Marijke
Jan 17 2011, 04:23 PM
Hee Mir, das toevallig, Jesse heeft vandaag voor het eerst een plasje op de pot gedaan.
Ikke natuurlijk helemaal trots!
En net heeft hij meteen zijn 2e plasje er ook op gedaan!
Daisy84
Jan 26 2011, 04:28 PM
hé zie dat ik een paar berichtjes gemist heb! sorry
allereerst, Mirjam en Marijke, wat goed van jullie knulletjes! Hier zijn we er echt nog niet mee bezig. Kris is er nog niet aan toe en dacht zelf misschien van de zomer maar eens wat vaker de luier af. Maar goed hoor dat ze het al zo aangeven. Haha kris gaat wel standaard ergens staan plassen als zijn luier af is, maar volgens mij is dat een reactie van hem op de kou ofzo
Grappig he die foto's, maar inderdaad meer voor de eigen collectie denk ik. leuk voor later!
Kris gaat as vrijdag voor het eerst naar de kapper. Ben benieuwd. Gel in zijn haar etc vindt hij bere-interessant, verder is het niet echt een typje wat even stil zit. ben benieuwd! Hij heeft nu echt een eendenkrul in zijn nek, lijkt me wel leuk als er een model in komt. Hij heeft nog best een beetje baby-achtig haar (heel fijn en zacht, maar gelukkig wel een bos)
@ Marijke: zwangerschap lijkt erg op mijn eerste. Mn veel misselijk etc haha de kwaaltjes dus. Merk dat het nu wat zwaarder wordt. Bij Kris had ik vooral last van mijn bekken en dat gaat nu (afkloppen) nog heel erg goed eigenlijk. @ Marieke, nee we weten niet wat voor 'soort' er komt. Ben erg benieuwd dat wel!
tot nu toe in elk geval een erg rustig kindje en dat was ik van beiden niet gewend!
doei!
steresther
Jan 29 2011, 06:58 PM
Jesper heeft nog geen intresse in plassen op de wc... Hij vind het potje wel interressant en wil erg wel eens opzitten maar dan met kleren en luier aan. Zonder vind hij het naar niks, ach het komt vanzelf wel. Ik wil er van de zomer eens tijd aan gaan besteden, dan kan hij lekker rond lopen en is het ook niet zo koud als het mis gaat.
Afgelopen week is Jesper ziek geweest, hij was behoorlijk aan het hoesten en sliep slecht. Helaas waren we net een weekje met vrienden weg en toen voelde ik me wel eem beetje op gelaten hoor. Hij heeft toen ook twee nachten tussen ons in geslapen maar dat vind ik toch niet helemaal ideaal hoor. Hij at toen ook slecht en dronk ook een stuk minder, nu drinkt hij al een paar weken uit een gewone beker en dat gaat goed. Hij wil al niet eens meer uit een tuitbker drinken dus dat is ook wel weer fijn. Ik denk dat hij er weer kiezen gaat krijgen want eet met moeite de korsten op en soms helemaal niet..
Jesper vind zijn haar knippen maar niks, maar goed het moet soms gewoon gebeuren en als ze eenmaal bezig zijn gaat het wel beter
Marijke weet je al wanneer je gaat verhuizen??
Mir
Jan 31 2011, 04:03 PM
Daisy, hoe was het met Kris bij de kapper? Leuk geworden en heeft hij de boel niet afgebroken?
Esther, is Jesper weer een beetje opgeknapt? Er heerst wel van alles he. Vervelend dat hij net ziek werd toen jullie weg waren! Hoe vind hij het dat hij een broertje krijgt, of heeft hij er nog niet veel erg in?
Leon plast inmiddels bijna elke middag en avond op de wc, ik zet hem er gewoon op en prijs hem de hemel is als er wat komt. Zelf geeft hij het nog niet aan, maar dat zou ook wel erg vroeg zijn. Ik ben inderdaad, net als
Esther van plan om er van de zomer echt gerichte aandacht aan te gaan geven.
Verder slaapt hij de laatste dagen weer wat minder goed. Vannacht heeft hij zelfs een poosje tussenin gelegen, totdat ML het zat was dat hij zijn kussen moest delen

Maar steeds even huilen, dan ist weer een poosje stil , weer even huilen. Ik heb geen idee wat er kan zijn dan. Misschien droomt hij? Of zouden er nog meer kiezen komen? Hij heeft ook wel erg rode en zere billen, misschien dat zijn laatste kiezen er dan nog door komen.
We zijn afgelopen zaterdag foto`s wezen maken bij een fotograaf, erg leuk, van Leon alleen en van ons als gezin. Leon deed het super! Hij vond het zo interessant en was een echt fotomodel. Na elke foto die gemaakt werd liep hij even naar de fotograaf toe om op het schermpje naar zichzelf te kunnen kijken

Volgens de fotograaf hadden ze nogmaar zelden zo`n jong kind gehad dat het zo gemakkelijk deed. Maar dat kunnen ze natuurlijk ook zeggen omdat moeders zo trots was...
Daisy84
Jan 31 2011, 10:21 PM
hoi!
Kris er erg opgeknapt haha al het babyhaar er een beetje af, heeft ineens een echt peuterkoppie

Hij huilde niet, maar ik heb hem nog nooit zo boos zien kijken. Hij vond het maar niets!
Esther, jammer zeg dat Jesper ziek werd net op jullie weekje weg, zal je altijd zien. Hoe gaat het met jou?
Mir, hier ook aan het rommelen snachts, echt geen idee wat er is, maar hij is sommige nachten echt erg onrustig. En echt achterlijk vroeg sochtends. Hij ligt vaak vanaf een uur of 5 half 6 bij ons, omdat we er gewoon geen puf meer voor hebben te troosten en hem dan weer te laten huilen. Kris heeft ook van die zure poep en zere billen, maar ik zie (nog) niets in zijn mond. Dacht dat het misschien een staartje was van het ziek zijn van 3 wkn terug, maar weet het echt niet hoor.
Leuk foto's! Bijzonder om dat een keer bij een fotograaf te doen. wordt vast erg mooi.
nou hoop dat het met iedereen goed gaat!
groetjes
Marieke502
Feb 2 2011, 10:25 PM
Hier staat er eentje onder de vlekken. Volgens het kdv ist de vijfde ziekte en volgens google ook.
En ook volgens oma, en das mijn second opinion, dus het zal idd ook wel zo zijn.
Het begon zaterdag met verhoging, zondag met een piek van 39.5, de rest van de week wat verhoging tot gister. Zondag kwamen er vlekken, vanmorgen waren het opeens bultjes en toen ik hem haalde vanmiddag waren het pukkeltjes. Tot op heden geen jeuk, maar hij ziet er niet uit...
http://i6.photobucket.com/albums/y224/Fait...02-11_19-15.jpgHier ook wat onrustige nachten gehad, maar dat kwam door de koorts en dus nu die vijfde ziekte.
Zal blij zijn als hij zijn eetlust weer terug heeft.
xx
He bah, Marieke, vervelend hoor! Hoop dat hij snel weer opgeknapt is. Leon heeft de vijfde ziekte nog niet gehad, wel de zesde ziekte en kinkhoest.
Overigens wel een grappige foto, van zo`n vlekkenmannetje...!
Daisy84
Feb 5 2011, 10:56 PM
Marieke, Romeijn weer opgeknapt?
En hoe gaat het met de studie/werken?
We zitten hier een beetje te twijfelen wanneer we Kris bij zijn grote zus op de kamer zullen leggen. die gaan samen zodat de beeb in het kleine kamertje kan (kamer van Resa is ruim zat) maarja, moeten we wel een keer uitproberen dan. En eigenlijk willen we hem het liefst meteen in een peuterbedje zodat we er geen ledikantje bij hoeven kopen. Maar ik heb er nog een beetje een hard hoofd in dat hij blijft liggen.
doei!
Marieke502
Feb 10 2011, 10:42 PM
Romeijn is hier sinds vorige week maandag vreselijk aant puberen (denk ik).
Het ochtend ritueel van wassen en aankleden is standaard een drama, brullen alsof hij vermoord word. Wil niks aan, slaat kleding uit mijn handen, onhandelbaar. Hij eet bijna niks meer 's morgens, al is dat langzaam beter aant worden. Maar verder, dwars, tegenspreken, tis echt geen lieverdje opt moment. Weet soms niet wat ik met hem moet. Vanavond was het zelfs zo erg; hij wilde niet uit zn stoel maar moest mee naar boven, daar begon het mee. Trappelend en schreeuwend mee naar boven gedragen, hij wurmde zich bijna uit mijn armen. Toen uitkleden, gillen, hij was echt hysterisch. Praten hielp niet, troosten hielp niet. Heb hem tot zn romper uitgekleed, tot zover was het gelukt maar die luier wilde niet. En hij bleef maar aan de gang. Heb hem in zn bed gezet en ben ff de kamer uitgelopen/ Niet omdat het me teveel werd, maar meer omdat ik hoopte dat hij dan rustiger zou worden. Nou mooi niet. Uiteindelijk werd hij iets rustiger, heb hem uit bed gehaald en langzaam meer zeker verschoond, handen wassen, tanden poetsen en pyjama aan. Maar het was een drama hoor, vind er zo weinig aan

