Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: April- Mei 2006
Mama en Zo forum > De kleutertijd 4-6 jaar > Algemeen
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5
leonie
Hoi meiden
als eerste wil ik jullie een super mooi jaar wensen.
WIj hebben een leuke jaarwisseling gehad de jongens waren alltwee wakker om 12 uur en hebben genoten van het vuurwerk al vond Traian het ook wel een beetje eng.

Nu nog lekker vakantie de jongens hebben 2 nachten bij mijn ouders gelogeert en Sverre doet een snelcursus zwemmen iedere ochtend om 8 uur in het zwembad.
Ik hoop dat dat wat oplevert ben namelijk een beetje klaar met het zwembad Sverre zit nu al een hele tijd op stickertje 2 en daarom hadden we een maand terug een belafspraak aangevraagt waaruit duidelijk werd dat de juf ook vond dat het niet soepel liep en dat ze het idee had dat ze moeilijk contact kreeg met sverre en niet wist of wat ze hem zei wel goed door hem begrepen werd.
Mijn reactie daarop was bel dan zelf waarom moeten wij een bel afspraak aanvragen? Als we dat niet hadden gedaan had ze waarschijnlijk gewoon langer aangemeddert met hem en nu hebben we met haar besproken wat voor benadering bij hem goed helpt en loopt het een stuk beter.
Maar nog steeds geen sticker en daarom die cursus alleen nu is hem gister een sticker beloofd en vandaag heeft hij die niet gehad omdat er een andere juf was die vond dat het niet goed genoeg was mad.gif
Voor de vakantie had hij ook al een inval juf die zei de volgende zwemles moeten jullie maar tegen de juf zeggen dat ik vind dat jullie een sticker verdient hebben.
Nu is hem dus al 2 keer een sticker toegezegt en nog steeds heeft hij die niet ik ben daar zo boos over!
Heb vanmiddag het zwembad gebeld en de receptioniste gaat het uitzoeken en dan krijg ik morgen hopelijk antwoord. Ik hoop dat het een goed antwoord is.
Ze lopen gewoon met mijn kind te sollen en ik maar steeds die tranen drogen mad.gif
Het is jammer dat bij alle zwembaden in de buurt een wachtlijst is anders stapte ik over.

Ga zo maar even eten koken.

Groetjes Leonie
corina
Hoi meiden,
Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!!!
Hier ook een rustige jaarwisseling gehad. Ik ben lekker bij mijn vader geweest. De kids waren thuis bij hun vader. Ik begreep later dat ze door alle vuurwerk heen hadden geslapen.

Leonie, dat is wel pittig zeg in de vakantie elke ochtend naar het zwembad. Jammer dat er zo met Sverre wordt omgegaan. Als hem een sticker is beloofd, moet hij er ook een krijgen.
Hoe lang is hij al aan het zwemmen?
Yevgeni loopt ook heel erg achter bij de rest van zijn groep, maar dat had ik van te voren ook al wel verwacht. De zwemschool pakt dit hier echt super op. Hij heeft al een aantal keer een extra les gehad.
Waarschijnlijk zijn de laatste kinderen in februari helemaal klaar, die hebben dan A, B en C. En dan is Yevgeni als enige nog over van het groepje. Nu kan hij dan naar een groepje op dinsdag en vrijdag. Hierin zitten allemaal kindjes die wat extra aandacht nodig hebben. Vrijdag is hij voor het eerst geweest, en hij was helemaal enthousiast. Ook wel eens fijn voor hem dat hij niet de slechtste is.
Is het geen optie om Sverre op een wachtlijst bij een ander zwembad te zetten? Of is die lijst zo lang dat dat geen nut heeft?

O ja, Yevgeni is vorige maand nog naar de schoolarts geweest. Alles was goed, behalve zijn motoriek. Maar dat wisten we al laugh.gif .

Groetjes, Corina
leonie
Corina Yevgenie dus helemaal goed gekeurt door de schoolarts Sverre is nog niet geweest dacht dat het in december zou zijn maar de ggd loopt hier altijd belachelijk achter met alles.
Wat fijn dat het zwembad bij jullie zo goed meedenkt en begeleid.
Wij hebben er wel aan gedacht naar een ander zwembad over te stappen maar we hebben net in november een nieuwe 10 rittenkaart gekocht in november en daar staan nog 8 lessen op tegen de tijd dat die op zijn hopen we toch wel op wat vooruitgang.
We hebben wel 1 zwembad gevonden in de buurt waar geen wachtlijst is en als we dan nog niet tevreden zijn stappen we waarschijnlijk daarnaartoe over.
We zwemmen met Sverre al heel lang eerst ouder kind zwemmen vanaf 5 maanden tot 4 jaar en daarna voorbereidend zwemles van 4 tot 5 en vanaf zijn vijfde zit hij echt op leszwemmen.
Je zou toch denken dat als je die voorbereidende lessen hebt gehad dat een voorsprong oplevert maar dat blijkt dus tegen te vallen.
Met Traian zitten we ook op ouder kind zwemmen bij dat zwembad en dat blijven we ook gewoon nog even dat is namelijk een heel ander kind die informatie zowiezo al anders oppikt.
Ik zeg niet dat Sverre iets mankeert ofzo maar hij heeft een heel eigen manier van denken en informatie verwerken en dat vraagt om een andere aanpak dan de meeste andere kinderen en bij dit zwembad behandelen ze alle kinderen hetzelfde en dat werkt voor hem niet helemaal goed.
Maar verder heeft hij nu wel weer meer zin in het zwemmen.

Verder gaat alles hier z'n gangetje de rust is weer een beetje teruggekeerd ook wat werken betreft.

Groetjes Leonie

Veppie
Leonie, Je zou inderdaad verwachten dat hij door al dat zwemmen voorafgaand aan de zwemlessen wel effect zouden hebben. Vervelend want zo verdwijnt de motivatie ook natuurlijk bij Sverre.

Kirsten hebben wij pas door het hele gedoe met haar darmen pas met 6 jaar op zwemles gedaan. Maar die ging als een speer. Binnen anderhalf jaar had ze haar A en B diploma. Later begreep ik dat je rustig 2 jaar kunt zetten voor een zwemdiploma A. Denk dat het scheelde dat ze al wat ouder was.
Ninouk was ik vandaag ook erg trots op. Ze mocht vandaag naar badje 4. (zij hebben totaal 5 badjes bij ons. In febr. zit ze een jaar op zwemles. Ben dus dik tevreden.
Dianthe twijfel ik of ik haar met 4 jaar op zwemles ga doen. Zit daar tenslotte toch voor Ninouk. En als ze watervrij is vind ik dat wel fijn. Aan de andere kant, het is zo'n klein tenger poppetje...zou ze daar wel de kracht voor hebben.

