poema
Apr 27 2010, 10:36 AM
Hier maar verder he meiden, nu alle babys zijn geboren!
Nogmaals, alle wijzigingen/aanvullingen graag via pb, zo heeft nathasja volgens mij nog gegevens doorgegeven maar dat moet ik nu helemaal terug zoeken, dus graag nog even via pb!
Rianne C
Apr 27 2010, 10:57 AM
Hoi,
Zag net pas dat we meisje, 2 jongens, meisje, 2 jongens, meisje, 2 jongens hebben gekregen. Wel grappig om te zien. We zijn allemaal alweer ons zwangere buikje kwijt, dus we zitten in babytijd beter op onze plek. Iedereen nog bedankt voor de tips. Om de hoeveel uur komen jullie kids? Twann drinkt nog steeds erg kort en ik denk dat hij daarom ook wat vaker weer komt. Hij drinkt ongeveer 5 tot 10 minuten soms zelfs korter, valt in slaap, dan ga ik hem vaak verschonen zodat hij weer wakker wordt maar dan pakt hij de tepel niet meer, geen van beide borsten. Morgen weet ik hoeveel hij deze keer is aangekomen dan weet ik of of hij goed is gegroeid. Vind het wel lastig. Misschien hebben jullie nog wat tips.
Groetjes
Britt
Apr 27 2010, 11:50 AM
Ja, de babytijd!!
Barbara: In we wagen mag Milan ook slapen van mij hoor, anders kom je inderdaad nergens. Ik bedoel meer dat hij ook leert om op zichzelf te zijn en wakker in slaap te vallen. Zo is Milan gisteren vanaf 15:00 niet in zijn bedje geweest, wel 2x geprobeerd, maar hij wilde niet slapen. Zodra we hem optilden en bij ons hadden was het goed. Hij is nu natuurlijk nog klein, maar ik weet niet wanneer dat een probleem wordt en vanaf welke leeftijd je ze even mag laten huilen. Danique was 3 weken toen ze overdag helemaal niet meer sliep en alleen stil was tijdens het voeden, dus daar wil ik nu op tijd bij zijn.
Tot nu toe ziet het er goed uit hoor, nu ligt hij bijv. ook lekker in zijn wieg bij ons op de kamer te slapen.
Hij moet zich ook meer aan ons aanpassen, maar die ellende als bij Danique wil ik toch echt voorkomen.
Rianne: Milan begint meestal met om de 3 uur. Van de week zelfs 1 dag om de 4 uur. Vanaf eind van de middag/begin van de avond wordt het vaak om de 2,5 uur.
Milan slaapt ook vaak tijdens het voeden en verschoon ik ook steeds tussendoor. Ook hier heeft dat niet altijd zijn. Ik wrijf dan onder zijn voeten of over zijn wang. Soms lukt het en soms niet.. Soms geef ik dan de 2e borst pas na een half uur maar reken hem dan wel bij de eerste zeg maar.
Nathasja
Apr 27 2010, 12:10 PM
Ja,dat slapen in hun eigen bedje,ik probeer het toch wel zoveel mogelijk en zo min mogelijk mee onderweg en beneden in de box. Maar dat is ook per kindje verschillend volgens mij,het ene kindje kan daar veel beter mee omgaan als de ander. Iris is van zichzelf al een erg onrustige baby en hoe meer prikkels zij dus krijgt hoe beroerder het wordt met slapen. Als ze al in de wagen in slaap is gevallen,laat ik haar dus ook niet in een drukke woonkamer staan te slapen,maar haal ik de bak eraf en zet r met bak en al in de slaapkamer.
Jinte,wat heb je dat mooi verwoord en terecht dat je zo trots bent op je mannetje,je kroost en jezelf!!
Iris is nog steeds ziek,zo zielig,zo klein en eigenlijk is ze nog helemaal niet helemaal goed geweest. Gister spuugde ze weer 2x de voeding eruit en niet een klein beetje hoor,echt met 4 grote golven,het zat helemaal op de muur!! En ze heeft vanaf haar geboorte wel 15 tot 20 poepluiers per 24 uur,volgens mij is dit wel heel erg veel,maar ja,het is ook erg moeilijk te zien of het nou diarree is of niet,vannacht heb ik haar wel 2x schone kleren moeten aantrekken omdat het tot r nek aan toe zat,dus ben bang dat dat wel diarree is geweest,vooral door dat spugen van gister ook,toch een buikgriepje er nog bovenop. Hoop zo dat het snel allemaal over is,want begin het nu zelfs een beetje eng te vinden,zo klein en alleen maar ziek zijn,terwijl ze notabene borstvoeding krijgt!
Mn mannetje komt thuis,dus we gaan even eten,tot gauw meiden!
poema
Apr 27 2010, 01:57 PM
Ik heb de aanpassingen gedaan hoor dames!
Ik weet het ook niet goed met de slapen Britt, al lijkt me vanaf 3 weken de hele dag wakker idd niet de bedoeling (wat danique destijds deed). Dan idd maar op bedje. Lola pikte dat wel goed op, maar zoals ik zei ik begon daar mee vanaf een dikke maand. 's avonds wil ik Billie wel gewoon in bedje gaan proberen te leggen als ze nog wakker is, maar aan de andere kant is ze nog zo lief en klein en geniet ik zo enorm van dat kleine lijfje tegen me aan. En omdat het zo duidelijk de laatste is en de tijd al zo snel gaat vind ik het helemaal niet erg
Wat betreft poepen, Billie kan er ook wat van en vandaag was het ook erg dun en zelfs een beetje "belletjes". Denk dan idd misschien ook aan een klein buikgriepje, ze heeft ook veel last van krampjes en wil vaak drinken. Lijkt me ergens dan weer niet bevordelijk, meer melk is natuurlijk meer krampen maar aan de andere kant, het is wel haar troost natuurlijk. Nou ja we kijken het nog een dagje aan.
Meestal komt ze zo om de drie uur, en twee keer op een dag om het uur ofzo. Ze drinkt 1 borst leeg en valt na 15 minuten in slaap.
Rianne C
Apr 27 2010, 04:26 PM
Mon
Apr 28 2010, 08:21 AM
Break in
Poema en alle andere meiden natuurlijk, van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes. Leuk hoor Poema, 3 meisjes. Wat een rijkdom he. En wat zal je een bekijks hebben wanneer je de deur uit gaat. Geniet van je kleine meisje.
En over dat bij je houden; Jens slaapt nog steeds overdag beneden in de box en kinderwagen. Dat deed ik met de meisjes ook zo en die slapen zonder problemen. Wel ligt hij al weken savonds in de wieg; hij gaat dan rond 7 uur naar bed en komt de volgende ochtend pas weer. Soms is het wel half 4 hoor en dan slaapt hij gewoon lekker verder bij mij

. Ik vind het ook zo heerlijk om hem lekker dicht bij me te hebben. En dat vindt hij ook. Wat jij al zei Poema, hier is het ook de laatste en dat is extra bewust genieten. Ons motto is: als ze 16 zijn, doe ze het niet meer

Veel geluk allemaal!
Break out
mariekevh
Apr 28 2010, 06:04 PM
He meiden
Allereerst, allemaal nog van harte!
Ik breek even in..
Isa wilde alleen tot een uur of 10 a 10.30 in haar bedje slapen. Daarna alleen bij 1 van ons, en het liefste nog bij mij. Als we haar niet bij ons hadden, huilde ze non stop. Ook wilde ze steeds maar drinken. Spuugde ook veel, omdat ze achteraf gezien elke keer wilde troostdrinken en dus teveel dronk.
Ik heb het 4 weken aangekeken en daarna was ik bekaf. Toen zijn we begonnen met inbakeren. Ze was ondertussen al zo moe, dat ze direct nadat ze ingebakerd was, onderweg naar boven al in slaap viel! Ze heeft ingebakerd en wel alsnog heel veel beneden geslapen. Of in de box, of in de wagen buiten...
Sterkte allemaal met het slapen
poema
Apr 29 2010, 09:41 AM
Goedemorgen meiden!
Alles goed met jullie?
Hier wel! Vanacht een beetje rommel-nachtje gehad ;( Lola was hartstikke verkouden en hoeste zich een ongeluk. Het was echt ZO sneu. Toen zij eindelijk sliep werd Lente wakker van de laatste hoestbui en kon daarna niet meer slapen. En tussendoor kwam Billie om 01;00/02:00/05:00
Waarschijnlijk heeft die ook al dat gehoest en gerommel gehoord want ze is tot nu toe nog nooit zo "vaak" gekomen 's nachts.
Ik heb net na de linkerborst de rechterborst gekolft, maar daar haal ik "maar" 75 ml uit
Nu weet ik wel dat kolven en daadwerkelijk aan de borst drinken iets heel anders is, maar ik was toch een beetje teleurgesteld. Gelukkig dat Billie goed groeit en iig overdag tevreden is, dan weet ik dat het goed gaat. Ik vind wel dat je erg zeker in je schoenen moet staan met die BV hoor.
Billie is steeds weer wat meer wakker en heeft vaker een helder moment. Leuk om te zien maar wat word ze al snel groot! Ze ziet haar handjes al af en toe voorbij komen en als het haar allemaal teveel word gaat ze scheel kijken, zo cute!
