Barbara
Feb 25 2010, 05:45 PM
Ik weet dat er meerderen zijn hier (naamgenoten zelfs

) die ook prachtige taarten maken met mooie versiersels.
Ik zou zeggen, laat maar eens wat zien van die creacties, ik ben benieuwd

Morgen ga ik weer beginnen. Ik ben vorige week jarig geweest en moet nog op mijn werk trakteren, ben bovendien 12½ jaar in dienst dus ipv een cake, maak ik maar eens een lekkere taart. Nouja, 2 dan anders worden het wel hele kleine stukjes

Taart 1 wordt een gewone taart met marsepein, denk met gele room en jam of kersenvulling er tussen.
Taart 2 wil ik maken van chocoladebiscuit gevuld met kersenvlaaivulling en witte chocolademouse. Ben er alleen nog niet overuit wat ik als bekleding doe. Marsepein lijkt me niet lekker maar chocoglazuur lijkt me zo'n chocolade overkill worden.
Mijn laatste taart was voor mijn dochters verjaardag
Klik om bijlage te bekijkenEen barbietaart voor Laura
Janne
Feb 25 2010, 06:17 PM
Barabara, ik ga 9-3 voor het eerst een workshop volgen, kan niet wachten !! En al helemaal niet als ik zo'n mooie taart zie !!!
Ik ga eerst voor de boltaartjes !!
Succes met het maken van 2 taarten voor je werk !!
poema
Feb 25 2010, 06:37 PM
Ik ga toevallig as zaterdag naar een workshop puzzelplaatje. Ben erg benieuwd wat ze ons gaat leren.
Mijn eerste workshop heb ik gevolgd in amsterdam, was een enorm leuke vrouw die alles duidelijk uit heeft gelegd.
Een paar van mijn creaties

Kleintje Blanda (bol vorm van ikea)

Taarten van Lente haar verjaardag:

"mep"taartje

Taart voor mijn moeders verjaardag:

Cupcakes Hello kitty:

Cupcake roos:

Lola haar verjaardagstaarten

Workshop taart

Ik vul ze trouwens meestal met banketbakkersroom en kersenvlaaivulling.
Soms ipv banketbakkersroom gebruik ik chocolademouse en voor een fris taartje kan ik lemoncurd en citroenpudding van mona aanraden

Oh en de kleine blanda heb ik de laatste keer gevuld met slagroom en jam en ook afgesmeerd met slagroom. Lekker voor dezelfde dag maar de dag erna vond ik hem alweer veel te zompig. Slagroom trekt toch vrij snel in het kapsel.
annesje
Feb 27 2010, 11:51 PM
Wauw... t water loopt me in de mond... dat zou ik ook wel willen kunnen maken
poema
Feb 28 2010, 10:42 AM
Nou inmiddels de workshop gehad.
Ik werk dus altijd met marsepein en de workshop was met fondant. Wat een rot spul zeg!
Het was mega plakkerig bij kneden en na het snijden voor de puzzel werden de stukjes zo hard dat ze niet meer mooi aan elkaar te passen waren. De botercreme was ietwat aan de harde kant, de taart deukte in in het midden en kreeg allemaal bobbels toen hij jard werd
Het was erg gezellig en leuk te doen maar ik heb wel geleerd dat ik bij marsepein blijf.
tzt wel ff een foto.
Barbara
Feb 28 2010, 12:16 PM
Ik vind fondant ook maar niks hoor. Veel te zoet en het plakt overal maar als het moet plakken, is het hard geworden en valt het er af :S
Heb trouwens deze week de crisco ontdekt. Ik vette mijn aanrecht altijd in met gehard frituurvet, poedersuiker geeft van die lelijke vlekken maar dat vet wilde ook niet echt lukken, plakte het nog steeds vast aan het aanrecht. Maar nu nergens geen last van gehad.
Ik ga nog 1 taartje bijmaken, ben bang dat ik niet helemaal genoeg heb dus zo denk ik nog een bolletje bijmaken. Zal daarna ook de foto's plaatsen want die moet ik nog maken.
poema
Feb 28 2010, 05:46 PM
Ik gebruik voor de grote lap altijd wel poedersuiker, dan goed uitkijken dat je niet OP je marsepein morst idd ivm vlekken, maar dat lukt wel aardig.
Voor de kleine stukjes gebruik ik altijd een blauw snijplankje van de ikea dat niet plakt. Werkt ook erg goed.
Crisco gebruik ik altijd voor mijn handen en voor als de marsepein te droog word door teveel poedersuiker en herhaaldelijk uitrollen.
Ik heb ook zo'n draaiplateau van ikea, dat had die vrouw gister bij de workshop ook niet, miste ik echt.
Oh en uitrollen doe ik met een pvc buis
Adriana
Mar 1 2010, 02:04 AM
OOooooo dit ziet er heerlijk uit
ben niet zo goed met marsepein ,maar ik vind het te gek op taarten
maar voor de verjaardag van Enya heb ik een dora taart laten maken
helemaal geweldig
(zal ff een foto opsnorren)
Deze taart was het

