Veppie
Jun 11 2010, 02:45 PM
Verjaardagen april/mei 2006 kindjes
Sverre 8 aprilYevgeni 26 aprilNinouk 27 aprilKoen 27 mei
mir@n
Jun 11 2010, 07:43 PM
jeetje kleutertijd alweer, dacht even terug dat we hier begonnen met schrijven, ruim 4 jaar terug. Wat een lange tijd alweer!
Koen heeft het leuk op school en de BSO ( gaat hij twee dagen in de week naar toe). Het is leuk om hem te horen vertellen. Vandaag nam hij Flip de beer mee naar huis, zo maar eens de map lezen wat er van mij verwacht wordt, haha.
Er werd geschreven over de schoolfoto's. Koen zijn tweede dag was bij hem de fotograaf er. Wel leuk om ook het eerste klasje al op de foto te hebben. Bij het kinderdagverblijf was het ruim een maand terug, dus hij pikt het net bij allebei nog even mee.
Corina; Koen heeft middagpauze van 12 tot 13.15 uur, dus toen hij 3 kwartier op bed gelegen heeft heeft hij in 5 minuten een boterham gegeten en we waren precies op tijd in de klas, haha
Ik heb aan je gedacht toen alle kindjes en ouders gisteren in de regen voorbij kwamen lopen, heb je niet gezien, hebben jullie de 4 daagse uitgelopen?
Mirjam; ik vind het brengen en halen ook een gepuzzel hoor. Gelukkig heb ik een buurvrouw die niet werkt en die kinderen heeft op een andere school met andere schooltijden. Dan kan ik af en toe de babyfoon afgeven... Als Stijn net in bed ligt, ga ik ook wel eens gewoon naar school hoor, dan slaapt hij toch wel. Dat had ik 3 jaar terug bij Koen niet gedaan, maar daar wordt je dan toch weer makkelijker in.
De zwemles start ook pas met 5 jaar hoor, maar de wachttijden zijn nogal lang bij de zwemschool waar ik heb opgegeven. Nu kan hij met 5 gelijk beginnen en de buurjongen die later heeft opgegeven kan waarschijnlijk pas met 6 jaar beginnen.
corina
Jun 11 2010, 10:43 PM
Hoi,
Ja dat is hard gegaan he? De baby's van toen zijn nu al weer kleuters!
Wij hebben een drukke week achter de rug. Inderdaad de avondvierdaagse helemaal uitgelopen. De eerste drie dagen was het starten op Zuid, maar de laatste avond moesten we de stad door.
Ik heb de auto tussen de markt en de startplaats geparkeerd. Zo konden we snel naar huis na afloop. Maar het was nog 21.15 voordat de kids (S+D) in bed lagen. Yevgeni heeft niet meegedaan. School alleen en BSO is nu al vermoeiend genoeg voor hem.
Toen we gisteren startten was het net gestopt met regenen. We hebben heel veel geluk gehad en elke avond droog gelopen.
Woensdag voor mij een lange dag. De hele dag op het stemburo, en 's avonds natuurlijk nog de stemmen tellen. Ik was om half een thuis, doodmoe.
De twee oudsten zijn woensdag ook nog geslaagd voor hun zwemdiploma. (Zwemvaardigheid 2) Het vervolg start pas na de zomervakantie, dus we hebben even een rustpauze.
Met Yevgeni gaat het best lekker. Hij wordt nu wat verkouden, maar nog niet verontrustend.
Hij heeft het ook prima naar zijn zin op de BSO en op school.
Miran, dat is snel dat Flip de Beer mag komen logeren. Hier mag Flip alleen met groep 2 kindjes mee. Ik weet nog van de andere twee dat ze dat geweldig vonden!! Ik heb die dagen ook heel veel foto's gemaakt en er een collage van gemaakt voor school. S. had trouwens toen nog PomPom, maar bij D was dat veranderd in Flip de Beer.
Nog gefeliciteerd met Stijn. Ik zag in je handtekening dat hij ook al weer 1 jaar is geworden.
Veppie, bedankt voor het openen van kleutertijd. Moeten de verjaardagen nog in het eerste bericht? Wat vinden jullie?
Patries, ik las dat Levi aan zijn amandelen was geopereerd. Hoe is het nu met hem? Hoe gaat het met jou? Je bent nu echt aan de laatste loodjes van de zwangerschap begonnen.
Leonie, alles goed?
Ik kan niet echt teruglezen dus als ik niet op voorgaande berichten van de peutertijd heb gereageerd, sorry.
Groetjes, Corina
patries9
Jun 12 2010, 09:12 AM
Hoi hoi,
Jeetje kleutertijd alweer. Wat gaat het toch hard.
Corina, JA klopt, Bij Levi zijn woensdag zijn keel en neusamandelen geknipt, maar het gaat slecht. Drinkt weinig, heeft koorts. Wacht het nog af tot vanmiddag en dan gaan ik echt met het zh bellen. Want dit vindt ik niet normaal meer.
Wat betreft zwemles: Ik heb Levi 4 weken geleden opgegeven, en 2 weken terug mocht hij al beginnen. Was een wachttijd van 4 maand, volgens i-net, maar niet dus. Hij moet van 15.45 tot 16.15
Hij gaat naar school van 8.30 tot 14.40 dus dat redden we makkelijk. Hij vindt zijn school geweldig, leuke klas. Het is een nieuwe brede school met in totaal 50 kinderen. Ze zijn dit schooljaar open gegaan.
Met mij gaat het ook goed. Het is zwaar door de zs, maar we slaan ons erdoorheen. zal wel moeten hè.
Levi krijgt een broertje, en is daar nu al trots op.
Ga nu weer even mijn zieke mannetje troosten.
Tot snel
Veppie
Jun 15 2010, 09:18 AM
Patries, Las dat Levi erg ziek is geweest. Echt naar voor zo'n kleintje. Maar gelukkig nu weer aan het opknappen. Jij bent ook al aardig aan het aftellen he?
En wat een kleine school zeg voor Levi! Hier hebben ze 3 kleuterklassen en dat zijn al 90 kinderen bij elkaar. Ha ha!
Corina, Vind het wel een leuk idee de vejaardagen in het eerste berichtje te zetten.
Stuur mij maar een PB'tje en dan zet ik ze erbij.
Leuk de avondvierdaagse gelopen! En ook nog mooi 2 zwemdiploma's binnen!
Miranda, Grappig Koen 2 keer de fotograaf gehad. Heb je alle twee de setjes genomen?
Dat is puzzelen met dat halen en brengen he? Fijn dat je het zo op kunt lossen met de buuf.
Ninouk heeft vanmiddag haar eerste speelafspraakje met een meisje uit haar klas. Ze is helemaal enthousiast.
Vorige week zondag hadden Kirsten en Ninouk uitvoering van de dansschool. Ninouk verteld steeds dat ze met de grote meisjes mocht dansen. Ik dacht laat maar kletsen. Maar 't kind had gewoon gelijk. Ze deed mee in een dansje, 5 kleine kleutertjes in tutu's met daarom heen 5 ballerina's op spitzen. Zo schattig!!! Was wel trots op mijn meisje zeg. Ze ging toch maar mooi staan daar in het theater op het podium.
corina
Jun 15 2010, 03:55 PM
Hallo,
Veppie, ik pb je binnenkort even. Wat stoer van Ninouk dat ze heeft opgetreden. Vind ze het leuk op dansen? Ik heb met de twee oudsten heel kort peuterdans gedaan, Ze vonden het toen ook helemaal leuk, maar het was jammergenoeg op een voor mij onhandige tijd.
Hoe is het speelafspraakje gegaan? Dat vind ik ook weer zo'n mijlpaal, als ze naar een klasgenootje gaan om te spelen. Yevgeni is tot nu toe altijd mee naar huis gegaan. Hij gaat natuurlijk wel twee dagen naar de BSO. Bij ons zijn er ook 3 groepen 1/2, bijna 90 kinderen.
Patries, hoe is het met Levi? Ik las dat hij er nog een keelontsteking bij had? Gaat het nu de goede kant op?
Hij is al lekker snel bezig met zwemmen zeg! Yevgeni wil ook heel graag, maar bij de zwemschool waar ik hem heb opgegeven beginnen ze pas vanaf 5 jaar. Maar dan hebben ze wel in 1 jaar A,B en C. Kan hij eerst rustig wennen aan school.
Leonie, alles goed?
Miran, dat hoopte ik ook, dat hij nog net op het KDV op de foto kon. Altijd was dat in april en nu ineens in mei. Jammer, had nog wel een laatste foto willen hebben met al zijn vriendinnetjes.
Maar ik hoop nu op een leuke foto samen met broer en zus. (En hopelijk nog een ongeschaafd gezicht).
Hier is het gepuzzel met breng en haaltijden juist een eind over. Yevgeni is de laatste die nu ook naar school is. Dus het is drie brengen en ook weer halen.
Hebben ze bij jullie op school nog wat aan de voetbal gedaan? Bij ons mochten alle kindjes kijken. Ik ga altijd op maandag lezen op school en dan zie ik Yev nog even spelen. Nu zag ik hem met z'n stoeltje sjouwen naar de aula. "Ik ga voetbal kijken mama. Kom jij met me mee kijken?" Ik vond het gewoon jammer dat ik weer naar mijn werk moest. Hij zag er echt schetig uit met zijn oranje shirt en allemaal vlaggetjes op zijn gezicht geschminkt.
Zaterdag hadden we een verjaardag waar we ook bleven eten. Yevgeni vond dat helemaal niet leuk, een feest met eten. Hij was pas tevreden toen ik hem vertelde dat we zondag ook een feest hadden maar dan zonder eten. En inderdaad de dag erna vroeg hij op het feest: We gaan hier niet eten he? Want dat had je gisteren gezegd. Hij onthoud zo veel! Soms moet je echt op je woorden letten. Je kan ook niet meer zo maar overal ja op zeggen.
