Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: Juni 2010
Mama en Zo forum > Algemeen > Archief
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5
musemies
zo nu het eerste bericht voor de mama's van de juni baby's !

we moeten gauw ook maar een lijstje maken wie , wanneer , wat en een foto

zal ik maar beginnen happy.gif :

naam: michelle
uitgerekende datum: 02-06-2010
bevallingsdatum: 14-06-2010
tijd: 13:44 uur
manier van bevallen: ingeleid in ziekenhuis. (niet spontaan)
naam baby: zoë alicia romana
geslacht: meisje
geboorte gewicht: 3810 gram
lengte: 54 cm
foto:
Klik om bijlage te bekijken

hopelijk volgen jullie snel allemaal .

xx mies
Manon1704
Dan volg ik...

naam: Manon
uitgerekende datum: 06-06-2010
bevallingsdatum: 13-06-2010
tijd: 08:32 uur
manier van bevallen: natuurlijke bevalling
naam baby: Brent
geslacht: jongen
geboorte gewicht: 3940 gram
lengte: 53 cm
foto:

Kim
JUNI 2010 BABY’S

Daan, zoon van Kim
geboren 04-06-2010 23:16 uur
natuurlijke bevalling
3285 gram, 53 cm

Yves Maria Féline dochter van Sam
Geboren 11-6 16.55 uur
Spontane bevalling
4510gr, 52cm

Brent, zoon van Manon
geboren 13-06-2010 08:32 uur
natuurlijke bevalling
3940 gram, 53 cm

Zoë Alicia Romana dochter van Michelle
geboren 14-06-2010 13:44 uur
ingeleid in ziekenhuis. (niet spontaan)
3810 gram, 54 cm

Wilco, zoon van Anniek
geboren 24-06-2010 05:23 uur
natuurlijke bevalling
3770 gram, 52 cm

Daan, zoon van Inge
geboren 29-06-2010 09:18 uur
natuurlijke bevalling (4 uur: totaal ruptuur)
3920 gram, 54 cm

Hoi,

heb t gevonden hoor laugh.gif

Als iedereen anders even lijstjes naar mij stuurt (pb) dan maak ik er wel een geheel van.

Wel irritant dat ik niet meer weet wat iedereen had geschreven nog in het zwanger forum laugh.gif
Even uit mn hoofd dan maar;

Mies, weer een beetje bijgekomen van je zware nacht / ochtend? Heeft je man nog nachtdienst?
Manon, hoe heeft Esther het gehad?
Sam, Aniek hoe is t bij jullie? Lekker aan het genieten van het weer en jullie kindjes?

Hier een heerlijk nacht gehad. Afgelopen twee nachten sliep Daan al tot half 5 en vanacht zelfs tot kwart voor 6!
Werd om 7u weer wakker toen heb ik m bij ons in bed gelegd, alleen schrok ik toen om 5 voor half 9 wakker terwijl Michael half 9 op zn werk moest zijn huh.gif

Vervolgens moest ik douchen, moest de hond naar buiten, Daan op dezelfde tijd zn flesje, was t huis nog een zooi en kreeg ik half 10 visite... Stressen dus! wacko.gif

Ga Daan even lekker in bad doen!

Tot snel
musemies
goeiemorgen dames.

zo, de nachtendiensten zijn gelukkig voorbij (afgelopen nacht al).
manlief werkt vandaag zijn laatste dagje en dan haalt hij vanavond zijn dochter op in zeist en dan hebben we lekker drie weken vakantie ! woehoeeeee cool.gif ! (sorry blush.gif )

lekker kim dat daan de nachten nu wat langer doorslaapt.
zou willen dat het bij ons ook wat beter ging de nacht, maar we klagen niet.
afgelopen avond/nacht had ze om 21:30 de fles, daarna om 2:00 daarna om 5:00 en toen om 8:00.
dus we mogen nog niet echt doorslapen van dr.
hopelijk komt daar snel verandering in.
gisteren had ze het wel even zwaar geloof ik.
ze had denk ook wel last van de warmte, ze bleef maar huilen en had toen net een half uurtje ervoor dr fles gehad, dus dat kon het niet zijn.
gepoept had ze ook al en het was ook geen boertje die dwars zat....
ach, ze weten ook niet wat hun overkomt zo met die warmte gelijk.
laat haar vaak lekker alleen in een rompertje slapen, voor de rest is het toch te warm.

zal vanmiddag even kijken of ikdie gegevens naar je doorstuur. moet zo naar het cb voor de gehoortest.
daar moest ik half 10 zijn en dan is mijn zoontje vanmiddag weer vroeg uit school .
dus word nog lekker druk vandaag.

gisteren trouwens met mijn ouders en broer en schoonzus ge-bbq-t.
deden het bij ons, anders moesten we naar katwijk, en aangezien wij de grootste tuin hebben ook....
moest wel lachen, mijn moeder had vlees , en ik zou bij halen, komt mijn broer ook nog is met vlees aanzetten....
volgens mij konden we daar nog twee keer met zn allen van bbq-en.
ik heb het maar weer mee terug gegeven, ik zit nu met kipfilet, worst, hamburgers en filetlapjes in mijn koelkast die ik niet overnieuw mag invriezen...
helaas is manlief ook niet over te halen om nog een keer te bbq-en.
hij is niet zo'n vlees-eter. ik wel.... goeie combi he wink.gif

nou, ik houd het even hierbij, anders heb ik vanmiddag niets te vertellen tongue.gif

xx mies
sam75
Hey meiden!

Ten eerste van harte aan Inge! Hoop dat alles lekker is gegaan en dat je je snel weer fit voelt!

Hier mijn lijstje
Sam, 34jaar
Uitgerekend 8-6
Geboren 11-6 16.55 uur
Yves Maria Féline
4510gr 52cm
Spontane bevalling

Lig in t ziekenhuis!
Ben gisteren geopereerd aan een blindedarmontsteking. Werd woensdag wakker met pijn in buik, vk gebeld, die stuurde me door naar huisarts en die vertrouwde t niet. Naar t vu in Amsterdam, daar was de pijn verdwenen gek genoeg. Wel bloed getest op ontsteking en echo gekregen. Toch gek, een echo zonder baby! Op echo was duidelijk ontsteking blinde darm te zien. Vu had alleen geen plaats meer en we hadden ook Yves bij ons. Om twee uur s nachts met de ambulance naar t spaarne in Hoofddorp. Gister via de navel is ie verwijderd. Doet pijn, maar is niks vergeleken bij weeen!
Yves ligt bij mij op de kamer. Lig ook op de kraamafdeling. Borstvoeding mocht 24uu niet ivm narcose en antibiotica. Als t goed is wordt ze zo wakker en gaan we de borst proberen. Die fles doet ze t wel super op. Vannacht van 23-07 geslapen! En bijna de hele dag gisteren en vandaag ook. Nadeel is dat ze nog geen ontlasting heeft gehad, met de bost is dat elkaar 3-6 x per dag!!

Mag zondag weer naar huis, misschien morgen
Tot spoedig! !
Barbara
Sam, beterschap, hopelijk ben je snel weer opgeknapt. Wel lekker koel in het zh????
Manon1704
Goeiemorgen allemaal!

Jeetje wat een hitte he! Mij hoor je niet klagen hoor, maar merk wel dat Brent er een beetje last van heeft zo zielig!

@Sam; meid wat een gedoe! Gelukkig ben je nu geholpen maar het heeft jou tot nu toe niet bepaald mee gezeten! Dikke knuff voor jou! Fijn dat Yves het zo goed heeft gedaan op de fles, zo kon jij even aan je rust toekomen. Met de fles hebben ze idd minder ontlasting, tenminste dat is wat de kraamzorg mij vertelde. Ik geef Brent zo nu en dan ook 10 cc meer water op z'n voeding, dan poept 'ie makkelijker...

Nou ik laat het hier bij... Straks komt Brent voor z'n fles, daarna boodschappen doen en vanmiddag krijgen we visite.
Fijne dag allemaal!
Kim
Goedemorgen,

Jeetje Sam, wat een gedoe! Maar klinkt wel heeeel bekend haha! Bij mij dachten ze dus eerst ook blindedarmontsteking, maar dat was zo'n beetje de enige plek waar geen ontsteking zat laugh.gif
En idd, zo'n echo is dan ineens heeel vreemd! Vond t ook wel raar om op de verloskunde te liggen. Daan was toen een week oud, terwijl de rest binnen kwam met net geboren babytjes.
Veel beterschap iig!

Manon, Daan heeft ook wel wat last van de warmte hoor. Ligt alleen in zn luier en dan is ie nog hartstikke klam / zweterig. Ik doe idd ook regelmatig 10cc extra water in zn flesje. Helemaal met dit weer!

