steresther
Oct 22 2011, 08:01 PM
Mir wij hebben het ook een poos dat Jesper direct een sticker wou plakken na het plassen maar de laatste vraagt hij er ook niet meer om en na de vakantie is het ook allemaal een beetje verwaarloosd. Ik moet er echt weer eens me aan de gang, want hij kan het best wel volgens mij.
Lastig he die fase van wel en niet slapen.. Jesper slaapt ook niet altijd meer en red het over het algemeen wel goed. Maar wanneer we ergens zijn geweest en daarna met de auto naar huis rijden ligt hij snel te slapen.
Daisy merk je nu al of de operatie geholpen heeft bij Kris?? En hoe is het verder met hem??
Jesper heeft soms nog wel van die boze buien maar dan is hij meestal toch wel moe en als ik zelf ook moe ben kan ik het allemaal minder hebben.
Vandaag zijn we naar lego world in Zwolle geweest en dit vond Jesper helemaal geweldig, mijn neefje van 9 logeert hier dus die was ook mee. Nu zijn we allemaal bek af
Marieke502
Nov 5 2011, 11:49 AM
Hey allemaal,
Een kort berichtje van ons

Met Romeijn gaat het heel goed, hij slaapt als een koning in zijn grote bed. En komt er ook niet uit totdat wij zeggen dat hij eruit mag, tot nu toe... ff afkloppen

hij heeft donderdag voor het eerst op het potje geplast! Dus we zijn reuze trots, meneer zelf was niet zo onder de indruk haha. Op het kdv gaat het prima, tis een echte slimmerik die zo'n 45min aan een stuk door kan puzzelen (de leidsters hebben hem geklokt) en hij heeft het erg naar zijn zin.
Ik ben deze week afgestudeerd! Heb gister mijn laatste stagedag gehad, afscheid nemen van de kids was best moeilijk. Ze hebben allemaal leuke dingetjes voor me gemaakt, o.a. een kalender met allemaal foto's van hen en tekeningen. Super leuk. Vanmiddag hebben we ons personeelsuitje, een 'Miss Murder moord diner' in Vught met een high tea

heb er super veel zin in, dit is echt iets voor mij haha.
Verder nu dus druk aan het solliciteren voor een baan in de kinderopvang. Maar die zijn dun gezaaid helaas

maar we houden vol.
Over 2 weken vertrekken we voor 10 dagen naar New York, hubby en ik. Romeijn slaapt bij opa en oma. Dit word de eerste keer dat we zo lang van hem weg zijn. Ben erg benieuwd, en nerveus enzovoort hehe. Maar hij is in goede handen, dus het zal allemaal wel goed komen

Ik heb niet alles gelezen wat jullie hebben geschreven maar ik hoop dat het met de kids allemaal goed gaat

fijn weekend, ik ga ff douchen. xx
steresther
Nov 25 2011, 02:35 PM
Marieke wat super dat je afgestudeerd bent. GEFELICITEERD. En fijn dat alles goed gaat met jullie..
En hoe was het in New York zo zonder Romeijn??
Hier gaat alles goed, gisteren mocht Jesper weer naar het CB, eigenlijk een afspraak bij de arts maar die was ziek dus nu toch de wvk maar goed dat maakt niet zoveel uit. Hij is nu 97 cm en weegt 14.9 kilo.. Allemaal netjes zijn lengte iets boven gemiddeld en zijn gewicht op het gemiddelde..
Wij zijn hier nog niet echt verder met de zindelijkeheid maar daar wil ik wel echt mee aan de slag.. Van het weekend maar weer eens een poging zonder luier proberen..
Hoe is met Leon en Kris??
Mir
Nov 25 2011, 03:19 PM
Hoioi!
Marieke, gefeliciteerd met je afstuderen! En idd, hoe was het in NY zonder Romeijn?
Esther, netjes hoor, de resultaten van het CB! Succes met de zindelijkheidstraining.
Leon groeit nu uit maat 98 en is zo`n 16 kilo. Hij gaat erg hard op het moment, echt een groeispurt aan het doormaken. Met zindelijkheidstraining doen wij ook nog niet meer dan een sticker als hij op de wc geplast heeft en dat doen we op vaste tijden (voor en na het slapen en voor het douchen) Begin deze week heb ik hem 2 dagen zonder luier laten lopen, maar meer dan natte broeken hebben we niet gehad. Dat vond hij wel èrg vies, dus misschien helpt het wel. De rest van de week hadden we steeds wat te doen, dus dan neem ik het risico niet...
Gisteren is hij uit zijn ledikant geklommen en hard gevallen. We waren toch al van plan om hem in dec/jan in een groot bed te leggen, dus dat gaan we nu serieus aanpakken!
Liggen jullie kids op een kussen? Ik kan me herinneren dat ik thuis pas een kussen kreeg toen ik naar de middelbare school ging, mijn moeder stelde altijd dat een kussen gevaarlijk is voor kinderen en dat je er scheef van groeit. Ik heb geen idee of dat waar is....
Daisy84
Nov 25 2011, 10:31 PM
Hoi meiden,
Marieke, zelfde vragen van mij als van de anderen! ben heel benieuwd en leuk dat je weer effe langskwam!
Esther, fijn dat jesper weer 'goedgekeurd' is!
Mir, wow Leon groeit ook mooi, lange vent al! En nu dus echt wel tijd voor een groot bed dus. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden!
Kris ligt sinds 1(?) maand op een heeeel dun kussen (stelt eigenlijk helemaal niets voor) van mij hoeft het ook echt nog niet. Denk op een gegeven moment dat het wel lekker is hoor voor die nekkies om ook wat steun te krijgen, maar voor nu denk ik nog niet nodig. Heb eigenlijk geen idee wat er geadviseerd is of goed is
En hoe het hier gaat... Nou eigenlijk weet ik het even niet! Merk dat ik echt mega onzeker wordt op het moment van onze Kris. Een heerlijk ventje dat wel, maar ik weet gewoon niet wat er is (en of er dus iets is) maar we beginnen ons eigenlijk gewoon toch zorgen te maken. Dus heb een afspraak gemaakt bij de ha voor volgende week. Vrijdag pas, maar moest anders bij een andere dokter en vrij nemen en 'acuut' is het niet, want het speelt natuurlijk al maanden.
Op zich is hij deels opgeknapt van zijn amandelen. Hij kwijlt niet meer, minder open mond gedrag (nog niet he-le-maal weg) en praat stukken en stukken beter. Is nog wel continu verkouden, maar wie niet? Maar hij blijft maar moe en futloos. Wil om 10.00 sochtends zijn bed al weer in en eet steeds slechter.
Is van de week beetje ziek geweest (paar keer spugen, maar daar bleef het bij) maar is dus in bijna 2 wkn een halve kilo afgevallen. Hij weegt nu 12.4 kg bij een lengte van ongeveer 95 cm. je ziet het ook echt aan zijn lijfje dat hij afvalt, van die dunne armpjes en beentjes krijgt hij, het zit me gewoon niet lekker!
Ben zo bang dat we dat slechte eten te lang op het beloop gelaten hebben of gewoon over het hoofd gezien hebben (en met ons dan ook CB en de ha) dat hij nog iets onder de leden heeft ofzo. Hij heeft ook steeds van die hele dikke klieren, echt enorme bonken achter zijn oor, maar ook dat is meerdere keren aangegeven bij de ha en hoeft niets te zijn. maar goed, we laten nog maar eens kijken en hopelijk gaat hij gewoon weer goed eten etc. Maar voel me ergens gewoon een hele slechte moeder dat hij zo slecht groeit (en dan Renske ook al zo'n 'dikzak' wat doe ik fout???)
sorry heel relaas

