nikje
Aug 7 2011, 03:49 PM
April/mei mama's 2012:
Naam: nikje (26 jr)
Uitgerekende datum: 17 april
Kinderen: tygo (3jr)
Jongen of meisje: Jongen
Thuis/ziekenhuis: ziekenhuis
Afspraak gynaecoloog:
Echo:
Bijzonderheden: Geen
Naam : Natascha Laven (27 jr)
Uitgerekende datum: 17 april
Kinderen : ...... 2e kindje
Jongen of meisje: Jongen
Thuis/ziekenhuis: ziekenhuis
Afspraak verloskundige :
Echo : 17-01-2012 3D echo
Bijzonderheden : 5de ronde zwanger van onze 2e wonder.
Naam: Greet (30 jr)
Uitgerekende datum: 15 mei 2012
Kinderen: 2, jongen van 7, meisje van 5
jongen of meisje: houden het geheim
Thuis/ziekenhuis: wil graag thuis bevallen
Afspraak:
Echo:
Bijzonderheden: geen
Naam : Daphne (33 jr)
Uitgerekende datum: 29 mei
Kinderen: eerste kindje
Jongen of meisje : Jongen
Thuis/ziekenhuis:
Afspraak verloskundige : 16 december
Echo :
Bijzonderheden : zwanger na 5 iui en 3 ivf behandelingen met behulp van eiceldonatie
*** voor Zonnetje, Apple en Pee mocht het helaas niet zo zijn, we hopen dat jullie ook snel een wondertje in jullie armen mogen sluiten ***
Zonnetje1984
Aug 7 2011, 04:00 PM
Ikke!!! Wil ook van de week nog een test doen voor een echte dikke vette streep, maar kon het ook niet laten om alvast hier te gaan kijken, dus hier ben ik dan! Hoop dat er snel nog meer meiden bijkomen, zou leuk zijn.
Het zou bij mij 15 april worden voor zover ik dat nu kan zeggen.
bloemetje1984
Aug 7 2011, 04:13 PM
gefeliciteerd meidennnnnnnnn !!!!!!!

Zonnetje, toch nog samen zwanger, kunnen we samen inkopen doen enz haha
nikje
Aug 7 2011, 04:38 PM
Jeeeeeeeeeeeee zonnetje wat vind ik he super, geweldig leuk om met jou te kunnen schrijven hier. Van harte!!!! Echt nog steeds niet te geloven he. Zal vast een klein lijstje beginnen voor ons.
bulldoglover
Aug 7 2011, 04:53 PM
meiden gefeliciteerd!!! geniet ervan!!
jeetje alweer bijna een jaar geleden dat ik positief testte,,, wat een gek idee! maar wel super leuk!
mariekevh
Aug 7 2011, 05:38 PM
Wauwiee
Zonnetje
Jeetje, ik zat van de week al elke keer te spieken.
Van harte meid. Ben heel erg blij voor je!
Nikje
Ook van harte gefeliciteerd. Leuk!
Kun je binnenkort een keer een echo van je eigen buik bekijken
Missiej_M
Aug 7 2011, 08:17 PM
dames wat super dat jullie al gelijk met zijn 2en een maandforum hebben!!! helaas weet ik zeker dat ik niet bij deze maand kan komen.. want ALS het deze ronde raak zal zijn zou het volgens eigen berekening jaja 1 mei zijn hahaha dus net niet hahaha... geniet er van meiden het is jullie zooooooo gegunt!!!!!!!
liefs en dikke knuf!!!
LieveMel
Aug 7 2011, 08:31 PM
Geweldig ladies! GEFELICITEERD!!!
lievemama
Aug 7 2011, 09:51 PM
wauwie! Het is jullie zo gegund