Nou ik ga even mijn broodje opeten, ik krijg zo bezoek voor het intake van het CB.
Later!
Rianne C
Apr 29 2010, 09:59 AM
Hallo,
Gisteren heb ik de intake van het cb gehad. Twann is in 1 week 250 gram gegroeid hij krijg meer dan genoeg binnen. Met mijn borstontsteking gaat het goed. Aan leggen blijft nog wel pijnlijk. Mijn borsten staan nu op knappen Twann ligt al 5 uur te slapen en wil hem niet wakker maken. Ben blij dat hij voor de eerste keer zo lang door slaapt. Dit is nog niet eerder gebeurd. Poema wat vervelend dat je kids zo verkouden zijn. Komt misschien ook wel door het weer, de ene dag is het 25 graden en de andere 11 graden. Fijn dat het zo goed gaat met Billie. Net wat je zegt kolven kun je niet vergelijken met aan de borst drinken, wat voor kolf heb je? Ik had vorige week even gekolfd en had in 4 minuten 150 cc. Dus Twann krijgt meer dan genoeg binnen. Loopt straks ook wel weer terug denk ik en hij drinkt nu ook nog 8 tot 10 keer. Hij moet wennen dat hij zelf in slaap moet komen en niet bij mams aan de borst. Hij drinkt 5 minuten en komt een uur later weer en dan blijf je aan het voeden. Ik probeer er nu echt 3 uur tussen te laten maar weet niet of het lukt omdat hij nu na waarschijnlijk 5 uur komt en misschien dat hij zo'n honger heeft dat hij over 2 uur alweer wil, We zullen zien. Wordt Billie vandaag ook weer gewogen met de intake? Ben wel benieuwd hoe zwaar Billie nu is. Twann kan ook soms zo scheel kijken. Ziet er zo lief uit. Nu nog wel hihihihi. Ga even bij Twann kijken en dan hoop ik dat hij wakker wordt wil hem in bad doen en daarna nog even boodschappen halen. Het is nu nog lekker weer.
Hoe is het met de andere mama's en de kinderen. Alles goed?
Groetjes
Britt
Apr 29 2010, 11:09 AM
Natasja: Ja precies, het ene kind kan beter tegen wat meer onrust dan het andere. Ik denk dat het bij Milan ook wel los zal lopen, maar beter voorkomen dan genezen hoor! Dus ik hou het gewoon goed in de gaten.
Wat zielig dat Iris zo ziek is! Ik hoop dat ze snel weer opknapt.
Barbara: Ik geniet er nu ook van, van een tevreden mannetje op mijn buik 's avonds. Nu kan ik ook echt genieten, bij Danique zei iedereen wel dat het genieten was, maar ik kon het echt niet. Gelukkig hier dus ook een leuke afsluiter want er komt geen 3e meer. Ik vind 2 kinderen zelf ook wel goed en van de gyn mag ik zelfs geen 3e meer.
Oh jee, jouw meiden waren dus weer in de weer vannacht. Rot is dat van hoesten, dat je daar 's nachts altijd het meeste last van hebt.
Tja, kolven moet je niet voor de geruststelling doen.
Ik had 1x gekolft toen ik nog bo had en toen had ik uit 1 borst 5 druppels. Van de week had ik gekolft om de spanning eraf te halen, omdat Milan zo lang achter elkaar geslapen had, en toen had ik in 2 min 100 ml.
Inderdaad gewoon naar Billie kijken, als ze tevreden is, is het goed. Het kan trouwens ook regelen zijn hè? Dat is tussen de 10 en 14 dagen en vandaag is ze 14 dagen natuurlijk.
Waarom geef je eigenlijk 1 borst per keer?
Hoe was het met het CB? Ik had ze dinsdag op bezoek.
Rianne: Wat is Twann goed gegroeid!! Lekker hoor! Hier werd Milan niet gewogen met de intake. Vond ik ook niet zo erg, want hij lag lekker te slapen. Wel hebben ze even naar zijn naveltje gekeken, die was er pas op de 12e dag afgevallen. Zag er allemaal prima uit.
Wat fijn dat het beter gaat met bo. Ik hoop het echt nooit meer mee te maken, wat een ellende is dat zeg.
Heel goed dat je wat meer tijd tussen de voedingen probeert te krijgen. Dat schijnen de darmpjes ook echt nodig te hebben. Maar ja, als ze blijven huilen ben je snel geneigd om aan te leggen. Bij Danique zat ik vaak ook elk uur te voeden.
Erna: Hoe gaat het bij jou meis, gaat het allemaal nog een beetje?
Gisteren zijn we voor het eerst een 'lange' reis wezen maken. We zijn naar mijn ouders in Capelle geweest. Milan sliep lekker de hele heen- en terugweg en bij mij ouders is hij ook maar heel even wakker geweest.
Ik was zelf wel gebroken toen we thuis waren. Het was toch nog wel een hele onderneming voor mij.
Gelukkig wel weer een goede nacht gehad. Ik had om 22:00 gevoed en daarna kwam hij om 3:00 en 7:00.
Vanmorgen heb ik Danique weer naar de psz gebracht. Ik vind het wel weer lekker om de gewone dagelijkse dingen weer op te pakken.
Danique had wel een gigadriftbui vanmorgen, pfff. Ze was het niet eens met het aankleden. Ze wilde haar shirt aan zonder hempje eronder. Dat moest ze van mij wel, dus dat was even feest. Ik herken haar dan echt even niet, zo ontzettend gillen en drammen en huilen. Het leek wel een stukje uit Super Nanny.
Hebben jullie oudsten dat ook weleens?
Nathasja
May 1 2010, 01:42 PM
Hoi meiden,iedereen heeft het duidelijk druk met de kleintjes,er wordt een stuk minder geschreven even. Ik vind het zelf ook echt zoeken naar een ritme,de een is net in slaap gevallen en de ander wordt net wakker en de oudste redt zichzelf wel aardig,maar wil ook graag af en toe wat onverdeelde aandacht van mama en zo ben je echt van 's ochtends vroeg tot 's avonds in de weer met je kindjes en huishouden. En van ritme is ook nog niet echt sprake hier,en nou is mn middelste moppie weer ziek

40graden koorts,ooronsteking,bindvliesontsteking,waar is het eind!! Gelukkig heb ik af en toe hulp van mn moeder,maar die woont zelf niet op het eiland,dus ik leef op het moment aardig tussen 4 muren
Iris is als ze wakker is erg onrustig en krijst 9 vd 10 keer de hele boel bij elkaar,Marieke had het al over inbakeren,ik denk toch dat ik daar wat meer informatie over ga opvragen,ze is zo onrustig,ze huilt niet gewoon,ze krijst echt oorverdovend,dr hele lijfie is gespannen en die armpjes trillen gewoon van kwaadheid ofzo,ik weet het niet. Heeft een van jullie hier ervaring mee,dit 'gedrag' herken ik niet van mn andere kindjes.
Nou,nu weer genoeg geklaagt,Rianne schattige foto zeg,wat een poepie!
Erna,hoe is het met jou? Hoop dat je er zelf uitkomt en anders schroom niet om hulp in te schakelen,hè,er zijn zat mensen die jou de juiste tips kunnen geven om er mee om te gaan en des te eerder ben jij weer lekker de oude!
Hoe is jullie koninginnedag verlopen? Hebben jullie nog wat leuks gedaan? Mn ouders waren er,dus ik ben even met de oudste het dorp ingegaan,met de optocht meegelopen en daarna waren er voor de kinderen allemaal spelletjes. Erg leuk even wat quality time met mn grote ventje. Hij moet toch al zoveel inleveren door de aandacht die Iris opeist en het steeds ziek zijn van de 2 jongsten. Daarom was dit even extra leuk!
Britt,wat heerlijk dat het nu met Milan zo lekker gaat,je weet hoe het ook kon gaan,dus dat is dubbel genieten!
Poema,hoe zijn de afgelopen nachten gegaan,gaat het al wat beter met het hoesten van de meiden?
Nou,ik word weer 'geroepen'

,tot horens!
Deena
May 1 2010, 02:15 PM
Hallo meiden,
Dit is echt erg… schaam mij ook een beetje maar word thuis helemaal opgeslokt door baby (voornamelijk borstvoeding)… maar goed daar weten jullie alles van.
Kraamtijd was prettig mede dankzij leuke kraamhulp. Maar zit nog steeds op 12 voedingen per dag waarvan er soms 3 achterelkaar doorlopen en ik zo 6 uur achter elkaar een baby aan mijn borst kan hebben. Bij de laatste weging was meneer in 24 uur dan ook 80 gram aangekomen.
Heel erg bedankt trouwens voor jullie lieve kaartjes allemaal… heb ik zelf helemaal niet aan gedacht, schandalig maar waar.
Verder heb ik een hele stoute peuter thuis… vreet ook energie.
