Help - Zoeken - Leden - Kalender
Volledige versie: Mei / Juni 2009
Mama en Zo forum > De peutertijd 2-4 jaar > Algemeen
vanes
alle kindjes zijn inmiddels 1 jaar geworden!
dus hier kletsen we gezellig verder.....
pvdv
Vanes, fijn dat jij het nieuwe deel geopend hebt. Hoe is het met jou en de kids?

Marieke, jij hebt dus weer flinke kriebels! Ik weet dat ik dat ook zo rond die tijd had. Toen Megan 1 jaar werd, kriebelde het weer z'n best. Toen we eenmaal hadden besloten om voor een tweede te gaan, was ik gelukkig ook meteen zwanger van Esmee.

Paoltje, ik volg je nog steeds bij feb 2011 hoor! Hoe is het met je kleine grote man?

Hier gaat alles zijn gangetje. Jasmijn loopt nog steeds niet los, ze durft het gewoon nog niet. Ze gaat wel los staan, maar de drempel om te gaan stappen is gewoon nog te hoog. Bij onze oudste ging dat ook zo en uiteindelijk liep die pas met 17,5 maand. Daarintegen sprak Megan wel al heel vroeg en dat zie ik bij Jasmijn ook. Ik maak me er in ieder geval niet druk om. Jasmijn eet al een tijdje volledig met de pot mee en dat gaat erg goed. Ze is verzot op eten en er is dus ook nog niets wat ze niet lust. Mijn ervaring is overigens dat dit wel veranderd hoor!

We gaan half augustus naar de Zeeuwse kust. De kinderen hebben er zo'n zin in en ik denk dat Jasmijn het ook echt prachtig gaat vinden.

Nou ik ga na de zomervakantie ook nog een aantal uur op een andere school werken. Ze willen mij heel wat bieden, maar ik wilde mijn huidige baan er nog niet voor opgeven. Dus naast de master, waar ik in september aan ga beginnen, zal het een drukke bedoeling gaan worden. De wens naar een vierde kind is er nog wel, maar ik begin er steeds meer vrede mee te krijgen als dit er niet meer van komt. We zien wel...
paoltje
Hey meiden,

Naar de peutertijd dus! Wat is dat allemaal snel gegaan zeg. En leuk dat we zover zijn gekomen.

Miran: Hoe is het nu met je? Heb je het verlies van je moeder een beetje kunnen verwerken. Het lijkt me echt vreselijk om haar zo op die manier kwijt te raken.

Piek: Bij jou begint het dus te kriebelen! Spannend dus, wij waren er ook niet echt mee bezig maar rond Luuk zijn verjaardag ben ik dan toch zwanger geraakt dus wie weet?

PvdV: Het lopen komt inderdaad vanzelf. Luuk loopt nu sinds een week echt los al gaat dat nog vaak met vallen en opstaan en zit z'n gezichtje dus echt onder de blauwe plekken. En bij jullie dus eventueel wel de wens voor een vierde. Ben benieuwd, wat je zegt je ziet het vanzelf.

Hier gaat verder alles prima. Luuk loopt dus nu en praten gaat ook snel. Hij zegt nu: bal, boom, bloem, papa en mama en bij auto's: brrrmm. Mmma (oma) en opa, oh oh en da (daar). Wat gaat die ontwikkeling toch snel. Ik ga even een vermoeid mannetje op bed leggen.

stimpy
Wat is het stil hier zeg.

HOE GAAT HET MET IEDEREEN EN DE KIDS?

Hier gaat alles super.
Jazzlyn loopt eindelijk door de kamer.
En een lol dat ze dan heeft.

Wat een weer zeg, het lijkt wel herfst.

Gr
piek1
Hoi hoi,
weer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven. Alles gaat goed hier hoor. Lekker bezig met werk, verbouwing en natuurlijk Julia. Met die laatste gaat het prima eigenlijk. Loopt al wel aan 1 hand, staat los, loopt wel langs alles maar nog niet helemaal los. Babbelt aan een stuk, de nieuwste woordjes zijn
'aaien' (als ze de poes ziet) en ' juja' (als ze een foto van zichzelf of mij ziet). Ze is verder wat hangerig geweest de afgelopen weken, ik denk ook door tandjes en door een sprong die ze aan het maken is, maar nu weer helemaal happy. Leek er eventjes op dat ze van 2 naar 1 slaapje ging, maar nu toch weer 2x2uur.
Ikzelf ben blij dat ik weer begonnen ben met werken, want werd beetje gek van mutsig thuis (tussen de dozen en het puin) te zitten..
Alles goed met jullie?

liefs Piek.
paoltje
Hey meiden:

Ik kijk hier regelmatig maar het is hier inderdaad heel erg rustig!

Hier gaat alles ook z'n gangetje. Alweer bijna op de helft met deze zwangerschap en Luuk wordt ineens heel groot. Hij groeit echt in de lengte, maar ook qua praten, lopen, klimmen en uitdagen wub.gif
13 september alweer de 20-weken echo. Het gaat allemaal heel hard.

Hoe is het met de rest?
piek1
Jaaaaaaaa onze Juultje loopt echt los nu!!! Van de een naar de ander zijn armen, met een heeeele grote trotse glimlach gaat ze uit zichzelf staan en zet dan een stuk of 8 stapjes. Wat een genot...
Op het CB omschreven ze haar gister verder als 'een pittige dame en vlot in ontwikkeling'.
Waar, maar ik vind haar natuurlijk vooral ook heel lief.
Alleen het warme eten is een ramp. Zo selectief met eten en dan gooit ze heel ondeugend dat wat ze niet lekker vindt (groente) op de grond. Ze wil ook alles zelf doen ('eet' nu ook met lepeltje haar yoghurt). Ja mag haar echt NIET helpen.. zucht.
Ook tandenpoetsen is een ramp. Ik heb nu een liedje verzonnen en die vindt ze heel leuk totdat ik die borstel in haar mond stop, dan is het brullen. Maar ja, ik heb zoiets van: wij moeten het eerste stukje zelf doen en daarna pas zij. Of ze het nou leuk vindt of niet.
Hoe doen jullie dat met tandenpoetsen en warm eten?
paoltje
Piek: Leuk he als ze lopen! Het gaat nu heel snel hoor, binnen een paar weken loopt ze al behoorlijk stabiel.