GEFELICITEERD!!!!!
Caro
Aug 7 2011, 10:28 PM
Ook hier nog even, meiden van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Heel veel plezier met jullie groeiende buiken!! Hopelijk volgen nog veel meiden van Zwanger worden jullie hier!
Jessey2005
Aug 8 2011, 12:22 AM
Hoi meiden ook hier nog een keer de felicitaties.... Ik ga jullie lekker volgen hier echt leuk. Hoop dat er nog een paar van het "oude" groepje volgen, maar dat is nog ff afwachten.
Zonnetje Ook jij samen met je vriendin zwanger... zo leuk is dat heb ik samen met cootje en ook nog eens met me zusje en dat is zo leuk samen shoppen en erover praten/delen.
annesje
Aug 8 2011, 07:34 AM
Zonnetje... jij ook nog gefeliciteerd!!! Wat een geweldig nieuws
Dames, Geniet er met volle teugen van!!!
Hier ook nog eens; Supergefeliciteerd meiden! April is zo`n leuke maand...
Zonnetje1984
Aug 8 2011, 04:08 PM
Naam: Zonnetje (27jr)
Uitgerekende datum: 15 april
Kinderen: dit wordt de eerste
Jongen/meisje: maakt niet uit!
Thuis/ziekenhuis: liefst thuis
Borst/fles: ga borstvoeding proberen
Afspraak verloskundige:
Echo:
Bijzonderheden:
Nou Nikje, hier heb ik het lijstje ingevuld, als jij het er dan bij zou willen zetten....
Iedereen bedankt voor de felicitaties! Echt superleuk en idd toch nog samen met Bloemetje zwanger en meteen samen met Nikje door naar april, dus kei leuk!
Hoop morgen een dikke vette streep te zien op de 2e test!
mitsy83
Aug 8 2011, 05:51 PM
Ook hier nog een keer; Van harte gefeliciteerd meiden! Geniet ervan!
nikje
Aug 8 2011, 09:21 PM
Heey zonnetje, heb hem aangepast, denk je dat er nog iets mist in ons lijstje?
Zonnetje1984
Aug 9 2011, 12:36 AM
Ik zal nog ff bij de andere maanden kijken hoe zij dat hebben gedaan, maar ik heb nog niks gemist hoor en anders vult het zichzelf wel aan.
Rhapsody
Aug 9 2011, 12:39 AM
Nikje en Zonnetje, een hele dikke knuf voor jullie allebei! Van harte!
Zonnetje1984
Aug 9 2011, 11:41 AM
Hoi hoi!
Heb net even naar het zkh gebeld over mijn afspraak van aanstaande vrijdag, maar die gaat niet door! Is niet meer nodig dus nu een afspraak gemaakt rond de 7 weken, want dan kunnen we het hartje waarschijnlijk zien kloppen! Blijf gewoon bij dezelfde gyn in het zkh tot ze me over kunnen dragen naar een gewone verloskundige bij ons in de buurt. Dat zal zo rond de 12 weken zijn. Heb ook de dietiste gebeld voor een eerdere afspraak, maar die belt me straks terug, want die had geen computer in de buurt. Dan gaan we even kijken wat ik nog wel en niet mag eten.
Heb gelukkig nog nergens last van, maar dat zou ook wel erg snel zijn denk... heb wel een wat drukkend of vol gevoel steeds in m'n buik. Dat zal er wel bijhoren denk ik.
nikje
Aug 9 2011, 01:52 PM
zonnetje, heb je ook al datum voor de echo? Spannend zeg!!
Ik ga ook bij de gyn onder controle, omdat ik daar nu mijn co-schap loop (wel zo makkelijk

) en omdat ik ook astma medicatie heb. Heb er wel zin in, ken ze natuurlijk allemaal erg goed.
Ga ook weer meedoen met een onderzoek waarbij naar de groei van het kindje in het eerste trimester wordt gekeken, dus krijg daar mn eerste 3Decho bij 6 wkn en vervolgens elke week tot week 13. Vorige keer bij 6 weken een slechte echo, dus vind het wel ontzettend spannend allemaal nu.
Wel af en toe een steek in mn onderbuik, maar moet er eigenlijk geen aandacht aan schenken. Verder ook geen klachten, alleen een brede big smile die niet weggaat
Tinke
Aug 9 2011, 02:28 PM
Super gefeliciteerd meiden, allebei ontzettend gegund! Leuk dat jullie gelijk samen doorstromen en hier verder kunnen kletsen, gezellig! Gaan jullie er nog een extra testje tegenaan gooien, of geloof je t wel?
Zonnetje1984
Aug 9 2011, 05:34 PM
Nikje, van die big smile die niet weg wil heb ik ook last hoor, maar dat vind ik helemaal niet erg! Heb net nog een test gedaan en heel duidelijk positief, dus voor mij is het nu zeker! Er groeit een beebje in mijn buik!
mamaN
Aug 9 2011, 11:48 PM
Gefeliciteerd dames! Geniet ervan!
Zonnetje1984
Aug 10 2011, 10:18 AM
Vanmorgen de test van Clearblue gedaan, die ook aangeeft hoe lang je al zwanger bent en die gaf 3+ aan voor het moment van bevruchting. Dat betekent dus dat ik al over de 5 weken ben. Gaat ineens hard zo

