Nu, bijna een half jaar én het eerste tandje verder heb ik besloten om mijn bevallingsverhaal (sorry tis heel lang geworden

) eens op "papier" te zetten, ik merk namelijk dat de herinneringen steeds vager worden al kan dat ook met mijn vergeetachtigheid te maken hebben.....
Zondagavond 7 november ca. 23:30 uur: wij liggen net op bed en wachten vol spanning het riedeltje "hoofd-schouders-knie en teen" af, maar het blijft akelig stil in de buik.
Mmmm...we kijken elkaar aan en ML vraagt aan me of ons kindje de hele dag al zo weinig beweegt. Nee zeg ik, wel iets minder en ik heb de hele avond al een beetje een zeurderig gevoel dus misschien is-ie daarom wat rustiger dan normaal? We spreken af dat als we ons kindje morgenochtend nog niet gevoeld hebben we de vk gaan bellen. We gaan slapen.
Om 1:15 uur word ik wakker voor het gebruikelijke plasje, ik trek door en hé ik voel de pijn die bij ongesteldheid hoort. Deze pijn wordt vrijwel direct wat heviger dus maak ik ML wakker en we besluiten naar beneden te gaan om Friends te gaan kijken, even wat afleiding, even lachen. Eenmaal beneden, wat zal het zijn, ca. 1:30 uur, wordt de pijn weer wat heviger, ik kan niet rustig voor de tv zitten en pak een stoel erbij. Zodra ik zit is het voor mijn gevoel direct een komen en gaan van weeen (ehhh...ik ben niks gewend), maar ik voel ze nog heel erg laag, ze trekken niet over mn buik naar boven toe. Wel gaan we klokken en ze komen om de 3 á 4 minuten, hoe lang ze aanhouden kan ik eigenlijk niet eens bijhouden. Vind mezelf een enorme aansteller want het voelt al best pittig en tja, als ik dan nog een hele dag zo door moet....pfff...
Om een uur of 3 gaat ML toch maar de vk eens bellen, ze staat met een paar minuten voor de deur, ze woont om de hoek, ik vind het heel vervelend voor je, zegt ze, maar je hebt 1 cm ontsluiting. Oh nee, denk ik, wat heb ik me aangesteld en ik pep mezelf op, zal toch nog even door moeten en het zal nog veel erger worden dus. De vk geeft aan dat het 2 kanten op kan gaan, of het gaat heel erg snel of het wordt vandaag niet eens geboren, ze heeft tot 17:30 uur dienst en verwacht dat het niet tijdens haar dienst geboren gaat worden. Leuke opmerking

