Mir
Jul 30 2010, 11:10 AM
Onze baby`s worden peuters!!
Daisy
Zoon: Kris, 5 maart 2009
Broertje van ResaMoeder van 4 (Germaine)
Zoon: Boaz, 6 maart 2009
Broertje van Juda, Deveny, Matthias en SifraMama Tamara
Dochter: Fenne Nova, 11 maart 2009
Zusje van Solane en LyanneMarieke
Zoon: Romeijn, 19 maart 2009Cas (Maaike)
Zoon: Tijmen, 30 maart 2009
Broertje van AmberMarijke
Zoon: Jesse, 30 maart 2009Esther
Zoon: Jesper Sem, 31 maart 2009Missyme
Zoon: Keano, 3 april 2009Lynn (Linda)
Dochter: Tessa, 19 april 2009
Zusje van SidneyPollenwop (Diana)
Dochter: Fenne, 21 april 2009
Zusje van Jesse en YordiMirjam
Zoon: Leon, 26 april 2009Welkom in de peutertijd, maart/april 2009 mamma`s!
Ik ben maar zo brutaal geweest dit nieuwe deeltje te openen en een lijstje neer te zetten. Wil je er andere info bij of af hebben post het of pb me even.
En nu ga ik Leon uit bed halen en naar de markt...
Marieke502
Aug 3 2010, 09:16 PM
Hey meiden,

peutertijd- jeetje zeg, wat gaat het toch snel he

Hier wordt er inmiddels stevig gewandeld! Romeijn kan sinds een week ofzo echt lopen, en trots dat hij is. Handjes in de lucht voor wat extra evenwicht, maar het gaat super goed.
Hoe ist bij jullie?
steresther
Aug 6 2010, 08:54 PM
Jeetje wat worden ze toch snel groot.. Jesper is al een echte dreumes en loopt al een aardige tijd los.. Hij is op dit moment flink bezig met tanden. Maar heeft er gelukkig weinig last van.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met iedereen is??
Marijke
Aug 15 2010, 08:12 PM
Jesse loopt sinds 20 Juni. Inmiddels rent hij de kamer door, kan hij op de bank klimmen, kan met hulp de trap op lopen.
Jesse danst, draait rondjes, hurkt en stampt. Hij geeft "heerlijke"natte kusjes en hand kusjes krijgen we ook regelmatig van hem toegeblazen.
Wat slecht eten betreft: Jesse wil beslist niet gevoerd worden, hij wil alles zelf doen!
En nog een nieuwtje: Ik heb een nieuwe baan!
Esther: Zie ik het goed? Ben jij weer zwanger?
Marieke502
Aug 15 2010, 10:34 PM
Ooooh Esther!! Je bent zwanger! Gefeliciteerd!!

Echt gaaf joh, succes

Marijke, mooi om te lezen dat Jesse ook vort loopt. En gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Mir
Aug 20 2010, 08:41 AM
Leon loopt ook sinds een goede maand, makkelijk hoor!
Idd, rondjes draaien, rennen, echte mannetjes zijn het he!
Hij is ook erg bezig met tanden, Zijn weerstand is er ook echt minder van. Hij kreeg eerst hand- voet- en mondziekte en direct daarna de zesde ziekte.
Nu komen er 4 hoektanden en 4 kiezen door, dus de oorzaak, denk ik, van het vele ziekzijn.
Wij zijn aan het verhuizen en ik merk aan hem dat dat wel voor wat verwarring zorgt. Ineens wil hij veel bij mamma zijn en kunnen anderen niet veel goed doen, zelfs ML niet!
Gefeliciteerd Marijke, een nieuwe baan!
Hoe lang en hoe zwaar zijn jullie kindjes inmiddels? Leon was de laatste keer op het CB (14 maanden) 84 cm en 12 kilo. Ze vonden hem tenger, gewicht zakte naar tussen de + 1 en middellijn terwijl zijn lengte op de +2,5 lijn zit. (Terwijl ik vind dat hij zoveel eet...

)
Marijke
Aug 28 2010, 12:48 PM
Jesse was met 14 maanden 79 cm en 10690 gram.
Geen idee hoe lang en zwaar hij nu is.
Helaas heeft mijn vriend vorige week zondag besloten onze relatie te verbreken.Heb hem nog gevraagd of wij er konden blijven wonen tot we woonruimte hadden gevonden, maar dat wilde hij niet.Hij zei: Ga maar bij je moeder wonen.
Helaas begint het getouwtrek nu al.Hij wil hem volgende week de hele week hebben, terwijl hij dan zelf aan het werk is, zijn moeder moet dan oppassen.
In het belang van Jesse stem ik hier niet in toe, tuurlijk zal hij de mogelijkheid krijgen om een relatie met zijn vader op te bouwen, maar er moet eerst een goede omgangsregeling komen.
Voor Jesse is het nu belangrijk dat hij regelmaat heeft en dat er zo snel mogelijk een omgangsregeling gaat komen. ( ik zat te denken aan om het weekend en eventueel de helft van de feestdagen)
Daisy84
Aug 28 2010, 01:15 PM
Jeetje Marijke, wat een ontzettend rot nieuws! Wat een rot situatie zeg waar je in zit. ik snap dat je eerst wat regelmaat/structuur wilt voor je mannetje en zowiezo kan me voorstellen dat je wat tijd nodig hebt! Ik hoop dat jullie het allemaal zo goed mogelijk kunnen regelen wbt Jesse. Wonen jullie nu bij je moeder?
Heel veel sterkte, weet gewoon niet wat te zeggen.
Mir, jij druk in de verhuizing begrijp ik? Ik hoop dat het snel een paleisje is en ik hoop natuurlijk dat je weer snel zwanger mag zijn.
Ik heb geen idee hoe lang en zwaar Kris nu is, 6 sept weer naar het CB. Het is geen groterd volgens mij, hij gaat in broeken nu naar 80 en shirts wel 86. Het is een heel doenig jochie. Klimt en springt de hele dag en is echt een boef, we krijgen het ook wel regelmatig te horen van het kdv (soms iets té boevig...) zo had hij laatst zijn tanden in een leidster gezet. Ik denk ook dat het deels enthousiasme is hoor, hij lijkt niet kwaad of gefrustreerd, maar fijn is anders natuurlijk... Heb mijn handjes wel vol aan hem. Hij wil zoveel meer dan hij kan, doet alles na wat hij ziet. (en wat hij zelf kan bedenken