Zag dat mijn tweede foto niet was overgekomen omdat bestand te groot was dus hier een foto van ons… Aron met zijn ‘mega-zwanger-hoofd’ moeder… ik dus (die pukkels horen er dus normaal niet hahahahaha)
Meiden tot snel hoor
Britt
May 1 2010, 02:42 PM
Natasja: Pff wat een drukte bij jullie thuis dus. Weer zieke kindjes en de jongste die erg onrustig is!
Hoelang slaapt Iris achter elkaar? En hoe gaan de voedingen, drinkt ze goed en hoeveel tijd zit ertussen?
Danique heb ik natuurlijk ook ingebakerd gehad, omdat ze zoveel huilde. Bij haar was het ook oorverdovend en het huilen bleef ik horen ookal was ze stil. Als het probleem bij Iris ook is dat ze snel overprikkeld is, niet zelf in slaap kan komen en moeilijk kan doorslapen (paar uur achter elkaar, dus ik bedoel niet de hele nacht
), zou inbakeren ook goed voor haar zijn. Ik heb het boek Regelmaat en inbakeren van Ria Blom gebruikt. Je kunt dan ook eerst kijken naar oplossingen zonder inbakeren, dus alleen de rust en regelmaat toepassen. Werkt dat niet, dan kun je gaan inbakeren.
Ik denk wel dat het goed is om er snel wat aan te doen, dan ben je er misschien nog op tijd bij. Voordat Danique een beetje hanteerbaar was, in de zin van rustiger en wat makkelijker ergens mee naartoe te nemen, waren we een half jaar verder terwijl we haar met 6 weken in gingen bakeren. Die eerste weken zijn ook al zo belangrijk.
Sterkte!
Deena: Schaam je niet, we weten dat het druk is.
Zeker 12 voedingen op een dag is zwaar!
En bij jou dus ook een oudste die nog niet lekker in zijn vel zit. Het is ook zo wennen voor ze..
Leuke foto hoor!
Hier verder weinig nieuws. Milan doet het nog steeds goed, komt 's nachts alleen tussen 4:30 en 5:30 ergens een keer, dus we mogen niet klagen.
poema
May 2 2010, 07:50 AM
Nathasja, wat vervelend joh dat jullie maar niet opkrabbelen uit die lappenmand
Je staat zo machteloos he, als je kleintjes ziek zijn. Beterschap voor alle moppies bij jou.
Over die onrust, hier word Billie erg driftig als ze krampjes heeft. Gaat dan duidelijk met haar armen liggen meppen en met haar benen trappen. Als ik haar luier dan uit doe komt er een hele riedel windjes en spuit de poep om je oren. Gek genoeg dus alleen met de luier uit
Inbakeren heb ik geen ervaring mee.
Het hoesten van de meiden gaat goed. Ze zijn nu alle 3 (ja ja, billie ook) snotverkouden maar het hoesten lijkt op zijn retour. Nachten zijn ook weer prima. Oudste slapen weer door en Billie was vanacht om 03:00 en vanochtend om 06:30 (gisteren naar bed om 22:30).
Deena, schattige foto! En ja 12 voedingen op een dag is veel! Dat kan je echt opbreken ja. Komt hij dan echt om de 2 uur de hele tijd? Plus waarschijnlijk de tijd die het voeden duurt en je komt echt even nergens meer he
Succes!
En sterkte met je stoute peuter! Hier zijn ze ook nog wel een beetje van de leg hoor. Erg druk, slecht luisteren en vooral ook elkaar zo lekker opjutten. Gek kun je er wel van worden soms. (en dan hebben ze ook nog eens twee weken vakantie, nou ja we gaan er maar wat van maken!)
Britt, wow dan maakt milan al een flinke eerste ruk zeg s nachts! Heerlijk he! Ik merk ook echt dat de nachten goed gaan, ik de hele wereld aan kan. Laatst dus zo'n pet nacht en je kunt me opvegen de hele dag hoor.
Met Danique alles goed? Net zo eigenwijs als Lola op het moment is of is ze heel lief? Lola denkt echt dat ze ineens 6 jr is ofzo. Alles moet zelf, ze weet alles en kan ook alles
Oh ja, ik "geef" 1 borst per keer omdat ze er maar 1 wil hebben
Ze kijkt echt heel vies als ik de andere erna nog geef, duwt weg en trekt echt de geweldigste koppen, maar goed daarmee krijg ik haar niet aan het drinken
Dus ik geef 1 borst per keer en als ze wil de tweede nog. Vanochtend heb ik dus bijv links gegeven en rechts maar afgekolft, dan beginnen we de dag weer blanco en zo bouw ik ook een vooraadje op. Rechts kolfde ik nu 130 btw en links zat nog 10-20 in. Ze drinkt dus wel goed leeg en ze heeft er genoeg aan.
Ik heb billie btw gister zelf gemeten en ze is echt 58 cm!
het is ook echt een heel kind dat op mijn schoot ligt met voeden. Hoe lang zijn die van jullie nu?
Oh en ik heb haar gisteren om 13:30 maar boven in haar bed te slapen gelegd en daar heeft ze geslapen tot 16:30. Dat ga ik dus maar een beetje inbouwen denk ik.... Het is toch wel druk beneden dus als het uitkomt gaat ze lekker naar haar bed (of in de kinderwagen in de tuin in een hoekje en straks zal ze toch mee moeten lente ophalen uit school).
Hoe is het met de andere dames? Rianne, Jinte, Korinea? En zullen we nog wat horen van de andere meiden die zich bij ons hadden "aangesloten?" Ik denk dat iedereen toch wel een beetje bevallen moet zijn?
Meiden, fijne zondag!
korientje
May 2 2010, 09:43 AM
Hier is korientje poema

Hier word ik ook erg opgeslokt door man,kind huishouden en ziekenhuisafspraken voor beide
Maar heb dan nu ook weer veel te vertellen en delen met jullie

Met Jesse gaat het super goed om te beginnen we zijn op cb geweest gewogen meneer was 200 gr gegroeit in een week 3050 gram

lengte is niet gemeten want meneer lag te krijsen van de honger

Hij spuugt nog steeds bijna niet meer af en toe een beetje en eet me de oren van het hoofd hij zit nu al aan 6 x 140 cc weet dat het eigenlijk teveel is maar op het cb zeiden ze geef maar wat hij nodig heeft en op de 140 cc doet ie het netjes overdag komt hij om de 4 u en s'nachts slaapt hij van 24.00 tot 6.30 meestal door heerlijk

.
Verder is meneer gisteren mee geweest naar de efteling ging prima sliep overal doorheen.
We hebben hem meegenomen in het carnaval festival hij hoorde het muziekje en was meteen wakker en heeft zn ogen op zijn manier uitgekeken hahaha
Jamai gaat het ook prima die vind het nog allemaal even leuk en geeft met regelmaat een flesje en helpt met altijd met in bad doen enz had verwacht dat hij wel wat meer aandacht zou gaan eisen van mij maar dat is helemaal niet het geval hij vind het wel prima zo en als het echt belangrijk is dan roept ie even maar doe wel mn best zoveel mogelijk mn aandacht te verdelen al blijft het moeilijk.
Ga even voeding geven dus later het vervolg op dit verhaal hahaha
X Korinea
Rianne C
May 2 2010, 03:10 PM
Hoi hoi,
Wat een goed nieuws zeg dat Jesse zo goed is gegroeid. Wel fijn om te horen. Nog wel een heel klein mannetje hoor. Deena wat veel voeding kan me voorstellen dat het zoveel tijd in beslag neemt. Hier krijgt Twann om de 3 uur zijn voeding en als hij later komt is dat mooi mee genomen maar eerder krijgt hij niet meer, was ook zo vaak aan het voeden en kwam nergens aan toe. Bovendien groeit meneer ontzettend goed dus hij krijgt meer dan genoeg. Nathasja beterschap gewenst. Ik weet niet hoe lang Twann is volgens mij rond de 50 cm. Heb hem niet opgemeten en moet pas 10 mei naar het cb. Daar zullen ze hem wel meten denk ik. Maat 50 is hem nog ruim. Poema hier krijgt Twann ook per keer 1 borst en als hij de andere wil kan het maar meestal kijkt hij er ook zo bij van wat moet ik daar mee, ik wil nog wel iets van borstvoedingskleren want nu is het soms best wel lastig, kan me bijna helemaal uitkleden en dan voeden. Niet erg makkelijk. Moet nog even kijken waar ik het kan kopen. Verder is het hier prima alles gaat zijn gangetje en we komen er nu ook zelf in. De jongens vinden hun broertje nog steeds erg leuk. Ga zo opruimen hebben gisteren voor de kinderopvang het kraamfeestje gehouden en daar moeten we nog dweilen en opruimen had ik gisteren geen zin meer in. Nog even een rare vraag wat betreft het vloeien. Ik vloeide al heel snel bijna niet meer maar sinds gisteren verlies ik weer veel bloed. Herkennen jullie dat of hebben jullie daar geen last van. Ik hoor het wel.
Groetjes
Deena
May 2 2010, 04:23 PM
Daar was ik weer… toch nog even over de voedingen.
Overdag is het meestal een stormregen aan voedingen. Zoals ik al eerder zei lopen sommige voedingen gewoon in elkaar over (eind middag, begin avond). En soms is hij 1 uur a 5 kwartier bezig zodat ik net kan douchen etc. (ochtend).