Ik blijf vrij rustig onder dit alles, ga gewoon door en laat me niet van de wijs brengen door gehuil. Blijf gewoon rustig doorpraten tegen hem en maar gewoon doorgaan. Iemand ervaring? Zat dit dan die gevreesde peuterpubertijd zijn? Terrible twos?
Zijn vlekken zijn helemaal weg, hij heeft alleen nog wat plekjes ervan over gehouden waar hij ze kapot heeft gekrabd. Verder lijkt hij niet ziek, maar hij is niet zichzelf.
Met mijn studie gaat het goed, al zit ik nu ff in een dipje. Verjaardagsdrukte gehad enzo, Romeijn niet lekker. Dus moet er ff tegenaan. Maar alles goed, stage is leuk, school is een noodzakelijk kwaad waar we mee leren leven

Sorry voor de ego post... moest het ff allemaal kwijt.
Mir
Feb 11 2011, 05:24 PM
Och heden, Marieke, dat klinkt wel als de PP...Vervelend zeg dat hij dan zo dwars is. Knap dat je zo rustig blijft, ik verlies mijn geduld dan wel eens hoor!
Ik denk dat duidelijke regels en structuur het best werken, maar Leon heeft ook geregeld van die dwarse gil-dagen. Ik ben superblij dat hij dat nog niet in de winkels heeft, dan is hij juist vaak blij en vrolijk en groet hij iedereen, die aandacht leidt hem dan wel af.
Fijn dat het mt de studie wel goed gaat, afgezien van een dipje dan. Hoe lang moet je nog?
steresther
Feb 18 2011, 09:30 AM
Jesper was na een week weer helemaal opgeknapt en eet weer zoals vanouds.. Hij wil soms 's morgens nog wel eens vragen om nog een boterham.. Ik ben wel heel erg benieuwd wat hij nu dan weegt en wat zijn lengte is aangezien de laatste keer in okt was.. Ik geloof dat ze nu dan weer rond hun 2e verjaardag moeten dus nog een maandje wachten..
Hij weet heel goed dat hij een broertje krijgt en zegt dan ook mama broertje buik. Maar hoe het dan straks zal gaan als de kleine er eenmaal is geen idee. We zijn nu dan ook druk met zijn nieuwe kamer, hij krijgt dan ook een peuterbedje om in te slapen. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dat gaat, hij vind het helemaal gaaf want ML is een Cars-bed voor hem aan het maken en ook zijn kamer wordt een beetje Cars-style.
Hoe slapen de boefjes bij jullie tussen de middag?? Jesper heeft sinds vorige week dat hij soms gewoon helemaal niet slaapt, ik vind het al wat vroeg en leg hem dan wel steeds in bed maar als het zo blijft wil ik toch eens ga kijken naar om de dag ofzo. Op het kdv slaapt hij eigenlijk al niet meer, hij werd vaak nog wel in bed gelegd maar was meer aan het keten dus nu maar gezegd dat het niet meer hoeft.
Mir wat goed van Leon van het plassen.. Hopelijk blijft het zo daar gaan en heb je hem van de zomer lekker zindelijk. Scheelt weer een hoop luiers!
Marieke wat fijn dat Romeijn weer is opgeknapt.. Ik herken het wel van die pp, Jesper heeft een periode gehad dat wanneer ik hem uit bed haalde hij heel boos werd en mama weg riep. Als ML kwam was het helemaal goed, maar ik heb er niet altijd aan toe geven en nu mag ik het wel weer doen..
Hoe is verder met de boefjes en hun mama's???
Mir
Feb 18 2011, 02:28 PM
Esther, leuk om wat van jou en Jesper te lezen! Wat praat Jesper al goed zeg! Dat doet Leon niet hoor, ik herken af en toe wel woorden, maar verder praat hij veel en onverstaanbaar.
Leon slaapt tussen de middag zo`n 2-3 uur. Dat heeft hij ook echt wel nodig, als ik hem later dan half 1 naar bed breng merk ik dat hij echt moe begint te worden, hij eet niet meer zo enthousiast dan en huilt snel.
Alleen als hij een drukke ochtend heeft gehad, bijvoorbeeld na het speelmorgentje op vrijdag, slaapt hij minder goed en is hij na een uur al wakker. Dan moet ik echt mijn best doen `s middags om hem bezig te houden, want anders is hij maar aan het vervelen.
`s Avonds gaat hij ook direct na het eten naar bed. Nu eten wij meestal pas om half 7, dus voor hij dan ligt is het wel half 8 geweest, maar echt niet later. Over het algemeen slaapt hij dan ook direct en de hele nacht door, gelukkig.
Wat leuk dat hij een nieuwe kamer krijgt, Cars, echt stoer. En een peuterbed, spannend. Ben je niet bang dat hij er dan steeds uitkomt? Wij twijfelden over de leeftijd met het overgaan naar een "groot" bed en hebben besloten nog even te wachten. Hij past nog prima in zijn ledikant en hij wordt al zo snel groot
Ik hoop ook dat hij met de zomer ofzo zindelijk is, maar het plassen op de WC doet hij de ene keer wel en de andere keer niet. Nou ja, hij is ook nog wel wat jong om al echt zindelijk te worden, dus van de zomer ga ik er echt actief mee aan de slag.
Hier moet Leon ook na zijn 2e verjaardag weer naar het CB, ben benieuwd wat ze dan zeggen. De laatste keer was hij behoorlijk gegroeid in lengte en begon zijn gewicht wat lager uit te vallen. Hij is gewoon wat tenger, was/ben ikzelf ook. Zijn lengte zat op de +2,5 lijn en het gewicht op +1, dus in principe allebei prima.
Met je zwangerschap alles goed?
steresther
Feb 18 2011, 08:05 PM
Aan de ene kant denk ik dat Jesper wel uit het bed gaat komen maar gewoon even volhouden en dan is vast snel goed.. Ik heb dan toch verlof dus dan kunnen we het makkelijk uitproberen. Aan de andere kant is hij er voor mij gevoel ook wel aan toe, hij klimt nu al bijna uit zijn ledikant. Wel doen we hem in het begin nog een slaapzak aan... En het is ook wel makkelijk want zo hoeven we er geen ledikant bij te kopen voor de tweede.. We hebben nog wel een wieg dus in geval van nood kan hij nog in het ledikantje slapen. We zullen zien. Gelukkig heeft hij vanmiddag wel geslapen.
Met de zwangerschap gaat het goed...Merk wel dat het zwaarder is nu ik Jesper rond heb lopen. Maar over het algemeen gaat het goed.
