Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: April- Mei 2006
Mama en Zo forum > De kleutertijd 4-6 jaar > Algemeen
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5
corina
Hallo,
Veppie, best wel weer heftig toch Ninouk aan de laxeermiddelen? Gelukkig knapt ze er wel van op. Is het ook duidelijk hoe het komt dat ze zo verstopt raakt? Onze middelste heeft ook een tijd forlax moeten gebruiken, maar bij hem was het ook een kwestie van te weinig drinken. Daar moeten we nog steeds goed op letten, vandaar dat hij als ontbijt ook pap krijgt, heeft hij in ieder geval al 200 cc vocht te pakken.
Waarom ga je naar de psycholoog met haar? Ik denk ook dat het verder geen kwaad kan, maar ben gewoon heel benieuwd uit welk oogpunt je daar naar toe gaat.
Jullie hebben inderdaad wel al veel sintdagen gehad zeg! Bij ons liep er in eens vorige week een zwwarte piet door de straat. D. dacht dat ik een grapje maakte, dus ik ben met alledrie naar buiten gegaan en in de verte zagen ze hem (of haar?) nog lopen. Zij er achteraan gehold en zowaar ook nog wat pepernoten gescoord.
Wat een triest verhaal van die moeder! Kan me voorstellen dat je daar erg mee bezig bent, zeker als er kleine kinderen achterblijven.

Leonie, jij ook druk met de sint. Moet je nu ook extra werken in de winkel? Binnenkort zeker over naar de kerstspullen?
Slapen de kinderen al wat langer? De sintstress zal er niet echt aan meewerken nu.

Patries, hoe gaat het met je? Las dat je voor onderzoeken naar het ziekenhuis moet. Alles ok met Levi?

Hier ook druk met sint. Heb nu alle kado's wel binnen, maar moet nog even nadenken wanneer de kado's uitgepakt kunnen worden. We vieren namelijk een verjaardag op 5/12. Ik denk dat ik zaterdagochtend de kado's maar neerzet. Later op de ochtend is het sint op de zwemvereniging en 's avonds ben ik alleen met de kinderen en voor papa is er ook een kado, dus dan is het ook niet gezellig.
Bij ons mogen ze 1x in het weekend hun schoen zetten. Vind dat wel genoeg.
Met Yevgeni loopt het nu best lekker. Je merkt dat hij sterker wordt. Als hij hardloopt wiebelt hij nog wel heel erg, maar niet meer zo hard als een aantal maanden geleden.
Heb twee weken geleden nog een bizar weekend meegemaakt. Had eerst op vrijdag een aanrijding met een geit. Enorm geschrokken natuurlijk en schade aan de auto. Geit leefde gelukkig nog. En zondag viel D. ongelukkig van de glijbaan in Mini Mundi. 's Avonds bleek toch dat zijn middenhandsbeentje gebroken was. Die loopt nu nog tot 13/12 met zijn hand in het gips. Jammergenoeg moest hij daardoor ook zijn zwemwedstrijden van afgelopen zondag missen. Dat vond hij best erg, maar gelukkig mocht hij samen met Yev bij mijn vriendin spelen. Maar toen zijn zus thuiskwam met 2 medailles had hij het toch even erg moeilijk.
Gisteren een workshop banketbakken gedaan. Een leuke en gezellige avond. En ik heb ook lekkere dingen gemaakt, in het thema kerst.

Groetjes, Corina
leonie
Corina ik hoef niet heel veel extra te werken de komende maand daar roosteren ze liever de weekeind krachten voor in omdat die goedkoper zijn, maar vorige week heb ik wel een dag extra gewerkt en maandag een avond extra.
Ik vind dat niet zo erg een beetje extra inkomsten.
Lastig zo weinig tijd voor de sintviering bij jullie thuis hopelijk vind je een momentje tussendoor.
Beterschap voor D hoop dat zijn hand goed hersteld.
En een aanrijding met een geit hoe doe je dat, liep die zo op straat dan?

Hier verder alles lekker Sverre is wel wat onrustig door al het sint gebeuren maar het is nog te doen en hij heeft ook al helemaal zin in kerst dat is echt een feest waar hij naar uitkijkt.
Het liefst haalt hij de dag na sinterklaas de kerstboom in huis.
We gaan dit jaar weer in het bos in schoorl een boom zagen met de boswachter weer zin in is erg leuk.

Groetjes Leonie
Veppie
Leonie, Sverre dus twijfels. Moet zeggen dat Ninouk ook al regelmatig zegt, dat is niet de echt sinterklaas hoor!
Die moeder was idd. ziek, ze had kanker.

Wij vierden vroeger thuis juist altijd kerst met cadeautjes. Maar ik moet zeggen zo met de kleine kinderen vind ik het wel gezellig hoor sinterklaas. Heb voor morgen allemaal lekkere hapjes en leuke cadeautjes voor de meiden. Merkte wel bijv. bij de oudste dat in het laatste jaar geloven dat ze wat minder dankbaar was omdat het toch "maar" van sinterklaas had gekregen en niet van ons. Was voor mijn toen ook gelijk de druppel en heb haar verteld hoe het sinterklaasverhaal in elkaar stak. Ze had een nitendo ds gekregen en was verontwaardigd omdat ze vond dat haar zusje meer had gekregen. (wat overigens in waarde dus helemaal niet zo was)
Maar goed als het maandag een beetje mooi weer is wil ik graag naar HvH daar vertrekt de sint weer en wordt afgesloten met vuurwerk. Vind ik wel een mooie afsluiting van het geheel.

Corina, Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, een aanrijding met een geit?
Hier lopen ze doorgaans gewoon achter een hek laugh.gif
Hoe gaat het met de hand van D?
Heb je al bedacht hoe je sinterklaas nu ergens tussendoor moet vieren? Dat is ook wat, een beetje tijd zoeken om het te kunnen vieren. Wat een drukte ook bij jou zeg!
In oveleg met de kinderarts besloten eens een bezoekje te brengen aan de jeugdpsych. Ze kan heel apart reageren. (of liever gezegd, ze reageerd vaak helemaal niet)
Afgelopen maandag ben ik geweest met haar voor de intake. En ze liet een mooi staaltje apatisch gedrag zien, ahum.... Nu komt de neuroloog er nog aan te pas ook. Ze wil gewoon vaak geen antwoord geven, zit vaak in haar eigen zeepbel, kijkt heel vaak dwars door je heen. Is regelmatig een soort van wakker in haar slaap en slaat rare taal uit dan. Ook had de juf van school aangeven dat ze zo passief is. Nou ja alles bij elkaar reden om er eens naar te kijken. Nu maak ik me niet echt zorgen omdat mijn moeder aangaf dat ze precies op mij lijkt van vroeger, ha ha! En al mag ik het zelf zeggen, dat is ook best goed gekomen.
En verder is Ninouk een superlief en makkelijk kind, daar kun je er wel 10 van hebben.

En wat het slapen betreft, dat was hier vannacht weer helemaal waardeloos. En nu moet ik nog de hele dag... rolleyes.gif Die sinterklaasstress bezorgt je ook geen extra uren nachtrust.

Nou meiden, hele fijne pakjesavond (ochtend Corina)

leonie
Veppie nogmaals wat erg van die moeder.
Sverre kan ook helemaal in zijn eigen fantasie wereld leven hoor hij is dan niet apatisch maar praten in half slaap toestand en dan warverhalen vertellen doet hij wel (zijn vader trouwens ook nu nog)
En het antwoorden op vragen is hier ook regelmatig onderwerp van strijd tussen Sverre en mij.
Sverre is alleen wel een echte prater die wil graag zijn fantasiewereld met de rest van de wereld delen.
De twijfels bij Sverre is weer helemaal weg hoor nu pakjesavond dichterbij komt.
Wat worden kinderen hebberig hé van sinterklaas dat ze zelfs niet blij is met een ds.
Wij houden daar wel een beetje rekening mee dat het niet alleen in bedrag een beetje gelijk is maar ook in aantal.

Hier gaat het met slapen redelijk merk alleen wel dat als ze schoentje hebben gezet ze eerder wakker zijn.

Nu is de hele wereld hier weer wit en het sneeuwt weer flink ik vind het wel mooi maar ben wel blij dat ik er vandaag niet doorheen hoef want auto rijden door de sneeuw is echt niet mijn hobby.

Ga maar eens kijken of ik de jongens in de kleren krijg we hoeven niets vandaag en ze willen lekker in hun warme pyjamas blijven maar er moet toch eens aangekleed worden.

Groetjes Leonie
corina
Hallo,
Het is nog gelukt om even een momentje te vinden voor de sintkadoos! Ik had ze vrijdag in een tas achter het gordijn gezet. De kids hadden niets in de gaten, en we hebben dus eerst rustig kunnen ontbijten. Was wel een verrassing toen het gordijn openging. Ik had voor elk kind 3 kadootjes, en ook niet superduur. Voor iedereen een boek, en zo'n traploopveer. Voor Yev nog speelgoeddino's, voor D een DVD (In Oranje) en voor S. een pakketje om een kabouter te haken. Zelf was ik verwend met een naaibox met schaar, naalden en krijt (Zou sint geweten hebben dat ik binnenkort met een naaicursus begin?). En ML kreeg een mooi tijdschrift.
Toen de kadoos waren uitgepakt, konden we langzaam door de sneeuw naar het zwembad glibberen voor het sinterklaasfeest van de zwemvereniging. Maar dejongens hadden een zwarte piet herkend, dat was namelijk een van de badmeesters. Dus ze wisten dat deze sint nep was. Gelukkig vonden ze het volkomen logisch dat er hulpsinterklazen bestaan. En zuslief speelt het superenthousiast mee.
Yev was wel heel verdrietig dat hij geen kadootje kreeg, maar ja dat was alleen voor de kindjes van de vereniging. En daar mag je pas bij als je minimaal diploma B hebt.
Vandaag is S. jarig. Alweer 9 jaar, echt een grote meid! Ze heeft bijna van iedereen een Dolfje Weerwolfje boek gekregen en heeft nu de hele serie compleet (Lang leve marktplaats!)

De geit was ontsnapt en ze waren hem aan het vangen. Dat lukte niet zo goed, dus heb ik hem maar gevangen met mijn auto. De schade is gelukkig al weer netjes gerepareerd. Mooie timing zo vlak voor de topdrukte met de glijschades door het weer.

Hebben jullie ook allemaal leuke sintdagen gehad?
Nog maar 2 weken en dan begint de kerstvakantie al weer. Het gaat echt hard!

Veppie, wanneer krijg je de conclusies van de psych te horen? Gelukkig is haar gedrag wel herkenbaar, en hoef je je er niet echt zorgen om te maken.
Veel plezier vandaag in HvH. Wel leuk zo'n afsluiting van het sintgebeuren.