Niet zelf gemaakt, maar wel heel mooi
maike
Mar 3 2010, 11:42 AM
Hahaha dat telt toch niet
maar t is wel een mooie Hahaha dat telt toch niet
maar t is wel een mooie
Adriana
Mar 4 2010, 09:13 PM
Weet ik maar ik moest hem ff showen
Janne
Mar 10 2010, 12:53 AM
Klik om bijlage te bekijkenJoehoe mijn workshop gehad !!! Kan nu lekker thuis ook aan de freubel !! Ben wel tevreden zo voor de eerste keer !!! Hij staat in de vriezer en als ik eind van de maand 30 wordt gaan we 'm lekker opsmikkelen met de vriendinnetjes !! Hij is afgesmeerd met botercreme, van binnen heb ik bankerbakkersroom en dan 2x een laag slagroom en er lekker framboosjes in !! Ben benieuwd haha.
Aldonza
Mar 10 2010, 08:31 PM
Leuk al die taarten...en Janne, ziet er prachtig uit voor een eerste taart zeg, wow (en klinkt ook jummie!)
Heb foto's van taart van Tuur zijn verjaardagstaart (teletubbies) ooit wel eens geplaatst, maar staan nu niet meer op deze pc en met kerst laatste creatie gemaakt (kerstcc's). Sindsdien kom ik er niet zo aan toe, komt vast wel weer een keer.
Adriana
Mar 10 2010, 11:55 PM
hij ziet er gaaf uit zeg
Pee
Mar 14 2010, 12:36 AM
Wat leuk dit topic en wat een prachtige taarten!
Ik heb mijn eerste taart gemaakt, maar heb nog geen workshop of iets dergelijks gehad. Ik heb nog een hoop te leren. Wel heb ik erg veel (sms en telefonische) hulp gehad van Barbara (Poema). Waar ik erg veel aan heb gehad.
Deze taart was voor mijn vader, hij is gek van golfen en daarom dus deze taart. Hoop dat jullie wel zien wat het is 
Klik om bijlage te bekijken
Petra
mirandab
Mar 14 2010, 09:30 AM
Voor de eerste keer zonder workshop ? Echt heel knap van je hoor Petra !!
Ben totaal geen keukenprinses, ben al blij als ik 's avonds een prakkie op tafel heb.
Voor al deze mooie creaties heb ik dus echt bewondering, hmm heerlijjk!!
Ben benieuwd wat er nog meer volgt
Adriana
Mar 14 2010, 02:27 PM
hij is leuk
Barbara
Mar 14 2010, 02:50 PM
Klik om bijlage te bekijkenDeze heb ik onlangs voor op mijn werk gemaakt. Gevuld met ehm, wat was het ook al weer, witte chocolademouse en banketbakkers room meen ik. Afgesmeerd met botercreme en marsepein.
De volgende uitdaging staat ook al te wachten, een ridderkasteel voor de verjaardag van zoonlief
Barb
Mar 16 2010, 11:53 PM
He meiden
Ik zal binnekort ook f wat showen hoor.....krijg na het zien gelijk weer zin om f te bakken....whhaha
Barbara
poema
Mar 17 2010, 08:02 AM
Wha ha, grappig Barbara, zelfde kleuren combi, zelfde vormen en zelfde onderzetter! (zie blz1).
Ik ga van de week ook weer ff aan de slag, van het weekend is mijn man jarig!
Janne
Mar 17 2010, 04:35 PM
Jeetje Pee dat het zo 'ff' maakt zonder workshop, super knap !! Dat doe ik je niet na !!
Barbara mooie weer !!! Klinkt ook wel lekkerrrr die vulling !!
Waar halen/bestellen jullie spulletjes ?? Bij ons helaas nou net niet een winkeltje om de hoek... Ikm oet nog echt alles aanschaffen (wel prijzig) en mss hebben jullie nog wat handige/praktische tips !?!?!
Ik heb net al wel het eea besteld bij de leukste taartenshop, haha meteen 100 euri's lichter, maar ja een goede huisvrouw zorgt er ook voor dat het geld op is aan het einde van de maand !! Gaat goed zo hihi. Maar kan ik iig alvast een paar taarten gaan maken !! Moet er ten minste 1 bij komen voor volgend weekend mijn verjaardag !! Eens kijken of het biscuit bakken zelf gaat lukken...
poema
Mar 20 2010, 04:57 PM
Ik bestel idd bij de leukstetaarten, en marsepein haal ik bij de bakker hier in de supermarkt.
Blokker heeft vaak ook leuke hoge taartvormen, en wij hebben een kookwinkeltje die soms wel leuke vormen heeft, maar over het algemeen toch wel via het web dus.
Ik heb net een taartje gemaakt voor mijn man die morgen jarig is.
Gevuld met bbr en kersenvlaaivulling (mijn favo)