Heel herkenbaar hoor dat gooien met eten. Wij hebben gewoon elke keer nee gezegd, en dat hij als hij niet meer hoefde het terug moest leggen op het bordje. Met brood gaat dat nu prima, de fles/ tuitbeker zet hij nu netjes op tafel. Wat avondeten betreft als meneer er zat van is, spuugt hij het weer uit. Dat doet hij helaas nog steeds en tot nu toe helpt het niet als we daar iets van zeggen. Luuk laat zich gelukkig door mij nog wel enigzins voeren, ik prik het aan de vork of schuif het op een lepel en dan mag hij (met eventueel wat hulp van mij) het zelf doen. Als iemand anders hem wil voeren weigert hij. Ook potjes gaan er niet meer in. Dat is niet zo handig aangezien wij eigenlijk altijd pas rond half 8 eten. Ik probeer dus zoveel mogelijk voor hem zelf te koken, of eventueel opwarmen van een eerder gekookte maaltijd. Hij vind vissticks in ieder geval ook lekker en die zijn snel en makkelijk op te bakken. Hij lust in principe alles, scherp zoet het maakt hem wat dat betreft niet uit. Wij zijn ook wel smaakrijk aangelegd dus ik denk dat dat ook de reden is waarom hij geen potjes meer lust.

Tandenpoetsen is ook hier een nachtmerrie. Hij wil dat inderdaad ook zelf doen. Ik laat het hem dus meestal maar eerst zelf doen en dan poets ik na. Door het kauwen en zuigen op die borstel komt het al aardig over zijn tandjes en kiezen heen en hij laat mij dan enigzins "rustig" na-poetsen. Wat ik veel hoor is dat dit van die fases zijn dus hopelijk straks wat dat betreft weer een makkelijkere periode.

Luuk begint ons nu ook echt na te doen, klanken nazeggen, dingen begrijpen en kattenkwaad uithalen hoort daar ook bij. Het lopen gaat hem ook al behoorlijk goed af, alleen lange afstanden red hij nog niet en dus gebruiken we nu veel de buggy (waar hij niet altijd in wil).

piek1
Bedankt Paoltje voor de nuttige tips! Af en toe moeten we ook eigenlijk stiekem vreselijk lachen want ze kijkt er dan zo lekker eigenwijs bij en schud al haar hoofd van ' nee' (ze weet het gewoon heel goed!). Ik verschuil mijn gezicht dan even achter mijn handen, maar dan doet zij ook haar handen voor haar gezicht. Heeft ook alles door, die dondersteen!

Wat heerlijk dat Luuk al lekker aan het brabbelen is! Het wordt steeds meer een klein mensje zo he? Echt genieten. Hoe gaat t trouwens met je zwangerschap? Al bijna 20 wkn echo zie ik?

En hoe is t met de rest?
pvdv
Schaam, schaam... Ik heb al veel te lang niet meer geschreven, maar toch even een teken van leven. Jasmijn loopt als een kievit en ik merk dat haar erg goed doet. Ze is een stuk minder huilerig nu ze echt haar eigen plan kan trekken. Mijn andere dames gaan ook als een speer. Wat je wil als je moeder nog meer.

Marieke wat zie ik, een banner. Betekent dat....? Nieuwsgierig he
piek1
Hihi, ja klopt Patricia, wij gaan voor een tweede. Zijn nog niet heel fanatiek bezig hoor. En bij ons is wel gebleken dat dat wel nodig is voor de bevruchting. Maar we hebben op dit moment nog genoeg aan ons hoofd wat betreft verbouwing en dan komt t er gewoonweg niet zoveel van... unsure.gif Maar inderdaad, een 2e kindje is van heel harte welkom!
Wat leuk dat Jasmijn lekker rond stapt, kan me voorstellen dat dat wat rust geeft nu bij haar. Julia stapt al wel en loopt ook los, maar nog niet echt heel veel en grote einden.
Met jou ook alles goed, lukt t met studie?

Groetjes!
Jolanda
Is er nog animo? Of kan het gesloten worden?
vanes
nee ik vind het nog wel leuk om zo af en toe even mee te lezen en te reageren.
Jolanda
Oke, besef wel dat als er een maand niet in geschreven wordt dat het dan wel gesloten wordt.
vanes
dat is dan niet anders. ik hoop dat dit de boel dan weer een beetje aanwakkerd hier wink.gif
dames vertel hoe is het bij jullie?
piek1
Hoi hoi!
Ja mee eens Vanes, zonde als we onze spullen moeten pakken hiero. Anderzijds vind ik het de laatste tijd ook wel heeeeeel erg stil hier en heb dan zelf ook geen behoefte meer te komen kijken hier. Dus meiden: allemaal weer eens achter die pc kruipen, het is voor een goed doen laugh.gif

Hier gaat het goed hoor. Julia heeft weer paar enorme sprongen gemaakt. Ze loopt volop en is flink aan het praten. Ze communiceert echt: zegt als ze iets geeft ; ' da' (=dank je wel) - snapt alleen niet dat je dat zegt als je iets krijgt-, ' lekkeh' als ze iets lekker vindt, ' boeoeoeoe' als ze een koetje op het pak yoghurt ziet of ' poes' als ze een plaatje ziet op het pak kattengrind, en natuurlijk ' papa' ' mama' 'nee' en haar favoriete woordje 'die'. Wil alles zien en ook meteen hebben en kan het dan niet uitstaan als dat soms niet mag of als ze iets niet zelf mag doen.
Heerlijk deze leeftijd wub.gif

Hoe is het met jullie Vanes en de rest van de ladies?...

vanes
hier gaat het prima.
we zijn vorige week op het cb geweest. indy is nu 87 cm en 12 kilo. lange slanke meid dus.
verder zegt ze nog niet zoveel, maar ze gaat vanzelf gillen als iets niet lukt of als ze iets wil hebben laugh.gif

jullie alweer aan de gang voor een 2e zie ik? spannend.
pvdv
Hello ladies,

Het zou inderdaad zonde zijn als het gesloten wordt, dus ik ga meteen reageren. Jasmijn is nog steeds maar een klein meisje, 9 kilo en 76 cm. Haar groeilijnen laten wel een behoorlijke stijging zijn, dus niets om me zorgen over te maken. Verder is het echt een pittige tante die zich echt niet de kaas van de boterham laat eten, wat wil je ook met twee grote zussen. Slapen is nog steeds niet haar grootste hobby, moet er s'nachts nog steeds geregeld uit en madam is meestal ook al rond de klok van 6.00 uur wakker.