hier iemand nog een gouden tip?
Sjonge, Daisy, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om Kris! Jammer dat je dan pas volgende week bij je HA terecht kan. Laat je niet met een kluitje in t riet sturen hoor!
ik denk niet dat je iets fout doet hoor! Praat dat jezelf niet aan...
Dikke knuffel voor joU!
steresther
Dec 2 2011, 02:21 PM
Daisy vervelend zo met Kris en het ligt echt niet aan jouw. Bij mij op het CB zeiden dat kinderen vaak wel eten wat ze nodig hebben. En hoe was het bij de huisarts want volgens mij moest je vandaag??
Jesper wou woensdagavond niet slapen, het was krijsen, gillen, huilen en nog veel meer. We wisten op een gegeven moment ook niet meer wat er mee moesten en uiteindelijk ben ik bij hem gaan zitten en toen werd hij rustig en viel hij in slaap..
Mir slaapt sinds hij is een groot bed ligt op een kussen een heel dus special kinderkussen van de ikea.. Dit heb min of meer ook gedaan omdat hij een buik slaper is en hoop daardoor het matras wat meer te sparen omdat hij ook tijdens het slapen nog wel eens lekker kwijlt. Soms ligt hij er ook niet op maar het is echt een heel dun kussen.
Leon niet meer uit zijn ledikantje gevallen..
Daisy84
Dec 2 2011, 09:13 PM
hoi dames,
bedankt voor de reacties.
we hadden inderdaad de afspraak bij de ha vandaag.
@Esther, er is idd hier ook door het CB vertelt dat kinderen ip eten wat ze nodig hebben en zolang ze niet op de bank gaan hangen met kringen onder hun ogen komen ze niks te kort. Maarrrr Kris is gewoon echt niet fit meer en daarom begon ik me af te vragen of hij niet op een punt zit dat hij te kort binnen krijgt.
Vervelend zeg dat je dan niet weet wat er scheelt hè, hopelijk niet te vaak voor jullie en voor hem dat hij zo overstuur raakt.
Maar ik ben vandaag dus bij de ha geweest. Hij vroeg eigenlijk vrij snel al of er wel eens goed naar zijn hartje geluisterd is. dus ik zei: op het CB bij de controle, zoals bij alle kinderen. toen schoot ie dus in de lach (haha hij kent het CB bij ons dus ook...)
maar hij zou gewoon even longen en hart luisteren en oren etc. checken.
En heeft geluisterd en hoorde een ruisje bij zijn hart en zei meteen dat ze dat op het CB altijd over het hoofd zien/niet opmerken. op zich hoeft het dus helemaal niets te betekenen, maar het moet wel even gecheckt worden. vooral omdat Kris steeds moeier is en hij vroeg ook of ie snel zweet bij inspanning. (en dat is wel zo) dus vandaar dat we een afspraak bij de ka moesten maken en die is komende woensdag.
Weet nog niet wat ik ervan moet denken, ga gewoon helemaal uit van dat het mee gaat vallen, maar de ha heeft niet verder meer gekeken (longen oren etc) want hij zei: dit is het waar hij last van heeft.
verder zei hij dat ik me vooral geen zorgen moet maken tot het gecheckt is, maar moet toegeven dat ik het wel spannend vindt. Toch een beetje het 'wat als' gevoel. Je weet dat het vaak voorkomt en dat het vaak helemaal niet erg is en toch denk je van: als hij hier zo moe van 'moet' zijn, wat heeft hij dan?
maar goed, rustig woensdag afmaken. de assistente zei dat ze meestal meteen even een hartfilmpje maken en wie weet ziet de ka het helemaal niet...
O, ja moest ook wel heel erg lachen hoor om ons ventje. We kwamen binnen en de dokter vroeg of Kris het goed vond als hij even naar zijn longen ging luisteren en in zijn oortjes ging kijken. zegt Kris: als je maar niet aan mijn neus komt! haha ik kwam niet meer bij. Zegt de ha: Wat denk je zelf, heb je gezien hoe vies je neus is?! (allemaal snot natuurlijk) toen was het dus goed voor kris.
steresther
Dec 4 2011, 09:25 AM
Daisy wel fijn om te lezen dat de HA je serieus nam. Maar vervelend en onzeker van zijn hartruisje, je hoort het vaker en vaak is het niks. Mijn nichtje nu 5 had het inderdaad ook toen ze een jaar of 3 was en bij de HA kwam. Gek eigenlijk dat ze bij CB dus helemaal niet zo nauwkeurig luisteren, je zou bijna dan nog eens je kind laten controleren bij de HA
Hier is het nog steeds drama met slapen.. Donderdag was ik een vriendin dus viel hij in auto op weg naar huis is slaap en toen sliep hij zo verder. Vrijdagavond hebben we hem 10/15 boos laten zijn en toen ben ik naar hem gegaan en is hij rustig gaan slapen...
Maar gisterenavond was het echt drama, hij ging rond 20.00 uur naar bed nadat we Sinterklaas hadden gevierd.. Het begon weer met schreeuwen, krijsen en op de deur bonken en voor het eerst de deur open doen. Eerst een paar rustig naar hem gegaan en gezegd dat hij moest gaan slapen maar het kwam steeds weer terug. ML en ik hebben er op een gegeven moment allebei bij gezeten en toen was hij ook zo weer uit bed.. Later kwam hij steeds beneden en hebben we hem terug gelegd zonder iets te zeggen maar om 22.00 uur waren we het allebei wel zat en toen is ML erbij blijven zitten tot hij echt in slaap was..
IK ben heel benieuwd hoe vanavond zal gaan.. Iemand nog tips??
Daisy, wrs. dus het hartruisje wat voor de problemen zorgt. Daar had ik nog nooit van gehoord, dat ze daar zoveel last van kunnen hebben. Ik hoop dat het allemaal goed verloopt woensdag!
Esther, wat vervelend dat Jesper zo lastig in slaap komt! Hmm, tips heb ik eik niet. Alleen wat je op TV met die opvoedprogramma`s ziet, zonder iets te zeggen terug leggen en dan volhouden. Lijkt me heel lastig....
Leon is niet meer uit bed gevallen, gelukkig. Hij heeft het er nog steeds over.
Leon loopt nu met zijn arm in een mitella, zaterdag viel hij van de bank en heeft daardoor een gewrichtje tussen zijn schouder en sleutelbeen beschadigd. Arm kind, hij had/heeft best veel pijn en nu ook last van zijn nek door de mitella.
Verder gaat het hier prima, behoudens de ongelukjes dan...
Daisy84
Dec 10 2011, 11:20 PM
hoi, wilde even laten weten dat alles goed is met Kris. Niks geks gevonden, hartruis is onschuldig en ook uit bloedonderzoek kwam helemaal niets! Nu gewoon afwachten tot ie ooit minder moe wordt.
in elk geval niks lichamelijks gevonden! had toch de schrik een beetje te pakken door de ha.
Vermoeidheid kan nog wel door te weinig eten komen, maarja, ka had ook geen idee hoe ons mannetje aan het eten te krijgen.
Mir, hoe gaat het met Leon? Vervelend zeg! Hoe heb je de mitella? misschien nog een idee om hem niet in zijn nekje maar schuin achter zijn schouder te binden? (maar dat heb je wrsl al...) Sterkte met hem!
Esther, Jesper weer wat rustiger nu Sint weer weg is??
Hebben jullie fijne sinterklaas gehad? hier was het erg gezellig. Kids zijn wel erg verwend, opa en oma waren er ook en mijn zwager en schoonzus, dus ze zijn niets te kort gekomen.