) Maar het is ook een heel lief jochie die zo 20 min op schoot kan zitten met een boekje.
doei!
steresther
Aug 31 2010, 04:50 PM
Ik ben inderdaad weer zwanger.. Dus bedankt voor de felicitaties..
Mir wil het allemaal een beetje lukken met verhuizing..
Marijke wat vervelend zeg.. Kan je een beetje wennen bij je moeder?? Heb je voor Jesse daar wel neen eigen kamer of deel je met hem samen een kamer.. Succes met alles en hopelijk kunnen jullie het voor Jesse zo goed mogelijk regelen.
Ik heb geen idee hoe lang Jesper precies is volgens mij was hij de vorige keer zo rond de 81 cm en 11 kg, ik moet pas weer ergens in okt.. Die keer gaat mijn moeder omdat het op een werkdag van mij valt.
Jesper is ook een echt boef, kan heerlijk zelf spelen en klauterd over op.. Sinds een week of twee hebben we de beugel uit zijn trip-trap gehaald en nu klimt heel goed zelf in de stoel. Ook de trap op en af doet hij als hij zin heeft zelf en dat is toch ook wel erg fijn..
moeder van 4
Sep 1 2010, 10:00 PM
Hé hallo allemaal,
Ja, dat ik me hier nog durf te vertonen...
Ik heb eigenlijk geen eens goede smoezen bij de hand voor mijn wegblijven. Op gegeven moment kwam de klad erin en ben daarna niet meer toe gekomen om eens te spieken.
Maar ik ga proberen mijn leven weer te beteren.
Hoe gaat het met jullie allemaal? Wie schrijven er nog trouw? Ik kan niet zo ver terug lezen, omdat dit een nieuw topic is en de oude kan ik niet vinden.
Met ons gaat het prima. Boaz is een driftig peutertje. Hij kon met 17 maanden lopen, niet heel vlot dus. Maar nu haalt hij zijn schade dubbel en dwars in. Poe... Hij gaat al lekker driftig gillen en opd e grond liggen trappelen als hem iets niet zint. Erg ondernemend, alles maakt hij vies of kapot hahahaha. Ik heb m'n handen vol aan hem.
Gefeliciteerd Esther met je zwangerschap. Wanneer ben je uitgerekend? Voel je, je een beetje goed?
Marijke, wat een naar bericht van jou. Wat een moeilijke tijd zal je doormaken. En hoe krijgt Jesse alles mee? Sterkte hoor. En als je even gal wil spuwen kan dat hier gerust.
Nou, ik speik snel weer even hoe het hier is!
Groeten!
Hé Daisy!
Ik zie dat jij ook zwanger bent. jij ook gefeliciteerd hoor! Hoe voel jij je? Schrijven jij en Esther weer gezellig in hetzelfde topic? Leuk, leuk, leuk!
Marijke
Sep 4 2010, 06:26 PM
Wat leuk, alweer 2 zwangeren.
Hier gaat alles goed hoor, alles begint langzaam maar zeker een plekje te krijgen. En heb in ieder geval een woning toegewezen gekregen. Helaas kunnen we er pas volgend jaar voorjaar in, omdat de woning nog gebouwd wordt.
Het is in ieder geval weer een lichtpuntje en we hebben iets om naar uit te kijken
steresther
Sep 5 2010, 05:33 PM
Marijke wel fijn dat je een huis hebt toegewezen gekregen maar jammer dat je daar nog wel een half jaar op moet wachten.. Maar een heel nieuw is huis is misschien ook wel erg lekker
Moeder van 4 Dank je wel.. ik ben rond 19 april uitgerekend, ik voel me redelijk. Ben erg moe en heb last van misselijkheid maar het hoort erbij.. Daisy en ik schrijven inderdaad weer in hetzelfe topic, wel grappig.
Daisy84
Sep 5 2010, 07:43 PM
Germaine, juist leuk weer wat te horen!
Boaz dus ook wel een driftig mannetje, nou hier ook één waar je je handjes vol aan hebt. Bedankt voor de felicitaties, ik voel me niet topfit, maar goed, na die eerste maanden zal dat wel goed komen (ik hou hoop

)
Morgen met Kris naar het CB, ben heel benieuwd hoe zwaar/groot etc hij is, kan het echt totaal niet inschatten.
Marijke, jammer dat het nog een half jaar duurt, maar wat je zegt wel iets om naar uit te kijken! kan je wel rustig bedenken hoe je er echt jouw plekkie van kan maken en niet overhaast dingen moeten kopen. Helemaal nog nieuw dus. Nou hou je haaks, kan me voorstellen dat je in een hele pittige tijd zit!
Hoe gaat het verder met Jesse?
nou ik kom wel even melden wat de 'scores' van Kris zijn. (Voor zover die kloppen, haha ze meten altijd zo raar op het cb. Als het niet klopt omdat hij dan 'gekrompen' zou zijn, tellen ze er rustig 2 cm bij op

)
Daisy84
Sep 7 2010, 09:05 PM
Hoi even snel, maar was gister met Kris bij het CB en hij is nu 81 cm en weegt 10 kilo (een half jaar terug 77 cm en ook 10 kg) is dus niet zwaarder geworden! maar ze zeiden dat het niet erg is, maar een half jaar 1 gewicht is wel lang toch? maar het is wel een heel actief mannetje, dus misschien daardoor? maar blijven jullie kindjes ook allemaal nu een beetje op hetzelfde gewicht hangen of zit er per meting veel verschil in?
moeder van 4
Sep 8 2010, 10:26 AM
Haaai!
Zo, Kris is wel de lucht ingeschoten zeg maar. En niets aangekomen, nee dat is niet veel inderdaad. Maak je, je zorgen daarom? Boaz is echt een buldozer (hoe hij eruit ziet en hoe hij doet), dus als hij wat minder aankomt vind ik dat niet erg. Gaat dat hele spekkige er een beetje af zeg maar...
Boaz moet in oktober weer naar het cb, ik ben ook heel benieuwd! Moeten ze rond die tijd nog bepaalde testjes doen om te kijken of ze die dingen kunnen? Ik vergeet dat ook weer zo snel van mijn andere kids.
Boaz moest de laatste twee keren proberen zo'n propje papier van haar hand oprapen tussen duim en wijsvinger, maarat weigerde hij gewoon. Opgegeven moment was hij het zo zat dat hij keihard op dat propje ging petsen op haar hand hahahaa. Ik moest wel een beetje lachen, hij doet gewoon geen kunstjes op afspraak...
Heeft Resa het al een beetje door dat je zwanger bent. Daisy? Hoe oud is ze nu?
Marijke, sterkte hoor met alle veranderingen. Kan je tot je nieuwe huisje klaar is wel in je huidige woning blijven? Ik hoop het voor je. Hoe gaat het met Jesse?
Ja, wel pittig voor de zwangeren om je niet lekkker te voelen en dan een ondernemende peuter in spé rond te hebben lopen. Sterkte met je eten binnen houden!
Kunnen jullie nog wel een beetje werken etc?
Nou,menskes tot later weer!
Ha, Daisy, ik zie dat Resa 3 jaar en paar maanden is. Dus je hebt de eerste paar maanden na de geboorte van nummer 3 alle kids nog thuis. Poe, pittig hoor! Ook enorm genieten (niet vergeten) en neem tegen die tijd alle hulp aan die je aangeboden krijgt! (ik heb zelf een jaar lang met 3 kids thuis gezeten..)
Daisy84
Sep 13 2010, 07:37 PM
Germaine, maak me niet écht zorgen hoor, maar hoop wel dat ie nu weer gewoon gaat groeien! Als baby was hij behoorlijk fors (tot ik stopte met de bv) en nu is het gewoon geen flinkerd. Verder wel vol energie en vrolijk (en drifig

), maar niet zorgwekkend ofzo!
volgens mij hoeft Boaz geen truukjes te doen de komende keer! (of ik heb het volledig gemist