Ninouk was in het najaar ook bij de schoolarts geweest. Ook helemaal goed gekeurd. Ze deed wel moeilijk bij de ogentest. Maar Ninouk was erg afgeleid. Ze wilde een nieuwe afspraak maken. Gelukkig had ik het hele onderzoek dat ik bij de opticien had laten uitvoeren voor de kinderarts bij me. Daar stond gelukkig in dat ze perfect zicht heeft.

Corina, Wat schort aan Yevgeni zijn motoriek? Geeft het hem ook belemmeringen in het dagelijks leven of niet?

Kinderen hebben de 1e schoolweek al weer achter de rug. Ze zitten weer heel fijn in hun ritme. Ben deze week een paar keer op school geweest om te helpen, luizen en de hal in een ander thema maken. Dianthe had ik steeds mee. En die voelt zich al helemaal thuis op school. Ze ging ook mee buiten spelen met de kleuters. Eind januari gaat ze voor het eerst wennen op school. (ze is eind febr. jarig) En ze kijkt er enorm naar uit. Vind haar er ook echt aan toe.

En als zij dan naar school gaat, ga ik eens op zoek naar een baan. Ben nu ruim 2 jaar thuis. Moet eerlijk toegeven dat het wel ideaal was om zo bij de kinderen te kunnen zijn. Als ik stinkend rijk zou zijn, zou ik waarschijnlijk wel langer thuis blijven. tongue.gif

Nog even mijn dames

Oeps, Kirsten is wat groot uitgevallen....
leonie
Veppie wat heb je toch een mooie meiden zeg.
Wat leuk dat Dianthe er zo aan toe is om naar school te gaan.
Traian wil ook enorm graag naar school maar die moet nog tot november wachten.
We hebben wel een inschrijfformulier thuis liggen dus stap 1 is genomen.
Wat voor werk wil je gaan doen?
Ik heb lange tijd gedacht dat ik graag thuis zou willen zijn bij de kinderen maar sinds ik een erg leuke baan heb gevonden heb ik soms zelfs het gevoel dat ik wel een dag extra zou willen werken en ik werk er al 3.
Misschien als Traian op school zit dat ik dat ook ga doen maar dan 4 dagen tot 3 uur werken zodat ik geen opvang nodig heb. Daar heb ik het op mijn werk over gehad maar dat staat nog in de kinderschoenen en het is natuurlijk nog lang niet zover.

Sverre heeft gelukkig vrijdag weer met plezier gezwommen en het leek erg goed te gaan dus ik hoop dat hij nu snel een sticker krijgt.

Vandaag een heel gezellig dagje gehad met vrienden van ons lekker naar een recreatiemeer geweest, lekker wandelen en de kinderen in de speeltuintjes echt een topdagje.
Het was ook super weer vandaag.

Morgen en dinsdag weer aan het werk dan woensdag heeft sverre een dag vrij en moet ik vergaderen van de ouderraad, donderdag een dagje huishouden vrijdag werken zaterdag afgesproken met een vriendin en zondag twee verjaardagen en dan moeten we ook nog tijd vinden om naar de bibliotheek te gaan.

Groetjes Leonie

corina
Hallo meiden,
Hoe is het met jullie?
Veppie, wat een mooie meiden heb je toch! Echt een leuk stel om zo te zien. Hoe vind Dianthe het op school? Wel gek he als ze alledrie op school zijn. Het is dan ineens zo stil.
Welk werk wil je gaan doen? Je werkte toch in een ziekenhuis?

Leonie, heeft Sverre al een sticker gehaald? Gaat hij weer met plezier naar zwemles? Hoe gaat het met jou? Ik las dat je niet lekker in je vel zit. Heb je nu al die onderzoeken gehad?

Veppie, Yevgeni is hypermobiel. Hierdoor is hij wat minder sterk. Als hij hard loopt wiebelt alles alle kanten op. Het ziet er allemaal wat slap uit. Maar ik merk wel dat hij door het zwemmen langzaam wat sterker wordt. Hij gaat nu ook weer met plezier naar zwemles nu hij een meester heeft.
Je merkt gewoon dat hij ook op school en met spelen net wat achter loopt.

Maandag 10-minutengesprek gehad over Yevgeni. Hij blijft gewoon netjes verder ontwikkelen. Bij zijn cito had hij 2x een B score, dus allemaal netjes dus. Ook op de BSO een gesprek gehad en dat was ook heel positief.
Straks met de kinderen even een boterhammetje eten op school. S. heeft om 13.00 diplomauiteiking van de BSA (onderwijstijdverlenging voor rekenen, een half jaar op woensdagmiddag)
Tot schrijfs, Corina
leonie
Hoi Corina

Wat goed dat Yevgenie zijn cito goed gedaan heeft, wij hebben de week van 20 feb 10 min gesprekken dan zal dat wel aan de orde komen denk ik want ze hebben hem hier wel al gedaan.
Ik heb alleen het idee dat ze op school nog steeds niet het onderste uit de kan halen bij hem.
Ben toch bang dat de klas iets te groot is om hem de uitdagingen te kunnen geven die hij nodgi heeft.'
Een klasgenootje die gaat iedere week een paar uur meedraaien in groep 3 maar dat is alleen voor de kinderen die al goed kunnen lezen en Sverre kan wel al veel letters en maakt daar nu wel al woorden mee maar echt lezen dat kan hij nog niet.
We wachten eerst de gesprekken wel af.
Met zwemmen nog steeds geen sticker, wel iets meer communicatie tussen de badjuf en ons maar ben er nog steeds niet heel tevreden over.
Sverre gaat gelukkig wel weer met plezier zwemmen en dat scheelt weer een stuk.

Met mij gaat het redelijk op het moment ik krijg volgende week weer wat uitslagen van onderzoeken en ik wacht op een oproep voor een soort therapie.
Ik zit niet erg goed in mijn vel omdat er op het moment erg veel gebeurt, Stephan heeft het niet fijn op zijn werk en is wat anders aan het zoeken.
Op mijn werk leek het er op dat de tijdelijke promotie blijvend zou kunnen worden maar dat is nu weer terug gedraaid wat ik best jammer vind.
Verder heel veel afspraken en dingen te regelen en dan gister een belletje dat mijn tante die in spanje woont opgenomen is in het ziekenhuis met zoals het nu lijkt een tia.