Leonie, slapen de jongens weer wat beter nu de sint weer terug is naar Spanje?
Wanneer gaan julie de kerstboom omhakken? Lijkt me heel leuk om te doen.
Wij hebben dit jaar voor het eerst een neppert.

Groetjes, Corina
mir@n
Nou zeg, ik was het forum helemaal kwijt, had een tijdje geen zin en tijd om te schrijven, toen een hele tijd niet aan gedacht en opeens dacht ik eraan dat het toch wel eens leuk zou zijn om weer een een kijkje te nemen.

Gisteren een tijdje zitten lezen, jullie zijn nog best actief met een paar.

Hier heb ik een zware tijd gehad. Het verlies van mijn moeder was toch wel heel heftig voor me. Ik mis ze nog steeds heeeel veel, maar ik voel me wel weer ietsje beter.

Met mijn jongens gaat het goed.
Koen doet het goed op school, hij vindt het leuk. Hij is erg leergierig. Werkjes op school doet hij graag zolang het maa geen kleuren of tekenen is. Hij speelt erg graag in de winkel en in de poppenhoek, verkleed zich graag. Met liedjes zingen is hij goed, kent snel teksten uit zijn hoofd. Tellen kan hij goed en soms is hij echt al een beetje aan het rekenen. De letters vindt hij interessant, maar die kent hij nog niet zo goed hoor. Hij gaat 1 dag in de week naar de overblijf en de BSO en dat vindt hij vooraf niet leuk, maar als hij terugkomt is het toch altijd leuk geweest. Wel heb ik het idee dat hij nog een beetje zoekende is betreft vriendjes, ik vraag me ook af of hij zijn draai een beetje gevonden heeft. Er zijn binnenkort 10 minuten gesprekjes en ben wel benieuwd hoe hij op school is. Koen is namelijk niet de makkelijkste, maar ik denk dat hij zich op school best inhoud.
Thuis is hij erg druk, alles moet hard en snel en liefst met veel lawaai. Ik heb het idee dat het afgelopen weken ook wel iets verergerd is door het hele sinterklaas gebeurden.
Daarnaast is hij ook heel snel gefrustreerd als iets niet lukt of als iets niet mag. Hij kan zo ontzettend boos zijn dat hij zichzlef erg in de weg zit. Sosm is hij ook erg brutaal.
Binnenkort hebben we een afspraak met een natuurgeneeskundige die oa werkt met bachbloesems. Ik heb er veel goede ervaringen over gehoord en hoop dat ze ook iets voor Koen kan betekenen.

Stijn is een veel rustiger kindje, heerlijk mannetje van 1,5. Ik was alweer bijna vergeten hoe leuk deze leeftijd is. Lekker aan het babbelen, is echt de wereld aan het ontdekken.
Hij begint ook zijn driftjes te krijgen, maar die zijn alleen maar grappig om te zien. Hoop natuurlijk wel dat het niet veel erger wordt, haha.

Hier vind ik het wel heel fijn dat sinterklaas weer achter de rug is. Het was gezellig, maar wel een drukke periode voor Koen. We hebben het bij mijn schoonfamilie gevierd en Koen heeft het een en ander van Lego gehad en een paar spelletjes. Stijn wat van duplo en little people. In hun schoen hadden ze 2x wat kleinigheidjes gehad.

Op naar de kerst, dat is voor ons een feest met gezelligheid (boom, kaarsjes en lichtjes), zonder kadootjes, dus ook wat rustiger.

ik zal hier denk ik wel weer wat vaker komen kijken, tot snel,
Miranda
leonie
Wat leuk dat er tegenwoordig wer lekker geschreven word hier.

Miranda kan me voorstellen dat je niet veel zin had om hier te komen met zoveel aan je hoofd en het is ook logisch dat je je moeder nog enorm mis.
Fijn dat Koen het naar zijn zin heeft op school, ik hoop dat je met het minuten gesprek wat wijzer word over hoe hij binnne de groep past en of hij echt vriendjes heeft.
En Sverre kan zichzelf ook flink in de weg zitten hoor als hij boos is. Hij gaat vaak als iets niet lukt meteen huilen en jammeren ipv om hulp te vragen ben hem wel aan het sturen dat hij eerst moet stoppen met huilen voordat we hem helpen maar dat zal nog wel even duren denk ik.

Corina toch nog een cadeau momentje gevonden gelukkig maar.
Of het slapen voor de lange duur beter is weet ik niet maar vanmorgen was Traian om 7.00 wakker en Sverre om 7.30 dus dat ging goed.
Maar dat kwam denk ik ook omdat ze later in bed lagen doordat we gingen gourmetten met de opa's en oma's.
Komende zaterdag gaan we kerstboomzagen in het bos, ik hoop dat het weer net zo leuk word als vorige keer.

Groetjes Leonie
Veppie
Hier hebben we gister gelijk de kerstboom opgezet. Ruikt zo heeerlijk zo'n echt boom.
Hebben de meiden laten versieren. Geweldig 3 ballen aan één takje. laugh.gif Gisteravond toen ze op bed lagen de ballen weer enigzins verdeeld.

Ook ik ben erg blij dat sinterklaas achter de rug is. Ik vind de dingen vooraf zoals een sinterklaasfeest op het werk, schoen zetten etc. erg leuk. Maar pakjes avond is niet mijn ding. Vind het altijd wat ondankbaar, zoveel mogelijk cadeautjes in zo'n kort mogelijke tijd verzamelen.
Als het ook kan zal ik zo snel mogelijk stoppen met echt pakjesavond. Wij zijn meer van de kerst. Net als wat Miranda zegt, wat rustiger.

Ninouk heeft waterpokken. Zieltje. Gelukkig blijft ze er goed vanaf.
Nu zal Dianthe dan ook wel snel aan de beurt zijn voor de waterpokken vrees ik.

Corina, Nog van harte met je dochter! Wat zijn ze dan al weer groot met hun 9 jaar he? Merk dat nu ook wel aan Kirsten, interesses worden anders. Ze gaan zo richting tiener vind ik al.
Leuk zijn die dolfje weerwolven boekjes he? Kirsten leest ze ook graag. (Maar we halen ze gewoon in de bieb)
Ah sneutje die Yev geen cadeautje bij het feest in het zwembad. Wij hadden dat hier met de buurtvereniging. Kindjes tot groep 4 mogen mee doen. Ik had voor Kirsten zelf een aardigheidje gekocht en snel bij binnenkomst aan de pieten gegeven.

Miranda, Goed om te lezen dat het weer ietsje beter met je gaat. Wat lijkt het me moeilijk om je moeder te verliezen. Kan me ook goed voorstellen dat het forum wel het laatste was waar je aan denk dan hoor!
Ben benieuwd of de natuurgeneeskundige iets kan betekenen voor Koen.

Leonie, Wat heb je toch vroege vogels altijd! Zelfs als ze later naar bed gaan... wacko.gif
Nu moet ik zeggen dat ze hier wel enorm uit kunnen slapen. Vooral Dianthe. Maar ja die slaapt al een hele poos geen middagslaapje meer en dan moet ze toch ergens een keer inhalen. En dat doet ze keurig op zondagochtend. laugh.gif

corina
Hallo,
Miran, leuk dat je er weer bent! Begrijpelijk dat je even tijd nodig hebt gehad. Gelukkig gaat het weer de goede kant met je op. Leuk om te lezen dat Koen het zo goed naar zijn zin heeft op school.
Yevgeni kan ook al zo lekker tellen, zonder hulp tot 39 en daarna moet je even helpen met de tientallen en dan telt hij vrolijk verder tot 100. En sommetjes, ja die doet hij gewoon met zijn broer en zus mee. Optellen en aftrekken tot 10 doet hij al best aardig.
Met letters en lezen is hij nog niet echt bezig. Schrijven ook nog helemaal niet, maar dat vind ik niet erg. De twee anderen hadden een verkeerde manier van schrijven aangeleerd, en krijg dat maar eens aangepast in groep 3. Dat heeft best tijd en energie gekost.
Ik hoop dat het consult voor Koen het gewenste effect heeft. Ik ga regelmatig met de kids naar een homeopaat. Daar ben ik heel tevreden over. Hij heeft ervoor gezorgd dat Yev is gaan praten en dat hij zonder antibiotica de winter door kwam. Voor S. heeft het wat meer innerlijke rust gegeven. Bij D. merk ik nog niet echt veel verschil, maar die heeft nog niet zo lang zijn korrels.

Leonie, dat gaat de goede kant op met doorslapen. Misschien scheelt het dat de sintspanning weer weg is?
Bij ons volgende week ook 10 minutengesprekken. Ik ben heel benieuwd hoe Yev het doet. ML is al een keer eerder geweest voor een gesprek naar aanleiding van het rapport van de fysio. Toen was de juf best positief over hem. Vond hem ook best slim. Motorisch loopt hij natuurlijk nog ver achter, maar gelukkig zien we nu verbetering. Jammergenoeg lukt het nu even niet om met hem te zwemmen. Ik combineerde het altijd met het zwemmen van de twee oudsten, maar D. kan nog even niet zwemmen met zijn gipspootje.

Veppie, ik heb dat ook wel hoor met pakjesavond, zo'n berg kadootjes! Het papier wordt erafgeritst en gauw weer naar het volgende pakje. En dan nog eigenlijk ontevreden zijn omdat de tas al leeg is.
Gelukkig waren ze wel alledrie heel blij met wat ze kregen. Maar samen met de verjaardagkadoos was het toch weer een hele berg.
Die Dolfje serie heb ik helemaal via marktplaats bij elkaar gekocht. Dat scheelt best een hoop, en de boeken zien er nog als nieuw uit. Alleen de nieuwste was er nog niet tweedehands, dus die heeft ze van mijn moeder gekregen. Ik geniet er zelf ook van om er uit voor te lezen, lees soms ook nog wel een hoofstuk extra als het echt heel spannend is.
Ik had er zelf niet aan gedacht om een kadootje voor Yev mee te nemen. Maar hij had thuis ook al kadoos uitgepakt en hij had wel pepernoten gekregen van piet, dus hij ging niet met lege handen naar huis. Misschien gaat hij dan wel extra zijn best doen als hij op zwemles gaat, zodat hij ook naar de zwemvereniging kan.
Ach gut Ninouk de pokjes. Is ze er erg ziek van? Gelukkig blijft ze er wel af. Bij ons hebben ze ze allemaal al gehad. Alledrie hebben ze er letterlijk van onder tot boven ondergezeten. D. stond toen huilend boven aan de trap: mama, je moet me dragen want ik kan niet op mijn pokjes lopen. En toen ik voor de grap pokkenjong zei, moest hij echt vreselijk huilen.