Hij is nu 10 dagen en wil eigenlijk een beetje gaan sturen. Soms wieg ik hem in slaap als hij dik een uur aan de borst is geweest en dat helpt helaas niet altijd. Maar aan zijn luiers te zien krijgt hij meer dan genoeg binnen. Het liefst wil ik naar voedingen om de 3 uur… maar hij gilt echt de hele boel bij elkaar.
RIANNE ik vind het prachtig wat je zegt oer voedingen om de 3 uur, waar mag ik tekenen. Hahahaha… seriously; hoe doe je dat?
KORIENTJE oh wat fijn allemaal zeg. Lekker groeien en dan ook nog een doorslaper… helemaal top!!
POEMA oh wee vakantie!! Jij zult je handjes wel dicht knijpen met dat weer… NOT!!! Wij hebben maar Teletubbies DVD opgezet… ‘bad parenting’ maar oh zo effectief
Nou meiden ik heb hier weer een knetterluier dus ik ga verschonen… ach tja het gaat hier eigenlijk wel goed allemaal
Britt
May 2 2010, 05:20 PM
Barbara: Ja een paar uur achter elkaar kunnen slapen is echt nodig om de dag door te komen hè? Ik ben nu voor mijn gevoel ook niet zo moe als toen met Daan, maar toen was het overdag natuurlijk ook een ander verhaal.
Danique vind ik nu ook ineens zo groot. Ze vliegt werkelijk vooruit met uitspraken en snapt veel meer inderdaad. Leuk hoor, echte grote zus! De driftbuien gaan ook beter, ze wordt alweer aardig zichzelf.
Haha, oke mevrouw heeft dus genoeg aan 1 borst. Mooi toch, lijkt mij ook lekkerder. Milan wil vaak wel de 2e nog.
Wow wat is Billie lang! Ik heb Milan nog niet zelf gemeten. Ik ga dinsdag of vrijdag naar het CB. Dinsdag ga ik voor het eerst op visite bij een vriendin van zw.gym en als Milan het trekt gaan we daarna meteen door wegen en anders doen we het dus vrijdag. Gek hoor, bij Danique zat ik elke week bij het CB en nu geloof ik zo wel dat hij groeit.
Korientje: Super hoor dat Jesse zo mooi gegroeid is! En dus ook nog mooie tijden tussen de voedingen, helemaal goed!
Rianne: Klein mannetje dan nog die Twann. Milan draagt ook nog wel maat 50 hoor, maar shirtjes worden toch al aardig krap. Broekjes kunnen nog wel makkelijk.
Dat je ineens toch weer meer vloeit is normaal, dat komt doordat je weer meer gaat doen. Zolang het niet blijft stromen is het goed.
Deena: Ik kan me voorstellen dat je dat vele voeden erg zat bent. Het is makkelijk gezegd hoor, maar ik denk ook dat het goed is om echt te proberen om er minimaal 2,5-3 uur tussen te houden. Het kan goed zijn dat Aron steeds kleine beetjes drinkt en dan dus snel weer honger heeft. Als je er meer tijd tussen hebt, drinkt hij misschien effectiever en kan hij er ook langer op teren.
Drinkt hij ook een uur echt goed? Of sabbelt hij na een tijdje alleen nog wat? Als hij klaar is met echt drinken, maar nog wel wil sabbelen, zou je een speentje kunnen geven. Dan kan hij wel zijn zuigbehoefte kwijt en heb jij even rust.
Maar wat ik al zei, dat is makkelijk vanaf ze zijlijn gezegd. Een krijsend kind is geen pretje.
Hier hebben we er ook 1 voor de tv zitten hoor. Dora is hier erg in trek. Ik vind er ook niks mis mee hoor, een tvmiddagje op een regenachtige zondag.
Bah wat een vies weer vandaag! We hebben vandaag geen wandelingetje kunnen maken, jammer hoor.
Vanmorgen hebben we kraambezoek gehad. Was wel gezellig, maar ik vind het nog steeds wel vermoeiend. Ze bleven ongeveer 1,5 uur en is was doodop daarna. Hebben jullie dit ook nog? Barbara?
Hier trouwens ook een verkouden baby, zielig hoor dat niezen en dat verstopte neusje. Gelukkig drinkt hij nog wel goed, want ik kan niet weer een borstonsteking gebruiken!
Hey meiden,
Weer een tijd geleden dat ik wat heb geschreven...
Ben gewoon erg druk met de kids (waarmee het allemaal super gaat overigens!) en met van alles uitzoeken en inpakken voor de verhuizing. Over 2 weken krijgen we de sleutel en dan volop klussen om op 24 juni te kunnen verhuizen. Helemaal super natuurlijk, maar het forum schiet er gewoon bij in.
Daarom denk ik dat het beter is dat ik me voorlopig even 'afmeld' hier. Ik verwacht namelijk niet dat ik de komende tijd echt veel tijd heb om hier bij te kletsen en vind het ook vervelend om dan alleen een ego-verhaaltje te doen (zoals nu). Ik vind dat naar jullie toe ook niet eerlijk. Het is ook beter voor mijn gemoedsrust om me dan niet meer verplicht te voelen om het bij te houden (al zal ik vast wel af en toe meelezen!).
Ik hoop dat jullie het begrijpen en ik wens jullie voorlopig het allerbeste met de kleintjes!
Dikke kus, Ing
PS: voor wie nieuwsgierig is, er staan af en toe nieuwe foto's op mijn hyve (twinmum05)
poema
May 2 2010, 07:55 PM
Ach Ing, niet afmelden hoor! Lekker meelezen en zelfs een ego berichtje op zijn tijd is leuker voor ons om te lezen dan geen berichtje
Begrijpelijk dat je geen puf hebt alles hier bij te houden, maar gewoon af en toe een update over het inpakken en hoe het met je kinders en vooral meisje gaat? (aaaah... toeeeee??? >zoals Lola zou zeggen
)
Britt, ik merk ook wel dat ik soms nog veel meer energie mis dan ik zou willen. Idd een intensief gesprek voeren met visite, of een flinke wandeling en je kunt me opvegen erna. Ik plan visite's ook het liefste in de ochtend want in de middag kan ik me helemaal niet meer concentreren en dan krijg je soms best rare gesprekken
Fijn toch dat je niet elke week bij het CB zit voor het wegen, dat geeft aan dat je erg zeker in je schoenen staat. Ik merk aan mezelf dat ik dat gewicht ook wel geloof. Genoeg poep en plas luiers dus geen reden tot zorgen 
Deena, idd drinkt hij wel "actief" het hele uur? Ik maak Billie heel vaak wakker tijdens een voeding, als je een beetje flink drukt tussen het oor en de wang (dus een beetje op de kaak) dan werkt dat meestal wel.
Vervelend hoor
Ik heb verder ook geen tips.
Rianne, over het vloeien hier hetzelfde als jij. Ook ik was al blij dat het bijna gestopt was maar nu is het weer volop begonnen. Ik denk idd omdat ik gewoon weer voledig in touw ben. Ik heb nu ook vreselijk maandverband, van dat plastic spul. Ik kan niet wachten tot het morgen is en ik weer van dat "stoffen" spul kan kopen.
Korientje, wat een mopje is het toch dat mannetje van jou
Lief hoor, zo lekker klein 
Verder geen nieuws hier, meiden op bed, Billie in haar wipper naast papa studio sport aan het kijken. Ha ha.
Deena
May 3 2010, 10:49 AM
Whish me luck ladies!!!
Gisteravond op gebleven tot kwart voor 12 om nog een voeding te doen voor het slapen gaan. Daarvoor met speentje en op schoot lopen rekken tot 2.5 uur.
Vannacht alleen om half 3 wakker voor voeding en toen om half zes
Nu in slaap gebracht en hopelijk lukt het mij om tot half 12 te rekken... het gaat de goede kant op maar het is niet eens een etmaal
Het ergste is dat ik een deja vu heb betreft mijn eerste zoontje dus ik moet dit kunnen.
En het is zo simpel. Als hij goed slaapt en hongerig is, drinkt hij goed door.
Tot snel
Rianne C
May 3 2010, 10:53 AM
Hoi,
Hier dronk Twann ook maar een paar minuten en viel weer in slaap een uur later kwam hij weer en zo was ik ook alleen nog maar aan het voeden en ook nog een borst ontsteking. Mijn verloskundige zei dat het beter was om hem 1 keer goed lang te laten drinken zodat hij ook aan zijn zuigbehoefte zou komen en anders een speentje of een pink te gebruiken. Meestal viel Twann ook naar een paar slokken in slaap en ik zat met volle borsten en meneer sliep prins heerlijk. Nu probeer ik hem af te ;leiden met een speen of vinger en meestal valt hij ook snel in slaap. Als hij echt alles bij elkaar gilt dan geef ik hem zijn voeding wel eerder. Anders vind ik het wel zielig maar echt niet eerder dan 2,5 uur later. Ing wel jammer als je je afmeld voorlopig we zijn erg benieuwd hoe het bij jou allemaal gaat. Ben het met helemaal Poema eens. Kan me wel voorstellen dat het erg druk is nu met de kids en de verhuizing maar laar lekker wat van je horen. Hoe groeien de andere kids doen die het ook zo goed?