Ik hoop snel weer een betere tijd.

Groetjes Leonie
corina
Hoi Leonie,
hoe gaat het met je tante? Dan is het best weer een afstand he als ze in Spanje woont? Heb je nog veel contact met je tante?
Verder heel druk dus bij jou thuis. Altijd moeilijk als je man ook niet zo fijn in zijn werk zit. Jammer dat jouw tijdelijke baan weer is teruggedraaid.
Heeft Sverre inmiddels zijn sticker al gekregen? Fijn dat er meer communicatie is met het zwembad.
Hier kreeg ik vrijdag een leuk nieuwtje: Waarschijnlijk mag Yevgeni zaterdag voor zijn A afzwemmen.
Dat is toevallig net de dag dat ik als verrassing met ze naar de Efteling ga. Maar omdat het afzwemmen al om 7.30 blink.gif is, kan het wel qua planning.
Als het goed is krijgt hij morgen de brief mee. Zijn borstcrawl is nog niet 100%, maar de leraar zei: ik ga niet op de details letten. Het belangrijkste is dat hij zich kan voortstuwen. Het gekke is dat Yevgeni heel netjes kan zwemmen, maar ook ineens alles vergeten lijkt te zijn en dan doet hij maar wat.

Ligt er bij jullie ook zo veel sneeuw?
Tot schrijfs, Corina
corina
Hoi, even snel tussendoor. Hoe is het bij jullie?

Yevgeni heeft zaterdag zijn A diploma gehaald!!!! Supertrots was hij, en terecht natuurlijk. Vandaag mag hij al met kleren aan voor zijn B gaan oefenen. Ben benieuwd wanneer hij daarvoor mag afzwemmen. Meestal is dat de volgende maand, maar ik weet niet of Yev dan ook al goed genoeg zwemt. Hij kan in ieder geval wel al het B-gat halen.
Druk weekend gehad, naar de Efteling geweest. Was heel leuk maar wel KOUD!!!!!
Daarna gelogeerd bij een vriendin die ik al 2 jaar niet meer had gezien. Heerlijk bijgeklets, en d kinderen pikten ook heel makkelijk de draad weer op na 2 jaar.
Morgen carnaval op school. Yevgeni gaat als Iejoor.
Groetjes, Corina
leonie
Corina wat goed van Yevgenie. Sverre heeft zijn derde sticker inmiddels gehaald het gaat nu best goed met zwemmen ik hoop dat hij nog voor de zomer zijn a diploma haalt.
Het is hier inderdaad erg druk.
Op het werk van Stephan gaat het op het moment weer wat beter en het zoeken naar ander werk staat even op een laag pitje omdat we volgende week gaan trouwen.
We hadden ons ingeschreven voor een tv programma en weten nu sinds 2 weken dat we volgende week gaan trouwen.
Echt heel gaaf maar ook heel druk en spannend.

Daarbij waren de uitslagen van de bloedonderzoeken bij de reumatoloog niet wat ik gehoopt had en er zijn dus wat afwijkingen gevonden maar wat dat inhoud weten we nog niet die uitslag krijg ik over 1,5 week.
Mijn hoofd loopt dus op het moment even over van emoties en regel dingen.

Maar over een week is het al zover dan gaan we trouwen en daarna zal de rust wel weer terug keren.

Groetjes Leonie
corina
Wat leuk Leonie! Wordt het ook volgende week op tv uitgezonden? Mag je al bekend maken wanneer? Is dat bij dat programma van SBS6? Wat origineel om het op die manier te doen. Jullie wilden toch eerst op 10-11-12 trouwen?
Fijn dat Sverre nu ook weer vooruitgaat met zwemmen.
Yevgeni is nu echt megatrots omdat hij zijn A heeft. Omdat hij nu in een groepje zit met allemaal "aandachtskindjes" is hij nu de beste van zijn groepje. Is ook wel eens leuk voor hem. Hij is nu de enige van het groepje met een diploma en je ziet gewoon aan hem dat hij weer met zoveel plezier naar de les gaat.
Hij had alleen vanmorgen zo'n aparte opmerking: Ik kan beter zwemmen als jij niet zit te kijken. Ik kan namelijk maar 1x in de 2 weken op vrijdag rustig blijven kijken, en dat is toevallig vanavond. Ben benieuwd.
Vandaag de laatste schooldag voor de vakantie. De kinderen zijn er best aan toe. Zijn ze bij jullie ook zo moe?
Groetjes, Corina
Veppie
Leonie, van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!!! (als ik goed gelezen heb, ben je dan gister getrouwd?) Als dat zo is, heb je prachtig weer gehad. Ben heel benieuwd hoe jullie dag is geweest.
Wanneer wordt het uitgezonden? Wel heel gaaf dat jullie uitgekozen waren voor dat programma. Ik hoop dat jullie hebben genoten en wens jullie heel veel geluk met elkaar.

Hoe gaat het inmiddels met je tante?
en heb je je uitslagen al gekregen?

Corina, Gefeliciteerd met Yevgeni zijn zwemdiploma! Super die is binnen.
En postieve cito's en gesprekken voor hem op school en BSO. Heerlijk al die positieve verhalen.
Leuk naar de efteling geweest. Het wachten maakt het vaak ook nog extra koud. Wij hadden toen best lange wachtrijen en dan koel je snel af. Maar het blijft een mooi park.

Hier gaat ook alles goed. Dianthe is morgen jarig en gaat dan eindelijk naar de basisschool. Ze kijkt er zo naar uit. De laatste weken was het met hangen en wurgen naar de speelzaal. Gister heeft ze afscheid genomen en getrakteerd. Ze heeft al een paar keer mogen wennen op de basisschool en dat ging haar heel goed af.

Ninouk gaat heerlijk! Met zwemmen zit ze nu in badje 4 en ze doet het goed en heeft er plezier in.
Op school zie ik wel dat ze echt een 'grote kleuter' begint te worden. Veel helpen met de juf en ze weet het allemaal wel in de kleuterklas. Is ook erg bezig met letters en lezen. Erg lief om te zien.