Nou vanavond maar eens de uitnodigingen voor het feestje van S. maken. Ze heeft gisteren getrakteerd. We hadden zaterdag uiltjes van negerzoenen gemaakt. (Stond in een G.G.) Zag er echt heel leuk uit. 's Middags kwam ze hevig verontwaardigd vanuit school, want er waren 3 meisjes die de traktatie zomaar in de prullenbak hadden gegooid. Ik was wel blij dat ze er zo verontwaardigd over was, want ik vind dat eigenlijk behoorlijk onbeschoft. Het kan gebeuren dat je iets niet lust, maar dan geef je het toch terug, of neem je het mee naar huis? Zomaar iets weggooien vind ik eigenlijk not done, of ben ik nou zo ouderwets?
corina
Hallo,
Wil even vertellen dat Yev gisteren voor het eerst bij een vriendje is gaan spelen. Hij wilde eerst bij een ander jongetje, maar een tijdje geleden kwam hij steeds met verhalen dat dat jongetje hem pijn deed, dus dat vond ikzelf niet zo'n fijn idee. Dus ik heb een ander kindje voorgesteld, en daar wilde hij ook heel graag mee spelen en het kon gelukkig. Toevallig is dat ook nog een neefje van een van zijn grote liefdes van het KDV, dus daar heeft hij ook nog mee kunnen spelen.
Hij had alleen hele natte haren toen ik hem op kwam halen. Hadden de kids een pot gel te pakken gekregen en elkaar mooie stekels gegeven. Moest die moeder drie koppies haren wassen.
Ze verontschuldigde zich bij mij, maar volgens mij had ze er meer werk aan dan ik!

Maar 's avonds was Yev zo moe, dat hij er best driftig en brutaal van werd. We hebben hem zelfs naar zijn kamer moeten sturen. Gelukkig is hij wel lekker gaan slapen en vanmorgen was hij weer gewoon ons vrolijke mannetje.
leonie
Corina wat leuk dat hij bij iemand heeft gespeeld en dat het goed is gegaan.
Ik moet zeggen dat Sverre vaker een vriendje mee heeft dan dat hij bij iemand gaat spelen.
En ik vind je niet ouderwets hoor of misschien ben ik dat dan ook maar als je idd iets krijgt wat je niet lust geef het dan terug.

Veppie het uitslapen van begin deze week is bij Traian weer helemaal over dus die is om 6 uur weer present.
Ik was vroeger zelf ook altijd vroeg wakker dus ik krijg volgens mijn moeder wat me toekomt laugh.gif

Ik ben gister met Sverre weer naar de ortoptiste geweest en zijn ene oog is in sterkte gelijk gebleven maar zijn andere is 0,5 achteruit gegaan hij heeft nu beiede ogen een sterkte van -0,75
Ze vind het raadzaam als hij toch al volgend jaar een bril krijgt dus in maar moeten we weer terug komen en dan gaan ze met oogdruppels zijn oogspieren ontspannen zodat ze de precieze sterkte kunnen bepalen en dan moet hij een bril.
Vond het al niet echt leuk maar de vorige keer hadden ze gezegt dat het pas in groep 3 of 4 zou zijn maar nu dus een stuk sneller.
Het is in het begin nog niet voor de hele dag maar vooral op school en tv kijken.
Gelukkig zitten er in zijn klas al 2 kinderen die een bril hebben.

Ga nu nog even poetsen in huis want vanmiddag krijgt Sverre een kindje te spelen en dan zal ik niet aan veel klusjes toekomen denk ik.
Ik weet niet hoe goed hij met dit jongetje kan spelen want hij is nog niet eerder hier geweest.

Groetjes Leonie
corina
Hoi Leonie, spannend voor Sverre dat hij een bril moet. Wanneer moet je naar de orthoptist? Denk er aan om een zonnebril mee te nemen! Als ze druppels in de ogen hebben gedaan kunnen de pupillen niet meer klein worden als hij naar buiten gaat, en dan kan het licht zelfs pijn doen in zijn ogen. Net of je recht in de zon kijkt zeg maar. Onze twee oudste kids hebben allebei een bril, dus Yev zal er waarschijnlijk over een paar jaar ook wel een nodig gaan hebben. Nu is hij de enige binnen het gezin zonder bril.
Heeft hij nog leuk gespeeld met het vriendje?
Hebben jullie nog een boom gehaald dit weekend? Is Sverre weer mee geweest om de boom om te zagen?

Yev ging meteen de volgende dag ook weer mee met hetzelfde jongetje, was daarna echt helemaal moe!! Was eigenlijk niet de bedoeling, maar D. ging met de grote broer van dat jongetje spelen en toen mocht Yev ook mee.

Gisteren hebben de kids weer lekker gespeeld in mini mundi. D. gebruikte zijn gips zelfs als klimhaak! Nou ja, vandaag gaat het er toch af, dus hij hoefde er niet meer supervoorzichtig mee te zijn van mij.
leonie
Corina bedankt voor de tip van de zonnebril had ik niet aan gedacht hij heeft de vroige keer ook die druppels gehad en toen heb ik hem er eigenlijk niet over gehoord maar als ik het me goed herrinner was het toen s'morgens vroeg en heel slecht weer.
Nu moet hij in maart heen.
Hij is er zelf niet echt mee bezig op het moment.
De kerstboom is idd gehaald en we hebben samen gezaagt met mijn vader.
Was erg leuk.

Leuk dat het zo goed ging dat spelen maar het is idd wel vermoeiden voor ze tenminste ik merk het aan Sverre ook wel.

Groetjes leonie
mir@n
Leonie, jij bent dus ook bekend met een jongetje wat zichzelf in de weg zit. Ik vind het ook zo zielig, want ze weten dan echt niet hoe ze het op kunnen lossen en zijn dan zo gefrustreerd en verdrietig.
En hij moet een brilletje, jammer hoor. Hoe vindt hij het zelf?

Veppie, een zelfgezaagde boom, lijkt me ook leuk, maar heb geen idee of dat hierin de buurt kan... Ik wilde gisteren een boom uit gaan zoeken, alleen had geen idee hoe ik hem naar huis ging krijgen, ik durfde niet met de auto weg, want er lag wel heeeel veel sneeuw (17 cm) Toen ben ik hem maar gaan halen met de slee en daar heb ik hem op vast gebonden, heel wat mensen moesten er om lachen...
Wat heerlijk dat je uitslapers hebt!!!

Corina, zeker niet ouderwets hoor dat je eten weggooien niet goed vind. Vind ik ook niet horen!
Yev met een vriendje gespeeld, fijn hoor dat het goed ging!
Koen heeft ook al wel met verschillende kindjes gespeeld, thuis of bij hen, maar het is iedere keer maar 1 keer, hij heeft nog geen vaste vriendjes waar het echt goed mee klikt.

Wij zijn vorige week naar de natuurgeneeskundige geweest. Ik had geen enkel idee wat ik me erbij voor moest stellen, maar ik dacht dat ze een soort homeopaat zou zijn. Maar ze ging anders te werk dan ik had verwacht. Ze heeft alleen gevraagd waarom we kwamen en wilde toen een plukje haar en ging voelen zei ze. Het enige wat ik zag was dat ze pendelde boven een papier met een afbeelding van een hand. Voor mij wel erg vaag, maar ik was wel verbaasd toen ze klaar was en vertelde hoe Koen in elkaar zit. Ze gaf aan dat het een pienter jongetje was en zeer gevoelig. Dat hij moeite heeft met het uiten van zijn emoties en dat hij het in een rugzakje met zich mee droeg met alle opgespaarde emoties, zo omschreef ze het. Daarbij nog een paar zeer rake opmerkingen wat hij niet graag doet/ moeite mee heeft. Ik stond helemaal verbaasd dat ze dat over hem kon vertellen. Klopte helemaal. Koen is namelijk op het zicht een hele stoere kerel, maar hij is ook wel vaak bang.
Ik heb voor Koen een heel arsenaal met druppeltjes meegekregen en daar waren we mee begonnen, maar ook weer tijdelijk gestopt...
Op het moment dat we gingen was hij eigenlijk ziek en ik dacht dat het wel beter ging, helaas kreeg hij daarna nog een dubbele oorontsteking en hoge koorts. De druppeltjes innemen was een drama (is hij ook bang voor en vindt ze vies) en nu moest hij ook nog antibiotica (ook vies volgens hem). Dat vond ik een beetje teveel worden. Dus de druppeltjes (waarmee we net 4 dagen bezig waren) even gestopt en daarmee gaan we morgen dan echt mee verder.
Ik ben wel heel benieuwd naar het effect. Zou het echt werken? ben benieuwd.
Corina jij hebt goede ervaringen met een homeopaat, naar welke ga jij als ik vragen mag?

Op school zeiden ze dat Koen het goed doet. Hij is alleen wel erg enthousiast en gaat zeer in zijn spel op, waardoor er wel eens ongelukjes gebeuren en waarbij andere kindjes ook wel eens een beetje bang van hem zijn. Hij maakt het dan wel weer gelijk goed, zij gaven aan dat het zeker geen kwade wil is.
Ook gaven ze aan dat nee zeggen bij Koen niet zo goed werkt, daar gaat hij altijd tegenin en dan wordt het een strijd, maar zij gaven aan dat als ze hem vragen om te helpen dat hij het zo doet.
In het groepsgebeuren gedraagt hij zich goed.

nu nog ff relaxen, morgen weer werken.
groetjes

leonie
Miranda ik hoop dat de druppels aanslaan bij Koen.
Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar wel van bekenden gehoord dat zij er heel veel baat bij hadden.
Op zich toch wel positief hoe ze op school over hem denken en die ongelukjes is misschien ook wel een kwestie van wennen en zijn plekje in de klas vinden.

Ik ben echt blij als de kerstvakantie er weer op zit die jongens maken elkaar af mad.gif
Ok dat is weer een beetje overdreven maar gezellig zijn ze niet.
Traian is al een week niet helemaal lekker dus daar ga ik morgen even mee naar de ha.
Sverre kan hem dan niet even zijn gang laten gaan, als Traian op schoot zit wil hij perse ook als Traian ergens mee speelt gaat hij hem vertellen wat hij wel en niet moet doen en als hij even op de bank zit gaat Sverre zowat op zijn schoot zitten.
De hele dag op elkaars lip dus de hele dag door gehuil en gemopper.
Ga denk ik maar een roomdivider kopen en dan mogen ze ieder niet uit hun stukje kamer biggrin.gif
Hoop iig dat het weer wat beter word als Traian weer de oude is.

Groetjes Leonie
Veppie
Leonie, Wat balen dat de jongens elkaar zo in de haren zitten. Dan duurt een vakantie errrrrg lang. Slapen ze bij elkaar op de kamer?