Grappig dat jij zegt dat Jesper al zo goed praat want bij mijn schoonzusje heb ik soms het idee dat hij juist slecht praat want Jespers nichtje ( 4 mnd jonger) praat volgens haar nog veel beter. Ik probeer me er niks van aan te trekken omdat ik weet dat geen enkel kind hetzelfde is maar vind het soms wel eens moeilijk.
Daisy84
Feb 19 2011, 11:28 PM
Esther, Kris gaat (denk ik) ook naar een peuterbedje, het staat al klaar, maar vandaag wilde hij er zelf in slapen, maar nog geen 3 min later stond hij bij zijn ledikantje 'Kris hier slapen!'. Hij moet bij zijn zus op de kamer, dus misschien dat we hem toch nog even in het ledikantje overdoen naar die kamer en dan iets later naar het grote bed.
Grappig dat Jesper al zo bezig is met zijn broertje. resa had dat ook dat Kris kwam, maar Kris heeft het minder. Hij is wel met mijn buik bezig, maar vindt het meestal alleen maar lastig (haha beetje vol op schoot).
Resa is er wel heel erg mee bezig, die verheugd zich al op badderen, insmeren en kleertjes uitzoeken
Kris heeft zijn middagtuk ook echt nog nodig. HIj slaapt meestal nog wel 2 a 3 uur. En merk ook echt dat hij met de lunch er aan toe is. Soms eet ik smiddags zelfs wat eerder zodat ie naar bed kan, dan is hij er gewoon klaar mee. (nou is het ook een erg vroeg spook hoor en op mijn werkdagen moet hij verplicht vroeg op, dus ook wel logisch dat hij vroeg toe is aan slapie). 's avonds gaan ze hier ook vroeg naar bed, meestal tussen half 7 en 7 uur liggen ze er in! (en slapen ook snel)
Marieke, hier ook een mannetje in de pp. Probeert enorm de grenzen uit. Probeer me ook niet te druk te maken, maar vindt het erg vermoeiend! soms lijkt gewoon even niets te werken. Leuk is inderdaad anders
Soms lijkt het wel of het een compleet ander mannetje is thuis of op bijv kdv. Begon al helemaal aan mezelf te twijfelen want volgens schoonmoeder is hij daar hartstikke lief en doet ie het alleen thuis. (alleen daar mag dus alles, als hij vraagt om snoep (wat ik dus echt verschrikkelijk vindt en NIET aan wil moedigen) heeft ze de trommel al open voor hem. Dat valt me steeds meer op als ik daar ben. Knippert Kris met zijn oogjes, wordt hij op zijn wenken bediend en thuis gelden gewoon wel wat regels. Ach ja, het gaat weer over denk ik steeds maar (die fase bedoel ik).
marijke, hoe gaat het bij jou?
steresther
Mar 1 2011, 05:59 PM
Ik ben jaloers hoor op die kids van jullie die nog zo lang slapen.. Jesper wil echt bijna niet meer, we proberen het zo af en toe nog wel maar vaak is het dan alleen maar kletsen enzo. Alleen op de dinsdag en vrijdag wil het vaak nog wel lukken dat hij slaapt maar dan is het na 1.5 uur vaak ook wel klaar.. Dit zijn dan de dagen dat ik alleen met hem ben dus dat komt dan wel heel erg fijn uit zo met mijn zwangerschap..
Verder gaat alles goed, nog een maandje en dan is hij dan alweer 2 en we zijn dan druk bezig met zijn nieuwe kamer. De hele kamer is behangen en het bed schiet ook op, vind ik ook wel erg fijn want we moeten dan nog ook nog alles inrichten en daarna kan ik aan de slag met de babykamer inrichten.. Wel kopen een lade kastje waarop we hem dan nog kunnen verschonen want dat op bed doen zie ik nog niet echt zitten.
Hoe is het met iedereen?? De eerste zijn volgens mij ook alweer bijna jarig?! Al plannen voor de verjaardag en kadotjes?? Hier krijgt Jesper dan zijn nieuwe kamer voor zijn verjaardag en misschien nog een kleinigheidje van ons, hij zal voor de rest wel weer genoeg krijgen van iedereen. De foto's voor de uitnodigingen zijn binnen en nu wil die vanavond ff afmaken en dan kunnen we ook op de bus.
Daisy84
Mar 1 2011, 09:18 PM
Kris is as za al jarig! Ben ook erg benieuwd wat jullie je kids geven. Hier kom ik even niet verder dan een leuke puzzel (met verschillend aantal stukjes, hij maakt nu meestal puzzels van 9 stukjes) en een pyjama. weinig origineel, maar ik weet dat hij weer een hele duplo -aanvulling van opa en oma krijgt en er ligt hier al zoveel!
Zaterdag alweer, Daisy! Wat gaat het snel he. En puzzels van 9 stukjes, dat vind ik heel wat voor een bijna 2 jarige!
Laat je foto`s van het bed zien, Esther? Ik ben erg benieuwd hoe het is geworden! Ja, wij verschonen Leon ook nog op de commode, ik zou hem nog niet willen missen.
Zitten jullie kids nog wel eens in de box? Ik heb de box nog wel staan (opslag van speelgoed...) Maar Leon zit er vrijwel niet meer in, en klimt er met het grootste gemak ook zo weer uit.
Leon wordt natuurlijk pas eind april 2, maar ik was dan ook de laatste van de groep!
We hebben een werkbankje voor hem gekocht (stond bij de LIDL) en ik wil nog op een zandbak uit. Ik twijfel verder erg of ik buitenspeelgoed voor hem zal vragen, boekjes of Duplo...
Hij is nl. sinds een week of 2 echt serieus met Duplo aan het bouwen en lijkt dat erg leuk te vinden. Maar speelgoed om buiten te spelen vind ik ook wel handig, want met het mooie weer in aantocht lijkt me dat ook leuk, hij is graag buiten, maar momenteel heeft hij gewoon niet veel om mee buiten te spelen.
Marieke502
Mar 2 2011, 12:13 PM
Wij hebben al een paar maanden geen box meer in huis. Romeijn zat er toch niet in, was meer opslag voor speelgoed wat Mirjam al zegt, dus hebben we die eruit gedaan. Er staat een tafeltje met een stoeltje voor in de plaats, en dáár staat al het speelgoed op.
Voor Romeijn's verjaardag hebben we een zandbak gekocht, niet zo'n lelijke blauwe schelp maar een degelijke houten met een deksel. We zijn vanmorgen bij de Praxis meteen geslaagd. Even een laagje buitenbeits erover heen en hoppa