Janne
Mar 20 2010, 05:00 PM
Poema ziet er helemaal geweldig uit !!! Whahaha ik bereik volgende week zaterdag die leeftijd !!
Nou, ik zal eens gaan neuzen bij de Blokker !!! Moet die rollers hebben om het marsepein uit te rollen... Maar vanavond uit eten bij de Japanner en morgenavond kermis met de kids en maandag en dinsdga late dienst, dus zal eind vd week pas worden...
poema
Mar 20 2010, 05:11 PM
Om marsepein uit te rollen gebruik ik een roze metalen roller van de hema, die plakt niet en voor de grote lappen gebruik ik een pvc buis
ook de blauwe snijplank van de ikea plakt niet met uitrollen van marsepein, dus die is erg handig voor het versier werk!
Janne
Mar 20 2010, 05:15 PM
Ohhh thanx voor de tips !!!
Op naar de bouwmarkt haha en Hema (rose helemaal mijn kleur !! en bijnaam dus moet lukken hihi), altijd een leuke winkel !!! Dat komt daar helemaal oke !! Ikea plankje had ik al klaar liggen en de Blanda schaal voor de taartjes !! Morgen hier lekker de winkels open !!
Maar moet eerst gaan kijken of ik de biscuit goed gebakken ga krijgen !!
Aldonza
Mar 20 2010, 09:30 PM
Erg leuk en mooi geworden, Bar en klinkt zeker ook lekker! Hele fijne verjaardag morgen!
Janne, hier ook die rose roller, ideaal idd en stuk goedkoper dan die grote maat witte van bv die webshop (ik bestel ook vaak wel uit die webshop..goede ervaring mee).
Ik weet niet meer precies waar jij uit de buurt kwam alleen dat je in N. werkte, maar in Elst zit bv ook een leuk bakwinkeltje. Ik weet alleen niet of dat bij jou in de buurt is of juist aan de andere kant van N.
Wij wonen ook wel aan de andere kant maar mijn moeder woont daar in de buurt dus vaak combineer ik het.
Veel plezier met shoppen, maar natuurlijk vooral met bakken!
Janne
Mar 21 2010, 01:54 AM
Hmmm Aldonza, ik denk niet dat ik uit N kom...
Hier zit in de Den Bosch ook wel een leuk winkeltje, maar ja dat is wel weer 25 minuutjes rijden... Ik zal eens rondsnuffelen hier in de buurt en morgen naar de Hema, ben vandaag naar de bouwmarkt geweest haha voor de pvc buis !!
Marsepein is gekleurd inmiddels, beetje bij beetje komt het allemaal oke !!
Pee
Mar 23 2010, 12:33 AM
Hey,
Wat een leuke taarten weer en zeer handige tips.
Ik heb vanavond mijn tweede taart gemaakt, maar oo dat moet je niet doen na een hele dag werken en de volgende dag er weer vroeg uitmoeten en een peuter en een man die rondlopen. Reden voor Jesse om niet te gaan slapen....mama gaat taart maken en Jesse wilt kijken
Ik weet niet wat er mis ging, maar mijn marsepein scheurde aan alle kanten, erg jammer. Ook het kleurtje is niet helemaal geworden wat ik in gedachten had. Ik ging voor licht blauw.
Nou ja kijk zelf maar....
Klik om bijlage te bekijken
anoniempje
Mar 23 2010, 08:19 AM
Leuk Petra!! Goed bezig.
poema
Mar 23 2010, 08:20 AM
Hij is wel leuk geworden Pee! Hoe heb je hem gevuld?
Het scheuren kan komen omdat je de marsepein niet goed doorkneed hebt, of omdat het
te droog was. Dan kun je wat dierlijk/natuurlijk vet gebruiken. Bijvoorbeeld Crisco (altijd handig om
te hebben omdat het dan minder plakt aan je handen).
Maar vooral doorgaan hoor! Heel leuk!
Mirella v H
Mar 23 2010, 09:39 AM
Wat een prachtige taarten zie ik allemaal voorij komen. Knap hoor! Waar hebben jullie dat allemaal geleerd? Gewoon een workshop volgen ofzo?
Barbara
Mar 23 2010, 09:47 AM
Gewoon proberen, try and error. Ik heb nog geen workshop gevolgd, zou graag een workshop volgen voor boetseren ofzo. Bekleden lukt me wel maar vind die poppetjes die sommigen maken zoooo mooi, dat kan ik niet.
Een dezer dagen beginnen met de cc-tjes voor de verjaardag van Daan, die wil op dino cc-tjes trakteren volgende week en hij wil thuis voor zijn verjaardag een piratentaart compleet met schatkist en strand