Nu gelukkig even een wat rustigere week. Vorige week was echt hollen en vliegen.
Groetjes, Corina
leonie
Jun 15 2010, 09:56 PM
Patries hoe is het nu met Levi is hij al weer een beetje de oude?
Wat een klein schooltje wel knus.
Miran jee wat een wachttijd voor het zwemmen zeg.
Wij konden gelukkig doorstromen omdat we ook ouder kind zwemmen deden.
Sverre is twee weken terug op de schoolfoto geweest en we kregen 4 proefdrukken thuis waaruit we de leukste konden kiezen en die konden we via internet bestellen echt heel anders dan vroeger.
Hij staat ook helemaal op de foto en niet allen zijn gezicht.
Veppie wat goed zeg dat ze met grote meiden mocht optreden, kan me voorstellen dat je trots bent.
Spannen dhet eerste speelafspraakje.
Hier houden we dat nog even af tot na de vakantie omdat we druk aan het verbouwen zijn de woonkamer zijn we aan het opknappen. Alles moet geschildert worden en de tegelvloer is eruit en na het schilder komt er laminaat in dus zolang leven we op de betonvloer.
Is niet echt handig om nu een speelafspraak te maken omdat het speelgoed voor een groot deel in dozden zit.
Corina hier op school deden ze niets aan de voetbal omdat ze een eindvoorstelling hadden van een schoolproject.
In de groep van Sverre hadden ze het over indianen en ze deden dan ook een indianen dans en een liedje.
Sverre was echt bloed serieus en toen een kindje voor hem niet snel genoeg in de cirkel ging lopen gaf hij hem even een duw om hem op weg te helpen.
Hij vond het echt heel leuk alleen was hij achteraf een beetje verdrietig omdat hij dacht dat hij niet alles helemaal goed had gedaan.
Gelukkig hielp het toen wij zeiden dat hij de allerbeste was.
Ik merk wel aan hem dat hij op het moment erg aan het zoeken is naar zijn plekje.
Hij is de laatste weken op school wat gepest door 2 jongens die hadden hem een aantal keer geslagen en dat zit hem niet lekker.
Hij wil echt met iedereen vrienden zijn en dat gaat natuurlijk niet.
Juf weet ervan en heeft ook ingegrepen maar het blijft hem toch nog wat bezig houden.
Thuis is hij nu ook best brutaal af en toe en luisteren is ook erg moeilijk.
Ik hoop dat het help als hij straks even tot rust kan komen in de vakantie.
Bovendien hebben we over 2 weken als het goed is 10 min gesprek op school en dan kan ik meteen aan juf vragen hoe hij samen speelt met de andere kinderen.
groetjes Leonie
leonie
Jun 17 2010, 04:05 PM
Veppei had net je Blog op hyves gelezen wat klinkt dat ontzettend bekend Traian is dan nog niet zo ver dat hij op het aanrecht klimt maar het scheelt niet veel en stenen kauwen doet hij ook.
Het zijn dus niet alleen meisjes die spoken kunnen zijn
Maar hij is ook een enorme knuffel echt heel lief en zachtaardig (behalve als hij tanden krijgt dan bijt hij alles wat hij tegen komt.
Zit ik net vorige keer te schrijven dat het blijven spelen van mij nog even niet hoeft, heeft hij vandaag een speelafspraak.
Hij is nu bij een meisje van zijn klas ik moet zeggen dat ik het aan de ene kant leuk voor hem vind aan de andere kant vind ik het best moeilijk je kent die mensen niet echt en laat daar toch je kind hen gaan.
Ik heb haar moeder regelmatig gesproken op het schoolplein en weet ook dat ze oppasmoeder is want ze had laatst verteld dat ze haar diploma daarvoor heeft gehaald dus weet wel wat maar toch.
Hij wilde eerst bij een vriendje spelen maar dat kwam die moeder niet uit nu gaat hij daar misschien volgende week spellen, vragen het iedere week wel een paar keer of het kan en mag.
Maar daar weet ik nog niet eens van waar het jongetje woont.
Ik zal wel een muts zijn misschien maar ik vind het af en toe best lastig om hem zo los te laten.
Maar kleine jongentjes worden groot en daar moet ik maar aan wennen denk ik.
Voordeel is wel dat ik net wat extra tijd had om te schuren en de muren zijn nu schilder klaar.
Ga nu nog even lekker zitten even rust voordat straks die kleine druktemaker wakker wordt.
Groetjes Leonie
corina
Jun 18 2010, 01:56 PM
Hoi,
Gisteren kregen we de schoolfoto's. Ze staan er alledrie gelukkig heel leuk op! Yevgeni zonder geschaafde kin, hij had het vallen dus goed gepland. Ook de foto van hun drie samen is erg leuk geworden. D. kan vaak zo krampachtig op de foto staan, maar de fotograaf heeft het goed gedaan, ze lachen alledrie heel natuurlijk. Yevgeni is heel fotogeniek en staat eigenlijk altijd wel goed op de foto, net als zijn zus.
Wat vervelend dat Sverre gepest is door klasgenootjes. Ik hoop maar dat de juf hier goed op let. Ben benieuwd wat er aan de orde komt in het tien minuten gesprek. Ik hoop dat we dat voor Yev ook nog krijgen voor de vakantie. Yevgeni heeft het er ook wel eens over dat een kindje niet zo lief is.
Wel stoer dat hij meegedaan heeft met een uitvoering op school. Het is zo bijzonder om te zien dat ze eigenlijk al in heel korte tijd helemaal gewend zijn aan het naar school gaan en het ritme daar.
Hoe ging het spelen? Ik herken het helemaal hoor. Ik heb het bij alle kids dat ik het toch wel een beetje moeilijk vind om ze voor het eerst los te laten en bij een "vreemde" te laten spelen. Eigenlijk weet je niet echt wat voor regels en gewoonten ze in dat andere gezin hebben. Ik vind je dus helemaal niet zo'n muts. Ik voel precies hetzelfde.
Bij D. is het een keer gebeurd dat hij was wezen spelen en de dag er na was hij zo anders thuis, aggressief en humeurig. Nu mag hij van ons niet meer bij dat kindje spelen. Want ook op school is dat kindje niet echt leuk naar D. toe. Maar meestal gaat het gelukkig wel goed en hebben ze het prima naar hun zin.
Yevgeni heeft nog geen afspraakje gehad. Maar met 2 dagen BSO en fysio op woensdag blijft er ook niet veel over.
Jullie zijn dus aan het verbouwen? Wij zijn bezig op de bovenverdieping. Maar sinds Yev weer in de kamer ligt waar we aan het klussen zijn lukt het niet meer om 's avonds wat te doen. Nou ja, dan duurt het maar wat langer.
Morgen weer lekker zwemmen met Yev. terwijl broer en zus les hebben. Echt even een momentje genieten met mijn jongste!!
Op 16 juli hebben de kleuters een speurtocht. Ik heb me opgegeven om te helpen. Lijkt me zo leuk om Yev daar bezig te zien. Ik neem er lekker een vakantiedag voor op.
Allemaal een fijn weekend gewenst. Groetjes, Corina
corina
Jun 21 2010, 12:36 PM
Hoi,
Allemaal een leuk weekend gehad? Ondanks het herfstweer?
Wij zijn zaterdag wezen zwemmen. 's Middags voetbal gekeken en gewoon lekker rustig aangedaan.
Zondagmiddag naar mini mundi, even lekker uitrazen. Alleen was het wel erg druk! Yevgeni durfde niet op de grote glijbaan. Mama, daar zijn allemaal grote mensen en die zien mij dan niet (Waren allemaal kindern hoor, alleen wat ouder dan hij). Een tijd geleden is hij op die glijbaan flink gebotst met zijn broer, dus daar heeft hij nog altijd een beetje schrik van.
Hij heeft lekker met de reuze-lego gespeeld. Van dat sjouwen wordt je ook moe!
Ook zijn de kids allemaal geschminkt. De foto's zijn op de site van mini-mundi geplaatst (www.minimundi.nl). In de fotogalerij het mapje schminken 20 juni 2010. Nummer (10) is Yevgeni, hij was als blauwe poes geschminkt, nummer (12) is mijn dochter en nummer (8), het clowntje is de grote broer van Yevgeni.
Groetjes, Corina
leonie
Jun 29 2010, 09:56 PM
Corina leuke foto's.
Sverre heeft vorige week zijn rapport gehad en het gaat goed op school.
We hebben geen uitnodiging voor een gesprek gehad omdat juf dat niet nodig vond omdat het goed gaat maar hebben er zelf een aangevraagt omdat we toch nog wat willen bespreken over vooral dat pesten want dat is nog niet helemaal over.
Volgende week hebben we dus dat gesprek.
Verder gaat het goed hier de verbouwing loop lekker door vrijdag komt de vloer erin dus dan is het weer een beetje huis.
Ga nu lekker op tijd naar bed want ze hebben op school een tropenrooster ingesteld en Sverre moet nu al om 7.45 beginnen.
Groetjes Leonie
corina
Jul 9 2010, 05:10 PM
Hoi,
Leonie, hoe is het gesprek op school gegaan? Zit hij volgend jaar weer met die kindjes in de klas, of schuiven die door naar groep 3?
Schiet het al op met de verbouwing? Wel warm om nu zwaar werk te moeten doen.
Om 7.45 met school beginnen, dat is best vroeg zeg! Gaat Sverre ook naar de BSO? Passen die hun tijden daar dan ook op aan?
Bij ons krijgen ze geen rapport in groep 1 en 2. Ik wil ook nog voor de vakantie even doorspreken hoe het nu loopt met Yevgeni op school. Volgende week vrijdag krijgen de oudsten hun rapport, maar geen 10 minuten gesprek meer. Voor S. hoeft dat ook niet, die werkt nu al op sommige onderdelen op groep 5 niveau. Voor D. moest ik met de juf wel een afspraak maken, omdat hij onvoldoende vooruit gegaan was met lezen. Dus dat moeten we in de vakantie blijven oefenen. Hij gaat volgend jaar wel naar groep 4.