Ga even een kopje thee drinken.
Groetjes
Nathasja
May 3 2010, 01:59 PM
Britt,bedankt voor je verhaal/tips,zo herkenbaar inderdaad wat je schreef!! Ik ben me nu druk aan het inlezen,heb ook het boek van Ria Blom meegekregen van het CB,valt niet mee tussen het gegil van Iris door,maar hoop zo dat we ergens mee kunnen beginnen gauw,want we zijn helemaal op! Ik ga ook gauw weer wat doen,wilde je alleen even snel bedanken!
Hopelijk tot gauw met goed nieuws!
korientje
May 3 2010, 07:27 PM
komt ff klagen
Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest Jesse is sinds gisterenavond niets anders dan aan het gillen huilen wil niet eten en al helemaal niet slapen en zit onder de rode vlekken/pukkeltjes en heeft hele dikke ogen dus ik naar de kinderarts die heeft hem nagekeken en bloed geprikt wat blijkt de hele historie van voedselallergie gaat weer beginnen ze vermoed ( weet het bijna zeker) dat hij koemelkallergie heeft en soja allergie grrrrrrr had zo gehoopt dat hij het niet zou hebben en nu beginnen we weer van voor af aan.
Ze geven hem tot morgenochtend en anders moet hij weer aan de sonde met nutramigen want ik gaf al hypo-allergeen en zelfs daar blijkt ie niet tegen te kunnen .
Morgenochtend geef ik weer ff update ga nu maar weer naar mn huilende zielige kleine mannetje
X Korinea
Britt
May 4 2010, 09:08 AM
Ing: Wat jammer dat je je afmeldt!! Ik snap het wel hoor, dat je je verplicht voelt om hier af en toe op iedereen te reageren. Maar gewoon even laten weten hoe het gaat is ook goed hoor. Kijk maar. En anders zien we je wel weer als je meer tijd hebt gevonden.
Barbara: Oké, ik ben dus niet lui.
Ja gesprekken op gang houden, kost zoveel energie. Gek hoor, dat sta je zelf niet zo bij stil als je bij een ander op kraambezoek bent.
Deena: Hoe gaat het inmiddels met rekken?
Rianne: Ja precies, van een slecht drinkend kind heb je zo een borstontsteking te pakken.
Gelukkig kunnen we het nu voorkomen (hopelijk!).
Natasja: Graag gedaan! Als je meer wilt weten, kun je ook altijd pb-en hoor.
Ik weet hoe zwaar het is, sterkte!!
Korientje: Hè bah!! Koemelk en soja-allergie! Hoe is het nu? Ik hoop echt dat hij niet aan de sonde moet. Wat een gedoe zeg. Sterkte meid!
Sorry, ik heb niks te klagen. Mijn ventje sliep gisteravond om 23:45 en vanmorgen om 7:30 heb ik hem maar wakker gemaakt.
Ik stond op knappen natuurlijk, waardoor hij ineens erg veel melk binnen kreeg en veel lucht meezoog. Tijdens het boertje, spuugde hij dan ook de hele toko onder.
Hij spuugt wel meer de laatste tijd, vaak ook echt met een boog. Ik denk dat het komt door zijn verkoudheid, waardoor hij onrustiger drinkt en meer lucht binnen krijgt. Maar even in de gaten houden..
Rianne C
May 4 2010, 11:27 AM
Hoi.
Korinea, hoe is het afgelopen. Hij heeft toch geen zonde gekregen?
Even snel een vraagje. Ik ben op zoek naar voedingskleding weet iemand waar je dat kunt krijgen? Ik heb nl geen idee.
Groetjes
Hey meiden,
Lief dat jullie niet willen dat ik wegga 
Als het lukt, zal ik af en toe een update doen. Zal meteen de daad bij het woord voegen.
Sophie drinkt sinds gisteren 5 flesjes van 150 ml (water) (daarvoor 5 van 120). Helaas pakt ze de nachten nog niet helemaal door, ik hoop dat ze dat nu op de 150 echt gaat doen. Sinds een weekje baker ik haar 's nachts in en dat bevalt erg goed; ze slaapt rustiger en ook wat langer.
Verder doet ons meisje het helemaal super! Ze neemt alles en iedereen flink in zich op en is overdag ook steeds langer wakker en actief (soms weleens iets te lang naar mijn idee, maar tot slapen is ze dan niet te bewegen). Ze is ook heel makkelijk en huilt weinig. We kunnen haar zonder problemen overal mee naartoe nemen!
Vorige week donderdag waren we bij het cb en toen woog ze 3950 gram (bij geboorte 3435 gram en het laagste punt in de kraamweek was 3200 gram). In de lengte is er hoegenaamd niets veranderd; 52 cm bij de geboorte en nu net zoiets. Aan de andere kant kon ze aan het eind van de kraamweek een minipakje van de jongens al niet meer aan en draagt ze nu al regelmatig maat 62, dus in de lengte zit toch zeker wel ontwikkeling, zou ik zeggen. Maar dat is lastig te meten. Ze groeit dus goed genoeg, niet heel hard, maar dat vind ik prima. Vind het wel lekker, zo'n klein mupke. 
Verder moet ik zeggen dat het me ontzettend meevalt, een derde! We hadden al aardig snel een ritme te pakken, ikzelf voelde me ook heel snel goed en nu lijkt het alsof het nooit anders geweest is! Kortom; echt genieten!
Dean en Levi zijn ook helemaal gewend aan hun zus (eigenlijk vrijwel meteen al); ze vragen wel van alles, maar lijken geen moeite te hebben met de veranderde situatie. Ze hobbelen lekker mee in het nieuwe ritme en spelen en doen zoals ze altijd gedaan hebben 
Vanmorgen had ik trouwens een leuk gesprekje met Levi. Hij zei dat ik nu maar weer een baby in mijn buik moest hebben, of nee... twee! Want Dean en Levi waren ook met z'n tweeën in mijn buik. Dus ik vroeg of hij het zó leuk vindt met Sophie erbij, dat er meteen weer een baby (of 2) moet komen. Ja, zei hij, jij moet nu weer een baby in je buik hebben, dan moeten jij en papa weer heel erg kroelen zodat er een baby in je buik komt (dat is de uitleg die wij ze gegeven hebben). Vervolgens vroeg hij: Hoe kan het dat er een baby in je buik gaat groeien als je heel erg met papa gaat kroelen? Ik probeerde er nog vanaf te komen met een 'tja, zo werkt dat nu eenmaal', maar daar nam hij mooi geen genoegen mee! Ja, maar hoe kan dat dan? Ik: 'Nou er zitten allemaal piepkleine eitjes in mama's buik, zo klein dat je ze niet kunt zien, en als daar een zaadje van papa bij komt, dan gaat er een baby'tje groeien.' Waarop Levi vraagt, ja maar hoe komt dat zaadje dan bij dat eitje? Dus ik zei: 'dat gebeurt als papa en mama heel erg gaan kroelen.' Levi: Ja maar, HOE dan?? Ik: 'Nou, die zaadjes komen uit papa's piemel.' Toen keek Levi me vol walging aan en het enige wat hij zei was 'iiiieeeeuww'
Waarschijnlijk was het 'ieeuw' alleen een reactie op het noemen van de piemel (want verdere uitleg over 'de daad'
heb ik er niet bij gegeven), want Levi zegt de laatste tijd altijd 'ieuw' als het over billen, poep en plas gaat, maar het was zo mooi!!! En daarna vroeg hij ook niet meer verder, haha!
Vond het trouwens wel bijzonder dat Levi aangaf dat er weer een baby in mijn buik moet groeien, want de afgelopen dagen zijn we een paar keer onvoorzichtig geweest tijdens het vrijen (lees: geen condoom gebruikt in een bui van ontzettende opwinding
en dan 'voor het zingen de kerk uit'....), dus mijn hypervruchtbaarheid kennende, houdt dat een aanzienlijk risico in... een leuk risico, want dat we een groot gezin willen, stond allang vast. En op zich hoeft het niet meteen heel snel (biologische klok tikt nog niet zo hard met 27), eerst goed ontzwangeren zou ook fijn zijn, maar als het lot anders beslist, dan hoor je ons niet klagen.
Maar goed, we zullen zien.
Nou, dat was mijn update weer even.
Rianne, voedingskleding kun je oa vinden bij de Hema, H&M en Prenatal.
Korinea, wat naar dat Jesse ws ook kma en sa heeft
De kindjes van een nov2005-vriendinnetje van me hebben het ook allebei, haar jongste in een heel heftige vorm. Ik geloof dat ze daar ook over heeft geschreven bij het betreffende topic (vanes).
Veel sterkte iig met de onderzoeken en het onvermijdelijke provoceren. Knuf!
Oké, ga nu gauw weer verder.
xxx Ing
Jinte
May 4 2010, 03:38 PM
Kom er weer even invallen. Hier vakantie, dus de dagen vullen zich vooral met gezin, gezin en gezin.