Ik ga tijd te kort komen, dat weet ik nu al en ik heb nog een volle week
Janne
Mar 23 2010, 01:46 PM
Barbara; kijk kijk dat zijn nog eens de wensen !!! Kunt het maar helder hebben hihi.
Pee, ik vind 'm wel leuk !!! Knap gedaan !! Stapelen zit nog niet in mijn taakfunctieomschrijving hihi.
Mirella; ik heb idd 1x een workshopje gevolgd.
Poema; ik zal het onthouden !!! Ik bemerk wel als de marsepein warmer is het een stuk makkelijker gaat !!
Barbara
Mar 23 2010, 02:16 PM
Als ik grote stukken moet rollen, dan wil ik de marsepein nog wel eens een paar tellen in de magnetron gooien. 10 tellen is vaak lang genoeg, kun je mooi dun uitrollen.
Mijn pakketje van de hebsjop is net binnen

Kan lekker bladderen in de mjam taart en Daan is helemaal blij met de dinovormpjes, zijn iets kleiner dan ik me voorgesteld had maar ze passen wel mooi op een cc-tje. En mijn sugercraftgun zit er ook bij. Ben benieuwd of ie echt zo goed gaat bevallen als men zegt
Mirella v H
Mar 23 2010, 05:38 PM
Barbara, hoe ben jij er ooit mee begonnen dan? Gewoon gaan bakken en proberen maar? Ik vind het erg knap wat je doet.
poema
Mar 23 2010, 05:46 PM
oeh een sugarcraftgun! Ik ben jaloers! Staat ook nog hoog op mijn lijstje maar voor hoevaak ik een taart maak vind ik hem net iets te prijzig eigenlijk
Barbara
Mar 23 2010, 06:25 PM
Ik heb vorig jaar gewoon mix en marsepein besteld en een poging gewaagt, daarna gaat het telkens beter

