het? Susannah vind het vaak niks, dus binnen toch nog uit. We hebben geen paaseitjes gezocht, kleine tuin, maar wel mijn moeder over de vloer en ze heeft lekker getut met beide. Ik kan me echt het helemaal voorstellen, die meid van jou tussen al die rennende kinderen! Eenden en zwanen verliezen terrein van.... auto's. Een stoere meid die dat verkeer wel interessant vindt, prachtig vind ze het op de fiets. Neem je de tijd om even te stoppen bij lammetjes, zit ze te kijken naar het verkeer wink.gif

Twinkle, hoe is het bij jullie? Al op de pre-logopedie geweest?

Pasi gefeliciteerd met het zusje voor Servaas (als je nog meeleest) biggrin.gif

Licorice? Hoe is het met jou?

Maike: is het nog te doen? Hoe is het met je en je twee meiden?

Ik zat van de week naar ons meisje te kijken en langzamerhand verdwijnt al dat babyachtige he? Ik ben benieuwd hoe lang ze is aankomende maandag. Mevrouwtje is erg bezig met zich op te trekken en soms gaat het mis. Ze had haar koppie al gestoten in bed gisteren en had een mini blauw plekkie op haar voorhoofd en vanmorgen ging het mis toen ze persee zich aan de koffietafel wilde optrekken. Een bult en een grotere blauwe plek nu. Verder speelt ze heeel graag met het kleine speelkeukentje die ik had gevonden voor Kevin. Dan 'eet' ze van een lepeltje of zet de borden klaar, een beetje rommelen met de borden. Dus zo langzamerhand is het niet meer van het gooi- en smijtwerk. Opruimen vind ze geweldig, en dan zit ze heel serieus haar blokjes in haar bakje te doen. Vijf minuten later haalt ze het er weer uit, en dan toch er weer in... Met tandenpoetsen mag ze al een beetje zelf doen (ze wil ook graag even 'tanden poetsen' in de ochtend en in de middag. Zal de tandarts blij mee zijn wink.gif , maar haar hoektandjes komen nu door, dus weer erg rode billen.

Het slapen gaat goed Esther, ze slaapt nu bijna 12 uur aan een stuk, in de middag nu 2 tot 4 uur. Dus die hobbel heeft ze ook weer gehad. smile.gif Luca ook?

Voordat ik het vergeet: Donderdag kregen we eindelijk te horen dat Kevin snel geplaatst wordt op het medisch kinderdagverblijf voor observatie en therapie. Vermoedelijk al na de mei-vakantie, dus we zijn enorm blij, want hij is de psz echt ontgroeit en begint daar te klieren.

Zo uitgekletst en naar bed! Geniet van het weekend dames!
Patricia1979
Goeiemorgen!

Esther:
Emma is inderdaad een beetje dun. Zit met haar gewicht steeds onderaan de lijn, maar wel constant, dus dat is wel prima. Wij dachten dat Emma dit keer geen last had van de prik, totdat ze woensdag belden van het kdv dat ze onder de uitslag zat. Ik gaf via de telefoon aan dat dat misschien van de BMR prik zou kunnen zijn, maar dat hadden ze nog nooit gezien/ gehoord, dus of we toch even langs de HA wilden. Prima! Daar ging mijn poets-/ boodschappen-lekker lang op school blijven werken- dag. Bleek toch van dei prik te zijn. Nu is het over. Ze is wat hangerig.
Leuk om te lezen hoe het met je gaat! Het is niet zo dat ik niet wil lezen hoor, maar ik denk er gewoon niet over na om de andere forums af te struinen. Kijk meestal even hier en bij berichten voor romy en dat was het wel zo'n beetje.
Heb je die tweede echo om te kijken hoe het met de groei is?

Rhapsody;
Ik vind het altijd zo knap van jou dat jij op iedereen weet te reageren. Als ik jouw reacties lees, dan denk ik steeds: oh ja, had ik ook wel kunnen vragen, etc... Lief hoor!
Jij kunt beter bij viaducten en rotondes stoppen dan bij de schaapjes! haha. Hier zijn de eendjes toch nog wel favoriet, maar wij fietsen ook niet zo heel vaak en nog niet zo heel lang.
Schoenen zijn van red rags. Licht met zilver. Ik wilde een foto hier neer zetten, maar de foto is steeds te groot. Dus ik probeer er wel een te maken van emma met haar schoenen aan.
Emma is nu wel gewend aan die schoenen geloof ik, maar in het begin wilde ze ze echt niet aan! Binnen heeft ze eigenlijk nooit haar schoenen aan, meestal sokken of blote voeten. Ze heeft trouwens maat 21! oh mijn god. Die vrouw van de winkel vond het kleine voetjes, maar ik vind het best groot als ik dat hier zo lees. Ze heeft wel ruimte over, maar dat schijnt zo te horen.
Wat fijn dat het bij het slapen nu gewoon lekker gaat. Is dat gewoon vanzelf gegaan?
Die Susannah, wat een grappig meisje volgens mij en wat lekker dat ze opruimen zo fijn vindt! Ze mag wel een keertje langskomen hoor, ik heb daar namelijk een hekel aan. laugh.gif