Kris heeft een garage gehad en van lego/duplo brandweerkazerne. Ligt nu de hele dag op zijn buik te spelen. super om te zien!
ook had ie carspuzzels (zo'n doos met 10 verschillende van verschillende groottes) maar hij legt ze zo weg, had gehoopt dat hij het wat moeilijker zou vinden haha, maar goed, hij lijkt het evengoed leuk te vinden gelukkig! tot later!
steresther
Dec 13 2011, 08:39 PM
Mir hoe is het nu met Leon?? Heeft hij er nog veel last van gehad.??
Daisy fijn dat het niks ernstigs is met Kris, je schrikt dan toch wel goed wanneer ze iets horen bij het hartje.. En leuk he duplo?? Jesper kan zich ook heel erg goed vermaken met de duplo en heeft dan met Sinterklaas samen met Mats weer genoeg gehad.
Jesper slaapt nu gelukkig weer stukken beter nu de Sint weg is, wel laten we hem max 1.5 uur slapen 's middags. Geen idee of dat er ook mee te maken heeft hoor, wel wil hij nu sinds een poos een lampje aan hebben met slapen en wanneer wij naar bed gaan doe ik hem uit maar vaak zie ik 's nacht wanneer ik naar de wc ga dat hij alweer aan is. Ik laat het maar zo zal ook vanzelf wel weer over gaan.
Ook Jesper is goed vernwend met Sinterklaas en wij hebben bewust gekozen om het alleen met mijn ouders te vieren en dat is ons erg goed bevallen.
Wij zijn nu ook al wel druk aan het nadenken voor kado'tjes voor zijn verjaardag zeker omdat Mats vrij snel daarna ook jarig is. We willen hem graag het keukentje van de ikea geven..
Mir
Dec 13 2011, 08:46 PM
Hoi!
Daisy, wat fijn dat het met Kris niets ernstigs is! Ik schrok wel een beetje van je verhaal, maar fijn dat het zo is afgelopen. Heerlijk he, die duplo, Leon is er ook helemaal weg van! En Kris is dus een puzzelaar?
Esther, Lekker dat Jesper nu beter slaapt en dat lampje, dat zal idd vast ook wel weer over gaan. Ja, over de verjaardag ben ik ook al wat aan het denken. Wij willen iets van Duplo geven. Het Ikeakeukentje is ook wel erg leuk! Leon speelt bij de gastouder ook veel met het keukentje.
Na een week bleek dat Leon zijn sleutelbeentje gebroken was en het dus niets met het gewrichtje te maken had. Verandert op zich niets, maar het is maar dat je het weet. Het gaat al veel beter met hem, hij rent en springt weer en is alleen met dingen optillen of afzetten met de arm nog voorzichtig.
De mitella heb ik na een paar dagen maar afgelaten omdat hij er zoveel last van had en dat beviel hem een stuk beter! Hij leefde er helemaal van op...
Nou,ik ga hem nog even toespreken, hij is het er niet mee eens dat hij op bed ligt
Marieke502
Jan 9 2012, 03:05 PM
Hey meiden,
Nog even wat late 'beste wensen' voor 2012

Hoop dat jullie allemaal oudjaarsnacht goed zijn doorgekomen met hier vuurwerk enzo. Her totaal geen problemen. We hebben voor Romeijn wat siervuurwerk afgestoken voordat hij naar bed ging. Hij is niet wakker geworden van het geknel rondom middernacht. Gelukkig

Verder was NY fantastisch! Wat een stad, we hebben een super leuke tijd gehad, echt genoten met z'n tweetjes. Via Skype hebben we contact gehouden met het thuisfront (lang leve de technologie) Romeijn vond alles prima, hij was altijd weer erg blij als hij ons zag via skype. Maar volgens mijn ouders heeft hij ons niet gemist en zich prima vermaakt. Ik heb hem ook lang niet zoveel gemist als waar ik bang voor was. Hij was immers in goede handen, niks om je druk over te maken

Ik heb inmiddels werk gevonden bij kinderopvang Humanitas in de invalploeg. Mijn bewijs van goed gedrag is aangevraagd, toch jammer dat deze dan weer 3 weken duurt voordat die binnen is. Met een beetje geluk kan ik februari aan het werk.
@Daisy, wat een opluchting moet dat geweest zijn- het goede nieuws voor Kris. Hoe is het met de dames?
@Mir, arme Leon- een gebroken sleutelbeen. Hoe gaat het daar nu mee?
@Esther, Romeijn heeft ook een nachtlampje die vanzelf uitgaat en daarmee slaapt hij prima
Mir
Jan 20 2012, 10:18 PM
Hoi!
Marieke, klinkt heerlijk, die trip naar NY! Fijn dat Romeijn het ook goed deed. Hier is Leon ook niet wakker geweest in de Oudjaarsnacht. Hij heeft totaal geen last meer van zijn sleutelbeentje,
Fijn dat je weer werk hebt, daar heb je toch je studie voor gedaan, niet om daarna thuis te zitten. Geniet ervan!
Daisy, Kris weer wat beter? Wat goed trouwens dat Kris van die puzzels legt. Mijn gastouder probeert dat regelmatig met Leon, maar die heeft geen interesse...
Esther, hoe is het met jullie?
Hier gaat het zijn gangetje. Leon heeft zijn droomperiode weer gehad en slaapt nu vrijwel alle nachten door. We hebben een groot bed voor hem gekocht en dat gaat in elkaar als de STAPcursus (voor pleegzorg) voorbij is (anders zit de oppas met de problemen