Kirsten gaat ook erg goed op school. Had mooie scores voor haar cito's. Ze met rekenen van een D naar een B gegaan. En taal had ze zelfs een A gescoord. Trotse mama dus.
Verder gaat ze regelmatig in het weekend naar mijn ouders, lekker bij de paarden rommelen.

Deze week hebben ze vakantie. We hebben niet heel veel op het programma staan. Nou ja, Dianthe haar verjaardag natuurlijk en verder wat logees. 2 kleintjes gaan nog een keer met mijn moeder naar de bioscoop. En verder lekker rustig aan. smile.gif
leonie
Veppie ik ben inderdaad gister getrouwd alleen hier was het weer wel iets minder het was wel droog maar er was een koude wind maar de dag was verder geweldig.

Met mijn tante gaat het redelijk ze heeft wel nog een keer een aanval gehad maar ze kunnen geen oorzaak vinden.
Ik krijg de uitslagen volgende week, kon eigenlijk donderdag bellen maar wilde niet de uitslag een dag voor mijn huwelijk weten.

Wat gaan jouw meiden ook lekker op school zeg van een d naar een b score dat is een flinke vooruitgang.
Lekker een rustige vakantie gepland dat kan nooit kwaad geniet er lekker van.
En natuurlijk gefeliciteerd met de verjaardag van Dianthe.

Groetjes Leonie
Veppie
Leonie, van harte gefeliciteerd met je (jullie!) trouwdag!
Ga zeker proberen te kijken naar de aflevering.

Vandaag Dianthe haar verjaardag gevierd. Was een geweldige dag!
Nu een beetje moe. Ze heeft genoten en ik heb genoten van haar smile.gif
Veppie
Hebben jullie kinders ook vakantie deze week?
Hier de hele week al af en aan logees. Vanavond de laatste. Ben wel benieuwd hoe dat gaat. Dat meisje heeft nog niet eerder ergens geslapen. Wel geprobeerd maar niet gelukt.

Ga zometeen eerst even met ze naar een recreatiegebied, even uitrennen! Dan slapen die van mij hopelijk vanavond op tijd. Die maakte er gisteravond een potje van met zijn allen.
leonie
Veppie hier idd ook vakantie maar geen logeerpartij Sverre heeft weer een zwemcurcus gedaan dus we zaten elke
Ochtend om 8 uur in het zwembad.
We hebben niet echt iets bijzonders gedaan gewoon even lekker rustig en wat extra aandacht voor ze na die
Hectische weken.

Straks moet ik werken en dan gaan de mannen waarschijnlijk vrijzwemmen.

Groetjes Leonie
Veppie
Leonie, Heb je gezien op tv hoor! Grappig dat het door loting bepaald werd. Jullie zagen er prachtig uit. Erg orgineel in het groen. Denk niet dat ik dat eerder heb gezien. Hi hi moest wel een beetje gniffelen bij die kamelen.....daar zag ik je nou ook niet op zitten met je jurk.
Erg leuk om jullie gezien te hebben. Enne nogmaals van harte!
Hoe vond je het zelf om terug te zien?

Hier ben ik sinds vorige week kindloos. Ja ja Dianthe zit ook op school.
Heel raar, het is zo stil in huis. Was vorige week voor mijn gevoel echt een beetje van slag af.
Ben wel druk aan het solliciteren. Maar ja, dat doet half NL op dit moment. Dus dat schiet niet echt op.
Hopelijk vind ik snel een baan.

Deze week ben ik al 2x naar de sportschool geweest, heb ik alle kledingkasten uitgemest.
Moet wat met al je tijd he?

Volgende week hebben we een 10 min. gesprekje op school voor Ninouk en rapportbespreking voor Kirsten. Kirsten had overigens een keurig rapport. Erg voortuit gegaan met rekenen. Allemaal B's voor de cito. Mama blij!

Heb me trouwens op school voor van alles en nog wat opgegeven. Deed al wel de hal, de luizen, de schoolkrant. Nu ook maar helpen bij de uitstapjes en de verkeerslessen. Zo lang ik nog thuis ben kan ik me maar beter nuttig maken.
Nou ja jullie lezen het wel....moet nog erg wennen. Dianthe overigens niet, die gaat heerlijk op school.
leonie
Veppie jee wat gaat dat snel he je jongste al naar school!
Aan de ene kant kijk ik er naar uit dat Traian naar school gaat hij eist best veel aandacht op maar denk dat ik het wel moeilijk vind als het zover is.

Het is idd erg moeilijk om op dit moment werk te vinden Stephan zou graag ander werk gaan doen maar alles waar hij op schrijft schrijven zoveel mensen op dat is gewoon erg lastig gelukkig heeft hij nog wel werk dus het moet niet.

Sverre heeft inmiddels zijn vierde sticker gehaald dus nog een te gaan voordat hij mag afzwemmen.

We hebben zelf enorm veel lol gehad om onze trouwdag terug te zien op tv. echt heel leuk.
We krijgen ook super leuke reacties dus dat geeft ook een goed gevoel.

Groetjes Leonie
Veppie
Leonie, ook hier een beetje dubbel gevoel hoor. Aan de ene kant had ik er naar uit gekeken dat ze naar school ging en aan de andere kant vind ik het ook wel weer jammer dat deze fase is afgesloten.

Stephan dus ook op zoek naar ander werk. Het is echt lastig momenteel. Wat je zegt, er schrijven zoveel mensen op 1 vacature. Wat voor werk/richting zoekt hij?

Goed zeg van Sverre een sticker! Einde in de zicht dus voor het diploma A.

Lijkt me ook wel heel apart om jezelf terug te zien in zo'n programma. Leuk dat jullie er veel lol in hadden om jezelf terug te zien.

Ben nog steeds erg veel op school aan het helpen en wat vaker naar de sportschool.
Jammergenoeg ook nog geen baan gevonden.
Kids hadden super gescoord met de cito's. Vooral Ninouk, allemaal A+. Mama erg trots natuurlijk. smile.gif

Genieten jullie kids ook zo van het mooie weer?
Hier zijn ze nu erg veel buiten. Heerlijk!
leonie
Veppie op school extra helpen is natuurlijk ook heel mooi, het leverd alleen geen geld op.
Stephan is nu assistent bedrijfsleider en wil graag vooruit maar in het bedrijf waar hij nu werkt krijgt hij die kans maar niet en ze werken hem momenteel heel erg tegen in zijn ontwikkeling en daar baalt hij erg van, het werkt gewoon erg demotiverend.