Momenteel heb ik een zeer druk programma met werk en studie. Ik werk nu op twee scholen, 4,5 dag in de week en daarnaast moet ik 20 uur steken in mijn master. Die 20 uur die haal ik niet, maar ik merk dat ik toch wat meer moet doen. Heb morgen mijn laatste twee tentamens, dus ik ben benieuwd. Door deze drukte, kan ik zo genieten van de tijd die ik met mijn kids heb. Het heeft toch ook wel zo zijn voordelen blush.gif

Ik ga slapen, morgen is het weer vroeg dag....
paoltje
Ja zou het ook wel jammer vinden als het gesloten zou worden, ik kijk hier nog wel eens maar er wordt idd niet zoveel meer geschreven.

Met Luuk gaat ook alles goed. Vandaag wat minder fit, hij had vanochtend ineens 38,7 maar kan geen aanwijzingen vinden waar het aan ligt. Nu heeft hij dat wel vaker gehad dus houd hem maar gewoon in de gaten. Heb het idee dat het aan z'n oortje ligt hij vind het niet fijn als ik aan de linker zit.
Verder begint hij nu echt te praten. Ook woordjes combineren als "hallo opa" "opa appel" en "mama boom". De laatste keer op het consultatiebureau woog hij ruim 11 kg en was hij 82 centimeter. Helemaal gemiddeld.
Luuk is een lange slaper die slaapt al gauw tot half 8 a 8 uur. Wel lekker hoor als ik de verhalen om me heen hoor idd van 6:00 of soms nog eerder dan is dit wel uitslapen. Vanochtend was het zelfs 9:00 (en werden we zelfs wakker gebeld) maar dat heeft er vermoedelijk dus mee te maken dat hij niet lekker is. Hij ligt nu ook alweer zo'n 3/4 uur te slapen.

Met de zwangerschap gaat verder ook alles goed. Wel bloedverlies gehad vorige week maar komt ws door een geknapt vaatje. Daarnaast wordt nu de groei meer in de gaten gehouden aangezien Luuk 4470 gram woog bij zijn geboorte. maandag een echo gehad en ook dit kindje ligt boven gemiddeld. Over 4 weekjes moeten we weer voor een meting. Suiker is verder prima in orde net als bij Luuk dus ws gewoon grotere kindjes bij ons zonder echte reden. Qua kilo's ben ik nu 7 kg aangekomen en dat is dus ook niet extreem veel.

Hoe is het met de andere kindjes?
piek1
Wow Paoltje, wat geweldig dat Luuk het zo goed doet. Veel slapen, goed op gewicht en al woordjes combineren!! Ook erg fijn dat het met je zw zo goed gaat. 7 kilo is echt heel netjes!
Ik hoop wel voor je dat het kindje niet TE zwaar gaat worden, hij/zij (weet je dat al?) moet er eerst nog wel uit he??? wink.gif

Pvdv, ik neem mijn petje voor je af. twee banen op 4,5 dag en 20 uur studie en 3 kids: hoe DOE jij dat?? Jasmijn dus een pittige tante. Hoor je vaak van de jongste (of..?): die moeten hard knokken om zich te laten gelden!

Vanes, hier ook een lange slanke meid. En ook, net als bij Jasmijn, een pittige. Haha, echte meiden dus biggrin.gif Ja we staan open voor een tweede maar nog niet heel bewust mee bezig (ovulatietesten, tempen, fanatiek klussen) doen we nog niet heel veel. Dat komt meer omdat we momenteel heel druk zijn met verbouwen, en daarnaast ben ik dit jaar een studie begonnen. (ik ken het dus Pvdv). Maar onze wens voor een tweede is echt wel heel sterk! Dus wie weet wanneer het zich aandient wink.gif

Hoe is het met LC? OOk al lang niets meer van gehoord!
Suzy schrijft inmiddels weer bij de maand juli (is weer zwanger!!).
vanes
leuk hoor piek ben benieuwd wanneer je zwanger bent. wat ben je aan het verbouwen?

pvdv wat knap zeg zo'n drukke baan/ studie en een huishouden. heel goed. word het je allemaal niet ineens teveel of heb je het thuis goed kunnen regelen?

lekker paola dat luuk zo lekker slaapt. hier gaat savonds om half 7 bij beide kids het licht uit en meestal is het tussen 7 en half 8 dat ze wakker zijn.

wat een snertweer zeg, bah.
stimpy
Hey Dames,

Alle zwangeren dames van harte gefeliciteerd.

Hier gaat alles super goed met de kleine meid.
Groeit goed, en gaat steeds meer zeggen en doen.
Ze roept heel veel nee haha dat is best grappig hoe dat eruit komt.

Volgende keer schrijf ik wat meer.
Ik wilde dit topic toch in de lucht houden laugh.gif

Groetjes Yvon
paoltje
Yvon: Leuk weer wat van je te lezen. Ik kijk hier regelmatig of er weer wat geschreven wordt want het zou idd jammer zijn als we het kwijt zijn.