We vieren Romeijn's verjaardag weer in 2x net als vorig jaar. Zaterdag voor vrienden en zondag voor familie (opa/oma's etc). Heb dr zin in

Wij gebruiken de commode idd ook nog, heb wel een grote kussen moeten aanschaffen want dat paste dus niet meer. Er ligt nu een brede van dat foam schuimrubber boven op het oude kussen. Prinsheerlijk ligt hij dan daar
Daisy84
Mar 6 2011, 03:22 PM
Germaine, gefeliciteerd met Boaz!!! Geen idee of je nog af en toe meeleest, maar ben erg benieuwd hoe het met je gaat! en natuurlijk met je kinders en vooral Boaz.
Hier gister de verjaardag van Kris gevierd, erg leuke dag, gewoon gezellig druk. Weet niet of hij het heel erg doorhad in het begin: we zongen voor hem en hij ging keihard 'bob de bouwer' er doorheen zingen

Verder had hij denk ik wel door dat het een speciale dag voor hem had, hij genoot echt van de aandacht en was heerlijk aan het spelen met iedereen.
Heb verder geen kadootjes meer gekocht, maar we hebben wat op zijn spaarrekening gezet.
Hier ook geen box meer, zelfs zo erg dat ik niet meer weet wanneer ik die weg gehaald heb, voor mijn idee al voor zijn eerste verjaardag, toen ging ie klimmen en lopen etc. Heb m geen moment gemist moet ik toegeven.
Hier nog wel een commode ook, vindt dat erg makkelijk nog!
Mir, vindt 9 stukjes ook wel knap van m. Maar het is een echte puzzelaar. Heel grappig om te zien hoe ze eerst alles maar in elkaar proberen te drukken en opeens leggen ze zo de puzzel in elkaar.
Wat een leuk idee zo'n werkbankje, is volgens mij ook heel leuk voor hem nu! En van de zomer lekker in de zandbak, die hadden we al, maar dat is ook echt heerlijk straks als het weer iets beter weer is.
Ben wel toe aan de lente hoor!, maar gelukkig was het vanmorgen zonnig hier, dus ze hebben even heerlijk in de tuin gespeelt.
doei!
steresther
Mar 6 2011, 04:19 PM
Kris en Boaz gefeliciteerd met jullie verjaardagen...
Hier staat ook al heel erg lang geen box meer, volgens mij hebben we die ergens begin mei vorig weg gehaald en toen hebben we een speelgoedkast op de plaatst neergezet. Ik heb hem ook nooit gemist, zal binnenkort wel weer wennen worden dat hij er weer staat
Helaas is Jesper van de week ziek geweest, hij was wat hangerig en donderdagmiddag zat hij helemaal onder de vlekken en die beginnen nu langzaam weg te trekkken. Hij heeft dus zo goed al zeker de 6e ziekte gehad, hij heeft er niet heel erg veel last van gehad maar goed wel sneu want hij had er jeuk aan. Ook slaapt hij sinds van de week weer dan weer bijna elke middag en begint nu een beetje wakker te worden en heeft bijna 3 uur geslapen.. Niet zo gek want het was gisterenavond en vannacht weer feest.. We hadden verjaardag van mijn zwager en voordat hij daar sliep was het zeker wel 21.00 uur en toen we thuis kwamen wou hij niet meer slapen, eerder was dit geen probleem.. Uiteindelijk heeft meneer maar weer tussen ons in geslapen want we bleven naar hem lopen en hij krijste de heleboel bij elkaar. Doe het liever niet tussen ons in slapen maar ik geef de laatste wat makkelijker toe want ik ben zelf ook gewoon een stuk mooier nu zo aan het eind van mijn zwangerschap.. We zullen zien hoe het vanavond gaat. Ik ga hem zo maar uit bed halen en nog even lekker met hem naar buiten, het is hier zulk mooi weer. Zonde om binnen te zitten moet ik zeggen.
Daisy84
Mar 11 2011, 09:22 PM
haha roep ik nog geen 2 weken terug dat Kris zijn slapie echt nodig heeft... Kwamen ze eerst vorige week op het kdv naar me toe dat hij daar écht niet meer wilde slapen (en er is ook geen beginnen aan, want hij houdt iedereen wakker), maar thuis sliep ie zo gauw zijn hoofd het kussen raakte.
En vandaag zegt meneer ineens: ik wil spelen! en gaat er gauw vandoor. wilde hij ook niet slapen, dus niet geslapen en hij was eigenlijk gewoon de hele dag wel redelijk gezellig. Wel aan eind van de middag moe.
We gaan morgen wel zien wat hij doet.
steresther
Mar 12 2011, 08:32 PM
En hoe ging het vandaag met het slapen van Kris??
Jesper slaapt juist de laatste week wel weer, hij is nog steeds niet fit en heeft zijn slaap dus wel even nodig.. In het begin van de week was dat wel zo'n 3-4 uur maar nu zo'n 1.5 uur en daar ben ik ook al erg blij mee.
Zoals ik al zei is hij niet echt fit, heeft maandag twee keer over gegeven en nu eet en heel slecht en drinkt ook minder dan dat we van hem gewend zijn. Woensdag maakte ik me echt wel zorgen maar dat hoefde niet volgens de assistent van de huisarts want hij plast nog gewoon en is verder ook niet heel suf ofzo. Het wisselt nog per dag maar ik hoop toch dat hij gauw weer meer opknapt want het is best vermoeiend zo want hij is nu ook geregeld vroeg wakker.. Ik probeer me niet al te veel zorgen te maken maar vind het best lastig zeker omdat hij weinig eet, het is een half broodje 's morgens met een beetje geluk wat fruit en dat is het dan eigenlijk. Hij wil zelf geen koekjes ofzo...
Hierbij een foto van het bed, hij moet dan nog wel geschilderd worden maar daar is ML nu mee bezig
Mir
Mar 14 2011, 01:21 PM
Wauw, Esther, wat een superbed! Wat knap van je ML dat hij dat kan zeg, mijn ML kan nog geen hamer van een zaag onderscheiden...
Hoop voor je dat Jesper gauw weer opknapt ja, das niks als ze zo weinig eten...Kan me voorstellen dat je je daar zorgen over maakt!
Daisy, oh jee, niet meer slapen van het een op het andere moment...Was het eenmalig of is het nu standaard zonder slaapje?
Oh, en wij gaan de box weghalen!!! We hadden hem voor de visite (ruimte) van`t weekend weggeschoven om meer stoelen kwijt te kunnen en bedachten `s avonds laat 'waarom staat dat ding er eik nog, Leon klimt er toch steeds uit!" Het is alleen nog een speelgoedopslagding, dus vandaag ga ik het speelgoed uitzoeken, box uit elkaar halen en dan istie er dus niet meer...
Marieke502
Mar 14 2011, 02:12 PM
Gaaf bed Esther!!
steresther
Mar 16 2011, 06:25 PM
Bedankt Dames.. Wanneer het bed helemaal af ik zal ik nog wel een keer een foto plaatsen. Is iemand van jullie alweer bij het CB geweest?? Want dat moeten ze toch weer rond 2 jaar, hier nog uitnodiging gezien voor het peuterburo. Ik kan eigenlijk alleen op dinsdag en dat hebben ze volgens mij alleen de 1e van de maand dus zal nog wel komen..
Mir
Mar 16 2011, 09:50 PM
Ha Esther, wij moeten in mei volgens mij weer naar het CB, idd moeten ze rond het 2e jaar weer een keertje...
Ik ben wel erg benieuwd, Leon was de laatste keer in lengte erg uitgeschoten, zat toen op de +2,5 lijn. Het was mij niet opgevallen, dus ben benieuwd wat het nu doet!
Daisy84
Mar 16 2011, 10:50 PM
hoi,
hier volgens mij pas in juni naar het cb! zal het trouwens nog even checken... Ben ook heel benieuwd hoe zwaar en lang Kris nu is. vorige keer was hij nog steeds 10 kg (half jaar ervoor ook). nu is hij volgens mij gewoon gegroeid in combi met zijn lengte. maar ben wel benieuwd hoe lang hij is. Shirts gaat hij nu echt naar mt 92 (met name door zijn armen, die hebben het wel nodig) en broeken zit hij nog in 86, hoewle ik sommige nu 92 koop met een flinke omslag