Hier alles z'n gangetje. Ik vind het ook leuk om te zien hoe Emma groeit. Ik vind haar op momenten erg groot, maar als ik haar zie lopen, dan lijkt ze af en toe ook wel erg klein. Ik vind het zo leuk om te merken hoeveel ze begrijpt. Heel bijzonder.
Wij zitten alleen met het slapen.... Emma wordt iedere nacht nog wakker, de ene keer om 1 uur de andere keer om 4 uur. Ik WEET dat ik haar dan eigenlijk geen fles moet geven, maar als ik het wel doe, drinkt ze hem helemaal op. Ik vind het erg lastig, want ik denk dat ze er steeds aan went om wakker te worden.... Iemand tips? ervaringen??? Ik hoor het graag!

Ik ga even wat eten....

Fijne dag!

(tjonge wat een verhaal zeg!)
maike
Goeiemiddag allemaal,

Kom ook weer even langswaaien. Lees braaf mee maar kom er niet aan toe om te reageren. Heb t druk met mezelf en eigenlijk verders niet zoveel nieuws te vertellen.

Met de dames alles goed. Gilke begint steeds beter te lopen. Af en toe komt ze al rennend op je af om zich vervolgens in je armen te storten. wub.gif
Ze blijft een rode kont houden, zo zielig, het lijkt wel alsof alle tanden en kiezen tegelijkertijd door komen. Mientje heeft een mondje vol tanden.
Mikki blijft slecht eten, pizza en frietjes gaan er ook nog maar mondjesmaat in. Terwijl dit eerder nog eten was wat ze graag at. Blijven de boterhammen over. We hebben alles al geprobeerd. Gister wilde ze vruchtenyoghurt van Gilke proeven. Kwam ze een stukje aarbei tegen, ze spuugde het zo weer uit. Terwijl ze aardbeien zo wel op eet. Begin me best een beetje zorgen te maken, ze is erg mager (en groot voor haar leeftijd).

Patricia, heel herkenbaar. Ik heb dat ook hoor, dan lees ik iets en dan denk ik Jee, dat ik daar niet naar gevraagd heb. blush.gif
Raar hè, dat ze ineens zo onder de uitslag kunnen zitten van die prik. En dat het ook zomaar weg is. Wel fijn, vind het altijd zo zielig als ze er last van hebben.
Maatje 21? Valt toch wel mee qua grootte? Gilke hangt er net tegenaan. Ze heeft nu nog net 20.
Over het slapen, in principe kun en mag je ervan uitgaan dat als ze het avondeten op hebben en overdag ook "gewoon"heeft gegeten ze niet wakker kan worden met honger. Ze mogen 2 flessen met peutervoeding hebben. Dus als je eraan twijfelt kun je haar tegen negenen nog wakker maken. Misschien dat het voor haar een ietswat gevulder buikje oplevert. Ik laat Gilke `s nachts eerst 5 minuten mopperen. Meestal valt ze dan wel weer in slaap. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ze momenteel het weer heel goed doet `s nachts. Tegen de tijd dat het sprongetje er weer aan komt is het `s nachts ook vaak huilen met de pet op.

Rhapsody, jullie ook zo`n stuntvrouw? Gilke eergisteren met dr voorhoofd tegen de tafelrand. Bult en afdruk in dr voorhoofd staan. Lekker blauw en groen.
Wat fijn dat Kevin op het mkdv terecht kan. Hopelijk vindt hij daar snel zijn draai.

Esther, fijn dat het allemaal goed gaat. Welke maat schoenen heeft Luca nou? Ben je zelf nog geslaagd?
We hebben hier idd ook waterpokken op het kdv gehad. Gilke heeft er gelukkig geen last van gehad dus het zal nog wel een keer komen.
Wat voor werk doe jij eigenlijk? Je zult t vast al wel eens verteld hebben blush.gif

Twinkle, hoe gaat het bij jullie?

Fijne zondag voor iedereen...
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.