) Ze vragen gewoon of hij al 3 woorden kan zeggen etc.
Vindt het erg leuk om te merken dat Kris nu echt gaat babbelen! Lijkt wel of er elke dag nieuwe woordjes bijkomen, hij kan ntuurlijk nog niet echt wat vertellen, vult rustig alles op met ´brabbeltaal´, maar heeft ook al behoorlijk wat verstaanbare woordjes de laatste weken.
Resa heeft wel door dat ik zwanger ben, ze is er van overtuigd dat er een zusje in mijn buik zit. En vraagt heel regelmatig. Slaapt de baby nu?, Huilt de baby nu?
nou hoop dat het met iedereen goed gaat!
moeder van 4
Sep 16 2010, 11:13 AM
Hey!
Hahahaha, leuk die trucjes. Nou, Boaz doet helemaal geen trucjes op afspraak, hij heeft een hele eigen wil...
Tja, en praten doet hij nog niet heel veel. Hij is gewoon niet zo vlot met alles. Maar misschien ligt het wel gewoon aan mij en wil ik hem klein houden...
Ik geniet in ieder geval wel van het jochie.
Leuk dat Resa zo mee zwangert.
Hier verder geen bijzonderheden. Gaat allemaal z'n gangetje. Nog geen zieken gehad. Iedereen in onze omgeving is ziek, zwak en misselijk en hikt tegen een virusje aan.
Groeten!
Marijke
Sep 19 2010, 01:32 PM
Hallo allemaal,
Met Jesse en mij gaat het goed hoor. Gisteren voor het nieuwe huis de keuken en het sanitair uitgezocht, mocht namelijk zelf de kleur tegels , kleur keuken en aanrechtblad uitzoeken.
Jesse is weekend bij zijn vader, erg spannend voor mij natuurlijk.
Wij wonen nu tijdelijk bij mijn moeder, hier kunnen we gelukkig blijven tot het huis klaar is.
groetjes Marijke
Marieke502
Sep 20 2010, 01:37 PM
Jeetje Marijke, wat een kl*te situatie zeg! Gelukkig dat het bij je mams in huis goed gaat, en dat je zicht hebt op iets anders. Dikke knuff meid, we leven met je mee.
Daisy, gefeliciteerd!!

Leuk joh, en gezellig met Esther samen in hetzelfde topic, lol. Veel plezier.
Hier gaat het zijn gangetje. Romeijn is afgelopen vrijdag uitgegleden en met zn voorhoofd op het tv meubel gevallen. Heeft nu een flinke snee boven zn linker wenkbrauw. Wij naar het ziekenhuis, daar hebben ze het geplakt. Dus nu krijgt hij een stoer litteken

nou ja, ik hoop maar dat het heel snel wegtrekt

want mama houdt niet zo van littekens in het gezicht.
Bij zn laatste CB bezoek woog hij 12,6kg en hij is 80cm lang. Het oordeel; te 'dik' voor zn leefdtijd, beter opletten met snoep e.d. MAAR HIJ SNOEPT NIET! Hij krijgt geen snoep, geen chocolade, amper chips en verder drinkt hij ook niet overdreven veel suikerhoudende dingen. Snapte het niet zo goed. Maar maak me geen zorgen. Tis een heerlijk ventje die lekker zn gang gaat. Loopt, rent soms een beetje en is zo'n beetje altijd vrolijk.

En ikke? Met mij is het een tijd niet goed gegaan. Slecht slapen, onrustig, snel boos, voelde me niet lekker in mn eigen lijf. Dus via de huisarts inslapers gekregen (temazepam 20), die helpen goed. Hier kwam nog bij dat ik weer eens zonder werk zit. Mn baas vond dat ik niet genoeg voldeed aan hun strenge eisen, ik functioneerde niet goed genoeg. Dus sinds 15-09 ben ik officieel werkloos, ik zat al langer thuis. Heb de laatste 6 diensten niet meer gewerkt, kon niet blijven in een bedrijf waar ze me toch niet wilde hebben

Verder slik ik dus die inslapers. Niet iedere avond, alleen wanneer ik denk dat het nodig is. Nu ben ik zaterdag op zondagnacht ongesteld geworden. Maar lang niet zo hevig als anders. Echt vreemd. Normaal was het meteen heel heftig, volop rood zeg maar. En nu is het mild, en zelfs de klachten zijn mild. Nu ben ik dus op google aant zoeken gegaan of de inslapers invloed hebben op je ongesteldheid, en daar kan ik dus niks over vinden. Verder hebben we wel regelmatig sex, maar komt hij nooit in me klaar zeg maar. Die ene keer wel. Dus fluisterd er zo'n stemmetje in mijn hoofd... maar dat kan toch helemaal niet? Tis teveel voor een innestelbloeding. Dus ik wacht het even een paar dagen af.
Wat denken jullie ervan? xx
Mir
Sep 21 2010, 08:03 PM
Hoi!
Jeetje Marijke, das nogal wat zeg! Gelukkig dat je nu een huis hebt toegewezen gekregen. Is het met de omgangsregeling al gelukt of niet?
Leuk juist Germaine, om wat van je te horen! Jij zal ook je handen wel vol hebben met je gezin!
Daisy, leuk hoor, dat je de derde verwacht! Wat vindt Resa ervan, of weet ze het nog niet?
Leon is nu aardig gewend in het nieuwe huis, is behoorlijk van de leg geweest, maar slaapt nu weer door gelukkig.
Hij wordt alleen wel erg puberig, vraag me af of dat nu al kan. Heeft echt een eigen wil en laat zich rustig op de grond vallen (gelukkig krijst hij nog niet heel erg hard) als hij iets niet mag. Ik ben er echt wel een dag goed zoet mee als hij zijn bui tegen heeft...Zijn er meer kindjes al aan het puberen?
Gelukkig zit hij ook wel heerlijk nog op schoot boekjes te kijken enzo. Alleen wil hij niet veel van ML hebben als ik er ben, das wel lastig, ook vervelend voor ML. Als ik niet in de buurt ben hebben ze het wel heel gezellig samen.
Ik ga me gauw klaar maken om te sporten, leuk dat het topic weer een beetje leeft!
Daisy84
Sep 21 2010, 08:24 PM
Hoi dames,
nou heel herkenbaar hoor mir! hier ook een jochie wat flink kan krijsen en stampen en gooien...

weet niet of het al puberen is, maar hij zit zichzelf in elk geval aardig in de weg. Denk soms ook omdat hij iets niet duidelijk kan maken (of we snappen hem gewoon niet