Hier zijn de kids erg veel buiten lekker hoor, vind het zelf ook heerlijk om met dit weer lekker buiten te zijn.
Afgelopen weekeind lekker een weekeindje naar Frankrijk geweest naar de broer van mijn penvriendin.
Hij woont sinds 2 jaar in Frankrijk en omdat zijn zoontje werd gedoopt was de hele familie over uit roemenie en die konden we nu dus allemaal weer zien was erg gezellig en we zijn bijna de hele dag buiten geweest alle dagen was echt super mooi weer.

Sverre had een A score voor cijfers/rekenen en een B voor taal.
Ze hebben het tegenover hem geen toetst genoemd maar een werkboekje en ik wist al vooraf dat de score minder was dan wat hij in zich heeft omdat hij al had gezegt dat hij de werkboekjes saai vond, en dan doet hij het even snel en met minder motivatie.
En dat waren nu precies de toetsen wacko.gif
Maar ach hij loopt gewoon goed mee en het gaat goed en wat het meest belangrijke is hij zit lekker in zijn vel.

Groetjes Leonie
corina
Ooo Leonie, dit is echt erg.... Sverre is al bijna een week 6 jaar blush.gif . Nog van harte gefeliciteerd.
Wat hebben jullie hem gegeven? Heeft hij al een feestje gegeven? Heb je weer alles zelf georganiseerd? Vond hij het nu wel leuk?
Ook nog gefeliciteerd met jullie huwelijk. Ik heb jullie gezien op tv. Wat een leuk stel zijn jullie, en wat een mooie bruiloft is het geworden. De jurk stond je echt heel goed.
Fijn dat Sverre zo lekker meedraait op school.
Yevgeni gaat ook goed mee. Zag vanmorgen dat Flip vandaag meekomt logeren. Mag hij zo lekker mee naar zwemles. Even mijn fototoestel niet vergeten.
Mag hij Flip meenemen naar zijn vader. Dat wordt zondag nog even aanpoten om in het schriftje de belevenissen te schrijven.
Als Yevgeni de borstcrawl nog wat beter onder de knie krijgt mag hij 21 april afzwemmen voor B. Dus nog maar even hard duimen laugh.gif .
Yevgeni heeft wat vertraging opgelopen bij het zwemmen want hij heeft een longontsteking gehad, waardoor hij ruim 3 weken niet naar les was geweest. Gelukkig is hij nu weer opgeknapt.
Zelf heb ik ook flink in de lappenmand gezeten, met 2 wondroosinfecties in 3 weken tijd. Heb in maart 20 dagen antibiotica geslikt. Nu maar hopen dat het langer dan 1 jaar niet meer terugkomt, anders moet ik elk kwartaal een penicilline-injectie. En daar zit ik echt niet op te wachten.
Veppie, hoe bevalt het met alle kinderen op school? Al geluk met solliciteren? Hoe gaat het nu met Ninouk? Moesten er nou nog verder onderzoeken gedaan worden, of was alles afgerond?
Nou... ik ga Yev van de BSO halen om naar zwemles te gaan.
Groejtes, Corina
leonie
Corina dat geeft niet hoor ik heb hier ook niet meer gepost sinds eind maart.
Sverre heeft van ons Hero factory lego gehad en een wii spel (super mario party 9)
Hij is helemaal gek van hero factory en daar heeft hij er veel van gehad (hij heeft er totaal nu 18)
Zijn kinderfeestje is volgende week zaterdag.
Ik ga het weer zelf doen maar wel anders dan vorig jaar, ik heb nu al 2x zoveel spelletjes bedacht en bij mooi weer gaan we waarschijnlijk naar een speeltuin in de buurt.
Hij wil graag een super mario thema dus we gaan zelf pizza maken en een knutsel maken met dat thema.
Hij vraagt dit jaar 4 kinderen hij wilde er eerst 6 vragen maar heeft later bedacht dat hij een jongens feestje wil dus de twee meisjes vielen af dat valt voor mij weer mee biggrin.gif

Deze week met Sverre naar de schoolarts geweest en hij is nu 125 cm lang en 24,5 kilo.
Hij doet het verder heel goed met alles.
Kon weer trots op hem zijn.

Wat vervelend trouwens Corina van die wondroos ik hoopvoor je dat het weg blijft.
Gelukkig is Yevgenie weer beter na de longontsteking, het zou mooi zijn als hij nog deze maand voor B kan afzwemmen.

Groetjes Leonie
Veppie
blush.gif Ojee Leonie, heb er ook helemaal niet aan gedacht.
Maar natuurlijk alsnog van harte met Sverre zijn 6e verjaardag!
Kan wel merken dat ik niet in jongens speelgoed thuis ben...het zegt mij niets hero factory. (zo eerst maar eens opzoeken op google)
Wat heeft hij getrakteerd op school?
Het beloofd aardig weer te worden vandaag, heerlijk voor het feestje! Veel plezier!
Je komt er goed vanaf met 4 kindjes.

Hier Ninouk haar feestje ook gepland, de woensdag voor haar verjaardag. We gaan naar de ballenbak. Is vorig jaar geopend hier aan het einde van de straat. Ideaal dus. Wel behoorlijk koppel, Dianthe mocht ook een kindje mee nemen, 10 kids met die van mezelf erbij.
Traktatie worden cakejes op een stokje. Berg werk... maar goed ben nog thuis.
Cadeautjes zijn besteld voor haar. Een box met waar is wally boekjes. En de boom van lalaloopsy.

Corina, Jullie hebben flink in de lappenmand gelegen. Ik hoop voor je dat de windroos niet meer terug komt. Kun je behoorlijk naar van zijn toch?
En Yevgeni ook weer fiks te pakken gehad met een longonsteking. Fijn dat hij nu weer opgeknapt is.
Ga verder geen onderzoeken meer doen met Ninouk. Ze doet het prima, thuis en op school. Heeft vriendinnetjes en heeft het naar haar zin. Ze is gewoon sneller moe als andere kinderen. Maar voor nu laat ik het erbij.
Solliciteren lukt echt helemaal niet. Zelfs de functies waaraan ik volledig aan het functieprofiel voldoe word ik niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Flink frustrerend dus.
Ben inmiddels wel gewend zonder de kinderen overdag. Verveel me echt totaal niet. Er is altijd wel wat te doen. Maar toch zou ik graag aan de slag willen gaan....
Begrijp ik nu uit je berichtje dat jij niet met de vader van Yev samen woont of gescheiden bent? Of lees ik dit verkeerd? Veel plezier trouwens met Flip.