. Heb eens zitten puzzelen en als ik dan kijk dat ik maandag 1 augustus nog een negatieve test had, dan zou ik er ongeveer een kleine week bij moeten tellen, dus ook een dag of 5 eerder uitgerekend zijn.
Hou het er nu voor mezelf maar even op dat ik 10 april uitgerekend ben en dan zien we wel wat ze in het zkh zeggen. Het blijft toch altijd een gok!
Nikje, wel gaaf zeg, elke week een echo... jaloers!
bloemetje1984
Aug 10 2011, 08:51 PM
Zonnetje!! Leuk leuk! Als je je echo ziet wordt het pas echt heeel echt!!
nikje
Aug 13 2011, 11:15 AM
Zonnetje, hoe voel jeje??
Vind je ook dat de tijd zooooo langzaam gaat?? Kan echt niet wachten tot ik een echo krijg voor de bevestiging. Heb je het al aan iemand verteld?? Ik wel hor, kon het niet laten had meteen mijn ouders gebeld en ml zijn ouders. Ze vinden het echt helemaal super! Ze wisten dat we er zo mee bezig waren en dat het lang duurde na de mk.
Ben alleen ontzettend moe, verder geen klachten. Maar kan ook van het harde werken komen. Heel de week van 8.00 tot minstens 19.00 gewerkt en de benen uit mn lijf gelopen.
Nou geniet van het weekend!! En waar blijven de andere april meiden
Zonnetje1984
Aug 13 2011, 02:04 PM
Heej Nikje,
Ik voel me echt super! Heb alleen wat 'last' van een trekkerig gevoel in mijn liezen en ben idd ook erg moe, maar ben van de week weer begonnen met werken, dus kan ook idd daar van komen. Zal wel een combi van beide zijn denk ik. Heb ook eerder honger, maar kan niet meer eten, want ik zit net zo snel vol. Eet dus nog hetzelfde als voorheen, maar ben wel al 2 kilo aangekomen. Verder voel ik me prima en heb ik nergens last van gelukkig!
Ik heb het natuurlijk dezelfde dag nog tegen bloemetje verteld, want ik wilde niet dat ze het op het forum zou lezen, dus die wist het al heel snel. Ook heb ik het tegen een andere vriendin verteld, die was ook op de hoogte van het hele verhaal met het zkh enzo, dus ik vond dat zij het ook moest weten. En zij bleef maar zeggen dat ze zo benieuwd was naar wat het zkh zou zeggen, omdat ik eigenlijk gisteren naar het zkh moest natuurlijk, dus ook daarom hebben we het maar verteld. Mijn ouders en ML zijn ouders lichten we pas rond de 10 weken in. Een week daarna is ML jarig en dan kunnen we het op zijn verjaardag aan de rest van de familie vertellen. Zo leuk!
De tijd kruipt echt voorbij zeg! Heb zo'n zin in de eerste echo... kan niet wachten! Wil zo graag het hartje zien kloppen, dan weet ik tenminste dat alles goed is. Heb nog wel een beetje angst dat het weer mis gaat, maar hopen er maar het beste van. Het moet toch een keer goedkomen.
En idd, waar blijven die andere april meiden?! Zou echt jammer zijn als wij de enige blijven. Geniet van je weekend!
bloemetje1984
Aug 16 2011, 11:38 AM
Hallo Meiden, Hoe gaat het hier? Hoe voelen jullie je? Nog heel even en dan zien jullie ook voor het eerst jullie beebje!!
nikje
Aug 16 2011, 11:40 AM
Heey bloemetje,
Voel me erg goed, ben alleen heel onzeker na de vorige mk. Volgende week als het goed is mn eerste echo!!. Dus kan niet wachten om te zien of alles goed is. Jij alweer bijna de 20wkn echo!!! Jeetje wat gaat dat super snel zeg!!
Wil je dan ook weten wat het wordt??
bulldoglover
Aug 16 2011, 02:06 PM
voor mij is het alweer 1 jaar geleden dat ik positief testte!!!
geniet ervan meiden en zo langzaam als nu de tijd gaat, zo snel gaat het komende jaar echt wel voorbij!!!
bloemetje1984
Aug 16 2011, 02:43 PM
Nikje, ik begrijp je onderzekerheid. Het is ook niet niks een miskraam! Zodra je de echo met kloppend hartje ziet dan voelt het echt wel heel goed! Dat had ik teminste..
Het lijkt ook nog zo kortgeleden en kan me bijna niet voorstellen dat ik alweer bijna op de 20 weken zit. Toch is het zo en begin in mn beebje beter en beter te voelen. Erg speciaal en toch ook wel een liefdevol gevoel zo van dit minimensje kunnen wij straks helemaal zelf opvoeden en van houden, echt van ons saampjes..
Verder wilt ML niet weten wat het wordt. Echter krijg ik nog best veel echo's (20 weken) 30 weken een pretecho en met 31 bij verloskundige.. Ik hoop dus dat ik toch wel ergens iets zie waardoor ik minder twijfel haha. Ik zou het namelijk wel heel graag willen weten.. ML heeft beloofd dat ik het bij de 2de wel mag weten als ik dat wil dus dit maakt het weer goed he.
Nou nog heel eventjes en dan heb jij je echo. En kan je ook bij algemeen je echo zetten en buik foto's!!!
Zonnetje1984
Aug 17 2011, 05:39 PM
Hey,
Ik voel me de laatste dagen wat minder, heb erge buikpijn helemaal onderin m'n buik en een blaasontsteking. Ben ik naar de dokter geweest, urine getest en is het niet erg genoeg voor een AB-kuur, dus moet ik maar veel drinken, gaat het vanzelf over. Heb ik niet echt een goed gevoel bij, want ik voel me nog niet echt beter.
Ook het eten kost me meer moeite. Houd alles wel binnen, maar voel me niet echt fijn. Op het moment dat ik eet is het vervelende gevoel even weg, maar daarna weer overduidelijk terug, helaas.
Verder gaat het prima en ben ik erg moe, maar dat hoort erbij!
nikje
Aug 17 2011, 08:25 PM
Hey Zonnetje,
Wat vervelend!! Aan de andere kant is het wel zo dat de kans kleiner wordt dat het misgaat als je goed misselijk bent enzo. Vandaag mijn eerste echo geprikt