Met Luuk gaat het ook prima, hij kletst al aardig wat af. Hij kan echter ook heel vervelend zijn op het moment, dan laat hij zich gewoon op de grond vallen en krijg je hem niet meer mee. Of gisteren kreeg hij zijn zin niet en zet het in het openbaar op een krijsen. ML kan daar helemaal niet tegen.Ik negeer het gewoon. Er zijn meer ouders die daar last van hebben toch? Ik zie het vaak genoeg om me heen, en 1,5 staat er om bekend een wat lastigere leeftijd te zijn. Hij kan echter ook heel lief zijn, geeft nu soms spontaan kusjes op mijn buik of komt heerlijk bij je knuffelen. Hij zit nu lekker op de creche zodat ik mijn handen een beetje vrij heb. Mijn schoonmoeder komt straks om me te helpen met de was weg te werken. Met de rust die ik nu neem gaat het al stukken beter. Als ik iets wil doen dan moet ik me de dag ervoor en erna gewoon rustig houden en gaat het redelijk goed met de harde buiken.

stimpy
Hey Paoltje,

Ja dat komt me allemaal bekent voor, Jazzlyn kan er ook wat van als ze haar zin niet krijgt laugh.gif
Ze is verder een heel rustig meisje.
De oudste heb ik meer problemen mee, daar is 3 weken geleden ADHD uitgekomen. Dus ik ben wel wat gewend. laugh.gif

Ik las dat het niet helemaal lekker gaat met je.Met de kleine alles goed?
Wat gaat dat snel zeg alweer bijna 32 weken.
Nog even en je hebt je 2e frummel in handen spannend hoor.

Groetjes Yvon
piek1
Oef.. lijkt me wel even schrikken om te horen Yvonne, dat je kind ADHD heeft. Zelf werk ik veel met dit soort leerlingen en weet hoe pittig dat af en toe kan zijn. Krijgt Djayden dat ook al medicatie of is hij daar nu nog te jong voor?
Grappig om te horen dat jullie kids ook nu in de de NEE fase zijn belandt. Grappig maar ook wel pittig ja. Zeker inderdaad als er ook anderen mee staan te kijken, je weet gewoon dat ze 'er wat van vinden'. Je moet daar inderdaad maar dikke * aan hebben hoor Paoltje en gewoon je ding blijven doen, super!

Paoltje, ai.. gaat het even wat minder nu? Lijkt me allemaal wat met een peuterpuber en dan hoogzwanger. Hopelijk niet te veel harde buiken en rustig aan doen.

he, fijn dat we toch allemaal wel dit forum in de lucht willen blijven houden. Momenteel ben ik weer actief mee aan het schrijven in 'juli 2011', samen met Suzy, want ja ik ben weer zwanger.
Ben nog wel voorzichtig, want hoor teveel vrouwen om mij heen met minder goede happy endings, dus je weet het maar nooit. Als ik heel diep in mijn hart kijk voelt ook deze zwangerschap wel goed dus daar hou ik dan maar aan vast.
Julia ook zo'n peuterpuber. Heel lief (speelt heel braaf met de popjes, geeft iedereen kusjes enz) maar ook wel een pittige als ze iets in haar hoofd heeft. Als ze echt in haar drift zit en hee erg moe is dan doet ze tegenwoordig iets heel naars: ze slaat zichzelf op haar hoofd. Anderen zeggen dat je haar moet negeren, maar dat doen we niet. We houden haar handen dan vast en zeggen dat ze zichzelf niet mag slaan. Ze doet het soms dan ook bij haar popjes! Ik denk dat ze het heeft gezien op kdv maar bah, ik vind het niks. Hoop dat het een fase is die snel voorbij gaat.
Herkent iemand dit??

Gr. Piek

Ps. Hoe is het met andere dames?? En LC? Eigenlijk al heel lang niks meer van haar gelezen!

mir@n
Heb een hele tijd niet geschreven, had een tijd geen zin en was het ondertussen bijna vergeten. Gisteren heb ik even zitten lezen en heb besloten toch maar even te posten. Vind het toch wel leuk om weer wat te kletsen.

Na het verlies van mijn moeder wel een rotperiode gehad, Nu gaat het wel weer wat beter, Maar blijf haar heel erg missen.

Met mijn jongens gaat het goed. Stijn is een erg leuk ventje. Hij loopt sinds september, begint nu een beetje woordjes te zeggen, hij eet lekker, slaapt vaak goed (19.00 -7.30 uur), hij geeft alles wat hij leuk vindt een kusje, vind autootjes erg leuk, vindt opruimen erg leuk, wil alles in de vuilnisbak gooien (best handig, maar is niet zo handig als hij met spullen doet die er niet in hoeven) en hij wil heel graag de hele tijd boekjes lezen.
Hij heeft af en toe ook al zijn driftbuitjes hoor, maar ze zijn nog zo grappig. Als hij boos is dan gaat hij met zijn hoofd in zijn armen en dan kijkt hij daarna heel zielig omhoog met een pruillip, soms gaat hij ook op de grond liggen, maar het is echt alleen nog maar grappig. Hoop dat dat ook blijft...

Zeker in verhouding met zijn grote broer. Die is heel druk, alles moet snel, hard en liefst met veel lawaai, is vaak heel boos en brutaal. Is op het moment niet zo gezellig thuis. Zal wel een fase zijn hoop ik, maar Stijn heeft toch ook wel een heel ander karakter.

Yvon, jij hebt het niet makkelijk thuis, lees ik. ADHD is niet mis en al vroeg gediagnostiseerd. Zal heftig zijn.

Poaltje, Suzy en Piek: gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Piek: slaan heeft mijn oudste ook een tijd gedaan, wat je zegt denk ik ook dat het kopieer gedrag is van een andere. Ik kan je geen advies geven, maar het is bij ons toch ook weer over gegaan. Ik denk vooral aan onmacht; meer willen dan kunnen/ mogen, ze begrijpen al zoveel!.

Nu nog even achter de TV en straks weer naar mijn bedje,
groet,
Miranda
stimpy
Hey,

Piek nee Djayden heeft nog geen medicatie gehad, dat doen ze liever niet onder de 6 jaar.
Ik ben nu met visolie druppels begonnen. Ik lees dat daar ook wel goede resultaten mee bereikt worden.
Dus ik ben benieuwd of het werkt.