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat van het bed Esther! Echt mooi! Las dat Jesper nu naar mt 98 gaat? Welke maat heeft Leon dan Mirjam? (als je zegt dat hij op de + 2,5 zit) Vraag me af of Kris klein is?
Hij sliep toevallig vandaag wel weer bij de opvang. en van de week thuis ook een paar keer. gister dus niet op het kdv en hij was zo moe dat hij tijdens het eten in slaap is gevallen tegen ML aan. Die lag dus om 18.00 in bed!
En bevalt het zonder box Mir? mis je je opslag al of staat het op dezelfde plek nu?
Mir
Mar 17 2011, 08:51 PM
Daisy, Leon draagt al een poosje mt 92, nu af en toe ook 98, dat zit net wat beter/mooier. Broeken nog wel mt 86, mt 92 is hem te wijd. Scheelt hier wel dat ML en ik allebei niet klein zijn, dus zal Leon misschien ook wel wat langer zijn?
Oei, om 18 uur op bed, was hij toen `s morgens niet afschuwelijk vroeg wakker? Of is hij dat altijd? Leon wordt zo rond half 7-7 uur wakker, maar die kan ik dan best nog een poosje laten liggen, dan is hij aan het zingen of praten en vermaakt hij zich prima.
Ik mis de box alleen als ik Leon wil straffen/time-out wil geven, niet dat het werkte, want hij klom er zo weer uit, maar moest ff gauw wat anders bedenken...Dat is nu de kinderstoel geworden. Dat werkt, met een strenge blik, beter dan een gewone stoel, want dan moet ik hem zo vaak terug zetten dat hij ondertussen vast alweer vergeten is dat hij er voor straf zat en er een gezellig spelletje van maakt!
Hoe doen jullie dat? Straffen/ time-out enzo? En hoe is het met de PP? Leon begint nu ook vaker te gillen/brutaal te doen als hij zijn zin niet krijgt. Het is nog aardig in te dammen, maar overduidelijk aanwezig. Ik vind nhet soms moeilijk om mijn geduld te bewaren. Moet me dan echt even omdraaien om niet erg boos te worden.
steresther
Mar 18 2011, 10:50 AM
Daisy ik merkte gewoon dat sommige broeken van mt 86 aan de korte kant werden dus toen heb ik alles maar weg gelegd, het ligt ook aan het model en merk maar ik had even geen zin om alleen te gaan passen enzo.. De 92 moet ik ook echt wel omslaan hoor maar goed, daar kan hij nu dan weer een hele poos mee doen.. En Jesper heeft een lange rug en daardoor merk ik gewoon dat de 92 al snel te kort worden dus vandaar de 98 en die moet ik dan bij de mouwen wel omslaan..
Hier valt het de laatste tijd wel met pp-tijd, hij is wel van het uitproberen en ondeugend maar niet zo heel erg op dit moment. Ik verwacht dat het wel weer komt als zijn broertje straks is geboren..
Maar wanneer het nodig is zet ik Jesper even op de gang en hij weet dat ondertussen heel goed en daarna is het dan ook goed.
Jesper is dan ook weer helemaal opgeknapt en het slapen is dus min of meer weer over. Ik probeer het om de dag, vanmiddag gaat hij dus lekker naar bed want hij heeft nu twee dagen niet geslapen en ik ben ook wel toe aan een dutje vanmiddag..
Mir
Mar 18 2011, 08:45 PM
Esther, dan heb jij op de gang niks staan dat overhoop gehaald kan worden? Of weet Jesper dat het echt foute boel is als hij dan ook nog eens de gang overhoop haalt?
De gang hebben we nl. geprobeerd, maar daar heeft hij zoveel te ontdekken (terwijl het een stukje is van misschien 2 bij 3 ofzo) dat het straf/nadenk-effect helemaal weg is. Hij kan vanaf de gang in het toilet, dat dan dus aan een grondige schoonmaak wordt onderworpen mbv de wc-borstel, of hij peutert de deur van de meterkast open (zit dicht met magneetjes) en bestudeert uitgebreid alle meters.
Fijn dat hij wel weer opgeknapt is. Hou je het een beetje vol, de laatse loodjes van je zwangerschap? Ja, je hebt best kans dat Jesper straks wat lastiger wordt als zijn broertje er is. Bij mijn zus werkte het heel goed als de oudste mee mocht helpen met verzorgen en zijn broertje niet altijd bij mama was als hij thuiskwam ofzo.
Ben wel erg benieuwd hoe het met de anderen is! Van Germaine en Tamara hebben we toch al heel lang niets gehoord.
Daisy84
Mar 18 2011, 08:57 PM
hoi!
Mir, hier zetten we Kris ook soms op de gang, is niet zo heel erg effectief hier want hij loopt naar boven en gaat rustig zitten spelen. De deurklink van toilet etc staat bij ons omhoog en krijgt hij niet open gelukkig. Haha o erg he als ze de wc zelf alvast maar schoon maken...
We hebben hem ook wel eens in de kinderwagen gezet op de gang (beetje zelfde effect denk ik als kinderstoel) de kinderstoel werkt hier niet (triptrap)
Op zich lijkt het hier nu ook even mee te vallen met de PP (afkloppen...) Hij komt iets beter uit zijn woorden wat wel uit lijkt te maken en ontploft iets minder vaak. Maar blijft een grenzenverkennertje hoor!
Ik probeer zo min mogelijk echt te 'straffen' Kris is echt iemand van negatieve aandacht is ook aandacht en ik merk dat ik erg moet waken dat ik dat gedrag dan niet versterk. Maar soms is het wel moeilijik hoor vind ik, om een goede aanpak te vinden! Probeer hem veel af te leiden, maar dat lukt ook niet altijd hoor! Vaak helpt het bij Kris wel als ik hem een klein opdrachtje geef en hem zo van het 'dramonderwerp' afhaal, want anders gaat ie maar door.
Broeken maat 92 vallen inderdaad vaak wijd valt me op! moet echt heel erg op het model letten merk ik, want de één is echt de ander niet. Heb een paar hele mooie gevonden (dan vind ik een omslag ook echt niet erg) maar sommigen zijn ook zo wijd en dan is het net té groot zeg maar (zo van: waar gaat die broek met dan jongetje heen?, dus die liggen nog maar even achterin de kast)
Mir
Mar 18 2011, 09:26 PM
Daisy, ik merk ook dat ik moet waken voor veel negatieve aandacht. Soms heb je zo`n dag dat je alleen maar aan het waarschuwen bent. Dan moet ik echt even wat met hem gaan doen, buiten spelen, boodschapjes halen ofzo om uit die spiraal te komen. Ik merk dat we elkaar dan versterken in negativiteit op zo`n dag. Terwijl Leon altijd heel blijmoedig en gezellig is en niet heel negatief/bozig ofzo. Het is idd net wat jij van Kris zegt: echt een grenzenverkennertje...
Ik heb voor Leon ook wel broeken met knoopsgatelastiek in de taille. Maar als je dat erg moet aantrekken lijkt het me niet erg lekker zitten, dus trek ik hem die ook niet vaak aan.
Als een broek goed zit in wijdte maak ik ook niet zo`n punt van een ruime omslag. Dan doettie er lekker lang mee!
Valt jullie ook op dat er volgens mij meer meidenkleertjes te koop zijn dan leuke/stoere jongenskleren? Bij de WE trof ik leuke shirts, maar de broeken gaan pas vanaf 92, dus daar wacht ik nog ff mee.
Bij de H&M had ik voor afgelopen winter wat leuke stelletejs, maar daar zag ik vorige week niet echt leuke dingen meer voor nu het weer wat warmer is. Wel grappig dat je voor elk seizoen nieuwe kleertjes kunt kopen omdat het de eerste is