. Volgende week dinsdag. Heb jij al afspraken die ik in ons lijstje kan zetten?
annesje
Aug 18 2011, 07:31 AM
Zonnetje... voor je blaasontsteking zou je cranberrysap kunnen drinken, dat zuivert wat extra.
bloemetje1984
Aug 18 2011, 01:43 PM
Zonnetje, het klinkt echt zo bekend dat gevoel, bah bah bah!! Ik hoop echt van harte dat het niet erger wordt en je je weer snel goed voelt. Echter.. bij mij werdt het steeds iets erger tot de 12 weken toen was het over!!
Maare, zolang je je naar voelt in je buik betekend dit vaak wel dat er vanalles gebeurt en dus heel positief is!!
Caro
Aug 18 2011, 01:51 PM
Zonnetje, ook ik heb deze zw.schap veel meer last gehad van een naar weeïg gevoel in mijn maag. Kleine beetjes eten hielp mij mijn nare gevoel in de buik te bedwingen... ik at vooral veel premium-crackertjes.
Nikje spannend jij volgende week al je 1e echo!!!!
nikje
Aug 20 2011, 09:17 AM
Heey Zonnetje hoe is het met je? Voel je je al iets beter? Hoe is het met de blaasontsteking, idd veel drinken en cranberrysap doet wonderen.
Was echt zooooo aan weekend toe. Was afgelopen week bijna elke dag pas om 20.00 thuis vanuit het zhuis, terwijl ik om 7.00 de deur al uitga. Dus ben behoorlijk gesloopt. Vanmiddag lekker naar het strand en vanavond uiteten.
Heb toevallig mijn echo van het onderzoek waar ik aan mee doe ook volgende week dinsdag. Dus om 12.00 een echo en om 16.00. Vind het zoooo spannend.
Nou geniet van je weekend en hopelijk gaat het alweer wat beter met je!!
nikje
Aug 21 2011, 05:43 PM
Waar blijven de andere april mama's???
Zonnetje1984
Aug 21 2011, 08:50 PM
Sorry, sorry, sorry! Ik heb het echt kei druk gehad

Dus had geen tijd om hier te schrijven.
Nikje, het gaat nu wel weer beter, maar ik heb woensdag een hele beroerde dag gehad en alles bij elkaar gespuugd. Ben nu niet echt meer misselijk, maar heb steeds een vol gevoel in m'n maag, ook als ik bijna niks gegeten heb. Das wel vervelend, maar 's morgens gaat het prima en hoe verder de dag vordert, hoe vervelender het wordt.
Ik heb op 29 augustus m'n eerste echo en ben voorlopig van de dietiste af, dus hoef alleen nog maar naar de gyn.
Jij dus dinsdag de eerste echo, spannend hoor!
Annesje, m'n blaasontsteking is weer weg, maar bedankt voor je tip. De HA zei dat ik gewoon veel moest drinken, dan ging het wel over en dat hielp!
Caro, die crackertjes is een goeie, die eet ik ook veel. Dat gaat best goed.
Heb nu visite, dus ga snel weer de laptop dichtgooien, want nog niet iedereen weet het