Hier eindelijk een BUB van onze cavia. Ze was uiteindelijk 2 weken later bevrucht dan dat we eerst dachten, dus we hebben extra lang op de kleintjes gewacht. Het zijn echt drie kleine snoesjes!! Ik zal binnenkort proberen een foto van ze te plaatsen. Ik hoop maar dat er een vrouwtje bij zit, dan wordt dat Yevgeni's cavia. Ze waren alledrie zo blij vanmorgen en ze hebben al met zo'n kleintje op schoot gezeten.
Yevgeni had donderdag waterfeest op school, mat allemaal zwembadjes op het schoolplein. Hij had het heel leuk gevonden, maar was wel hevig verontwaardigd dat hij nat was gespetterd door de juf.
Woensdag ging hij een extra middag nar de BSO, omdat we het feestje van zijn broer vierden. Op de BSO had hij netjes zijn zwembroek aangedaan, omdat ze buiten met water gingen spelen. Alleen had hij zijn onderbroek er onder aangehouden. Hij kon er gelukkig ook zelf om lachen.
Van het weekend verjaardag. D. wordt morgen 7.
Veppie, jij alvast gefeliciteerd met de verjaardag van Kirsten. Die is toch ook morgen jarig??
Hebben de kids bij jullie al vakantie? Gaan jullie nog weg met vakantie?
Alles verder goed met iedereen?
Fijn weekend en groetjes, Corina
mir@n
Jul 10 2010, 07:48 AM
hier een kort berichtje van mij. Met mijn jongens gaat het goed. Koen heeft het prima op school.
Helaas is na 5 maanden ziek zijn mijn moeder vannacht overleden. Ik zit al een paar uur achter de pc omdat ik niet kan slapen...
Ik moet het Koen zo gaan vertellen en zie hier tegenop. Weet nog niet goed hoe, weet niet hoe ik hem kan betrekken zonder het teveel te laten worden, straks natuurlijk afscheid nemen en de begrafenis. Heb nog geen idee hoe ik hem hierin kan betrekken.
Hij begrijpt al zoveel, maar zal dit misschien toch niet goed kunnen bevatten.
Ik kan me voorstellen dat hij zegt, dat is wel jammer, mag ik nu buiten spelen? en dat het lijkt alsof het hem niets doet, maar dan moet er toch ook nog iets in zo'n koppie gebeuren???
Nou ik zal het maar afwachten...
liefs Miran
leonie
Jul 10 2010, 01:58 PM
Miranda gecondoleerd.
Jee meid wat een rot nieuws zeg echt moeilijk idd hoe je dat nu aan je kind moet vertellen.
Kan me voorstellen dat je daar tegenop zie, hoe heb je het aangepakt?
Wat ik wel heb gehoord en gelezen is dat je kinderen er beter bij kan betrekken dan er buiten laten want dan gaan ze zelf vaak dingen erbij bedenken en word het allemaal alleen nog enger en erger voor ze.
Ik hoop dat je heel veel steun hebt in je omgeving en dat Koen goed begrijpt wat er aan de hand is en er ook duidelijk zijn eigen weg mee kan vinden.
Heel veel sterkte en een dikke knuffel!!
Leonie
patries9
Jul 10 2010, 02:21 PM
Miranda gecondoleerd.
Bij de bieb zijn heel veel boekjes te krijgen over overlijden en "sterretjes". En ja, overal bij betrekken, dan snapt hij het ook beter. Laat hem ook gedag zeggen tegen Oma, je kan gelijk aan hem zien, of dat goed gaat. Misschien een mooie kaars beschilderen voor oma, die hij bij de begrafenis aan kan steken.
Ze snappen meer dan je altijd denkt.
Sterkte
Veppie
Jul 12 2010, 09:37 AM
Miranda, Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.
Heel veel sterkte in deze moeilijke periode.
corina
Jul 13 2010, 12:45 PM
Miran, gecondoleerd met dit grote verlies. Heel veel sterkte voor de komende tijd.
Misschien heeft het uitvaartcentrum nog tips over hoe je Koen hier op een goede manier bij kan betrekken. Hij snapt nu al best veel, en zal natuurlijk ook zien dat jij verdrietig bent.
mirjam
Jul 13 2010, 11:48 PM
Hey, Miran,
Ook vanuit hier wil ik je heel veel sterkte wensen na het overlijden van je moeder.
Hoe pakte Koen het bericht op? Hoe gaat hij er mee om? Zag hij zijn oma vaak? Moeilijk hoor, voor jezelf al zo moeilijk te bevatten... al denk ik wel dat kinderen met 4 jaar al heel veel kunnen begrijpen, misschien wel meer dan wij!
Ideeën voor boekjes om met Koen te lezen:
"Lieve Oma Pluis" - van Dick Bruna
"Kikker en het vogeltje" - van Max Velthuijs
"Derk Das blijft altijd bij ons" - vind ik een hele mooie, weet alleen even de schrijver niet.
Heel veel sterkte joh, met alles wat er op jou en je gezin afkomt. Pas goed op jezelf. Ik denk aan je.
liefs,
Mirjam
mir@n
Jul 17 2010, 08:11 AM
Dank je voor de lieve reacties.
Vorige week heb ik Koen het nieuws verteld. Dat er iets erg gebeurd was en dat ik heel verdrietig was.
Koen reageerde heel lief, dat hij dat wel jammer vond en dat hij ook wel een beetje verdrietig was. Hij zei dat hij nog een tekening had gemaakt voor oma en of hij die nog mocht geven. en hij vroeg of ze begraven werd, want zo zei hij: mag ik dan helpen? want dat ik heeeeeel goed.
Dan zul je denken hoe komt ie daar nou weer op. Vorige maand is de cavia van de buren dood gegaan en ze hebben hem in de tuin begraven, een hele ceremonie erbij met een tekening in het graf en ze hebben het zelf dicht geschept en daarbij had hij mogen helpen.
Dat vond ik een mooie ingang om hem erbij te betrekken, dus verteld aan mijn vader en gevraagd wat hij daarvan vond. Hij vond het een heel mooi idee dat Koen wilde helpen. Dus dat hebben we ook laten doen. Bij het graf hadden een een grote emmer zand gezet en die heeft hij samen met zijn neefje van 2,5 jaar leeg geschept in het graf.
Hij is ook bij de herdenkingsdienst geweest in de kerk en hij was zo lief.
We hebben hem niet meer laten kijken naar oma, want we hebben ze zelf nog heel even gezien en we zijn best geschrokken, ze zag er heel slecht uit, we hebben verder niemand meer laten kijken.
De tip over boekjes vond ik een goed idee. Ik heb het boekje van nijntje gekocht en daaruit voorgelezen.
Volgens mij heeft hij het wel een plekje gegeven. Hij vind het vooral jammer, zoals hij dat zelf zegt. En hij zegt er ook bij, dat hij maar een beetje verdrietig is en daarom niet moet huilen. Ik denk dat dat goed is. Hij heeft natuurlijk mijn moeder de laatste tijd zo weinig gezien, dat hij ook niet meer zo goed weet hoe het was om daar te zijn. Misschien komt het nog wel eens...
lieve groetjes,
Miran
Veppie
Jul 17 2010, 08:37 AM
Wat verdrietig allemaal Miranda. Maar Koen pakt het dus wel goed op. Op zijn eigen manier aan het verwerken. Mijn man heeft in het rouwwerk gewerkt en ik heb van daaruit wel vaker gehoord dat kindjes mee hielpen om het graf te dichten.
Maar hoe gaat het met jou zelf? Het lijkt mij zo verschrikkelijk om je moeder te verliezen....
Nogmaals heel veel sterkte met dit verlies. X
Hier hebben we al weer 2 weken zomervakantie er op zitten.
Kirsten is vorige week jarig geweest. En toen was het zo warm!!! Hadden geen taart besteld maar ijstaarten. Verder heeft ze een mobiel gekregen. Woehaaa....ze is er helemaal gelukkig mee. Heb er lang over nagedacht. Ze is tenslotte "pas 9" geworden. Maar ze gaat tegenwoordig alleen naar het dorp of naar het zwembad. Dus vond ik het voor mij zelf toch ook wel handig als ik haar kan bereiken. Verder is ze schandalig verwend.
Verder van de week lekker naar strand en naar recreatieplasjes geweest, aan het fietsen geweest etc. We vermaken ons dus wel. Volgende week gaan we nog een weekje naar Limburg. Manlief zou in eerste instantie niet vrij zijn in de zomervakantie maar heeft nu toch 2 weekjes vrij kunnen regelen. Daar ben ik wel heel blij mee. Voelde me net een alleenstaande moeder worden.
leonie
Jul 17 2010, 11:41 AM
Miranda dat klinkt allemaal heel goed zoals Koen het oppakt dat is wel fijn hoor. ook heel mooi dat hij wilde helpen en dat ook heeft kunnen doen.
Gaat het met jou ook een beetje?
Het lijkt me echt heel moeilijk om de draad weer op te pakken als je moeder wegvalt.
Nogmaals heel veel sterkte.
Veppie hier zit de eerste week van de vakantie er nu op en ik ben al aan het aftellen.
Ik kom nergens aan toe in huis omdat ik er nu steeds 2 om mij heen heb hangen die nog niet echt top samen kunnen spelen.
Traian is nog te jong om echt goed samen te delen en Sverre houd daar nog lang niet altijd rekening mee die wil gewoon zijn spel spelen en voelt zich daarin dwars gezeten door zijn broer.
Het politieseizoen is dus weer begonnen.
Ik hoop dat ze snel een beetje aan elkaar wennen en dat het dan beter gaat, het zal ook al helpen als ze wat langer slapen denk ik dan zijn ze vast beter te spreken nu is het steeds 5.30.
