Supervoedsel voor het derde trimester

Je wilt natuurlijk dat je kind zo goed mogelijk groeit in je buik en gezond ter wereld komt. Daarom hebben wij per trimester de producten op een rij gezet die voor die periode de beste vitamines leveren!

Tip! Bekijk ook welke producten goed voor je zijn in je eerste en tweede trimester.

Derde trimester

Vanaf je achtentwintigste week tot het einde van je zwangerschap is het belangrijk dat je genoeg vitamine B1, C en vezels binnenkrijgt.

  • Vitamine B1
    Beschermt tegen:psychische problemen als depressie, concentratieproblemen en geheugenverlies
    Helpt bij: het halen van extra energie uit het eten

    Onder andere te vinden in:
    – Varkensvlees
    – Bonen en linzen
    – Noten
    – Volkoren rijst

Let op: in je laatste trimester heb je echt extra energie nodig. Plan dus zo'n 200 caloriën extra per dag in.

  • Vitamine C
    Beschermt tegen:het achteruitgaan van je immuunsysteem
    Helpt bij: het opnemen van ijzer uit eten & het groeien van de placenta

    Onder andere te vinden in:
    – Vers fruit, maar ook sinaasappelsap
    – Avocado
    – Groenten (niet te lang koken, dan verliezen ze de vitamines)

Let op:

  • Vezels
    Beschermt tegen: constipatie
    Helpt bij: goed cholesterol en verzadigd gevoel

    Onder andere te vinden in:
    – Bonen en peulvruchten
    – Volkoren producten
    – Muesli
    – Groenten

Let op: veel zwangeren krijgen in het laatste trimester last van constipatie. Zorg dus dat je genoeg drinkt en veel vezels binnenkrijgt.

Ontvang de best gelezen artikelen in je inbox

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang de beste artikelen over de zwangerschap, bevalling en de verzorging van de baby in je mailbox.

Reageer op artikel:
Supervoedsel voor het derde trimester
Sluiten