)
Van zijn sleutelbeentje merken we niets meer, gelukkig.
Wat betreft het zindelijk worden, van de week is hij begonnen met (af en toe) zelf aangeven dat hij moet plassen, dus het begin is er!
Misschien hadden jullie het al gelezen, maar inmiddels is gebleken dat ik weer zwanger ben! Het is nog heel pril en spannend, want ben nu 5w4d, maar helemaal blij!
Daisy84
Jan 20 2012, 10:55 PM
@Mir, nee dat had ik nog niet gezien. Maar Whhaaaaah!!! Wat ben ik blij voor je!!!! Echt wat ontzettend super geweldig en wat is het je gegund! ik hoop dat het goed mag gaan.
Dat is goed nieuws zo om te lezen op de vrijdagavond!!!
ik ben momenteel effe wat minder op M&z te vinden. Gewoon druk met huis tuin en keuken dingen hoor, en mijn werk. Vandaag ook een extra dag, hartstikke leuk, maar het is toch weer ff een dag extra. Merk dat er nu wel een balans is thuis, maar dat die ook snel weer zoek is haha. En niet zozeer met de kinders hoor, dat gaat prima, maar alles eromheen, huishouden etc.... Dus het rommelt wel!
Marieke502
Jan 22 2012, 04:58 PM
Wow Mirjam, gefeliciteerd meid!!

Wanneer ben je uitgerekend?
Ik heb ook 'last' van drukte in huis, nieuwe baan gevonden- veel regel werk, zal blij zijn als ik aan het werk kan
steresther
Feb 1 2012, 02:57 PM
Zo daar ben ik ook eens.
Mir gefeliciteerd!!! ik had het nog helemaal niet gezien. Wat super voor jullie zeg, alweer zo'n wondertje. Hoe voel jij je?? En als iets van een echo ofzo gehad??
Hoe gaat het met het zindelijk worden bij Leon??
Jesper geeft nog niet echt aan wanneer hij moet plassen maar ik van het weekend weer eens poging doen om zijn luier af te doen, zien hoe dat gaat.
Marieke dat klinkt lekker jullie reis naar NY en fijn dat Romeijn het ook zo naar de zin heeft gehad. Ben je al begonnen bij je nieuwe baan??
Daisy doe rustig aan.
Hier gaat alles goed. Jesper slaapt sinds een paar weken niet meer 's middags, hij had een periode dat hij er 's avonds steeds uit kwam en we hem soms wel 3 keer terug konden brengen en sinds hij niet meer slaapt gaat het goed. Rond 17.00 uur is hij soms wel echt moe en dan mag hij van mij ff tv kijken als ik aan het koken ben en dat komt hij ook even tot rust. Maar wanneer we 's avonds weg willen met hem dan ligggen we hem nog wel eens in bed. Twee weken geleden met hem naar een theater voorstelling van Thomas de trein geweest en dat vind hij helemaal geweldig.
Ik werk sinds deze week nog maar 2 dgn en dat is lekker. Ik wou het altijd al maar het mocht nooit en nu wel weer dus direct gebruik van gemaakt. Jesper laten we op het kdv, hij heeft een leuke klein groepje en hij zit in de school waar hij straks heen gaat dus die overstap is straks ook makkelijk.
steresther
Feb 18 2012, 10:08 PM
Hoe met de kids en jullie??
We zijn van de week begonnen de zindelijkheid bij Jesper en dat gaat de goede kant op.. Al een paar keer zonder luier en dat gaat best wel goed, zet hem dan gewoon heel geregeld op de wc.. Vanmiddag ook weer zo goed als de hele middag droog geweest, wanneer hij de luier om heeft plast hij er ook wel maar goed we zullen zien, ik heb de tijd...
Verder hebben we heerlijk genoten van de sneeuw en het ijs.. Jesper vond het heel erg leuk om te schaatsen..
Marieke502
Feb 20 2012, 12:08 AM
Ik ben sinds een aantal weken aan het werk bij een kinderopvang organisatie. En dat gaat best lekker. Het is inval werk, dus heel onzeker. Het grote nadeel hiervan is dat ik dus geen vaste uren heb, nooit van te voren weet hoeveel uur ik die week ga maken. Nu is dat met de nieuwe kinderopvangtoeslag regeling een drama. Met als conclusie dat Romeijn dus binnekort niet meer naar de kdv kan/mag. We kunnen het risico niet nemen dat we aan het eind van het jaar een fikse rekening krijgen omdat we teveel toeslag hebben gekregen en ik te weinig uren heb gewerkt. Ben nu op zoek naar een alternatief, peuterspeelzaal enzo. Want als Romeijn die 2 dagen niet meer naar de kdv gaat betekent dat ook dat ik dus 2 dagen minder kan werken en dus dan zo'n beetje full time moeder ben. Ik heb respect voor de vrouwen die daar voor kiezen, ik heb daar niet voor gekozen word dus door omstandigheden gedwongen. Ik durf van mezelf rustig te zeggen dat ik een betere moeder ben omdat ik werk, en ik vind mezelf echt geen slechte moeder. Laten we dat voorop stellen.
Iemand ervaring met de peuterspeelzaal? En misschien nog brilliante opmerkingen wat betreft mn situatie...
Lastig, Marieke! Misschien gastouderopvang? Een peuterspeelzaal is toch maar voor 2 dagdelen per week, dacht ik?
Gastouderopvang kan ook met flexibele uren, dan betaal je voor de uren die je daadwerkelijk gebruikt hebt.
Ik heb persoonlijk goede ervaring met gastouderopvang, Leon wordt door een GO opgevangen en dat gaat heel goed.
En als jij je beter voelt als je werkt, wie houd je dan tegen! Ik hoop dat je snel een bevredigende oplossing vind. Misschien kan ML minder gaan werken, of een deel ouderschapsverlof nemen?
Esther, lekker dat het goed gaat met de zindelijkheidstraining. Leon heeft er momenteel z`n buik van vol en wil niet eens meer op de wc plassen...Nou ja, dan gaan we het van de zomer maar weer eens oppakken. Ik hoop wel dat hij zindelijk is voor de baby komt...
Daisy, hoe ist bij jou? De rust een beetje weergekeerd?
Marieke502
Mar 2 2012, 01:28 PM
We hebben de kinderopvang stop gezet, per 1 april gaat Romeijn 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal. De uren dat hij thuis is en ik werk worden opgevangen door ML en mama. Dus tot nu toe gaat het zoals bedacht en hoef ik niet perse direct minder te gaan werken.
Zeg die zindelijkheidstraining; daar kan je pas mee beginnen als je kind er aan toe is he? Wat nou als dat moment niet komt? Romeijn wordt bijna 3 (net zoals alle kids hierzo, lol) maar hij heeft dus echt nog totaal geen interesse. Er staat een potje op zijn kamer en ik vraag wel of hij daarop wil plassen maar dat wil hij dan gewoon niet. Hij vind het vreselijk als hij in zn luier heeft gepoept en mijn moeder zegt dat ze hem ziet wegkruipen als hij moet poepen, dat is een teken toch? Wij gaan proberen zwanger te worden van een 2e, maar dan wil ik hem wel zindelijk hebben voordat die 2e komt...
Hmm, ik denk dat het wel komt hoor,Marieke! Alleen zijn jongens gewoon wat langzamer dan meisjes. De meisjes waar Leon elke week mee speelt zijn jonger, en allemaal al zindelijk...Leon wil ook echt nog niet. Inmiddels voelt hij het plassen en poepen wel aankomen, maar hij wil gewoon niet op de wc. Dus ik wacht maar tot hij aangeeft dat hij dat wel wil.
Misschien gaan we nog eens een stickerbeloningssysteem beginnen, kijken of dat wat stimuleert. In het begin hielp dat goed, misschien een idee voor Romeijn?
Daisy84
Mar 2 2012, 05:23 PM
hoi,
Kris is over 3 dgn alweer 3! Hij is er erg mee bezig. Heeft taart bij me 'bestelt': ik wil een dikkie dik taart met een slak op zijn hoofd! haha dus die krijgt hij als het me lukt ;-)
Tja die zindelijkheid: kris loopt nu voor de 4e dag zonder luier. Eerder wilde hij het ook écht niet. Zo'n stickerbeloningssysteem kan idd goed werken, maar onze Kris geeft er dus niet om! We hebben het nog geprobeerd met het bij elkaar sparen van een treinrails, maar toen ie zijn rails compleet had wilde hij ook niet meer op de wc