Yep, een sugergraftgun, vond hem ook duur hoor maar zit telkens met die sliertjes te klooien en heb laatst toch geld voor mijn verjaardag gekregen dus ik dacht, kom ik doe eens gek

Als manlief een nieuwe trekker mag kopen van 5 cijfers duur, mag ik ik die gun kopen
Aldonza
Mar 23 2010, 08:44 PM
Haha, Barbara, geef je groot gelijk!! Ben ook wel heel benieuwd hoe die gaat bevallen (ik heb eerlijk gezegd bewust) al maar even niet meer op de site gekeken (haha, hij is leuk ....hebshop), dan kom ik voorlopig ook ff niet in de verleiding.
Iris mv Noa&Tijn
Mar 23 2010, 08:54 PM
Mirella v H
Mar 23 2010, 10:21 PM
Iris, mooie taarten hoor!
Pee
Mar 23 2010, 11:29 PM
Wauw Iris wat een prachtige taarten.
Ik heb nog geen workshop gevolgd, wil ik wel gaan doen. Mijn taartje zag er vandaag bij daglicht toch best leuk en goed uit. Had hem gevuld met bbr en kersenvlaaivulling, barbara. Een erg lekkere combi, ben blij dat je hem hebt aangeraden. Door de botercreme had ik chocopasta gedaan, ook erg lekker.
Ik had hem mee genomen naar mijn werk en dat konden ze zeker wel waarderen 
Ik las iets over een hebsjop? Vertel
!! Waar kan ik dat vinden?
Barbara, jij veel succes met de hele drukke week.
Barbara
Mar 24 2010, 12:17 AM
Weet je het zeker Petra??? Vraag dan maar vast je faillisement aan
hebshop
Janne
Mar 24 2010, 01:08 AM
Wow Iris, helemaal briljant zou ik zo zeggen die figuurtjes die je er ook op hebt zeg !! Mooie taarten !!!
Babara ik bedoel hoeveel van die guns kun je wel niet kopen tov die aanhanger, dus waar hebben we het over !?!?! Hihi.
Ik had de vorige keer ook via die website besteld, ze hebben gewoon teveel te kiezen !! Ohhhh keuzes maken in het leven....
Pee ik vond de workshop heelllll leuk !! Doen !!
Aldonza hmmm mss een dienstje extra werken en dan kun je weer wat bestellen hihi, of een nachtje extra kun je het meteen uitgeven 's nachts hihi.
Iris mv Noa&Tijn
Mar 24 2010, 09:24 AM
Ja het is echt een HEBshop hoor.....Ik bestel altijd meer dan ik van plan was.
Die Bert en Ernie in de sneeuw heb ik trouwens wel met een workshop gemaakt. Die op de roze taart heb ik later zelf gemaakt, maar toen ahd ik het al geleerd natuurlijk....Ik wil eigenlijk nog een keer een workshop puzzelen doen. Iemand in ons dorp geeft workshops, dus dat komt wel goed.
mayo
Mar 24 2010, 11:18 AM
Meiden, WOW! Wat een fantastische taarten heb ik hier voorbij zien komen!
Als ik nou een beginners-taartje wil maken wat heb ik daar dan allemaal voor nodig?
Wil er ook maar eens mee aan de slag gaan, maar heb geen flauw idee wat ik allemaal nodig heb en waar ik moet beginnen
Iris mv Noa&Tijn
Mar 24 2010, 11:47 AM
Mayo, ik gebruik altijd de biscuitmix van die webshop. Die moet je mixen met eieren en water, dan heb je de basis.