) Hij kan ook heeeeel lief bij je zitten of puzzelen etc, maar het is ook echt wel een jochie met temperament.
Maar jij dus verhuist, is het al een beetje voor elkaar of nog veel te doen? En Leon nu dus aardig gewend, gelukkig maar, kunnen ze volgens mij best even van de rel van zijn.
Ik zal voor jou even wat hormoontjes opsturen *************************************************** ik 'volg' je niet (geen stalker hoor!) maar zag laatst wel dat jullie weer op een wondertje aan het hopen zijn. Ik hoop echt dat het weer zo mag zijn voor je!
Resa weet het wel, is er erg mee bezig! Ik krijg tekeningen van haar

en ze is erg zorgzaam haha. Ze was mee naar de echo maar snapte echt niet hoe 'de baby' nu op TV kon komen!
Marieke, oeh Romeijn een duikeling gemaakt, je zal wel geschrokken zijn! nu hopen dat het mooi geneest en anders maar een heel stoer litteken dan...
Wat een rotsituatie met je werk. Kan me voorstellen dat je er down van wordt. Voel je je nu iets beter? Hoop het wel hoor, want het is echt vervelend als je je zo voelt. Ben je voor ander werk aan het kijken? of nu eerst thuis alles op de rit en je weer wat beter in je velletje voelen?
Oe, jij dus even in spanning... Tja, weet niet of je het graag zou willen? Het kán natuurlijk wel, één keer kan zomaar genoeg zijn. Als ik zwanger wordt door de pil heen dan is zingen voor de kerk of hoe het heet ook niet het meest betrouwbaar... Maar goed, je zult even moeten afwachten denk ik.
Marijke, was dit het eerste weekend bij zijn vader? Hoe vond hij het? Ziet hij zijn vader nu vaak of even minder? Spannend inderdaad hoor. Wel heel fijn dat je bij je moeder kunt wonen, maar kan me voorstellen dat je ook uitkijkt naar een eigen plekje.
Nou hier eigenlijk verder even geen bijzonderheden. Wat ik schreef: Kris heeft temperament, af en toe iets té hoor, moet ik echt opletten dat ik niet te veel ga mopperen. Ik probeer kort en duidelijk te zijn, maar af en toe is het zo'n boef. Hij klimt gewoon op de eettafel, op de vensterbank etc. hou mijn hart vast steeds. Hij is wel erg van de herhaling

Maar verder ook een heel vrolijk mannetje, begint echt liedjes mee te 'zingen'/neuriën en bij hihihi hahaha haakt hij in
tot later! inderdaad leuk dat er weer meer geschreven wordt!
Mir
Sep 22 2010, 01:57 PM
Daisy, gelukkig dat je het herkent. Ik begon al te twijfelen aan mijn opvoedstijl. Nooit gedacht dat opvoeden zo moeilijk kon zijn. Ik wil idd niet steeds mopperen, maar soms betrap ik mezelf erop dat ik, als hij lief zit te spelen, hem bewust geen aandacht geef omdat ik bang ben dat hij dan stopt met spelen. Terwijl ik weet dat ik beter gewenst gedrag kan belonen met aandacht. Aan de andere kant vraag ik me ook af wat hij daar al van meekrijgt, of ze dat op deze leeftijd al met elkaar kunnen combineren: ik speel lief dus ik krijg aandacht...
Leuk, dat Resa zo met je meeleeft! hoe is ze met Kris?
Ja, wij willen idd heel graag een tweede, maar wachten dus "gewoon" af of dat ooit zal gebeuren. De ene keer ben ik er meer mee bezig dan de andere.
Marieke, hoe is t met Romeijn zijn wond? Beetje aan het genezen al? Heeft hij er veel last van?
Balen zeg van je werk. Hopelijk vind je snel wat anders wat meer naar je zin is! Zit je nog steeds in spanning of heb je inmiddels meer duidelijkheid over een evt. zs?
Maar te dik is voor Romeijn toch wel wat overdreven? Leon is/was 3 cm langer en ook 12 kilo, en die vinden ze tenger....(terwijl die bij de gastouder wel sapjes en snoepjes en zoetigheid op brood krijgt, daar heb ik nooit meer wat van gezegd, dom he) Hmmm, met dat CB weet je toch niet altijd waar je aan toe bent....
steresther
Sep 22 2010, 03:11 PM
Jesper is ook echt een mannetje met een karakter en kan dus ook boos worden als het niet zo gaat als hij wilt.. Gisteren hem ik hem maar even op de gang gezet want hij was zo boos, gillen ect aan het doen. Toen hij weer naar binnen mocht was het ook weer goed.. Verder is het een lekker ding en kan hij ook heel erg lief spelen en merk je soms bijna niet dat hij er is.
We proberen hem nu zo af en toe te vertellen dat mama een baby in de buik heeft maar of hij het nu echt snapt?! Denk het niet.
Mir fijn dat Leon nu al wat meer gewend is aan het nieuwe huis.. Jullie ook?? Ik duim ook voor jullie dat er nog een mooi wondertje bij mag komen
Marieke ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent.. Hoe is het nu met hem?? Sterkte met de spanningen van je werk. Hopelijk vind je snel een nieuwe baan.. En dus ook spanningen, als je twijfelt misschien gewoon een test kopen dan weet je het zeker.. Succes ermee En elke kind is anders en ook elk CB.. Jesper moet ergens rond 20 okt weer. Ik kan alleen dit keer niet zelf omdat ze afspraak hebben verzet en geen dinsdag meer vrij hadden maar mijn moeder gaat nu met hem dus ik ben wel heel erg benieuwd wat zijn lengte ect is. Ik denk rond de 85 cm.. Hij heeft wel echt een buikje maar is verder helemaal niet dik, hebben meer kids dat van jullie dat ook??
Marijke leuk dat jezelf dingen mag uitzoeken voor het nieuwe huis.. Ik ben ook wel benieuwd hoe Jesse het heeft gehad bij zijn vader? En hoe vond jij het??
Marieke502
Sep 22 2010, 08:12 PM
Hey meiden, ff snel. Ik geloof niet dat ik zwanger ben. Blijf volhouden dat deze ongi anders is dan anders, maar heb geen test gedaan. Voel me niet zwanger.
Verder solliciteer ik op (bijna) alles wat los en vast zit. Je moet voor je uitkering 4x per maand reageren op een vacature. Zit nu op de 8x en ben pas 10 sept begonnen, dus dat zit wel goed. Wordt overigens wel net zo hard afgewezen overal

beetje jammer, maar goed.
Met Romeijn's snee(tje) gaat het super goed. Het ziet er netjes uit en is al behoorlijk aan het helen. Ik zal wat foto's plaatsen, daarvan maar ook gewoon. Hij is zo gegroeid

praat continue, herhaald echt alles... beetje opletten dus. Tis ookal een echte boef. Kreeg vandaag voor het eerst op het kdv te horen dat hij straf had gehad omdat hij niet luisterde. Ohjee, dacht ik, begint dat nu al?! Hij was overal op gaan klimmen, ging staan aan tafel (hadden ze hem maar vast moeten zetten) en luisterde gewoon niet. Straffen doen ze door de dreumes in kwestie in een tuigje vast te zetten in een hoek van het kdv. Wij thuis hebben hem nog niet hoeven straffen. Wel eens mopperen, maar ja, dat hoort erbij denk ik dan. Probeer consequent te zijn maar merk toch echt dat ik dit moeilijk vind. Emiel vind het ook lastig, hij verheft zijn stem meteen. Dus dan ik daarweer bovenop, want stem verheffen is niet nodig. Schreeuwen maakt zo'n situatie niet beter. Tis echt nog even aftasten voor hem en voor ons. We leren gaandeweg, en doen het naar eigen zeggen best goed.