Maar goed, nu weer een paar weken verder en hij heeft er ineens interesse voor en vindt van zichzelf dat hij al groot wordt. Komt echt wel Marieke! En er kan nog veel gebeuren hoor in 9maanden! ;-) mocht er een tweede komen. voordat ze 4 worden willen ze over het algemeen écht wel. Vindt/vond het af en toe wel frustrerend dat je weet dat hij het kan, maar gewoon nog niet wil, zoals nu loopt ie zonder luier en heeft ook geen ongelukjes niets. Ergens was hij er dan toch niet aan toe.
@ Mir, hier redelijk weer wat rust hoor. Met de kids gaat het helemaal goed dus dat is fijn! Dat geeft zowiezo veel rust. En met mijn werk moet ik ook gewoon maar eens kijken wat ik wil, ik twijfel gewoon enorm. Vindt het te ver dat zowiezo, maar het was altijd gewoon een superleuk team etc. maar dat is op het moment ook gewoon wat minder. Ik zelf heb met niemand onenigheid maar andere collega's onderling hebben wel wat spanningen en dat merk je dan toch in zo'n team. Dus ik hou gewoon mijn ogen open of er een keer iets dichterbij op mijn paadje komt.
tot later weer!
@marieke, geen ervaringen met psz en ook geen briljante opmerkingen... Klinkt alsof je het goed geregelt hebt als het zo op te vangen is???!!! Kan me goed voorstellen dat je ook wilt blijven werken.
steresther
Mar 13 2012, 08:53 PM
Dasiy al nog gefeliciteerd met de verjaardag van Kris.. Is hij lekker verwened?? En hoe gaat het met zijn zindelijkheid??
Marieke het komt inderdaad vanzelf wel. De meeste kinderen bij ons op het kdv zijn echt wel zindelijk als ze naar school gaan. Hoe is het nu met je werk??
Mir hoe is het bij jouw?? Zag dat je de echo al hebt gehad en alles goed is?? Hebben jullie het Leon al verteld.
Wij zijn even gestopt bij Jesper met de zindelijkheid bij Jesper. Er kwam van alles tussen en het wisselde heel erg per dag. Ik laat het nu even met rust want hij is nu ook bezig met verjaardag en alles daarom heen. Daarna wil ik weer eme aan de de slag en is het misschien ook wel beter weer.
Jesper is ook ziek geweest en heeft daardoor ook minder gegeten en nu is hij nog een beetje aa het uitdagen met zijn eten maar we zijn wel duidelijk en streng en dat helpt wel.. Eigenlijk wil hij 's middags niet meer slapen maar soms heeft hij het echt nog zo nodig en dan moet ik hem na 1.5 uur echt wakker maken..
Marieke502
Mar 20 2012, 12:47 AM
Hey meiden, op mn werk gaat alles goed. Zit lekker in het ritme en het bevalt me allemaal prima.
Al moet ik toegeven dat ik wel blij zal zijn als het april is, dan vallen er 2 dagen weg waarop ik dus gewoon thuis ben. Dan is er eindelijk tijd om echt iets te gaan doen, ipv alles moeten plannen onder voorbehoud dat je misschien moet gaan werken. Niet echt handig.
Vandaag is onze knul 3 geworden. Afgelopen weekend was het dan ook volop feest

zaterdag zijn de schoonouders + schoonzusje en gezin en mijn ouders. En op zondag is mijn familie geweest. Meneer is vreselijk verwend

