enile
Mar 3 2011, 04:41 PM
Ik zit vaak 's avonds (nouja, 's middags al) te bedenken wat we moeten eten, maar zeker nu, ben ik initiatiefloos en grijp ik vaak naar de vertrouwde roerbak met pasta....saai dus 
Ben benieuwd wat jullie op tafel zetten vandaag (en morgen etc.).
Wie heeft er voor vandaag hèt idee voor mij
(ohja, en het hoeft geen 3 gangen hoor
)
Inge
Mar 3 2011, 05:06 PM
Ik kan je niet helpen, heb de griep dus voor mij gewoon een boterhammetje, maar ik herken het overigens wel hoor.
ammehoela
Mar 3 2011, 05:11 PM
Vandaag eten we gebakken aardappelschijfjes, gepaneerde hamburgers en bloemkool met een sausje. (Bloemkool uit de vriezer, wel zo makkelijk...)
In plaats van aardappelschijfjes vind ik aardappelpuree ook erg lekker en wel zo makkelijk!
Heike
Mar 3 2011, 05:31 PM
Wij eten spaghetti, met jamie oliver saus met knoflook en olijven
Diddlina
Mar 3 2011, 06:30 PM
Wij eten ovenfrietjes, hamburgertje erbij, sla.............en klaar is klara.
(ml is jarig maar Glenn mocht zeggen wat we gingen eten, tja, da's simpel he voor een kind

)
Oja, en Sharon krijgt worteltjes met mais en aardappels. Vandaag even vegetaries.
ammehoela
Mar 3 2011, 07:36 PM
Heike, die saus heb ik ook zien staan in de winkel! Is het wat?? En wat namen jullie daarvoor altijd voor saus bij de pasta??
Heike
Mar 3 2011, 07:56 PM
Ik vond de saus erg lekker. wij hebben nooit een vaste saus, ik maak ze vaak ook zelf. Maar deze kwam ook goed door de keuring, haha. Ik vond de rozemarijn rode ui ook erg lekker!
enile
Mar 3 2011, 08:14 PM
Kijk! Dat soort kant-en-klare-sauzen ben ik nu gek op 
Ik zal eens kijken of ze die hier hebben!
mitsy83
Mar 4 2011, 01:40 PM
Ik denk dat ik vanavond schoonmama lief aan kijk!
Ml en ik werken allebei in de horeca en eten altijd op het werk. (ik 4 hij 5) De dag dat we samen thuis eten maken we meestal wat lekkers, een biefstukje met aardappeltjes, en laatst had hij pasta met scampi's gemaakt, mmm! (hij is kok