Hier hebben we een hele luie vakantie. Ivan is ook lekker 2 weken vrij. Heeeerlijk, we zetten geen wekker en hangen 's morgens heerlijk in badjas en pyjama. Voelt als een echte kerstvakantie. (zeker met al die sneeuw)

Miranda, Bijzonder dat zo'n natuurgeneeskundige zo te werk gaat en dan ook nog kan vertellen hoe je kind is. Hopelijk slaan de druppeltjes aan en geven ze het gewenste effect.
Is hij inmiddels weer opgeknapt?
Leuk om te horen dat het op school wel lekker loopt met hem.

Corina, Heerlijk dat Yevgeni zo lekker heeft gespeeld met de jongentje. Ben zelf ook altijd plaatsvervangend blij als een speelafspraakje van Ninouk leuk is verlopen.

Hier een rustige kerst.
Kerstavond was mijn schoonvader hier met zijn vriendin. Gister waren we thuis met elkaar en hebben we een brunch gemaakt en gegourmet. En vandaag gaan we naar mijn schoonmoeder.
Verder had ik de balen want mijn ouders en zussen gaan vandaag brunchen in een hotel. Maar door een foutje van het hotel konden wij niet mee. Verkeerd aantal personen geboekt. Maar mijn ouders en zussen hadden al betaald. mad.gif
leonie
Veppie nee hoor de jongens slapen niet op een kamer maar ze slapen wel alle twee op zolder.
Het ging de kerst iig goed ze waren erg lief voor ons en voor elkaar dus we hebben een gezellige kerst gehad.
Gister lagen de jongens alleen wel erg laat in bed, het was half 11 en vanmorgen was het 7.45 dus niet echt een super tijd maar ik hoop dat ze nu ze vandaag weer normale tijd in bed lagen het weer een beetje rechttrekken.
Morgen en dinsdag gaat Sverre naar mijn schoonouders en Traian naar de oppasmoeder dus dan kunnen ze elkaar al niet in de haren vliegen.

Lijkt me trouwens heerlijk zo'n vakantie lekker samen op de bank in je badjas.
Wel balen van dat hotel dat die boeking niet goed was gegaan maar ik hoop dat jullie met je gezin evengoed gezellig gegeten hebben.

Groetjes Leonie
Veppie
Laatste dag van het jaar alweer!

Wij zijn hier de afgelopen dagen gewoon verder gegaan met vakantie in badjas vieren.
Heb zelfs net in mijn badjas de vuilcontainers buiten gezet. Ik lag nog in bed toen ik containers hoorde. Nou ik wil niet nog 14 dagen doen met de containers. Dus hop in mijn badjas naar buiten met snowboots nog wel er onder. How charming, kwam de halve buurt tegen. Ahum...

Gisteravond zijn we naar new kids turbo geweest met vrienden. Ontzettend gelachen, lang geleden dat er tranen van het lachen over mijn wangen liepen.

Ga strakkies nog even wat boodschapjes doen met de meiden.
En dan vanavond blijven we gewoon thuis. Ivan zijn broer komt wel. (is alleen)
Wens jullie allemaal een goed uiteinde van 2010 en en een schitterend begin van 2011.
leonie
Meiden ik wens jullie allemaal een geweldig jaar toe waarin alle wensen uitkomen.
Wij hebben een russtige oudjaarsavond gehad lekker thuis en Sverre hebben we om 23.00 wakker gemaakt want die wilde het vuurwerk zien.
Hij vond het geweldig en voelde zich heel stoer.
Traian heeft er lekker doorheen geslapen dat was wel fijn want die heeft sinds gisteravond koorts.
hoop dat het snel over is.

Groetjes Leonie
Veppie
Gisteravond werd Ninouk ineens beroerd.
Ninouk kwam even bij mij op schoot zitten terwijl ik met mijn plaidje op de bank zat.
Ze at een appeltje en moest hoesten á la sneeuwwitje toen ze een appel at. Nou wat daar allemaal uit kwam!!!!! Ze bleef overgeven. Ik was echt tot aan mijn onderbroek nat van de kots. Gaaaatttttverderrie....
De bank, zij zelf, ik en het net nieuwe vloerkleed waren doorweekt.
Wist van gekkigheid niet hoe ik nu moest op staan zonder het erger te maken.
Blegggghhhhh.......

Tijd voor normale dingen, normaal ritme en normaal eten. Daar zijn ze hier wel aan toe.
Mijn badjas kan na deze vakantie ook wel een extra sopje gebruiken.

Gister leuke dag gehad. Eerst naar mijn familie geweest. Was erg leuk in het nieuwe huis(je) van mijn ouders. Zo gaaf wonen ze nu, ze kijken zo naar hun paardjes die in het land staan.
Daarna naar mijn schoonmoeder. Helemaal afgevuld met eten.
Vanavond eten we gewoon aardappels, groente met een stukje vlees... tongue.gif

Leonie, Beterschap met Traian!
leonie
Veppie hoe gaat het nu met Ninouk al weer wat opgeknapt na wat "normaal" voedsel?
Ik had er zelf een beetje last van dat mijn maag wat van slag was gelukkig de jongens niet.
Traian is weer helemaal beter dus vandaag kon iedereen weer gewoon naar de oppas en naar school weer het normale ritme in.
Op mijn werk is het nog een weekje flink doorwerken ivm de balans en daarna nog een bedrijfsuitje op de agenda en dan keert de rust weer helemaal terug.

groetjes leonie
mir@n
Allemaal een fantastisch jaar gewenst!

Veppie, wat een lekker vies verhaal had je, bleehhh ik vind kots ook zoooo vies, moet er niet aan denken. Gelukkig zijn mijn kids niet zo spuug gevoelig, maar af en toe moet ik er toch ook aan geloven.

Leonie, gelukkig traian weer opgeknapt. Vond sverre het weer leuk op school?

Hier vind ik het fijn dat de structuur weer terug is, want net als leonie schreef is een vakantie met twee jongetjes op elkaars lip, voor mij ook niet de ideale situatie...

Misschien komt het slaapritme dan ook weer terug. Ze zijn in de vakantie vaak veel te laat naar bed gegaan. Met als resultaat dat ze ook steeds langer gingen slapen (=voordeel) maar ook dat ze 's nachts aan het spoken gingen (groot nadeel...)
Stijn is afgelopen week iedere nacht toch minimaal twee uur wakker geweest. Ook Koen kwam af en toe 's nachts buurten dat hij zo eenzaam was en bij ons in bed wilde slapen...
En als je dan denkt dat dat het was, was manlief zo moe dat als hij sliep zijn snurkmachine aan ging, haha. Sliepen de kinderen, kon ik niet slapen van het gesnurk...
Hoop dat het weer een beetje beter word. Ik zou best wel weer eens een hele nacht gewoon willen slapen!

Ga zo maar eens proberen, kruip lekker mijn nestje in

groetjes
leonie
Hoi meiden

en ik dacht nog wel dat ik blij zou zijn als de vakantie voorbij zou zijn maar Sverre moet weer echt zijn draai vinden en is heel brutaal en chagerijnig en Traian is nog moe van het ziek zijn van het weekeind en ook nog niet te genieten.
Heb maandagochtend een uur lang een huilend peutertje gehad omdat hij een pleister wilde op een plekje dat al zo goed als over is toen ik zei dat het niet nodig was brak de hel los, vanmiddag wilde meneer perse een kopje thee terwijl hij nog een beker vol limonade op tafel had staan enz.enz.
Sverre maakt er vooral met douchen een drama van dan komt er water in zijn ogen en hij denkt dan dat het sop is en gaat helemaal uit zijn dak. Als we dan hem rustig willen krijgen en zeggen dat er geen sop is dan word hij helemaal boos en is niet meer rustig te krijgen. Ik snap er niets van want hij gaat iedere week zwemmen en dan komt er ook water in zijn ogen en hoor je hem niet.
Maar verder gaat het goed hier hoor.
Vandaag en morgen lekker rustig aan doen en dan vrijdag werken en zaterdag balans op mijn werk.

Miranda gaat het bij jou wel gezelliger nu de school weer is begonnen?

Groetjes Leonie
mir@n
nou leonie, klinkt ook al bekend... Met stijn gaat het goed, maar Koen wat een drama. Hetzelfde als wat jij schrijft; als hij zijn zin niet krijgt is het huilen met drama en/ of woedend met een heel drama.
En luisteren ho maar, brutaal tot en met. Wat ik vooral ook erg vind is het uitlachen van anderen. Hij kan zelf niks hebben en geef ik stijn een standje gaat hij hem uitlachen, echt geen leuk gedrag.

Ik zei toevallig net tegen mijn man, of dit misschien ook werking van die druppels is... bij homeopathie wordt het eerst vaak een beetje erger om daarna aan te slaan. hoop dat dat het geval is dat geeft hoop...

Nu in ieder geval weer even rust, als ze slapen, haha
Fijne avond
leonie
Hoi Miranda ik hoop voor je dat je gelijk hebt over de druppels.
Vanmiddag ging het gelukkig beter met zowel Sverre als Traian het was een leuke middag en toen ik vanavond zei het is bedtijd gingen ze meteen al zingend naar boven ik stond perplex.
Ik hoop morgen op weer zo'n dag.
Dat uitlachen heeft Sverre niet hij gaat alleen analiseren wat traian nu fout heeft gedaan. Als ik Traian in de gang zet dan zegt Sverre ja Traian moet in de gang want hij luisterde niet hè en ik wel dus ik hoef niet.
Maar daar heb ik niet zo'n moeite mee.
Vandaag had hij nog een verhaal ik vond het echt geweldig.
Hij heeft bedacht dat wij buitenaardse wezens zijn. Want de vulkaanuitbarsting die het uitsterven van de dino's heeft veroorzaakt is gekomen door het neerstorten van een ruimteschip. Toen alle dino's helemaal weg waren kwamen de mensen er uit die vanaf een andere planeet op zoek waren naar een nieuwe wereld.
Ik weet niet waar hij het vandaan haalt hij is de laatste tijd heel erg bezig met dino's en over het uitsterven zijn veel verhalen en we hebben daar ook boeken over voorgelezen maar hij maakt er echt zijn heel eigen versie van laugh.gif
Volgens mij een schrijver in de dop tongue.gif .

Groetjes Leonie
Veppie
Zo ik durf heel voorzichtig te zeggen dat we hier allemaal weer beter zijn. We hebben het allemaal een 2e ronde gehad. Ik was het letterlijk "spuugzat". Aaahhh...Ninouk had het zelfs nog gepresteerd om over haar barbies heen te kotsen! Nou dat is smerig zeg! Dianthe sloeg steeds de emmer weg, ook heel fijn NOT. Kirsten heeft weer even laten zien hoe goed ze voor drama queen kan spelen. En dan als je zelf ook nog eens ziek bent. Het was geen pretje in ieder geval.