Helemaal niet erg!
steresther
Mar 19 2011, 08:48 AM
Mir wij hebben ook de wc op de gang zitten maar daar gaat hij nooit naar toe en ook de trap niet op.. Hij vind het gewoon niet leuk wanneer ik hem op de gang zet en staat dan echt bij de deur dat hij naar binnen wil. Zo zie je maar dat elk kind anders is.. En dat van die negatieve spiraal herken ik ook wel inderdaad.
Jesper gaat straks wanneer de kleine er is gewoon zijn dag naar het kdv en ook naar opa en oma zo blijft hij in het ritme en ook krijgt hij dan lekker de aandacht. De week dat de kraamhulp er is en de twee weken dat ML thuis is wil ik hem wel thuis houden van opa en oma, het kdv eigenlijk niet want daar betaal je dan wel weer voor.
Ik moet ook zeggen dat ik het erg lastig vind om kleren te kunnen vinden voor Jesper, maar inderdaad de WE is erg leuk voor ze en ook best nog wel betaalbaar. Ook ben ik erg gek van het merk name-it en dat is met de prijs een beetje vergelijkbaar als de WE en wij hebben ook nog eens twee winkels hier die het verkopen. En bij de H&M vind ik de laatste tijd echt helemaal niks en ook bij de HEMA waar ik eerder ook wel kon slagen vind ik voor de grote maten ook al echt niks meer, behalve de rompers en ondergoed. Ik moet zeggen dat Jesper namelijk al bijna geen romper meer aan heeft, ik vind een hemd met onderbroek een stuk makkelijker.
Ik koop altijd broeken voor Jesper met verstalbare taile want anders weet ik zeker dat alles afzakt bij hem.
En inderdaad we hebben van een aantal al heel lang niks meer gehoord..
Daisy84
Mar 19 2011, 06:42 PM
Als ik jullie zo hoor, zal ik ook maar eens bij de WE gaan kijken! nooit geweest eigenlijk, hoewel de etalage er altijd wel leuk uitziet! Name it vind ik overigens ook heel leuk, maar koop eigenlijk altijd wel het afgeprijsde moet ik toegeven, vindt het snel erg prijzig!
H&M moet je inderdaad treffen, nu voor Resa wel weer heel leuk geslaagd en voor Kris kan ik het dan niet vinden.
Hema is inderdaad, nu ze grotere maten krijgen lastig vind ik! Hiervoor vond ik er vaak/soms wel iets.
Ach ja, houdt je bezig he haha.
hier trouwens ook aan de boxers en hempjes. maar meer omdat ze echt af raakten en ik het zonde vond nieuwe te kopen, vindt het ook al zo lief staan zo'n boxertje (haha dus nog niet echt nodig

) Maar vindt het inderdaad wel handig met verschonen.
Kris kwijlt op het moment trouwens weer behoorlijk. Doen jullie jongens dat ook af en toe? Met name als hij vol overgave trekkers of andere vervoermiddelen nadoet, loopt het echt langs zijn kin
steresther
Mar 21 2011, 01:00 PM
Daisy Jesper heeft ook boxers aan en ik vind dat inderdaad ook stoer staan.. Ook hij heeft hier ook wel dat er momenten zijn dat hij aardig was kwijlt. Maar goed hij moet ook nog 4 kiezen volgens de tandarts hebben de meeste kinderen rond hun 2,5 jaar alles compleet dus dat komt wel goed.
We hadden Jesper van de week mee genomen naar de tandarts en hij vond het prima, hij hoefde dan nog niet in de stoel doen ze pas vanaf 3 maar ik had wel een vraag over een tandje bij hem maar meneer deed zijn mond natuurlijk niet open.
Heerlijk he dat het mooi weer is.. Jesper heeft het weekend al twee keer buiten gespeeld met zijn buurmeisje van 5, ik was ook buiten maar hij vond het helemaal leuk. Hij geniet er ook echt van wanneer hij buiten is..
En vanaf woensdag gaat hij waarschijnlijk naar zijn nieuwe kamer en dus ook uit het ledikant. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan?!
Krijgen zaterdag bericht dat we op 13 april naar het CB moeten..
Mir
Mar 21 2011, 01:11 PM
Hoi!
Hier nog gewoon aan de rompers, Leon pulkt vaak zijn luier half los als hij wakker in bed is, dus ben allang blij dat het (door de rompers) niet losgetrokken kan worden! (slaapzak los, pyjamabroek uit en dan net zolang trekken tot de plakker loslaat)
Is het bed dus helemaal af,
Esther? Ben erg benieuwd hoe het is geworden in kleur!
Leon vind buiten spelen ook heerlijk, ik heb nog geen buurkinderen kunnen ontdekken, maar Leon speelt dan ook eik alleen in de tuin. Afgelopen weekend hebben we de zandbak speelklaar gemaakt, dus hoop dat hij morgen zover beter is dat hij lekker kan kledderen in de zandbak! (hij is ziek nu)
Daisy, Leon kwijlt ook met regelmaat, ik heb het ide dat de laatste kiezen eraan zitten te komen. Hij zit ook vaak met zijn vingers in de mond.
Hij heeft ook weer wat nieuws: nagels bijten! Soms zelfs tot het bloedt eronder vandaan komt. Dat doet toch zeer, zou je denken

Maar hoe meer aandacht ik eraan besteedt hoe mee hij het gaat doen, als uitdaging volgens mij. Net als neuspeuteren, dat vind ik zo vies! Maar als ik er wat van zegt komt er zo`n grijns op zijn bekkie en gaat hij juist vol overgave zitten peuteren...Maar niet teveel van zeggen dus en hopen dat de lol er dan vanaf is...
Daisy84
Mar 21 2011, 08:29 PM
Ahhh loop ik net naar boven omdat Kris de boel staat af te breken... is hij door zijn bed gezakt! (Dit is al de tweede lattenbodem die hij doormidden heeft gesprongen