Verder gaat het goed hier het verbouwen is grotendeels klaar alleen de kozijnenn en deuren moeten nog steeds geschildert worden maar ik kom er echt niet aan toe nu het vakantie is want ik heb pas in september vrij.
Wel hebben we gister een nieuwe bank betseld dus over 8/10 weken kunnen we wel weer lekker zitten.
Groetjes Leonie
Veppie
Jul 22 2010, 10:11 AM
Herkenbaar hoor Leonie dat politie agentje spelen. Vind 6 weken thuis met de kinderen best lang. Merk gewoon dat ze zich uiteindelijk toch wel gaan vervelen en dan gaan ze elkaar dwars zitten. Ben dus ook erg blij dat we toch nog even weg gaan. Net even wat anders doen.
Heerlijk einde van de verbouwing in zicht!
Miranda, Hoe gaat het met je?
Mirjam, Hoe is het bij jou? Wanneer ben je precies uitgerekend?
Patries, En bij jou? Je blaasontsteking al weer weg? Je hebt het wel zwaar zeg die laaste weekjes.
Corina, al met vakantie?
Gister zijn de meiden mee geweest met mijn moeder naar de paarden. Voor het eerst dat ze alledrie mee gingen. Ik ben tussendoor naar huis gegaan. Maar wat hebben ze het naar hun zin gehad. Is ook geweldig, een groot land met stallen, slootjes, kantine, schaapjes en paardjes. Mijn moeder had pannekoeken voor ze gemaakt, een klein feestje dus voor ze. Die kleine had haar armpjes om mijn moeder haar nek en riep alleen maar, neeeeee mama ikke blijffe bij oma. Heel gevecht om haar uiteindelijk los te peuteren en in de auto te krijgen.
Vandaag weinig op de planning want de auto staat bij de garage. Op de fiets gaat wel maar ik zou voor Ninouk eigenlijk een ander zitje moet hebben achterop. Kind zit helemaal klem. Straks maar even wat boodschapjes halen met ze.
corina
Jul 22 2010, 03:41 PM
Miranda, dat klinkt wel als een mooi afscheid, ook voor Koen. Hoe gaat het verder met je? Lijkt me heel zwaar om nu al je moeder te verliezen. Je had nog zoveel mooi momenten samen willen delen.
Merk je aan Koen dat hij er nog mee bezig is?
Veppie, heerlijk dat je er nog even tussenuit kunt. En de meiden ook nog een leuke dag gehad met de paarden. Bij ons hebben de kids morgen de laatste schooldag. Ze zijn nu ook overduidelijk aan vakantie toe. We gaan pas half augustus weg, dus ze zijn nog even thuis om bij te komen.
Best een slim idee, een mobieltje voor Kirsten. S. gaat nu nog niet zoveel alleen op stap, maar zou het dan ook een veilig idee vinden. Hoe heb jij het gedaan met het kinderfeestje? bij jullie was het toch al vakantie toen Kirsten jarig was? Wij hebben voor D. Het feestje op de woensdag er voor gedaan. Bowlen met 6 jongetjes. Erg leuk.
Leonie, zijn de jongens al wat meer aan elkaar gewend in de vakantietijd? Gaat het spelen al wat soepeler, of moet je nog veel politie agent spelen? Schiet het goed op met de verbouwing? Of is het lastig werken met de twee jongens thuis?
Wij laten de kids de eerste weken 4 dagen naar de BSO gaan. Ze hebben het daar zo naar hun zin! Er worden echt superleuke activiteiten gedaan met de kinderen, en ze kunnen een hele dag spelen met vriendjes en vriendinnetjes. Ik werk die dagen ook gewoon door. De eerste dagen van mijn vakantie gaan ze ook naar de BSO, zo kan ik rustig de koffers inpakken en de cavia's naar hun vakantie-adres brengen.
Patries, gefeliciteerd met de geboorte van Jami!! Ik hoop dat je een fijne kraamperiode hebt. Is Levi een trotse broer?
Mirjam, alles goed bij jou?
Hier zijn de kids echt aan vakantie toe. Je merkt dat Yev best moe is: slecht eten, gauw slaan en om niks huilen. Morgen nog een ochtendje school en dan kunnen ze lekker bijtanken. Ik heb geen gesprek meer gehad met zijn juf. Dat doen we begin volgend schooljaar.
Vorige week heb ik meegeholpen met een speurtocht van de kleuters. Had een groepje van 6 kinderen bij me. Maar wat een groot verschil is dat dan tussen de net kleuters en bijna groep 3 kindjes!!
Yev was een beetje teleurgesteld. Hij mocht een cavia van het nestje houden, maar die hij had uitgekozen was net het enige mannetje. Gelukkig vond hij de andere ook heel lief, en heeft hij toch een keuze kunnen maken. Het andere vrouwtje gaat naar mijn vriendin. Voor het kleine mannetje moeten we nog een lief baasje zoeken.
Groetjes, Corina
leonie
Jul 22 2010, 07:43 PM
Veppie wat leuk voor de meiden dat ze zo'n leuke dag hebben gehad bij de paarden.
Iets minder dat je ze bijna niet mee terug kreeg
Traian en Sverre vinden het ook altijd erg leuk bij opa en oma die staan ook niet te springen als ik ze kom halen.
Corina leuk hoor kleine cavia's.
Sverre gaat niet naar de bso maar naar opa en oma en dat gaat hij evengoed.
Het gaat nu wel iets beter met samen spelen vooral nu ze wat langer uitslapen dan hebben ze toch een iets beter humeur.
Het verbouwen is bijna klaar we hoeven alleen de kozijnen en deuren nog te schilderen en de lampen op te hangen.
Ik ben nu zlef nog bezich met het maken van een kapstok omdat we een nisje met een lastige maat hebben en dat gaat ook best goed.
Morgen nog werken en dan lekker weekeind.
Groetjes leonie
corina
Jul 30 2010, 03:20 PM
Hallo allemaal,
Hier is de vakantie ook eindelijk begonnen. De kids zijn nu lekker aan het spelen op de BSO. Ze gingen vandaag naar een reptielenzoo. Ben benieuwd hoe ze dat vonden. Ik hoor het straks wel.
Je merkt wel dat ze nu wat uitgeruster worden. In het weekend beloof ik ze een verrassing als ze stil in hun bed blijven tot papa of mama naar boven komen. En dat werkt perfect!! Goed, het is wel omkopen, maar zij slapen uit en wij dus lekker ook. En de verrassing is dan een voetbalgogo o.i.d., en daar zijn ze dan echt superblij mee.
Morgen voor het laatst op onze jaarkaart naar Mini Mundi. De nieuwe kaart kopen we weer na onze vakantie. Nog ruim een week werken en dan heb ik ook lekker vrij. Heb er echt al weer zo'n zin in. Moet binnenkort maar weer eens beginnen met het lijstje voor de koffer. Ik schrijf elk jaar op wat ik moet inpakken, dat werkt voor mij het fijnst. De lijstjes bewaar ik, zodat ik ook makkelijk kan terugkijken. Dit jaar geen luiers meer nodig!!! Echt voor het eerst sinds jaren. Nog wel wat luierbroekjes voor 's nachts. Yevgeni is wel zindelijk 's nachts, maar zijn broer nog niet helemaal.
Leonie, helemaal klaar met klussen nu? Ik las bij november dat je flink aan het schilderen was geweest.
Is de kapstok goed gelukt?
Patries, wat een lief klein mannetje is Jamie! En wat heeft hij al veel haar. Leuk hoor zo'n kuif.
Ik wilde nog een foto bijvoegen van de cavia's, maar ik krijg het niet voor elkaar. Wil een van jullie uitleggen hoe ik dat moet doen? Alvast bedankt.
Heb net gelukkig een dierenwinkel gevonden die het caviaatje wil kopen. Dat is weer een zorgje minder zo vlak voor de vakantie. Hij moet echt volgende week bij zijn moeder weg. Hij begint nu al echt mannetjes gedrag te vertonen. De kids willen hem het liefst houden, maar ja dat kan echt niet.
Leonie, jij ging toch ook wel eens sporten met een wii? Hoe bevalt dat? Ik heb nu een wii gekocht en heb het voornemen om daar regelmatig mee te gaan sporten. Ik ben nu onder behandeling bij een acupuncturiste, voor verschillende klachten en als fijne bijwerking ben ik ook 10 kg afgevallen. Wil nu met de wii weer goed in vorm komen. Het lijkt me in iedergeval heel leuk, nu nog volhouden.
Veppie, als jouw kids weer naar school gaan, zijn wij net weg op vakantie. Wat een verschil he? Hoe was het in Limburg? Lekker uitgerust en leuke dingen gedaan?
Groetjes, Corina
leonie
Jul 30 2010, 09:47 PM
Corina foto's plaatsen is niet mijn sterkste kant ik zet ze meestal eerst op photobucket en dan kopier ik ze hier heen met een link.
Ik heb idd met de wii gesport nu moet de wii eerst weer geinstaleerd worden maar dan ga ik weer aan de gang ik vind het leuk en ik deed dan iedere dag 30 minuten steppen op wii fit is dat maar nu heb ik wii fit plus en ik weet nog niet wat daar allemaal op zit. Bij dat steppen kon je ondertussen gewoon naar de tv kijken.
Ik hoop volgende week weer te kunnen beginnen.
Lekker zeg 10 kilo eraf ik wil er ook graag 10 kilo af hebben en ga daar dan ook met dat wii programma proberen.
Sverre is nog niet echt tot rust aan het komen in de vakantie hij word er juist erg druk en drammerig van is uit zijn ritme en snel gefrustreerd en geirriteerd.
Ik hoop dat dat snel minder wordt. Ben echt al aan het aftellen nog 3 weken dan kan hij weer naar school.
