Babydieet: alles over vruchtbaar voedsel

 

Goed voedsel staat met stip in de top drie van zwangerschapsbevorderende zaken. Graag een zoon, of toch liever een dochter? Het babydieet helpt de natuur een handje en stuurt die X- en Y-chromosoompjes de goede kant op.

Gezond eten is altijd goed. Als je graag een kind wilt, helpt een goed voedingspatroon de natuur een handje. Eet vooral gezond en gevarieerd, dus drie hoofdmaaltijden per dag. Dus niet meer de hele dag door snaaien! Wissel af met vis, vlees en vleesvervangers. Eet het liefst twee keer per week vis. Lust je geen vis? Neem dan visoliecapsules (Omega 3). Twee stuks fruit en twee ons groente per dag zijn ook een must. Vergeet geen foliumzuur te slikken, dit verkleint de kans op ernstige aandoeningen.

Help de natuur

Heeft je voedsel echt invloed op het geslacht van je baby? Als je een meisjes- of jongensdieet streng volgt, zou je de natuur misschien een beetje in de gewenste richting kunnen sturen. Je voeding beïnvloedt je afscheiding en die zorgt er weer voor dat de X-zaadcellen of Y-zaadcellen zich meer thuis voelen in je vagina.

Meisjesdieet

Verhoog je kans op een meisje door veel melkproducten te eten en zout te mijden.

Do’s:

  • melk
  • vlees en vis
  • eieren
  • brood
  • veel fruit zoals: aardbei, passievrucht, framboos, kiwi, mandarijn, mango, bosbes, peer en appel.
  • groenten zoals, broccoli, kool, spinazie, asperge, komkommer, andijvie, maïs, tomaat, erwten.
  • rijst, pasta, zoete popcorn.

Don’t:

  • alles waar zout in zit
  • kaas
  • alle soorten soep
  • gezouten, gedroogd, gerookt of gepekeld vlees.
  • fruit zoals: abrikoos, ananas, perzik, avocado en watermeloen.
  • ontbijtgranen
  • koffie
  • rode wijn

Jongensdieet

Verhoog de kans op een jongen door geen melkproducten te eten en geef zout een centrale plaats.

Do’s:

  • zout, voeg zout toe aan je eten, maar overdrijf niet.
  • vlees, vooral gerookt, gedroogd of gezouten.
  • vis, gedroogd of gerookt.
  • brood.
  • soep.
  • groenten zoals: zuurkool, aardappel, champignon, aubergine, ui, kool.
  • gedroogde vruchten en gezouten pindanootjes.
  • eiwit. Het eigeel is verboden.
  • koffie, cola en thee.

Don’t:

  • melkproducten.
  • cacao en chocolade.
  • pindanootjes, hazelnoten, walnoten.
  • eigeel.
  • groenten zoals: bieslook, rabarber, sperziebonen en snijbiet.
  • rijst, pasta.

Drink jezelf een tweeling!

Ook een tweeling kun je bij elkaar drinken. Uit recent onderzoek van het Long Island Jewish Medical Center in New York blijkt dat je de kans op een tweeling verhoogt als je melk drinkt. Ook het dieet is van belang: vrouwen die geen vlees of zuivel eten, krijgen vijfmaal minder meerlingen dan de vrouwen die dit wel deden. Zuivel bevordert namelijk dat er meer eitjes de eierstok loslaten. Foliumzuur verhoogt ook licht de kans op een tweeling, vooral bij vrouwen met een normaal tot licht overgewicht.

Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum
Reageer op artikel:
Babydieet: alles over vruchtbaar voedsel
Sluiten