In januari moeten we weer met hem om testen te gaan doen, en dan krijgen we een behandelingsplan. Hij staat ook ingeschreven bij het MKD. We wachten het maar af.
Ik vind het wel moeilijk asl hij naar het MKD zou moeten dan moet ik hem weer van school halen waar hij net sinds september op zit. Hij heeft net nieuwe vriendjes en dan moet hij weer ergens anders naar toe.
We gaan er eerst maar eens kijken en praten wat de mogelijkheden zijn, en dan zien we wel verder.

Miran leuk om weer wat van je te lezen.

Groetjes Yvon
paoltje
Hey meiden,

Weer een aantal reacties zag ik. Miran ook idd leuk om weer wat van jou te horen. kan me voorstellen dat je niet lekker in je vel hebt gezeten na het verlies van je moeder. Hopelijk heb je het een beetje een plaatsje kunnen geven, lijkt me niet makkelijk.

Yvonne je zoon heeft dus ADHD. Lijkt me lastig om mee om te gaan. Luuk is af en toe ook net een stuiterbal maar kan ook heerlijk rustig zijn. Die stuiterbalmomenten vind ik nu al lastig mee om te gaan laat staan als ze dat dagelijks continu hebben.

Piek: Voel je je goed tot nu toe? Je zit idd nog in de risicofase en dat blijft toch een spannende tijd maar er wordt wel gezegd dat je vaak zelf aanvoelt of het goed gaat. Ik was zelf ook blij dat ik altijd die eerste drie maanden voorbij was.
Dat slaan dat doet Luuk ook af en toe, wij benaderen dat door te zeggen dat hij moet aaien dat is veel liever dan slaan. Vaak geeft hij dan idd een aai. Ook schopt hij vaak met zijn beentjes met het aankleden. Liefst richting mijn dikke buik. Dat is moeilijker te corrigeren want hij doet het elke keer weer. Ik heb hem nog steeds voor me liggen met aankleden omdat ik dat makkelijker vind dan overdwars een luier te verschonen.

Qua peuters tja ik kan echt merken dat Luuk steeds meer een eigen wil krijgt. Af en toe mama gewoon lekker negeren, en lekker doorgaan met uitdagen. Meneer zit dan ook geregeld wel even op de gang. Daarna leggen we uit wat hij dan fout heeft gedaan in korte bewoordingen en moet hij een kusje geven dat hij het heeft begrepen en dat we nu niet meer boos zijn. Dat gaat eigenlijk best goed. 9 van de tien keer gaat hij daarna dan ook rustig spelen en is het uitdagen eerst weer over.
We zijn hem nu aan het laten wennen op zijn nieuwe bed te slapen maar daar is hij nog niet echt klaar voor naar mijn idee. Hij krijst zich dan echt in slaap, dus we houden het nu eerst bij de middagdutjes. En als dat goed gaat maar eens 's nachts proberen. Kan ook merken dat als hij gelogeerd heeft hij daarna een aantal nachten echt van de regel is en veel wakker wordt met huilbuien. Naar mijn idee is hij echt een jongetje van regelmaat en een vast patroon in huis. Zo is zijn mama ook dus hij heeft het niet van een vreemde. Hubs zegt ook wel dat hij qua karakter veel van mij weg heeft. Qua uiterlijk is het net zijn papa met zijn bruine ogen en zijn dikke bosje haar wat nu al steeds donkerder wordt.

Hier gaat het wel goed eigenlijk. Wel van tijd tot tijd last van harde buiken vooral als ik teveel heb gedaan maar gelukkig geen bloedverlies meer gehad. Als je dat hebt wordt je natuurlijk weer meer gestrest en dat wekt ook weer harde buiken op dus dan zit je echt in zo'n kringetje. Ik lig nu standaard 's middags even op bed en dan houd ik het wel goed vol. Er zitten goede en minder goede dagen tussen. Krijg nu wel weer iets meer vertrouwen aangezien de kleine nu al een goede kans maakt. Daar was ik toch wel even bang voor toen dit begon met 28 weken. Ondertussen woensdag alweer 33 weken dus nog zo'n 7 weken tot de uitgerekende datum. Kan wel merken dat deze zwangerschap een stuk zwaarder is dan bij Luuk.
mir@n
Jeetje Yvon wat heftig, inschrijven bij het MKD is een grote stap, wat is de reden hiervan, wat verwacht je van het MKD? Hoe gaat het op school met Jayden? hoe gaat de juf ermee om en de andere kinderen?
Hopelijk heeft de visolie een goed effect, heb ik ook wel eens gehoord, helpt bij de concentratie.

Mijn oudste zoon is vaak druk, vaak gefrustreerd en op het moment ook erg brutaal. Ik heb af en toe geen idee wat er in zijn koppie omgaat. Het is soms best lastig, maar ik vind het vooral zielig voor hem.
Ik ben vorige week naar een natuurgeneeskundige geweest (niet de eerste de beste, ik heb uitgebreid navraag gedaan). Geen enkel idee wat ik me erbij voor moest stellen, maar ze werkt ook met bachbloesems en daarvan had ik positieve verhalen over gehoord. Ik had geen idee wat ik me erbij voor moest stellen, maar ik dacht dat ze een soort homeopaat was. Ze heeft alleen gevraagd waarom we kwamen en wilde toen een plukje haar en ging voelen zei ze. Het enige wat ik zag was dat ze pendelde boven een papier met een afbeelding van een hand. Voor mij wel erg vaag, maar ik was wel verbaasd toen ze klaar was en vertelde hoe Koen in elkaar zit. Ze gaf aan dat het een pienter jongetje was en zeer gevoelig. Dat hij moeite heeft met het uiten van zijn emoties en dat hij het in een rugzakje met zich mee droeg met alle opgespaarde emoties, zo omschreef ze het. Daarbij nog een paar zeer rake opmerkingen wat hij niet graag doet/ moeite mee heeft. Ik stond helemaal verbaasd dat ze dat over hem kon vertellen. Klopte helemaal.
Ik heb voor Koen een heel arsenaal met druppeltjes meegekregen, dus die gaan we nu geven. Ik ben wel heel benieuwd naar het effect. Zou het echt werken? ben benieuwd.
Heeft een van jullie ervaring met bachbloesems ed?
Misschien is het ook wel wat voor jou zoontje Yvon, zo iemand benadert een kind op een heel andere manier, niet aleen op zijn diagnose.