Met Ninouk zijn we aardig in de medische molen verdaagd. In maart gaan we naar de neuroloog om een EEG te laten maken. Om uit te sluiten of ze misschien een lichte vorm van eplepsie heeft. Ook gaan we nog naar de neuropsych omdat ze te hoog had gescoord in de bla die bla syndromen. (waaronder dus ook autisme valt) Nou ik wacht het allemaal af, maak me geen hele grote zorgen. Noukie blijft Noukie. En het is zo'n heerlijk makkelijk en lief kind. Mag wel zeggen dat ze de makkelijkste is van mijn 3.

Ben ook een beetje aan het neuzen voor de zomervakantie. Maar daar zijn we nog niet echt uit. Wat is het toch schandalig duur in de schoolvakanties.

Miranda, Merk je al enig verschil door het gebruik van de druppeltjes? En ben je al een keertje terug geweest naar de natuurgenezer? Kan me goed voorstellen dat je het uitlachen geen leuk gedrag vind, ik zou het ook niet kunnen waarderen. Kan me herinneren dat mijn neefje ook dat soort buien had. Mijn zus was er radeloos van. En toen hij een jaar 8/9 was, sloeg hij ineens om, voorbeeldig kind ook in de pubertijd.
Oohh dat herken ik wel, slapen de kinderen eindelijk heb je een snurker naast je. Zo balen...kan ik echt sjaggie van worden.

Leonie, Wat een fantasie heeft Sverre! Gaaf hoor!
Lastig het douchen dus bij Sverre. Vervelend en helemaal apart dat hij het in het zwembad niet erg vind.
Hoe was je bedrijfuitje?

Corina, Hoe is het bij jullie?

Okay tijd om hier mijn kleinste meisje eens aandacht te geven. (voordat ze zich strakjes over de koektrommel ontfermd)
leonie
Veppie lekker dat jullie weer beter zijn.
Dat klinkt heftig met Ninouk ik hoop dat het allemaal meevalt gelukkig maak je je er niet zo druk om.
Wij zijn ook aan het speuren voor de zomervakantie we zitten ditjaar voor het eerst aan de zomervakantie vast en idd het is best prijzig.
We moeten nog even kijken of we het echt wat vinden maar we mogen een tent hebben van vrienden van mijn ouders dat schijnt best een ruime tent te zijn ik hoop dat het wat is want als je alleen een staanplaats nodig hebt ben je toch een stuk minder kwijt.
We hebben een dinopretpark gevonden in Duitsland waar we graag een dagje heen willen met de mannen omdat ze op het moment zo met dino's bezig zijn leek dat ons wel erg leuk.
Nu zijn we nog op zoek naar een camping daar in de buurt iig binnen 1,5/ 2 uur rijden.
We hebben wel al wat gevonden alleen het zijn vooral kleine campings zonder zwwembad enz en dat willen we toch wel graag maar het is nog geen juli dus we zoeken nog even door.

Ja aan fantasie heeft Sverre geen gebrek hij is ook nog eens heel leergierig en maakt aan alles wat hij leert weer een heel verhaal vast.
Het is wel erg leuk en grappig maar af en toe zijn de verhalen wel wat lang.
Het bedrijfsuitje is komende zondag dan gaan we bowlen en eten heb er nog niet heel veel zin in maar het zal even goed wel gezellig worden uiteindelijk.
Volgend weekeind ook weer een feestje de week erna waarschijnlijk een verjaadag, daarna gaat Stephan een weekeind Barcalona van zijn werk en de week erna ga ik met een paar collega's eeten bij een sushibar.
Voorlopig dus nog alle weekeinden iets te doen zal blij zijn als het voorjaarsvakantie is dan heb ik vrij gevraagt even bijtanken.

Nu lekker even bankhangen.

Groetjes leonie
Veppie
Ik had weer te vroeg gejuichd.... Ninouk werd gisteravond weer ziek. Weer hoge koorts. Pffff....

Nou met die zomervakantie zijn we er nog steeds niet uit....
Heb al van alles bekeken. Maar ja ik weet ook niet waar ik wel naar zoek. (ook niet echt handig)

Leonie, lekker vooruitzicht om de voorjaarsvakantie vrij te zijn.

Zondag zijn we 12,5 jaar getrouwd. We gaan er niet echt iets aan doen. We wilden met de meiden ergens eten. Maar geen feest ofzo.
Nu werd ik gebeld door mijn zussen dat we ons zondagmorgen om kwart over 10 in Kijkduin moeten melden. Ben benieuwd wat ze hebben bedacht. (ze weten dat ik gek ben op ontbijten buiten de deur, ha ha)
leonie
Veppie jee alweer zieken thuis dat is balen hopelijk zijn jullie zondag allemaal weer beter.
Leuk dat je zussen en verrassing hebben voor jullie.
Gefeliciteerd alvast.
Wij zijn inmiddels 15 jaar samen (1 januari) maar we zijn nog steeds niet getrouwd.
We willen dat wel graag en hopen dat we dat voor volgend jaar kunnen plannen.

Waar houden jullie kinderen zich op het moment mee bezig Sverre wil heel graag leren lezen en op school zouden ze vanaf januari de letters gaan leren 1 leter per week maar tot nu toe nog niets van gemerkt.
Nu ben ik daar thuis met hem mee begonnen omdat hij het zo graag wil.
Hij wil namelijk zelf boeken kunnen lezen over dinosaurussen zodat hij er alles van weet en ook over het heelal.
Voor zijn verjaardag wil hij graag een woordenspel (scrabble junior), een wereldbol en een sterrenkijker.
Er staat verdacht weinig speelgoed op zijn wensen lijst.
Op zich niet erg want ze hebben speelgoed genoeg maar ik vroeg me af hoe het bij jullie kinderen is zijn die ook zo gefocust op iets?
Hij speelt trouwens wel gewoon met lego, duplo, racebanen enz. het is niet zo dat hij de hele dag in boekjes bladert maar het leukste vind hij tekenen en dan tekent hij dino's en de sterren en maan enz.
Het is gewoon een wijsneus denk ik.
Gister zei hij tegen mijn moeder toen die vroeg en hoe vind je het op school, Oma ik vind het saai want je leert er bijna niets, ik kan nu nog steeds niet lezen en ben al bijna oudste kleuter.

Ga hem zo maar weer uit die saaie school halen laugh.gif

Groetjes Leonie
Veppie
Na Ninouk werd Kirsten ook wéér ziek. Zucht..... Ben er zo klaar mee dat binnen zitten tussen de zieken. Ik heb echt even frisse lucht ofzo nodig.
Dianthe was vanmiddag redelijk te pas en die is dus naar de psz geweest.
Nu maar hopen dat ze zondag opgeknapt zijn.

Leonie, Ook al 15 jaar bij elkaar. (wij 20 jaar) En ach dat briefje maakt natuurlijk qua gevoelens geen enkel verschil. (voor mij niet dan tenminste, hield daarvoor ook net zoveel van hem) Maar een bruiloft is natuurlijk wel erg leuk.
Ha ha Sverre vind het dus maar een saaie boel op school.

Ninouk vind de letters en schrijven wel leuk. Hier leren ze geloof ik in de kleuterlessen zo'n 5 tot 6 klinkers per schooljaar. Doen ze wel leuk, mogen de kinderen spulletjes mee nemen die bijv. beginnen met de letter waar ze mee bezig zijn. Ook hebben ze nu een hoek in het lokaal die de letterwinkel heet.
Ninouk vind kleuren en tekenen fantastisch. Maar ze is niet echt gefocust op één ding. Ik vind het een heerlijke kleuter, spelen met barbies, poppen, vader en moedertje.
Dianthe merk ik wel aan dat ze bepaalde dingen over slaat. Die gaat niet spelen met little people, neee die wil natuurlijk ook barbies. Het echt peuterspeelgoed slaat ze wel een beetje over.
Kirsten is wel een beetje speelgoed af. (nu al!!!, ze is 9) Maar die is bijv. helemaal gek van die topmodel kleurboeken, lezen, of een make up pop. Sinds kort heeft ze ook een pc op haar kamer met internet en dan is you tuben wel favo.
Buiten spelen in de speeltuin of in de tuin is hier ook erg in trek.

Okay tijd om op de bank te gaan voor de finale van tvoh met mijn grote dochter. Nu maar hopen dat ik niet in slaap val. (en zij vrolijk wakker zit te zijn op de bank, dat is me al eens eerder gebeurd)
mir@n
Yvette; oooh ik ben het ziek zijn ook zo beu. De jongens zijn hier ook om de beurt ziek en afgelopen week samen... ik heb ook het gevoel dat naar en van mijn werk de enige momenten zijn die ik buiten kom...

Leonie; Sverre helemaal in de letters en de boeken, wauw, nu al een echte studiebol wink.gif .

Koen die heeft dat nog helemaal niet, haha. Die vind de poppenhoek veel te leuk.
In het begin was hij altijd de eerste die zijn werkjes af had, maar nu hoor ik vaak: ik heb mijn werkjes lekker niet gedaan, want ik vond het veel te moeilijk.
Hier op school mogen ze nl zelf kiezen wat ze doen met een planbord en daar staan ook altijd werkjes op naast de hoeken en kasten. Die werkjes wisselen regelmatig en passen vaak bij het thema.
Wat ik van de juf begreep, zijn het werkjes voor zowel groep 1 en 2 door elkaar. Dus misschien doet Koen wel gewoon zijn werkjes, maar doet hij niet de werkjes voor groep twee, maar dat weet ik dus niet...
De Juf gaf in het 10 minutengesprekje aan dat hij alles prima deed, dus het zal wel goed gaan.

Koen probeert wel wat te schrijven, maar tekenen en kleuren en knutselen vindt hij eigenlijk maar niks, vraagt hij thuis ook zelden naar. Hij speelt liever met zijn racebaan, lego, playmobil en al zijn auto's en tractors. Hij speelt gewoonlijk ook best graag buiten (steppen, skaten en fietsen), maar de afgelopen maanden is dat wel erg weinig door het slechte weer en alle virusjes en bacterieen.
Wat ik wel merk is dat hij steeds vaker naar de TV vraagt, doordat hij al veel ziek is geweest mocht hij vaker een dvdtje af TV kijken, maar dat was ik eigenlijk niet van plan als hij gewoon fit is...
Zijn ze bij jullie ook zo dol op de TV?
Mijn man heeft een playstation, die heeft ie ook ontdekt en dat vindt hij ook wel erg graag, maar dat mag hij maar heel af en toe.

Hier zijn we ook alweer ruim 15 jaar bij elkaar en as maandag zijn we ook 5 jaar getrouwd, jaja snel rekenen; dat is dus echt een moetje geweest!!! haha, nee hoor, maar wij vonden het trouwen eerder niet belangrijk en niet echt iets toevoegen aan onze relatie, maar wel een handig briefje voor de zakelijke kant en altijd leuk een feestje!
Leonie, ga je voor een grote bruiloft?

groetjes,
Miranda
corina
Hallo,
Ben hier al weer te lang niet geweest! December was een hele drukke maand, met nog een verjaardagsfeestje van de oudste. Jeetje, dit jaar gaat ze naar de dubbele cijfers met haar leeftijd!