)
Als ik alleen moet eten maak ik vaak macaroni met kaassaus of lasagna. Of heel makkelijk een stukje vlees, aardappelpuree en een blikje groente
Marina2
Mar 4 2011, 05:36 PM
vandaag maak ik macaroni ala wat we net in huis hebben..
ik heb kant en klare saus van de lidl en ik vind die zelf ook heerlijk... en plakjes kalkoenfilet en tomaat en mozzarella..
annesje
Mar 4 2011, 07:27 PM
Vnv frietjes... Vl wil een goede bodem leggen voor Carnaval. Morgen ga ik denk ik lekker pannenkoeken eten... mmmm lekker lekker!!
girlie
Mar 4 2011, 08:30 PM
Vanavond macaroni gegeten, morgen gaan we met vrienden sushi eten, lekkur!!!!
Prinsessie
Mar 4 2011, 08:54 PM
Oh lekker sushi! Eet smakelijk morgen Girlie.
Vanavond kliekjes, morgen kaasfondue. Jammie.
tanneke
Mar 7 2011, 02:20 PM
Gisteren hadden we sperziebonen met risotto en kipcordon blue.
Vanavond nog geen idee...
ammehoela
Mar 7 2011, 06:14 PM
Beef Chimicurri van Knorr, heerlijk!
annesje
Mar 7 2011, 07:12 PM
Vandaag Tortelinni met spinazie en ricottakaas erin en een toscaans sausje.
Morgen schnitzel en ?? Da mag VL met zn kater regelen
Tingeling
Mar 7 2011, 07:32 PM
Chinees!
Bami met garnalen...
girlie
Mar 7 2011, 08:38 PM
Gisteren pannenkoeken, vandaag kip siam
Veppie
Mar 7 2011, 09:26 PM
Burgers met gesmolten brie, boontjes met gebakken spekjes en gebakken aardappeltjes en komkommersalade.
Vandaag waren het makkelijke pannenkoeken voor in de magnetron, voor morgen moet ik even op het lijstje kijken...!
tanneke
Mar 8 2011, 09:48 AM
Zeker pannenkoeken-tijd, haha! Hier gisteren ook pannenkoeken, heerlijk zeg als je die al een tijd niet meer gegeten hebt.
Vanavond rijst met groenten en omelet. Simpel maar lekker en licht, omdat we daarna gaan sporten.
Ohh en de ricotta tortelini met spinazie klinkt ook erg lekker. Hmmm, die ga ik van het weekend maken heb ik net besloten!
Eet smakelijk alvast!
mitsy83
Mar 8 2011, 10:52 AM
Gister hebben we wraps met gehakt, spekreepjes, uitje, champignons, kaas, tomatensalsa, sla, tomaat en guacamole gemaakt. Mmmmm dat was lekker! Vanavond eet ik op t werk dus dat wordt weer een verrassing
ammehoela
Mar 8 2011, 12:08 PM
Vanavond kip hawaii met een extra paprika er doorheen...
Heike
Mar 8 2011, 12:15 PM
Hier pannenkoeken!!
Cin1980
Mar 8 2011, 02:58 PM
Wij eten vanavond gekookte aardappels met spinazie en een gekookt eitje en vissticks
ammehoela
Mar 9 2011, 12:23 PM
macaroni met een zak bertolli saus, courgette en geraspte kaas...
Prinsessie
Mar 9 2011, 12:41 PM
Kliekjes uit de vriezer: roerbakmie en nasi met sate.
enile
Mar 9 2011, 12:43 PM
Cordon Bleutje van de slager met rode kool en een gezonde aardappel (saai eigenlijk
)
Cin1980
Mar 9 2011, 04:05 PM
Het wordt vanavond de spinazie die we eigenlijk gister zou eten, maar ik had geen zin om te koken dus hadden we maar wat besteld.Tis patatje kapsalon geworden
mayo
Mar 9 2011, 05:11 PM
Zuurkoolschotel, met aardappelpuree, rookworst,appel en gehakt.
tes5
Mar 9 2011, 05:56 PM
gekookte aardappels, ijsbergsla en rundvlees
misschien maak ik we puree van de aardappels.....
tanneke
Mar 10 2011, 10:02 AM
Gisteren pasta gemaakt met chorizo en pancetta, veel groente (courgette, paprika, wortel, bosui) en ML heeft de tomatensaus gemaakt (tomatenpuree mixen met zongedroogde tomaatjes en kruiden). Was lekker (en veel te veel, dus er staat nog een restje).
Vanavond nog geen idee, iets makkelijks en lichts, want ML gaat sporten. Dus meestal iets met rijst en groenten.
Leuk topic, doe wel inspiratie op. Binnenkort weer eens aan de taco's (in plaats van wraps die ik hier voorbij zag komen. Vind zelf taco's lekkerder). Heerlijk met sour cream en guacamole. Hmmm. En de tortelini van annesje gaat ook op het menu van aankomende week.
Eet smakelijk allemaal weer!
maike
Mar 10 2011, 10:16 AM
en eten al jullie kindjes dit ook? Hier moet ik altijd zo goed nadenken over wat ik op tafel zet. 1 hele grote viesneus die bijv alleen gebakken aardappels lust, droge rijst of droge macaroni
ammehoela
Mar 10 2011, 11:29 AM
Maike, Raphaël zeurt regelmatig dat ie het niet lust, maar eet uiteindelijk wel...
Ik denk dat het vanavond kip tandoori wordt, altijd makkelijk en lekker snel klaar...
annesje
Mar 10 2011, 12:14 PM
De verse groentensoep staat al klaar. VL werkt over en ik heb cursus, dus lekker makkelijk met een pistoletje erbij
enile
Mar 10 2011, 12:44 PM
Vandaag wordt het Rijst met prut, kan niks anders verzinnen 
Morgen heeeeerlijk Tom Ka Kai (zelfgemaakte Thaise kippensoep), stokbroodje erbij, jummie!!
ammehoela
Mar 10 2011, 07:47 PM
Het is rijst met spinazie à la creme en vissticks geworden...
tanneke
Mar 11 2011, 10:28 AM
Maike: bij ons is de eerste nog op komst, dus hoef nog geen rekening te houden met kinderen. Dat scheelt. Hoewel ML ook veel heeft leren eten sinds we samen zijn. Voorheen kwamen er geen 'exotische' groenten als courgette, bosui, aubergine etc in zijn menu voor. Hij was altijd van de aardappel-hollandse groente-vlees. Nu varieren we meer.
Toevallig staat vanavond wel hollandse pot op het menu: andijviestamppot met spekjes.
ammehoela
Mar 11 2011, 04:56 PM
Vanavond lekker makkelijk: friet en een viandel...
Marina2
Mar 11 2011, 05:20 PM
of friet of kebab... ml doet het "kookwerk"vandaag
Tingeling
Mar 11 2011, 09:22 PM
Lof uit de oven, aardappeltjes en een karbonade.
Cin1980
Mar 11 2011, 10:25 PM
Vandaag werd het een magnetronmaaltijd, even lekker makkelijk want VL moet tot 23.00 uur werken, dus at alleen.
Spaghetti Bolognese (maar om nou te zeggen, jammie,nee)
ammehoela
Mar 12 2011, 11:35 AM
Vandaag wordt het dus kip tandoori...
Marina2
Mar 12 2011, 01:00 PM
vandaag is het een verrassing want we eten bij mijn schoonouders...
Veppie
Mar 12 2011, 01:40 PM
Ga nasi maken vanavond.
annesje
Mar 13 2011, 10:11 AM
iets gezonds.... door de carnaval en het vertellen van het nieuws hebben we de laatste week niet echt top gegeten
ammehoela
Mar 13 2011, 10:46 AM
pizza
poema
Mar 13 2011, 10:59 AM
Doe nou Bloemkool Jori
Marina2
Mar 13 2011, 11:06 AM
hmm ja bloemkool met ananas! haha

wij heben erwtensoep op het menu
Veppie
Mar 13 2011, 03:38 PM
varkenshaas gevuld met old amsterdam en spinazie, pijnboompitjes erover.
Gekookte aardappeltjes met spinazie erbij. En stroopwafelijs toe. Mjammie!
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken,
Klik Hier.