Marleen Staal
Marleen Staal Voedingswijzer 7 jan 2019

Voedingswijzer voor tijdens de zwangerschap: Dranken

Koffie

Dat waar we elke ochtend zo van staan te springen (cafeïne) is eigenlijk niet de beste keuze als je zwanger bent. Daarom kun je beter een beetje oppassen met je dagelijkse oppepper: koffie.

Cafeïne is een opwekkende stof die invloed heeft op de ontwikkeling van je ongeboren kindje. De oppepper die jij krijgt, krijgt de baby ook. Bij overmatig gebruik van cafeïne kunnen er serieuze gezondheidsproblemen ontstaan. Daarom wordt er aangeraden de hoeveelheid cafeïne te beperken tot maximaal 200 ml per dag, wat neerkomt op één of twee kopjes koffie.

Verder kun je koffie natuurlijk vervangen voor cafeïnevrije koffie, thee zonder cafeïne (kruidenthee) of andere dranken. Toch een enorme drang naar koffie of andere dranken met cafeïne?

Dranken waar cafeïne in zit en die je beter niet of weinig kan drinken

  • Koffie
  • Sommige soorten chocolademelk
  • Cola
  • Energydrink
Laatste reactie
0 reacties totaal
Nog geen reacties
Praat mee op het forum

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Voedingswijzer voor tijdens de zwangerschap: Dranken
Sluiten