Hier met mijn moeder in de weer geweest, die is steeds erg ziek. Maak me ernstig zorgen over haar. Ze gaat maar door en door. Maar ze heeft steeds een bloeddruk van 160/200. Daarbij is ze steeds maar in de weer met haar medicijnen, haar schildklier is een aantal jaren geleden verwijderd en dat loopt niet lekker. Ze is steeds helemaal grauw van huidskleur. Verder is mijn zus 25 jaar getrouwd binnenkort en die geven een groot feest en mijn nichtje vond het nodig om vrijgezellenparty's te organiseren. Daar zijn aardig wat woorden om gevallen. Ze had nml. het idee opgevat om te gaan paintballen, naar het hardrock café in A'dam te gaan en dan stappen in A'dam. Korsten 220 euro. En oh ja dan nog voor mijn zwager ook.... Nou ik ga er niet even 400 euro door heen jagen voor 1 avond. Nu gaan we dan een tapasworkshop doen. Lijkt mij ook iets geschikter voor mijn zus en vriendinnen (gemiddeld zo'n 45 jaar oud) Dan moet er nog een cadeau komen. Kortom rib uit mijn lijf.

Ga mijn meisjes eens uit bed halen. Zometeen naar zwemles.

leonie
Veppie ik heb het feestje van Sverre pas volgende week zaterdag gepland staan had er nog even de energie niet voor.
Hij heeft op school cakejes getrakteert met een paasei erop dat wildehij graag was lekker makelijk om te maken dus ook daar niet veel werk aan gehad.
Vier kindjes is inderdaad niet veel maar hij is er tevreden mee en ik ben er blij om laugh.gif

Ik heb er ook over nagedacht omhet feestje dit jaar ergens te gaan vieren maar alles wat in de buurt zit kost minimaal 8 euro per persoon (dus ook voor de ouders) en dan kom ik op 64 euro dat heb ik even niet over op dit moment.
Als je het thuis vier kost het ook geld hoor daar niet van maar toch net iets minder.
Bovendien gaat het op het werk van manlief helemaal niet lekker op dit moment, het lijkt er al meer op dat ze hem er uit willen werken en hij is aan het soliciteren maar dan zit je natuurlijk eerst weer aan tijdelijke contracten met veel onzekerheid dus willen we even een buffertje aanleggen.

Wel lastig dat het zo moeilijk is om een baan te vinden.

Het is te hopen dat het snel beter gaat met je moeder het klinkt niet goedzijn ze aan het onderzoeken wat ze mankeert?

Lastig die hoge kosten van dat feestje, gelukkig hebben jullie een leuk alternatief bedacht, lijkt me leuker ook trouwens.

groetjes Leonie
leonie
Hoi Meiden

Nou zijn feestje was een succes echt een hele leuke middag gehad.
Hij had alleen maar jongens uitgenodigt en ze zitten allemaal op een lijn wat interesses betreft dus dat ging heel erg goed.
Ze vonden de spelletjes ook allemaal leuk en we hebben nog een bloempotje beschildert en zelf pizza gebakken.
Sverre was heel blij met het feestje en vandaag begon hij weer helemaal te glimmen toen hij zag dat zijn vrienden allemaal de sleutelhanger die hij had uitgedeelt aan het einde aan hun fietssleutel hadden.
Hij was echt heel trots op zijn feestje was echt super om te zien.

Veppie hoe is het nu met je moeder?

Hier gaat het allemaal verder zijn gangetje

Groetjes Leonie
corina
Leonie, fijn dat het feestje zo goed is gegaan. Hier ben ik nog druk aan het verzinnen wat we gaan doen. Ik til het maar weer over de meivakantie heen. Heb ik nog wat bedenktijd rolleyes.gif
Veppie jij hebt morgen het feestje? Ik heb morgen de visite van de opa's en oma's. Yevgeni wordt door oma uit school gehaald en mag bij hun de taart versieren. Oma bakt voor elk kind en kleinkind de verjaardagstaart. En als dat gedaan is komen ze met taart weer naar hier. Kan ik mooi met de twee anderen de slingers ophangen en nog wat opruimen.
Je had het trouwens goed begrepen. Sinds begin dit jaar woont de vader van Yev niet meer bij ons. Is soms wel pittig met drie kinderen in je eentje, maar het geeft ook wel rust.

Veppie, hoe gaat het met je moeder?
Begreep ik nou goed dat er een vrijgezellenfeestje wordt georganiseerd voor iemand die 25 jaar getrouwd is?? blink.gif Dan kun je toch niet zeggen dat je nog vrijgezel bent? Of begrijp ik het verkeerd. Hoe dan ook is het niet netjes om iemand zo op kosten te jagen. 400 euro geef ik nog niet eens uit aan een feestje voor mezelf. ( En nu helemaal niet meer)

Leonie, jammer dat Stephan het niet zo naar zijn zin heeft op het werk. Zoiets werkt toch door thuis.
Goede vakantie gehad in Frankrijk?
Hebben jullie kinderen al meivakantie? Hier moeten ze deze week nog naar school.
Hebben jullie nog plannen voor de meivakantie?

Ik ben net klaar met koekjes bakken. Die kunnen we dan morgen versieren. Yevgeni wilde sprookjesboomkoekjes tracteren op school. Daar doen we dan een pakje drinken bij en een chocolaatje voor de juffen en meesters. Voor de BSO op vrijdag moet ik nog zakjes met snoepbanaantjes maken. Heb dit jaar niet echt de energie om er veel werk van te maken. Komt wel weer als het huis op orde is.
leonie
Corina gefeliciteerd met Yevgenie.
Klinkt wel gezellig eerst taart versieren met oma en dan thuis komen in een versiert huis, leuk hoor.
De tractaties zijn toch leuk, en het hoeft niet altijd heel veel werk en tijd te kosten.
Het lijkt me idd wel heftig om er alleen voor te staan met 3 kinderen.

Hier is ook volgende week de meivakantie we hebben niet echt plannen, de jongens gaan een nachtje logeren bij mijn ouders en verder weet ik het nog niet.
Ik moet gewoon werken 2 dagen en als je dan konninginnedag eraf haalt blijft er weinig meer over.