Vandaag heeft Stephan weer flink geschildert en het schiet nu echt op de kapstok is bijna klaar alleen moet ik een speciaal soort boortje hebben en die heeft mijn schoonvader alleen heeft Stephan die nog niet opgehaald.
Ik hoop dat na het weekeind de kapstok klaar is.
Groetjes Leonie
corina
Aug 2 2010, 10:01 AM
leonie
Aug 18 2010, 09:46 AM
Wat een snoepies zeg echt schattig.
Ik vind cavia's erg leuk alleen in combinatie met mijn twee katten niet zo practisch.
Volgende week begint hier de school weer en dan nog een weekje werken en dan heb ik eindelijk vakantie.
We gaan niet weg en dat is maar goed ook want het is nog even de vraag of mijn vriend vrij kan krijgen.
Die heeft gesolliciteerd bij een ander bedrijf en is aangenomen hij heeft ook nog intern bij zijn huidige werk een solicitatie lopen en weet nog niet wat hij gaat doen maar als hij wel weg gaat dan heeft hij niet genoeg vrije dagen staan.
Bovendien heeft hij maar 1,5 week om te beslissen want bij het nieuwe bedrijf willen zae hem per 1 oktober hebben en dat betekend dat hij voor 1 sept moet opzeggen.
Even een spannende tijd dus hier, ten minste ik vind het best spannend hij werkt al bijna 12 jaar bij dit bedrijf en bij dat nieuwe bedrijf begin je natuurlijk eerst weer met tijdelijke contracten.
Ben benieuwd wat er allemaal uit gaat komen.
volgens mij had ik het hier niet geschreven over de waterschade bij mijn schoonouders, daar was een leiding gesprongen terwijl ze op vakantie waren.
Flink wat schade en de verzekering dekt het waarschijnlijk niet omdat het een rubberen leiding was en dat mag blijkbaar niet terwijl het door een erkend instalatie bedrijf is gemaakt
Dat vind ik echt zo lullig he je laat het door een specialist maken omdat je er zelf geen verstand van hebt en dan is er iets mis en blijkt het zo niet te mogen hoe moet je dat als leek weten?
Ik hoop dat ze toch nog iets kunnen claimen.
Ga nu even de kids entertainen had eigenlijk afgesproken dat mijn schoonzusje zou komen met haar zoontje maar ze is ziek dus dat ging niet door.
Groetjes Leonie
Veppie
Aug 26 2010, 09:30 AM
Leonie, Sverre ook weer naar school deze week?
En hoe is het verlopen met de sollicitatie van Stephan?Weet hij al welke baan het gaat worden?
Is idd. altijd spannend een overstap maken. Bevalt het jou nog steeds op je nieuwe werk?
Wat vervelend die waterschade bij je schoonouders. Je mag toch verwachten dat als je dat laat uitvoeren door een erkend installateur dit verzekerd is. Kunnen ze de schade dan niet alsnog verhalen? Het is toch de fout van de installateur.
Corina, Schattig die caviaatjes!
Ik ben momenteel een beetje aan het rondneuzen voor 2 konijntjes. Het hok staat al weer een heel poosje leeg en ik denk dat het leuk is voor Dianthe. Ivan verklaard me voor gek dat ik er weer aan wil beginnen.
Ja wat een verschil he, die vakantiespreiding. Hier zijn ze nu al weer aan de 2e week school bezig.
Limburg vond ik zo zo....
Wil niemand beledigen maar jemig.....wat een stilte daar in die dorpjes. Gewoon in de 3 omliggende dorpen geen supermarkt te vinden. Alleen een kerk in zo'n dorpje. Dat ben ik niet echt gewend. Het park vond ik ook enigzins tegevallen. Maar we hebben er wel wat leuks van gemaakt met elkaar. Maar volgend jaar toch weer wat anders proberen.
Miranda, Hoe gaat het bij jou?
Mirjam, Aller aller laatste loodjes, succes!
Patries, Hoe gaat het bij jou met 3? Al helemaal in het ritme?
Ninouk heeft het goed naar haar zin op school. Leuk om te zien dat ze zich steeds vrijer gaat voelen en meer contact gaat maken. Nog 2 weekjes dan begint dansles weer voor haar. Daar kijkt ze echt naar uit.
Hopelijk gaan we nog een periode krijgen met wat mooier weer. Want die regen ben ik nu wel een beetje zat. Wat een gedoe naar school, regenhoezen, regencapes, paraplu's, kaplaarzen. Lijkt wel herfst maar dan in zomerkleding. Pffff...
leonie
Aug 26 2010, 01:47 PM
Veppie hier is Sverre idd weer met school begonnen deze week en hij vind het weer geweldig.
Ik had verwacht dat hij na 2 dagen school helemaal zou instorten van vermoeidheid maar dat valt echt alles mee het lijkt wel of hij er meer energie van krijgt.
Stephan heeft toch besloten om voorlopig bij zijn huidige werkgever te blijven, hij heeft nog steeds de gemaakte afspraken niet op schrift bevestigt gekregen en is bang dat ze zich er niet aan gaan houden. Bovendien zou hij er in salaris bijna niet op vooruit gaan en met zoveel onzekerheid is het gewoon niet verstandig om er in te stappen.
De waterschade bij mijn schoonouders is niet de fout van de installateur maar van mijn schoonvader die een kraantje had open laten staan maar het punt waardoor het niet verzekert is is dat dat kraantje volgens de verzekering niet permanent aangesloten mag zitten op een slangetje.
Het is heel vreemd allemaal en ze hebben ook nog niets definitiefs gehoord dus we blijven hopen.
Waar hebben jullie dan precies gezeten in Limburg?
Ik heb er een oom en tante wonen dus we kwamen er in het verleden regelmatig (nu helaas iets minder maar we gaan er over 2 weken een weekeindje heen) en er zijn idd veel dorpjes waar weinig te vindne is maar er zijn toch ook wel leuke grotere plaatsen waar je gezellig kunt winkelen en waar zwembaden zijn enz.
Lekker zeg dat Ninouk het goed naar haar zin heeft op school en straks weer dansen leuk hoor.
Sverre die zit eerst nu op zwemles en als hij zijn a en b diploma heeft dan mag hij op een andere sport.
Ben benieuwd wat hij dan wil hij had het laatst over wildwater kanoen maar dat gaat lastig worden denk ik

.
Leuk konijntjes Sverre heeft al aangekondigt dat hij er een voor zijn verjaardag wil en ik moet zeggen dat ik het nog niet eens een slecht plan vind dat scheelt weer speelgoed en dan kan hij meteen leren voor een dier te zorgen, al maak ik me geen illusies hoor ik denk dat ik toch ook wel de klos ben met hok verschonen enz. denk alleen wel dat hij er meer mee heeft als hij het echt voor hem heeft gekregen dan wanneer hij er zomaar opeens staat.
Maar het is nog geen april en wie weet wil hij dan weer heel iets anders.
Moet nu nog even in huis aan de slag voordat het straks weer tijd is om naar school te fietsen.
groetjes Leonie
Veppie
Sep 8 2010, 09:10 AM
Leonie, Had ik je verkeerd begrepen wat betreft de waterschade. Wat een gedoe zeg. Maar je bent er mooi klaar mee dat het om die reden niet verzekerd is.
Hier sinds vorige week weer 2 konijntjes in het hok. Candy en Chocolate zijn ze gedoopt. De één heeft pluizig haar en ik had Kirsten gevraagd die haren te kammen. Had ze allemaal speldjes en elastiekjes in zijn haren gedaan.

Dat was niet helemaal de bedoeling.
We zaten trouwens in Blitterswijck in Limburg. In het voorjaar waren we naar Valkenburg en dat was hartstikke leuk hoor!
Kirsten is afgelopen week begonnen met paardrijden. Ze had de smaak goed te pakken. Leuk!
Ninouk is helemaal in de ban van afspreken met vriendinnetjes tussen de middag en na schooltijd. Maar ik vind haar nog steeds erg moe na een weekje school. Ik beperk de afspraakjes dus een beetje. Dat vind ze niet echt geslaagd want ze spreekt het liefst elke dag af.
Verder gaat ze erg lekker op school. Nog steeds een feestje om te zien.
Kirsten is van de week 2x hard gevallen. Zondag was ze in Duinrell uit de rodelbaan gevallen. Ontzettend blauwe scheenbenen, mega bulten. en een zeer hoofd. De dag erna viel ze op school zo hard dat de juf me belde thuis. Haar heup zit een gigantische plek van wel 10x10 cm. Helemaal open en dik, knie zwaar geschaafd, stuk uit haar lip. Ze was gestruikeld over de bal. Arme kind.
Verder zijn we hier allemaal flink aan het spugen, snotteren en ziek zijn. Jakkes! Maar ja wat wil je met de herfst weer.
leonie
Sep 16 2010, 02:27 PM
Veppie dat was wel even schrikken denk ik dat ze zo gevallen was van de rodelbaan.
Mijn schoonouders hebben definitief gehoort dat de verzekering niet dekt maar ze gaan kijken of ze via hun rechtsbijstand nog iets kunnen.
Ik heb je konijntjes op hyves gezien wat een schatjes.
Ik vind konijnen ook erg leuk maar we hebben zoveel katten in de buurt die erge jagers zijn dus dat zie ik niet zo zitten.
En binnen gaat al helemaal niet lukken want we hebben zelf 2 katten die niet buiten komen.
Mijn vakantie zit er bijna op maandag weer aan de slag, maar eerst gaan morgen de jongens een nachtje bij mijn ouder logeren (kunnen wij even uitslapen) en zondag gaan we naar de beeksebergen.
Ik hoop dat het een beetje lekker weer is zondag.
Afgelopen zondag naar een kleine dierentuin in Born geweest en toen regende het pijpenstelen.
Verder weinig nieuws met Sverre gaat het helemaal goed op school die heeft na de vakantie weer helemaal zijn draai gevonden.