Verder kan het CB me de rug op! Sorry hoor, stomme dozen daar... wat weten zij nou?? Ze zien die kids 1x per wat? maand? jaar? Hoe kunnen zij nou weten of hij het wel of niet goed doet? Of hij teveel of te weinig eet of wat dan ook? Romeijn is niet dik, tis een lekker ventje met een 'ikke buik' zoals hij het zelf zegt, en zelfs dat valt mee. Hij ziet er gezond uit en zit lekker in zijn vel. Wat wil je nog meer??
Zo, nu ga ik op de bank hangen. Criminal Minds begint om 20:30. Oh en we zitten volgende week weer eens in CP, Erperheide in België
xx fijne avond dames
steresther
Oct 23 2010, 02:12 PM
Hoe is het met iedereen??
Marieke al een baan gevonden??
Marijke hoe staat het ervoor met je nieuwe huis??
Jesper is van de week weer bij het CB geweest, dit keer zijn mijn ouders met hem gegaan want ze hadden de afspraak verzet en het was mijn werkdag. Hij was 11.9 kg en 85 cm en alles was goed. Ze vroegen of hij al uit een gewone beker dronk, mijn moeder heeft maar ja gezet. Hij drinkt zijn toetje eruit en soms een keer wat sap maar ik vind een tuitbeker of een beker met een rietje nog wel fijn anders wordt het zo'n bende met hem..
Daisy84
Oct 23 2010, 05:41 PM
hoi!
ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat!
Esther, jeetje Jesper is ook al lekker lang zeg! Handig dat je ouders dan even met hem naar het CB kunnen.
Hier alles goed.
Kris zit weer iets vrolijker (lees; minder driftig) in zijn velletje. Merk ook duidelijk verschil dat één van de leidsters op het kdv weg is... Ze was de laatste tijd echt zo negatief over hem, helemaal niet leuk om terug te lezen in zijn boekje zeg maar en ik merkte ook gewoon aan hem dat het niet lekker ging, hij reageerde ook gewoon niet meer op haar als ik hem sochtends bracht en ik hoorde alleen maar dingen die NIET goed gingen en dat ie weer voor straf in een stoel had gezeten (een paar keer per dag)
Kris zit nog op een babygroep, maar is echt heel erg toe aan iets meer uitdaging en daarom speelt hij vaak bij zijn zus op de groep. Per jan mag hij doorstromen en voor nu regelen ze het onderling vaak even (dat hij wat vaker naar de 'overkant' mag zeg maar.) En het gaat gelukkig weer een stuk beter met hem. Kreeg echt mijn twijfels bij het kdv! Resa vindt het er prachtig, daar hebben we echt nooit problemen mee gehad, maar had nu echt moeite met die negatieve houding (en maar roepen Positief Opvoeden!)
Verder met mij ook alles goed, misselijkheid is echt een stuk minder en de vermoeidheid begint ook minder te worden!
tot later!
Marijke
Oct 24 2010, 08:49 PM
Hier alles goed hoor, we zijn er al een beetje aan gewend hoor om bij mijn moeder te wonen.
Jesse kan ook heel erg driftig zijn hoor, als hij iets niet mag.
Ik dat er nog een kindje was met een dik buikje, Jesse heeft ook best wel een buikje, niet vet hoor, waardoor het precies komt weet ik niet.
Groetjes Marijke
Mir
Oct 26 2010, 11:50 AM
Marijke, hoe is het nu met je huis? Weet je al wanneer je erin kan?
Fijn dat Jesse een beetje gewend is. Zijn toch veel veranderingen voor zo`n klein mannetje.
Esther, JEsper groeit dus ook lekker. Ben benieuwd wanneer ik weer naar t Cb kan, heb al een poos niets gehoord, denk dat ik maar eens bel...
Daisy, fijn dat het beter met je gaat! En oook dat Kris weer beter in zijn vel zit. Das niets als je hem ergens moet brengen waa het niet goed voelt!
Leon gaat qua gedrag ook weer veel beter. Is erg vrolijk en levenslustig en [probeert veel uit, klimmen etc. Ik vind het eng, maar hij vermaakt zich prima! Hij heeft de duplo ontdekt en kan daar heel leif meespelen.
Nou, ik ga ff boodschappen doen,eten en het kind op bed leggen!
Daisy84
Oct 26 2010, 07:57 PM
Mir, geweldig he die duplo! hier is het ook echt een favoriet op het moment. Had wat via MP gekocht (van die boerderijdieren etc) dus ik hoor hier de hele dag varkens en koeiengeluiden

En die blokjes op en van elkaar, wat kunnen ze zoet zijn dan he?
Kris zei vandaag voor het eerst zijn naam, echt zo schattig ,hij kan de R nog niet, dus het is Lesa en Klis, maar
Marijke, zo'n buikje is toch gewoon een 'peuterbuikje'? hebben niet alle kindjes dat? (haha dat dacht ik, Kris is geen dikkerd, maar die heeft wel een bolletje zeg maar

) Volgens mij gewoon omdat er zoveel in zo'n klein buikje zit. Op een gegeven moment ging zijn navel helemaal 'ploppen', dus ik naar het CB. Zei die arts dat hetzelfde was als bij zwanger zijn, zo'n plopnavel

maar hoorde er dus helemaal bij.
Mir, geweldig he die duplo! hier is het ook echt een favoriet op het moment. Had wat via MP gekocht (van die boerderijdieren etc) dus ik hoor hier de hele dag varkens en koeiengeluiden

En die blokjes op en van elkaar, wat kunnen ze zoet zijn dan he?
Kris zei vandaag voor het eerst zijn naam, echt zo schattig ,hij kan de R nog niet, dus het is Lesa en Klis, maar
Marijke, zo'n buikje is toch gewoon een 'peuterbuikje'? hebben niet alle kindjes dat? (haha dat dacht ik, Kris is geen dikkerd, maar die heeft wel een bolletje zeg maar

) Volgens mij gewoon omdat er zoveel in zo'n klein buikje zit. Op een gegeven moment ging zijn navel helemaal 'ploppen', dus ik naar het CB. Zei die arts dat hetzelfde was als bij zwanger zijn, zo'n plopnavel

maar hoorde er dus helemaal bij.
Marieke502
Oct 27 2010, 03:10 PM
Hey meiden, ff snel tussendoor.
Ik ga een BBL opleiding Pedagogisch Medewerker Kinderopvang, niveau 3 doen.
Heb een stageplek op een kdv in de buurt, en begin volgende week woensdag!
Heb er kei veel zin in!!
xx Marieke
Mir
Oct 28 2010, 08:02 PM
Leuk Marieke! Succes met de nieuwe studie!
Daisy, heerlijk ja, die duplo. En wat goed dat Kris zijn naam kan zeggen! Leon is zover nog niet hoor!
Leon houdt trouwens veel van zingen. Ik zing dus veel met hem en dat vindt hij geweldig. Begint nu vaak ook zelf te zingen en wacht dan tot ik inval. Hij had bij de gastouder: Jan Huigen in de ton geleerd, zo leuk om te zien...
steresther
Oct 31 2010, 07:48 PM
Marieke leuk dat je een studie gaat doen en ook een erg leuke.. Ik werk zelf ook in de kinderopvang..
Jesper vind duplo ook helemaal geweldig, het ligt elke dag wel bijna door de hele woonkamer.. ML vind het ook erg leuk en ze spelen dan ook geregeld samen.. Nu zitten ze ook heerlijk samen op de grond. Krijg binnenkort van een vriendin ook nog meer duplo..
Marijke ik vroeg dat van het buikje.. Eigenlijk weet ik ook wel dat het erbij hoort maar soms kan je er toch ineens onzeker over worden.. Maar op het CB is er ook niks over gezegd.
Daisy mijn ouders passen altijd een dag op dus ik heb de afspraak op hun oppas gepland. Jammer dat er een leidster is zo negatief over hem is/was. Wel fijn dat hij nu ook geregeld mag spelen op de peutergroep. Jesper zit op een verticale groep dus die gaat verder niet over..
Jesper klets ook al aardig en probeert zijn naam wel te zeggen maar als je het niet weet haal je het er niet uit.
Mir
Nov 13 2010, 12:53 PM
Hoioi!
Hoe ist met iedereen? Het is weer stil hier...
Zijn jullie kids een beetje met sinterklaas bezig of hebbeb ze daar, net als Leon, nog helemaal geen idee van? Leon gaat in elk geval niet open of dicht als we het over sinterklaas en zwarte piet hebben. Maar goed, net anderhalf is natuurlijk ook wel jong!
Hij heeft bij de gastouder wel een schoentje geknutseld, om te zetten, zo leuk!
Hier is hij er aan bezig:
Klik om bijlage te bekijkenMoeten 6 december weer naar CB. Ze waren hem vergeten....
Marieke, al begonnen met de studie?
Daisy84
Nov 24 2010, 04:19 PM
Hallo! Weer even wat tikken hier, is hier veel te stil