Ons weekeindje Frankrijk was erg leuk en gezellig we waren heerlijk bij gekomen toen we thuis kwamen, al is daar nu weinig meer van te merken.
Alle problemen op het werk van Stephan geeft best wel stress en ik zit momenteel helemaal niet lekker in mijn vel heb weer veel pijn waardoor ik niet alle dingen kan doen die ik wil.
Ik hoop dat morgen de afspraak die ik heb bij de psycholoog en de fysiotherapeut wat gaan helpen.
Vorige week ook bij de fysio geweest maar dat heeft echt niets uitgehaald.

Groetjes Leonie
corina
Veppie: Gefeliciteerd met de verjaardag van Ninouk!!!!
Was het kinderfeestje leuk? Wat heeft ze voor kadootjes gehad?

Leonie, wat vervelend dat je zo'n pijn blijft houden. Ik hoop voor je dat de fysio en psycholoog een oplossing kunnen bieden.

Ik wens jullie een leuke meivakantie. Groetjes, Corina
leonie
Veppie nog gefeliciteerd met Ninouk.
Hebben jullie een leuke dag gehad?

Corina ook voor jou een fijne vakantie.

De fysio heeft goed zijn best gedaan maar tot nu toe alleen maar meer pijn ik hoop dat
Dat er bij hoort.

De psycholoog heeft wel een positief gevoel opgelevert tot nu toe ik hoop dat ik dat vast kan houden.

Groetjes Leonie
Veppie
Corina, Dat lijkt me zeker pittig met 3 kids in je eentje. Respect hoor!
Ben je nu in huis aan het verbouwen?
Wat een ontzettend leuk idee van oma om de taart te bakken en dan samen te versieren. Quality time op je verjaardag met oma. Hebben jullie 1 of 2 weken mei vakantie? Vind het best lastig zo'n kinderfeestje.

Wij waren naar de place4kidz. Soort van ballorig. Kids hebben zich uitstekend vermaakt. Maar toch ben ik altijd blij als ik ze allemaal weer zonder builen/schrammen heb afgeleverd.
Had je goed begrepen een 'vrijgezellen' feestje voor iemand die 25 jaar getrouwd is. Zag er als een berg tegenop. Maar moet eerlijk zeggen dat het toch wel leuk was! We hebben met de meiden een tapas workshop gedaan. mjammie!

Vorige week hadden we dan het 25 jarig huwelijks feest. Nou dat was echt feest. Wij moesten 's middags al eerder komen (zonder kinderen) En zo gaaf...we gingen met de porsche limousine naar Scheveningen. Daar gegeten met z'n allen. 'sAvonds feest en om twaalf uur nog vuurwerk. Hebben echt genoten!

Wij hadden bijzonder weinig plannen in de meivakantie. Kwam een beetje door het feest en Ninouk haar verjaardag de dag ervoor. Moest echt even bijkomen. Nog wel wat verlate verjaardagsvisite gehad. En zo leuk, we zijn een aantal keren bij mijn ouders geweest daar was deze week een veulentje geboren en lammetjes. Wij hebben hier 1 weekje meivakantie. Dan zijn ze het weekend van de hemelvaart weer vrij en dan de week met pinksteren nog een keer een weekje.

Leonie, Oh dat is balen ben je naar de fysio kom je met nog meer pijn thuis. Gelukkig dat de psych je wel een fijn en goed gevoel geeft. Pittig hoor als je niet lekker in je vel zit en je man het slecht naar de zin heeft op het werk. Virtuele knuf voor je!
Geweldig trouwens dat Sverre zo van zijn feestje heeft genoten!

het veulentje

Noukie d'r traktaties

Jarig kind op haar feestje met de beer uit de klas

Verder hadden we hier heel rot na 17 jaar één van de katten moeten laten inslapen. Heb tranen met tuiten gehuild. Maar hij had zoveel ellende dat beestje. Ging echt niet meer.
En sinds vorige week heb ik een ontsteking aan mijn voet, zat zondag zelfs bij de huisartsenpost. Kon niet meer lopen. Nu geneest het gelukkig alhoewel ik nog wel steeds op slippers rond banjer....kan geen schoen aan.

Nou vandaag nog lekker genieten van het laatste vakantiedagje met de meiden!
leonie
Veppie hier hadden we ook 1 weekje vakantie we hebben niet heel veel gedaan met koninginnedag zijn we naar vrienden in Groningen geweest en verder ben ik met de jongens naar de bioscoop geweest naar Plop word koning.
Was erg leuk alleen Traian vond het best spannend.

Wat balen zeg die ontstoken voet dat klinkt erg pijnlijk.
En triest voor jullie kat wij hebben we twee en ik mopper wel vaak op ze hoor maar kan ze toch ook niet missen hoor.

De fysio werpt eindelijk zijn vreugten af de pijn begint langzaam af te nemen.
Morgen weer heen en hopelijk daarna nog beter in mijn vel.
Vandaag ook weer naar de psycholoog geweest en ik heb echt wel het idee dat ik er baat bij heb.
Het is idd best pittig dat we allebei met problemen zitten maar gelukkig staat dat niet tussen ons in en we kunnen evengoed bij elkaar terecht met ons verhaal.

Groetjes Leonie
Veppie
Leonie, Hoe gaat het met je? Lukt het allemaal een beetje bij de fysio en psych?
Wat goed dat jullie toch allebei met jullie problemen bij elkaar terecht kunnen. Zo hoort he?

De ontsteking aan mijn voet heeft nog wel een staartje gekregen. Kreeg overal over mijn lijf ontstekingen die open gingen. Ben uiteindelijk in het zkh beland. Ben gewoon 3 weken ziek geweest van alles.
Nu heb ik alleen nog 1 vinger die open is. Was een hele aanslag op lichaam en geest. Ben blij dat ik nu aan de beterende hand ben.

Hebben ze bij jullie ook veel vrij deze maand?
Nu hebben ze dan lang hemelvaartsweekend. Volgende week weer naar school en dan de week van de pinksteren weer vrij. En dan gaat het heel snel....nog een maandje dan hebben ze hier grote vakantie.
Hebben jullie zomervakantie plannen? Kirsten gaat op ponykamp op de veluwe. En wij gaan een weekje naar de camping bij mijn schoonmoeder. Zij heeft een sta caravan waar we gebruik van mogen maken.

