Redactie
Redactie Mama 6 jun 2018

Train je seksspieren

Meer genot of een goddelijk orgasme? Train dan je seksspieren! Heb je die? Ja zeker en ze kunnen je enorm veel extra genot bezorgen in de slaapkamer. Met onze oefeningen komen jullie straks nooit meer de slaapkamer uit!

Intenser orgasme

Als je een orgasme hebt, trekken je bekkenbodemspieren zich een aantal keren ritmisch samen. Dit zorgt voor dat fijne gevoel. Als je deze spieren traint, kan de seks nog lekkerder en je orgasmen intenser worden. Zo kun je ze zelf aanspannen zodat je zijn penis beter voelt. Als je bewust je spieren aanspant en ontspant vergroot je de wrijving tijdens het vrijen, waardoor de prikkelingen toenemen. Bij sommige vrouwen krijgt de clitoris hierdoor ook meer impulsen. Door al deze extra prikkelingen wordt je orgasme heftiger.

Waar vind je jouw seksspieren?

Je bekkenbodemspieren vind je het beste tijdens het plassen. Je begint met plassen en daarna stop je even. De spieren die je hiermee aanspant, zijn je bekkenbodemspieren. Je spant ze aan als je je plas ophoudt en ontspant ze als je begint met plassen. Tijdens de seks zorgt het aanspannen van die spieren voor meer prikkeling van de clitoris. Als je je spieren ontspant, zorg je ervoor dat de penis moeiteloos naar binnen kan.

Spieren trainen  

Allereerst moet je leren je bekkenbodemspieren te gebruiken zonder daarbij ook je andere spieren in je billen, benen of buik te gebruiken. Dit doe je door goed het verschil te voelen met die spieren en je oefeningen vaak te doen. De oefening die nu volgt, voer je in verschillende houdingen uit.

Oefening 1

  • Span als eerste je bekkenbodemspieren aan terwijl je uitademt en ontspan ze als je inademt.
  • Houd je spanning een seconde vast en doe dit zo’n vijftien tot twintig keer. Bouw dit langzaam op totdat je dit zo’n vijfenzeventig keer kunt doen.
  • Doe deze oefening, twee keer per dag.

Oefening 2

  • Als je eenmaal aan de vorige oefening gewend bent, kun je de spanning van je spieren langer vasthouden dan een seconde. Bouw dit langzaam op naar een minuut.
  • Oefen ook in het uitzetten van je spieren
  • Doe deze oefening in verschillende houdingen, dus zittend, staand of op je hurken. 

Je kunt de oefeningen doen waar je maar wilt, want niemand die het ziet als je op je bureaustoel zit of bij de kassa staat. Ideaal en meer seksgenot verzekerd!

Reageer op artikel:
Train je seksspieren
Sluiten