Mies, al lekker van jullie vakantie aan het genieten? Heb je je man niet meer kunnen overhalen voor een bbq? laugh.gif En hoe is de gehoortest gegaan?

Daan heeft vanacht weer heerlijk geslapen tot 5.15, dus niks te klagen. Jammer genoeg zat ik toen met een man die niet kon slapen door de hitte haha tongue.gif
Vandaag overdag maar even rustig aan doen. Vanavond zouden we naar oefenwedstrijd van voetbal gaan, maar denk dat ik lekker thuis blijf met Daan, veel te heet! Daarna nog wel naar een verjaardag.
Morgenvroeg kraamvisite en daarna verjaardag van mn schoonzusje.
Verder wordt er nog elke dag geklust in ons nieuwe huis. Hopen er uiterlijk5 augustus in te zitten. Heb het er wel een beetje mee gehad hoor, ondanks dat ik zelf niks kan doen!

Inge, Aniek, hoe gaat het bij jullie?

Nou, fijne dag allemaal!

Groetjes Kim
musemies
hoi dames,

gisteren geen puf meer gehad om te reageren zeg. wat een hitte !
niet alleen zoë heeft er last van, ik ook dry.gif word zo duizelig altijd met dit weer.
dus de dextro heb ik al ingeslagen wink.gif

@sam: jeetje, zit ook echt niet mee he steeds ???? knuf !!! die heb je wel verdient !
hoop dat je snel weer een beetje op de been bent !!!
je bent trouwens wel in de buurt (woon in lisse, is een kwartiertje van hoofddorp spaarne af) ow ik ben trouwens ook daar bevallen wink.gif

voor de rest geef ik zoë ook steeds een beetje extra water in de fles.
ook voor die ontlasting idd.
maar het gaat prima.
vind het alleen nog steeds verwonderlijk wat ze drinkt.
ik mocht van de kraamhulp en de vk namelijk niet meer als 100 cc geven.
als ik dat niet zou doen komt ze nog veel sneller als 3 uur.
ze heeft er nu af en toe al moeite mee.
ze drinkt makkelijk 125 tot 130 cc weg.
en dan nog komt ze weleens eerder.
nu slaapt ze wel wat langer tussendoor, ongeveer 3 en een half tot 4 uur, soms nog iets langer.

gisteren natuurlijk cb geweest.
gehoortest ging goed, kregen na 2 sec ongeveer de uitslag gelijk. ideaal zeg.
ging allemaal digitaal natuurlijk.
dus dat was in orde.
ik ben gelijk even gaan kijken of ik tussendoor mocht wegen (mag normaal alleen op maandagmiddag dan is het inloopuurtje).
en thuis heb ik haar zelf nog even gemeten.
ze was 54 cm en is nu 56 cm en haar geboortegewicht was 3810 gram en is nu 4405 gram.
het word al een flinke meid zo, en dat met 18 dagen !
is een teken dat ze het goed heeft hoor...

verder weinig te melden.
hebben niet gebbqt want het regende hier vandaag.
dus alles op de grillpan binnen gedaan.
tja, vond manlief niet erg !

@kim: en lukt het een beetje met het huis, is je man nu ook veel weg om te klussen of maakt ie wel wat tijd vrij voor zn nieuwe gezinslid ? tja kan het me voorstellen dat het best lastig combineren is...

@anniek en inge: hoe is het daar ???????

@manon: jij hebt echt geen klagen he ? ( mag best hoor tongue.gif ) nou lekker toch, brent doet het goed ook zo te lezen.
heeft brent alles goed doorstaan ? hielprikje en hoortest ?

nou , ik ga me weer even gruwelijk ergeren aan die fuvuzela's.

o nee toch niet, ghost kijken met manlief happy.gif tranentrekker !
samen potje janken !

xx mies
musemies
goeiemorgen dames happy.gif

jeetje wel weer een nachtje opstaan gehad he....
gisteren had ze rond half 11 de fles, toen om 2 uur, toen kwart voor 5 , toen 8 uur....
gaap sleep.gif

vandaag wel weer een prachtig weertje zeg ! maar ze heeft wel erg last van de warmte.
vannacht zelfs manlief ondergespuugd.
is hij maar even gaan douchen , hij rook zuur haha ....

nou , ik krijg visite, fijne dag allemaal !!!

xx mies
Kim
goedenavond,

het blijft nog rustig hier he?!

Ben benieuwd hoe het met Aniek en Inge is! Zijn jullie een beetje bijgekomen? En lekker aan het genieten?

Sam, hoe is t met jou? Weer lekker thuis?

Jeetje Mies, wat een nacht! Daan kwam vanacht ook ineens weer twee keer. Moet hij geen gewoonte van maken haha wink.gif
Michael moet inderdaad elke avond na het werk gaan klussen. Kan dus minder tijd met Daan doorbrengen dan hij zou willen. Vind het wel heel zielig! Maar ja, nog even een maandje doorbijten als het goed is.

Vandaag met onze hond naar de dierenarts gemoeten. Die heeft zn oogje helemaal dicht zitten sad.gif Waarschijnlijk heeft hij er buiten iets in gekregen en nu is zn hoornvlies beschadigd. Moet nu 5x per dag een zalfje op zn oog doen.

Morgen eerste afspraak met Daan bij t cb. Hij is alweer een maand! Ben benieuwd. Net was Michael even met m op de weegschaal gestaan en toen woog hij 4100gr. Dat zou bijna 700gr meer zijn dan vorige x wegen, 1,5week geleden!
Sowieso ook even vragen over de hoeveelheid voeding enzo. En Daan heeft laatste dagen erg veel last van zn buikje, zo zielig! sad.gif
Hoeveel slapen jullie kindjes trouwens overdag? Soms is het veel als Daan aan de 3u komt! Die wilt volgens mij niks missen haha. Alleen op een gegeven moment is hij zo moe dat het alleen nog maar huilen is.. dry.gif

Nou laat het hier weer even bij. Even Daan troosten en dan misschien alvast wat verhuisdozen gaan inpakken!
Zijn jullie trouwens al helemaal klaar voor t voetbal morgen? laugh.gif

GRoetjes Kim
AvdM
Hoi meiden,

Eveven snel een ego berichtje ,maar kom morgen even weer!
Hier gaat alles goed, echt volop genieten!!

Sam beterschap meid, het heeft je niet meegezeten!!

Hier mijn lijstje:

naam: Anniek
uitgerekende datum: 25 juni
bevallingsdatum: 24 juni
tijd: 05:23 uur
manier van bevallen: natuurlijke bevalling
naam baby: Wilco
geboorte gewicht: 3770 gram
lengte: 52 cm

De foto komt morgen!

Liefs Anniek
Manon1704
Was ik ook weer...

@Mies; ik mocht ook niet meer geven dan 100/110 cc maar heb van de week nog het cb aan de lijn gehad. Geef Brent nu 7x een voeding van 120 cc en dat mag 'ie gewoon hebben, zeker gezien z'n gewicht. Ben blij toe want m'n mannetje was helemaal niet voldaan en nu is het een heerlijkheid! Zo tevreden en vrolijk! Hielprik en gehoortest was allemaal prima. En nee ik heb echt niets te klagen, Brent is gewoon een modelbaby!
Hoe is het afgelopen nacht gegaan?

@Kim; nou ik hoop maar dat het zalfje helpt, arm beest!
Brent slaapt nog heel veel, hij is gemiddeld een uur na elke voeding wakker, de rest van de dag, avond en nacht slaapt 'ie...

@Anniek; fijn even wat van je te lezen! Ben benieuwd naar de foto!

Meiden ik ga er weer vandoor want ik ben alleen en Brent heeft honger!

Fijne avond nog!!!
IngeErik
Goedemorgen allemaal,

Ik heb jullie gevonden hoor!!!

@ Sam: beterschap!!!

Even mijn lijstje:

naam: Inge
uitgerekende datum: 30-06-2010
bevallingsdatum: 29-06-2010
tijd: 09:18 uur
manier van bevallen: spontaan (4 uur: totaal ruptuur)
naam baby: Daan
geboorte gewicht: 3920 gram
lengte: 54 cm

Foto volgt later....