) Zuslief ligt al te slapen op dezelfde kamer en ML is niet thuis... Grrr even een baalmomentje! HIj had vanmiddag niet geslapen dus kan het wel gebruiken!
Nu ligt hij dus noodgedwongen toch in zijn peuterbed (ben er even naast gaan liggen tot hij in slaap was...) hopen dat hij blijft slapen!
gister hadden we zand voor de zandbak gehaald, dus vanmorgen heeft hij lekker in de zandbak gespeelt, maar helaas ook alle 25 kg er uit geschept... Dacht even te kunnen stofzuigen. Had het door de hele tuin en mijn gang met emmertjes verspreidt. Grrr lekker ding. Maar goed, verder heeft hij heerlijk gespeelt zullen we maar denken
Mir, wat een boef ook die Leon (denk dat hij wel een beetje op Kris lijkt qua karakter...) Herkenbaar van die aandacht, bij bijv neuspeuteren. nagels bijten doet Kris dan weer niet. Lijkt me inderdaad niet prettig tot bloeden toe!
Esther, ben heel benieuwd hoe Jesper zijn grote bed vindt! Hij is natuurlijk wel superstoer en mooi. Op kris maakt het helaas nog geen indruk, zijn zus was daar meer mee bezig, die wilde toen graag in haar nieuwe roze bed!
steresther
Mar 21 2011, 09:34 PM
Daisy Kris dus ook een springer in bed. Jesper heeft dat ook een poosje gedaan en is toen ook tot twee keer toe door bed gezakt. Gelukkig niet de bodem maar de beugeltjes waar de bodem op steunde en daar heeft ML nu maar plankjes voor in de plaatst gemaakt.. Maar het is inderdaad wel flink balen zeker als je dan nog eens alleen bent en dat Resa al lag te slapen, hopelijk blijft hij nu gewoon goed slapen in het peuterbedje dan kun je het ledikantje opbergen en straks voor de kleine gaan gebruiken. Succes ermee
Jesper kan ook ondeugend zijn, van de week was hij bij mijn ouders op de eettafel geklommen. Hij was met de auto's aan het spelen maar kon er niet bij en was dus maar op de tafel geklommen en zei dit ook heel vrolijk tegen opa, zo van Jesper zit op de tafel..
Hij was vandaag weer helemaal op toen hij terug kwam van het kdv en lag om 18.45 uur dan ook lekker in bed, ging ook zeer gewillig slapen. Morgen de kasten in elkaar zetten met ML en dan de spullen verhuizen..
Mir
Mar 21 2011, 11:00 PM
Oh,
Daisy, dat had idd een actie van Leon kunnen zijn, met dat zand door huis...

Wat jij beschrijft denk ik idd dat ze qua karakter wel op elkaar lijken. Oh, en zijn bed kapot gesprongen, das balen! Hoop dat hij lekker slaapt in zijn peuterbed, dan ben je er misschien gelijk doorheen..
Ik vind het tot op zekere hoogte leuk als hij zo ondernemend is, soms vergt het veel geduld...Ik ben ook wel makkelijk hoor, ik zeg niet gauw dat iets niet mag of kan. Zo lang het "normaal" is, niet gevaarlijk en iets kan niet kapot laat ik hem zijn gang gaan. ML is daar veel gevoeliger voor, hij vindt het vervelend als het een rommeltje wordt in huis, of als er speelgoed verspreidt door de kamer ligt. Daar kan ik me niet echt aan storen.
Esther, het gaat dan wel opschieten he, met de nieuwe kamer van Jesper! Erg leuk! Hoop voor jou ook dat hij lekker kan slapen in zijn nieuwe bed. Lekker gaan inrichten, dan kun je weer wat van je lijstje strepen! Ja, op tafel klimmen doet Leon ook, ook als er niets op tafel ligt waar hij niet bij kan. Ik heb hem nu verboden om nog met autootjes op tafel te rijden, dat scheelt wel in klimpartijen.
Hij vindt het ook erg leuk om op een stoel te klimmen die hij dan eerst aan het aanrecht geschoven heeft, vooral als ik in de keuken bezig ben, niet altijd handig, maar wel gezellig!
steresther
Mar 24 2011, 09:07 AM
Vannacht heeft Jesper dan in zijn nieuwe kamer geslapen en dit ging super goed.. Ging zonder problemen slapen alleen was hij vroeg wakker. Maar dit zal wel de combi zijn geweest van nieuwe kamer en niet helemaal fit zijn. We hadden nog wel de slaapzak aan gedaan, ook omdat hij ook niet altijd onder de dekens wil liggen..
Ik zal later vandaag wel even wat foto's plaatsen van zijn kamer en bed..
Mir hoe is het met Leon?? Las dat hij ook niet helemaal fit is??
Daisy slaapt Kris nog steeds in het peuterbedje?? En hoe gaat dit??
steresther
Mar 25 2011, 10:13 AM
Jespers bed
Daisy84
Mar 25 2011, 05:50 PM
Wow, is echt heel mooi geworden!!! Kris zag het en herkende hem meteen. Heeft hetzelfde dekbed op zijn nieuwe bed, maar is er echt nog niet voor te porren! Slaapt dus nog niet in zijn peuterbed

ML die legt hem gewoon in zijn ledikant als hij 1x zegt dat hij niet wil en ik heb even de energie niet om hem de hele avond terug te leggen, moet eigenlijik gewoon een avond doorzetten natuurlijk. Maar wil ook graag dat Resa gewoon slaapt, twee van die wakkere spoken wordt op het moment wel een beetje teveel
Mir, hier zijn we ook niet zo moeilijk inderdaad, het wordt hier wel vaak een troep moet ik toegeven, maar ik vind lekker spelen ook erg belangrijk.
Alleen jammer dat hij zo'n voorkeur heeft voor gevaarlijke activiteiten.
Mir
Mar 25 2011, 09:16 PM
Wauw, Esther, das echt heel gaaf! Leon is niet zo van de Cars, maar zou dit wel heel "mooo" (mooi) vinden!
Slaapt hij er lekker in? Ging het goed de eerste nachten in zijn grote bed?
Daisy, balen dat hj ht niet doet en dat je de puf niet hebt om door te zetten. Een keer in het weekend, zodat je om de beurt kunt bijslapen ofzo?
Ja, het is vaak ook een zooitje (daar baalt ML vaak wel van, als hij thuiskomt in de rommel) maar ik vind het ook belangrijk dat hij lekker kan spelen en in zijn fantasie kan hij nu eenmaal van alles gebruiken, vooral geen eigen speelgoed maar juist veel grote-mensen-spullen. Nou ja, uiteindelijk is het ook zo weer opgeruimd `s avonds.
Leon is gelukkig weer opgeknapt. Begon zondagmorgen opeens met hoge koorts en wilde niet meer eten en drinken. Ben dinsdag met hem naar de ha geweest omdat het maar aan bleef houden en toen bleek hij een dubbele oorontsteking te hebben! Dus nu een kuurtje en hij is weer bijna de oude.
Verder speelt hij heerlijk in de zandbak als hij buiten is, wat een uitkomst zeg! Enne...hij heeft het nog niet naar binnen geschept, Daisy!
Daisy84
Mar 28 2011, 08:17 AM
Mir