Veppie, wat vervelend dat de kids zo blijven kwakkelen. Steken ze elkaar elke keer weer aan? Of pikken ze het weer op op school? Hier zijn er ook veel kinderen ziek thuis van school. D. werd zaterdagavond ineens ziek. Koorts, een paar keer spugen en hij begint nu ook een beetje te hoesten. Heeft heel weinig gegeten de afgelopen dagen en je ziet hem zomaar dunner worden. Ik heb hem gisteren maar even gewogen, en hij haalde gelukkig nog 19,3 kg. Niet echt veel bij een lengte van 1,22.
Toen ik gisteren naar school ging om te lezen met mijn groepje, bleek dat alle kinderen van mijn groepje ziek waren. Kon ik weer lekker terug naar mijn werk.

Leonie, lekker gebowld? Wij gaan als het goed is (en we verder gezond blijven) vrijdag bowlen. De twee oudsten gaan mee en Yev gaat logeren bij oma. Het duurt namelijk tot 10 uur 's avonds en dat is voor de twee oudsten al pittig.
Wat knap dat Sverre al zo met letters en lezen bezig is. Yev begint nu een beetje de letters te herkennen. Hij is meer bezig met cijfers en sommetjes. Zijn zus heeft hem de tafel van 0 geleerd!! hij is helemaal trots dat hij dat al kan.

Miran, jij dus ook al zieke kindjes. Ik hoop dat ze snel opknappen. De homeopaat waar ik naar toe gan is van Zee in Vlissingen. Ik ben er erg tevreden over. Hij heeft Yev aan het praten gekregen en hem zonder antibiotica gekregen in de winters. Fijn dat Koen het naar zijn zin heeft op school.
Ik heb donderdagavond het eerste 10-minutengesprek over Yev. Ik ben benieuwd! Hij vond het wel leuk om met de juf de citotoets te doen. bij ons noemen ze dat voor de kleuters de makkie-toets, om er niet teveel druk op te leggen bij die kleintjes.

Met Yev gaat het best lekker. Hij loopt weer behoorlijk te zagen, maar dat heeft natuurlijk ook te maken met de afwijking van zijn luchtwegen. Hij is niet 100% fit, maar gelukkig ook niet ziek.
Ik ga binnenkort beginnen met zijn kamer op te knappen (Nieuw behang) maar nu heb ik een beetje weinig energie en ben ik na het werk eigenlijk te moe om nog wat in huis te doen.
leonie
Corina wat voor cito toets is dat daar heb ik nog niets over gehoord op school.
Leuk dat hij rekenen zo leuk vind zo hebben ze allemaal hun eigen ding.

Miranda bij sverre op school werken ze ook met een planbord. Ze mogen alleen iets kiezen wat daar op staat. Alleen groep 1 en 2 hebben ieder een eigen planbord en ook eigen werkjes.
Sverre plant op school niet altijd eerst zijn taken hoor al komt het niet vaak voor dat hij op vrijdag nog zijn taken moet doen.

Vandaag heb ik voorgelezen in de klas van Sverre.
Ik had me opgegeven en juf had verteld dat ik dan steeds met een groepje kinderen zou gaan lezen en dan weer wisselen.
Maar nu is zijn juf ziek thuis en de inval vond het handiger als ik in een keer voor de hele klas voorlas.
Moet zeggen dat ik dat wel wat moeilijker vond want ik had een boek gekozen waar de plaatjes heel belangrijk waren en dat kwam nu niet echt over op iedereen, was wel jammer.
Maar verder kon ik heel goed de aandacht vasthouden van de kinderen dus dat ging goed.
Leuk gezicht om 29 kids ingespannen te zien luisteren.
Dan heb ik wel weer het gevoel van jammer dat ik niet toch die lerarenopleiding ben gaan doen.
Wilde vroeger altijd juf worden maar was bang dat ik het niet aan zou kunnen (toen was mijn zelfvertrouwen heel erg laag) als ik het nu over zou doen zou ik wel hebben verder geleerd maar ja als als als....
Ik ben nu ook wel erg blij met mijn baan en heb daar laatst aangegeven dat ik wel hogerop wil komen in de komende jaren en de bedrijfleider wil me daar wel in gaan begeleiden want die ziet wel kansen voor me dus dat is positief.

Ga nu nog even mijn huis poetsen want een groot voordeel van het lezen in een keer voor de hele klas is dat je eerder klaar ben en nu heb ik nog even tijd om iets te doen thuis.

Groetjes leonie

Ps Veppie hoe is het bij jou iedereen al weer beter?
Veppie
Oh Leonie, je werd dus voor de "leeuwen" gegooid dat je gelijk maar voor de hele klas moest voorlezen.
Maar het is je goed afgegaan, pfffieeeuww.....

Heb er ook wel eens aan gedacht om alsnog een opleiding te doen voor leerkracht of bso oid.
Maar ja.....heb nu helemaal geen baan. (en hoe stom ook, dat kun je dus ook weer missen)

Heb vrijdagmiddag geholpen met creamiddag op school. Ninouk had gekozen om een sjaal te versieren en te borduren. Helemaal trots was ze. En Kirsten koos voor de dansworkshop.

Gelukkig lijken ze hier allemaal weer beter. Durf het gewoon bijna niet te typen. (lijkt een beetje de goden verzoeken) Maarrrr....het gaat goed so far....

Corina, Jouw oudste dus ook 10 dit jaar. Mijn oudste ook! Wat gaat dat hard he? (en pfffff wat word ik oud laugh.gif )
Bowlen leuk geweest met de kinders?
Leuk dat je z'n kamer op gaat knappen. (staat hier ook nog op het things to do lijstje)
Bepaalde kleuren of thema?

Miranda, Denk dat Koen het wel zou kunnen vinden met Ninouk. Die is ook nagenoeg niet geïntresseerd in letters en werkjes op school. Wij hebben hier een wii en die vind ze ook wel wat. (maar ik ben al te besodemieterd om dat ding aan te zetten en mijn halve woonkamer te verbouwen) En TV daar kan ze ook wat van.
Is vaak het eerste waar ze om vraagt. Omdat ze dan zo moe is wil ze niets liever dan hangen op de bank met haar vingers in haar mond voor de tv.
Ha ha jij dus een moetje.... laugh.gif

Ninouk mag volgende week zaterdag starten met zwemles. Ben benieuwd hoe ze het vind. Heb haar samen met een vriendinnetje uit haar klas opgegeven. Leuk!
Gister mocht ze een nieuw badpak/bikini van mij uitzoeken. Schattig!

Ik zelf heb eindelijk mijn paardrijlaarzen naar de schoenmaker gebracht en dan gaat het binnenkort echt weer eens gebeuren, op een paard klimmen. Heb er na 8 jaar weer echt zin in. (beetje aangestoken door mijn eigen dochter, ha ha!)
leonie
Veppie heeft Ninouk al zin in haar zwemles?
Ben je al begonnen met paardrijden of is het er nog niet van gekomen?
Vroeger had mijn opa altijd paarden en later pony's ik was een van de weinige kleinkinderen die dat echt heel leuk vond, heb er ook wel eens opgereden maar niet veel want ik was toen nog vrij jong en moest er op de fiets naartoe en dat was best een flink eind trappen.
Wel leuk dat je het dan ook samen met je dochter kunt doen.

Morgen gaat Sverre met de klas naar een tentoonstelling over sesamstraat in het museum in Alkmaar hij heeft er wel zin in vanmorgen zei hij tegen Traian: We moeten vandaag echt naar sesamstraat kijken hoor hij kan niet op nick jr want ik moet vast even kijken waar het allemaal over gaat bij sesamstraat voor de tentoonstelling. smile.gif
En vervolgens kwam sesamstraat op tv en Traian was aan het kijken en Sverre zat in de keuken te tekenen biggrin.gif
Hoeveel kinderen hebben jullie kids nu in de klas?
Bij Sverre begonnen ze het schooljaar met 23 kinderen volgens mij en nu zitten ze al op 32.
Ik vind dat best veel voor 1 klas met 1 juf.
Er is vaak wel een stagaire bij maar toch.
Het is voor de school goed hoor dat er weer veel kinderen bij komen want het was de laatste jaren minder geworden en daardoor moest de school al inkrimpen naar combinatieklassen dus erg is het niet aan de ene kant maar krijgen de kinderen nog wel genoeg aandacht?
Misschien dat ze er toch wel voor gaan kiezen als het er nog veel meer worden om de klas op te splitsen?
Het schooljaar is net halverwege en er zullen nog wel kinderen bijkomen neem ik aan.

Groetjes Leonie
corina
Hallo,
Hoe is het met jullie?
Veppie, zijn de kids weer helemaal opgeknapt? Hoe ging het met de zwemles van Ninouk? Had je nog een leuke bikini gescoord?
Hier ook een mannetje wat lekker voor de tv kan hangen, maar als het te lang duurt of hij vind het te eng dan gaat hij lekker spelen.
Hij was helemaal verliefd geworden op een douchegel met een poppetje van Winnie the Pooh erin bij het Kruidvat. Toevallig had ik nog een kadobon voor hem, dus zaterdag mocht hij dat zelf gaan kopen. Sindsdien sjouwt hij elke dag met dat poppetje rond. Hij bouwt er een auto voor en een huisje. Of hij speelt ermee in het Pet shop huis van zijn zus. Zo lief om te zien!
Ik heb behang en een behangrand gekocht van de speurneuzen (Ook Winnie the Pooh), en hij vind het helemaal leuk. Wel is het voor het eerst dat ik ga behangen met patroon. Ook weer een uitdaging.

Leonie hoe was de tentoonstelling waar Sverre heen was gegaan? Best een leuk uitstapje voor de kleuters. Ik las dat hij ook al een rapport had gekregen op school. Bij ons krijgen ze pas in groep 3 het eerste rapport. In groep 1 en 2 krijg je alleen 10 minuten gesprekken na afloop van de citotoets momenten.
Inderdaad best een grote klas van Sverre zeg! Hoeveel groepen 1/2 hebben ze bij jullie op school? Bij ons zijn er drie groepen 1/2 en die komen aan het eind van het schooljaar zo rond de 20 kindjes uit. Dit jaar hebben ze ook weer dat groep 3 in 2 kleine groepen van rond de 15 kinderen is opgesplitst, zodat de basis voor lezen e.d. stevig gelegd wordt.

Miran, bij jou alles goed? Heeft Koen al bericht gehad van zwemles?