Nou zoals jullie al zien ging het niet helemaal vanzelf. Ben die dinsdag om 5.15 wakker geworden toen ik mijn slijmprop verloor. De weeën waren goed op te vangen. Om 7.30 hebben we de Huisartsenpost gebeld en om 8.00 was de HA er al. Om 8.15 zaten we in de auto. Om 8.30 kwamen we aan in het ZH. Volledige ontsluiting en vervolgens de vliezen gebroken. Daan had in het vruchtwater gepoept, dus moest de HA overdragen aan het ZH, maar vanwege drukte kwam er maar niemand, dus heeft zij eigenlijk mijn gehele bevalling gedaan. Iets over negen kwam er een verloskundige. Toen ging, net als bij Emma, de hartslag naar beneden en MOEST Daan eruit. Gevolg een totaal ruptuur..... mad.gif Maar met Daan was alles helemaal goed. Helaas moest ik dus naar de OK om netjes gehecht te worden. Aan het eind van de middag mochten we gelukkig weer naar huis.
Vandaag ook de eerste dag zonder kraamhulp; die overigens super was... We hebben maar 3 hulpen gehad.... De eerste was noodopvang, de tweede werd gebeten door een vleermuis (kans op hondsdolheid). De derde is gelukkig wel 5 dagen gebleven en was helemaal super. De bv gaat ook goed.

Doe het nog wel rustig aan, want ik ben nog wel erg moe. Reageer later wel weer....

Gr. Inge
Kim
Hoi,

ben ik weer even snel.

Aniek en Inge, fijn dat alles goed is en jullie lekker aan het genieten zijn!
Inge klinkt als een hele heftige bevalling! Kan me voorstellen dat je nog lekker rustig aan doet

Vanmorgen naar het cb geweest. Daan was 55,2cm en woog 3770gram. Goed gegroeid dus! Gewicht zit net iets onder t gemiddelde, lengte net erboven.

Ze wilt wel even dat ik nog met m langs onze huisarts ga, omdat hij een erg kleine fontanel heeft. Ik had zelf gevraagd of ze daar naar wilde kijken, want je voelt m bijna niet. Normaal gesproken zou ze het even aankijken, maar omdat een neef van Michael hetzelfde heeft gehad (maar bij hem laat ontdekt met een schedeloperatie tot gevolg), wilt ze er toch nog even naar laten kijken.
Morgen dus naar de huisarts.
Verder was alles helemaal goed. Hij was een tevreden baby wub.gif

Ga nu even de (super zielige!) hond uitlaten. Hopen dat Daan dan even in slaap valt want die is alweer oververmoeid (en te eigenwijs om gewoon te gaan slapen)

Zal van de week even kijken hoe ik een mooi lijstje kan maken!

Groetjes Kim
Manon1704
Goedenavond dames!

Gister een lekker dagje gehad. Brent 's middags even bij m'n schoonouders gebracht en met manlief en dochterlief lekker wezen shoppen, allemaal in het nieuw! Moest voor mezelf een nieuwe bikini en nieuwe bh's hebben want de oude passen niet meer... blush.gif Ben van 75c naar 75e gegaan, tja dat word dan een beetje lastig. Ben er stiekem wel blij mee hoor want na m'n zwangerschap van Esther hield ik slechts "theezakjes" over en dat vond ik vreselijk!
Na het winkelen nog even bij m'n schoonouders in de tuin gezeten en 's avonds natuurlijk de halve finale gekeken! Wat een feest zeg, de hele buurt ging uit z'n dak en overal werd vuurwerk afgestoken! Nu duimen dat ze de finale winnen, zou het wel heel leuk vinden!

Verder gaat alles hier z'n gangetje. Aankomende maandag krijg ik bezoek van de wijkverpleegkundige, ben benieuwd wat die te zeggen heeft. Vanavond ga ik Brent z'n voeding opvoeren van 7x 120 cc naar 6x 150 cc. Voor z'n gewicht mag het en hij komt op mij weer erg onvoldaan en onrustig over...

@Inge; jeetje meid wat een verhaal... Komt ook op mij vrij heftig over. Gelukkig is met Daan alles goed, en met jou naar omstandigheden ook. Geniet maar lekker van je nieuwbakken gezinnetje meid!

@Kim; Fijn dat Daan het zo goed doet! En ach, die gemiddeldes... Ben benieuwd wat de huisarts zegt over Daan z'n fontanel? Had er zelf nog nooit van gehoord...

Nou meiden, ik hou het hier weer bij. Ga weer terug naar het voetbal. Fijne avond allemaal en tot snel!
Kim
Goedemorgen allemaal,

Wat een heerlijkheid, Daan slaapt ineens overdag! Heb nu gewoon alles af wat ik aan huishoudelijke dingen wilde doen en zit nog even lekker op t balkon blink.gif

Gisterochtend naar de huisarts geweest. Die vond de fontanel ook wel klein en stuurde ons door naar de kinderarts. Gelukkig konden we een half uur later al terecht. Kinderarts vond t gelukkig helemaal niet verontrustend! Hij zei dat het er niet om gaat hoe groot hij is, maar om de snelheid waarmee de fontanel en schedelnaden dichtgroeien, en dat wordt in de gaten gehouden door het cb.
Hoop wel dat dit laatste keer was dat we door werden gestuurd naar t zhuis!! wacko.gif

Vanmiddag komt er hier iemand van de woningvereniging, kijken wat we allemaal moeten weghalen voordat we verhuizen. Hebben wel wat aanpassingen gedaan, dus ben benieuwd!

Manon, lekker zeg even lekker shoppen! Ik ben vorige week ook even de stad ingegaan voor zomerjurkjes, is wel nodig nu!
Ik merk nu ook dat Daan niet meer genoeg heeft aan de 100cc, dus ben nu overgegaan naar 135cc.

Bij de rest ook alles goed?

Nou mensen, ik ga weer even met de hond wandelen voordat Daan wakker wordt en honger heeft laugh.gif Daarna ga ik m even lekker in bad doen!

Groetjes KIm
musemies
hoi dames , hou het kort. type een berichtje op me nieuwe nintendo dsi smile.gif . hier gaat alles lekker. geniet wel van de vakantie nu. alleen soms jammer dat die kids zichzelf niet kunnen vermaken, en ze zitten elkaar steeds in de weg... maar goed, even wat dagen weg plannen helpt ook. zo gaat romy een dagje naar een vriendinnetje toe en blijft daar slapen dinsdag. en danylo en zoe naar mijn moeder, dan ga ik mijn man verrassen met een lekker dagje er tussenuit. heb het ook even zwaar gehad pas, had al 2 dagen pijn in mijn mond, dacht dathet mijn tandvlees was, uiteindelijk een kies laten trekken, had ik niet verwacht... ach ik kan nu wel weer eten, na 1 dag niks te hebben gegeten. voor de rest klaag ik niet. ook hier gaan we meer voeding geven , ze krijgt nu ongeveer 6 tot 7 keer 125 cc, we gaan nu opbouwen , ze wil namelijk weer steeds eerder eten en is ontevreden. dat schiet niet op he . nou ze heeft weer eens geen geduld, dus ga een flesje maken. groetjes mies
Kim
Goedemorgen dames,

Al helemaal klaar voor de finale? laugh.gif
Ik heb Daans oranje romper en 'hup holland' speen al weer klaar liggen hoor haha (al krijgt hij die romper voorlopig niet aan, veel te warm!)

Hoe doen jullie kindjes t in de warmte? Daan slaapt de ene dag heel veel en de volgende dag weer helemaal niet. 's nachts doet hij t gelukkig wel heel goed (vanacht kwam hij pas om kwart voor 6)!
Drinken gaat nu iets moeilijker. Denk dat ik straks even een nr. 2 speen ga proberen, want hij doet soms wel een uur over zn fles..

Mies heb je nog een leuk dagje weg gepland? Leuk he, zo'n nintendo? Ik gebruik m ook best vaak. Soms zijn we met drie man tegen elkaar aan het mario karten haha.

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Nou, ik probeer nog even het restant van de fles er in te krijgen en dan straks even kijken hoe t vordert in ons nieuwe huis. Over 4 weken moeten we er hier uit zijn, dus ben benieuwd..!
Over 4 weken gaan we trouwens ook n weekje naar center parcs. Daan is dan precies 2 maanden. Hoor/lees heel wisselende verhalen over wel / niet zwemmen, iemand hier ervaring mee?