Groetjes Leonie
mirjam
Sep 21 2010, 01:11 PM
Hoi meiden,
wordt de hoogste tijd om hier weer eens te posten!
Misschien hebben jullie het al gelezen bij aug 10, maar op 5 september ben ik de trotse mama geworden van Gijs Benjamin.
Hij bleef behoorlijk lang zitten, was op 23 aug al uitgerekend, maar gelukkig toch nog spontaan geboren met 41w5d... ze zouden me anders de volgende ochtend hebben ingeleid.
Bevalling ging goed, wel bijstimulatie maar verder geen rare fratsen, geen hulpgrepen, geen knip ( hoera!
) Hij woog 4240 gram ( de grootste van de drie ) en kwam in 7 1/2 uur op de wereld ( de snelste van de drie! ) 't Is een heerlijk mannetje, echt een kadootje. Relaxed, tevreden, ontspannen...
Boaz en Abel vinden het helemaal geweldig en zijn superbroers voor Gijs. Vooral Abel voelt zich nu echt een hele grote jongen!
Veppie, fijn dat het zo lekker gaat met Ninouk op school! En Kirsten helemaal bont en blauw, wat zielig... gaat het nu weer? Hoe gaat het met Dianthe? Dat is vast ook al een hele dame! Leuk, konijntjes voor de kids... hahaha, die Kirsten... heb je wel een foto gemaakt van 't gepimpte/gestylede konijn? En de grieperigheid weer een beetje te boven?
Leonie, wat leuk dat ook Sverre het zo naar zijn zin heeft op school. Fijn als ze lekker in hun vel zitten!
Was het leuk in de dierentuin? En nu weer aan het werk na je vakantie. Succes!
Hier ook zo'n vrolijke kleuter. Gisteren hadden we info-avond op school, en hadden ze in de klas gefilmd. Zo leuk om te zien hoe vrij Boaz dan is! Gewoon echt helemaal zichzelf. Hij komt elke dag zingend thuis en vertelt best veel over school. Begint nu ook wat afspraakjes te maken en durft bij een vriendje thuis te spelen. Leuk hoor, die ontwikkeling! Kwam hij thuis met een knutsel voor Gijs van de klas. Had hij zelf zijn eigen naam geschreven! Kanjertje...
leonie
Sep 21 2010, 08:33 PM
Mirjam Gefeliciteerd met je zoon Gijs.
Leuk dat die jongens zulke lieve broers zijn.
Grappig dat ze de kinderen filmen op de kleuterschool hier doen ze dat volgens mij niet op de peuterschool deden ze dat wel was erg grappig om te zien.
Wel fijn dat hij ook op school gewoon helemaal zichzelf is.
Ja de dierentuin was erg leuk de jongens hebben zich prima vermaakt en wij ook.
Nu weer aan het werk en dat is ook wel weer lekker hoor weer een beetje regelmaat hoef ik niet meer iedere dag na te denken welke dag het nu is.
Maar nu eerst weer twee dagen vrij.
Groetjes Leonie
leonie
Oct 2 2010, 04:59 PM
hoi meiden
Ik moet het echt even van me afschrijven hoor ik wordt echt gek van Sverre.
Hij heeft de laatste tijd aldoor driftbuien en we dachten die nu redelijk onder controle te hebben, gaat hij opeens in zijn broek plassen.
Hij vergat wel vaker optijd naar de wc te gaan of wachtte niet lang genoeg voordat hij zijn broek ophaalde waardoor er nog druppels in zijn broek kwamen maar nu heeft hij gewoon op de bank zitten plassen
Ik zat er naast en zag ineens zijn broek helemaal nat worden.
En dat terwijl we net een nieuwe bank hebben (staat net 2 weken)
Na eerst boos te zijn geweest wel goed met hem gepraat ook en hij zegt niet te weten waardoor het kwam en zegt het niet meer te zullen doen maar ik weet het echt niet.
Kan er niet achter komen waardoor het komt hij lijkt een heel vrolijk gezellig jongetje verder en met juf er ook over gepraat en op school gaat het ook goed zij heeft over de driftbuien met hem gepraat en sindsdien gaat dat dus beter.
Ik hoop dat hij het nu weer snapt en dat het nu over is met de grappen ben er wel een beetje klaar mee.
Sorry voor het ego berichtje maar moest het even kwijt.
Groetjes Leonie
corina
Oct 4 2010, 09:05 PM
Hallo,
Ik ben ook weer terug van vakantie. Had alleen 2 dagen gewerkt, en ben toen flink ziek geworden. Twe weken thuis gezeten. Had een wondroos infectie in mijn gezicht. Dus een flinke antibioticakuur moeten slikken. Nu gaat het gelukkig weer een stuk beter. Ben alleen nog heel snel moe, dus de vakantieenergie was snel weer weg. Gelukkig hebben we het bruine kleurtje nog.
Mirjam gefeliciteerd met Gijs. Heerlijk om te lezen dat het allemaal zo lekker gaat.
Veppie, Ninouk gaat ook als een speer. Leuk hoor. Is Kirsten al weer helemaal zonder blauwe plekken?
Leonie, heft Sverre geen blaasontsteking? Dat kan je even laten testen bij de huisarts. Als dat niet zo is, weet je in ieder geval dat dat niet de oorzaak is. Yevgeni moet nu ineens ook wat vaker plassen, en hij had vrijdag op de BSO zelfs een natte broek. Terwijl hij echt heel goed zindelijk is. Zelfs beter dan zijn oudere broer. Ik ga morgen even een potje bij de huisarts halen om dit na te laten kijken.
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij moe is en wat minder geconcentreerd. Zitten de jongens die hem pesten nog bij hem in de klas?
Soms is er inderdaad niet achter te komen waarom hij ineens weer in zijn broek plast, maar vervelend is het wel. Zeker op een nieuwe bank!
Patries, hoe is het met jou en de kids? Gaat het weer wat beter met je gezondheid?
Miran, hoe is het bij jou?
Met Yevgeni gaat het best goed. Hij speelt wel nog steeds liever met meisjes dan met jongens, omdat die wat rustiger zijn. Hij houdt er denk ik onbewust toch rekening mee dat hij motorisch minder sterk is.
Ik ben zondag voor het eerst met hem wezen zwemmen. Hij vond het geweldig, en in het water kan hij ook wat makkelijker bewegen. Hij kon zelfs springen in het water, en dat kon hij nog niet. En 's middags staat hij ook ineens in de kamer te springen!! Hij helemaal trots en wij natuurlijk ook.
Vandaag hadden ze feest op school. Ze hadden een vossenjacht door de wijk gehouden. Hij kwam helemaal enthousiast thuis.
leonie
Oct 6 2010, 11:12 AM
Corina wat verveldn dat je zo ziek was hopelijk is je energie snel weer op pijl.
Goed om te lezen dat het met Yevgeni allemaal goed gaat.
Sverre heeft volgens mij geen blaasontsteking hoor het is gewoon desinterresse hij heeft dan gewoon geen zin om naar de wc te gaan.
Volgens Stephan moet ik me er maar niet meer druk om maken hij zegt dat het vanzelf wel over gaat dus dat hopen we dan maar dat dat snel is.
Verder gaat het wel goed met hem hoor hij doet goed zijn best op school en is deze week voor het eerst naar de overblijf geweest, hij vond dat geweldig.
Ook met de driftbuien gaat het al wat beter er zit weer vooruitgang in, nu moeten ze alleen nog maar leren hoe ze moeten uitslapen, was vanmorgen 5.15 dat traian wakker werd en Sverre 0m 5.30.
Gelukkig gingnen ze allebei redelijk makelijk terug naar bed alleen om 6.15 wilden ze er echt uit.
Vanmiddag maar een lekker rustig middagje houden denk ik.
Hoe is het verder met iedereen?
Groetjes Leonie
leonie
Oct 14 2010, 08:23 PM
Hoi meiden hoe is het met jullie?
Hier gaat het goed Sverre lijkt wat rustiger te worden de drift aanvallen worden minder en ook de ongelukjes met het plassen.
Alleen vanmorgen kwam hij ziek van school hij heeft verhoging en is erg verkouden, dat is niet vreemd want zijn broertje is al 2 weken aan het kwakelen en zelf ben ik ook flink verkouden.
Het was op zich wel jammer voor zijn vriendje want die was vandaag de hele dag bij ons omdat zijn ouders weg moesten. Hem heb ik wel gewoon naar school gebracht vanmiddag en daarna hebben ze nog wel lekker gespeeld gelukkig.
Ik heb op school al door gegeven dat hij iig s'morgens niet komt alleen s'middags dan hebben ze een soort toneelstukje en daar is hij al 3 dagen thuis ook voor aan het oefenen dus als hij een beetje beter word mag hij daar misschien wel heen. Zo sneu dat was het eerst wat hij zei, oh kan ik nu morgen wel naar het toneelstukje dat wil ik zo graag.
we zullen zien.
Nog 1 dagje werken dan weer weekeind lekker even bijkomen.
Groetjes Leonie
corina
Oct 19 2010, 11:06 AM
Hoi Leonie, Hoe is het met Sverre? Is hij al weer wat opgeknapt? Kon hij nog naar het toneelstukje?
Gelukkig gaat het al weer beter met het plassen en de driftaanvallen.
Ben je zelf ook weer opgeknapt? Als moeder kun je eigenlijk niet ziek zijn he? Je gaat eigenlijk maar door, en daardoor blijf je juist langer kwakkelen.
Yevgeni is vandaag op schoolreisje met alle groep 1 kindjes. Naar een binnenspeeltuin in de buurt. Ouders zorgen voor vervoer en de school voor eten en drinken. Hij is normale tijd weer thuis, is ook lang genoeg voor de kleuters. Ik ben benieuwd, hij vond het best spannend, en ik ook!!