maar heeft een super gezellig druk weekend gehad. Toen we hem vanmorgen vertelde dat hij vandaag écht jarig was keek hij ons een beetje vreemd aan. 'Nee mama, ik was gisteren jarig. Vandaag niet meer. Haal je de slingers weg?' tja... dat heb ik dus maar gedaan
Mir
Mar 20 2012, 10:23 AM
Daisy, gefeliciteerd met Kris! Wat goed dat het zo lekker loopt nu met de zindelijkheid!
Marieke, gefeliciteerd met Romeijn! Leuk he, ze koppelen dat natuurlijk helemaal niet aan een datum...
Esther, hier is het ook wel eens een potje met eten, wij besteden er juist helemaal geen aandacht aan en dan gaat vaak toch zijn bord leeg. Leon is helemaal op de hoogte van de zs, meegeweest naar de echo en de vk enhij vindt het helemaal leuk!
Wij gaan vandaag beginnen met zindelijkheid. Gisteren had hij zich in bed weer helemaal uitgekleed en had staan plassen op het dekbed en matras. Ik was het zo zat! Hij voelt het nl. wel, maar heeft gewoon geen zin. Dus nu is het klaar...
steresther
Mar 28 2012, 08:28 AM
Mir hoe gaat het met de zindelijkeheid bij Leon??
Marieke nog gefeliciteerd met de verjaardag van Romeijn.. Zo te lezen heeft hij het helemaal naar de zin gehad.. Is hij ook lekker verwend??
Zag ook dat je nu bij zwanger worden mee schrijft.. Leuk hoor. Ik hou je in de gaten..
Daisy hoe is het me Kris??
Hier gaat alles goed en Jesper is aardig bezig met zijn verjaardag. Nog 3 dagen en dan is meneertje jarig, ik hoop een beetje dat het zaterdag ook zulk mooi weer is als vandaag maar de voorspellingen zijn wat minder maar goed als we maar droog weer hebben dan kunnen de kids lekker naar buiten.
Het eten gaat nu ook weer helemaal goed bij Jesper dus ik denk dat het ook gewoon nog kwam omdat hij toch niet helemaal fit was..
Marieke502
Mar 28 2012, 04:14 PM
Romeijn is vreselijk verwend op zijn verjaardag; 21 hot wheels autootjes en een garage, en nog heel veel meer

ook erg benieuwd hoe het met Leon en zijn zindelijkheid gaat
Mir
Mar 28 2012, 09:35 PM
Haha!! Ik zal jullie gelijk uit de droom helpen...met de zindelijkheid is het een ramp...Ben dus ook gewoon weer gestopt. Hij heeft er geen zin in, wil wel eens op de WC plassen, maar alleen als het hèm uitkomt en dat is best lastig als je het als peuter nog niet zo kan ophouden
Dus wat nu...ik wacht maar gewoon weer een poosje, denk ik!
Esther, ik geloof idd dat het weer wat minder warm wordt enzo, wel jammer met een verjaardag waar veel kinderen zijn. Wat geven jullie Jesper? Wij zijn er voor Leon nog niet helemaal uit, hij wil graag een skippybal...en verder heeft hij geen wensen
Marieke, leuk dat hij zo verwend is, speelt Romeijn veel met auto`s?
steresther
Mar 30 2012, 10:17 AM
Jesper zei net dat hij moest plassen tijdens het fruit eten, dus hem op de wc gezet en toen kwam er een plas dus dat vond ik echt goed van hem.. Hij heeft nog wel een luier aan dus ik zal hem straks nog eens op de wc zetten zal dan wel eens zien het hoe gaat vandaag.
Jesper krijgt van ons een keukentje voor zijn verjaardag, hij vind het erg leuk om te helpen en twijfelde vorig jaar al over het keukentje maar toen hadden we ook net zijn nieuwe kamer helemaal gedaan.. Ook krijgt hij een nieuwe fiets maar die krijgen we van de buren omdat hun mijn mountainbike hebben overgenomen.
Mir balen zeg dat het nog niet zo gaat.. Misschien wanneer het straks mooi weer is in de zomer zonder luier laten lopen...
Marieke leuk zoveel auto's zeg
Marieke502
Mar 30 2012, 03:14 PM
Mirjam, Romeijn speelt meer met treinen- maar omdat hij bij zijn neefje zoveel plezier had met de garage en de auto's leek dat ons wel een leuk cadeau. Treinen had hij namelijk al genoeg

Vind die skippybal een super leuk idee
Esther, wat goed van Jesper dat hij op de wc heeft geplast!
Ik ben ook zeker van plan om Romeijn straks met het mooie weer alleen in een onderbroekje te laten rondlopen. Potje erbij en dan zien we wel hoe het loopt. Beetje jammer dat het paasweekend zo slecht wordt, anders hadden we mooi kunnen beginnen.
Iemand nog plannen voor het paasweekend? Wij niet geloof ik hihi, manlief zal wel moeten werken.
Ha meiden,
Het is LANG!!! geleden, ik heb wel al die tijd meegelezen maar niet zoveel zin gehad om mee te schrijven...
Hier gaat alles op rolletjes. Tijmen is inmiddels 3 jaar. Sinds ongeveer 2 maanden is hij zindelijk. We hebben hem verteld (en laten zien) dat de luiers op waren, geen luier meer om dus! Sindsdien is hij zindelijk! Hoe makkelijk kan het gaan... We hebben nog wel "slaapluiers" hoor, en die zijn 's ochtends nog flink zwaar. Komt vanzelf wel een keer. Ook tussen de middag slaapt hij nog, op de creche 1 1/2 uur en thuis 3u.
Verder loopt hij net als zijn zus aardig voor in zijn ontwikkeling: hij schrijft zijn letter al en kent al flink wat letters en cijfers!! Daarentegen heeft hij geen zin om poppetjes te tekenen. Was ik laatst met hem aan het doen, hij kon het wel hoor, maar hij vroeg direct: mag ik nu weer schrijven mama?
Verder kletst hij de oren van je hoofd, meest geweldige uitspraken en ziet overal de humor van in!
Zijn laatste uitspraak: "Gehakt is toch niet van een koe gemaakt?! Het heeft toch geen zwarte vlekken?!" En mij dan aankijken of ik gek geworden was haha!
Tijmen heeft voor zijn verjaardag o.a. playmobil ridderkasteel, een waterbaan en een step gehad. Erg leuk!
En een aantal weer zwanger of bezig ervoor, leuk en spannend!!! Ik niet hoor, ben helemaal tevreden met mijn 2! Ik heb mijn leven nu precies in balans en dat willen we graag zo houden...
Nou dames, wie weet tot snel weer...!
Marieke502
Apr 8 2012, 04:59 PM
Heeey, wat leuk om jou weer ens hier te zien

fijn om te lezen dat alles goed gaat met jou en de kids.
Hier liep alles begin van de week niet zo op rolletjes, manlief wilde serieus praten over ons- de toekomst en zijn twijfels. Inmiddels is de week op zn eind en hebben we iedere avond gepraat. Voor mij was er altijd hoop, maar voor hem nu ook. Dus we gaan er voor en er volop tegenaan