Fijne dag!

groetjes Kim
musemies
hoi dames, jeetje wat een stilte hier wink.gif

iedereen zich aan het warm maken voor vanavond ?
bij ons word het een gezellige boel.
schoonouders op visite, mischien me ouders ook.
kids mogen opblijven en iedereen zit in het oranje.
ook zoë moet eraan geloven.
lekkere hapjes in huis en een flesje wijn smile.gif

voor de rest gaat alles hier prima.
zoë drinkt nu een fles van 140 cc makkelijk weg.
alleen jammer dat er overdag soms echt maar 3 uur tussen zit.
afgelopen nacht heeft ze er 1 keer 5 en een half en 1 keer 4 uur tussen gelaten.
vervolgens weer 2 uur en 45 minuten.
tja, zou het dan toch nog niet voldoende zijn ?
meer als 150 ga ik toch echt niet geven, want dan gaat ze spugen.
halverwege haar flesje van 140 cc moet ik haar ook even laten boeren.
en ook even bij laten komen , anders drinkt ze te snel en krijgt ze de hik(die had ze toch al best vaak).
ach, gulzig typje nu al wink.gif

voor de rest heb ik niks nieuws, we moeten donderdag naar het cb.
en dinsdag hebben mijn man en ik een dagje voor onszelf.
zijn dochter is naar een vriendin en danylo en zoë gaan naar mijn moeder.
dus ik ga iets leuks plannen als verrassing.
laat jullie nog wel weten hoe of wat.

fijne dag allemaal nog en genieten jullie allemaal van de wedstrijd, en voor degene die niet van voetbal houden , veel succes !

xx mies
musemies
@kim: dat van die speen zou ik ook doen ja , een uur is echt heel lang.
zoë doet er hooguit een 15 minuten over !
dat is wel een verschil he !? blink.gif

ga idd dagje weg, moet nog even bellen daarvoor.
laat het nog wel weten.

die ds is idd erg leuk, wij hebben dan toevallig ook mario kart op de wii, dus dat is een groter scherm, daar kunnen we met zn 4en op.
wel zitten we af en toe te chatten met zn drietjes, terwijl je in dezelfde ruimte zit haha... wat een communicatie he..... rolleyes.gif
we moeten nog even wachten op een r4i kaartje die we besteld hebben .
die moet dan weer speciaal voor de nintendo dsi.
die kids hebben een gewone ds dus ook een gewoon r4 kaartje om spellen op te zetten.
die zijn iets makkelijker verkrijgbaar.
(ook niet eens in de winkel, mag niet van nintendo he...)

nou, ik laat het weer even hierbij.

ow trouwens, sam.... waar ben je ? ben je al uit ziekenhuis ? en hoe is het met je ?
ik mis je hier !

xx mies
musemies
goeiemorgen !

jeetje wat heerst er hier een stilte... ben dat ook niet meer gewend he, na al die berichtjes toen we nog zwanger waren.
begrijpelijk hoor, want we hebben het ook allemaal erg druk met de babes happy.gif

ach, ik vraag me weleens af waar ik al die energie nog vandaan kan halen ...
aangezien mijn nachten nog steeds gebroken zijn, ik 3 kinderen momenteel hier heb en waarvan er 2 zichzelf niet kunnen vermaken af en toe. en dan zelf nog tijd proberen vrij te maken voor onszelf.
en dan geen middagslaapjes meer ook....
tja, zodra zoë de nacht door gaat slapen komt dat allemaal wel weer goed.
ik red me wel.

ga zo even internet afstruinen op zoek naar iets leuks voor morgen ...
en dan ook gelijk maar even rondbellen.

vanmiddag ook gelijk maar even langs de apotheek, heb de pil weer aangevraagd.
het bloeden is al gestopt en de ongesteldheid ook.
vind ik best vlot nog, en ik ben er wel blij mee, die vieze maandverband was ik echt heel erg zat ! dry.gif
mijn borsten zijn ook opgehouden met dat eeuwige gelek.
heel af en toe komt er nog eens een druppeltje uit, maar dat is meer omdat manlief er niet vanaf kan blijven blush.gif (sorry...)

nou , ik gaat het hier maar even bij laten.

fijne dag nog allemaal en hopelijk hoor ik gauw meer van jullie .

xx mies

Manon1704
Goeiemiddag meiden,

even tijd om te zitten. Brent ligt lekker op bed en Esther ligt op de bank tv te kijken. Arme kind is sinds afgelopen nacht ziek, denk een griepje...
Maargoed verder gaat alles hier z'n gangetje, ben wel blij dat het weer een beetje afkoelt nu. Het was hier de afgelopen dagen 30 graden in huis en dat was alles behalve aangenaam! Maarja beter dan die sneeuw van de winter...
Brent zit nu op 6 flessen van 150cc en daar doet 'ie het heel goed op! Hij is een heerlijk tevreden ventje.

@Kim; fijn dat de kinderarts Daan z'n fontanel niet verontrustend vond, en ik hoop ook voor jullie dat dit voorlopig de laatste keer was dat jullie naar het ziekenhuis moesten!
En, moeten jullie nog veel veranderen voor de verhuizing?
Wat betreft het zwemmen... weet het ook niet zo goed. M'n schoonzus is onlangs ook gaan zwemmen met haar dochtertje van 8 weken dus het zou wel moeten kunnen volgens mij. Je moet alleen wel in de gaten houden dat Daan het niet te koud krijgt!

@Mies; valt idd niet mee die gebroken nachten, en dan ook nog de andere kids bezig houden en je huishouden en alles eromheen... Ik betrap mezelf er ook regelmatig op dat als ik Brent de fles geef ik zit te knikkebollen. Ach het gaat wel weer over. Ik ga morgen ook de huisarts maar weer eens bellen voor de pil, da's scheelt toch een hoop gedoe...

Ik laat het hier weer even bij, ga even een afwasje doen en even bij Esther kijken.
Fijne dag allemaal!

Kim
Goedemiddag dames,

heb in mijn eerste berichtje even het lijstje geplaatst. Hij moet nog 'gepimpt' worden en foto's moeten erbij, maar dan is t overzicht er iig even. Verder nog even geen tijd gehad blush.gif .

Mies en Manon, ik weet precies wat jullie bedoelen met die vermoeidheid. Heb er dan geen andere kinderen bij, maar met die verhuizing erbij vind ik het wel zwaar. Helemaal natuurlijk omdat Michael 's avonds pas zo laat thuis kan zijn van t klussen. En tussen de bedrijven door probeer ik hier ook vast zoveel mogelijk in te pakken.
Ook hier weer aan de pil begonnen. Als mn cyclus meteen 'normaal' loopt ben ik precies de week voor we een weekje weg gaan ongesteld . Heb ik er dan geen last van met zwemmen.

Mies, al besloten wat je gaat doen morgen?
Manon, hoe is t nu met Esther? sneu, helemaal met dit weer. En hopen dat ze Brent niet aansteekt!
Dat zwemmen gaat volgens mij meer om t chloor, dat is slecht voor de longetjes. En misschien de bacterieen in t kinderbadje?

Daan drinkt nu 5/6 flessen van 140cc (doe er wat extra water in met dit weer) en doet het daar ook hartstikke goed op!
Hij kan zooo lief lachen, echt breeduit en begint ook wat geluidjes te maken wub.gif

Hoe is t met de rest?
Hoe bevalt het nu de kraamweek voorbij is?
En Sam, alles wel goed met jou?

Ga Daan weer even de volle aandacht geven, die is lekker aan het drinken.

Fijne avond!

Groetjes Kim
musemies
hoi dames,

wij gaan vandaag lekker een dagje duinrell inclusief tikibad !
haha, mijn man vond een sauna wel erg duur, en dat geld hebben we eventjes niet.
dus een goedkope oplossing.
lekker even de beest uithangen haha....

nou, fijn te lezen dat het met jullie (manon en kim) goed gaat.
hoop van de rest ook gauw weer eens te horen.

xx mies

ps, zoë komt zelfs met een fles van 150 cc om de 3 uur ! is dat kind dan zo hongerig ?
ze laat er ook wel geregeld 4 of 5 uur tussen, maar vaker nog 3 uur....

dat was hem.

groetjes mies
Kim
Mies, veel plezier vandaag!

150cc om de 3u is wel veel!
Hier is er op t moment geen regelmaat meer in te ontdekken..

Nou dat was t even, ga zo even de stad in.