Hij heeft nu even een pauze van de fysio, begin volgend jaar starten we weer. De fysio schrijft nu een evaluatie, en dat kunnen we ook op school bespreken.
Fijne motoriek is hij aan de zwakke kant van het normale, maar met zijn grove motoriek loopt hij ver achter. (Rennen, lopen, kracht e.d.) Hij kan ook nog niet zonder zijwieltjes fietsen. En eigenlijk sinds kort vind hij fietsen met zijwieltjes wel leuk, omdat het nu steeds beter gaat. Zondag heeft hij wel 1,5 uur rondjes gefietst, lekker in het zonnetje.
Verder vind ik het wel heel leuk dat hij nu bij voorlezen ook steeds meer zijn aandacht bij het verhaaltje kan houden. Ik lees nu van de kinderen van de grote beer. Dit gaat ook over kindjes in groep 1, dus heel veel herkenbare dingen komen er voor hem aan bod.
Lezen jullie regelmatig voor? Welke boekjes dan vooral?
Hoe laat gaan bij juliie de kindjes naar bed?
Groetjes, Corina
leonie
Oct 19 2010, 10:17 PM
Corina met mij gaat het wel betr hoor het is waar wat je zegt doordat je maar door gaat blijf je gewoon langer kwakkelen.
Sverre is weer helemaal beter en traian ook al zijn ze nog wel wat vermoeid.
Het toneelstukje heeft hij ook meegedaan en hij was helemaal blij.
Sverre fietst ook nog niet zonder zijwielen hoor,hij kan het inprincipe wel want als je met hem meeloopt en hij denkt dat je hem vasthoud dan gaat het goed maar zodra hij merkt dat hij los fietst dan word hij bang en gaat slingeren en valt om.
Wij lezen iedere avond voor het slapen gaan een verhaal of deel uit een boek het is heel verschillend wat we lezen we hebben net pluk van de petteflet uit.
Ik ga met de jongens naar de bibliotheek en daar zoeken we samen boekjes uit.
Ze liggen hier om 20.00 uur in bed, veel kinderen liggen volgens mij een stuk eerder in bed maar bij ons is het lastig omdat we al 2 dagen beide wekren en dan pas om 18.45 thuis zijn om te eten voordat we ze dus op bed kunnen hebben, en we hebben geprobeerd om ze eerder naar bed te doen maar dan zijn ze ook eerder wakker en aangezien ze nu al steeds om 6.00 wakker zijn vinden we dat geen goed idee.
Hoe laat gaan jou kinderen naar bed?
Groetjes Leonie
Veppie
Oct 23 2010, 09:12 AM
Corina, Ik probeer de kinderen altijd tussen 19.00 en 20.00 uur op bed te hebben. Maar dat ligt er een beetje aan hoe laat manlief thuis is en hoe laat we eten. Ben er niet heel stipt in dat ze bijvoorbeeld om half 8 moeten liggen.
Voorlezen eigenlijk altijd uit verschillende boekjes die ze bij de bieb uitgezocht heeft. Nu vind ze dikkie dik ineens weer erg leuk. (meer volgens mij omdat ik die ook bij Dianthe lees) Meestal doe ik geen boeken met echt een lang verhaal. Het moet wel in 1x uit gelezen worden.
En hier is fietsen zonder zijwielen ook niet aan de orde hoor! Ze heeft nu bedacht dat de zijwieltjes van haar fiets niet goed zijn en heeft ze dus al weken niet meer op de fiets gezeten. Want papa moet ze eerst maken. Maar ja, er is niets te maken.
Leonie, Hoe gaat het nu inmiddels met Sverre? Zijn driftbuiten al weer wat minder?
Ninouk kan wel mega gefrustreerd zijn. Dit meer omdat ze continue met Dianthe in de clinche ligt. Dianthe is een hele pittige tante en zal alles wel even regelen. Dit vaak tot groot ongenoegen van Ninouk, die is meer heel rustig en timide. En dat ontaard dan in een mega gefrustreerde reactie.
Plassen, gaat ze hier vaak gewoon net te laat. Dan staat ze te springen dat ze in haar broek heeft geplast (1 druppel) Hek van de dam want dan moet ze een schone onderbroek aan.....als ze dan eerst gewoon naar de wc ging.
Mirjam, Nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van Gijs!
Wat een rijkdom 3 gezonde jongens. Fijn de bevalling vlotjes verlopen is. Daar was ik ook zo blij om géén knip!
Wat ontzettend leuk dat ze Boaz in de klas hebben gefilmd. Zo leuk om te zien voor ouders hoe hun kind zich gedraagt zonder dat ze erbij zijn.
En Abel dus een grote trotse broer! Hoe oud is Abel eigenlijk?
Hier onlangs met Ninouk weer terug naar het ziekenhuis gegaan.
Ze is weer heel moe en futloos, heeft mega wallen onder haar ogen. Dus nu zit ze weer in de molen. Buikfoto's gemaakt, bloed geprikt etc. 4 november mogen we terug naar de kinderarts.
Ga ook nog even haar ogen op laten meten. Ze klaag nml. veel over hoofdpijn en vermoeidheid.
Kirsten heeft deze herfstvakantie een giga druk programma gehad, van bowlen met de buurtvereniging, poets en opzadelmiddag op de manege, een clinic van de rabobank op een andere manege, logeerpartijen. Pffff....dat kind is bekaf. Maandag aanstaande heeft ze haar spreekbeurt op school, dat moest dus ook nog geoefend worden in de vakantie.
Dianthe gaat goed! Heerlijke peuter. Inclusief driftbuien...

Zo had ik laatste de yoghurt in het verkeerde kleur schaaltje gedaan en dan gooit ze dus schaal met yoghurt en al tegen de muur. Heb al op de speelzaal moeten komen voor een gesprek omdat het een hele pittige tante is. Maar ze is ook zo schattig en lief. Wil sinds kort regelmatig op de wc zitten. En ze kan heerlijk uitslapen in het weekend. Laatst wel tot 12.00 uur 's morgens. ZE wil smiddags niet meer slapen en ja die slaap moet je toch ergens een keer inhalen toch?
leonie
Oct 28 2010, 03:52 PM
Veppie daar zit dus een flinke pit in zeg Dianthe.
Traian maakt het ook wel bont hoor af en toe die weet heel goed wat hij wil.
Als hij zijn eten niet meer wil gaat het ook op de grond als we niet opletten.
De driftbuien van Sverre zijn weer minder op het moment het is hier nu vakantie dus ik ben benieuwd hoe het gaat als hij weer naar school gaat.
Dwars zijn ze wel hier de laatste dagen moet alles 30 keer herhalen voordat er iets gebeurt als het al gebeurt.
Maar het driftige en slaan is wel aardig op orde, hij merkt nu ook dat hij een voorbeeld is voor Traian want die slaat lekker terug tegenwoordig.
Wat vervelend dat Ninouk zo moe is de hele tijd Sverre is ook veel moe maar dat komt in mijn ogen door slaap tekort hij is elke dag rond 6 uur wakker.
Hij heeft zowiezo een slechter zicht dat is al bekend alleen een bril hoeft nog niet omdat z'n ogen dan te snel achteruit gaan.
Ik hoop dat het allemaal meevalt.
Hebben jullie al inkopen gedaan voor 5/12?
Wij zijn hier nu een beetje bezig en ik vind het best lastig hij vraagt gelukkig veel spelletjes dus dat is altijd leuk maar hij wil ook graag lego en dat vind ik best latig om te kiezen want hij wil alleen stoere lego en wij hebben het idee dat het makkelijker is om met een soort begin zet te beginnen.
Stephan ging vandaag even bij toysxl kijken daar is het nu 3 halen 2 betalen van lego.
Groetjes leonie
Veppie
Nov 3 2010, 03:03 PM
Hier nog niet echt grote inkopen gedaan voor sinterklaas.
Wel wat kleinigheden voor de schoentjes gekocht. Weet al wel wat ik wil kopen voor ze.
Dat ga ik van de week even doen. Hebben de speelgoedboeken goed bekeken met ze. Dus dat komt wel goed. Maar ik pak ook rustig een pyjamaatje in of een leuk setje ondergoed. Het is niet alleen maar speelgoed wat ze krijgen. (beetje zak vulling zeg maar)
Gaan jullie het heel uitgebreid vieren? En doen jullie ook cadeautjes met kerst?
Ninouk en Dianthe zijn al helemaal bezig met sinterklaas. s Morgens is hij natuurlijk al weer op tv. Maakt grote indruk heb ik gemerkt.
leonie
Nov 3 2010, 11:00 PM
Veppie hier begint de sintkoorts ook al weer langzaam toe te slaan hoor er komen natuurlijk al meer boekjes met de man op de mat en ook idd op tv is hij al weer te zien dus vooral Sverre is er al weer flink mee bezig.
Wij doen ook pyjama en ondergoed erbij hoor, Sverre heeft zelfs een pyama op zijn lijstje staan hij wil namelijk een dinosaurus pyama en hij vraagt ook een Diego dekbedovertrek.
We zijn hier al aardig op weg met de cadeau's daar ben ik wel blij om vind het altijd best lastig.
Volgende week zondag hebben we al sinterklaasfeest van Stephan's werk.
Hij is dan net een dag in het land.
Groetjes Leonie
corina
Nov 11 2010, 02:39 PM
Hallo,
Daar was ik ook weer eens. Na de herfstvakantie weer een flinke verkoudheid te pakken gehad. Ben nu langzaam aan het opknappen, maar het gaat me niet snel genoeg.
Wij zijn in de herfstvakantie een dagje naar Blijdorp geweest, en aansluitend een nachtje in het hotel ernaast gelogeerd. Was prima bevallen!!
Veppie, hoe gaat het met Ninouk? Ben je nog bij de kinderarts geweest? Is er iets uit de onderzoeken gekomen?
Leonie ben je nog geslaagd voor de sint kadoos? Worden de jongens nog steeds zo vroeg wakker?