Poaltje: wat voor bed heeft luuk nu, al een groot bed?
Je bent al ver zeg, nog maar eventjes en je hebt een tweede kindje!

Stijn is weer ziek... baal er zo van, vorige winter de hele winter door, minimaal een week per maand had hij koorts en nu alweer een paar maanden met regelmatig koorts en altijd maar groene snot uit zijn neusje.
De natuurgeneeskundige heeft voor hem druppels meegegeven voor zijn weerstand, ben benieuwd of hij er baat bij gaat hebben, nu nog niet in ieder geval... zal wel te snel zijn.

groetjes,
Miranda

paoltje
Miran:
Luuk heeft een juniorbedje gekregen, 150 cm lang met opstaande randjes zodat hij niet uit bed kan rollen. Maar blijkbaar is de nieuwe omgeving in combinatie met een nieuw bed toch nog iets teveel voor hem. Heeft hij ook als hij bij iemand anders moet slapen dan wordt hij heel hysterisch en schreeuwt zich uiteindelijk in slaap. Waarschijnlijk heeft hij dat van mij. Ik ben nog steeds aan het kampen met heimwee problemen als ik zonder hubs van huis moet. Ze wouden me de laatste keer met de bloeding eigenlijk een nacht in het zh houden maar ik zag dat absoluut niet zitten, en op eigen aandringen mocht ik dus weer naar huis. Dit is ook 1 van de redenen waarom ik (weer) thuis wil bevallen. Met hubs heb ik nergens last van, egypte, zwitserland, Duitsland maakt niet uit als hij maar bij me is. Hopelijk ontwikkelt het zich bij Luuk niet in zo'n vorm maar ik weet dat door dwang uit te oefenen het probleem alleen maar groter wordt dus doen we het nu stapje bij stapje. Toevallig heeft hij gisteren ruim 3 uur tussen de middag op het nieuwe bed geslapen. Dus er lijkt vooruitgang in te zitten.

Luuk heeft vanochtend ook weer gespuugd. Ineens kwam zijn hele fles van vanmorgen er weer uit. Gisteravond alweer diarree. Dat laatste heeft hij nog best vaak en ook hij is continu verkouden. Gebruiken dan ook direct zijn pufje want anders stikt hij bijna van het hoesten. Hij kwijlt ook nog heel veel terwijl hij zijn gebit al compleet heeft. Op de creche gaven ze aan dat dat kon komen door de neusamandelen. Onderzoek op internet leverde idd hetzelfde op. Vooral kindjes met astmatische klachten blijken daar last van te hebben. Hij heeft soms echt zijn truitjes doorweekt en liep zelfs op de creche al met een slab om zijn nek. Nu de verkoudheid weer even is geweken gaat het ook beter met het kwijlen. We houden het gewoon in de gaten en anders moet hij maar eens naar de kno-arts als er geen verbetering inkomt. Ben daar zelf niet zo happig op omdat ik het zelf ook heb gehad als kind en bij mij zijn toen de amandelen eruit gehaald en ik ben nog vaak verkouden. Ook mijn oren blijven een zwak punt dus vrees dat er niet zoveel aan te doen valt.
piek1
Paoltje, zo al een juniorbedje? Is daar een speciale reden voor? Ik kan me wel voorstellen dat dit voor jou met je dikke buik wel prettiger is! Hopen dat hij er snel aan gewend is nu.
IK vind het eigenlijk best lief dat je zo graag je man bij je wilt. Je moet dan wel een hele sterke band met hem hebben.
Wat lastig dat Luuk nog zoveel snottert en kwijlt terwijl hij al zijn tanden en kiezen al heeft. Missch is idd de KNO-arts wel een goed idee..
Wat goed dat je ook nu meer je rust pakt. Vervelend dat deze zwangerschap zwaarder is.. nog 7 weken meid, je bent er echt bijna en dan heb je weer zo'n prachtig frummeltje in je handen wub.gif
Overigens wel heel mooi hoe jullie bezig zijn met de opvoeding. Consequent en duidelijk, daar hou ik ook van! Bedankt voor de tips!

Miranda, allereerst wat fijn dat je iets laat horen. Het lijkt me echt ongelooflijk moeilijk om je moeder te moeten verliezen. Ik denk dat je daar ook nooit meer helemaal over heen komt, je zal het een plekje moeten geven in je leven maar pff.. wat een taak zeg..
Toch knap dat je doorgaat, je focust op dat wat er nu wel is, je kids en je gezin.
Wat mooi dat je zoveel hulp kan vinden in die natuurgeneeskundige. Of bachbloesem helpt, ik zou het niet weten, ik heb er zelf niet zoveel verstand van maar iemand die hier wel heel veel verstand heeft is Kimmie. Je kan haar pb-en (zij doet dit ongeveer ook!, ze schrijft bij sept okt 2009, peutertijd)
Zou het missch ook kunnen dat Koen jouw verdriet nu ook extra sterk voelt, kinderen zijn daar vaak heel gevoelig voor..
Wat vervelend dat Stijn zo aan het kwakkelen is.. Misschien dat hij daarom juist nu wel een goede weerstand op bouwt voor later?.. Leuk trouwens dat het verder zo'n lief ventje is. En haha, lijkt me erg moeilijk dan je lachen in te moeten houden als hij zo schattig doet wanneer hij boos is!

Yvonne, hoor goede berichten over visolie druppels. Is ook wat om je kleintje al meteen aan de medicatie te brengen toch?.. Hopen ook dat je een andere oplossing kan vinden, want inderdaad wel heel sneu als hij meteen weer nu van school af zou moeten.