Fijne dag!
Manon1704
QUOTE(musemies @ Jul 13 2010, 10:14 AM) *
hoi dames,

wij gaan vandaag lekker een dagje duinrell inclusief tikibad !
haha, mijn man vond een sauna wel erg duur, en dat geld hebben we eventjes niet.
dus een goedkope oplossing.
lekker even de beest uithangen haha....

nou, fijn te lezen dat het met jullie (manon en kim) goed gaat.
hoop van de rest ook gauw weer eens te horen.

xx mies

ps, zoë komt zelfs met een fles van 150 cc om de 3 uur ! is dat kind dan zo hongerig ?
ze laat er ook wel geregeld 4 of 5 uur tussen, maar vaker nog 3 uur....

dat was hem.

groetjes mies

Krijgt ze 6 flessen per dag? Brent zit op hetzelfde aantal hoor... Gister de wijkverpleegkundige op bezoek gehad, vond het wel veel maar niet vreemd. Brent is een flinke knul en zolang hij het goed doet op die voedingen is er niets aan de hand. Wij hebben idd gewoon hongerige kinderen denk ik.

sam75
hey meiden!

hier ben ik ook weer eens!
OOOO dat moe zijn, dat herken ik zooooo

Vorige week zondag uit het ziekenhuis gekomen, gelukkig gaat het goed met de wond en heelt het allemaal erg snel. Ik merk wel dat ik nog steeds mijn buikspieren niet optimaal kan gebruiken en dat irriteert mij behoorlijk. Op woensdag ging manlief voor vier dagen naar frankrijk voor zijn werk en ik dacht dat ik dat wel aan kon zo in mijn eentje.... nou dat viel zwaar tegen.... woensdags kwam mijn moeder gelukkig overdag, want oja, we zijn ook nog eens verhuisd in de dagen dat ik in het ziekenhuis lag. Mijn moeder heeft lekker alles weggestreken en boodschappen gehaald. Maar de andere dagen stond ik er alleen voor.... en dat kostte aardig wat energie. Zaterdags kwamen ook nog eens als kers op de taart mijn schoon moeder/zus en tante langs van half twaalf tot half vier!! terwijl ik had gezegd dat ik mij nog niet zo goed voel en ik om vier uur de verjaardag van mijn oma had.... ben ook ingestort op die verjaardag. In grote huilbui!! vreselijk!!!! kwam door mijn tante, die begon maar te zeggen dat ik er nog zo goed uit zie voor iemand die een negen pond kind heeft gekregen, bekkeninstabiliteit en blindedarm ziekenhuis opname en ze ging er maar over door en toen ze vroeg waar is marc eigenlijk en ik zei die is voor een paar dagen in frankrijk was ze helemaal verbaasd en kwamen mijn tranen.... 's avonds kwam hij gelukkig weer thuis en heeft hij de hele nacht en zondag voor Yves gezorgd ( met uitzondering van de borstvoeding natuurlijk ) en ben ik een beetje bijgekomen.

De dagen vliegen voorbij hier. Ik probeer een beetje regelmaat te creeeren maar dat gaat moeilijk. Yves valt precies in slaap op de andere momenten dat gepland. Ik heb nu een schemaatje gekregen van mijn zusje die had ze eerste maand na haar bevalling een zuster in huis die met dat schema werkte, dus vanaf morgen wordt het hier rust regelmaat en reinheid!! haha

Mies ik hoop dat je zwembad feest leuk en geslaagd was!! enneh hier ook een man die er niet vanaf kan blijven.....
Kim, jij ook lekker druk met je inpakken, nou ik was "blij" dat ik in het ziekenhuis lag wacko.gif maar mis nu wel de helf van mijn spulletjes want die zitten nog in de dozen die nog niet mee zijn! dus beter als je het zelf doet! En dat zwemmen, inderdaad bacterieen zijn gevaarlijk, maar vervelender is dat hij het heel snel koud krijgt doordat het water ver onder zijn lichaamstemperatuur is. Babyzwemmen gebeurd ook altijd in verwarmd water van minimaal 28 graden en dat nog is het maar een half uur!!! dus opletten op trillende lipjes!!
Manon, heerlijk dat je al zo een routine hebt met brent. En hou esther maar een beetje uit zijn buurtje!

nou ik sluit weer af, ik hoor een baby huilen....
liefs sam
musemies
hoi dames, even kort berichtje van hier.

blij weer wat van je te lezen sam, succes nog met uitpakken en dergelijke. ik weet hoe vermoeiend het allemaal kan zijn...

voor de rest was onze dagje uit heel leuk, zijn duinrell geweest en hebben ons lekker vermaakt.
het park eerst in geweest en daarna tikibad.

zal snel wat meer tikken hier, ben zo moe en zoë moet zo flesje.

spreek jullie snel weer !

xx mies

ps, las op mei forum , dat die meides een meeting gaan doen. misschien leuk idee ? weet alleen even niet meer wie waar woont... dus ja, dat is ook wel weer een puntje he .... en we hebben het allemaal geloof ik nog erg druk met huizen en verhuizen en dergelijke....
we zien wel oke.
weet wel dat sam uit amsterdam is ... en ikzelf lisse. dat ligt niet extreem ver uit elkaar... en de rest ?

musemies
hoi dames.

daar was ik weer.
nu kan ik rustig even zitten.
de kleine slaapt nog en manlief is dochter met vriendinnetje bij haar thuis brengen , ze waren hier vandaag, maar wilden toch bij het vriendinnetje spelen en slapen.
ach, heb ik het weer wat rustiger.
zoonlief zit met nintendo ds op de bank, dus die hoor je ook niet.

@sam: kan je dat schemaatje niet doormailen ? regelmaat hier ook ver te zoeken hoor... wacko.gif

@manon: nou , dat hongerige kind van mij word met de dag erger !
die drinkt soms haar flesje niet helemaal op, en vervolgens word ze na een uur wakker en word ze boos als je maar het restje geeft en niet meer.
dus ze drinkt nu zo'n 165 cc weg (150 water en 5 schepjes).
en dat terwijl ze er vaak maar 3 uur tussen laat...
ze heeft in ieder geval geen regelmaat, zo had ze gisterenavond de fles om 21:00 erna om 03:00 erna om 06:00 erna om 09:15 daarna 12:30, om 13:30 een restje en nog wat water en nu slaapt ze nog en is het inmiddels 15:35.... is toch geen touw aan vast te knopen ???

@kim: hoe gaat het met het klussen ? schiet het al op ? pak maar op je gemak in... vaak verkijk je je flink op dat soort dingen. ik dacht dat ik al een eind was met inpakken, maar in werkelijkheid moest ik nog heeeeeeeeeeel veel... dus hoe meer je nu doet, des te minder hoef je straks te doen.
succes nog effe dan idd, en zonde he, dat je man dan geen tijd heeft om lekker uitgebreid te genieten van daan.
mijn man is blij dat ie nu 3 weken vakantie had.
scheelt voor mij ook een hoop gedoe.

nou het dagje duinrell was echt geslaagd.
eerst het park in geweest. de zweefmolen in (1 van de weinige atracties waar mijn maag niet van overstuur raakt) mijn man daarentegen nam het me niet in dank af... en het leukste was nog dat er een klein jongetje van een jaar of 5 naast zat die moest lachen omdat mijn man het vreselijk vond (hihi, gnif gnif... laugh.gif )
daarna een stuk gelopen en naar atracties gekeken waar mijn maag al bij omdraaide als ik er alleen al naar keek... toen voor het raam gaan staan bij de splash (atractie met veel water). manlief was nat tot op zijn onderbroek en ik iets minder, want stond meer opzij (hahaha).
vervolgens een pannenkoek gegeten.
daarna hebben we nog fijn 2 uurtjes gezwommen in het tikibad (wat ook erg leuk was).
zijn samen van twee glijbanen geweest (zo'n dubbele zwemband in de vorm van een 8) de moonlight en starlight.
was erg donker en ging erg hard, maar hebben gegild van de lach met z'n tweetjes.
waren net twee losgeslagen tieners hihi...
ach, het mocht, de kids waren er toch niet bij, dus wij konden ons flink misdragen...

toen we het zat waren zijn we nog even naar een bos gereden (panbos) en wilden we een stuk lopen , helaas ging het gieten van de regen !
wij schuilen onder een boom, maar dat bladerdak hield het ook niet lang vol.
dus toch maar terug naar de auto, waar we maar even de kachel aan hebben gezet om te drogen(want in natte kleren gaan eten is ook geen aanrader !).
toen zijn we naar de overkant van de weg gelopen , alweer een pannenkoekenhuisje opgezocht.
pannenkoekendag hahaha....
waar we lekker hebben gegeten en gedronken.
en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan !
wat gaat zo'n dag toch hard !!!
maar het was zeker wel een soort van ontspannen .... meer omdat je even niet op de tijd hoeft te letten enzo.

ik gaat het hier maar eventjes bij houden.
moeten straks naar het cb voor eerste bezoek aan de arts daar.
ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.
waarschijnlijk is ze te dik, geven we teveel voeding en zijn we slechte ouders (tja, ik ben niet anders gewent dan dat er niks goed is en ze alleen maar klagen)...

jullie horen het nog wel van me !

fijne dag nog happy.gif

xx mies
Kim
Hallo allemaal,

ben ik ook snel weer even.

Sam, vervelend dat je je even zo slecht voelde. Maar huilen lucht dan wel even op he?!

Mies, klinkt als n leuke dag! Die glijbanen met die banden zijn leuk ja! laugh.gif
En hoe was het op t consultatiebureau?