onze plannen voor een 2e wondertje staan op een laag pitje- niet voor nu, maar wie weet voor de toekomst.
Romeijn wordt op 17 april geopereerd aan zijn duim. De pees die het strekken en buigen verzorgt is te dik voor het kanaaltje waar deze doorheen loopt. En dat gaan ze dus verhelpen. Ik vind het erg spannend allemaal. Bij de bieb hebben we een boekje geleend over hondje Joep- die heeft zijn race auto sleutelhanger ingeslikt en moet naar het ziekenhuis voor een operatie, hij wordt in slaap gebracht en droomt heel fijn. Als hij wakker wordt is het klaar en krijgt hij een groot cadeau. Romeijn ziet het al helemaal zitten, al heeft dat vooral te maken met het cadeau aan het einde denk ik, haha. Gaat goed komen.
Ik ben ondertussen een beetje opnieuw begonnen met solliciteren. Want dit inval/oproepkracht verhaaltje werkt voor mij niet. Ik zit tot 9:00 in spanning of ik zal moeten werken, en dan als je niet wordt gebeld- heb je in eens een hele dag vrij. Klinkt misschien heerlijk maar dat is het echt niet, niet voor mij. Dus heb een vacature gevonden voor 20-30 uur op een kdv in de buurt. Ik heb een brief verstuurd en zie wel of het wat wordt. Heb in ieder geval een baan dus kan op mn gemak verder zoeken.
Hoop dat iedereen een fijn paasweekend heeft. Wij gaan morgen met zn drietjes lekker zwemmen in Center Parcs. Heb er zin in
Mir
Apr 10 2012, 12:25 PM
Hè Maaike! Leuk om weer eens wat van je te lezen, fijn dat alles goed gaat!
Nou Marieke, dat klinkt wel als een heftige week. Fijn dat je ML nu ook weer toekomst ziet. Ik snap dat je dan niet voor een 2e wil gaan als de toekomst nog onzeker is.
Spannend, de operatie voor Romeijn hoor! Hoe is hij er zelf onder, weet hij ervan of nog niet?
Ben benieuwd of de sollicitatie positief uitpakt voor je, ik help het je hopen!
Hier is ML ook weer aan het solliciteren. Het project waar hij een half jaar geleden ingestapt is is uiteindelijk toch failliet gegaan door financieeel wanbeleid. Jammer, maar vooruit. In elk geval heeft hij via zijn netwerk een contract voor 3 maanden gekregen en is hij ondertussen weer aan het solliciteren, gisteren 4 brieven de deur uitgegaan...
Met Leon alles prima, kijkt uit naar zijn verjaardag, erg leuk, vind ik! Vanmorgen weer eens een luierloze dag aangekaart bij hem, mensen wat een spektakel kwam daarvan! Hij moest en zou een luier aan! Ik heb een beetje doorgedouwd en hem dus zonder luier aangekleed. Toen ik mezelf vervolgens wilde gaan aankleden (en hij dan meestal op ons bed een poosje springt) zei hij: Dan wordt mamma`s bed nat... Dus uiteindelijk maar bedacht dat dwingen gewoon niet helpt en maar weer een luier aangedaan!
Met de zs volgens mij ook alles goed, heb alleen veel last van mijn buik/banden/bm? Vervelend, maar ga het vanavond bij de vk even ter sprake brengen.
steresther
Apr 10 2012, 08:17 PM
Zo de verjaardag van Jesper is dan ook weer achter de rug en op deze leeftijd snappen ze toch heel erg goed wat jarig zijn in houdt. Hij is lekker verwend en krijgt van het weekend nog een deel want Mats is dan jarig en niet iedereen kon op Jespers verjaardag..
Vandaag ook weer eens een dag zonder luier gedaan alleen met de boodschappen een luier om gedaan en ik had 3 natte broeken.. Hij gaf vanmorgen zelf aan dat hij moest plassen en daarna moest ik hem wel weer sturen.. Van de week weer een poging want morgen gaat hij naar opa en oma en donderdag komt oma hier dus dan zal het er allemaal wel niet van komen..
Maaike leuk weer eens wat van je te horen.. Wel gezellig als er zo af en toe wat meer meiden mee schrijven
Marieke wel fijn dat jullie zo goed hebben kunnen praten en kan me voorstellen dat een tweede kindje dan even niet zo handig is. IK snap heel goed dat je wat anders gaat zoeken want dat steeds maar wachten zou ik ook niet kunnen. Als het bij mij zover gaat komen gaan kijken wat mijn mogelijkheden als gastouder zijn want ik zou niet weten hoe ik het allemaal moet gaan doen anders.
Mir vervelend dat je zo last hebt van bekken.. maar fijn dat verder wel alles goed gaat met je zwangerschap. En met Leon natuurlijk ook, het heeft inderdaad geen zin om ze te dwingen.. OP een gegeven moment gaat er wel een knopje omdat zie ik geregeld op mijn werk. Net weer een jongentje dat in juli 4 wordt sinds vorige week pas zindelijk is met soms nog een ongelukje.
Daisy84
Apr 10 2012, 08:55 PM
hoi,
we waren vorige week Kris zijn luier vergeten 's avonds en nadat hij de volgende dag droog wakker werd bedacht hij dat hij 's nachts geen luier meer om wil: en hij is droog!!! Heel fijn.
Overdag is hij nu ook goed droog, hoewel op het kdv vergeet hij nog wel eens te plassen. Daar is het ongelukjesaantal iets hoger dan thuis (hier gaat het echt goed nu) Behalve het poepen... Hij doet dat nog in een luier, maar vraagt er niet altijd om. Dus dat komt hopelijk snel (brrrr dat is niet mijn hobby die poepbroeken)
Mir, leuk dat leon al zo naar zijn verjaardag uitkijkt!
Marieke, Zal vast goed komen de operatie, maar toch altijd spannend hè? Grappig dat hij er zelf zo anders naar kijkt haha, kadootje in het vooruitzicht doet goed natuurlijk!
En fijn dat jij en ML weer op één lijn zitten. Hoop voor je dat jullie er uitkomen!
Esther, mooi dat Jesper zo genoten heeft van zijn verjaardag! Op naar die van Mats; nog leuke plannen voor het taartje? Ik weet nog niet wat ik met Renskes verjaardag ga doen, misschien een woezel en pip taartje oid. ik denk nog even ;-)
Marieke502
Apr 13 2012, 11:09 AM
hey meiden, ik heb sinds een week of 2-3 onwijs veel opvliegers. als ik bezig ben maar ook als ik gewoon stil op de bank zit, zo vervelend. duurt soms wel enkele minuten. heeft iemand daar ervaring mee? dacht eerst dat het stress was, maar deze week is heel relax geweest maar heb het nog steeds. zelf nu- heb alleen een spijkerbroek, ondergoed en een hempje aan. snap er geen fluit van.
steresther
Apr 15 2012, 09:17 PM
Marieke ik heb er geen ervaring mee.. Wel vervelend, als het te lang duurt zou ik eens ff de huisarts bellen.
Vandaag Jesper weer eens zonder luier gedaan, alleen vanmorgen in zijn broek gepoept, dat vind ik dan altijd stukken minder. Maar de rest van de dag ging het heel goed, we hebben hem wel elk half uur op de wc gezet en een aantal keer gaf hij zelf aan dat hij moest plassen. Jammer dat ik morgen moet werken en dat hij naar he kdv gaat maar dinsdag gaan we weer verder
Marieke502
Apr 17 2012, 03:33 PM
de operatie van Romeijn is goed gegaan. vanmorgen vroeg was het zover. ik vond het allemaal erg spannend en we hebben met zn drietjes slecht geslapen. hij was gelukkig vrij vlot aan de beurt en was na 25min weer in de uitslaapkamer. nu zit hij beneden met zn trein te spelen en voelt hij zich wel weer oke