We proberen ook echt tijd te maken om met die andere drie leuke dingen te blijven doen.
Ik heb niet alles bijgelezen, maar een paar dingen zijn blijven hangen.
Deena, zooo herkenbaar dat je huid slecht is. hier ook een mega uitbraak van puistjes (zal wel bij het ontzwangeren horen) Rottig dat altijd willen drinken. Ik denk wel dat je goed bezig bent door steeds wat langer te rekken. Ik merk dat ik hier ook wat moeite heb om krampjes en willen drinken uit elkaar te houden. Ook wordt het drinken hier af en toe onderbroken en dan twijfel ik weer of hij wel genoeg heeft gehad.
Britt; wat een heerlijke nachten al bij jou (jalours
) Is de borstontsteking nu helemaal weg ?
Erna; hoe is het daar ?? Heeft de ha nog wat voor je kunnen betekenen hoe zit je er nu met je gevoel in ?
Poema; Wat te gek dat de bv nu zo makkelijk gaat. Zo zie je maar elk kindje is weer anders en doet het echt op zijn eigen manier. ik hoop dat je het lekker lang volhoud, want het heeft echt zo zijn gemak (zeker als je niet hoeft te kolven)
Wel een goed plan dat je vast wat voorraad aanlegt. Ga ik na de meivakantie ook doen (is me nu nog te hectisch) En wat een lange dame is Billie.
Zooo grappig om je verhalen over Lola te lezen lijkt wel over Linde te gaan
Rianne; Heerlijk dat twann het zo goed doet. Ik heb nooit (naast voedingsbh's) voedingskleding gedragen. Je kan het ook met gewone kleindg best discreet doen .
Ing; heerlijk te lezen dat het zo goed gaat met sophie en jullie gezin. blijf ons maar op de hoogte houden.
moet altijd een beetje glimlachen om al die actie in jullie slaapkamer.
Ben nog niet klaar voor actie
, maar zou wel een bak zijn als je nu alweer zwanger zou zijn. Ik zelf word tijdens mij bv periode nog niet ongesteld.
En hoe zit het bij de rest bv met vloeien ???
Korinea; Wat rot dat Jesse waarschijnlijk een allergie heeft. Laat snel weten hoe het met hem gaat.
Natas; Wat rot dat het z'n zieke boeg blijft bij jullie. Hoop dat jullie snel opknappen en kunnen genieten van deze bijzonder tijd.
Nou met Steye gaat het super. Vandaag heeft hij de gehoortest gehad en hij is geslaagd. De bv is goed op gang en dat zie je in zijn gewicht. hij is vandaag 3225 gr (twee weken geleden bij geboorte 3045)
verder slaapt hij rustig, maar meld zich wel elke drie uur nog (dus Britt haar nachten maak ik nog niet
)
Overdag is hij rustig en tevreden en kijkt hij om zich heen.
Elise, Jesse en Linde zijn helemaal aan hun kleine broertje gewent en alles draait hier weer lekker.
Wel is er wat gedoe in schoon fam, maar dat zet ik hier liever niet neer.
Probeer snel weer te komen.
korientje
May 4 2010, 05:39 PM
jesse ligt weer in het zh met sondevoeding omdat door de allergische reactie zn keel opgezwollen is en daardoor kan hij nu even niet drinken het bewijs ligt er dus provorceren hoeft misschie niet meer hope we dan gewicht was gelukkig wel goed 3250 gram en 53 cm ga nu gauw terug kom later terug
Britt
May 4 2010, 07:43 PM
Rianne: Hier wel een 'fan' van borstvoedingskleding. Ik heb van de week nog wat besteld bij de Hema. Ze hebben het daar meestal niet in de winkel zelf, maar als je het online besteld kun je het of in de winkel afhalen zonder bezorgkosten of je kunt het thuis laten bezorgen met bezorgkosten.
Ze hebben niet heel veel keuze, ik heb 1 bewerkt grijs shirt met korte mouwen en 1 met lange mouwen. Nu ik weet dat de bv goed loopt, heb ik nog 2 shirts besteld. Ik vind ze ideaal. De bovenkant van je borst blijft bedekt met voeden. Enige nadeel is dat je er alsnog een shirtje onder moet, want het decolleté is erg laag. Dat shirtje doe ik dan naar beneden dan dan mijn borst via het gat in het shirt naar buiten.
Zeker met cup 'dubbel D gestreept' zit je er wat netter bij, anders heb ik zo'n hoop borst wat er bovenuit komt.
Ing: Fijn dat alles zo goed gaat! Houden zo! haha
En bij jullie dus kans op weer gezinsuitbreiding...pff je laat er geen gras over groeien!
Hier is dat echt nog niet mogelijk (dus schaam je niet Jinte haha).
Jinte: Ik werd bij Danique ook niet ongesteld tijden de bv, dus dat zal nu waarschijnlijk ook wel niet gebeuren. Hou er wel rekening mee dat je dan alsnog vruchtbaar kan zijn hè?!
Ja, de bo is gelukkig helemaal over. Het voeden gaat weer prima!
Vloeien, dat doe ik nog een klein beetje. Af en toe verlies ik nog kleine propjes. Het zal denk ik over een paar dagen wel over zijn (hoop ik).
Wat goed dat de bv goed loopt en Steye aangekomen is, netjes!
Sterkte met je schoonfam. Ik had je al een berichtje teruggestuurd op hyves.
Korientje: Hè nee! Wat een domper zeg!! Veel sterkte!!
Barbara: Heb je ook neusspray voor Billie? Bij Milan werkt het wel, ik geef ik af en toe voor de bv zodat hij goed kan drinken. Het is babydoseerspray, die mogen ze al hebben.
Vanmorgen ben ik bij een vriendin van zwangerschapsgym op visite geweest. Daar was ook nog een andere vriendin van gym. We hebben dus even elkaars kids bewonderd. Leuk hoor, ze waren alledrie erg rustig dus we hebben lekker kunnen kletsen.
Daarna ben ik doorgegaan naar het CB om te wegen, waar ik weer iemand van gym zag. Erg grappig!
Maar goed, Milan was bij zijn geboorte 3880, daarna afgevallen tot 3580 en nu woog hij 4230!!
Hij doet het dus lekker op mijn bv.
Zijn lengte wilde ze niet meten, dat doen ze alleen bij de echte afspraken.
Het zou ook erg veel moeite zijn geweest natuurlijk. Nou ja, de 17e is de eerste afspraak dus nog even geduld.
Britt
May 5 2010, 08:56 AM
Barbara: Beste ruk wat Billie heeft gemaakt vannacht! Heerlijk hoor!
Slapen je andere meiden nu ook een beetje zoals het zou moeten? Of spoken die ook nog 's nachts?
Hier ook een goede nacht. Om 23:00 laatste voeding en toen vanmorgen om 7:15 weer.
En nu ligt hij ook weer op bed.
Vandaag gaan we waarschijnlijk even kijken voor zomerschoentjes voor Danique. verder nog kraamvisite aan het eind van de middag.
Jinte
May 5 2010, 03:03 PM
Nou moeten jullie ophouden mij jalours te maken (zucht) hier was het vannacht 22.30/01.30/04.30 en 07.30. Echt een man met ritme dus netjes op de drie uur.
Hij is natuurlijk ook pas twee weekjes, maar iets langer er tussen 's nachts mag best
Poema; hier ook nog weinig actie op het festival front, maar dat komt volgend jaar wel weer. ik merk ook dat ik erg snel weer terug wil naar mijn voor de zwangerschap tijd. Ik kan me al erg druk maken om strak zittende broeken (daar was ik bij die andere na twee weken echt nog niet aan toe)
Na hoeveel weken mag je eigenlijk weer buikspieroefeningen doen ?? (moet eind juli wel in mijn bikini passen
)
voor de rest vanmorgen kraambezoek gehad en net een kraam lunchafspraak van een vriendin die 16 mei is uitgerekend (die is echt mega groot
)
Britt; bedankt voor je hyves bericht. Ben je geslaagd voor kinderschoentjes ??
Korinea; Ga duimen voor kleine Jesse dat hij snel weel opknapt en mee naar huis mag. sterkte
Rianne C
May 5 2010, 06:44 PM
Hoi,
Hier ook een man die 's nachts uitgebreid gaat drinken om de 3 uur. Meestal komt hij om 00:00 uur 02:30 uur en 06:00 uur dus echt uitslapen gaat hier niet op. De jongens wel, waren vanochtend 10:30 uur wakker. Daarin tegen kan ik mijn kleding en bikini weer gewoon aan. Kan ook niet alles hebben. hihihihi. Volgens mij mag je na 4 of 6 weken weer buikspieren trainen maar weer het niet zeker. Korinea wat vervelend toch weer het ziekenhuis, zit jullie niet echt mee. Hoop dat je mannetje snel weer naar huis mag. Mijn neefje en nichtje waren jarig dus zijn gezellig op de verjaardag geweest. De oudste wilde naar een skatepark dus die hebben we daar voor 2 uurtjes naar toe gebracht. Hij wilde graag zwemmen maar mama kan niet zwemmen en Twann ook nog niet en dan betaal ik ook nog eens bijna 7 euro entree vind het een beetje te veel van het goede. Dus nog even geduld. Misschien van de week nog een dagje weg met de kids. Ik heb hier bij de hema gekeken naar bv kleding maar de maten waren m en xl. Het nadeel is waarschijnlijk dat de kleinste maat s is. Zal eens op de site kijken. Ga even bij h en m kijken en anders naar de prenatal. Want die zit hier niet in de buurt. In ieder geval bedankt. Anders wordt het aanklooien met mijn eigen kleding. Ing jullie willen nu al een baby'tje erbij? Bevalt het zo goed? Wel leuk een groot gezin. Tenminste dat lijkt me. Ben ook niet aan de pil en moeten nu wel wat gaan gebruiken. Ik las dat je de eerste 4 weken niet zwanger kunt raken en daarna ook wat minder snel ivm de bv. Voor het zingen de kerk uit is dus ook geen optie? Ik hoop dat mijn mannetje vanacht ook wat langer doorslaapt en niet elk 3 uur komt. Maar dat zal er wel niet in zitten. Hij is nu al verwend.hihihi.