Heel goed van Leon. Hier is de lol er gelukkig ook af en blijft het in elk geval i nde tuin
O wat vervelend zeg een oorontsteking! Heeft DL ook heel vaak gehad, maar gelukkig met Kris nog niet aan de hand gehad! Zo zielig, want je doet er zo weinig tegen (en voordat je het soms doorhebt...)
Marieke, veeeel ste laat, maar gefeliciteerd met Romeijn! Hoe was zijn verjaardag?!
Er zijn er weer bijna een paar jarig zag ik! Wanneer vieren jullie het Esther? Gewoon op de dag zelf of in het weekend?
en hoe gaat het met slapen met Jesper?
Was alweer helemaal vergeten dat we best een stukje uit elkaar lagen qua bevallingen 2 jaar terug! Maar zijn natuurlijk ook 2 maanden samengevoegd. Jammer he dat we nog maar met zo'n klein clup-pie schrijven, ben best benieuwd hoe het met iedereen gaat!
steresther
Mar 28 2011, 11:03 AM
Bedankt voor de complimenten over het bed.. Hij is er zelf ook heel erg blij mee, we denken dat wanneer het een gewoon bed met cars dekbed overtrek was geweest het ook goed was. Maar dit vonden we toch ook wel heel erg leuk.
Op zich gaat het slapen best goed in het bed, hij gaat er heel lief in liggen en hij komt er 's avonds ook niet uit. Alleen wat hij de 1e dagen toch wel erg vroeg wakker, maar vanmorgen was het 7.30 uur. Dus ik hoop dat het nu zo blijft, want 6.00 uur vind ik toch wel erg vroeg hoor. Maar het scheelt nu denk ik ook wel dat de klok een uur vooruit is gegaan en dus weer langer donker is, we hebben wel rolluiken besteld voor zijn kamer maar die zijn nog niet binnen. Dan is het ook lekker donker voor hem.
Daisy ik kan me goed voorstellen dat je geen zin om nu het echt door te zetten met Kris, dat hebben wij ook wel gehad met toen hij een paar keer 's nachts wakker werd. We hebben zelf onze slaap ook hard nodig en als het nog niet perse hoeft dan is het toch ook wel fijn als hij nog in het ledikant slaapt.
Wij hebben Jespers verjaardag dit weekend al gevierd, ik zag volgende weekend niet echt zitten. Dan zit op de 38 wkn en ook mijn zwager en nichtje zijn rond deze tijd jarig. En mijn zus wou het ook op tijd vieren, ook voor mij dus vandaar afgelopen weekend al. Die kleintjes snappen dat toch nog niet, volgend jaar willen we die van de jongens voor onze vrienden te gelijk vieren want er zit dan toch maar een week of 4 tussen dus netzo makkelijk.
Mir vervelend dat Leon oorsteking heeft.. Hoe is het nu met hem?? Wij hebben ook een zandbak maar ik durf Jesper niet echt alleen buiten te laten op dit moment. Er ligt van alles in de tuin vanwege de verbouwing en ook het hek aan de achterkant ligt op en het nodigt me zelf ook niet echt uit om in de tuin te gaan zitten. Dus meestal ga ik naar voor op het plein met hem en daar vermaakt hij zich goed, dan zit ik er meestal bij op een bankje in de zon..
En inderdaad Daisy heb net ook even naar de lijst gekeken zag inderdaad dat de data's best ver uit elkaar liggen en van het groepje is er inderdaad maar een klein deel dat hier nog schrijft. Ook ik ben wel erg benieuwd hoe het met iedereen is.
steresther
Apr 12 2011, 04:49 PM
Hoe is het met iedereen??
Morgen mag ik met Jesper naar het cb, ik ben erg benieuwd. We hebben hem van het weekend zelf gewogen en toen was hij 13.5 kilo met kleren aan dus zal wel rond de 13 kilo zitten en dat is rond het gemiddelde zag ik het boekje van het CB..
Verder is het een echt boef en heeft nu echt een fase van nee is nee... Soms wel erg lastig zeker nu er ook zo'n buik in de weg zit. Hij kan dan ook heel boos kijken en daar moeten we soms wel erg om lachen hoor..
Mir
Apr 12 2011, 07:42 PM
Hoi!
Ben ook wel benieuwd Esther! En je laatste loodjes he, dan zal die buik wel in de weg zitten ja, als ik me bedenk hoe Leon nu is en ik had zo`n buik als bij hem...Heerlijk he als ze zo boos kunnen kijken...En dan niet lachen, das wel een opgave! Slaapt hij nu goed in zijn niuewe kamer?
Ik kreeg vandaag een vragenlijst over de post van het CB, alle mensen, ik ben er al de hele middag mee bezig en nog niet klaar...Wat een vragen zeg! Er zit ook een vragenlijst bij voor een onderzoek van het EMC, of we daaraan mee willen doen. Das ook een hele waslijst.
Daisy, hoe ist bij jou? Slaapt Kris al in zijn nieuwe bed? En Resa kan niet meer wachten he, las ik in april 2011. Wordt spannend bij jullie!
Hier gaat het zo zijn gangetje. Leon maakt een echte spurt met praten nu, ik hoor steeds meer woorden langskomen en hij gaat me meer en meer nazeggen. Erg leuk om zo te kunnen communiceren! Hij wordt ook wel wat lastiger te corrigeren. Moet echt heel consequent zijn en niet in duscussie want dat verlies ik bij voorbaat. Ik vind het moeilijk om negatief gedrag te negeren, ik ben gauw geneigd er wat van te zeggen of over uit te leggen. ML vind dat ik dat niet moet doen, gewoon weghalen uit de situatie, zonder iets te zeggen en ergens anders aan het spelen zetten. Maar als ik dat volhoudt werkt het wel beter!
Marieke502
Apr 13 2011, 11:22 AM
Hey allemaal,
Wij zijn laatste ook bij het CB geweest, Romeijn weegt 13kg en is 87cm lang. Verder waren ze tevreden over zijn ontwikkelingen en mogen we in 2012 pas weer terugkomen

@Esther; Heel gaaf, dat bed! Daar zal hij wel lekker in slapen

Romeijn ligt nog gewoon in zn Ikea ledikant, is nog groot genoeg.
@Esther & Daisy; Succes he, met de laadste loodjes

we duimen voor jullie dat alles voorspoeding zal verlopen.
Hier een overactief mannetje die veel buiten is met dit weer, je de oren van je hoofd kletst en ook best een beetje eigen wijs aan het worden is, haha. Ik herken dat moeten lachen als hij boos kijkt, en dat doet hij nog wel eens...

Bij de MCD in de buurt was zo'n (half) gratis fotoshoot voor je kids, en dit was een van de foto's die ik heb gekocht.

In het grote bed, dat van papa en mama

Ik kan ook heel goed boos kijken

We hebben een leuke verjaardag gehad, jullie ook? En voor de kids die nog niet jarig zijn geweest, alvast gefeliciteerd
Mir
Apr 14 2011, 08:57 AM
Ha Marieke, wat een super foto`s!!! Vooral die boze, das een leuke om nog eens te laten zien als hij 18 is ofzo....
steresther
Apr 15 2011, 10:55 AM
Heb niet veel tijd om te reageren maar wou ook hier ff melden dat ik afgelopen woensdag ben bevallen van onze tweede zoon Mats.. Het is een heerlijk ventje, weegt 3720 gram en is 53 cm