Veel 'maanden' houden zo'n meeting, maar op t moment is t idd soweso niet haalbaar voor mij. Ik woon trouwens in Nijmegen, niet hhel erg in de buurt. Maar jullie zijn allemaal welkom voor de vierdaagse(feesten) volgende week hoor laugh.gif

Vandaag hele dag op pad geweest boodschappen doen, eindfeest psz van mn nichtjes en nacontrole vk.
Volgens de weegschaal daar was ik een halve kilo lichter dan bij begin zwangerschap, maar denk dat dat komt door de zomerkleren haha! bloeddruk was 100/50 en hb inmiddels alweer 6,4.

Nieuwe huis begint ergens op te lijken, maar het rotte is altijd dat de dingen die je niet ziet t meeste werk (en geld) kosten! mad.gif We hebben ook echt niks gelaten zoals het was. Moeten over 3weken hier eruit, hoop dat het voor die tijd allemaal gelukt is!
Morgen komt mn moeder iig helpen inpakken.

Daan wilde gister absoluut niet slapen. Overdag al niet en toen was hij s avonds zo kapot dat hij er helemaaloverstuur van was. Sliep uiteindelijk om half 2. Michael was zo lief om met m in de huiskamer te gaan zitten dus ik heb n uurtje extra geslapen. Vanmorgen kwam ie wel pas om 7u dus wat dat betreft geen klagen.
Denk dat hij een beetje regeldagen heeft, want ook constant honger. Sowieso heeft hij wel een sprongetje gemaakt, want hij lacht heel veel en maakt steeds meer geluidjes. Super schattig wub.gif

Hebben jullie trouwens last gehad van het noodweer? Hier is er veel schade (bij ons zelf gelukkig niet) en hebben gister hele avond geen stroom gehad. Dat is dan wel even wennen hoor!

Nou, dat was weer een heel verhaal. Ga even een luier verschonen!

Groetjes Kim
IngeErik
Goedemorgen allemaal,

Even snel een berichttje van onze kant.

Alles gaat hier goed. Daan drinkt goed en groeit goed.

Helaas zitten wij al sinds het noodweer van zaterdag zonder telefoon en internet. Gelukkig hebben we sinds gisteren weer internet op de zaak, dus ik ben daar net even naartoe gelopen voor een berichtje aan jullie. Ik ga het hier wel bij laten. Hoop dat het ongemak snel opgelost is, maar het schijnt nogal heeeeeel moeilijk te zijn.... mad.gif wacko.gif

Meeting lijkt me wel leuk. Kom uit het midden van het land (omgeving Gorinchem).

Gr. Inge
musemies
hoi dames,

gisteren dus consultatiebureau geweest.
viel allemaal wel erg mee...
ze werd gemeten op 56 cm (had ze nog wel haar benen krom, dus ik houd het zelf op 57 cm).
haar gewicht was 4910 , dus dat is ook mooi.
hoofdomtrek 37 cm.
voor de rest hadden ze niks te klagen.
wilden ze alleen haar ogen nog checken en dat ging niet ivm die traanbuisjes die nog steeds beetje ontstoken zijn.
ach, komt dat de volgende keer wel weer.

jeetje, wat minder van dat noodweer allemaal.
wij hebben er hier bijzonder weinig last van gehad moet ik zeggen (duin en bollenstreek).
dat stond idd ook al in de krant.
dus ook geen storingen of stroomuitval gehad wink.gif

afgelopen nacht heeft zoë ons weer versteld doen staan. heeft ze van 11 tot half 6 smorgens geslapen.
wat was dat even lekker zeg, mijn wallen kregen ondertussen al wallen hahaha tongue.gif
gelukkig hebben we nog vakantie.
het gaat wel erg hard... alleen volgende week nog, dan moet manlief weer werken sad.gif
vind het heerlijk om hem om me heen te hebben...
ben hem nog steeds niet zat wub.gif
en heerlijk zo met z'n tweetjes kunnen genieten van zoë ook.
dat gun je iedere man ! eigenlijk zouden alle mannen ook 10 weken verlof moeten hebben !
tenminste, als ze het zouden willen dan... sommigen kunnen niet zo lang stilzitten he rolleyes.gif

nou dames, ik laat het hier eventjes bij , ga even mario karten op de wii laugh.gif

ow, enne kim... die meeting lijkt me gewoon wel leuk, maar nu heb ik het ook nog effe druk enzo... en als die kleintjes wat meer regelmaat hebben en iets groter zijn lijkt het me ook leuk happy.gif
als ik eens die kant op ga van nijmegen zal ik het wel laten weten via hier wink.gif

fijne avond nog allemaal !

xx mies
Kim
Goedenavond,

Hoe is het met iedereen?

Hier gaat alles prima. Hebben paar goede nachten gehad, was ik wel echt aan toe!
Ben super trots, want Daan kan zich al van zn buik naar zn rug draaien en andersom ook bijna! wub.gif

Zaterdagavond even de stad in geweest voor de opening van de vierdaagsefeesten. Donderdagavond gaan we weer en blijven dan bij mn moeder slapen, die ook op Daan past. Ze kwam met het idee dat zij dan Daan op de kamer neemt zodat wij kunnen uitslapen. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen haha blush.gif
Vrijdag naar de intocht. Mijn broertje loopt ook mee, maar vond het niet nodig om te trainen, dus ben benieuwd haha!

Verder nu geen tijd om te reageren, Michael belt net of ik nog even mee ga naar de bouwmarkt.
Snel nog even haasten dus!
Kom snel terug!

Groetjes Kim
Manon1704
Goedenavond!

Hier gaat alles goed. Morgen heb ik een afspraak bij het cb met Brent, ik ben heel benieuwd hoe groot en hoe zwaar 'ie momenteel is.
Vandaag ben ik ook weer voor het eerst ongesteld geworden dus we kunnen weer met de pil beginnen.
Een meeting is voor mij even geen optie, ik woon in Rotterdam... en wij hebben geen auto. Om nou met de trein richting Amsterdam te gaan met een kleintje zie ik niet zo zitten.

Wij hebben vanaf dag 1 niet gevoed op verzoek maar volgens ons eigen schema... Als Brent bijv. om 15.00 uur lag te slapen maar volgens het schema was het etenstijd, dan maakten we 'm gewoon wakker. Zo krijg je wel regelmaat, mss een tip? Ook als Brent tijdens zijn voeding in slaap valt maken we 'm wakker. Elke fles gaat leeg!

@Mies; fijn dat jullie dagje uit zo goed is bevallen! En je kleine meid is goed gegroeid, lekker hoor!

@Kim; alles dus goed op de nacrontrole. Ik ga deze week ook even bellen voor een afspraak. Wij hebben hier heel weinig last gehad van het weer gelukkig!

Nou ik laat het hier even bij, sterf van de hoofdpijn... dry.gif
Fijne avond allemaal, en toto snel!

AvdM
Hoi meiden,

Hier ben ik ook weer eens!
Beloof ik om langs te komen en dan doe ik het niet, maar weet eerlijk gezegd niet waar ik de tijd vandaan moet halen blush.gif

Wilco doet het goed, was gisteren 4530 gram en 54 cm. Hij drinkt om de 3/4 uur en 's nachts wisselt het nog heel erg. De ene keer slaapt hij 5-7 uur door en de andere keer komt hij elke 3/4 uur. Dus echt regelmaat zit er nog niet in maar goed hij is ook nog maar 4 weekjes donderdag komt vanzelf!
Het is echt een pittig kereltje laugh.gif We bakeren hem met slapen nu in want hij wilde alleen maar bij mij op de borst slapen en zo kreeg ik ook niet echt mijn rust. Hij sloeg zichzelf vaak wakker en nu slaapt hij heerlijk! Denk dat hij ook een buikslapen wordt net zoals ons allemaal.
Nadine vind haar kleine broertje helemaal geweldig, echt leuk om te zien!!

Zo hierbij de foto!
Ik beloof niet wanneer ik weer langs kom maar jullie zien me wel weer verschijnen wink.gif
Een meeting zit er voor mij niet in, ik woon helemaal bovenin Groningen!

Liefs Anniek
Manon1704
Hallo meiden,

was ik weer even...
Net terug van het cb, Brent doet het goed! Hij zit boven het gemiddelde qua groei maar ik had niet anders verwacht eigenlijk. Verder was alles zoals z'n reflexen ook goed.
Brent weegt inmiddels 5510 gr. en is 58,6 cm lang.

@Anniek; ach dat kennen we allemaal wel denk ik en soms heb ik ook gewoon even geen puf om te reageren... Fijn dat Nadine zo blij is met haar broertje, Esther is ook ontzettend trots.