(ben zelf natuurlijk medeplichtig...)
Hoe gaat het met iedereen???
Wat een vrolijk mannetje Mir, op de foto! Hier is de oudste erg met de Sint bezig (iets té eigenlijk, soms slaapt ze er zelfs niet van

) Maar ook wel weer heel leuk dat sfeertje en vindt het erg leuk dat er nu echt iemand gelooft in huis, schept toch een bepaald sfeertje! Ze gaat ook helemaal op in het Sinterklaasjournaal en ze maakt er haar eigen verhalen van: ze denkt nu dat als ik chocomel drink ze een pietenzusje of broertje krijgt

Geweldige fantasie, van wie ze dat nu weer heeft?
Kris negeert het nog. Hoewel toen hij zwarte piet tegen kwam moest ie effe kijken, maar toen hij pepernoten kreeg was het allemaal prima en kreeg hij zelfs 'praatjes' (niet dat hij al heel veel zegt hoor)
Marieke, leuke studie lijkt me! En hoe bevalt het? hoe gaat het verder met je? Lijkt me wel heel fijn dat je weer iets hebt om je weer op te focussen!
nou verder eigenlijk even niets te melden, ben zelf even ziek (maar niet meer zo erg haha ik zit weer achter de PC) Was van de week echt even minder fit, maar voel me nu gewoon alleen moe en sloom (maar spugen etc is gelukkig weer over) Kan ik echt van balen dan dat het gewoon niet gaat lukken om te werken (voel me dan zo schuldig, maar goed ze zitten ook niet op een kotsende collega en therapeut te wachten denk ik dan maar

) Dus morgen maar weer beginnen!
tot later!
steresther
Nov 28 2010, 09:07 PM
Ik dacht eerst dat Sinterklaas niet zoveel zou doen bij Jesper maar ik heb het idee dat hij het steeds meer snapt, gisteren mocht hij voor de tweede keer zijn schoen zetten en snapte wel hoe en wat want vanavond zette hij weer zijn schoenen maar deze keer zal er niks inkomen..
Verder gaat alles goed met hem, hij slaapt over het algemeen nog lekker 's middags maar hij kan het ook wel redden zonder maar zo lang hij nog wil gaat hij er nog wel lekker in want dan heeft mama rust ;-)
Hoe is sinterklaas bevallen bij de peuters hier? Hij moet bij ons nog komen, maar ik heb Leon eigenlijk niets verteld over sinterklaas enzo. Naar mijn idee snapt hij er toch niets van en volgend jaar is hij toch weer een jaar ouder en wrs. wijzer!
Hier dus net terug van het CB. Leon was 88,5 cm en 13 kilo (20 maanden). Alles prima, hij zit wel boven de middellijn, maar lengte en gewicht is met elkaar in overeenstemming.
Ze vind dat hij prima ontwikkeld en dat ik me geen zorgen moet maken over het niet luisteren. Dat kan ik nog niet van hem verwachten op deze leeftijd. Dus als ik geen zin heb om 25 keer te waarschuwen over het feit dat hij niet in de snoepjeslade mag kan ik die la beter gewoon leegmaken en mijn energie ergens anders voor gebruiken. Nou, we zullen het gaan proberen!
Nu mag ik weer als hij 2 is...
Hoe ist verder met de kids? Hoeveel slapen jullie kinderen? Leon slaapt 1 keer per dag, gemiddeld zo`n 2 uur, maar ik heb het ideee dat het net niet genoeg is. Onder het avondeten is hij dan zo moe dat hij het liefst met zijn hoofd op mijn arm/hand ligt. Dat vind ik ook niet echt de bedoeling. De vpk van het CB zei dat ik toch maar moest proberen hem nog een keer extra op bed te leggen, en als dat niet hielp moest hij er maar gewoon aan wennen...
Daisy84
Dec 19 2010, 02:57 PM
Hoi!
Mir, hoe vond Leon Sinterklaas uiteindelijk?
Hier heeft Kris het ook nog niet helemaal door, alhoewel hij het wel vaak over 'Klaas' had. Nou heeft ie een oudere zus die er wel heeeeel veel mee bezig was, dus wie weet scheelt dat. Nu is het weer tijd voor de kerststal, en ik merk dat Resa dat weer wat moeilijker te snappen vindt. sinterklaas kwam natuurlijk overal voorbij en het kerstverhaal niet echt. Heb wel eea vertelt, maar echt snappen? Ben benieuwd hoe ze de levende kerstal in de kerk vindt, misschien spreekt dat wat meer aan met de liedjes etc.
Kris slaapt 1x per dag en heel wisselend eigenlijk, nu heeft hij weer een fase dat hij rustig van 12.00 tot 15.00 slaapt. Hij gaat 's avonds (of ie nu kort of lang slaapt overdag) redelijk vroeg naar bed (uiterlijk 19.00) en hij doet het er goed op. Best lastig he als ze net niet genoeg hebben aan 1 slaapje!
Leon nog steeds ook van die driftbuien? Hier kris wel hoor! Alhoewel ik het idee heb dat hij meer begint te snappen. Eerst wilde hij geen korsten meer eten en bleef schreeuwen om meer (ander brood met nieuw beleg uiteraard

als hij dat niet kreeg - en dat kreeg hij niet, maar gezellig is toch anders) en nu vraagt hij het en zeg ik dat hij zijn korsten op moet eten en als hij honger heeft doet hij dat en eet ook zo een 2e snee brood weg en soms niet, maar dan krijgt hij ook niets meer (schijnbaar niet zoveel honger dan...) maar snappen doet hij het zowiezo, maar er is wat meer 'communicatie' mogelijk. Soms nog zo lastig dat hij nog zoveel niet kan zeggen!
nou tot later weer, Kris moet volgens mij in april weer naar het CB, heb echt totaal geen idee hoe lang ie is of wat hij weegt nu, maar ik maak me ook geen zorgen ofzo (heb nooit zo'n zin in het inloopspreekuur haha, precies onder middagtuk van hem en het meten en wegen gaat altijd mis bij de assistente, ze tovert er zo een paar cm aan omdat het anders niet klopt met de curve)
Mir
Dec 22 2010, 09:50 PM
Daisy, wij hebben uiteindelijk niet zoveel aandacht besteed aan Sinterklaas, wel pakjesavond met familie gehad, maar meer gewoon gezellig dan dat we er een sinterklaasdraai aan hebben gegeven.
Leon heeft niet echt driftbuien, maar kan wel vreselijk gillen als er iets anders gaat dan hij eigenlijk wil. En dan ook niet eens altijd, maar als hij moe is, of echt een plannetje in zijn hoofd ofzo. Als ik dat dan dwarsboom, omdat hij iets gaat doen wat niet mag, nou dan kun je je oordoppen wel tevoorschijn halen...
Ook weigert hij wel eens om te lopen, dan gaat hij languit in het gangpad van de winkel liggen, gelukkig zonder gegil, maar ook zonder luisteren. Ik kan gewoon weglopen tot hij me niet meer ziet, interesseert hem niets, hij ligt daar best, zeg maar