Tot snel!
nikje
Aug 23 2011, 01:43 PM
Zoo moet even mijn ei kwijt!!!
Net mijn eerste echo gehad en weer hetzelfde beeld als bij de vorige miskraam. Wel een mooie vruchtzak, een dooierzak maar geen embryo.

en dus uiteraard geen kloppend hartje!!.. Nu past het bij een zw.schap minder ver, dus moet ik weer een weekje afwachten en heb ik volgende week dinsdag ochtend weer een nieuwe echo.
Was zoooo zenuwachtig voor de echo dat ik er niet van heb kunnen slapen vannacht en had zoooo gehoopt op een kloppend hartje. Verder wel de zw.schapskwaaltjes zoals misselijk, moe, moe moe en moe... Dus we moeten een weekje geduld hebben :S:S... Terwijl ik me zo verheugd had op vandaag
Tinke
Aug 23 2011, 02:26 PM
Nikje, nee he! Wat een enorme teleurstelling! en oh oh wat een onzekerheid weer na die vorige keer dat t niet goed ging! Pfff meid, ik duim echt heel hard voor je dat er volgende week meer te zien is, een mooi embryo met hartje... maar neemt niet weg dat dit een week van onzekerheid wordt, wat slopend! Ik duim keihard!
Caro
Aug 23 2011, 02:33 PM
Hè bah Nikje, wat een enorm grote teleurstelling dat ze nog niets konden zien!
Weer een week van onzekerheid, leven tussen hoop en vrees. Ik duim heel hard dat jullie volgende week op de echo een embryo zien met kloppend hartje, tot die tijd kan ik je alleen maar een dikke virtuele knuffel geven! {{Knuffel}}
annesje
Aug 23 2011, 02:51 PM
Aaaaj jakkes Nikje.. dit is niet het nieuws wat ik wilde lezen,.... duh....! Ook van mij een dikke vette knuffel en hopen maar dat beebje gewoon nog bezig is met opbouwen

en je iets te vroeg was met de echo!!!
nikje
Aug 23 2011, 03:40 PM
Bedankt voor de lieve reacties!!!! Hoop idd dat ik gewoon iets te vroeg ben. Mn zw.schap test was ook heel licht op de dag dat ik kon testen en had natuurlijk een onregelmatige cyclus na de miskraam, dus fingers crossed.
bulldoglover
Aug 23 2011, 04:24 PM
veel sterkte komende week,,,,
mitsy83
Aug 23 2011, 04:25 PM
Jeetje Nikje...

Wat een onzekerheid weer!
Ik hoop dat de echo te vroeg was en dat je volgende week een mooi kloppend hartje kan zien! Ik duim heeeel hard voor je! Dikke knuffel! Liefs Mits
Tinke
Aug 23 2011, 08:38 PM
Nikje, ter vergelijk van je echo kun je bij echo's kijken... ik had toen bij een week of 5 een echo en toen was er ook echt nog niks te zien, geen embryo, laat staan een hartje... Ben benieuwd of het er vandaag net zo uitzag bij jou of niet? Hebben ze t vruchtzakje nog wel opgemeten? Kwam dat overeen met een termijn van ongeveer 5 weken of niet? Welke dag mag je volgende week terug?
nikje
Aug 23 2011, 10:02 PM
Tinke, moest wel even zoeken naar je echo foto. Zag er bij mij toch anders uit. Was een duidelijke vruchtzak te zien (hebben het niet opgemeten) met daarin een duidelijk dooierzakje, maar nog geen embryo. Zag er eigenlijk precies zo uit als bij mijn vorige miskraam alleen had ik toen de echo met 6+4 en nu 6+0. Vorige keer kon ik niet minder ver zijn en nu zou dat best wel kunnen. Dus blijft afwachten.
lievemama
Aug 23 2011, 10:08 PM
Jeetje wat een onzekerheid weer Nikje...
Ik duim voor je dat alles goed is en je volgende week wel een kloppend hartje ziet!
Dikke knuf!
Missiej_M
Aug 23 2011, 10:19 PM
nikje.. wat balen zeg!! maar uuh hier had ik bij destiny een echo met 5wk6dg en ook hier was alleen een kringetje te zien en verder helemaal niets!!! ook kon de gyn idd niet zeggen of dit goed ging of niet.. 2 weken later mocht ik weer en tadaa ja hoor een klein kikkervisje met een heel mooi kloppent hartje.. en was maar 1 dag terug gezet... wanneer krijg je weer echo?
liefs
edit:
http://babydekker.hyves.nl/album/47696669/...amp;__state__=2 zie hier mijn echo met 5wk6dg
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie te bekijken,
Klik Hier.