Nou, ik laat het hier weer bij. Ga ff een uurtje liggen.
Manon1704
O ja Anniek, wat een heerlijk mannetje! wub.gif
IngeErik
Hallo allemaal,

Eindelijk na ruim een week zijn wij weer bereikbaar. Erg ongemakkelijk zo zonder telefoon en internet, maar toch ook wel lekker rustig... dry.gif
Hier gaat alles zo zijn gangetje. Daan drinkt, poept, huilt soms en hij slaapt. Nu liggen Emma en Daan samen te slapen, dus voor mij even wat rust.....
Morgen komen ze voor de derde keer de gehoortest afnemen. Het lukte steeds maar niet, maar ik twijfel ook erg aan de kundigheid van die muts die te test kwam afnemen. Jongens, jongens wat een simpele ziel.... En dan begint ze ook nog eens gelijk over doof zijn..... Hoezo ouders een hart onder de riem steken. Had ze vorig jaar ook bij een vriendin gedaan; dat jochie heeft een wat groter hoofd, begint ze over een waterhoofd en hersentumoren..... mad.gif wacko.gif
Ik heb Daan trouwens op onze eigen weegschaal gewogen vorige week. Toen woog hij dus al 4,7 kilo. Dus hij doet het prima op de bv. Bij zijn geboorte woog hij 3920 gram, de eerste dagen zo'n 350 gram afgevallen en nu al weer 4,7 kg... smile.gif Niets te klagen.
Dragen jullie allemaal al weer gewone kleding?? Het maatje van voor de bevalling, een maatje groter of nog positiekleding. Mij past momenteel dus nog helemaal niets, dus maar wat kleding in een maatje groter in de uitverkoop besteld. Hopen dat het past en anders maar weer heerlijk aan de wandel om wat centimetertjes kwijt te raken, de kilootjes vliegen er namelijk wel af (nog maar 4 kilo van de bijna 20...)

@Kim; gezellig zo die Vierdaagsefeesten. Nijmegen is zowiezo een leuke stad. Als Erik meegaat winkelen, gaan wij altijd naar Nijmegen; we slagen altijd en anders een heerlijk daagje uit gehad.

@Musemies; gezellig zo'n daagje Duinrell. Wij willen binnenkort een dagje naar Madurodam en het strand. Maar even afwachten wanneer we kunnen. Vakantietijd op de zaak..... De werkplaatschef is volgende week nog maar alleen, maar zijn vrouw moet eerdaags ook bevallen, dus dan zou er niemand meer voor de werkplaats zijn..... Hoop toch volgende week nog een daagje te kunnen pikken.

@Manon; vervelend weer ongesteld; dat mis ik dus echt als kiespijn. Ga ook gelijk weer aan de pil tzt. Ik voed ook (bijna helemaal) op schema. Gewoon om de 4 uur en ook gewoon wakker maken. Moet alleen nog een beetje aan de tijden sleutelen voor straks na de vakantie (moet toch Emma naar school brengen en halen).

@Anniek; heel herkenbaar hoor; gebrek aan tijd en puf. Zeker met dit warme weer. Gelukkig wordt het iets koeler. Lekker het huis luchten en even schoonmaken, want dat doe ik dus echt niet als het 30 graden is binnen.... Even een stofzuiger door het huis, maar meer niet.....

Zo, ga even mijn was opvouwen en buiten opruimen. Vanmorgen was er een vriendinnetje van Emma; ze zijn heerlijk in het zwembad geweest, maar wat een puinhoop zeg...

Gr. Inge
Kim
Goedemorgen,

Ben ik ook weer even. Schiet echt niet op met die reacties van ons he?! haha

Inge, ik zou echt niet zo zonder telefoon en internet kunnen haha blush.gif
Wat fijn dat Daan het zo goed doet! Maar wat een muts van de gehoortest zeg! Echt belachelijk dat ze meteen paniek gaat zaaien! Maar waarschijnlijk merk je zelf toch wel aan Daan of hij wel of niet goed hoort?
Lekker, even een dagje weg! Ik wil in september een dagje Scheveningen plannen. Hoorde van Michael dat hij gewoon nog nooit in Nederland aan zee is geweest. Daar moeten we toch even iets aan doen haha laugh.gif
Ik draag weer mn gewonen kleding, al zit niet alles nog even mooi. Spijkerbroek heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd, maar is het ook nog geen weer voor geweest.

Manon, fijn dat Brent het zo goed doet! Jullie kindjes zijn allemaal wel zwaarder dan Daan hoor! Die zat bij de cb afspraak met een maand nog net niet op 4 kilo. Heb wel het idee dat het nu ineens hard gaat! Meneer heet ook de hele dag honger haha!

Aniek wat fijn dat het inbakeren zo goed helpt! En dan Nadine zo'n trotse grote zus is! En wat een schatje!

Mies, lekker aan het genieten van jullie laatste weekje vakantie?

Hier gaat alles ook goed. Daan is lekker vrolijk en begint zooo lief te lachen en 'kletsen' haha. Vind het vooral erg grappig als hij zn best moet doen om geluidjes te maken. Zie je eerst al telkens dat mondje open gaan, maar t duurt even voordat er geluid uitkomt haha! wub.gif

Vanavond gaan we nog een x naar de Vierdaagsefeesten. Dan gaat Daan naar mijn moeder en blijven we daar slapen (is vlakbij de stad), dus dat is wel makkelijk. En dan morgen langs de route zitten.

Verder hier nog steeds druk met het klussen, heb er nu wel heeel erg genoeg van, maar ja. OVer 2 weken moeten we er hier uit zijn en begin nu wel een beetje tussen de dozen te wonen.
De zolder en de badkamer zijn nu klaar. Zijn nu bezig de keuken te plaatsen en daarna moeten er nog een paar muurtjes behangen worden en moeten de vloeren worden gelegd. Daans kamer moet nog helemaal gebeuren, maar goed die kan evt. nog even bij ons op de kamer blijven.

Nou, ik ga zo vast even de logeertas inpakken en dan boodschappen doen.

Kom snel weer even buurten!

Groetjes Kim
Manon1704
Hai meiden,

ben ik ook weer even. Heb zelf weinig nieuws te melden... Morgen hebben we gezellig een verjaardag met bbq waar we ook blijven slapen, dus even helemaal ertussen uit. Heerlijk!

@Inge; nou dat is zeker een muts zeg, om zoiets gelijk maar te opperen...
Ik heb wel weer m'n oude kleding aan, hoewel er hier en daar nog wel een zwembandje overheen komt. Maar dat komt ook wel weer goed!

@Kim; nou dat begint aardig op te schieten ondertussen, succes nog met inpakken!

Ik laat het hier weer even bij, ben net terug van het winkelen en ben aardig moe...

Fijne avond allemaal!
musemies
hoi dames,
sorry, zo weinig tijd gehad om te reageren hier.
niet dat ik het druk had, maar was echt meer bezig met kids en vakantie als dat ik even dacht om te reageren...
heb wel braaf steeds gelezen hoor wink.gif
ik ga binnenkort weer volop berichten, zit nu bij me ouders.
tot snel !
xxx mies
IngeErik
Goedemorgen allemaal,

Rustig hier. Iedereen is natuurlijk lekker aan het genieten van die mooie babies wub.gif
Hier alles goed. Nou ja, 's avonds (en 's nachts...) heeft Daan vaak wat meer moeite met slapen, dus dat is wat minder mad.gif En 's nachts willen we hem nog maar niet bij Emma op de kamer leggen, dus we moeten nog maar even doorbijten.
Volgens mij groeit hij hardstikke hard. Denk dan ook niet dat hij nog 2 maanden in de wieg gaat passen. Dus we moeten maar eens hard nadenken over hoe we de slaapkamer van de kinders gaan inrichten als het ledikant er weer in gaat....
Met zijn oren is trouwens niets aan de hand. Vorige week was er een andere dame voor een betere gehoortest en allebei zijn oren zijn goed gekeurd rolleyes.gif Ze ging zowieso veel rustiger te werk en was dus binnen 10 minuten klaar. Daan was wel net een marsmannetje. Hij kreeg wat plakkers op zijn rug, in zijn nek en op zijn hoofd. Verder op ieder oor een soort kapje. Dit werd allemaal met draadjes aan een kastje verbonden, even testen en klaar was Kees...

@ Manon, lekker gebbp-ed?? Heerlijk om er even helemaal tussenuit te zijn. Wij hebben over 2 weken hier een feestweek en opa's en oma's hebben aangeboden om op te komen passen. Heerlijk...., lekker een feestje vieren, alleen even een keer terug om Daan te voeden... Heb er eigenlijk best wel zin in.