Dat vind ik lastig om mee om te gaan, verder is het een heerlijk mannetje, gezellig kletsen en zingen, liefst met gebaren.
Hij gaat ook steeds meer dingen zeggen en 2woordzinnetjes maken. Erg leuk ja, als er meer contact/communicatie mogelijk is!
Kerst probeer ik ook wel uit te leggen, en inmiddels heb ik dat zo vaak gedaan dat hij te pas en te onpas "baby" zegt...
Kris al 2 boterhammen? Ik krijg er met moeite een hele in bij Leon! En avondeten wordt ook steeds vaker een probleem, 2 happen, en dan vindt hij het weer best! En dan geen strijd aangaan...zucht...
Marieke502
Dec 22 2010, 11:12 PM
Hey meiden,
Hier gaat alles goed. Romeijn groeit keihard maar we mogen in maart pas weer naar het CB dus heb geen idee hoe lang hij is, weet wel dat hij inmiddels richting de 13kg gaat. Tis al een hele kerel

Hij eet over het algemeen erg goed, wil wel eens z'n avondeten laten staan of minder eten maar dan krijgt hij of een bord pap of daarna gewoon een toetje. Weet wat dat je dan z'n gedrag beloond, maar ja, heb echt geen zin om te gaan zitten vechten. Want verder brood eet hij goed, op het kdv zelf 2 1/2 boterham (zag ik vandaag op het bord staan) hij eet goed fruit, pap 's morgens en drinken tussendoor. Dus maak me geen zorgen.

Onze kerstkaart

Ff wat foto's, ze zijn wat groot dus plaats ik de linkjes
http://i6.photobucket.com/albums/y224/Fait...jn/IMG_0019.jpghttp://i6.photobucket.com/albums/y224/Fait...jn/IMG_0036.jpghttp://i6.photobucket.com/albums/y224/Fait...jn/IMG_0051.jpgRomeijn snapt kerst niet, maar kan wel Maria, Josef en baby Jezus zeggen. En dat is slecht een kleine greep uit z'n gigantische woordenschat, echt joh, hij kletst je de oren van je hoofd! Herhaalt echt alles!! Loop momenteel 'verdamme' te zeggen, maar daar reageren we niet op, in de hoop dat hij het dan weer laat vallen. Maar krijg regelmatig mijn eigen woorden terug van hem

erg lollig, iedereen kijkt ervan op als ze hem horen praten. Veel te slim die kleine hehe.
Hier ook een kleine driftkikker hoor, maar gelukkig alleen maar thuis, buitenshuis is het een (b)engeltje. We moeten thuis wel steeds vaker mopperen, hij zet de radio steeds uit nadat ik hem aan heb gezet. En dat krijg ik hem maar niet afgeleerd

Hij slaapt nog 1x en ligt 's avonds meestal tussen 19:30 en 20:00 in bed. En dan slaapt hij tot 7:30 als ik eruit moet want dan hoort hij mij, en anders tot 8:00.
Hoe ist met onze zwangere dames?

Fijne kerst en jaarwisseling allemaal!
PS.: Ook met mijn opleiding en stage gaat het erg goed, tis super vermoeiend en zwaar en veel werk. Maar vind het heerlijk! ±D
Mir
Dec 23 2010, 11:52 PM
Leuk,
Marieke, dat je opleiding en stage zo bevalt! En Romeijn al zo praten, goed zeg! Zover komt LEon niet hoor...Heerlijk he, die ondeugd, ik geniet er ook wel van hoor.
En over het toetje na het niet eten: Op het CB zeiden ze idd dat ik er geen strijd van moest maken, maar dat ik ook nooit het toetje moest inzetten als straf of beloning. Toetje hoort er gewoon bij, of hij nou eet of niet. Wij geven dan idd ook vaak een papfles achteraan, anders wordt hij `s nachts wakker en wil hij "hammen"...
Ik merk dat Leon wel makkelijker/meer eet `s avonds als hij het zelf mag doen, dat mag vaak ook wel, maar het eindigt wel in een grote puinzooi...
Wat doen jullie trouwens met dingen waar ze niet aan mogen zitten, maar die een enorme aantrekkingskracht hebben? Wegzetten of blijven waarschuwen??
Daisy84
Dec 24 2010, 09:18 PM
Iedereen hele fijne kerstdagen gewenst!
Marieke, leuke foto's van jullie ventje. En fijn dat studie zo goed bevalt, zal zeker wel even aanpoten zijn, maar als je het met plezier doet is natuurlijk super!
Hier gaat het op zich helemaal prima met de zs op wat kwaaltjes na. En het is een heeeel rustig kindje en daar moet ik verschrikkelijk aan wennen. Kris en resa waren allebei drukke spoken en dat is dan een beetje waar je vanuit gaat. Maar dit is waarschijnlijk gewoon een hele bescheiden schattige baby ofzo en dat maakt me soms een beetje onzeker. Maar gaat vast helemaal goed daarbinnen.
Mir, Kris eet wel heel goed brood, avondeten is hier ook geen succes hoor! Ja het vlees... maar groente gaat er vaak nauwelijks in moet ik toegeven, behalve als hij het van mijn bord eet (gekke vent) Hij wil ook alles met vork eten, wat op zich goed gaat, maar hij heeft nog van die dagen dat die vork niet doet wat hij wil