Ninouk heeft inmiddels 2 tanden eruit. (de 2 nieuwe zitten er gewoon al) Van de week bij de tandarts haar nieuwe grote kiezen laten sealen. Kirsten heeft sinds 2 weken zo'n slotjes beugel. Jeetje ik heb wel een beetje medelijden met haar. Gedoe met schoonmaken en haar halve wang ligt open van die slotjes. Maar ja, het is voor een goed doel zullen we maar denken.

Zometeen naar zwemles met Ninouk, ze is naar het laatste bad. Vorige week heeft Ivan met haar meegezwommen maar die heeft het idee dat ze daar voorlopig nog wel even zoet is. Geeft niets, vind het al fijn dat ze nu eindelijk in het laatste badje zit.

Hebben jullie heel toevallig ook fb?
leonie
Hoi Veppie
Wat vervelend zeg al die ontstekingen weten ze ook hou dat kwam?
Fijn dat het nu wel weer beter gaat.

Hier ook veel vrij maar de zomervakantie duurt voor ons nog wel even pas 22 juli ofzo.
Sverre zit ook in het laatste groepje voor afzwemmen maar ik weet niet of het gaat lukken om voor de zomer zijn diploma te halen.
Met mij gaat het wel weer redelijk bij de fysio gaat het goed en ook bij de psycholoog merk ik dat ik er wat aan heb.

Hebben jullie kids dat ook dat je ze steeds hetzelfde weer moet vragen.
Sverre weet heel veel en is ook al goed op weg met lezen, leest al zelf maan roos vis boekjes en dat gaat goed, nog niet heel snel maar wel goed, maar iedere keer als hij naar de wc is geweest moet ik hem terug sturen om zijn handen te wassen het licht uit te doen en door te trekken.
Ik vind dat persoonlijk best frustrerend.
Hopelijk is het een fase.

Wij hebben nog geen vakantie plannen ik denk zelf dat we niet gaan we willen iig niets vooraf boeken.
We gaan wel een paar dagjes weg en leuke dingen doen.

Groetjes Leonie
corina
Jeetje Veppie, allemaal ontstekingen in je lijf. Heftig hoor! Weet je ook waar het vandaan kwam?
En Ninouk al tanden eruit. Nou ja, ze is natuurlijk ook al zes, dus het is niet echt overdreven vroeg, maar bij Yev zit alles nog muurvast.
Hier ook zoveel vrij deze maand. Net een lang Hemelvaartsweekend gehad. En volgende week met de Pinkster zijn ze maandag, dinsdag en woensdag vrij.
En 2 juli begint de zomervakantie al. Dus echt heel veel schooltijd is er niet meer.
Ik heb geen fb of hyves.

Fijn Leonie dat jullie ondanks jullie problemen toch bij elkaar terecht blijven kunnen. Dat heb ik heel erg gemist en daardoor is het bij mij ook op een scheiding uitgelopen.
Ik herken het wel hoor, steeds dezelfde dingen moeten vragen. Yevgeni vergeet standaard de wc door te trekken. Ik heb het idee dat het soms ook wel gemakzucht is. En een fase? Zoon van 8 (bijna 9) heeft het ook nog steeds.
Maar het ochtendritueel doen ze alledrie helemaal zelfstandig. Als het tijd is om op te staan doen ze allemaal hun nachtlampje uit het stopcontact, de gordijnen open en komen ze gewassen een aangekleed naar beneden. Af en toe moet ik er wel eens 1 terug naar boven sturen als ze iets aanhebben dat echt niet kan, maar meestal gaat dit heel goed.

Hier goed nieuws vanuit zwemlesland!!!! Yevgeni mag woensdag afzwemmen voor zijn B en waarschijnlijk volgende week woensdag voor zijn C. Ik ben zo trots op hem. Ik had een mail naar de zwemschool gestuurd dat hij niet meer vooruit ging sinds er een nieuwe juf op de groep stond. Hij zat al in een groepje met allemaal kindjes die wat extra aandacht nodig hadden. Maar 2 van de 4 kindjes hadden zoveel extra aandacht nodig dat Yevgeni en nog een ander meisje er een beetje bij kwamen te hangen. Ook zag de les er erg rommelig uit. Het meisje is bij een andere juf geplaatst die meer kinderen op hetzelfde nivo had. Over Yevgeni gaf de eigenaar van de zwemschool me helemaal gelijk en hij kwam met een voorstel: Yevgeni krijgt 2x per week priveles van hem. En omdat hij in de reguliere afzwemmomenten te veel wordt afgeleid, mag hij tijdens de les afzwemmen met extra begeleiding langs de kant door de meester. Vrijdag was zijn eerste priveles en in de les van woensdag mag hij voor B. Dan vrijdag nog met regenjas aanzwemmen, en waarschijnlijk de woensdag er op afzwemmen voor C. O, dat zal een beetje rust geven in het drukke sportclubjes heen en weer taxi-en!
Dan maar even kijken of en welke sport Yevgeni daarna wil gaan doen. Hij heeft het nu al over nog meer zwemdiploma's, maar dat lijkt me bij hem nou niet zo'n goed plan. Misschien judo als dat haalbaar is qua tijden of ander ook atletieken als zijn broer aan het rennen is.
Ik ben trouwens ook begonnen met hardlopen. Heb D. beloofd om samen met hem een trimloop te gaan lopen, maar omdat ik zo blessuregevoelig ben wilde ik het wel goed aanpakken. Moet zeggen dat ik het nog niet superleuk vind, maar wie weet hoe ik er aan het eind van de cursus over denk.
In de vakantie ben ik de eerste drie weken zonder kinderen. In die tijd wordt mijn nieuwe keuken geplaatst. Als de kinderen weer bij mij zijn gaan we 2 weken naar een camping in Zeeuws Vlaanderen. Daar heeft mijn vader een sta-caravan waar we in mogen. Als het in die periode echt slecht weer is, dan gaan we gewoon lekker terug naar huis en doen we wat dagjes uit. Maar we duimen natuurlijk voor mooi weer. En heel fijn, we gingen altijd naar Spanje, maar de kinderen vinden de camping eigenlijk net zo leuk om naar toe te gaan. Ik heb nu echt geen geld voor een vakntie in Spanje en ik zie het ook nog niet zitten om in mijn eentje met 3 kinderen in het vliegtuig te gaan.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.