hier nog steeds opvliegers, zal blij zijn als ik ongesteld ben geworden. misschien gaan ze dan wel weg.
Esther, nog gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Mats. Leuke dag gehad?
steresther
Apr 20 2012, 08:59 AM
Marieke wat fijn dat de operatie van Romeijn goed is verlopen.. En dat hij al snel weer aan het spelen was..
Heb je nog steeds last van je opvliegers???
Bedankt voor de felicitatie wensen voor Mats zijn verjaardag.. We hebben een super leuke dag gehad. De dag zelf zijn we lekker naar het pannenkoekenhuis geweest en de volgende dag zijn verjaardag gevierd en Jesper kreeg toen ook nog voor een deel kadotjes omdat niet iedereen kon op zijn verjaardag.
Verder lijkt het er nu aardig op dat Jesper zindelijk is.. De laatste dagen gaat het erg goed en gisteren de hele dag goed gegaan en zelfs toen hij boodschappen ging doen met oma... En ook als hij moet poepen zegt hij dat nu dus we zijn nu een heel eind. En ik ben best wel een beetje trost op hem.. Voor ons dus weer een nieuwe fase...
Marieke502
Apr 20 2012, 08:45 PM
Heey wat goed van Jesper!

Ik snap heel goed dat je trots bent, dat zou ik ook zijn. En wat fijn dat de verjaardagen zo gezellig waren

Ik heb helaas nog steeds last van opvliegers, en heb er in de laatste week hoofdpijn en vermoeidheid bij gekregen. Die stomme hormonen!! Als ik niet beter wist zou ik bijna wat van gaan denken... volgende week donderdag-vrijdag moet ik ongesteld worden. En daarna kan ik vlot weer beginnen met de pil, hoop dat ik dan al die onzin weer onder controle krijg.
Zondag vertrek ik met mijn moeder naar mijn zusje die in Boedapest woont (doet daar sinds okt '11 vrijwilligerswerk). We blijven tot woensdag en ik heb er onwijs veel zin in. Even het huis uit, want ondanks dat het nu heel goed gaat tussen ML en mij, ben ik toch nog moe (zoals ik al zei) en wil ik graag ff wat anders aan mn hoofd.
Fijn weekend iedereen, xx
Marieke, weet je inmiddels al wat meer? Ongi of nog niet? Vervelend hoor, dat je niet weet waar je aan toe bent.Wel fijn dat het nu goed gaat tussen je ML en jou.
Esther, heerlijk dat Jesper al zo zindelijk is! Ik ben denk ik niet consequent genoeg, ben ik bang... Fijn dat de verjaardagen leuk waren!
Hier nu ook een 3-jarige, die zò uitkeek naar zijn verjaardag! Ondanks dat we heel andere dingen aan ons hoofd hadden hebben we het wel gewoon gevierd en hij heeft genoten! (zie sept/okt/nov `12)
Hij slaapt nu ook in zijn nieuwe kamer, in zijn grote bed en dat is geheel probleemloos verlopen! Hij wilde, de avond voor zijn verjaardag, zelf in zijn nieuwe kamer slapen, die net af was. Hij komt er niet uit, slaapt volgens mij beter dan in zijn ledikant in zijn oude kamer, dus wij zijn blij!
Marieke502
May 2 2012, 11:47 AM
Hey, hier nog steeds geen ongesteldheid. Heb afgelopen zaterdag een test gedaan maar die was negatief, dus ik weet niet

we wachten af.
@
Mirjam, ik lees net de regeltjes tekst onder je babyticker. Ik weet niet wat ik moet zeggen... sterkte, en ik leef met jullie mee *dikke knuffel*
steresther
May 2 2012, 08:34 PM
Mir ik vond het ook een poosje geleden ook erg lastig om consequent te zijn maar nu was het ineens zo ver. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Leon.. En fijn dat het een leuke dag is geweest voor hem, ik geloof graag dat het anders was dan anders met al die emoties erbij. En super dat hij nu zo goed slaapt, blijkbaar was hij er gewoon helemaal aan toe in een groot bed te slapen.
En nogmaals een dikke knuf voor jullie.. Ik volg je in het topic..
Marieke wat evrvelend dat je nog steeds niet ongie bent.. Hoe was het in boedapest??
Met Jesper gaat alles goed, hij heeft bijna geen ongelukjes met het plassen. 's Nachts is hij nog niet zindelijk en is soms de ene keer droger als een andere keer. Doe hem nu vaak wel een luierbroekje aan zodat hij evt kan zelf kan gaan 's nachts.
Marieke502
May 3 2012, 09:03 AM
Boedapest was echt gezellig

het was erg leuk om mijn zusje weer te zien, die had ik best wel gemist. we hebben o.a. een free walking tour gedaan door de stad, erg leuk en informatief. we hebben lekker gegeten, veel bijgepraat en goed geknuffeld
Mir
May 14 2012, 04:42 PM
Vanmorgen met Leon naar het CB geweest en hij is weer goedgekeurd.
Hij was 16.1 kilo en 103 cm lang.
De ogentest was hij halverwege zat, maar leek er goed uit te zien.
Moest wel een beetje lachen. Ik vertelde dat hij in dec. zijn sleutelbeen gebroken had, nav de vraag of hij ziek was geweest. Leon vertelde haar in geuren en kleuren over het ziekenhuis, de dokter en de draagdoek. Vraagt ze 2 minuten later aan mij of hij al zinnen van 3 of meer woorden maakte...
steresther
May 14 2012, 08:21 PM
Fijn dat alles weer goed wat bij het CB.. wij moeten ergens in juni. Ze lopen wat achter bij ons en nu heb ik ook een combi afspraak voor beide boys. Ik ga voor die tijd wel eens ff de plaatjes oefenen want volgens mij zitten er wel oude plaatjes tussen..
Inderdaad wel een beetje een gekke vraag of hij dat al kan terwijl hij net een heel verhaal heeft gedaan..