Maar zelf eten doet inderdaad vaak wel wonderen. Wat een eigen willetjes hebben die ukken al he?! Hij is aan de ene kant nog zo 'klein' maar het zijn ook al hele mensjes vind ik.
Ehm je vraag over wegzetten of waarschuwen. Ligt er hier wel eens aan hoe breekbaar het is. Soms denk ik: volhouden hij moet het leren (als het toch niet stuk kan), maar zoals mijn vensterbank heb ik gewoon maar leeggehaald.
En luisteren doet ie meestal toch niet. Zo ben ik de hele dag aan het corrigeren dat hij niet op tafel mag klimmen en springen

maar ik kan moeilijk alle tafels uit het huis halen

soms wel vermoeiend he dat corrigeren!
Mir
Dec 27 2010, 11:41 AM
Oke, bedankt voor je reactie,
Daisy! Ben blij te lezen dat Leon niet de enige is die zo slecht luisterd. Ik vraag me wel eens af wat ik verkeerd doe. Volgens het CB verwacht ik teveel van hem en is hij te jong om te luisteren, terwijl ik vind dat hij dat gewoon moet leren. Ik haal niets weg (misschien verg ik dan ook teveel van mezelf) maar ben soms idd een hele dag aan het waarschuwen/corrigeren en baal daar soms echt van.
Nou ja, het zal wel overgaan...het is verder gewoon een schatje dat veel mensen vertedert met zijn lieve, ondeugende lach. (Ach, wat een leuk jongetje.....!) En dan denk ik wel eens: ja, nu is hij weer leuk, maar je moet hem eens de hele dag meemaken...
Nou, ik ga hem (en mezelf) maar eens aankleden!
steresther
Dec 28 2010, 02:10 PM
Zo ook ff tijd om hier rustig te reageren.. De kerstdagen zijn weer achter de rug en ze waren best wel druk zeker omdat ik gisteren ook weer gewoon moest werken.
Jesper praat wel veel en het wordt langzamerhand steeds duidelijker verstaanbaar en dat is ook heel gezellig en hij zegt ook veel dingen na. Ook Jesper moet ik soms geregeld waarschuwen als hij ergens niet aan mag zitten en soms zet ik hem dan ook wel eens op de hal. Misschien verwacht ik ook wel te veel van hem maar hij snapt het toch wel want vaak als hij op de hal is geweest doet hij wel wat ik graag wil.
Jesper eet 's avonds ook wel eens niet en dan krijgt hij van mij wel gewoon een toetje en verder niks, hij wordt dan ook nooit wakker 's nachts omdat hij nog trek heeft. Maar over het algemeen eet hij erg goed, hij eet graag zelf maar er zijn ook momenten dat hij graag geholpen wil worden..
Marieke fijn dat je het zo naar de zin hebt met je opleiding en stage..
Daisy fijn dat het goed met je gaat. Ik kan me best voorstellen dat het even wennen is dat het kindje nu wat rustiger is
Mir ik vind ook dat Jesper moet leren om niet overal aan te mogen zitten. Ik haal dus maar weinig dingen weg waar hij niet aan mag zitten want als ze ouder worden moeten ze het ook leren vind il
Met mij zwangerschap gaat het goed, we weten nu dat er weer een mannetje bij komt.
Marijke
Dec 29 2010, 03:53 PM
Hier alles ook oke, Jesse begint ook steeds meer woorden te herhalen en hij spreekt ze toch best duidelijk uit.
Zijn vader en ik hebben eindelijk een omgangsregeling op papier.Dat geeft wel iets meer rust hoor.
Hoe lang en zwaar Jesse is, geen idee, hij moet 20 januari weer naar het CB, we hebben het een beetje uitgesteld omdat hij anders eerst in de ene woonplaats en daarna weer moet wennen bij het Cb in de andere woonplaats.Achteraf had het wel eerder gekund, want het huis is nog niet klaar, maar we hebben er wel even in mogen kijken.
Iedereen alvast een hele goede jaarwisseling!
Liefs Marijke en Jesse
Marieke502
Jan 2 2011, 09:07 PM
Allemaal de beste wensen voor 2011!!

@Esther, alweer een jongentje; gefeliciteerd!
@Daisy; weten jullie wat voor 'soort' eraan komt?
Marijke
Jan 4 2011, 04:11 PM
Iedereen een gelukkig 2011!
Esther en Daisy, hoe voelen jullie je deze zwangerschap, is het erg anders dan de vorige keer?
Esther, leuk weer een jongetje!
Jesse gaat morgen voor het eerst naar de kapper, hopelijk gaat zijn haar daarna iets sneller groeien en wordt het iets dikker.Hij heeft nog steeds niet echt veel haar.
Verder niet echt veel te vertellen, hopelijk is het huis snel klaar, begint nu soms toch wel een beetje vervelend te worden om bij mijn moeder te wonen.
Groetjes Marijke
Iedereen een heel gelukkig nieuwjaar!!!
Marijke, ik kan het me een beetje voor stellen, dat het vervelend wordt om steeds je benen bij een ander onder tafel te steken. Hoop idd dat het opschiet in jullie huis!
En leuk hoor, naar de kapper, laat je weten hoe hij het vond? Leon is al een paar keer geweest, ik vind dat zijn haar daarna altijd zo leuk zit! Leon vind het gelukkig niet erg om zijn haar te laten knippne, ik hoorde van de kapster dat er wel kinderen zijn die alles bij elkaar huilen/schreeuwen omdat ze het eng vinden.
En weten jullie hoeveel kiezen de kids "moeten" krijgen? Leon heeft overal waar het moet ook een kies zitten, (achter de rij tanden 1 kies) en ik dacht er voorlopig klaar mee te zijn. Nu is hij steeds maar koortsig (al maanden, dan wel, dan weer niet) en dacht ik: zouden er nog meer kiezen moeten komen?
Ben ook benieuwd hoe het met Germaine is?
Marijke
Jan 7 2011, 08:24 PM
Jesse vond het geweldig bij de kapper, geen kick gegeven en hij heeft meer haar dan ik had verwacht.
Echt jongenskoppie nu!
Volgens mij moeten er 8 kiezen komen, dus nog een kies erachter.
Groetjes Marijke
Leuk, Marijke! Fijn dat hij het ook niet erg vond.
Bedankt voor je antwoord, dan heeft hij dus nog 4 kiezen te gaan. (jammer want hij heeft bij elke tand/kies een paar dagen koorts gehad...zijn hoektanden kreeg hij tegelijk met de 4 kiezen die hij nu heeft, 8 totaal dus en hij is wéken ziekig geweest, gewoon weinig weerstand)
Mir
Jan 17 2011, 03:24 PM
Jaaa! Leon heeft op de wc geplast!
Zijn jullie al bezig met zindelijkheidstraining? Ik las dat het voor anderhalf jaar geen zin heeft omdat de sluitspieren dan nog niet sterk genoeg zijn. Het kind is er dan lichamelijk nog niet aan toe.
Leon heeft sinds een paar weken in de gaten dat hij plast. Staat dan ineens stil en gaat met zijn heupjes naar voren staan, klopt op zijn luier en zegt: mama, deze...
Als ik hem in de badkamer uitkleedt trekt hijzelf zijn luier uit en rent dan de bovenverdieping op en neer terwijl ik de douche voor hem aanzet. Heel vaak gaat hij dan ergens staan plassen (gelukkig heeft hij het nog nooit op de vloerbedekking gedaan...) Hij ligt helemaal in een deuk dan en is heel enthousiast.
Daardoor dachten we dat we wel een potje aan konden schaffen. Nu kwam ik bij de LIDL een wcbril verkleiner tegen voor maar 4 euro en vond dat wel een goede vervanger.
Leon `s avonds op de wc en ja hoor! Daar ging zijn eerste plasje richting het riool! Hij vond het super interessant en wil nu steeds als we boven zijn om te verschonen even op de wc zitten. Er is sinds dat eerste plasje nooit meer wat gekomen, maar ik vroeg me af of jullie daar al actief mee bezig zijn??
(ik heb foto`s van de gebeurtenis, maar die zijn een beetje blotig, dus die plaats ik maar niet...)