Voor de vulling kun je vanalles gebruiken, net wat je lekker vindt. Banketbakkersroom, botercreme, jam, aardbeientoetje, chocotoetje, vlaaivulling,noem maar op. Je snijdt de taart dan 2 keer doormidden, en dan kun je dus 2 lagen vulling doen.
Om te bekleden heb je dan marsepein of fondant nodig. Ik gebruik altijd marsepein, maar het is persoonlijk wat je prettig vindt. Ik heb altijd warme handen, en dan is fondant een drama. Je kunt gekleurde marsepein kopen, of blanke en kleurstof. Dan kun je zelf kleuren.
Op www.deleukstetaarten.nl staat heel veel info . Over hoe te bekleden, waarmee te vullen enz. En een taartenparade met heel veel voorbeelden. En op die site heb je ook die hebshop.
mayo
Mar 24 2010, 11:48 AM
Dank Iris, voor alle info! Nou dan ga ik maar eens wat bestellen en aan de slag!
poema
Mar 24 2010, 11:50 AM
En als je alleen een keertje wilt kijken of je het leuk vind, dan kun je ook gewoon aan de slag met
cakemix (of een voorgebakken kapsel, even bestellen bij de bakker)
jam voor de vulling
boter en poedersuiker om mee af te smeren
marsepein (te koop bij de bakker - vraag naar voorgekleurd, neem 2 kleurtjes).
Dan gebruik je klei vormpjes om uit te steken en dan kun je gewoon een keer lekker klooien.
Niet te grote taart maken, en vooral veel plezier maken
Barbara
Mar 29 2010, 08:05 PM
Zo, ik kan eindelijk de verjaardagstaart van Daan showen. Morgen wordt ie al weer 9 jaar de grote vent en eerst moest het een dinotaart worden maar die had ik vorig jaar al gemaakt en niet zoveel zin in om weer te maken. Toen een boerderijtaart, dat veranderde in piratentaart en op de valreep moest het toch een boerderijtaart worden.
Klik om bijlage te bekijkenKlik om bijlage te bekijkenKlik om bijlage te bekijkenKlik om bijlage te bekijkenIk kan geen beestje meer zien

Die boer heeft onwerkelijk lange benen maar dat moest omdat ik bij het afsnijden van het marsepein de zijkant heb beschadigd dus dat moest gemaskeerd worden. Boer kijkt ook een beetje nurks, gezichtjes ben ik niet zo goed in en die koe da's meer een hond vind ik qua kop dan een hond maar verder is ie erg geslaagd die taart. Ben wel trots op het schaapje en het varken. Die zijn wel goed gelukt zo voor de eerste keer boetseren met marsepein.
Gevuld op verzoek van de jarige met aardbeienjam en gele pudding (banketbakkersroom dus)
En zijn traktatie voor morgen. Cupcakejes met marsepeinversiering erop. Verder niet gevuld
Mirella v H
Mar 30 2010, 09:51 AM
Barbara, leuk gedaan hoor! Dat zal een werk geweest zijn.
Hoe lang van tevoren kan je zo'n taart eigenlijk maken?
Rachael
Mar 30 2010, 11:33 AM
Jeetje wat mooi allemaal! Mijn complimenten!
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken,
Klik Hier.