Yevgeni heeft bericht gekregen dat hij 23 maart mag beginnen met zwemles. Hij heeft er helemaal zin in!!
Ik hoop dat z'n broer dan inmiddels zijn laatste zwemdiploma al heeft, dat scheelt weer een hoop hollen en vliegen. S. is 26 januari geslaagd voor haar ZV III.
10 minutengesprek over Yev was positief. Grove motoriek loopt nog wat achter op zijn leeftijd, maar met de rest zit hij gewoon gemiddeld of loopt hij ietsje voor. Hij is sterk met cijfers en rekenen. En hij heeft een hele grote woordenschat. Verder is hij echt supertraag met eten en drinken bij het pauzehapje en bij de overblijf. En als hij ergens geen zin in heeft, dan floddert hij er wat omheen. Ook houdt hij alles in de gaten en als er iets afwijkt van het normale patroon, dan wordt dat meteen aan de juf gemeld. Af en toe is hij gewoon een extra soort pleinwacht, terwijl hij dan eigenlijk lekker zou moeten spelen. Hij speelt nog wel vaak zijn eigen spel i.p.v. met een ander kindje.
Maar goed, op de BSO zeiden ze juist dat hij de laatste tijd veel meer samen met de andere jongens is gaan spelen, dus dat komt wel goed.
Moet vanmiddag op gesprek over de oudste. Kwam er bij toeval achter dat ze al ruim een half jaar op hetzelfde AVI niveau is blijven steken. Ik maak me hier best zorgen over en ik vind het vreemd dat de school dit niet aan mij heeft laten weten.
Groetjes, Corina
leonie
Corina fijn dat het gesprek op school positief was heeft hij dat nu al een citotoets gehad?
Sverre had op zijn rapport alles voldoende en ruimvoldoende ik snap alleen de tekst die erin stond niet.
Juf had geschreven het gaat steeds beter Sverre. Daaruit maak ik op dat het eerst niet helemaal goed ging terwijl tegen mij is verteld dat het allemaal prima gaat de enige opmerking die ik tijdens het laatste gesprek kreeg was dat hij nogal een kwebbel is en snel afgeleid tijdens het werken als hij in een gezellig groepje zit en dat hij als hij de taak niet leuk vind het snel afraffelt om maar zo gauw mogelijk iets anders te kunnen doen maar als ze daar op doelt dan kan ze dat er wat mij betreft beter bij melden.
Sverre zit op een school met twee kleine vestigingen er is in iedere vestiging een gecombineerde kleuterklas (groep 1/2).
De wijk waarin wij wonen daar zitten twee scholen en de wijk begint nu pas een beetje te verjongen.
Volgende week donderdag hebben we het gesprek en ik ben wel benieuwd hij heeft een goed rapport hoor maar ik heb er toch wel wat vragen over.

Dat gesprek over je dochter heb je dat zelf aangevraagt of is dat ook 10 min gesprek. raar trouwens dat ze daar niet over gezegt hebben op school.
Leuk dat Yevgenie zo'n zin heeft in zwemles.

De tentoonstelling van sesamstraat was erg leuk hij wil er erg graag met ons ook nog een keer naartoe om het aan Traian te laten zien.

verder gaat het goed hier alleen Traian is weer een beetje aan het kwakkelen hij had gister weer koorts en is erg snotterig, vandaag was de koorts weer weg alleen het snotteren is gebleven.

Groetjes Leonie
corina
Hoi Leonie,
Hoe is het nu met Traian? hij is toch al best een poosje aan het kwakkelen toch?
Leuk dat Sverre nog een terug wil naar de tentoonstelling om het aan Traian te laten zien. Lief dat hij zo aan zijn broertje denkt.
Volgende week dus tien minutengesprek. Ik hoop dat het dan wat duidelijker wordt. Inderdaad een beetje vreemd dat ze zeggen dat alles goed gaat en dan zo'n tekst op het rapport.
Bij ons krijgen ze in elke groep Cito toets momenten. Ik geloof twee of drie keer per jaar. Daarmee volgen ze de leerlingen.
Ik hed het gesprek over S. zelf aangevraagd. Tien minuten gesprek was al voor de kerstvakantie en dat was positief. De meester was zelf niet ongerust. Hij dacht dat het kwam omdat ze een beetje aan het kwakkelen is geweest met verkoudheid enzo. Heeft wel aangegeven dat hij dacht dat ze meer kan dan dat ze laat zien. Klopt volgens mij ook wel, ze is een beetje gemakzuchtig en snel afgeleid. Ook heeft ze een jonger broertje die de sommetjes veel sneller kan uitrekenen dan dat zij kan. En die vindt het natuurlijk ook wel stoer dat hij huiswerk nivo groep 5 kan maken. Volgende week zijn alle cito uitslagen van groep 5 binnen en dan loop ik nog eens de klas in. D. had trouwens ook netjes gepresteerd op zijn cito. Zoals verwacht een A voor rekenen en met taal zat hij netjes op B en C. Op een onderdeel een D, en daar gaat de meester exra aandacht aan geven.
Ik heb wel geregeld dat ik niet meer het leesgroepje heb met mijn dochter erin. Voelde me daar niet helemaal prettig bij.

O ja Veppie, je vroeg nog naar het bowlen. Uiteindelijk ben ik alleen met mijn dochter geweest. Zoonlief was nog te ziek om tot 22.00 uur met van die zware ballen te sjouwen. En ik heb de eerste prijs gewonnen bij de dames!! Vond het wel heel goed van mezelf. De prijs was ook leuk, een kadobon van 10 euro. Nou nog iets verzinnen om mezelf mee te verwennen
Ben jij al weer begonnen met paardrijden? Doe je dat dan tegelijk met je dochter, of ga je alleen?
Ik ben sinds kort gestart met een naaicursus. Ik ben aan een badjas voor D. bezig, maar het lukt soms niet om er echt tijd voor vrij te maken. (Ja, plannen is af en toe lastig)
leonie
Corina
Traian heeft rond de kerst flink lopen kwakkelen maar daarna ging het wel weer goed tot nu dan, hij komt iedere ochtend koortsvrij van bed maar gaat er met koorts of dikke verhoging s'avonds weer in.
Hoorde net wel van mijn buurvrouw dat haar dochter dat ook had deze week zal wel bij het virus horen wat er rond waart. Sverre heeft hem ook licht te pakken denk ik want die heeft gister de hele dag koorts gehad alleen nu gaat het weer wat beter.
Hier heb ik nog niets over citotoetsen gehoord weet ook niet of ze dat doen, zijn die verplicht?
Mooie cijfers van D voor zijn citotoetsen.

Sverre had vandaag nog een mooie uitspraak, Traian deed iets wat niet mocht en ik zei per ongeluk Sverre niet doen, komt Sverre naar me toe en zegt lastig hè als je er twee hebt. laugh.gif
Bijdehandje!!'

Ga nu even lekker op de bank hangen heb nergens zin in vandaag en ben moe en heb hoofdpijn, dus ik ga niets doen ook.

Groetjes Leonie
leonie
Hoi meiden

Vanmorgen 10 minuten gesprek gehad van ruim bijna 20 minuten laugh.gif.
Gelukkig wel allemaal positief hij zit overal goed mee op niveau en loopt met andere dingen voor.
Zijn juf was heel tevreden.
Wel hebben we aangegeven dat hij het saai vind op school hij wil echt meer leren vooral lezen. Hij ziet ook vaak het nut niet in van taakjes en werkjes en die doet hij dan maar even snel.
We hebben nu afgesproken dat juf hem af en toe apart neemt om het nut van bepaalde dingen uit te leggen en te benadrukken dat het allemaal nuttig is om straks goed te leren schrijven en rekenen.
Verder heeft ze ook opgenoemd wat hij straks gaat leren als hij oudste kleuter is en daar voorzie ik hetzelfde probleem want de meeste dingen weet hij al.
Ze gaat er ook goed op letten dat hij uitgedaagd blijft zodat hij het minder saai vind.
Een positief gesprek dus. Nu is het alleen hopen dat het ook in de praktijk gaat gebeuren want zijn juf heeft een enkel blessure en er is nog geen zicht op wanneer ze weer aan het werk kan misschien komt ze zelfs dit schooljaar niet terug.
Ik hoop dus dat ze haar afspraken goed kan overbrengen op haar vervanger en ik ben benieuwd wie haar gaat vervangen, er is nu wel vervanging maar dat is niet mogelijk om voor de lange termijn zo te houden.
Het is dus even afwachten allemaal maar het zal vast wel goed komen.

Verder gaat het wel lekker eigenlijk ben wel moe maar ben ook een paar dagen te laat naar bed gegaan.

Groetjes Leonie
Veppie
Leonie, Fijn dat het gesprek zo positief was! En super dat ze (of haar vervanger) gaat opletten dat hij genoeg uitdaging heeft. Erg belangrijk! Maar wel balen dat ze door een blessure dit jaar waarschijnlijk niet terug komt. Kirsten had het vorig schooljaar ook, haar leraar was ook even uit de running maar dit jaar kreeg ze hem weer, Ze hebben het bijna 4 maanden met een vervangster moeten doen (veel gezeur omdat het niet lekker liep) Dat zijn vervelende dingen. Hopelijk knapt ze snel op.
Ha ha moest lachen om Sverre zijn uitspraak!!! laugh.gif Zijn zo leuk dat soort uitspraken.

Ninouk had vanmorgen op school een tand door haar lip gevallen. Onder de middag vroeg ze mij of ik de juf even wilde bellen want ze was ziek. Ja zegt ze, met zo'n tand door je lip kun je echt niet naar school.

Corina, Leuk ook nog eens gewonnen met bowlen!
En mooie resultaten voor de cito toest.
Ik vroeg Kirsten hoe is je cito toets gegaan? Weet ik veel zegt ze, hebben we een toets gemaakt dan? Ahum....

Hier gaan ze lekker de dames. Moet zeggen dat het mooie weer van afgelopen dagen ook een enorme boost is voor de humeurtjes.
Dianthe is helemaal in de ban van haar verjaardag volgende week. Ze vraagt elke morgen als ik haar uit bed haal, Ben ik vandaag jarig? AAAAAhhh wub.gif Kan ik echt van genieten.

En jaaaa eindelijk wezen paardijden, heeeeerlijk was het. Jammer dat ik het zo lang heb gelaten. Ga trouwens lekker alleen zonder dochterlief. Kan ik mijn eigen ding doen. Neem haar echt nog niet mee op een buitenritje. Alhoewel ik zelf ook wel even moest wennen. Maar heb 25 jaar lang elke dag gereden dat moet wel goed komen. Net als fietsen volgens mij, verleer je nooit.
leonie
Veppie fijn dat je zo genoten heb van het paardrijden.
Waarom was je er eigenlijk mee gestopt?