@ Kim, schiet het al op met klussen en verhuizen? Ik kijk daar al helemaal naar uit. Zal wel druk en vermoeiend worden, maar je krijgt er wel wat moois voor terug. Vierdaagse feesten nog gezellig geweest. Heb je zelf trouwens ook een keer meegelopen?? Lijkt me een geweldige ervaring.

Zo, ga het hier even bij laten. Wil boodschappen gaan doen, maar Erik is er met de auto vandoor. Moest perse met mijn auto, want er staan natuurlijk niet genoeg auto's op het terrein.... Eens even uitzoeken waar hij uithangt, anders de planning van vandaag maar even omgooien.

Gr. Inge

Kim
Hoi allemaal,

ben ik ook weer even snel.
Daan ligt lekker in de box te 'spelen', dus moet er eigenlijk van profiteren en gaan inpakken.
Woon nu echt in een half leeg huis, zijn langzaamaan al spullen aanhet overhuizen.
Gaat in t nieuwe huis allemaal naar de zolder en vanaf daar inruimen zodra alles echt klaar is. Maar 5aug moeten we er hier uit, dus dan moet alles echt leeg en kaal zijn.

Manon, leuk gehad jullie avondje en nachtje 'uit'?

Mies, geniet lekker van je kids en de vakantie!

Inge, vervelend he als je geen auto hebt?! Ik kan dan ook echt niet uit de voeten! Het scheelt natuurlijk als Daan straks op de fiets mee kan, maar dat duurt nog wel even haha.
Wanneer ga je verhuizen?
Vierdaagsefeesten waren gezellig!

Daan doet het hartstikke goed! Hij is lekker tevreden, drinkt goed, slaapt goed en kan zichzelf ook al eventjes vermaken. Alleen s avonds heeft ie wel een huiluurtje, en als hij oververmoeid is.
Hij vindt t geweldig als ik m op schoot zet en liedjes zing, dan gaat hij echt breeduit lachen, zo schattig!
Volgende week zn eerste prikjes.. sad.gif

Nou dames, ik ga aan de slag!
genietze allemaal!!

Grotejes Kim
IngeErik
Even snel..

@ Kim; wij hopen binnen 2 jaar te verhuizen.... Het huis moet nog gebouwd worden. Bestemmingsplanwijziging ligt nu bij de gemeente (dit duurt nog zeker tot eind 2010), daarna nog de bouwvergunning. Dus we hopen volgend jaar te kunnen gaan bouwen.... Onze verhuisplannen gaan dus nog wel even duren...

Nu ga ik nog lekker even een rondje lopen. Morgen maar boodschappen doen..

Gr. Inge
musemies
hoi dames.

jeetje , als ik nog moet reageren op alle berichten ... wacko.gif ben al zo lang niet echt geweest hier om te reageren.
maar heb wel van de vakantie genoten... vooral dat mijn man er ook was om me te helpen met van alles.
en nu heeft hij ook niet stil gezeten , de uitbouwen schoongemaakt en de voorzijde van het huis ook. en daarna de kozijnen en het raam en de deur beneden voor gegrondverfd. en de deur en het raampje geschilderd.
nu de posten nog en dan is de voozijde zo goed als af.
dan is de achterkant aan de beurt.
en we hebben verf gehaald voor de slaapkamer. moet even kijken wanneer ik tijd heb om die te schilderen.
hebben ook een aantal verjaardagen voor de boeg.
stiefvader en broertje 29 juli, broer 5 augustus en schoonvader 8 augustus.
dus tijd tekort soms....

met zoë gaat het uitstekend !
ze drinkt wel heel veel nog steeds. ze laat er soms 3 uur tussen maar vaak ook wel 4 of 5 uur.
ze drinkt nu per fles ongeveer 170 cc weg.
als ik minder doe komt ze zeker om de 3 uur.
klein vreetzakje is het wub.gif
voor de rest slaapt ze heel soms snachts wat langer, maar dat ligt er vaak maar aan of ze savonds wakker is geweest of overdag heel veel.
als ze heeft geslapen dan komt ze ook snachts om de 3 a 4 uur nog.
dus nog geen echt ritme hier.
ach , ik heb nog wel eventjes voor ik weer ga werken, dus dat ritme komt wel goed.

moet vanmiddag even langs op mijn werk om mijn contractverlenging te tekenen.
ben erg benieuwd...
hoop wel wat inspraak te kunnen hebben op mijn uren. heb namelijk ontdekt dat ik voor mijn zoontje moeite ga krijgen met opvang regelen (aangezien ik te lang moet reizen naar mijn werk, en de voor en naschoolse daar niet op aansluit). ook de kinderdagverblijven zijn niet zo lang open dat ik het met mijn reistijd ga redden.
de andere optie is mijn rijbewijs halen , maar dat is ook een duur grapje, en helemaal als wij in augustus de hypotheek moeten oversluiten.... wat een gedoe zeg allemaal !
dus ik hoop dat ze wel beetje met me willen meedenken , anders moet ik zelfs misschien nog een andere baan gaan zoeken in korte tijd.... dat is ook een optie, maar ik zie dat niet zo zitten.... en dan moet je ook maar net geluk hebben ook !

succes kim met verhuizen en dergelijke, gaat jullie vast lukken voor 5 augustus !

spreek jullie gauw weer, en ga gauw weer op iedereen reageren !

xxx mies

ps sam : waar hang jij uit ?
Kim
Hoi allemaal,

even snel een teken van leven blush.gif
Errg druk hier en stressen om alles op tijd klaar te krijgen...

Probeer morgen even op iedereen te reageren.
Hoop dat t goed gaat met iedereen!

Fijne avond

Groetjes Kim
musemies
jeetje , wat een stilte !
even kort reageren hoor.
momenteel druk bezig met van alles regelen.
contract is verlengd, maar hun willen persee dat ik wisselende dagen werk.
dat gaat niet , want de naschoolse en kinderopvang kan niet flexibel !
dus ik ben nu druk bezig met solliciteren, en hoop vandaag nog gebeld te worden voor een gesprek (zag er wel positief uit) maar ben erg benieuwd !
en dan hoop ik iets te kunnen regelen met die dagen.
pffff echt een gestress !!!
met zoë gaat alles goed, drinkt momenteel wel wat slechter.
ze spuugd wat vaker ook (vanmorgen nog de hele fles eruit , ik en zoë en het bed helemaal onder, dus zoë in bad, ik douchen erna en mijn bed verschonen.... zucht.... en dat om 7 uur smorgens ....)
maar goed, dat ze minder wil drinken is niet erg, ze werd een beetje een dikkertje !!!
nou , ik houd het hier eventjes bij, spreek jullie later nog wel !
en kim ? lukt het nog een beetje ? al gestresst ?
kan het me echt voorstellen , weet het zelf nog hoe het ging !
succes hoor !

xxx mies

ps... waar is iedereen ?
didi
Even inbreken hoor.
Michelle, is een gastouder niet een idee voor je wisselende dagen?? Die zijn wel flexibel, maar dat is natuurlijk wel iets wat je moet willen, een gastouder. Maar dacht, laat ik in elk geval de tip geven wink.gif
IngeErik
Wat een rust hier. Iedereen is zeker lekker aan het genieten van de kinders en het weer.
Ik ben blij dat het niet meer zo warm is. Zoals het nu is vind ik het heerlijk; 20-25 graden, zonnetje, wolkje met (heel) af en toe een buitje (voor de tuin.... scheelt weer gieten...).

Emma is vandaag lekker naar de vakantie-opvang. Deze week naar een groene BSO; veel buiten in de tuin, met dieren, zelf eten maken. En het is hier vandaag lekker weer, dus ze kan haar energie lekker kwijt. Ben blij als de school weer gaat beginnen, want wat kan ze toch stierlijk vervelend zijn... mad.gif Het gaat er dan ook regelmatig pittig aan toe.....

Gisteren met Daan naar het cb geweest; 5350 gram en 57 cm. Hij doet het dus hartstikke goed. Maar wat een zemeltutten zitten er daar toch. Ik zeg alleen maar ja en amen om zo snel mogelijk weer weg te kunnen. Wel heb ik zijn naveltje laten aanstippen, want dat ziet er nog steeds niet mooi uit; er zit nog een stukje wild vlees in dat eruit moet.

@ Mies; idd een goede tip van didi; zou het zeker overwegen als het solliciteren niet echt wil lukken. Nog gebeld voor een gesprek??? Altijd spannend zo'n periode, maar zeker niet iets waar je op zit te wachten. Succes ermee.

Zo, ik ga mijn vlees vast klaarmaken voor vanavond ( en de rest van de week; scheelt een hoop tijd en werk). Ben soms gewoon een beetje lui... biggrin.gif

Knuffels Inge

ps; ben ook wel benieuwd waar iedereen is....
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.