Hier gaat het wel okay. Ben wel flink misselijk dus das niet altijd zo handig. Zeker niet in deze tijd, want er moet veel gedaan worden thuis (huiskamer is nu bijna af en dan zakken we een etage naar beneden). Flink klussen en inpakken en opruimen dus weer wacko.gif
Maar ja, het is voor een goed doel!

stimpy
Hoihoi,

Miran, De reden dat Itaka Djayden heeft opgegeven voor het MKD is mdat hij op school niet echt goed mee kan.
Hij vraagt continu schreeuwend om aandacht, kan niet in de kring zitten enz. De juf vind het zeer intensief. De vorige keer mocht hij niet mee naar de bieb omdat een andere juf het niet aan durfde, dus moest ik hem later naar school brengen. Djayden zat maar ik wil naar de bieb ik zei dat kan niet vent. Ik heb toen gevraagd aan de juf hoe je zoiets aan hem moet uitleggen( het valt niet uit te leggen ). Alle kindjes vroegen aan hem toen we op school kwamen waar hij was en waarom hij zolaat op school was, daar kon hij geen antwoord op geven.
Zelf ben ik er nog niet uit of ik hem er naar toe doe.
Ik wil er eerst wel eens praten over wat de mogelijkheden zijn enz.
Ik weet er nog helemaal niks van.
Ik heb vandaag wel een brief gehad dat hij boven aan de wachtlijst staat en dat hij na de voorjaarsvakantie mag komen. Maar dat weet ik dus nog niet.
Met de visolie is hij wel wat rustiger, het neemt de echte scherpe kantjes er wel van af, maar het blijft een strijd blink.gif
Misschien is dat inderdaad wel wat zo'n natuurgenezer bedankt.

Met Jazzlyn gaat het redelijk, ze eet zeer slecht de laatste tijd. Wil niks eten.
Ik hoop dat dat snel wer over is anders blijft er niks van over unsure.gif

We zijn gister terug gekomen van een weekend centerparcs( het heijderbos ) was weer genieten, en iedere dag lekker gezwommen.

Piek bah zeg die misselijkheid, hoop voor je dat het snel over is.

Paoltje je loopt bijna op het eind, nog even en je hebt je 2e wonder in handen spannend hoor.
En gaat het al wat beter met Luuk?

paoltje
Hey meiden,

Hier allemaal grieperig (geweest) dus lees net weer even bij. Iedereen fijne kerstdagen gehad? Met Luuk gaat het alweer een stuk beter die was er eerder vanaf dan wij. Leuk hoor zwanger zijn en verkouden tegelijk. Je mag bijna niets nemen.

Piek:
Luuk ligt al in een juniorbedje omdat we het zonde vonden nog een ledikantje aan te schaffen. Met ongeveer een half jaar zou hij waarschijnlijk toch overgaan (2,5) dus dan moesten we eerst een ledikantje en dan weer een bed aanschaffen. Hebben uiteindelijk gekozen voor het bedje van Bopita type Jonne. Deze heeft opstaande randen waardoor hij er niet zomaar uit kan rollen. We hebben wel een wiegje dus in het ergste geval had hij tot april nog wel in het ledikantje gekund, maar het gaat nu erg goed en hij slaapt net zoals hij in het ledikantje deed nadat hij was gewend. Vanochtend was hij pas om 8:20 wakker. Ook kruipt hij er 's ochtends nog niet zelf uit, hij wacht totdat papa of mama hem hebben opgehaald. Wel zo prettig aangezien hij nog wel een slaapzak aanheeft.
Wat de misselijkheid betreft tja dat hoort er echt bij he? Hopelijk gaat het weer wat beter en ben je er snel weer vanaf. Maar het is vaak ook een heel goed teken zeggen ze als je daar last van hebt dus even doorbijten. Met Luuk heb ik er meer last van gehad als met dit hummeltje. Bij hem was ik vanaf week 6 tot en met week 12 echt goed beroerd en nu maar iets van 2 of 3 weken.

Yvon: dat lijkt me echt verschrikkelijk dat je kind niet overal aan mee mag doen en hoe moet je een kleuter dat inderdaad nou uitleggen waarom hij niet mee mag. Hoop voor je dat er snel een oplossing komt voor jullie, want dit lijkt me geen fijne situatie. Heeft hij geen last van bovengemiddeld IQ? Dan hoor je ook nog weleens dat kindjes zich juist heel erg afzetten omdat ze zich vervelen en moeten ze meer gestimuleerd worden door moeilijkere taken te geven.
stimpy
Hey,

We hebben van de week een ontwikkelings gesprek gehad.
Zij heeft het vermoeden dat er aanwijzingen zijn binnen het autistisch spectrum en voor een regulatie stoornis.
10 en 11 januarie krijgt hij testen bij Itaka( emergis).
Dan hebben ze 17 januari vergadering erover en dan krijgen we het te horen.
Ik ben benieuwd.
Hij staat nu boven op de wachtlijst voor het MKD. Maar ik weet niet of hij er wel naar toe gaat.

Met Jazzlyn gaat alles super, heeft genoeg praatjes laugh.gif

Paoltje ik hoop dat jullie snel weer zijn opgeknapt.

Fijne jaarwisseling allemaal en een heel gelukkig nieuwjaar.

Groetjes Yvon
paoltje
Yvon:
Pff heftig nieuws dat er aanwijzingen zijn voor een vorm van autisme. Hoop voor jullie dat het allemaal meevalt al zul je misschien ook wel opgelucht zijn als je een reden hebt voor zijn gedrag. Sterkte meid en we horen van je.

Iedereen de beste wensen trouwens!
stimpy
we wachten de testen nog af die hij gaat krijgen en dan zien we wel.

Iedereen de beste wensen voor 2011.

Gr Yvon
pvdv
Voor alle meiden, de beste wensen!!

Hier gaat het lekker zijn gangetje, nu nog een weekje vakantie om even bij te komen. Jasmijn is erg onrustig geweest tijdens oudjaarsavond, ben blij dat het er weer op zit!