Groetjes
Britt
May 5 2010, 08:50 PM
Jinte: Haha nee, winkels waren dicht vanwege 5 mei.
Rianne: Tja, ik zit nog aan de zwangerschapsbroeken vast helaas. Ik heb 1 broek in de kast die ik dicht krijg, maar dan heb ik zo'n rol er over. Ook niet echt een optie dus. Je kunt idd niet alles hebben..
Heel herkenbaar meiden, ik wil ook wel weer zo snel mogelijk mijn oude leven oppakken. Ik mis het zwemmen en de daarbij horende sociale contacten echt ontzettend. Ik zal nog wel 3 weken moeten wacten tot ik weer mag. Nu is mijn ks ook een beetje ontstoken, dus dat moet ook eerst weer netjes zijn.
Verder kan ik ook niet wachten tot ik weer in mijn eigen broeken kan. Maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren, mijn figuur is nog behoorlijk uitgezakt.
Boven mijn navel ziet het er normaal uit, maar die onder buik is echt erg. Waarschijnlijk ook door de ks.
Wat eten de borstvoeders onder ons ongeveer op een dag? Ik barst echt van de honger en wil er aan de ene kant niet teveel aan toegeven, maar aan de andere kant denk ik dat ik maar beter goed kan eten zodat ik niet teveel ga snoepen.
Afvallen door de bv is helaas weer niet aan mij besteed.
Vandaag een gezellige dag gehad. Vanmorgen eerst op de koffie bij mijn sch.ouders geweest, waar Milan zijn ogen niet open heeft gehad. haha
's Middags kon hij was moeilijker in slaap komen, maar toen hij eenmaal sliep, sliep hij ook weer lang zodat ik hem na 4 uur heb gevoed. De visite heeft hem even in zijn bedje gezien.
En nu zit hij bij Bart op schoot. 's Avonds wil hij graag bij ons zitten, heeft dan ook wat krampjes en valt meestal rond half 10 in slaap en dan maak ik hem weer wakker voor de laatste voeding.
Aldonza
May 6 2010, 10:42 PM
Even snel want kom de laatste tijd niet zo aan forummen toe...
Korinea, wat naar dat Jesse weer is opgenomen.....hopelijk mag hij snel weer mee naar huis! En zullen ze er achter komen wat er aan de hand is, maar dit is weer een flinke belasting voor jullie, sterkte met jullie knulletje.
Natas, jij ook beterschap met Iris, het is ook niks als zo'n kleintje ziek is.
Lees ook veel herkenbare dingen....een oudste die wat meer dwarsligt en dat je soms zo vermoeid kunt raken van bepaalde dingen. Maar moet zeggen dat ik kraamvisite nog wel heel leuk vind hoor, maar eerder dagje ofzo er op uit, dan ben ik echt kapot.
En snotterende en zieke kindjes....pff, het is ook wel rotweer..eerst toch zo warm voor tijd van het jaar en nu weer zo fris. Tuur is ook net ziek geweest en op het gehoest en gesnotter lijkt hij wel weer op te knappen.
Voedingen, hier zo om de 4 uur ('s nachts soms iets langer ertussen) en kom dus nog meestal wel op 6 flessen uit (en dat zijn flesjes van 135 cc).
Wb voeding en spugen enzo...heb heel verhaal op mijn hyves gezet, maar zal het hier kort omschrijven...Ben gister met Hidde bij kinderarts geweest (via korte lijntje van mijn werk kon ik er heel snel terecht) en hij blijkt een reflux te hebben. Dus we hebben nu medicijnen die hopelijk verbetering brengen en ik voeg nog wat meer nutriton toe aan zijn flesjes en dat lijkt al wat te werken (die meds voor reflux zullen wat meer tijd nodig hebben).
Niets ernstigs eigenlijk, maar wel heel vervelend en naar om te zien, was heel duidelijk dat Hidde niet lekker in zijn vel zat.
Uitgerekend zei ik paar dagen daarvoor tegen mijn vriend dat het met mij zelf weer wat beter leek te gaan. Tuurlijk dat ik het nog zwaar vond (net als jullie dan), maar dat dat onrustige, zware gevoel al wel minder werd. Dus hopelijk komen we hier zelf uit (gesprek bij huisarts was goed gegaan en dus besloten om het even aan te kijken).
Wb volgende kindjes (lees dat sommige er alweer aan denken)...hier ook de laatste hoor. Heb volgende week nacontrole bij vk en dan ook eens even kijken wat voor AC we gaan gebruiken, zit nu te denken aan nuvaring of zo'n staafje wat je in je arm laat plaatsen.
Jinte, jij sterkte met je schoonfamilie. Wel goed om te horen hoe het met jullie gezinnetje en Steye in het bijzonder gaat.
Britt, Milan doet het dus heel mooi op jouw bv, goed gegroeid hoor! En al regelmatig echt goede doorslaapnachten...wow. Meestal hoor je zelfs met bv dat ze nog vaker komen, maar jouw Milan houdt ook van goede nachtrust..fijn hoor!
Hier eerste bezoekje CB al gehad...wb lengte...hier ook een lange slungel (maar had niet veel anders verwacht...zo ook wijzelf en zijn grote broer) 58 cm was hij eind vorige maand.
Barbara, Billy dus lekker doorgeslapen laatst met de nacht ondanks haar verkoudheid. Hidde was tijd terug ook neusverkouden. Heb toen ook even neusdruppeltjes gebruikt, deed dit idd net voor het voeden.
Rianne, heel veel makkelijk rekbare kleding is volgensmij ook handig voor bv. Bij Hema hebben ze ook van die handige hemdjes enzo. En er zijn genoeg leuke dingen om er overheen te doen. Zie tegenwoordig ook veel leuke blousjes/tuniekjes met knoopjes aan de voorzijde. En anders eens googlen?
Hier ook wel weer aardig in mijn gewone kleren hoor, maar hangt wel een mooi rolletje overheen. Er zijn geloof ik wel bepaalde oefeningen die je nu al mag doen (niet van die fanatieke), maar weet niet meer precies hoe die gingen. Aantrekken van je buik geloof ik, alsof je je navel naar je rug trekt, maar weet het niet meer zeker. En zeker niet te vroeg beginnen met buikspieroefeningen anders wordt het er alleen maar beroerder op omdat eerst de spieren vanzelf weer beetje naar mekaar moeten trekken en door oefeningen bereik je juist dat je zo'n raar buikje krijgt.
Goed, laat het even hierbij (is toch nog langer geworden dan ik dacht). Maar heb er dan ook hele avond (in tussenpozen) over gedaan.
Hidde ligt inmiddels lekker bij me in bed (paps heeft nachtdienst) en ik kruip er zo bij.
Truste en tot volgend keertje!
Rianne C
May 7 2010, 12:05 PM
Hoi,
Hadden we eindelijk een voedingsshirt gevonden in een kleine maat is hij toch aan de boven kant te groot. Ik denk toch op zoek te gaan naar van die overslag truitjes en dan er een hempje onder te doen. Lijkt me een stuk makkelijker vinden. Ook in mijn maat. Korinea hoe is het nu bij jullie? Nathasja hoe gaat het met Iris? Al weer wat opgeknapt? Hadden we eindelijk mooi weer en nu regent het weer het is koud en nat, vind er zo echt niets aan. Hopelijk krijgen we snel mooi weer. Aldonza wat heerlijk zeg om de 4 uur voeding. Zit hier er nog niet in, mag blij zijn met 3 uur. Vannacht wel voor Twann zijn doen goed geslapen. Om 22:00 uur laatste voeding en daarna om 02:30 uur en om 07:00 uur. Aldonza je begint weer wat beter in je vel te zitten? Jullie vinden 2 kindjes het wel genoeg? Zeiden wij ook altijd, ben wel erg blij met 3 mannen en natuurlijk mijn eigen man. We zullen wel zien wat de toekomst ons brengt.En jou kindje was dus al 58 cm. Wat gaat dat hard. Ga zo kijken of de vloer ondertussen weer droog is kan ik weer verder met opruimen, dat blijft ook gewoon door gaan.