haha....Ze geeft aan dat ik misschien even moet gaan douchen en nog even kan gaan liggen.
Zodra de vk weg is wordt de pijn toch weer een tikkie heftiger voor mijn gevoel maar ja, je houdt in je achterhoofd wat zij net gezegd heeft dus het is wat tegenstrijdig allemaal. Ik ga douchen, das wel lekker maar na een kwartier vind ik het wel welletjes. Eenmaal onder de douche vandaan ben ik op het punt aangekomen dat ik de pijn nu ook in mijn rug begin te voelen, poeh, das andere koek, én onderin je buik en tegelijk in je rug. Stilzitten kan ik niet meer, maar lopen ook niet, ik probeer een houding te vinden waarbij mn benen niet te laag (als ik op een stoel zit) maar ook niet te hoog zitten, heel raar misschien, maar ik zit gewoon nergens goed om de weeén weg te puffen. Uiteindelijk heb ik mn favorietje plekje gevonden, het toilet! Zit precies goed. De pijn wordt weer heviger en trekt nu over mn hele buik, inmiddels is het net 6 uur geweest, ML gaat de vk maar weer eens bellen. Wederom staat ze met een paar tellen voor de deur. Ik moet van haar van het toilet zien af te komen maar het kost me enorm veel moeite om tijdens de weeën op te staan, aangezien ze voor mijn gevoel continu komen kan ik geen moment vinden om op te staan. ML en de vk helpen me, ze voelt en zegt dat ik 7 cm ontsluiting heb, wow wat snel! Direct gaat zij alles in orde maken en zet ze de baarkruk neer, ML moet de kraamzorg bellen, ik zit ondertussen weer veilig op mn toiletje de boel weg te puffen en te spacen, heel bijzonder hoor, ik vond het allemaal wel best, was ook helemaal niet opgewonden over het feit dat ons kindje snel geboren zou gaan worden, ik was héél ver weg. De kraamzorg is er, ik moet op bed gaan liggen, op mn rug en ja als ik iets op dat moment vervelend vind is het wel op mn rug gaan liggen want ik kan geen "kracht zetten" om mn weeën weg te puffen, maar ik had geen keus. Wat een ramp om in zo'n toestand op een op klossen staand bed te klimmen!!!! Mn vliezen worden doorgeprikt en het is niet helemaal duidelijk of het vruchtwater nu helder is ja of nee (later bleek dus van niet), ik mag weer even terug naar mn toilet. Sinds de 7 cm ontsluiting verlies ik kennelijk helderrood bloed, na even op het toilet gezeten te hebben moet ik weer terugkomen op bed, ze vertrouwt het vruchtwater in combinatie met het heldere bloed niet. Ze gaat de harttonen van de baby beluisteren tijdens een aantal weeën, helaas worden deze steeds zwakker (vond dat heel naar om te horen), ze herstellen niet na een wee en heel resoluut besluit ze dat het thuis niet gaat lukken. De ambulance wordt gebeld en deze is er met 3 minuutjes, heel charmant in blote kont maar mét antislipsokken word ik door de 2 ambulancebroeders naar beneden begeleid, om circa 7:15 uur gaan we met gillende sirenens richting ziekenhuis, ik lig op mn zij, waardoor ik de weeën veel beter kan wegpuffen (wist ik veel) en ik bekijk eens rustig alle huizen die ik aan me voorbij zie schieten.
Met 7 minuten, misschien 8, zijn we in het ziekenhuis. Daar wil de assi van de gyn een druppeltje bloed van het hoofdje gaan afnemen om meer duidelijkheid te krijgen over het zuurstoftekort, want kennelijk heeft onze lieve kleine schat het zwaar. Al puffend moet ik weer op mn rug, oh nee, denk ik (lees: schreeuw ik) niet weer....maar hoppa, geen gezeur, op mn rug en benen in de teugels (kan ff niet op de naam van die dingen komen). Echt verschrikkelijk vond ik het, continu weeën, een buis die ingebracht wordt en ik kon helemaal niks weg krijgen door de manier waarop ik lag. Tot 3 keer toe lukt het de gyn niet om het druppeltje bloed uit zn hoofdje te krijgen, er is te veel haar op het bolletje, ze gaat het een 4e keer proberen, neeeeeeeeeee, ik kan dit niet meer gil ik, ik wil anders liggen. Ze besluit, met hoogrode koontjes (wat ik heel schattig vond op dat moment...raar hè...) om er maar mee te stoppen, maar feit blijft dat de baby het heel moeilijk heeft. Ze gaat even overleggen met haar baas, komt terug en zegt "we gaan", een heel team staat klaar, we rijden naar de ok en ik ben zó opgelucht, ook dat ik nu eindelijk ons kindje kan gaan zien!!!
Op de ok is het een gezellige boel, ik krijg mn ruggenprik (heeeerlijk, ik voel echt direct geen enkele pijn meer) en ben er weer helemaal bij, ik dol nog wat met ML over hoe hij eruit ziet (gelukkig was hij zo lief om een opmerking over hoe ik eruit zag maar achterwege te laten) en dan zeggen ze dat ze gaan beginnen, uw kindje komt zo links voorbij. Nog geen 5 minuutjes later (om 9:10uur) horen we wat gepruttel en ja hoor, daar is onze lieve, kleine Antonie, wat een schatje en wat een koppie met haar!!!! Hij is gezond! Even mag hij bij me liggen, een paar tellen, wat is hij klein

(2935gr.) en dan moeten mn 2 mannen weg, terug naar de kraamsuite. Om 11 uur worden we herenigd, wat ben ik gelukkig! En pas dan kan ik Antonie eens even goed bekijken, wow alles erop en eraan, hoe bijzonder!
Diezelfde dag komt de gyn nog even kijken hoe het gaat, hij vertelt dan dat de ks uitgevoerd moest worden omdat Antonie echt in nood was, vermoedelijk had hij de natuurlijke weg niet aangekund, pfff, dat is even slikken. Maar gelukkig is het goed gegaan!!!
Met zo nu en dan een traantje tik ik mijn bevallingsverhaal, ik ben nog steeds heel gelukkig maar had zó graag zelf mijn kereltje op de wereld willen zetten. Het is me niet gelukt helaas, ik ben tot 9cm ontsluiting gegaan, dus ik ga het gewoon bij een volgende weer proberen!!
Al met al heb ik een goede en snelle bevalling gehad vind ik, ik zou het zo weer doen, helemaal als ik zie wat er nu naast me in de box ligt