Mijn man heeft de laatste tijd al meerdere keren aangegeven dat hij heel graag nog een kindje wil. Ik vind het erg leuk om te horen, maar we hebben wel besloten dat ik eerst mijn studie afmaak en dat we dan het dan nog eens zullen overwegen.
piek1
Oh Pvdv wat een leuk nieuws weer! smile.gif

Yvon, meid wat een spannende tijd nu. Succes met wachten..
paoltje
hey meiden,

Zag dat het alweer enige tijd geleden is dat er hier weer is geschreven dus maar even een berichtje van mij:

Met Luuk gaat het super! Hij praat heel veel, en nu ook meerdere woordjes achter elkaar. Vragtwagn (vrachtwagen), opa, oma, isje in de om (visje in de kom) thuisss, auto, vroemm , boekje lesen, en nog veel meer woordjes. Echt heel leuk om dat mee te maken. Vind hem zelf wel vlot met zijn woorden maar dat komt omdat hij dat ook zo ineens is gaan doen denk ik. Hoe is het met jullie koters?

Hij kan bij mijn schoonouders de deuren open krijgen kwamen we gisteren achter! Thuis lukt hem dat nog niet, die zijn wat hoger al zal dat dus ook vast niet lang meer duren. Hij loopt ook al hele afstanden nu, in de buggy zitten doet hij liever niet laat hem maar zelf lopen. Niet altijd even handig maar wel heel leuk om te zien hoe hij de wereld ontdekt. Heb van het weekend even foto's besteld die gisteren zijn binnengekomen. Moest ze van afgelopen jaar allemaal nog inplakken dus kan even vooruit. Qua kleding zit hij nu in maatje 92. Rompers heb ik zelfs een maat groter gekocht 98/104 omdat die bleken te krimpen in de was en de knoopjes dan continu lossprongen. Ze passen boven verwachting goed moet ik zeggen.

Hummeltje zit nog steeds in mijn buik, maar zal nu niet lang meer duren. ben vandaag alweer 38 weken dus ga er vanuit dat het binnen nu en 2 weken wel geboren zal zijn. Volgende week donderdag willen ze proberen om te strippen omdat ze verwachten dat al het gerommel vast wel iets heeft gedaan al die tijd. Ik ben er wel klaar voor dus laat maar komen smile.gif

Heb hier een jongetje zitten wat aandacht van zijn mama wil dus ik ga er vandoor!

PvdV: Spannend dus bij jullie misschien ook nog een hummeltje ter zijner tijd.

piek1
Paola, hoe bevalt het: nu twee kids??
Dan kan ik me alvast gaan voorbereiden wink.gif

Verder alles goed met de andere dames?

Liefs Piek
paoltje
Piek: Ik vind het best heftig moet ik zeggen. Luuk vraagt behoorlijk wat aandacht en luisteren ho maar. Hij zit heel wat in de hoek voor straf op het moment. Vergt heel veel energie en ben dan ook blij dat hij 's middags nog slaapt. Luuk gaat nu dus ook gewoon die 1,5 dag naar de creche, dat vind ik echt lekker. Heb ik even wat tijd voor mezelf en wat meer tijd voor Sander om te knuffelen. Nu gebeurd dat laatste meestal 's avonds als Luuk slaapt.

Luuk was al wel een behoorlijk druk mannetje en ieder kind is anders en reageert anders dus het kan bij jou heel erg meevallen.

Laat je niet afschrikken hoor, het heeft ook hele leuke kanten. Even naar de supermarkt vind Luuk nu geweldig en hij is ook heel lief voor zijn broertje. Samen in bad doen en dergelijke vind hij ook super. Het is pittig maar ik zou ze ook niet willen missen.
pvdv
Zo ben ik ook weer eens. Heb je eindelijk een weekje vakantie, zit je met zieke kinderen wacko.gif Jasmijn begint nu eindelijk weer een beetje binnen te houden, is Esmee net begonnen met overgeven. Ze had het toilet net gemist, dus dat was weer flink poetsen.

Volgende maand wordt Jasmijn al 2 jaar!! Jeetje wat is de tijd omgevlogen, dat zullen jullie vast ook wel zo ervaren. Jasmijn gaat na de meivakantie 2 dagdelen per week naar de psz. Ik ben benieuwd wat ze er van zal gaan vinden. De prijs hebben ze in ieder geval wel goed opgeschroefd. Betaalde ik voor Esmee vorig jaar nog 87 euro per maand, zo ga ik nu 93 per maand betalen. Het is echt belachelijk.

Hoe gaat het met de andere (zwangere) dames?

Ik ga nu even paardrijden...
vanes
De tijd gaat idd snel. Indy is vandaag voor het laatst geweest op het kdv, vanaf volgende week hebben we een gastouder. Indy gaat niet naar de psz. Ze heeft 2 jaar kdv erop zitten dus de basis is er. Bij de gastouder is ze regelmatig met 6a7 kinderen dus delen leert ze wel. En de kennis en materialen heb ik zelf wel aangezien ik spw en pabo gedaan heb.

paoltje
Hey meiden,

Ja we gaan alweer op naar de 2e verjaardag van onze koters! De tijd vliegt echt. Had Luuk vanochtend op de arm onder de douche en zat toen echt te bedenken: Heb jij ooit in mijn buik gezeten? Je bent al zo groot! Hij wordt vaak wat ouder geschat nu. Hij praat al best goed en is vrij fors voor zijn leeftijd. De Nee fase begint hier echt door te zetten nu, hij toont heel erg zijn eigen wil en kan behoorlijk dwars zijn. Maar hij kan ook heel knuffelig en lief tegen je aan liggen.

Luuk gaat nog steeds naar het kdv en heeft het daar prima naar zijn zin. Wel merk ik dat hij dingen die hij daar leert thuis ook probeert te doen en dat houd in dat ik hem wel regelmatig moet corrigeren, niet op de bank staan/springen en dergelijke. Je kunt heel erg merken dat hij zich optrekt aan de oudere kindjes daar. Hij heeft een vast vriendje waar hij heerlijk mee kan keten.

Met Sander gaat het ook goed. Hij groeit goed en laat duidelijk merken dat hij er ook bij hoort laugh.gif

piek1
Oh wat goed Paola. En Indy naar een gastouder, ook wel heel relaxed lijkt mij! Hoe is t met de andere peuters??

Hier ook een hele eigenzinnige maar ozo slimme en lieve dame. We genieten echt volop van haar.
Papa is haar allergrootste vriend, maar mama blijft haar mama smile.gif

Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken, Klik Hier.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.