Britt
May 7 2010, 07:22 PM
Erna: Ik had je op hyves al gesproken. Wat goed dat je even tijd vond om je verhaal te schrijven, het was er bij mij nog niet van gekomen om het voor je te plaatsen.
Hoe ging het vandaag met Hidde? Alweer ietsje beter of zou dat te snel zijn?
Rianne: Ja een shirt met een shirt er over kan net zo goed en dat is misschien wel makkelijker is jouw maat. Bij veel voedingsshirts houden ze juist expres extra ruimte bij de buik. Voor mij wel prettig. 
Ik heb vandaag weer wat last van mijn ks. Er komt nog steeds wat pus/vocht/bloed uit 2 gaatjes (sinds van de week). Het is verder niet rood of dik, ik heb geen koorts dus heel er ontstoken zal het niet zijn, maar een een vies detail..het stinkt wel.
Kijk het weekend nog wel even aan (weinig keuze natuurlijk) en anders maandag maar even de vk bellen.
Met lopen trekt het ook echt erg. Bah, valt me toch wel weer tegen. Ik wil nu gewoon weer lekker opgeknapt zijn en voorzichtig met oefeningen kunnen beginnen en meer bewegen. Nou ja, komt wel weer. En wedden dat ik dan geen zin heb.
Aldonza
May 8 2010, 12:14 PM
Rianne, gister was het hier wel weer om de 3 uur, maar ach is ook nog heel netjes. Alleen ben ik bij Hidde soms nog lang bezig nadat hij fles op heeft, voeding zit hem natuurlijk nog snel dwars (komt snel omhoog), maar hopelijk gaat dat snel beter. Maar merk wel dat het al ietsje beter gaat...na de fles kan ik toch nog lekker met hem spelen/knuffelen en daarvoor was het vaak alleen maar gillen. En in bed terugleggen gaat ook weer beter, al is hij tussendoor nog vaak wakker door teruglopen van ietsje voeding.
De reden dat ik nu zeg dat dit de laatste is heeft meer met mij te maken....zou anders best een 3e willen, maar wij zijn toch eigenlijk op ivf aangewezen en de laatste keer ben ik op eind van behandeling toch behoorlijk ziek geweest. En wat natuurlijk ook meespeelt is toch mijn wat sombere stemming na de bevalling....de kans dat dat bij een 3e weer terugkomt is natuurlijk wel erg aanwezig. Okee, weet dat het allemaal tijdelijk is, maar zit er gewoon niet meer op te wachten. Als dit alles niet zo zou zijn zou ik best nog wel voor een 3e willen voor mijn 40e (word dit jaar ook alweer 37 dus leeftijd speelt bij mij ook mee).
Britt, ik zou maandag toch gewoon sowieso de vk bellen. Je kunt beter maar kijken dat je er eerder iets aan kan doen dan dat je straks wel meer onsteking eraan krijgt en koorts enzo. Pus wat eruit komt gaat toch niet zomaar vanzelf over. Heb je nog alchohol om het schoon te maken?
Vervelend zo die nasleep hoor, kan me voorstellen dat je weer terugwilt naar fitter zijn, geen last van die ongemakken enzo.
Barbara, druk in de weer alweer, tja, dat zal je ook vast voelen aan je litteken. Kan je wel vertellen dat je op moet letten wat je lijf je zegt, maar goed, weet ook wat het is als je geen rust in de kont hebt en juist weer meer wil ondernemen.
Fijn dat je weer autosleutels hebt...die andere zijn nog steeds niet terecht begrijp ik dus?
Wij krijgen zometeen nog kraamvisite; halfzus van mijn vriend en kinders en vanavond mijn peetoom en tante, dus hier ook weer onder de pannen vandaag.
Fijn weekend, Erna.
Britt
May 8 2010, 12:28 PM
poema
May 9 2010, 12:21 PM
Fijne moederdag allemaal!
(even snel, kom snel weer beppen!)
Aldonza
May 9 2010, 04:11 PM
Idem dito!
Britt
May 10 2010, 05:32 PM
Hebben jullie een leuke moederdag gehad?
Ik wel, Danique had mooi geverfd voor me. En op de psz had ze een placemat met handafdrukken gemaakt.
Verder gaat alles zijn gangetje. Ik begin te merken dat Milan wat gevoelig voor drukte wordt. We waren zaterdag op een verjaardag en hij heeft rustig bij mij op schoot gezeten. Thuis gevoed en in bed gelegd, want op schoot was hij niet in slaap gevallen, en toen had hij toch wel moeite om in slaap te komen.
Verder heeft hij nu ook een vast inslaaphuiltje als ik hem in bed leg. Niet lang hoor, binnen 5 min is het stil. Maar zo merk je wel dat ze wat groter worden en meer dingen in zich opnemen en dus ook te verwerken hebben.
Vandaag is mijn eerste dag alleen met 2 kinderen en het gaat prima. Mijn huis is helemaal aan kant en we zijn vanmiddag nog even naar de speeltuin geweest en naar de schapen wezen kijken.
Morgen moet Danique naar de psz, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat met van te voren voeden en brengen en halen met de slaapjes enzo. Komt vast goed!
Jinte
May 11 2010, 10:24 AM
Even ego berichtje van mijn kant. Kom er niet aan toe om te reageren.
ben overdag druk met van alles (gedoe in schoonfam, poets die heeft opgezegd en kindervakanties), maar het zijn vooral de nachten die slopen. Steye slaapt overdag en is nachts heel onrustig en vaak wakker.
Ben nog een beetje zoekend naar de oorzaak. volgens mij is zijn dag en nachtritme nog niet optimaal. Overdag laat hij ruim drie uur tussen de voeding, maar 's nachts drinkt hij geen volle borst leeg en valt te diep in slaap voor de tweede, maar komt dan na 1,5 uur weer
Verder heeft hij volgens mij last van zijn darmpjes. Na een hele onrustige nacht vannacht vanmorgen een hele dikke poepbroek.
Maar goed ik laat het er nu even bij, want ga proberen nog een uurtje slaap in te halen. vanmorgen kids naar opvang laten gaan snel het huis gepoetst en nu dus rust...... Hoop dat steye er ook zo over denkt
Rianne C
May 11 2010, 11:22 AM
Hoi hoi,
Hier niet veel bijzonders met Moederdag gedaan. Maurice heeft een bloempotje op school gemaakt met een gedicht Eric zijn school doet niets aan deze dagen. Wel jammer hoor. Hij was ook een beetje teleur gesteld dat hij niets had. Heb gezegd dat het me niets uit maakt. Een dikke kus en knuffel vind ik genoeg. Naar mijn moeder geweest en schoonmoeder. En toen was de dag alweer voorbij. Jinte wat balen zeg dat je mannetje 's avonds slecht slaapt. Hier was het vannacht 00:00 uur, 04:00 uur en 07:00 uur. Niet slecht. Moest er toch uit want Maurice moet gewoon naar school. Helaas,, geen vakantie voor hem. Houd hem vanmiddag lekker thuis, vind het wel best. Ben ook bezig om tussen door het huis schoon te maken. Morgen nog een kraambezoek dan komt er ook niets van. Hebben de kids bij jullie wel vakantie? Britt hoe is het gegaan met de kids alleen? Ging het goed? En hoe is het met je wond? Erna dus vanwege je leeftijd en sombere stemming vinden jullie het zo goed. Kan me er wel wat bij voorstellen. Maar ja je weet naar nooit he. Wij zeiden 8 jaar gelden ook dat we twee kids genoeg vonden. En ja nu hebben we er 3. Ook weer erg leuk. Ga Maurice van school op halen. Is alweer tijd en we moeten lopen dus moeten iets eerder weg.
Groetjes
Britt
May 11 2010, 01:22 PM
Jinte: Dikke knuffel voor jou!!! Lijkt me erg zwaar, zulke nachten en dan overdag een gezin met 4 kinderen runnen.
Wat je eventueel kunt proberen (als je het al niet doet hoor), is 's nachts na de ene borst even Steye verschonen. Vaak worden ze daar wel weer een beetje wakker van. Misschien dat hij dan toch nog een paar slokjes van de andere kant wil drinken?? Ik roep maar wat hoor.
Of overdag niet langer dan 3 uur er tussen laten zitten..maar kan me ook voorstellen dat dat juist wel even handig is met alle drukte.
Heb je nog even kunnen liggen?
Rianne: Jammer dat Eric niks had. Ach ja, een kus en een knuffel zijn ook belangrijk.
Het gaat erg goed met 2 kinderen, het loopt allemaal vanzelf eigenlijk.
Mijn wond is nog steeds open (twee gaatjes) en er komt nog steeds wat pus uit, maar komt wel goed. 
Heeft er trouwens iemand van die lilly pads ipv zoogcompressen?? Ben benieuwd hoe dat bevalt.
Rianne C
May 11 2010, 01:43 PM
Britt, mijn vk had het er ook over, zit er ook aan te denken om ze te halen, ze leken me erg makkelijk. Vooral nu de zomer er aan komt en met feestjes, ik weet wel dat het niet verstandig was om ze de hele dag te dragen. Ik ben ook erg benieuwd.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken,
Klik Hier.