Traian is toch deze maand jarig? Voor jou dus ook voor twee keer kort op elkaar kadoos verzinnen.
Ik heb voor 5/12 al best e.e.a. in huis. We houden het heel klein. Een paar kadootjes. Moet nog wel schoenkadootjes halen voor zaterdag. Ze zijn hier alledrie weg van Little Petshop, dus dat is een leuke schoenverrassing. Ook de twee jongens zijn hier helemaal blij mee. Verder zijn ze druk bezig met verlanglijsten maken, door plaatjes uit de folders uit te knippen en op te plakken. En D. is er van overtuigd dat hij dan ook echt alles krijgt!! Verder heeft hij er dan ook nog bijgeschreven wat hij echt suuper suuper graag wil hebben. De jongens hebben gisteravond voor de zekerheid alvast hun schoen gezet, je kunt nooit weten toch. Met als gevolg dat Yevgeni vanochtend niet meer wist waar zijn schoenen waren. Kwam hij op zijn sokken aanlopen om naar school te gaan.
We doen ook kadootjes onder de kerstboom. Als de kids helemaal niet meer geloven, doen we niets meer aan de sint thuis. Dit omdat onze oudste op 6/12 jarig is.
Nog even over bedtijd. Wij doen het eigenlijk net zo als jij Veppie, wij streven er naar om ze tussen 7 en 8 in bed te hebben. Het liefst zo rond half 8. De oudste begint nu wel te piepen dat ze vind dat ze te vroeg naar bed moet. Ik heb uitgelegd dat ik merk dat ze haar slaap best nodig heeft en ook dat ik mijn stuk avond voor mezelf nodig heb. Na een dag werken ben ik vaak zo moe, dat ik echt blij ben dat de kids in bed liggen en dat ik even kan bijkomen. Ze worden bij ons tussen 7.15 en 8.30 's morgens wakker, dus prima op tijd om naar school te gaan. In het weekend slapen ze tot minimaal 8 uur. Dus over slapen heb ik tot nu toe gelukkig geen klagen.
Yevgeni slaapt sinds deze week zonder luierbroek. Had al eerder gekund, want hij heeft al maanden geen natte broek 's nachts. Maar ik vond het te confronterend voor zijn oudere broer, die nog wel een luierbroek nodig heeft. Maar ja, Yev doet dat nu wel heel goed en is ook heel trots op zichzelf. En dan staat die kleine kruimel tegen zijn broer te vertellen: Jij kan dat nog niet, pas als je 8 of 9 bent.
Fijn weekend allemaal. Met natuurlijk de eerste schoenkadootjes!!
leonie
Nov 13 2010, 07:11 PM
Corina idd Traian is vandaag jarig:)
Was een leuke dag wel wat druk want de meeste mensen kwamen vanmorgen en toen hebben we om 12.00 met z'n allen de intocht van sinterklaas gekeken.
Vanmiddag wel lekker rustig met een klein clubje gezeten.
Hij is echt lekker verwend heeft voorlopig even genoeg auto's.
Sverre was eerst wat jaloers op zijn broertje die de aandacht en de cadeaus kreeg maar toen we hem er aan herrinnerden dat hij zijn nieuwe bed nog aan iedereen moest laten zien klaarde hij helemaal op want zo kreeg hij ook zijn aandacht even.
Het slapen gaat iets beter het is nu meestal 6.00 maar nog wel aan de vroege kant voor mij hoor.
De sintcadeautjes zijn bijna allemaal binnen nog 2 dingen halen en voor in de schoenen heb ik voor Sverre een zakje speeldino's en voor Traian wilde dieren.
Morgen hebben we op het werk van Stephan al sintfeest dus dan krijgen ze ook weer een cadeautje.
Ga zo even eten de boel is weer redelijk aan kant dan kunnen we vanavond lekker bankhangen.
Groetjes Leonie
Veppie
Nov 21 2010, 07:53 PM
Leonie, Nog van harte gefeliciteerd met Traian! Zag een foto op je hyves, wat een schattig mannetje!
Hoe was het sintfeest op Stephan zijn werk?
Corina, Ja bij de ka geweest. Ook deze verstopt, helemaal vol weer. Flink aan de laxeermiddelen. Juf sprak me aan dat ze verschil merkte dat ze fitter was. Ga eind nov. nog even met haar langs de jeugdpsych. Daar verwacht ik niet al te veel van. NOu ja baat het niet dan schaadt het niet toch?
Gister hadden we hier onverwacht een wat overdone sint gebeuren. Gistermorgen naar een intocht in de buurt. Samen met vrienden van ons. Toen we bij hun aankwamen hadden ze het hele huis versierd en cadeautjes voor de kinderen.
S'avonds hadden we een feestje bij zus en deze had dus terwijl dat wij niet wisten een sint met pieten ingehuurd. Geweldig leuk! Maar weer cadeautjes.
En ik had ze nog beloofd dat ze gisteravond hun schoen mochten zetten. Ahum.....wel wat veel allemaal.
Maar de meiden vonden het prachtig.
Vandaag lekker relaxed dagje gedaan. Waren we wel aan toe.
leonie
Nov 21 2010, 09:22 PM
Veppie Traian is idd een schatje om te zien maar ook een enorme banjer hij klimt overal op en denkt ook overal af te kunnen springen een echte handenbinder maar ook wel een schatje op z'n tijd.
Wat vervelend dat ze verstopt zit net wat je zegt zo'n kinderpsycholoog je weet nooit of die nog wat ontdekt schaden zal het vast niet.
Klinkt als een heftig dagje sinterklazen zeg.
Het sintfeest op het werk van Stephan was erg leuk ze maken er altijd een leuke show van eerst een introductieshow met een karakterpop oid (een keer pipi langkous een keer 3 biggetjes enz.)
En de cadeautjes vielen ook erg in de smaak.
Ze hebben verder hier nu 3 keer schoentje gezet en dat mag nog 3 of 4 keer en dan verder pakjesavond.
de jongens zijn hier de laatste dagen best moe ze zijn steeds al om 6 uur wakker of eerder en dat breekt ze op alleen langer slapen doen ze niet
Hoop dat dan snel zal veranderen ze worden er zo jankerig van.
En deze week mag Traian voor het eerst naar de peuterschool en ik mag een extra dag werken duseen druk weekje ik hoop daarom dat ze deze week wat beter slapen.
Groetjes Leonie
Veppie
Nov 27 2010, 08:50 AM
Hier mogen ze op zaterdag en woensdagavond hun schoen zetten. Nu nog een paar keer dus. En dan verder pakjes avond. En met kerst doen wij ook altijd nog een cadeautje. Traditie van thuis uit. Maar ja sinds we kinderen hebben is het wel een beetje dubbel op, sint en kerst. Wij zijn niet echt van die sinterklaasvierders. Maar ik moet toegeven nu met 2 gelovige kinderen is het wel leuker. De oudste speelt het allemaal leuk mee.
Sinterklaas is ook deze week thuis geweest. Dat gaat van de buurtvereniging uit. Erg leuk. Komt hij gewoon even langs, 10 minuten. Cadeautje, liedje zingen en klaar. (okay en een vloer vol kruidnoten)
De middelste was not amused....cadeautje viel niet in de smaak. Had een vriedenboekje van hello kitty gevraagd, deze kreeg ze ook. Op de kaft staat vriendenboekje, maar binnenin kun je alleen maar adressen etc. invullen. Niet echt het vriendenboekje wat ze in haar hoofd had. Heb gister nog maar een ander exemplaar gescoord voor pakjesavond. (waar wel vriendjes in kunnen schrijven)
Verder hechtische weken omdat Ivan waarnzinnig veel aan het werk is. Maakt echt weken van 80 uur. Sta dus vaak 's avonds laat nog eten te maken voor hem en de wekker staat belachelijk vroeg.
Van de week is er een moeder overleden van een kindje uit de oudste haar klas. Echt zo verschrikkelijk. Laat man en 2 kinderen achter. Ernstig geleden en pijn gehad. Kan er maar niet over uit. Slaap de hele week al slecht er van. Dinsdag gaan we met klas en ouders naar de begrafenis. Pffff....zo heftig. Dan stel je je zelf ook steeds de vraag, wat als het hier zou gebeuren.
leonie
Nov 27 2010, 05:43 PM
Veppie wat heftig zeg van die moeder dan ga je idd nadenken over wat er allemaal mis kan gaan.
Was ze ziek?
Heel veel sterkte dinsdag.
Wij doen ook op woensdag en zaterdag schoenzetten dus nu nog 2 keer en dan pakjesavond.
Ik ben van huis uit gewend om sinterklaas te vieren met kerst doen we niets met cadeautjes eigenlijk.
En Stephan vierde ook altijd sinterklaas.
Ik vind het een leuk feeste en de jongens vinden het helemaal geweldig.
Vandaag zijn we naar het zuiderzeemuseum in Enkhuizen geweest daar was het Pietendorp dat is echt heel leuk in de huisjes van het openlucht museum hebben ze pietenkamers ingericht je kunt het paard van Sinterklaas aaien en op een dak klimmen en een pakje door de schoorsteen doen echt heel leuk opgezet.
Traian vond de pieten geweldig omdat hij door had dat die hem pepernoten gaven dus als hij er een zag met een zak dan ging hij er voor staan en zei hij hé Piet met een hoopvolle blik in zijn ogen en weer een handje pepernoten was gescoord
Sverre heeft wel zijn twijfels bij een aantal sint feitjes die zei deze week tegen z'n oma ik geloof er helemaal niets van dat sinterklaas op het dak rijd met americo een paard op het dak dat kan helemaal niet.
en zo heeft hij af en toe een paar opmerkingen dat we denken die gaat het snel door hebben maar als er dan weer een cadeau in zijn schoen heeft dan gelooft hij weer heilig.
Groetjes Leonie