Ik had net mijn vader aan te telefoon vraagt hij of het wel goed gaat tussen Stephan en mij.
Dus ik zeg ja hoor gaat prima waarom?
Hij had die vraag van mijn oom en tante gehad want vrienden van hun hebben een zoontje die bij Sverre op school zit en die hadden op school gehoort dat we uit elkaar gaan.
Ik zei al ik weet van niets misschien heeft Stephan het me nog niet verteld maar die wist ook van niets biggrin.gif .
Dus ik vroeg het na aan Sverre en die heeft 2 weken terug op school verteld dat zijn papa weg ging met het vliegtuig.
Hij heeft er alleen niet bij gemeld dat hij maar voor een weekeind weg ging en dus gewoon weer terug kwam. biggrin.gif
Hij was toen een weekeindje naar barcelona met zijn werk.
Hoe krijg je praatjes de wereld in.
Ben wel benieuwd hoe lang deze roddel rond blijft waren voordat iemand het na komt vragen bij een van ons.

Verder gaat het lekker Sverre heeft vanmorgen voor het eerst geoefend voor de uitvoering waarin hij mee gaat doen begin april en hij vond het erg leuk.

Ga nu even kijken wat ik vanavond moet eten, de koelkast ligt vol maar ik heb nergens echt zin in en Stephan eet niet mee overwerk (jaja tongue.gif )

Groetjes Leonie
Veppie
Rustig hier geweest de afgelopen tijd.
laugh.gif Woeha Leonie, wat een "leuk" verhaal. Zo zie je maar weer hoe snel een verhaal een eigen leven gaat krijgt. Maar fijn dat hij alleen maar een weekendje weg was voor zijn werk. Altijd leuk als ze weer terug komen toch? (en oooh ook nog overwerken.... rolleyes.gif)

Hier op dit moment voorjaarsvakantie.
Dames hebben elkaar een flink aantal keren in de haren gezeten. Pffff.... en dat terwijl ik elke dag iets met ze ben gaan doen.
Afgelopen zaterdag was Dianthe jarig. Ze is echt super verwend en heeft genoten van alle aandacht en cadautjes. Was zo schattig om te zien.

Ze had zo'n spaans jurkje met schoentjes (met hakjes!) gekregen, heel de dag aan gehad natuurlijk.
leonie
Veppie wat een enorm leuke jurkje heeft ze gehad met haar verjaardag leuke foto's!

Vandaag met Sverre weer naar de ortoptiste geweest voor de oogmeting en hij heeft bij beide ogen nu -1 bij een oog gewoon -1 en bij de ander -0.5 met een cylinder van 0.5.
Hij vond het wel eng met die druppeltjes in zijn ogen maar het ging op zich wel goed.
Daarna meteen maar naar de opticien geweest en een hele leuke bril uit gezocht.
Hij wil het pas vertellen aan iedereen dat hij zijn bril heeft als we hem volgende week hebben opgehaald.
Morgen met hem naar de schoolarts voor een oren test die had ik al aangevraagt omdat ik het idee heb dat hij minder hoort alleen vandaag zag ik dat er in zijn oor een soort prop zit, weet niet wat het is maar ik kreeg het er niet uit en het ziet er uit alsof het er al even zit daar moeten ze eerst maar even naar kijken morgen, misschien is dat wel de oorzaak van het minder goed horen.
Nu nog even de was vouwen en dan de rest maar weer voor morgen.

Groetjes Leonie

leonie
Hoi meiden
Nou Sverre heeft zijn bril we konden hem zaterdag al halen en hij heeft hem bijna de hele dag op.
Dat hoeft nog niet maar hij vind het fijner tv kijken en als hij eenmaal op is dan voelt het voor hem zo gewoon dat hij hem niet meer af zet.
De gehoortest was goed tenminste het deel met de piepjes daarna ging de arts nog testen als ze tegen hem praatte zonder hem aan tekijken en dan verstond hij haar niet.
Dat vond ze wel raar maar het is waarschijnlijk zijn focus die dan weg is, hij dwaalt heel snel af met zijn gedachten.
Volgend jaar heeft hij weer een gehoortest dat is gewoon zoals normaal is vanuit school en dan kunnen we weer kijken of het nog goed is.

Verder gaat het lekker hier wel wat moe de laatste dagen maar die jongens worden ook weer erg vroeg wakker elke dag.

Groetjes Leonie
corina
Hoi,
Wat goed van Sverre dat hij zijn bril zo lekker ophoud! Hier ook twee brildragende kinderen (alleen Yev heeft nu bij ons nog geen bril). S houdt hem inderdaad ook heel netjes op en vergeet hem zelfs af te doen als ze naar bed gaat. Maar D. is een heel ander verhaal. Op zijn vrije dagen laat hij hem gewoon af en soms vergeet hij zijn bril ook als hij naar school gaat. Niet zo handig want hij zit achter in de klas.
Wat ik zelf heel bijzonder vond dat ik bij allebei niet echt hoefde te wennen dat ze een bril ophadden. Het was net alsof ze altijd al een bril op hadden gehad.
Wel apart die gehoortest van Sverre, goed dat het in de gaten gehouden wordt. Wat was die prop nog die in zijn oor zat?
Ik moest wel lachen om het praatje dat de rondte ging over jullie. Arme Sverre heel enthousiast vrtellen dat zijn vader weggaat en dan wordt het zo uitgelegd.

Veppie, nog gefeliciteerd met Dianthe! Inderdaad een heel leuk jurkje. Je hebt drie mooie meiden!
Ga je met dit mooie weer wat vaker paardrijden?

Yevgeni mag volgende week beginnen met zwemles. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Het is wel een rottijd, van 13.00 tot 15.30. Hij is om 12.15 pas klaar op school en hij eet superlangzaam. Dus dat wordt maar een boterhammetje in de auto.
Morgen mag D. afzwemmen voor ZV 3, dus de broers wisselen elkaar mooi af.
Morgen ook 2 verstandskiezen er uit. Dan ben ik weer een weekje gammel.
Ik ga nog even van het mooie weer genieten. Groetjes.
leonie
Corina hoe is het gegaan bij het trekken van de kiezen?
Leuk dat Yevgenie naar zwemles gaat heeft hij er al zin in?

Het propje in zijn oren is oorsmeer dat is opgehoopt moet er vanzelf een keer uit gaan zei de schoolarts dus daar gaan we dan maar van uit.

Heb van een rustig ingepland dagje opeens toch nog drukte, Sverre heeft een vriendje te spelen en we moeten vandaag ook nog naar de bieb en Traian heeft de waterpokken.
Morgen wel rustiger want doorat Traian de waterpokken heeft kan ik hem niet op de opvang brengen bij de sportschool dus gaan we een keertje niet sporten.
Wel balen opzich maar ook wel eens fijn een rustige dag tussendoor lekker tutten met traian die kan zo lekker knuffelen als we met z'n tweetjes zijn dat vind hij super gezellig.
Hoop alleen dat Sverre nu nog niet de waterpokken krijgt want die heeft afsluiting van het project Greenpeace vrijdag en het zou sneu zijn als hij dat moet missen.
Ik weet namelijk niet zeker of hij ze al gehad heeft hij heeft nl. wel een keer een paar pokjes gehad maar dat was minimaal dus weet niet of hij het dan nog een keer kan krijgen.

Ga nu even de jongens tot de orde roepen binnen een uur een chaos in huis weet niet hoe ze het doen.

groetjes Leonie
Veppie
Leonie, is het nog gelukt met de afsluiting van het greenpeace project, niet zieke geworden?
Wat goed dat hij de bril zo heeft geaccepteerd. Gek is dat dan, alsof hij hem al jaren heeft.

Corina, Hoe vond Yevgeni de zwemles?
En heb je de tandarts weer overleefd? Ben je weer een beetje aan het opknappen?

Ninouk vind zwemles nog steeds erg leuk. Maar ja, het is maar een half uurtje per week. Verder zitten we druk in de medische molen met haar. Vorige week voor de EEG geweest, nu nog een intake bij de neuro/psych en dan moet ze nog een dag testen in het zkh. Tussendoor nog naar de kinderarts. En dan maar hopen dat ze niets vinden.

Komend weekend ga ik met de meiden een weekendje weg. Zo leuk, is met een groep meiden die ik ook hier op het forum heb ontmoet. Uiteindelijk zijn we privé gegaan. Maar dit jaar zijn we 10 jaar bij elkaar. Hebben een leuke boerderij gehuurd, alle kinderen mee van allemaal. Gaat vast heel gezellig worden. Ninouk maakt zich wel een beetje zorgen om papa want hij mag niet mee.
leonie
Yvette Sverre heeft nog steeds geen tekenen van de waterpokken dus ik denk dat hij toch al immuum is dus de afsluiting van het project was helemaal goed gegaan.
Leuk dat Ninouk het zo fijn vind op zwemles hier is dat ook een half uur tot ze 5 zijn dan gaan ze naar een groep van een uur zwemmen.
Spannend al die onderzoeken ik hoop voor jullie dat er idd niets aan de hand blijkt.

Hier gaat het lekker ik begin al beter in mijn vel te zitten ben flink aan het lijnen en al ruim 3 kilo kwijt en de lentezon schijnt lekker.
de jongens zijn lekker veel buiten en omdat Traian nog niet alleen naar de speeltuin mag ben ik ook veel buiten.

Ga nu weer afsluiten even met traian naar de speeltuin toe en dan SVerre halen die is vanmiddag vrij.

Groetjes Leonie
leonie
Hoi meiden
Ik moet dit even kwijt ik ben zo trots op Sverre.
Hij heeft de waterpokken maar had gisteravond een uitvoering waar hij al 1,5 maand voor aan het oefenen is dus die wilde hij meemaken.
We hebben alles op alles gezet om hem mee te kunnen laten doen en hij heeft het echt super leuk gedaan!
Het was s'avonds en hij moest 2 liedjes meezingen en was pas om 9.30 aan de beurt dus we hielden ons hard vast maar het was echt zo schattig.
Alleen bij het tweede liedje moest hij op een stepje en toen kreeg hij eerst de verkeerde step wat even paiek en een traan opleverde maar dat was binnen een paar seconden geregeld en toen ging hij weer vol overgave in zijn rol verder.
Uiteindelijk lag hij pas tegen 12 uur in bed.
Gelukkig vanmorgen goed uitgeslapen dus nu ook nog gezellig.
Hij was gewoon zo schattig, hij was ook de jongeste van het groepje.
En hij was alleen van te voren een beetje zenuwachtig maar toen hij daar eenmaal stond niet meer.
Hij zei zelf dat hij het heelleuk vond en dat hij vond dat hij het heel goed gedaan had want hij had ook gelachen op het podium naar het publiek wub.gif

Hoe gaat het met jullie allemaal??

Groetjes Leonie
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.